2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Autó vásárlás előtt - Vigyázat NOOB kérdések !

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Sziasztok !

Most jutottam el oda 2 év meló után, hogy elkezdtem csinálni a jogsit 21 évesen és bár korábban is lett volna rá lehetőség nem érzem úgy, hogy el vagyok késve vele.

És ha már ez megvan akkor utána nekünk hatalmas segítség lesz egy autó, szóval valamit venni kell. :D
Nagyon sok szempont alapján lehet nézelődni, nálam igazából a megbízhatóság és a szervizelhetőség lesz a főbb kérdés, ugyanis nem szeretnék rá a későbbiekben vagyonokat költeni.

Az árkategória amiben nézelődök 500.000-től kb. 7-800.000 Ft -ig terjed, ebbe mindennek bele kell férnie, tehát ha esetleg kell a műszakinak is.

3 lehetőség van amiket nézegettem már a neten.
Opel Astra - 1999-2000-es évek eleje
VW Gold 4-es sorozat
Ford Fiesta - Szintén a 2000-es évek elejéről

Ezek közül nyilván a Golf lenne e legjobb, viszont árban ezek a leghúzósabbak is és nem igazán találtam keveset futottat e keretemen belül.

Ezekről az autókról mik a tapasztalatok, benzineset esetleg Dízelt éri meg jobban vásárolni ? Nem lesz nagy távolságon használva, úgyhogy az utóbbitól egy kicsit ódzkodok, mivel ha javíttatni kell akkor a gatyám is rámenne.
Illetve mik az ismert hibáik ezeknek a sorozatoknak, mire kell odafigyelni vásárláskor ? :D Első autó lesz, úgyhogy teljesen noob vagyok a témában. :B

Előre is köszi a válaszokat és az esetleges tanácsokat. :)
Persze ha van más javaslat azokat is szívesen meghallgatom.

Hozzászólások

(#1) bmwsan


bmwsan
senior tag

Szia!

Nem véltlenül a VW a drágább. Rövid távra mindeféleképpen benzinest keres. Ha 180-200e km alattit akarsz venni olyat nem találsz, vagy nem ebben az árkategóriában. Amúgy is nem km alapján keress autót, hanem állapot alapján.
A típus hibákat pontosan nem ismerem, az biztos hogy az F-es Astrák nem rozsdásodtak, hanem egyenesen rohadtak. A G-re már annyira nem jellemzo, de az is tud rohadni itt-ott.

Németországból behozott autók sokkal rozsdásabbak, mivel ott van hó és sóznak rendesen.
Az olasz autóknál nincs ilyen probléma ott inkább esztétikai hibák vannak, jobban lemattult fényezés stb.

Ezek közül én a Golfot venném, bár egy millió alatt elég fapadosokat és nem túl jó állapotúakat lehet kapni.

Esetleg hasonló áron lehet nagyon jó Honda Civic-eket kapni, alacsony szervíz költség, megbízható, nem fogyaszt sokat.

A Fordról csak annyit tudok, amit egy autókereskedo barátom mond: A három F-et mindig kerülni kell ( Ford, Fiat, francia autók).

(#2) Bocaa


Bocaa
senior tag

Szerintem ne típust keress konkrétan hanem olyan kocsit ami belefér a keretedbe és jó állapotú. Ilyen idős kocsikba akár nagyonsokszázezer kilométer is lehet csak belülről kipofozzák a kocsit és aztmondják neked hogy 185 ezer van benne. Nem kell félni attól ha 280 ezret mutat az óra ha a kocsi karban volt tartva.

az előző hozzászólásban említett három F-es szabályt is elfelejtheted szerintem mert ha 500k a ford de 750 a vw akkor pont még 250 ezeret tudsz rákölteni az olcsóbbra és akkor pontosan tudod mit cseréltek benne és ezeket lehet hogy ugyanúgy egy golfra is ráköltötted volna :U

[ Szerkesztve ]

"itt olyan vihar van hogy elfújja az fps-em "

(#3) flymi


flymi
addikt
LOGOUT blog

Én azért ajánlanám ebben a kategóriában a Renault Megane-t. Olcsók az alkatrészek, ha javítani kell, simán találsz 120-150e km-t futott jó állapotú példányt. Cégautónak dízel, magáncélra benzin!
A Fordok sem olyan rosszak, a motorjaik elnyűhetetlenek. Az olasz autókat viszont tényleg érdemes kerülni.
Kicsit kisebb autó a Renault Clio, abból is van bőséggel választék. Francia kocsiknál az elektromos rendszer szokta jelenteni a fő problémát.

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#4) Lauda


Lauda
félisten

En egy opel astra G-t vennek. Nagyon jo autok, tapasztalat. En magam is jartam vele es csaladban is volt. Tartos, strapabiro autok, mind a benzines, mind a dizel valtozat megbizhato, relative kis fogyasztassal. Viszont dizelben nem fogsz nagyon talalni olyat, amiben nincs 3-400 ezer valos, ora szerint 120 ezer persze. En is ilyet kerestem anno, kb fel ev alatt nem talaltam, kozben viszont belefutottam egy dizel corsaba, amit 10 eve hasznalok gond nelkul. Vehetsz corsat is, azok is jok, csak irtad az astrat, azert ajanlottam azt. Benzinesbol 1400-est, 1200-est ne, az hulladek gyenge.

[ Szerkesztve ]

(#5) Hieronymus válasza flymi (#3) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"Cégautónak dízel, magáncélra benzin!"

Ezt csak így?
Nyilván a tervezett éves kilométer terhelés sokat számít.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#6) Balage21 válasza flymi (#3) üzenetére


Balage21
tag

"Az olasz autókat viszont tényleg érdemes kerülni."

Azért ez veszélyes kijelentés. :) Sok a lepattant gazdátlan f*s az igaz, de a franciákkal ugyan ez a helyzet. Sőt...

(#7) bmwsan válasza bmwsan (#1) üzenetére


bmwsan
senior tag

Még annyit fuznek hozzá, hogy ha maximum 700-800ezred van kocsira, akkor 500-600ezer forint körül nézegess autót.
Mivel eredetiségvizsga, forgalmi, kötelezo stb. egy százas. Illetve akármilyen probléma elojöhet és ezt is bele kell kalkuláni.
Illetve az elso hozzászolásomban nem olasz autóra gondoltam, hanem Olaszországból behozott autókra :))

[ Szerkesztve ]

(#8) pulutodurumo


pulutodurumo
őstag

Akkor én is jövök megmondani. 3F szabály: komolyan? Szívó benzines autókat keress, ha nem mész sokat (< évi 20-30e km). Ne óraállást vegyél, hanem jó állapotút. Plusz, már az okmányirodákban lekérdezhető a műszakikon rögzített óraállás valami 1200-ért. Tapasztalatokért meg Totalcar népítélet, fogyasztás miatt spritmonitor.

Szerk.: Na még annyit, hogy adott márkákat se zárj ki, vagy gondold hogy az csak jó lehet. Minden gyártónak vannak jobban-rosszabbul sikerült típusai.

[ Szerkesztve ]

"Don't fret, boyo. I'll be gentle!"

(#9) nemlehet


nemlehet
őstag

A 3 F-es szabály baromság. Minden márkának vannak jól és rosszul sikerült típusai és évjáratai. Ford-ból pl az 2000-es évek környéki escort egy nagyon jó kocsi. Kicsit rozsdásodik, de nem vészes és egyébként meg rendkívül jól bírja.

Én is kiemelném, hogy ne kilométert vegyél, hanem műszaki állapotot. Megfelelő karbantartással a motor rengeteg kilométert kibír, de ez a kopóalkatrészekről nem mondható el. Pl majdnem belefutottunk egy olyanba, aki napi 20-30 kilométert ment csak naponta, de azt traktornak való földúton. Had ne mondjam milyen állapotban volt a futómű és felfüggesztés.

Szintén jó tanács, hogy ne keress kifejezetten típust, mert lehet elszalasztasz egy jó vételt.

Amiről személyes tapasztalatom van az az F astra. Elpusztíthatatlan, igénytelen, de nem túl "menő" és nem is egy erőgép. Persze tudom senki sem viszi gyorsulási versenyre, de azért néha tud gond lenni, hogy nem bírsz normálisan előzni egy kamiont vagy amikor tényleg gyorsan szeretné kikanyarodni akkor nincs kraft. A fogyasztása sem az igazi (1.4, 1.6 egykutya ebből a szempontból)

Jelenleg van egy G Astra-nk is, az kicsit kényesebb, ott már sokkal több mindent kellett javítani pedig nincs benne annyira sok kilométer. (150.000 körül) és annak se az igazi a fogyasztása. Amit még kiemelnék az opeleknél, hogy párásodnak mint az istennyila. Nem is értem, de pl az F astra olyan szinten be tudott párásodni kb 20 mp alatt hogy semmit nem láttál. Folyamatosan nyomatni kellett a fűtést az ablakra hogy láss valamit télen, de akkor meg dög meleg volt a kocsiban. A G astránál a légkondi miatt már jobb de az se az igazi.

Jelenleg én egy 97-es Ford Escortot hajtok. Kicsit rozsdásodik az alja, de amúgy mindene ok és meglepően dinamikus a motorja ha a más 1.6-os benzineshez hasonlítom.

Dízelest csak akkor vegyél ha tényleg sok kilométert pakolsz a kocsiba (legalább napi 80, és gyakori az autópályázás) mert egyébként a részecskeszűrő nem tud kiégni és kitisztulni utána meg horror összegért tisztítják vagy cserélik. Meg rövid távon amúgy se jön ki annyira a fogyasztási előny és a dízelautó ugye jelentősen drágább.

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#10) h3lios


h3lios
addikt

Köszi a tanácsokat srácok. Eddig nagyon úgy néz ki hogy vagy Astra vagy VW lesz, utóbbiból most átfutva a haszáltautót egész jókat láttam 600-700 körül. Kollegám barátja is mondta (kamionozik), hogy ne kilóméterszámból ítéljek, mert oda tekerik ahova jónak gondolják. Nem véletlen van kb. minden ilyen korú autó 200 körüli km számmal fent.

Japán autókról is sok jót hallani, hogy a motor az örökkévalóságig jó. A corolla nálam kilőve, mert nagyon öregesnek tartom, tehát számomra maradna a Civic. Ettől viszont azért félek, mert tipikus tuning autó, átlagban csak ilyeneket láttam ezeket pedig szeretik széthajtani.

Egyelőre még van időm, mert a jogsi még nincs meg, viszont addig is nézegetem őket, aztán remélem találok majd valami jót. A VW felé és az Astra felé azért húzok jobban, mert ezek mégiscsak néznek ki valahogy és ez nem hátrány. :D

B-tag: H3lios#2825

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.