Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) misx


misx
senior tag

A mai játékok nem használják ki, amit a PC valójában tud. Egy 3 éves DX10-es kártyára is oltári grafikát lehetne varázsolni, ha arra programoznák (és ezt mondjuk API-n keresztül talán egy mostani csúcskártya vinné el). Így marad az optimalizálgatás...

Meg fogtok kövezni érte, de szerény véleményem szerint, ha jóval kevesebb hardvert nyomnának ki, könnyebben menne a dolog. Pl. kétévente kijönne egy alsó/közép/felsőkat. VGA mindkét gyártótól, oszt cső. Ez így összesen 6 kártya két éven át. Alsókat-low, Közép-Medium és Felső-High grafikához. És megszűnne a nem indul, nem fut, akad, stb, csak beteszed a játékot és a hardware-nek megfelelően futni, remélhetőleg fix fps-sel. Tudom ez a jelenlegi üzletpolitikát sérti, de elméletnek nem rossz.

(#2) smkb


smkb
őstag

Ez vicc.... :) már a 3 hwre x360/ps3/pc sem optimalizálnak, nemhogy még elvinni szinte vga modell szintre... nonszensz... konzolokon is csak az exkluzív címek mennek el nagyon az adott hw irányába optimalizáltan, a multiplatformok nem... és ez utóbbiak vannak többségben... 2011-ben ezt kijelenti nagyon vicces... platformok... amd technológián belül is jópárféle generáció van most is egy a termékpalettán... oszt melyikre optimalizálnak ? A Fusionokben ami elvileg ugye egyik legmodernebb VLIW5 figyel a HD69xx-ekben meg VLIW4... na most akkor melyikre lőnek ? :) Vicc...mégha mondjuk 70-80%-ban uralná az AMD a vga piacot... de hát ugye pont, hogy nem...

Azt meg mindenki aki programozott valaha, tudja ezeréve, hogy nincs annál nagyobb rendszerstabilitási veszélyforrás, mint natívban programozni hw komponenseket memóriacímeken portokon kersztül, driverek, api-k kihagyásával. Egy normális oprendszer ilyet nem is enged meg.

(#3) Brown ügynök válasza misx (#1) üzenetére


Brown ügynök
senior tag

Pontosan. Annyira gyorsan jönnek ki a hardverek, hogy nem tudnak sok, igény munkát végezni a szoftverek terén. A szoftver mindig valamennyi lemaradásban lesz a hardverhez képest de jó lenne ha hagynának elég időt a hardver gyártók a szoftverekre is. Vagy a szoftverírásra kellene valami forradalmi gyorsítás? :D

"hacsak nem jön a jó tündér break utasítás képében..."

(#4) zoltanz


zoltanz
nagyúr

Azt veszük az átlagos PC teljesítménye valahol a konzok szintén van, esetleg egy kicsit felette, akkor mindegy.

Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek

(#5) Abu85 válasza zoltanz (#4) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Már egy belépőszintű GPU is messze gyorsabb a konzolos GPU-knál.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#6) Ł-IceRocK-Ł


Ł-IceRocK-Ł
addikt

Na pont ez az az ügy, amelyik sosem fog teljesen megfeleni a másik félnek. (gondolok itt hardwergyártó és szoftverfejlesztő, illetve a két nagy Gpu gyártóra). Profit téren nem jó a gpuk gyártásának csökkentése, a szoftverírók általában tesznek még az optimalizácóra is. Szegény user meg azt se tudja hogy mivan. Hogy hogy lesz ez megoldva...

"lol, rock, te egy kib*szott médium vagy. mit médium, HARD " by FireKeeper

(#7) Dark Archon


Dark Archon
addikt

Hát ez egy utópisztikus baromság, amiről az ürge beszél. Tulajdonképpen leírta a konzolokat. Nem kis visszalépés lenne, ha egy adott játék csak egy adott konfigon futna, mint anno a 90-es években, mikor konkrétan be kellett állítani egy játéknál a hangkártyát, VGA-t, stb.

Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Cube Nature EXC | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN

(#8) zoltanz válasza Abu85 (#5) üzenetére


zoltanz
nagyúr

Messze azért túlzás, memórisávszélben meg töredkéke csak (1080p vagy magasabb HD felbontásnál számít AA -al kicsit). Valamint ha jóltudom a Cell valamennyire általános célú is és besegít itt-ott pluszban a GPU -nak.

[ Szerkesztve ]

Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek

(#9) Cathfaern


Cathfaern
nagyúr

És itt elő lehet venni újra a cloud témát. Amikor jött a cloudos "játékszolgáltatós" megoldások, mindig az volt az ellenérv, hogy milyen géppark kéne ahhoz. Ha igaz amit itt állítanak, akkor megfelelő optimalizálással 4-5x-ös gyorsulást el lehetne érni adott hardveren, ha direktbe arra mennének rá. Értelemszerűen ha egy ilyen cloud gépparkban a hardverek (közel) azonosak lesznek, innentől kezdve lehetne rájuk optimalizálni... és máris nem kell annyi erőforrás, mint ha sima PC-ket néznénk.

(#10) SpeedR


SpeedR
őstag

Furcsán hangzanak ezek a kijelentések egy olyan cég alkalmazottjának a szájából, amelynek elemi érdeke, hogy a játékok hardver igénye folyamatosan növekedjen, hiszen így biztosított a folyamatos gpu eladás, és az árbevétel.
Egyébként az ötlet nem rossz, csak kár hogy kivitelezhetetlen.

[ Szerkesztve ]

(#11) Mozsa válasza Cathfaern (#9) üzenetére


Mozsa
tag

A jövő biztosan a felhő.... abban a pillanatban ahogy elég gyors lesz hozzá a net olyan áron mint egy szimpla 5 mbites adsl, megjelennek az első fecskék....

[ Szerkesztve ]

(#12) Abu85 válasza zoltanz (#8) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A konzolokhoz képest a memória sávszélesség is elég komoly. Ezért nincs a legtöbb konzolos játékban MSAA és a felbontás is jó ha 720p.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#13) Cathfaern válasza SpeedR (#10) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Gondolj bele abba, hogy jelenleg a PC-k grafikája lényegében ugyanolyan, mint egy konzolé. Egy konzolt megkapsz 70ezer Ft-ért, egy PC-ből csak a VGA kerül ennyibe (kis csúsztatással). A VGA gyártóknak pont, hogy az az érdeke, hogy minél szebbek legyenek a játékok, mert hiába az erős hardver, ha nem tud szebbet mutatni, mint egy jóval olcsóbb konzol, az emberek az utóbbit fogják venni. Mert az átlagot nem érdekli az, hogy hány TFLOPS :)

(#14) Mozsa válasza Abu85 (#12) üzenetére


Mozsa
tag

Azért egy ilyen interjú mutat valamit, más nem a vga karik "valódi" erejéről. Mert ezek szerint többszöröse lehet egy vga teljesítménye, ha natívban mehetne....

(#15) Karma válasza Mozsa (#14) üzenetére


Karma
félisten

És ki fog fejleszteni rá szerinted? A DirectX nem a teljesítményről szól, hanem a fejlesztés megkönnyítéséről - és azért ebben annyira nem vészes.

“All nothings are not equal.”

(#16) ftc


ftc
nagyúr

Hát igen..mennyivel ésszerűbb lene ha pl 2 évente jelenen meg csak új architektőra nem 3/4 évente... Lehet egy pár gyártó csődbemenne...de eljönne az amikor elekezdődött a 3D-s játékok kora... 2 évig sőt 3ig is elég volt egy VGA...

LEhetne 2 évente egy új architektúra ami telejsítményben is meg fogyasztásban is jobb lenne az elődnél.... s így lehetne azzal foglalkozni, hogy jobban fussanak a gamak

(#17) Retekegér válasza Mozsa (#14) üzenetére


Retekegér
HARDVERAPRÓD

Majd minden szoftvergyártó gondoskodna arról, hogy minden kártyára külön-külön optimalizálja a termékét. Drága elgondolás...

<< Heimdal >>

(#18) Dark Archon válasza Cathfaern (#13) üzenetére


Dark Archon
addikt

Sokat nem látsz a grafikából, ha csak egy konzolt veszel. Ahhoz játék is kell, ami 1,5-2x drágább, mint egy PC-s, mivel azon hozzák be a veszteséges hardvert, így aztán átlagolva ugyanott leszel, mint PC-vel.

[ Szerkesztve ]

Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Cube Nature EXC | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN

(#19) Boxi88 válasza misx (#1) üzenetére


Boxi88
őstag

Egyetértek, sokkal jobb lenne, ebben a ritmusban, csak hát a gyártóknak ugye ez annyira nem lenne nyereséges... :U

(#20) Day 'n' Nite


Day 'n' Nite
aktív tag

Erről a feljős dologról csak az jut eszmbe, hogy ott a szűk keresztetszet a hálózat, és hát nem csak itt Magyarországon gázos ilyen téren a helyzet...
Két kapcsolódó cikk: 1
2
Szóval, mire eljutnánk oda, hogy ez megvalósul, ki tudja mi lesz...

[ Szerkesztve ]

“Nem akkor alkottál tökéleteset, ha már nem tudsz mit hozzátenni, hanem ha már nem tudsz mit elvenni belőle.” /Antoine de Saint-Exupéry/

(#21) SpeedR válasza Cathfaern (#13) üzenetére


SpeedR
őstag

Ez rendben van, de nem sokra megy a gyártó a szép grafikával, hogyha nem tud kellő darabszámú chipet eladni. A nagyfokú optimalizálás végső soron a fejlesztés lelassulásához és az árak emelkedéséhez vezethet. (kevesebb darabszámon kell produkálni hasonló mértékű profitot)

(#22) HummeRC


HummeRC
senior tag

Én egy kicsit másként értelmeztem a cikket és szerintem is jó irány lenne a natív támogatás. Anno 94-96 körül nem voltak ekkora erőforrások, mégis könnyedén meg lehetett oldani, hogy a jobb játékokban beállítható volt, hogy milyen renderelőt használjon.

A mostani bizonytalanságot a programok készítésénél, a hardver variációk végtelen száma adja. Így akármennyire is függetlenítené a programozókat az api a hardvertől, nekik kvázi meg kell saccolni, hogy milyen erőforrást akarnak felhasználni, majd azt butítani a lehetőségekhez képest, hogy a kisebb erőforrással felruházott gépek is futtatni tudják. Így viszont a saccolás pontosságán múlik az elérhető maximális minőség is, hiába lenne még erőforrás bőven. Jelenleg csak vaktában elküldik a számítási igényt az apinak, ami ugye futtatja a hardveren, aztán az vagy tud vele kezdeni valamit, vagy nem és szaggat, optimalizálatlan.

Ettől eltérő lehetne a gyakorlat, ha pl közvetlen a számolóegységeket címeznék. Futtatás előtt ellenőrizné a számolóegységek számát, ami 1db-ra vetítve ugye jól kontrollálható erővel rendelkezik, majd ennek megfelelően csak sokszorozná a futtatást a magok számával, ami mind a képernyő egy részét számolja.

Sokkal-sokkal hatásosabb lenne és nem függne gyártótól, tehát nem külön vga kártyákra kellene optimalizálni, bár tény, hogy alapjaiban változna meg a felhasználás és a programozás. Az biztos, hogy csak az átállás lenne nehéz, a programozási része gyerekjáték lenne egy mai programhoz képest.

Szerintem inkább erre gondolhattak. Majd az idő igazol, vagy cáfol. ;)

[ Szerkesztve ]

(#23) Yutani


Yutani
nagyúr

Nem véletlenül lett PC-re kitalálva a DirectX API, nem kell azt elhagyni, inkább úgy továbbfejleszteni, hogy ne szabjon gátat a hardverek képességeinek amellett, hogy biztosítja az alkalmazások felé az egységes felületet.

Esetleg érdemes lenne megfontolni az OpenGL használatát, ami talán jobban igazítható a hardverek képességeihez. Láttuk, hogy az egyébként lassú fos GeForce FX milyen gyors tudott lenni OpenGL alatt a Radeon kártyák ellenében (és ennek köszönhetően voltak a Quadro kártyák eladhatóak voltak a professzionális piacon; a munkahelyemen is futnak még NV3xGL alapú kártyák a tervezők gépeiben).

Ha esetleg valaki ért az OpenGL-hez, akkor mondhatna szakavatott véleményt a felvetésemről.

[ Szerkesztve ]

#tarcsad

(#24) Satan_Claus


Satan_Claus
senior tag

Uristen, azt hittem Kevin Spacey van a kepen :))

Védd az állatokat! Egyél embert.

(#25) Abu85 válasza Yutani (#23) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Az OpenGL ott tart ahol a DX10 tartott. A DX11 előrelépés. Már Carmack is azt mondja, hogy a DX11 jobb, mint az OpenGL.

Az API meglétével van a baj. Emellett nem lehet direkten kezelni a Command Buffert, ami a konzolokon adott.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#26) rumkola válasza Yutani (#23) üzenetére


rumkola
veterán

nekem is egyből az OGL jutott eszembe
feature és programozhatósági (könnyűség) szempontból lehet jobb a dx11, de itt nem erről an most szó

[ Szerkesztve ]

(#27) TTomax


TTomax
nagyúr

Most ha jól értelmezem egy egy körmönfont MS kritika az AMD-töl? :DDD

★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"

(#28) Retekegér válasza Yutani (#23) üzenetére


Retekegér
HARDVERAPRÓD

Engem is érdekelne az OpenGL felőli megközelítés, mert jelen értekezésben az API a DirectX-et jelenti.

Szerk.: lassú vagyok.

[ Szerkesztve ]

<< Heimdal >>

(#29) Löncsi


Löncsi
őstag

Hát, ha az AMD mondja, lehet igaza van. :)

Igazából, hogy mi lenne a megoldás azt nem tudom, van idejük átgondolni, azonban ha következő generációs konzolokkal nem tudja felvenni a versenyt az adott architektúra/API/üzleti-modell vagy akármi, akkor nem tudom ki fog vásárolni AMD-s gépet/kártyát. :)

[ Szerkesztve ]

Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28

(#30) Matamata


Matamata
aktív tag

És az Apple-lel mi van?
Mert szinte mindig előkerül, hogy HW-re optimalizálnak, de ha jól tudom ők is használnak valami API-t. (quartz)

[ Szerkesztve ]

(#31) Angel1981 válasza misx (#1) üzenetére


Angel1981
veterán

Egyetértek! :K

(#32) Yutani válasza rumkola (#26) üzenetére


Yutani
nagyúr

Geri cimbora (sokszorosan bannolva innen a PH-ról :D) szokta hangoztatni az OpenGL előnyét azzal, hogy mindenféle gyártósecifikus kiterjesztést lehet hozzá készíteni és meghívni a programban. Azt nem tudom, hogy az OGL korlátozza-e a rajzolási parancsok számát, mint ahogy a DirectX teszi, ezt kéne egy hozzáértőnek megmondania. Persze az is igaz, hogy OGL-re fejleszteni (sokkal?) macerásabb, mint DX-re.

Ha már eleve arról beszélünk, hogy natív hardvertámogatás kellene a programokba, akkor az OpenGL egy lépés lehet efelé. De akkor meg minek meneteltünk ennyi évet a DirectX zászlaja alatt?

Felmerült még az is bennem, hogy a jó öreg HD 3850 kártyám milyen szépen futtatná a mai programokat is, ha nem lenne szoftveresen (az API által) korlátozva. Vagy rosszul gondolkodom? :F

Abu85 #25: Itt beszél Carmack a Dx11-ről, és ahogy látom, ez eléggé friss anyag.

[ Szerkesztve ]

#tarcsad

(#33) HummeRC válasza ftc (#16) üzenetére


HummeRC
senior tag

2 évig sőt 3ig is elég volt egy VGA...

Erre azt mondanám, hogy kb addig is spóroltunk rájuk. Mikor megvettük az adott kártyát, már mehetett is a gyűjtés a következőre.

Nem tudom miért gondoljátok, hogy ha kevesebb tipust (ergo több darabot, nagyobb időközönként) adnának ki, akkor nem lenne-e annyival drágább, mint amennyit nem költöttünk el közben?

Miért zavar az bárkit, hogy minden évben jelenik meg új hardver család? Ettől a "régi" géped elavult és nem indul el többet? Nem ugyanúgy futtatja a programokat, mint a megjelenés előtt 2 nappal?

Ha nincs igényed nagyobb teljesítményre, akkor kivársz 2-3 évet és veszel akkor újat, mint régen, mikor csak ilyen időközökben jelentek meg.

Ha meg igényeled a nagyobbat/újat/többet, akkor van lehetőséged sűrűbben venni mint 2-3 év.

Ez a választás szabadsága. Miért baj ez? :F

(#34) Retekegér válasza Yutani (#32) üzenetére


Retekegér
HARDVERAPRÓD

De akkor meg minek meneteltünk ennyi évet a DirectX zászlaja alatt? Mert MS termék és a Windows szerves részét képezi.

<< Heimdal >>

(#35) Abu85 válasza Yutani (#32) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Olvastam én is. Teljesen igaza van. Az OpenGL mellett nem áll semmi már. A DX11 lelépte.

Azért meneteltünk a DX mellett ennyit, mert általánosan jobb, mint az OpenGL. Ez persze nem azt jelenti, hogy örökké kötődjünk a DX-hez. A vázolt problémára a megoldás a natív programozás. A problémát az API limitációja okozza. Ezt úgy lehet megkerülni, hogy elveted az API-t elkerülve ezzel a limitációt.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#36) Yutani válasza Abu85 (#35) üzenetére


Yutani
nagyúr

Na elolvastam én is. Carmack szerint az utóbbi 10 évben a DirectX viszi előre a PC 3D platformot, az OpenGL csak követi, míg régen ez fordítva volt.

Aztán hogy Carmack még mindig OpenGL-t használ, azt is meg lehet érteni, hiszen biztosan nagyon sok időbe és energiába telne átírni DX alá minden fejlesztői eszközt, de kijelenti, az OpenGL még mindig szépen dolgozik, és nem jutna olyan előnyökhöz az átállással, ami miatt megérné neki a sok hűhó.

Ha eltűnne az API, akkor pont az a "jóság" szűnne meg, ami eddig biztosította a felhasználóknak a kompatibilitás kérdését, a fejlesztőknek meg az egységes felületre történő fejlesztés lehetőségét.

[ Szerkesztve ]

#tarcsad

(#37) Termigáßor válasza ftc (#16) üzenetére


Termigáßor
aktív tag

Most is el lehet lenni 3 évig egy kártyával ha az ember jól választ, és nem cseréli közben dupla akkorára a monitorát.. (pont 3 éves lesz a 4870-esem és eddig nem hagyott cserben. Lehet, még egy generációváltást kivárok vele - szerencsére 1GB-os)

Amúgy az AMD-s úriember felvetése nem hülyeség. Nekem is a 90-es évek jutottak eszembe (régi szép idők...). De a natív támogatás tényleg utópia, inkább saját api kellene mint anno a 3Dfx glide-ja! Ha nem pusztul ki a cég mögüle még ma is létezne! Szóval lehet hogy nem lenne 10-szeres a sebességnövekedés csak (optimista becsléssel) 8x, de legyen csak duplája, máris beelőzték a konkurenciát egy generációval! Mert sajnos csak ez számít nekik. Nem az a lényeg hogy vásárlóként mi (hosszú időre) jól járjunk, hanem hogy éppen annyival legyenek jobbak, hogy őket válasszuk. ... és mindig vegyük meg a következő generációt is.

Jobbára ártalmatlan...

(#38) buzus


buzus
aktív tag

Ezért mondom én azt és fel sem tudom fogni miért nem játszották be a gyártók hogy kidobnak konzolhoz egeret meg billetyűzetet. (Mennyibe tartana nekik? 0. Egy Trustot megkérnek hogy szarér hugyért gyártson essencial egeret - Amiért ugye + pénzt el lehet kérni, plusz nagyon sokan rákapnának ezért a consolra így az eladásokat is megdobná)Számomra ebben a pillanatban jönne el a kánaán, megkockáztatom minden gamernek. Ettől a ponttól kezdve fölöslegessé válna az egész évente történő gépfejlesztés, gépigyény találgatás, fagyás, nem indul el stb. Gyerekek, nem lenne jó? Viva la Resolution

(#39) smkb válasza Abu85 (#35) üzenetére


smkb
őstag

Te is tudod Abu, hogy a natív hw programozás nem lehetséges. Melyik oprendszer enged ilyet? Mutass nekem egyet az utóbbi 15 évből. Ennyi, ezen vitatkozni sincs mit, meg elméletileg felvetni sincs értelme még az AMD-nek sem. Nem a DOS korszakban élünk. Programozhatnak natívan hw-t, ha csinálnak magukan egy játékplatformot saját OS-el, addig meg max fantáziálhatnak róla...

[ Szerkesztve ]

(#40) Tonyius777


Tonyius777
tag

Kéne egy game üzemmódú OP rendszer PC-hez és akkor megvan oldva :)

Üdv:Tony

(#41) Abu85 válasza smkb (#39) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Megírod C/C++-ban. Bármelyik oprendszeren futtathatod. Ez volt az Intel elképzelése a Larrabee-vel kapcsolatban, csak nem szállítottak még hardvert.
AMD-nél ott az APP SDK-ban a CTM felület. Azzal készült ez a demó és HD 4870-en futott.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#42) Jester01 válasza Abu85 (#35) üzenetére


Jester01
veterán

Ez csak azt jelenti (jelentené), hogy az MS-nek sikerült megint megölnie egy szabványt, ahelyett, hogy az erőforrásait annak javítására fordította volna.
Szerencsére most egyre több különböző rendszer üti fel a fejét (főleg mobil fronton), és így a szabványok ismét erőre kaphatnak. Amúgy a muksó is azt írta, hogy azért az opengl még mindig versenyképes.

Linuxon meg úgysincs directx tehát igenis szól mellette valami :P
Egyébként ha a vga gyártóknak nem kellene kétfajta api-ra is drivert fejleszteni, akkor lehet, hogy hatékonyabbak lennének. Értelemszerűen nem az opengl-t kellett volna hanyagolni. :N

Továbbá az opengl 4-es sorozat tudtommal sok újítást hozott, éppen abba az irányba, hogy minél hardverközelibb legyen kevesebb API overhead-del.

Jester

(#43) Abu85 válasza Jester01 (#42) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Az MS ott nyert sokat az OpenGL-lel szemben, amikor a DX10-zel bevállalták a reformot. Kilőhették a visszafelé kompatibilitást, és ezzel nagyot léptek előre. Az OpenGL esetében a visszafelé kompatibilitás sokkal kritikusabb. Az MS helyzete egyszerűbb volt, mert szinte csak a játékokat érintette a változás. A Khronos API-ja mögött komoly cégek vannak, akiknek nem mondhatod, hogy bocs, de írd újra az alkalmazást.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#44) Termigáßor válasza Abu85 (#43) üzenetére


Termigáßor
aktív tag

És egy saját api az AMD részéről? Mondjuk alapul veszik az Opengl-t kivágják a visszafelé kompatibilitást, teletömik saját utasításokkal. és kész. Gondolom én egyszerű paraszti aggyal...

(bár lehet az lenne végül a sorsa mint a 3Dnow!-nak a processzorokban...)

Jobbára ártalmatlan...

(#45) smkb válasza Abu85 (#41) üzenetére


smkb
őstag

AMD Drivert megkerülve direktbe címzed a VGA portokat és írod olvasod a memóriacímeket? a CTM felület nem az AMD drivert használja, azt is megkerüli? Már a DirectX is pont egy csúnya dolog, az is annó a driverek megkerülésére, hw közelibb egységes programozási felületnek készült. Nem véletlen okozott kezdetben rengeteg rendszerösszeomlást. Ha az oprendszernek nincs felügyelete a hw erőforrások kezelése felett akkor ott minden elszáll a búbánatba csak egy félrecímzéstől... öngyilkos dolog ez 2011-ben ilyen komplex oprendszerekben, és szó szerint nem is megengedhető. Többek közt ennek is köszönhette az MS hogy a Win olyan olyan megbízhatatlan oprendszernek volt titulálva jóideig. Nem fogja támogatni sem engedni az ilyen akciókat az AMD részéről, hogy sajét oprendszere renoméja bánja.

OSX-ben Apple többek közt ezért is nem hozott be directx szintű api-t.

(#46) smkb válasza Termigáßor (#44) üzenetére


smkb
őstag

"És egy saját api az AMD részéről? Mondjuk alapul veszik az Opengl-t kivágják a visszafelé kompatibilitást, teletömik saját utasításokkal. és kész. Gondolom én egyszerű paraszti aggyal..."

Ahhoz kicsit nagyobb piaci részesedés kellene ... NV sem tehette meg, mikor nagyon a toppon volt sem...

[ Szerkesztve ]

(#47) eXodus válasza smkb (#46) üzenetére


eXodus
őstag

+pénz + idő....
(Az amdnek egyik sincs :) )

(#48) Abu85 válasza Termigáßor (#44) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Van saját low level API-juk. Itt elsősorban az a fő szempont, hogy a command buffert lehessen direkten kezelni. Erre kell megoldást találni.

(#45) smkb: Persze olyankor nincs szükség driverre.
Pont, hogy az API-k miatt kell a driver. API-n keresztül nem tudod elérni a hardvert, mert ahhoz az API-nak támogatnia kell a GPU low-level hozzáférését, amit a driver nem enged. Ez azért van, mert az API nem ismeri a hardvert, míg a driver igen.

Itt el kell vonatkoztatni a VGA-piactól. A platform a lényeg. Ha az elgondolásból lesz valami, akkor az platformra lesz és nem a VGA-kra. Ha a VGA-k eladása jó lenne az AMD sem gondolkodna ilyenen. Az a baj, hogy a VGA fejlesztése már nyűg. Sokkal többet lehet keresni egy platformon. Ezért is csinál minden cég platformot.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#49) Termigáßor válasza smkb (#46) üzenetére


Termigáßor
aktív tag

Ja gondolom sok marketing kellene, hogy lenyomják a fejlesztők torkán, aztán meg a júzereket megint rávenni hogy konfigurálgassák, a játékokat indulás előtt mint anno. Bár ez nem akkora probléma szerintem. (Megvolt ennek is a hangulata anno. Amikor próbáltuk bekonfigolni hogy elinduljon a Tie Fighter a 4 megás 386-oson gravis ultrasound-al sound blaster emulációval... később a 3dfx glide már nem volt ilyen vészes, bár dos alatt kellett azzal is mókolni, igaz akkor monopol helyzetben volt a gyártó és a dx még sehol sem tartott.)

(#48) Abu85: és ha megpatkolják a catalyst-ot valahogy? Vagy ehhez a drivert is mindenképp ki kell hagyni?

[ Szerkesztve ]

Jobbára ártalmatlan...

(#50) Auratech


Auratech
őstag

Az jutott az eszembe, hogy nem véletlenül tolja az nvidia az ARM szekerét. Az ARM csökkentett utasítás készletű proci, tehát RISC, mint a régebbi power pc és a tsai. Az egyszerűsített utasításkészlet előny a párhuzamosítható műveleteknél.
A PPC procik azért haltak be, mert azonos teljesítmény mellett akkoriban kazánként fűtöttek, mert egy RISC chipet bonyolítottak és húztak a végletekig(G5-mac-vízhűtés).
Talán az nvidia tudja, hogy a microsoft ARM támogatásában van annyi lehetőség, hogy a hardver megszólítása is változni fog a W8-al, amit tudomásom szerint ARM-ra is megkomponálnak.
Az ARM procik beágyazott grafikáját nézve sebességben, minőségben (pld PowerVR SGX543) 15-20 w fogyasztású alap, dx9-es környezetben futó gpu-t hoz, miközben töredékével beéri.

[ Szerkesztve ]

Auratech Field Recording

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.