Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Tanisz


Tanisz
senior tag

Egy kis korrekció nem ártana : lepelpezte = leleplezte gondolom :)

http://projekt.azigazikincs.hu/ ''Homo loquax nonnumquam sapiens''; "Nam et si ambulavero in valle umbrae mortis, non timebo mala, quoniam tu mecum es. Virga tua et baculus tuus, ipsa me consolata sunt. "

(#2) #92116480


#92116480
törölt tag

ez már döfi

(#3) szmörlock007


szmörlock007
aktív tag

"A demonstráció a Sony PlayStation 5 konzolon futott, és láthatóan el volt eresztve grafikailag, hiszen gyakorlatilag mikropoligon szintű minőséget generált, miközben a textúrák is 8192x8192 pixeles felbontásúak voltak, amire a virtuális textúrázás, vagy más néven megatextúrázás adott lehetőséget."

Carmack már majd 10 éve nincs benne az iparban, de még most is az általa kitalált újítás (megatextúrázás) az egyik elég fontos feature :DDD
De megnézném Carmack mit alkotna most a Ray-tracingel. Már anno 20 éve is azt hirdette, hogy majd a ray-tracing lesz az út a fotorealizmus felé.

[ Szerkesztve ]

(#4) tibaimp


tibaimp
nagyúr

Ez már tényleg fotórealisztikus, pedig a 4-es engine-el készül gémek sem csúnyák, hát ez. Lehet megint VGA-t cserélni, ha jönnek az új konzolokkal az új játékok.

A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...

(#5) Segal


Segal
veterán

Ez szép meg jó de ilyen techdemokat már a 4-es verzióval is lehetett látni, aztán a gyakorlatba nem lett átültetve.
Szóval talán majd az exluzívok megközelítik ezt de szerintem még minimum 2 év...

"Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)

(#6) hajbel


hajbel
addikt

Álleejtős a demo, de sajnos 1440p 30 fps. Kérdés, hogy 4K-ban nyílt terepen bírni fogja-e ezt a színvonalat a PS5. Nyilván nem.

(#5) Segal: Igen, DF szerint is 22-re érkezhetnek majd az első játékok UE5-el.

[ Szerkesztve ]

"I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

(#7) Shing


Shing
őstag

Szerintem ez lenne a minimum, de nagyon kiütközik majd hogy ki van elmaradva technológiailag. Max most már tényleg mindenki áttér ezekre az "ingyen" motorokra.

Azt meg nem hiszem, hogy LOD és mindenféle spórolás nélkül meglehet úszni. Ez meg elég techdemo szagú videó, tökéletes még a legtávolabbi rész is, semmi spórolás nem látható. Tudom hogy SSD, HBCC meg minden lófasz, de hiába van elég memória, ha más erőforrás fogy el... mindig van leggyengébb láncszem.

A 8k textúra meg elég random így kiemelve tőlük. Felhasználhatok 1 textúrát több modellre is. Egyébként eddig is használtak ekkorát a játékok nem? "virtuális textúrázás, vagy más néven megatextúrázás adott lehetőséget"... 16k-ig volt már support DX11-ben.

A témát meg jól kiválasztották. Egy füves, növényzettel lengedező térben már több a buktató. A Battlefront sivatagjából is már ezt hozták ki pár extra shader-el.

(#8) toronyhaz


toronyhaz
aktív tag

Sajnos ezeknek a fele sem fog megvalósulni a játékokban. Esetleg 4-5 évvel a gép megjelenése után. De ne legyen igazam. Mindenkinek az lenne a jó hogyha az új konzolok nagyon durván odavernének a PC-nek.

(#9) RubbishBin válasza toronyhaz (#8) üzenetére


RubbishBin
senior tag

Vagy akkor se. In-game még most se néznek ki úgy a játékok, mint mondjuk a 7 éves UE4 tech demókban.

Mehetsz a bicómmal, de ne válts vele!

(#10) Komplikato


Komplikato
veterán

Ühüm. A több milliárd polgon téma csak nálam akasztotta ki az állkapcsot? :Y
Többszáz szobor darabonként 20-30 millió poligonnal, meg a komplet terem faragásokkal. És amikor azt gondolnám, hogy ez valami trükk, mert zárt tér, akkor megismétli nyílt terepen ...

"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)

(#11) Crytek


Crytek
veterán

Semmi extra. Amit lelki szemeim előtt látok lesz sok indie walking szimulátor vele :C

Next PC Upgrade: 2022

(#12) b. válasza szmörlock007 (#3) üzenetére


b.
félisten

Bizony, Carmack szerintem az egyik legjobb volt.

Komplikato : Igen , ő amúgy is elég maximalista tud lenni mindenben.
Anno az elmondása szerint megvalósított egy kis demót amiben a teljes tükörszerű visszaverődéseket RT vel,a többit hibrid raszterizációval oldotta meg. Amikor nézte a demót nem annak örült milyen jól néz ki az RT, hanem azon szívta a fogát milyen pontatlan raszterizációs megoldás :D Szóval ha most lenne 20 éves törekvő zseni akkor már talán jönne tőle valami forradalmi. Kíváncsi leszek az Oculushoz mit tesz hozzá.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#13) Komplikato válasza b. (#12) üzenetére


Komplikato
veterán

Twitchen (is) néztem az élő streamet, ott mondta is valaki, hogy Carmack már a Doom 3-nál is Raytracing-en filózott, de akkor nem volt még hozzá elég jó vas. Kérdés fog még letenni valamit az asztalra, hogy a saját engine-jét kicsavarták a kezéből?

"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)

(#14) dabadab válasza Crytek (#11) üzenetére


dabadab
titán

:DDD

DRM is theft

(#15) speter33


speter33
aktív tag

Tudtam hogy 85"-os tévét kellett volna venni, és nem 65-öst :D
Remélem mire nyugdíjas leszek, ez a grafika már alap lesz.
De odáig van még 20-25 évem :K
Ezt a részletességet még 25 fps-sel is elviselném :DDD

[ Szerkesztve ]

(#16) GodGamer5


GodGamer5
addikt

AZTAKU*VA!!!!
Akkor ebből a demóból kérnék egy futtatható exét. 🙂
Remélem a nextgen gammáknál ez lesz az általános szint.

[ Szerkesztve ]

"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"

(#17) arn válasza Komplikato (#13) üzenetére


arn
félisten

A raytrace 90es evek kozepe ota megy pcn. [link]

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#18) GodGamer5 válasza b. (#12) üzenetére


GodGamer5
addikt

Carmack a legjobb, de Tim Sweeney-t sem mondanám amatőrnek... ;)

"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"

(#19) Komplikato válasza arn (#17) üzenetére


Komplikato
veterán

Nekem anno egy elcseszett DirectX SDK telepítés után sikerűlt futtatnom valahogyan a Quake 2-t szoftveres raytracing-ben, csak hát 320x200-ban is volt 1-0.1 FPS, amikor meg robbanás volt vagy fényforrások változtak akkor ennek a huszad része. :D Realtime gaming RT-vel azért annyira nem volt jellemző szerintem.

"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)

(#20) #75501312 válasza GodGamer5 (#16) üzenetére


#75501312
törölt tag

Megdobbant a kis szívem, hogy esetleg ez egy újabb Tomb Raider lehet. <3

(#21) #54625216 válasza RubbishBin (#9) üzenetére


#54625216
törölt tag

A 7 éves UE4 demókban az volt a "csalás", hogy sz..rrá kellett optimalizálni a scene-t, hogy legalább a 24 fps-t tartani lehessen. Az ilyen szintű optimalizálást pedig a legtöbb játékfejlesztő egyszerűen nem engedhette meg magának.
A játékfejlesztésben az az általános workflow, hogy asset szinten megcsinálnak mindent max. minőségben, azaz brutál polygonszám, textúraméret, shader komplexitás, aztán elkezdik a tartalmat a célplatformhoz reszelni, amíg elfogadható szinten nem fut a játék.
Tehát a legtöbb játék mögött kreatív szempontból eddig is ott volt a tartalom, csak nem volt platform, ami képes lett volna normálisan megjeleníteni.
Az UE5 (+nextgen) most pont azt igéri, hogy a jövőben kevesebb kompromisszumot kell vállalni a fejlesztői és a platformra optimalizált verzió között, ami nem csak a minőséget növeli, de fejlesztési költségeket is csökkenti.
Ugyanakkor a realtime GI szerintem nem fog megjelenni (még) a játékokban, azt valószínűleg a cinematic készítőknek fejlesztik. Cinematicnál meg halál mindegy, hogy a 8K rendereket 3 fps-el vagy 1-el számolja-e az engine, mert legfejlebb nem 1 percet vár a user a végeredményre, hanem 3-at.

(#22) Scholes9


Scholes9
nagyúr

Komoly :R Várjuk a játékokat ezzel a motorral :B

[ Szerkesztve ]

PS5 + PS VR2 <-> XSX <-> 65” S90C

(#23) FLATRONW válasza Segal (#5) üzenetére


FLATRONW
őstag

Talán ez volt az első UE4-es techdemó. Szerintem ezt a szintet már bőven megugrották az UE4-es játékok.

[ Szerkesztve ]

(#24) Fred23


Fred23
nagyúr

Szuperül néz ki, élmény volt a videó!

(#25) Komplikato válasza FLATRONW (#23) üzenetére


Komplikato
veterán

OFF: Érdekes, hogy a Sanua új része is még "csak" 4.25 UE enginet használ, előző generáció végén már ilyen 3.8x verziószámok voltak, közben meg "mindjárt" itt az 5.xx.

"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)

(#26) szmörlock007 válasza GodGamer5 (#18) üzenetére


szmörlock007
aktív tag

Oh dehogy. Ő a másik kedvenc. Számomra még mindig a (és most elnézést a quake3 fanoktól :DDD ) 99-es unreal tournament a kedvenc fps(lehet azért is mert pont egy idősek vagyunk :DD ). A 98-as Unreal meg szerintem nagyon alulértékelt a nem sokkal rá kijövő half-life miatt, de nekem az is nagy kedvenc még.

(#27) GeryFlash


GeryFlash
veterán

[Kis magyar szösszenet a videóról ]

Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?

(#28) RubbishBin válasza GodGamer5 (#18) üzenetére


RubbishBin
senior tag

:K
A két legnagyobb. Egymást húzták fel.
GDC 1998, bemutatják az UT-t, az id soft beparázik a látottak miatt, Carmack lopást kiált a dm-only játékmenet miatt, amit az ex-id melósok bugázhattak át az Epichez. Annyira élesen kompetitív verseny alakult ki a két cég között, hogy a stressz miatt fontos emberek mondtak fel. Aztán az UT-t beidőzítették 1 héttel a Quake III elé. A többi meg már történelem... :)

Mehetsz a bicómmal, de ne válts vele!

(#29) GeryFlash


GeryFlash
veterán

OFF: Ez is valami magyar sajátosság mai a fórumban megy. Kijön egy ilyen tech-demo, álejtős grafika, az emberek a videó alatt boldogok, viccelődnek majd a gépigénnyel.
Senki:
Magyar ember: Jó de háát a az UE4 is demóban mit tudott aztán sehol semmi hát meg a Samaritan, ajhhh hagyjuk már talán majd 4-5 év múlva visszatérhetünk rá de akkor se így kamu az egész ja 1440p 30FPS fuhhh minek kell ez, hülye réjtrészing csak az FPS-t felezi amúgy meg a 7nm csak is csak egy marketing szám nem fejlődnek semmit csak egy drágább minden örüljünk ha ha 25%-ot erősödnek az új VGA-k. :C

[ Szerkesztve ]

Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?

(#30) RubbishBin válasza GeryFlash (#29) üzenetére


RubbishBin
senior tag

Miért nem használsz akkor külföldi fórumokat? Talán az nem veszi ki hülyén magát, ha angolul szidod a magyarokat.

Mehetsz a bicómmal, de ne válts vele!

(#31) GeryFlash válasza RubbishBin (#30) üzenetére


GeryFlash
veterán

Én is rühellem ezt a magyarozást elhiheted, de hogy ennyire toxic legyen egy fórum, komolyan a szar sem elég büdös sokaknak.

Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?

(#32) dabadab válasza arn (#17) üzenetére


dabadab
titán

Izé, 2000 nem annyira a kilencvenes évek közepe, szerintem a legelső realtime demoscene RT a Chrome 2 volt, 1996-ból :)

DRM is theft

(#33) RubbishBin válasza GeryFlash (#31) üzenetére


RubbishBin
senior tag

Overclockers, Guru3d topikokban ugyanakkora arányú "negatív" megközelítésű hsz van mint itt.

Mehetsz a bicómmal, de ne válts vele!

(#34) arn válasza dabadab (#32) üzenetére


arn
félisten

Volt chrome 1 is 95ben :) meg az mfx csinalt 64kt. De ez latvanyosabb.

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#35) arn válasza Komplikato (#19) üzenetére


arn
félisten

Nem azt irtam, hogy jellemzo, csak azt, hogy voltak ilyen realtime introk mar akkor is pcn, toredek sebessegu gepeken. Lehet carmack gondolkodott rajta, mas meg csinalta :)

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#36) Rozisoft_Bp válasza arn (#17) üzenetére


Rozisoft_Bp
tag

... Éééés koronavírusok repkednek benne...! :)

[ Szerkesztve ]

(#37) b. válasza GeryFlash (#29) üzenetére


b.
félisten

nem negatív hanem reális.. Egy szakmai oldalon, ahol legalább is a fórum többnyire szakmai megközelítésű és olyan emberek írogatnak akik közül többen még ZX Spectrumon is nyomultak, talán nem verik hanyatt egyből magukat mindentől, hanem kielemzik és a valóság talaján kezelik. Amire te vágysz biztos megkapod az index fórumában. És ez nem azt jelenti, hogy a videó nem lenne szép vagy jó, hanem azt hogy egy meg nem jelent gépen a motor tervezői demózzák úgy a játékot hogy minél többen majd licenceljék tőlük, hiszen ezért dolgoznak,de ez egyenlőre ez marketing, semmi több...

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#38) dokanin


dokanin
aktív tag

Az Amiga sokkal jobb. :)

(#39) speter33 válasza dokanin (#38) üzenetére


speter33
aktív tag

Pont erre gondoltam én is.
A kis Amiga500-ason olyan raytrace golyók repkedtek, hogy azt sem tudtam hová legyek a látványorgiától :DDD

(#40) dabadab válasza speter33 (#39) üzenetére


dabadab
titán

Ja, de az precalc volt :)

Egyébként pont most született belőle egy PC-s feldolgozás, az realtime és 256 byte (vagyis kb. annyi az egész, mint ennek a hozzászólásnak a szövege) :)

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#41) arn válasza Rozisoft_Bp (#36) üzenetére


arn
félisten

Megelozte a korat :)

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#42) speter33 válasza dabadab (#40) üzenetére


speter33
aktív tag

Jaja, mekkora kedvenc volt, a többi demo-val együtt :D
De ez is érdekes volt :C

(#43) arn válasza dabadab (#40) üzenetére


arn
félisten

Ez hol raytrace? :)

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#44) speter33 válasza arn (#43) üzenetére


speter33
aktív tag

Hát ha megnézed a visszaverődő fényt a golyókon... :DDD

(#45) Hidalgo85 válasza #75501312 (#20) üzenetére

Először nekem is ez jutott az eszembe. :)
Bárcsak készülne ebből a demóból, egy teljes értékű játék.

Array Technologies Incorporated

(#46) Cathulhu


Cathulhu
addikt

Mandalorianek orulni fognak neki (bar lehet mar hasznaljak is).

Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell

(#47) arn válasza speter33 (#44) üzenetére


arn
félisten

Szvsz ez fake.

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#49) speter33 válasza arn (#47) üzenetére


speter33
aktív tag

25-30 éve az Amiga500-zal megpróbáltam 2 golyót raytracelni. Állóképen persze.
Elég sokáig dolgozott a gép, most már nem emlékszem annyira, fél óráig, vagy 1 óráig.
A végeredmény az lett, hogy az egyiken megjelent egy kis fehér pötty.
Na az volt a csillanás :D
Azt számította szegény olyan kínkeservesen :DDD

(#50) exedoc


exedoc
senior tag

Én is foglalkozom a motorral. Erős a gyanúm, hogy itt jelentős szerepet kap a tesselation a kamera távolságának függvényében. De ez valami dinamikusabb dolog lesz a sima LoD-nál mert nincs geometry, vagy texture pop-up. Hasonlót csináltam én is domborzattal, elég jól működik, viszont itt rengeteg a staticmesh, talán ezen a téren is jelentős előrelépés történt. Szép. De nem hiszem, hogy 2-3 éven belül ilyen részletességel látnánk valamit játékban. Mert az, hogy 20 fejlesztő ezen dolgozott fél évig, az nem egyenlő egy játékkal, amitől várnánk mondjuk 10 órás játékidőt. Megint más egy tech-demo aminél rafeküdtek az optimalizálásra egy rövid map-on, és az is más amikor van egy gigantikus pályánk aminél minimális töltési idő kéne legyen. A motor render részére szintén kíváncsi leszek, mert az Unreal Engine 4 is elképesztően reális rendereket tud, rendereltem én már high poly autót is, de azt játékba a büdös életbe nem fogjuk látni, mert 2 evig renderelné a lightmap-et 😀

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.