Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) alkatraz3000


alkatraz3000
senior tag

Vegyél egy fullos F astrat. Annyiból szinte szalon állapotot veszel. A g astra annyival nem is jobb, az ecotec szereti az olajat. F astrahoz meg bármit utánad vágnak fingert-hugyert . Persze meg van a maga baja, de friss jogsiskent összetörtem az elejét. 10.000-ért bevasaroltam, 11-ért szinrefujtunk, parkolóban osszeraktuk ;)

"Nincs pénzünk olcsó sz.rt venni ... !"

(#52) bambano válasza alkatraz3000 (#51) üzenetére


bambano
titán

ennél rosszabb tanácsot csak nagy rákészüléssel, csoportosan lehetne kitalálni...
az f astra a g-hez képest pakundekli. se biztonsága nincs, se nem galvanizált. ráadásul régi, tehát nem találsz belőle normálisat, csak széthajtott romot. a g nem rohad, sokkal merevebb, tehát ütközni is jobb vele, és fiatalabb.

az ecotec szereti az olajat című legendához annyit, hogy minden motor eszi az olajat. amelyik nem, azt nagyon gyorsan vidd el szerelőhöz. ja, ilyen kérdésekben ne az önigazoló vagy büszke tulajok handabandáira hallgass, hanem szakemberekre.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#53) Simi87 válasza bambano (#52) üzenetére


Simi87
senior tag

Ha normalis olajat teszel bele, akkor nem. A youngtimer mercim par eve alkezdte csipegetni az olajat, elotte 20 evig semmi. Most surubbet kap, es megint nem fogyaszt. A boxer, ecotec, meg a negyhengeres bmw (e46) motorok tenyleg eszik, ez teny. Amugy nem ertem, ha belefer a keretbe a focus, miert nyomatjatok az astra-kat, ket kulon vilag. Szegeny anyameknak most egy bacsi f astra-ja van. Megbizhato, de kenyelmetlen, csunya, nem megy, es eszi az olajat. Meg ezt a vezetesi poziciot tanitani kene, olyan gagyi.

(#54) bambano válasza Simi87 (#53) üzenetére


bambano
titán

mindegyik motor eszi az olajat, lehetetlen ellene tenni. két dolog szokott előfordulni:
1. két szerviz között csak a max-min különbsége fogy el, ezért nem foglalkoznak vele. ilyenkor eszi, csak tesznek rá.
2. valami más pótolja a hiányzó olajat. ilyenkor sürgősen szerelőhöz kell vinni, mert folyamatosan romlik a kenése.

"Amugy nem ertem, ha belefer a keretbe a focus, miert nyomatjatok az astra-kat, ket kulon vilag.": pont ezért.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#55) bagkri01 válasza bambano (#54) üzenetére


bagkri01
őstag

Teljesen jogos azért a focus tényleg más világ, mint egy g astra, legalábbis stílusban, de a rozsda jobban szereti a focust, mint az astrát, a már egyszer leírt hátsó kerékdobban lévő szövet miatt, tarthatód garázsban is, a hátsó ajtók alját, a hátsó sárvédőt akkor is megcsípi a rozsda. De motorikusan, komfortban, úttartásban jobb ,mint az astra.

Na azt viszont gondold át, hogy minden autó eszi az olajat, jó nagy baromságot írtál má ne is haragudj meg.
Na másik kedvencem tőled, hogy valami más pótolja az elveszett olajat....de mégis mi?...a hűtővíz?Hát az elég nagy baj. Üzemanyag? azt talán még nagyobb. Ezt kifejthetnéd és szerintem nem csak engem érdekelne?

[ Szerkesztve ]

samsungI600>tmobile pulse>nokiaE52>se xperia mini>nexus s>acer liquid gallant duo>JiayuG3>WayteQTalk5H(MIUIbyKelzsoca)>Xiaomi Hongmi 1S>lumia 535>Lenovo A6000>Meizu M2 Note

(#56) Lauda válasza bagkri01 (#55) üzenetére


Lauda
félisten

Minden otto es dizel motor eszi az olajat, mert nem tudnak kesziteni tokeletes olajlehuzo megoldast. Emiatt a gyuruk/szelepszarszimmeringek mellett mindig szokik fel/be egy kis motorolaj az egesterbe, ami ott eleg. Ez optimalis esetben olyan keves, hogy a ket olajcsere kozott nincs szemmel lathato szintcsokkenes, viszont ha minden cserenel maradektalanul eltavolitanad az olajat a motorbol es azt lemerned, mar latszodna az elfogyasztott mennyiseg. Nem kell nagy dolgokra itt gondolni, lehet az olajcserek kozott ez csak fel/1-2 dl, ami nem tunik fel a nivon (mar aki ellenorzi egyaltalan), de a lenyeg, hogy valamilyen szinten minden mukodo motor fogyasztja az olajat.

[ Szerkesztve ]

(#57) Simi87 válasza bagkri01 (#55) üzenetére


Simi87
senior tag

Nem minden focus rohad, hullamzo a gyartasi minoseg, mint a 4-es golf eseteben is. Erdekes, hogy a 27 eves mercimen egy potty sincs sehol (mondjuk uj kora ota garazsban tartott) de spanom 10 eves g astra-ja malik rendesen. Anyamek fastrajan sincs egy potty se, mondjuk nem is temperaval fenyezett itthoni, hanem lengyel gyartmany. Nem tudom megerteni az opel fanokat. En a b omegaval nagyon sokat szivtam, haverom a g astraba boritott fel ev alatt fel millatt,,volt csajom b corsa gsi- je egy igenytelen kis pudva volt, anyamek fastra-ja, meg olyan mint egy szeker. Ja es itt fullos, szervizkonyves, megkimelt autokrol beszelunk.

(#58) nemlehet válasza Simi87 (#57) üzenetére


nemlehet
őstag

Ez az opelfétis olyan mint aki csak a Sony-Samu-LG-iPhone-ban tud gondolkodni. Ezt ismeri, ez számára az "olcsó" autó. Tényleg vannak jutányos, jól felszerelt strapabíró modelljeik, de közel sem mindegyik és még típuson belül is elég nagy a szórás. Nálunk a cégnél asszem 2013-as astra-k vannak illetve insignia-k a vezetőknek és valamelyiket állandóan szervízbe hordják a többivel meg semmi gond sincs, pedig kapnak gyakran heti 1500-2000 km-t.

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#59) Stanlee válasza Lauda (#56) üzenetére


Stanlee
őstag

Amikor meg gazmotort uzemeltettem, ott a kenoolaj felhasznalas 0,3 g/kWh volt. A legnagyobb motor amit basztattam 0,3 kg olajat evett orankent, egy feltoltes 380 l olaj volt, plusz a fogyasztas hozza egy szervizciklusra (ca. 2400 kg olaj :Y ), atlag 8000 uzemorankent volt szerviz, igaz picit nagyobbacska motorrol beszelunk, 20 henger, 48,67 l-es. Szoval igen, valamennyit eleszegetnek ezek a dögök.

“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

(#60) bambano válasza bagkri01 (#55) üzenetére


bambano
titán

oké, nem ment át, pontosítok: a focus meg a g astra más világ. a focus kárára.

"Na azt viszont gondold át, hogy minden autó eszi az olajat, jó nagy baromságot írtál má ne is haragudj meg.": hogy tájékozatlan vagy a témában, az a te problémád, de ne csúnya szavak alkalmazásával hidald át.

elvileg hűtővíz nem kellene, hogy az olajba kerüljön, mert ha igen, az már nagyon széthullott motor. de víz ettől még kerülhet bele, miután szénhidrogének égésekor szokott víz keletkezni, ami páraként kiválhat a henger oldalán és onnan belehúzhatja a motorolajba. meg kerülhet bele üzemanyag is.

[link] [link]

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#61) 426os válasza bambano (#60) üzenetére


426os
őstag

"a focus meg a g astra más világ. a focus kárára"
made my day :)) Max a design, amin lehetne vitatkozni, de ez szubjektív.

.

(#62) bambano válasza Simi87 (#57) üzenetére


bambano
titán

1999-ben gyártott, 1.6-os benzines g astra. céges autóként kezdte, mikor eljöttem a cégtől, megvettem. Jártam vele egy darabig, majd lepasszoltam az asszonynak, azóta ő jár vele. 16 éves elmúlt, rendesen szervizelt autó. Eddig egyszer állt meg a kuplung főmunkahenger miatt, aminek kuplungcsere lett a vége (asszonypilóta városban szindróma), meg egyszer sikerült valahogy (én se értem, hogy) ledarálni az egyik féltengelyt. Ezen kívül semmi gondot nem okozott nekünk, csak kopófogyó baja volt, meg olyan, amit mi csináltunk.

azóta is megy. csak a benzinbeöntő környékén rozsdál, mert az típushiba, egyébként nincs egy gramm rozsda se rajta. ennyire olcsón fenntartható autóm nem volt előtte se, utána se. ehhez még jön az is, hogy amikor gyereket meg nagyit fuvaroztam vele nyaralni, tehát nem fittipaldi módon mentem, 5 literből megvolt.

miért ne ajánlanék egy ilyen autót? nekem azóta volt egy fóccvágenem (szintén céges autó), az is kétszer volt: először meg utoljára. Most egy 12 éves c vectrával járok, ezzel se volt túl sok baj. Ennek ugyan a futóműje kényesebb, de hogy azért, mert rosszabb, vagy azért, mert olyan helyeken járok vele úgy, ahogy, azt nem tudom. ebbe is beleülhetne bárki, nem csalódna benne.

más fóccvágen is volt a rokonságban, de kikezeltük.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#63) yerico válasza Lauda (#37) üzenetére


yerico
senior tag

Erre nem vennék mérget, cégessel Pécs-Pest oda-vissza X16XE motorral nem volt elég 1 tank, ami 50 liter, úgyhogy 10 literes átlagot jelent. Az 1.6 75 lovas remek kis motor volt, alacsony fordulaton is jól ment, és nem ette az olajat. A 16 szelepesben mindig volt tartalékolaj.

(#64) yerico válasza 426os (#61) üzenetére


yerico
senior tag

Azon nem nagyon tudnék vitatkozni, hogy az F/G Astránál jobb a Focus 1. Talán nem véletlen, de ez lett egy évig az ADAC legmegbízhatóbb autója, talán a 2002-es évjárat. Az Octavia meg kicsi belülről, hátulra csak gyerek üljön, mert a lábtér minimális, és ez megegyezik a Toledo / Golf IV modellekkel.

(#65) Lauda válasza yerico (#63) üzenetére


Lauda
félisten

En csak azt tudom mondani, hogy tesom 1.4-es 90 lovas astraja atlag 7 litert evett, ebben minden volt vegyesen allandoan. Es mivel ceges kocsi volt, nem finomkodott vele.

[ Szerkesztve ]

(#66) bambano válasza yerico (#64) üzenetére


bambano
titán

ez most annak az adacnak a statisztikája, amelyik csalási botrányok sorozatába keveredett nemrég, vagy annak, amelyik csak azokat az autókat szervizeli az országúton, amelyiknek nincs saját szervizhálózata?

hogy világos legyen, arra célzok, hogy az adac statisztikája nagyjából nulla alatt ér.

ott van pl. a tüv statisztikája, volt olyan év, hogy egy opel meriva nyerte.

[ Szerkesztve ]

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#67) nemlehet válasza bambano (#66) üzenetére


nemlehet
őstag

A TÜV-öt nem leszólni én is ott dolgozok :D (mondjuk nem pont ebben az ágazatban)

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#68) bambano válasza nemlehet (#67) üzenetére


bambano
titán

én nem szólom le, kihozta azt a márkát győztesnek, amelyiket én is pártolom, a Fix Or Reapir Daily-vel szemben... :)

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#69) Hieronymus válasza bambano (#66) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

A TÜV sem mértékadó.
Csak meghatározott szempontok szerint vizsgálnak.
Fékrendszer, alváz és felfüggesztések valamint a világítás és visszajelzések.
A motor és a többi, nem vizsgált részegységek tartósságáról illetve állapotáról nem ad információt a műszaki vizsga.

Ráadásul könnyen félrevezető lehet a statisztika, ha egy márka esetében a fékbetétek kopása nagyjából a TÜV idejére lesz kritikus. Jelentős százaléka bukhat el a vizsgán a kopó alkatrész miatt.

(Mielőtt kérdezi valaki, nem szeretik előkészíttetni a vizsgára, a járművet. A szerelők hajlamosak mindent rendbe tenni a járművűn. Még azt is, ami még rendben van. Egyszer kell kifizetni a vizsgadíjat. A TÜV hibalistát ad, ami alapján lehet javíttatni, van rá 30 nap. A TÜV második menete csak néhány euróba kerül. Csak a hibákat vizsgálják újra.)

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#70) yerico válasza bagkri01 (#49) üzenetére


yerico
senior tag

Hát, amikor Használtautó Katalógus leírja, hogy a HDI-k típushibája a spontán motortűz, a gyár meg nem pereli szarrá, nos, az nekem sokat elmond.

(#71) bagkri01 válasza yerico (#70) üzenetére


bagkri01
őstag

Egy szót nem írtam HDI motorról, nincsen velük tapasztalatom, a mi 307-esünk 1.6 benzin, dízelt nem veszünk nem járunk vele annyit, hogy megérje. A spontán motortűz pedig elég szar.....még hogy per, de életveszélyes is.

samsungI600>tmobile pulse>nokiaE52>se xperia mini>nexus s>acer liquid gallant duo>JiayuG3>WayteQTalk5H(MIUIbyKelzsoca)>Xiaomi Hongmi 1S>lumia 535>Lenovo A6000>Meizu M2 Note

(#72) Lauda válasza yerico (#70) üzenetére


Lauda
félisten

Miert kellene egy ujsag kiadvannyal foglalkozni a gyarnak? Eddig hany motortuzzel erintett hdi-rol tudunk?

(#73) yerico válasza Lauda (#72) üzenetére


yerico
senior tag

Részemről 1-ről biztosan, annak a tulaja már német kocsit hajt, miután az egy éves kocsi a ház előtt kiégett a feljárón. :)

(#74) yerico válasza Lauda (#72) üzenetére


yerico
senior tag

Ha újságban, pláne szakmai újságban valamelyik gyárról olyat mondok, hogy életveszélyes a kocsija, mert szar a féke, a kormánya megdöglik, vagy csak útközben szeret kiégni, akkor az bőven alkalmas arra, hogy az eladásokat érezhető mértékben csökkentse. Ekkor vagy lép a gyártó, és hitelrontásért/ rágalmazásért bepereli, vagy nem, és ezzel elismeri.
Mint anno, mikor az Acert kezdtem basztatni, hogy van ad 45 nap után egy új laptopot a szervízben levőért, vagy saját költségen elkezdek országos médiákban hirdetni, hogy az Acer szar. Először megfenyegettek, hogy beperelnek rágalmazásért, de miután elmondtam nekik, hogy minden, amit leírok, bizonyítható lesz, másnap adtak egy új gépet.

(#75) bagkri01 válasza yerico (#73) üzenetére


bagkri01
őstag

Egyről én is tudok, vadiúj xsara picasso a garázsban álva, azóta japánt hajtanak.

samsungI600>tmobile pulse>nokiaE52>se xperia mini>nexus s>acer liquid gallant duo>JiayuG3>WayteQTalk5H(MIUIbyKelzsoca)>Xiaomi Hongmi 1S>lumia 535>Lenovo A6000>Meizu M2 Note

(#76) fogtunder


fogtunder
nagyúr

nekem van egy 2003-as diesel fiestám, és imádom, de tény, hogy használtan benzinesben venném, 200.000 környékén vagyunk, sok mindent megéltünk együtt, a típust magát tudom ajánlani. pályázásra nem a legjobb hosszú távon, de simán vállalható a történet, városba, ingázásra tök jó. ilyen futással a belső tér se egy hányadék, ha legalább minimálisan vigyáztak rá. van egy-két hibája, illetve csak az akkor mazda 2-vel kompatibilis pár részegység, úgyhogy az alkatrészek nem túl olcsóak, de semmi katasztrófa. normál karbantartáson felül csak a kormányművet kellett cserélni, mert eresztette a szervóolajat, az állítólag annyira nem ritka a típusnál.

a golf IV jó kocsi, nincs túl hátsó lábtere és mállik a műanyag gumiszerű burkolata több helyen belül. a TDI-k (nem PD) jók és egyszerűek belőle, csak azokban a km 300.000 és a végtelen között van valahol, az meg mindenen meglátszik, nem csak a golfokon. az 1.4-es benzines egy katasztrófa, az 1.6-os egy fokkal jobb, de igazából az is szörnyű. persze mozgatja a kocsit, meg minden, de lent és fent is ugyanolyan döglött és nem is fogyaszt olyan keveset.

az Astra egyszerű, olcsón fenntartható, ha nem rohad el, akkor sokáig jó lesz, értenek is hozzá itthon. erről mondjuk személyes tapasztalatom nincs, csak ismerősöknek volt.

Toyota Corollákra lehet még érdemes ránézni, strapabírók és irgalmatlan csomagterük van, ami azért időnként jól jön.

I hate morning people. And mornings. And People.

(#77) Simi87 válasza bagkri01 (#75) üzenetére


Simi87
senior tag

Milyen japán? Angol, francia, török, dél-amerikai, kínai, vagy japo-japán?

(#78) bagkri01 válasza Simi87 (#77) üzenetére


bagkri01
őstag

Pontosan hol gyártották azt nem tudom, 2. generációs corrolláról van szó,

samsungI600>tmobile pulse>nokiaE52>se xperia mini>nexus s>acer liquid gallant duo>JiayuG3>WayteQTalk5H(MIUIbyKelzsoca)>Xiaomi Hongmi 1S>lumia 535>Lenovo A6000>Meizu M2 Note

(#79) fogtunder válasza bagkri01 (#78) üzenetére


fogtunder
nagyúr

az elvileg még japánban készült, utána alapították az angliai gyárat, ahol a japán 6Sigmások szívrohamot kaptak az első széria láttán :D

I hate morning people. And mornings. And People.

(#80) Simi87 válasza fogtunder (#79) üzenetére


Simi87
senior tag

Így van. :K

(#81) h3lios


h3lios
addikt

Most az új ötlet amit ismerősöktől illetve, az oktatómtól kaptam a 2-es Swift.
Átírással együtt azért többre jön ki, de már 7-800 ezer körül elég jókat láttam.
Mivel cirka 5 évvel fiatalabb, mint a G-s astra valamivel kevesebbet futottak is, nem tudom hogy ezekkel mik a tapasztalatok. Ez eddig a legszimpatikusabb, mert formára is bejön és sokaktól hallom, hogy a jó suzuki motor elpusztíthatatlan.

B-tag: H3lios#2825

(#82) Simi87 válasza h3lios (#81) üzenetére


Simi87
senior tag

1.5-os ok, de az 1.3-asok tipushibassak. Vagy a kuplung vagy a valto megy szet. Olvass utana. Ignác esetleg? Nekem nagyon bejott, csak palyara ne menj vele.

(#83) Fr0z3n válasza Simi87 (#82) üzenetére


Fr0z3n
őstag

Ignác +1. :K Jó autó, nem eszik sokat. Kicsit pattogós, de megszokható.

[ Szerkesztve ]

(#84) Simi87 válasza Fr0z3n (#83) üzenetére


Simi87
senior tag

Itt fastra, vagy gastra vásárlás lesz. Pedig milyen jó a focus futóműve. ;]

(#85) AmunRa válasza Fr0z3n (#83) üzenetére


AmunRa
aktív tag

Viszont baromi ronda! Meg olyan mint egy kólás doboz! G Asrával baromira nincs egy szinten! Az swift 2 lényegesen szebb, ha a kor számít. Ha meg család is van meg kell a csomagtartó, akkor G Astra. Tök nagy a csomija.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.