nekem van egy 2003-as diesel fiestám, és imádom, de tény, hogy használtan benzinesben venném, 200.000 környékén vagyunk, sok mindent megéltünk együtt, a típust magát tudom ajánlani. pályázásra nem a legjobb hosszú távon, de simán vállalható a történet, városba, ingázásra tök jó. ilyen futással a belső tér se egy hányadék, ha legalább minimálisan vigyáztak rá. van egy-két hibája, illetve csak az akkor mazda 2-vel kompatibilis pár részegység, úgyhogy az alkatrészek nem túl olcsóak, de semmi katasztrófa. normál karbantartáson felül csak a kormányművet kellett cserélni, mert eresztette a szervóolajat, az állítólag annyira nem ritka a típusnál.
a golf IV jó kocsi, nincs túl hátsó lábtere és mállik a műanyag gumiszerű burkolata több helyen belül. a TDI-k (nem PD) jók és egyszerűek belőle, csak azokban a km 300.000 és a végtelen között van valahol, az meg mindenen meglátszik, nem csak a golfokon. az 1.4-es benzines egy katasztrófa, az 1.6-os egy fokkal jobb, de igazából az is szörnyű. persze mozgatja a kocsit, meg minden, de lent és fent is ugyanolyan döglött és nem is fogyaszt olyan keveset.
az Astra egyszerű, olcsón fenntartható, ha nem rohad el, akkor sokáig jó lesz, értenek is hozzá itthon. erről mondjuk személyes tapasztalatom nincs, csak ismerősöknek volt.
Toyota Corollákra lehet még érdemes ránézni, strapabírók és irgalmatlan csomagterük van, ami azért időnként jól jön.
I hate morning people. And mornings. And People.