Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#101) hcl


hcl
félisten
LOGOUT blog

És nekem múltkor valaki megmagyarázta (egy amolyan "sikerember", nyalósköcsög), hogy az ész nélküli, optimailzálás nélküli szoftver, meg hardverpörgetés mindenkinek jó, mert abból többet szakítanak a gyártók...
...pedig nekünk, usereknek abszolút nem jó (ha a gyártók nagyot szakítanak, mi nagyot fizetünk), sőt, környezetvdelmi szempontokból sem jó, ésszerűségi szempontokból sem jó... ...csak ez senkit nem érdekel, rajtunk kívül.

Többek között ezért nem játszok. Van egy 4 éves gépem, amire használom, több mint elég. És van pénzem, mert nem veszek évente 3-4 VGA kártyát több tízezerért, mint pár haverom.

Mutogatni való hater díszpinty

(#102) motorhead válasza Yutani (#99) üzenetére


motorhead
aktív tag

Persze vannak rokonságok, de néhányszor leírtad, hogy ez sem PC. Egyezzünk ki abban, hogy a célhardverek nem kifejezetten a PC-knek köszönhetik a létüket. Szerintem. Tehát ez az állítás csak részben igaz.

Tudom, hogy a MAC áttért x86-ra... De azt nem, hogy pontosan miért is. Gondolatom szerint a könnyebb szoftver portolás miatt.

..--OLDSCHOOL FOREVER--..

(#103) motorhead válasza ddekany (#98) üzenetére


motorhead
aktív tag

"De egy igazán gépigényes algoritmus, mint pl. egy adott minőségű renderelés 3D studióban vagy egy adott rátájú zip-be tömörítés közel 100x-os sebességgel fut a mostani 100x erősebb gépen."

Ez biz így van. De mindemellett a szoftveren is csiszolni kell, hogy pl.a megjelent új utasításokat kihasználja a program-. Pusztán a MhZ-ek emelésével szemben egy új felépítésű CPU sokkal gyorsabb lehet még azonos órajelen is. Lásd, Core2Duo vs i5-7 széria.

..--OLDSCHOOL FOREVER--..

(#104) zoltanz válasza Yutani (#99) üzenetére


zoltanz
nagyúr

Based on NV47 Chip (Nvidia GeForce 7800 Architecture) van a a PS3-ban, de a grafikai számításoknál úgytudom a Cell CPU is besegít ami meg van támogatva 256 MB XDR RAM -al (20 GB/s read to the Cell and XDR memory, 15 GB/s write to the Cell and XDR memory)

[ Szerkesztve ]

Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek

(#105) Yutani válasza motorhead (#102) üzenetére


Yutani
nagyúr

Viszont ha azt vesszük, hogy ezeknek az eszközöknek a tervezéséhez PC-ket használtak, akkor mondhatjuk, hogy minden van, ha PC van. :DDD

Származásilag sokinden sokmindenennel összefügg, és igazából nem szükséges ilyen kijelentéseket tenni szerintem.

Az Apple átállása a technológia fejlődése miatt történt: a PowerPC processzorok nem voltak versenyképesek sebességbeli fejlődésben és fogyasztásban(!) az Intel CPU-khoz képest. Akkoriban (5-6 éve), amikor látszott a hordozható gépek eladásának felfutása, ez nagyon fontos volt, mivel az IBM nem tudott versenyképes mobil processzort szállítani. Kb ennyi.

#tarcsad

(#106) D1Rect válasza motorhead (#93) üzenetére


D1Rect
félisten

Értem én de annyit fejlődött a technika, hogy "filléres tétel".
A telefonom gyorsabb mint a pár évvel ezelőtti gépem. ;)

(#94) ddekany: Valahogy még a hideg is kirázott a W95 említésétől. :D
Értem én, hogy durva konfig kell alá, de ingyen van kb.

[ Szerkesztve ]

(#107) motorhead válasza D1Rect (#106) üzenetére


motorhead
aktív tag

Na itt megállunk egy csöppet. A telefonod gyors a rajta futó oprendszerrel és az arra írt szoftverekkel. Gyorsabb CPU van benne valóban mint a pár évvel ezelőtti gépedben, ha csak a számokat nézzük, bár ez sem így van teljesen mert az én gépem 4 évvel ezelőtt is 3GhZ-en ment a telefonom meg most is csak 600MhZ-en vagy 800?? Tökmindegy.. értem a megközelítést. Pont itt a lényeg.

De valójában meg sem közelíti annak sebességét, ha pusztán a teljesítményét nézzük. Próbálnál csak egy Win7-et futtatni azon a kütyün, vagy egy 3DSMax-ot :) Látod már nem is olyan gyors az a telefon. Sose feledjük azt a tényt, hogy a GhZ-ek és a MhZ-ek nem minden.
Egy mondjuk mai androidos készülék egy abszolút célhardvernek tekinthető, pont jó példa arra, mennyire sokat számít, mit mire írnak és hogyan tervezik meg az adott hardvert.
Még furcsább az egészben, ha egy csúcs mondjuk mai 4G-s iPhone-t nézünk meg vagy más Androidos cuccot,milyen elképesztő 3D-s grafikát nyom. Lassan tényleg utoléri a PC-t vagy egy gyengébb konzolt. Sőt már utol is érte. De csakis a saját környezetében, ami tökéletesen van optimalizálva és kifejezetten az adott hardverekre van megírva.

Ha esetleg tévedek, akkor javítson aki pontosabban tudja ezeket vagy nagyobb a betekintése a dolgokba.

[ Szerkesztve ]

..--OLDSCHOOL FOREVER--..

(#108) ddekany válasza hcl (#101) üzenetére


ddekany
veterán

"És nekem múltkor valaki megmagyarázta (egy amolyan "sikerember", nyalósköcsög), hogy az ész nélküli, optimailzálás nélküli szoftver, meg hardverpörgetés mindenkinek jó, mert abból többet szakítanak a gyártók..."

Programozóként én szívesen szakítanék helyettük, de egyszerűen nem így működik a piac... Nem fognak nekem 2x annyit fizetni a hardver gyártók rovására. Könnyen meglehet tényleg nem jönne ki olcsóbban neked sem. Csak persze ehhez hozzátartozik, hogy a pénzügyi racionalitás általában elég rövidlátó... mert lehet 50 éves távlatban iszonyú veszteségeket fog okozni az a környezeti terhelés amivel hardver állandó cseréje jár, de ezzel most nem számolunk, mert a következő néhány negyedéves eredményen ez nem tükröződik. De ez valahol a fogyasztók viselkedéséből is adódik... megvehetsz egy adott dolgot 5000-ért, de 50 éven belül 25000-et rá kell fizetned, vagy megveheted ugyan azt 7500-ért, de nem kell később ráfizetned... na melyiket fogják venni? Sőt... lehet hogy még ugyan abban az évben ráfizeted az 25000-et, csak adó stb formájában, azaz nem látod, hogy valójában miből származott, és akkor is a 5000-es cuccot fogod megvenni.

(#109) lenox válasza con_di_B (#73) üzenetére


lenox
veterán

Hat igen, en is azt neztem, hogy mondjuk 60 fps korul 2000 draw az 30 frameenkent, az oke, lehet, hogy valamilyen grafikanal keves, de 20000 az mar 300 framenkent, milyen jatek van milyen konzolra, ami ennyi hivasbol rak ossze egy framet, es nem csak pazarolja az eroforrasokat?

(#110) hcl válasza ddekany (#108) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

"Csak persze ehhez hozzátartozik, hogy a pénzügyi racionalitás általában elég rövidlátó..."

Erről beszéltem. A gyártóknál már csak a fogyasztók hülyébbek (igen magam is) akik kiszolgálják a gyártók és a piac érdekeit.
Okos ember 1 perc alatt belátja, hogy ez az egész mai gazdaság egy baromság. Csak sajnos nem nagyon tudunk rajta változtatni.

Mutogatni való hater díszpinty

(#111) D1Rect válasza motorhead (#107) üzenetére


D1Rect
félisten

Mit akarsz mondani?
Egy low budget telefon szénné alázza a 286-ot.
Azt meg majdnem tegnap dobtam ki. :)

(#112) ddekany válasza motorhead (#107) üzenetére


ddekany
veterán

"De csakis a saját környezetében, ami tökéletesen van optimalizálva és kifejezetten az adott hardverekre van megírva."

Nem tudom mennyire lehet ezt optimalizációnak nevezni... Nekem arról a szóról az jut eszembe, amikor az ember leül szőrözni, hogy adott algoritmus milyen esetben milyen hamar végez (ne adj isten lekezd sakkozni az órajelekkel - na, az már retro). Valószínűleg egyszerűen csak nincs még felfújódva az egész, csak arra fókuszáltak amit tényleg nagyon tudnia kell. Mindig addig nyújtózkodunk, amíg a takaró ér... Na meg egy kicsit tovább, nehogy már valami tényleg gyors legyen. ;] Lehet hogy nem lényegtelen az sem, hogy egy android kb semmi történelmi terhet nem cipel magával. (Visszafelé kompatibilitás borzalmasan útba tud lenni...)

(#113) Dark Archon válasza motorhead (#93) üzenetére


Dark Archon
addikt

Ezen szerintem kár problémázni. Nyilvánvaló, hogy a hardverek fejlődésével az OS-t is kár egy bizonyos szint alá vinni. Ugyan mi a fenének kéne, hogy egy 486-oson fusson? Arra ott a Linux, netezni, bohóckodni jó. Egyébként nálam 2 helyen a Vista is remekül fut, csak a média ledarálta, amit aztán kiadtak Win 7 néven egy kis átpofozással és egyből megkajolta mindenki.

Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN

(#114) hcl válasza Dark Archon (#113) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

Nem arról van szó, hogy 486-on fusson.

Az lenne a lényeg, hogy ne azért kelljen erős hardver, hogy egy szar oprendszer elmenjen rajta.

A Pista a legjob példa; mi az a gép, amin elfut? Aztán befejezték, kijött a 7, és kiderült, hogy bizony az azonos hardveren nem sokkal lassabb az XP-nél... csak rendesen meg kellett írni!

(Hozzáteszem, bohóckodni a winnyóz jó:D )

Egyébként a mai Linuxox sem mennek gyenge hardveren full funkcionalitás mellett.
Parancssorosan, az más tészta.

Mutogatni való hater díszpinty

(#115) mzso válasza ddekany (#91) üzenetére


mzso
veterán

Szerintem simán működhetne úgy mint a cpu-val. Az egyik csinál egy jó architektúrát. Az gyorsan elterjed a többi meg követi mint a kisangyal.

A játékok most is gyakran megjelennek linuxra, ha opengl-ben készültek. Az egyéb szoftverek meg valószínűleg azért nem jelennek meg más os-re mert szintén OS specifikus library-ket használnak.

(#116) cszn válasza mzso (#115) üzenetére


cszn
őstag

De ki lesz az aki megírja a sok programot rá és megegyezik a kiadókkal? Most egyszerre 3 platformon kell megjelenni minden gémnek, jelen esetben ez csak 1 pluszt jelentene. Az átállás ami nem egyszerű. :U

Egyébként k*rva jó volt végigolvasni ezt a topikot. :B

[ Szerkesztve ]

(#117) Alchemist válasza ddekany (#85) üzenetére


Alchemist
addikt

Pl. az Intel C++ Compilerrel annyira specifikusan lehet optimalizálni a mai nagyon összetett módon időzítő procikra, hogy "asm kézimunkával" sem garantált a gyorsabb kód.

Ha ilyesmit tudna GPU szinten az AMD, akkor érdemes lenne megfontolni a jelenlegi API-k kikerülését.

Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.

(#118) hcl válasza Termigáßor (#49) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

Windózból, driverből le lehet kérdezni, hogy milyen HW van.
És a driver maga nem gond, csak az API.
Plágenplév van már, amióta működik is, nem olyan nagy ügy a HW elemek lekérdezése.

[ Szerkesztve ]

Mutogatni való hater díszpinty

(#119) hohoo válasza Alchemist (#117) üzenetére


hohoo
senior tag

Ja annyira specifikusan, hogy pl az amd prociknál kihagyja az simd utasítások használatát :DD

T-home extra csomag monopolterületen 6500 ft/hó, versenyterületen ahol Digi vagy UPC is van pedig 2990 ft/hó. Köszönjük!

(#120) ddekany válasza Alchemist (#117) üzenetére


ddekany
veterán

Hát majd jön valaki aki konkrétan szokott játékok grafikai részével foglalkozni, és megaszondja... de ha jól értettem itt a vízfejről van szó, ami ott lép fel, ahol a jellemzően C++-ban írt CPU-n futó program eteti a DirectX-en (vagy OpenGL-en) keresztül a GPU-t, ahelyett hogy közvetlenül etetné azt. Mert DirectX-nek ill OpenGL-nek egy fix felületet kell mutatnia a programod felé, holott mögöttük a hardver más és más lehet. Tehát itt van egy extra absztrakciós réteg, amin minden parancsnak át kell vergődnie... Nem tudom, szóljon aki tudja, hogy ez a gond? Mert ennek megoldásához az utólagos fordítás hasonlóan jó eredményt kéne adjon, mint egy bővített ISA, nem de?

(#121) hohoo válasza julius666 (#71) üzenetére


hohoo
senior tag

Akkor a jelenlegi natív kód lenne? Hát valahogy nem így látom... opengl és dx api hívásokat látok, nem pedig natív gpu kódot. És ezek a hívások a driverben fordulnak át gpu kóddá akkor amikor megtörténik a hívás, ami kísértetiesen hasonlít a JIT-re...

T-home extra csomag monopolterületen 6500 ft/hó, versenyterületen ahol Digi vagy UPC is van pedig 2990 ft/hó. Köszönjük!

(#122) >-48-< válasza motorhead (#107) üzenetére


>-48-<
aktív tag

Teljesen avatatlan vagyok az alap kérdésben, de a felvetésedre mindenképpen meg kell említsem, hogy az android rendszerű HTC Dream készülékre sikerrel "portolták" az ubuntu és a debian disztrókat is. Akár még grafikus felületet is telepíthet hozzá az ember, ha nagyon elvetemült. Pedig a G1-ben egy jó három éves 528as proci számolgat 256MB ROM és 192RAM társaságában. Szóval közel sincs a mai erőművekhez mégis használható rajta egy olyan OS aminek a rendszerigénye azért egy 386-os-on bőven túlmutat (legalábbis az ubi+gnome kombóé, a debian végülis ahogy mondani szokták, még a kenyérpirítón is elfut). Szóval minden hozzáértés és szakmai alap nélkül igenis azt tudom mondani, hogy a telefonok lassan igenis felveszik a versenyt a régebbi asztali pécékkel (ha még nem tették meg).

szerk: ja és a lényeget ki is hagytam, azért tettem idézőjelbe a portolást, mert valójában nem forgattak, nem optimalizáltak semmit, hanem fogtak egy minimumra összedobott img-t és azt telepítették fel

[ Szerkesztve ]

#!

(#123) ddekany válasza hohoo (#121) üzenetére


ddekany
veterán

"ami kísértetiesen hasonlít a JIT-re"

Arra pont nem... a JIT-nél ami egyszer már lefordult, azt jobbára már nem kell még egyszer lefordítani, ha nem indítod újra az alkalamzást. JIT-szerű megoldás itt inkább olyan lenne, hogy a DirectX hívások lecserélődnének x86-os utasításokra amik közvetlenül írnak a videó kártya pufferébe. Csak hát nem hiszem, hogy ha ilyen kis granularitással megy a fordítás (DirectX parancsonként), annak lesz sok értelme... Ezért mondtam korábban hogy a magas szintű nyelvet, amit a driver fordítana le... de lehet hülyeség az egész.

[ Szerkesztve ]

(#124) motorhead válasza D1Rect (#111) üzenetére


motorhead
aktív tag

"A telefonom gyorsabb mint a pár évvel ezelőtti gépem."

Pár éve még 286-osod volt??? Te mit akarsz mondani?? :F

..--OLDSCHOOL FOREVER--..

(#125) motorhead válasza >-48-< (#122) üzenetére


motorhead
aktív tag

Ha a debian ennyire alacsony hardver igényű, akkor ezzel még nem mondtál semmit. Az, hogy elindul az adott készüléken egy ilyen oprendszer, még nem jelenti azt, hogy lehet is használni. Pont ha egy kenyérpirítóra is fel lehet telepíteni, akkor a lehető legkevésbé hardver igényes. Vagy nem??
De D1rect azt írta, hogy a mobilja gyorsabb mint a pár évvel ezelőtt használt asztali PC-je. Persze most kiderült, hogy egy 286-os volt a pár évvel ezelőtti gépe. Mondjuk az éppen 25 éves kb. Ettől nem nehezebb gyorsabbnak lenni, de még az általad említett 386-ostól sem.
Tök mindegy, hogy csűrjük csavarjuk a kérdést. Óriási a fejlődés ez tény ebben a szegmensben, de ezek mind speciális célhardverek, amiket direktbe programoznak, semmivel nem kell kompatibilisnek lenniük, visszafelé meg főleg nem mint ahogy az említve is volt. Ez óriási előny. Ezért ennyire gyorsak és rugalmasak.Az lenne gáz ha nem lennének azok ilyen hardverekkel.

[ Szerkesztve ]

..--OLDSCHOOL FOREVER--..

(#126) mzso válasza cszn (#116) üzenetére


mzso
veterán

Töb OS-re lefordítani nem lenne nagy kunszt ha normálisan írják a programot. Kis szarakvás néhány OS specifikus hülyeséggel és kész.

(#127) H.O.D.


H.O.D.
senior tag

Hát igen, volt valakinek mersze kijelenteni, hogy a MS töketlenkedése áll a PC-s játékipar kálváriájának hátterében, Voltak alternatívák, pl. a glide, ami már akkor is odavert, amikor a MS fejlesztői még azt sem tudták, mi az a poligon. De mivel a lóvé mozgat mindend, a glide-ot az atyjával együtt szépen kinyírták. Aztám most beüt a dead end para. Késő bánat.

Where do you want to go today?

(#128) ddekany válasza mzso (#126) üzenetére


ddekany
veterán

Az indi játékok egyébként nagyon gyakran több platformosak (Win/Linux/OSX). Vannak már jó ideje programozói könyvtárak (SDL, stb), amik az OS-ek eltérésit igyekeznek eltakarni (+1 absztrakciós réteg... hurrá), ezért megy ez valamennyire. Persze ezeket a könyvárakat is meg kellett írni, és karban kell őket tartani. Meg nem tudom, hogy AAA-s címek, amik jobban feszegetik a technikai határokat, mennyire mennének ezekkel...

[ Szerkesztve ]

(#129) ddekany válasza H.O.D. (#127) üzenetére


ddekany
veterán

Az miből következik, hogy a Glide jövőállóbb lett volna?

(#130) hcl válasza ddekany (#129) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

Mondjuk azt is továbbfejlesztették volna?

Mutogatni való hater díszpinty

(#131) bobalazs


bobalazs
nagyúr
LOGOUT blog

A video kártya elé kéne illeszteni egy olyan hardvert ami minden videokártyához teljesen úgyanúgy kapcsolódik. Így direktbe címeznéd a hardvert de mégsem teljesen.
Ha már utópia, én is álmodok egyet. :)

(#132) Alchemist válasza hohoo (#119) üzenetére


Alchemist
addikt

Nem ismerhetik az AMD SIMD ütemezőjének finomságait, nehogy még rosszabb legyen a kód, mind SIMD nélkül... :DD

De komolyan, Intel procin is tapasztaltam olyat, hogy SIMD-del optimalizálva csak marginális volt a javulás... erről persze az algoritmus tehetett, nem a fordító.

Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.

(#133) D1Rect válasza motorhead (#124) üzenetére


D1Rect
félisten

~15 éve ja.

Azt, hogy rohamléptekben fejlődik a technológia, ami 15 éve egy nagy dobozt igényelt az most ráfér egy 20x20-as nyáklapra.

(#134) H.O.D. válasza ddekany (#129) üzenetére


H.O.D.
senior tag

Nem a jövőállóságra céloztam, ahogy a cikk témája sem ez, hanem az, hogy a hardverek nem tudják az API-t kihasználni. A glide esetében a hardver és az API fejlesztői között erős összefonódás volt, így a grafikus célhardver sokkal jobban passzolt az interface-hez.

Where do you want to go today?

(#135) Yutani válasza D1Rect (#133) üzenetére


Yutani
nagyúr

15 éve a kevésbé tehetősebbek 486/5x86-tal csapatták, a burzsoázia viszont már javában Pentiumot használt.

#tarcsad

(#136) H.O.D. válasza H.O.D. (#134) üzenetére


H.O.D.
senior tag

Hülyeséget írtam, az API nem képes a hardver kiszolgálására :W

Where do you want to go today?

(#137) attila9988


attila9988
őstag

"Jelenleg a hardverkínálat és a konfigurációk mixelésének lehetősége gyakorlatilag határtalan."

És ez így van jól. Ha nem így lenne, és nem lennének szabványos csatoló felületek, illetve specifikációk, akkor egy pc nem annyiba kerülne, amennyit ma kell fizetni érte, mert nem léphetnének be újabb és újabb szereplők a piacra. Fontos megjegyezni, hogy abban az esetben a speciális feladatokra tervezett hardware elemeket is elfelejthetnénk, hiszen nem lehetne azokat bármelyik gépbe beépíteni...

Mellesleg, sok szó esett manapság a software render visszatéréséről, akkor pedig azonnal meghalna mindenfajta api felület, mert nem kellene speciéális hardware (grafikus kártya) a grafika rendereléséhez, így csak a software képességei, és a cpu teljesítménye lehetne korlátozó tényező. Itt pedig már csak egyetlen platformról van szó, az intel kompatibilis cpu -ról. Mint annak idején.

Amibe pedig a felhőket illeti. Még játékoknál sem biztos hogy ez a helyes út, hacsak nem mmo -ról van szó.

Felhő esetén nem lehetne megvásárolni az adott programot, vagyis amennyiben annak megszűnik a támogatása, úgy maga a program is eltűnik, és ez ellen semmit sem lehetne tenni. A masszív netes játékok képezhetik csak a kivételt ez alól, de annak sem örülnék ha csak ilyenek maradnának.

[ Szerkesztve ]

„Csak az apró titkokat kell védeni. A nagy felfedezéseket a nyilvánosság hitetlensége védi.” (Marshall McLuhan)

(#138) attila9988 válasza Mozsa (#11) üzenetére


attila9988
őstag

A jövő biztosan a felhő.... abban a pillanatban ahogy elég gyors lesz hozzá a net olyan áron mint egy szimpla 5 mbites adsl, megjelennek az első fecskék....

Aztán lehet hogy el is hullanak hamar.... azt hogy mi a jövő, se te, se én nem tudhatjuk. A gyártók pedig csak próbálkozhatnak, reklámozhatnak, aztán kiderül hogy megeszi -e a nép. Pl hétköznapi, személyes adatokat is érintő munkához nekem, sosem kellene a felhő. Játékokhoz talán, de ott sem vagyok benne biztos.

„Csak az apró titkokat kell védeni. A nagy felfedezéseket a nyilvánosság hitetlensége védi.” (Marshall McLuhan)

(#139) attila9988 válasza Cathfaern (#13) üzenetére


attila9988
őstag

Egy konzolt megkapsz 70ezer Ft-ért, egy PC-ből csak a VGA kerül ennyibe

Ez marhaság. 80 -ból össze lehet rakni játékra is alkalmas gépet.

„Csak az apró titkokat kell védeni. A nagy felfedezéseket a nyilvánosság hitetlensége védi.” (Marshall McLuhan)

(#140) attila9988 válasza buzus (#38) üzenetére


attila9988
őstag

évente történő gépfejlesztés

Én ezt sosem értettem... miért kellene évente fejleszteni?

„Csak az apró titkokat kell védeni. A nagy felfedezéseket a nyilvánosság hitetlensége védi.” (Marshall McLuhan)

(#141) ddekany válasza attila9988 (#137) üzenetére


ddekany
veterán

"Mellesleg, sok szó esett manapság a software render visszatéréséről, akkor pedig azonnal meghalna mindenfajta api felület, mert nem kellene speciéális hardware (grafikus kártya)"

Dehogynem, hiszen nem a CPU-n történjen a szoftver renderelés, hanem javarészben a GPU-n továbbra is.

(#142) ddekany válasza H.O.D. (#134) üzenetére


ddekany
veterán

De feltételezem az nVidia és az ATI is a DirectX-et alapul véve tervezte a GPU-it, miután egyértelművé vált a DirectX egyeduralma.

(#143) mzso válasza attila9988 (#137) üzenetére


mzso
veterán

"Mellesleg, sok szó esett manapság a software render visszatéréséről, akkor pedig azonnal meghalna mindenfajta api felület, mert nem kellene speciéális hardware (grafikus kártya) a grafika rendereléséhez, így csak a software képességei, és a cpu teljesítménye lehetne korlátozó tényező. Itt pedig már csak egyetlen platformról van szó, az intel kompatibilis cpu -ról. Mint annak idején."
Nem véletlenül terjedtek el a GPU-k. Sok mindent kell számolni pixelenként (meg vertexenként, meg egyebek). a cpu mag azt csak egymás után tudná, ami marha sokáig tart. A GPU-ban meg van egy rahedli számó egység ami párhuzamosan tud rajtuk dolgozni.

(#144) H.O.D. válasza ddekany (#142) üzenetére


H.O.D.
senior tag

Gondolj bele, mekkora az MS nyomása. Az nVidia elég szépen kinőtte ,agát az első lapkák lmegtervezése óta. Nagyobb cég lett, mint a 3dfx valaha volt és szarra sem ment a physX-ével. Tudom, hogy nem komplett grafikus API, de a lényeg, hogy a DX mellett nem maradhatott és maradhat semmi egyenrangú rivális talpon, ami megvésérolható,

Grafikus API vonalon a helyzet analóg az operációs rendszerekével: MS, vagy kinlódás. Vannak persze alternatívák, de nekem nincs kedvem ahhoz kernelt fordítani, hogy az aknakeresó elinduljon. Így maradt a DirectX, ami úgy fejlődik, ahogy.

Where do you want to go today?

(#145) Yutani válasza H.O.D. (#144) üzenetére


Yutani
nagyúr

szarra sem ment a physX-ével. Tudom, hogy nem komplett grafikus API

Még jó, mert fizikai motor a PhysX, nincs köze a grafikai megjelenítéshez.

[ Szerkesztve ]

#tarcsad

(#146) Auratech


Auratech
őstag

Szerintem egyenes az út a soft render előtt. A mobilok teljesítménye felnőtt a nagy gépekhez. Nem véletlen, hogy az MS is portolja a Win8-at ARM-ra. A másik oldalon meg nvidiás (tegra) szerver processzorokat tervezgetnek ARM architektúrával. A nagygépekben is rendesen van TESLA rendszerint. A stream computing, az open CL, a cuda mind az x86-os architektúra kötöttségeit kerüli meg.
A legújabb mobil procik tudják az open CL-t. Kicsiben a cell alapötletét használják, megfejelve az egyre fejlettebben programozható grafikus magokkal. A 4magos tegra 3 példáut 15w teljesítménnyel elvégez annyi számítást, mint három éve a 4Ghz-re húzott prescott p4 meg egy radeon 9600 vga kb 160w-os étvággyal.

Auratech Field Recording

(#147) mobal válasza ddekany (#142) üzenetére


mobal
MODERÁTOR

dx egyeduralma. pénz beszél. open gl -el is lehet jó dolgokat alkotni. lásd q3 engine, doom3 és ez (ha jól tudom) [link]

"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."

(#148) bobalazs


bobalazs
nagyúr
LOGOUT blog

Elkezdődött a Damage control!

Ezek szerint nem volt jó húzás fikázni az apit, az amd szerint.

(#149) Pikari


Pikari
őstag

A kérdés összetettebb annál, hogy mennyire limitál az API. A valóságban egy játék nem lesz minőségileg jobb attól, hogy 50 millió helyett 100 millió polygon van a képernyőn. Én azt mondom hogy Inkább legyen a képen 10 millió polygon, ha csak egy 17 éves nintendos final fantasy színvonalát elérné, én teljesen elégedett lennék a játékkal. Persze nem fogja elérni soha, és ezen az se fog segíteni ha 4x annyi munka árán közvetlenül a hardverre programozzák le a hozzátartozó game enginet.

Ettől függetlenül amúgy igaz, amit beszéltek. A directx halott. Havonta kijön néhány AAA game ami DX-et használ, aztán ennyi. Egy ilyen API-ért felesleges 30 driveríró sztárprogramozót tartani napi 100ezres fizetéssel. Az OpenGL teljesen kinyírta, tehát bőven elég lenne azt pelenkázni, úgyis olyan lassúak a state trackerek a mostani driverekben mint anno egy 233mas Cyrixen.

A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.

(#150) csongi


csongi
veterán

Ezt a problémát már pár éve lehet érezni. Mivel a utóbbi időben a PC játékok zöme, még a húzó nevek is konzol portok csupán. 3 Éves rendszerű kártyával bőven kényelmesen lehet játszani 1080p-be. Lehet az emlékeim a régiek, de az utolsó igazán PC-re írt izzasztó játék a Crysis volt.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.