Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
ez így nem igaz nagy távban tény, hogy nem jó az elektromos a töltési idő miatt... de azért egy 42 kWh változat például ebből 1 töltéssel télen autópálya tempóban kb 150kmt el tud menni 90 körül már 200-220 km körül ha valaki 100 km-t ingázik akkor neki tökéletes az elektromos...
mi napi átlag 50-70 km között megyünk így az 47 kWh nettó akkus e208cal elég jól megvagyunk... sőt rokon látogatás (160 km oda 160 km vissza is) is megoldható úgy hogy ebéd és beszélgetés alatt fel tudjuk tölteni az autót és jöhetünk vissza még télen is autópálya tempóban... tavasszal-ősszel meg töltés nélkül meg tudunk fordulni...
de Budapest Békéscsaba távolságra is csak kb 20 perc töltés kell a végállomáson 5-6 óra alatt akár fel tudunk tölteni ... de ilyen távolságot 1 napért ritkán teszünk meg
szóval de évi 20-40-60e kmt simán meg lehet tenni egy elektromossal... akár csak otthoni töltés mellett is -
veterán
-
veterán
A nejednek szerintem egy BMW i3 lenne a tökéletes városi kisautó...
- magas felépítés mint egy suv
- kis autó de 2 felnőtt két gyerek befér kényelmesen
- az ajtó kialakítás miatt hátulra gyerekülésbe könnyebb berakni a gyereket- a gyerek véletlenül sem tud kiszállni :)
- 94Ahs akkuval 6-7m között már kaphatóJól bírja az akkuja, és karbon a váz így soha nem fog szetrohadni :). Amúgy ekkora távra elég a 60Ah is az kb 5-6m között megy
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz GreenGoblin #48 üzenetére
1) az ár alapból valóban brutál magas a hazai bemutatón is ott voltunk és akkor azt mondtam, hogy inkább Tesla M3... bemutatón 12-13 m Ftról volt szó akkor a Tesla M3 15-16 körül beszerezhető volt.
Viszont az állami támogatás miatt 1,6-2 m Ft forgalmazói kedvezményt kapott illetve 2,5 m Ft állami támogatást így mi 8,5-ért vettünk Alluret 1-2 extra kivételével (nagy kijelző például)
2) a zongoralakk engem is zavart eleinte de megszoktam nem vészes belül... persze 2 hetente azért át kell törölni a kocsit és egyből poros lesz ami látszik rajta de így elviselhető
Kívül nagyon jól mutat rajta a fényes fekete elemek, kívülről is 2 hetente kap mosást így nem gond... Viszont ezek a műanyag elemek azért karcolódni fognak (308asunkon is van már). Nálam ez nem volt szempont
3) Klíma tekerő gomb már az előző autónkban sem volt És sajnos ez a trend én is jobban szeretem a tekerő gombot, de e208ban van 2 gyors gomb "zongora billentyű": klíma max (pára mentesítés) klíma off. És nálunk alapból 20-21 fok van beállítva útközben nem szoktunk kímához nyúlni max fél fok fel fél fok le (de az is inkább a párom). Amúgy előfűtött autóba szállunk be így nem szokott gond lenni az állítás.
De ha már faszság... az ülésfűtés gombomat vezeték közben nem látom ... és érintős lett "hála égnek" szóval az tényleg veszélyes... a kijelzőt látom a klímához de ezt a nyavajás gombot nem. Amúgy a kijelző alatt előtt van egy dekor csík amin jól meg lehet támasztani a kezet így gyorsan és pontosan lehet a kijelzőn matatni még akár vezetés közben is4) akku kérdés tény, hogy a Zoé nagyobb akkut kapott és jobb a fogyasztása így kb valósban 10-20% között van az amivel többet bír menni (előbbi városi utóbbi autópálya), de cserébe a DC töltése jobb az e208-nak. Zoé max 43 kW e208 67%-ig talán 76 kWt tud max (ilyen töltőket most kezdenek tölteni amin ezt ki lehet használni) tehát amivel kisebb az akku és amivel gyorsabb a töltés annyival merül jobban.
Zoé ellen három dolog szolt nálam:
- billegősebb mert magasabb
- hátsó ülésen a fejem a kárpitba ért mert magasabban ülünk, e208ban magam mögé befértem úgy, hogy nem vertem a fejem a kárpitba (187 cm vagyok)
- belső anyaghasználat és design
- külső design (e208 szebb)
- s erős előny volt, hogy előtte is Peugeotnk volt így infotainment rendszer is szimpatikusabb volt és megszokottabb
De néha hiányzik a Zoé 22 kW-os AC töltése de az esetek 95%-ban bőven elvagyunk az otthoni 11 kW-os AC-vel az e208ban.Ha nem lett volna pályázat akkor egy használt i3-ast vettünk volna 94Ah-s akkuval... (már mentünk volna megnézni mikor jött, hogy lesz pályázat)
amúgy várós nagyon az e3008 2023-ra ígérik kb addigra jár le a pályázat a mostani kocsiról (és a leasing) így kíváncsi leszek, hogy az milyen lesz. Előzetes infók szerint 60-80-100-as akkukat kap... így egy 100-as akkuval akár jó parti is lehet... De sok jó családi kocsi jön majd ki addig meg hosszabb távon megyünk diesellel (308 Gt-line) 95%-ban viszont elektromossal tudunk menni ...
-
veterán
válasz GreenGoblin #63 üzenetére
ha mindent betartasz a diesel-benzin autókkal és hasonló kategóriát hasonlítunk hasonlóhoz, akkor is télen 2x (nyáron meg lehet, hogy 3-4x) nagyobb a CO2 kibocsátása egy dieseles vagy benzines autónak... A mai komakt 4,5 méter körüli suv nem fogyaszt jelentősen többet mint egy hasonló 4.3 méter körüli "kompakt" autó... kb 10-15% lehet a többlet fogyasztás (akár milyen hajtást nézve)...
Tehát az elektromos kompakt SUV elmegy átlag 15-30 kWh-val (sebesség és időjárás függvényében... vége már igen tél és autópálya 130-as tempó)
Addig egy kompakt diesel-benzines autó kb 5,5-7,5 között fogyaszt attól függően, hogy hogy vezeted és mivel megy... -
veterán
"Szóval akkor mennyi idő is elérni a benzines szintjét? 6-7-8 év? Ja hogy akkor már egy akksi csere is benézhet?"
Volvo CX 40 benzines változatánál a gyártó 7-8 literes fogyasztást és 160-190 g / CO2-vel...
azaz ha ezt elhisszük (gyári adatban ilyen magasat nem láttam a mi Peugoet-nk 1,5x annyit fogyaszt de most ezzel nem számolok)Ez az autó 10000 km-enként 1,6-1,9 Tonna CO2-t bocsát ki...
Egy elektromos hazai mixszel 50-60 g (nem nagyon süt a nap és elég tél van ) között tud (1 éve még 250g áram helyett inkább 280g volt a hazai átlag... nyáron voltak ilyen g CO2-k mint most télen rendszeresen) azaz 10.000 km-enként 0,5-0,6 Tonna CO2vel járÍgy azért más a matek ha elfogadjuk, hogy 7-8 liter benzinnél többet fogyaszt a CX40 akkor:
Hazai áram mixszel 40e Km körül van a benzines / diesel CO2 beérése.. Németeknél ez kicsit magasabb kb 50-60e Km között van a Lengyeleknél - csak hogy kicsit igazad lehessen - 100-120e Km körül van.Ha nem akkor a fentiek maximum 1,5 szerese lesz az igaz Km-ben... tehát mi itthon évi 20.000 km-rel 2-3 év alatt nullázzuk az autó CO2 kibocsátását... Mondjuk április-szeptember között 0 CO2-vel járunk, mert napelemről (bár a téli áramot is megtermeljük nyáron amire ehhez szükség van )
Napelemnél ha számolod a napelem gyártási CO2-t teljes éltetartamra akkor valami 4-10 g CO2 / KWh körül áramok jönnek ki... ami kb 8-20 g / km CO2 kibocsátás... Ennél lehet 1 km séta alatt én többet bocsátok ki
"Tisztában vagy vele mekkora környezeti károkat okoznak a külszíni fejtések, nem beszélve az égetésről? Nem hiszem, mert akkor nem írnál ilyet."
Tisztában vagy mekkora környezeti károkat okoznak a fúrótornyok, az olajkutakért folyó háborók és embargók, és mennyi energiára van szükség a kitermelés-szállítás-finomítás 3szögben?
Csak a hazai üzemanyag finomítás energiájából 200e elektromos autó éves áramát lehetne fedezni és ez az áram CO2 "lábnyoma" nincs benne a benzines autókban.
Vagy mennyi káros anyag kerül a levegőbe a veszélyes anyagok elégetésénél egy finomítónál? Vagy hogy az szállítás mennyi áram és mennyi üzemanyag?
Vagy mi van 1-1 tankerhajó vagy fúrótorony katasztrófánál? Milyen környezet szennyezés?
Vagy hogy a diesel és benzin autók (nekem is van) mennyi nem CO2 de káros anyagot bocsátanak ki?
Jössz itt a nagyobb Gumi fogyással egy elektromos autó kb 300-500 kg-mal nehezebb mint benzines társa... És mennyivel több fékport mivel az egyik körülbelül soha se használja el a tárcsákat sőt a fékbetétet se a másik városban akár 30e km alatt (7000 km-rel vettük az autót az előző tulaj 80%-ra koptatta a féket ... azóta 50e km van mot jár 70%-on) a fékbetétet?
Nagyon érdekes mikor a petrolheadek csak az üzemanyag elégetését számolják a belső égésű autók esetén, míg az elektromosnál lassan az erőműbe dolgozók szendvicsének CO2-je is benne lesz...
6-7-8 év? Ja hogy akkor már egy akksi csere is benézhet?
Itt írtad, hogy "az aksi csere is benézhet"... 8 év garancia van az autók akkujára... És jelenleg piacon lévő autók jelentős része (95%) modulárisan javítható tehát kisebb akkuhibánál modult elég cserélni... Komplett akkut cirka 160e km (nem temperált lassan 10 éves akkuk esetén) 300-400e km (újabb temperált akkuk esetén) kell cserélni... Tehát a mai már modern temperált akkuk simán elmennek addig amíg az átlag autós az évi 20-30e km-erével tudja használni és nem esik szét alatta...[ Szerkesztve ]
-
veterán
a 2017 előttieknél volt gond és minden hátsó motornál (tehát az egy és kétmotorosak esetén is) elvileg ezt a gyerekbetegséget már javították...
de a 2017 előttieknél volt
- fejegység hiba (tönkrement sd kártya miatt)
- ez a motor szimering hiba
- akkukban is volt egy széria amiből sok problémás lett
de a facelift óta nem sok hibáról tudni -
veterán
válasz #56573440 #77 üzenetére
Jó de ha autót töltenénk vele akkor
- töltési veszteség 10%
- tárolási megint 10%
akkor a napelem (inkább már 20%-os) teljesítményéből csak 16% jutott az akkuba... ja várj ez pont 8x-osa annak amit írtálde ha nem akkor tölt a paraszt akkor kell még szállítani még 10% veszteség meg még plusz technológiával kell letárolni még 10% mondjuk (akkus tároló esetén) ... és máris csak 12% körül maradt... ja várj ez még mindig 6x-os a mesterséges üzemanyaghoz vagy hidrogénhez képest...
Amúgy kell és lesz is mesterséges üzemanyag és hidrogén is mert jó kiegészítő lesz... de amit meg lehet oldani napelem->akku->autó megoldásokkal annál jobbat nem fogunk tudni összerakni... Ha meg lesz fúziós energia akkor is jobb egyből akkuba rakni mint üzemanyagot gyártani rossz hatékonysággal amiből aztán rossz hatékonysággal lehet menni (és helyben pöfögni)
Ami még érdekes a hangyasav érdekes lehet még elvileg van már "napelem" szerű tábla ami hangyasavat tud előállítani fényből vízből és a levegő CO2 tartalmából... Illetve van ilyen baktérium is talán... Amivel az előállítás hatékonyabb lehet, de még akkor is a felhasználás hatékonysága rosszabb...
De a jövő mindenképpen a sok-sok alternatív hajtás egyvelege lesz -
veterán
válasz GreenGoblin #83 üzenetére
Nálunk támogatással nem volt 2 millió a különbség. Ha automata dieselt nézek akkor még 1,5 ... Röhögve visszahozza :) csak a cégautó adó sportolók havi 15e ft és havi bruttó törlesztő áfával 90e... 4 évre...
FeRRaR1: ne egy 5 éves autót hasonlitsd az újhoz...
Én egyszer ültem egy Lexusba többet nem fogok ... De ez is csak egy vélemény :)
És ha elolvastad akkor láthatod, hogy de zöldebb aki elektromos autóval jár... Körülbelül itthon fele annyi CO2t (S a többi szart nem nézzük) bocsát ki mint aki Diesel benzinnel jár... Ha még.otthon van napelem akkor közel 0 kibocsátással (20 g CO2/100 km) tud járni teljes élettartamra nézve.
Azt is elfelejted, hogy az áram egyre zöldebb lesz, addig a belső égésű autók ahogy öregednek egyre több káros anyagot bocsátanak ki ahogy kopnak. Az is elfelejted, hogy azért mert eladás egy autót nem leszel környezet szennyező, mert azt valaki megveszi, tovább használja, bontja és alkatrészenként eladja...
-
veterán
nehezen tudnék veled abban egyetérteni mikor matematikailag le lehet vezetni, hogy a benzin-diesel autók mennyivel szennyezőbbek. Az is könnyen bebizonyítható az általad hozott gyártási CO2 alapján, hogy mikor lesz zöldebb egy elektromos sima árammal. Zöld árammal még hamarabb ....
Szóval ha ezt nem fogadod el akkor nem én ülök fordítva a lovon...
Felhasználás függő, hogy ki mikor mennyit megy mi sokat megyünk de napi 70 km átlaggal így jobb az elektromos abszolút és meg is térül reális időben a felára... Évi 10-12 út van amikor elektromos kényelmetlenebb mert útközben kell tölteni ebből egy a nyaralás ha lejutunk a horvát tengerig... Ahova nem fogok elindulni elektromossal. Viszont Budapest-Békécsaba távon 10 percre kell megállni rokon látogatásnál és ott 1 napot szoktunk lenni ami idő alatt megint tele a kocsi és visszafelé is 10 perc töltést kell csak megejteni...
A 10 perc töltés évi 10 alkalommal míg benzines diesel autóval két hetente 10 perc tankolás végülis nem éri meg ...
Persze abban egyetértek veled, hogyha valaki nagy távokat megy 1 seggel töltés nélkül 200 km-nél hosszabb távot napon belül akkor nem éri meg az elektromos autó jelenleg még -
veterán
Amúgy november 15 körül vettük át az elektromos autót...
1,5 hónap alatt 2200 km-t mentünk.
itthon töltöttünk 16000 Ft-ért összesen ... azaz 100 km 727 Ft körül jött ki még most télen is ... annyi csalás van, hogy tele akkuval kaptuk a kocsit szóval inkább 2000 km-t mentünk el 16000 Ft-ért ami 800 Ft...
- mindig előfűtött meleg autóba szálltunk be
- nem kellett jeget kaparni 3-4 nap volt lefagyva a szélvédő
- ja és tél van így ennyi a fogyasztás nyáron még kevesebb lesz
diesellel 5,7-tel jártunk és prémium dieselt tankoltunk azaz kb 55e lett volna amúgy az üzemanyag ami így 16e azaz 39e Ft megtakarítás 1,5 hónap alatt az üzemanyagon ami meg napelem miatt 0 (mondjuk a napelemet ki kellett fizetni 1x ) -
veterán
Nem tudom.milyen autó ami 400 km helyett csak 153at.tudott elmenni... Nekünk a Wltp 340 a hatótáv. Legutóbb anyosekhoz mentünk kb 130 km és 45% volt az akku kb fele autópálya... Ott töltöttünk 3 órát 3*6A en és hazáig elég volt töltés nélkül...
Én nem ismerek olyan embert aki használt már elektromost, S önként visszaült benzines vagy Diesel autóba :), főleg nem teslabol, de ha te mondod akkor.tuti van ilyen...
-
veterán
válasz GreenGoblin #95 üzenetére
Leírtam, hogy 0 fok körül mi a saját e208asunkkal aposekhoz hogy mentünk le, ráadásul fűtéssel. 130 km és maradt 45% az akkuban... Sőt azt is leírtam, hogy ennek kb fele volt autópálya... Semmi ferdites nem volt abban amit leírtam... A maradék fele Budapest másik fele 90-100as tempó. Teljes átlag 22 kWh fogyasztás volt 100 kmre nézve. Autópályán 130cal mentünk máshol a megengedett +10%...
-
veterán
válasz GreenGoblin #100 üzenetére
Azon a távon egy M3 19 kWh körül fogyasztott volna. Többet fogyaszt a e208 kb 15%kal...
-
veterán
válasz GreenGoblin #100 üzenetére
Pár bizonyíték a fogyasztásokról:
- Tesla Bjorn 1000 km teszt pár autóval összehasonlítva: [kép]
- Eddigi tolteseink (ez csak az otthoni volt pár utkozbeni kisebb azért írtam 16000 Fotót illetve tegnap is töltöttem itthon 1000 Ftert :D) [kép]
- Utolsó cirka 1500 km fogyasztása. Ebben volt egy Dunakeszi (BP M6 Solt Kiskőrös) út oda vissza és Előtte egy Dunakeszi Kecskemét Békéscsaba oda vissza a többi BP, Dunakeszi, M2 M3 bejarogatas és helyben mászkálás mindig elofutessel [kép]
- Utolsó 760 km ebben helyi mászkálás és az előző én írt Dunakeszi Akasztó oda vissza van benne...Amúgy az első héten 25 is atlagunk volt helyben... Nem tudom miért :)
-
veterán
Az a furcsa, hogy 40 kWh körüli akkuval 120-130 kmt tudtál megtenni ami 30 As átlag fogyasztás...
GreenGoblin: nem akarok senkit meggyőzni csak a túlzó fogyasztási adatokat próbálom helyre rakni... Mai kor 60 km ebből 25 km 115os tempóval a teljes úton 20 kWh / 100 km fogyasztással (115nel volt 36 és 15 kWh fogyasztás is attól függően, hogy domb volt vagy emelkedő...)
És nem vontam kétségbe és nem is mondtam, hogy 130-140 között nem reális a 27kWh fogyasztás, én azt írtam, hogy átlag használatánál közel sem ilyen magas... És igen sok autót vezet HAndras én is követem, de e208ban 10ed annyi kmt nem rakott bele mint én ;) ...
Az új Zoe volt a másik amit néztünk. Jobban fogyaszt, jobban billeg (mert magasabb) és lassabban tölt DCn mint az e208as. Néztem Tesla Model3at is SR+ jobban fogyaszt gyorsabban tölt mint az e208 és nagyobb autó is, de 2x annyiba kerül mint amennyiért mi vettük az e208at (8,5 millió) és ennyivel nem jobb (belterben és összeszerelésben konkrétan szarabb mint a Zoe vagy az e208)
-
veterán
válasz Motion_Blur #125 üzenetére
csak ez éppen azért nem így igaz pályázattal nem 8 millió vagy 8 millióért kapsz egy autót aminek 150 a vége (mondjuk hivatalosan 130nál gyorsabban amúgy se tudsz menni szóval nem értem miért gond a 135 ), és ennyinél télen 180 km a minimális hatótávja míg nyáron inkább 250 km... és közben a sima diesel benzines autók ára szépen nő...
-
veterán
Dacia Spring 26,8-as akkuval lesz autópályán az nem lesz 100 km sem télen
télen normál használatnál is 130-at mondanék maxot a tapasztalataim szerint a rövid táv (hideg minden akku utastér) / felfűtés miatt...Mi naponta 50-70 km-t megyünk 2 naponta kellene 100-ra töltenünk egy Dáciát vagy naponta rátölteni... nem igazán örülnék... így most a 250 km körüli (igen télen 17-18 város M0 de autópályán több így 20 kWh körüli fogyasztással) 4 naponta töltjük az autót
-
veterán
én az e208-nál ezt anno kiszámoltam.
1) benzines automata váltós Allure felszereltség:
- új autó ára: 6.81m Ft
- fogyasztás gyári: 5.8l / 100km
- CO2 kibocsátás: 131-134 g / km
- fogyasztás várható (308asunk alapján - 30-35%kal fogyasztok én többet mint a gyári adat, előző tulaj 40-45%-kal fogyasztott többet): 7,5 l / 100km
- várható CO2 kibocsátás: 170 g / km
- szerviz költség (308asunk alapján): cirka évi 80e Ft körül számolható az első 4 év átlagában (fékfolyadék és 1 fékbetét cserével)2) diesel kézi váltós Allure felszereltség:
- új autó ára: 6,84m Ft
- fogyasztás gyári: 4,2l / 100km
- CO2 kibocsátás: 109-111 g / km
- fogyasztás várható (308asunk alapján): 5,5 l / 100km
- várható CO2 kibocsátás: 141 g / km
- szervíz költség (308asunk alapján): cirka évi 80e Ft körül számolható az első 4 év átlagában (fékfolyadék és 1 fékbetét cserével)3) elektromos Allure felszereltség:
- új autó ára 10.96m Ft (támogatással 8.46m Ft)
- fogyasztás gyári: nincs benne a katalógusban
- fogyasztás valós: (16-22 kWh most télen)
- szerviz költség (terv alapján): (1. és 3. év) 15e, 2. év (80e), 4. év (150e) (pontos árak nincsenek előttem az elvégzendő feladatok alapján... 5. év olyan mint az első ... indul újra így nagyságrendileg fele a szerviz a 4. évi dieselt nem tudjuk még de már volt adblue cserénk gariban)Mi évi 20.000 km-t megyünk így az alábbi jön ki (mivel 95%-ban itthon töltünk így a 38 helyett 40 fttal számolok és téli fogyasztással):
- elektromos: 160000 Ft áram számla
- benzines: 1500 liter üzemanyag 400 Ft / liter (98ast nézve) 600000 Ft benzin költség
- diesel: 1100 liter üzemanyag 430 Ft / liter (prémium diesel) 473000 Ft gázolaj költségÍgy kb nálunk:
- 300e-430e Ft / év a megtakarítás üzemanyagban
- szervízben kb évi 40e Ft (persze az első években nincs nagy költség új autónál 4. év után lehet bár ott akár lehet elektromosnál is inverter csere ezért kár vele számolni)
- nincs súlyadó és cégautó adó (céges a mi autónk) így 132e Ft-ot takarítunk még meg vele
- CASCO több mert drágább az autó (hivatalos ára 11m így kb 70-80%-kal drágább a casco... ami legyen 70e Ft)
összesen éves megtakarításunk 400-550e Ft (diesel benzintől függően)
Ugye mi 8,5-ért vettük így 1,4-1,5m volt csak a felár amit 3-4 év alatt le is dolgozik az autó.
Előnyei:
- sokszor megyünk kis távot (főbb útjaink 6km - 14km - 30km) így ott a diesel télen be se melegedne rendesen
- előfűtést használjuk így nem kell garázs, hogy ne hideg autóval induljunk
- korábban havi 2x jártam átlag tankolni az 2x10 perc volt. Most havi 2x állnék meg tölteni (2x15 percet) tehát tankolás közel azonos nekünk, mert mi itthon töltjük és csak havi egyszer megyünk 200km-nél messzebb és mindkét rokonságnál (párom és én rokonaim) tudunk tölteni amíg ott vagyunk... akár 4-5 óra alatt teleNapelem:
- van napelem - tudom azt is ki kellett fizetni (kb 1,5m volt az a napelem amiből autózni tudunk) de így a napelem megtérülése után kb 8-9 év múlva a 160e Ft-os éves üzemanyagszámla már a napelem megtérülés miatt 0 Ft-nak lesz tekinthető (elvileg mi maradunk szaldóban) -
veterán
válasz GreenGoblin #139 üzenetére
igen minden eset más és más... bár én benzines autóval nem tudnék kijönni 4,7ből főleg nem pályán. Utolsó benzines autónk egy 1200-as Fábia az 7 körül tudott klíma nélkül átlag közutakon... Autópályán 8.8 volt 130-140 között
-
veterán
És idén lesz pályázat információk szerint talán valami 800m körüli összeget olvastam most 2021 első felében.... szóval érdemes követni 1-2 elektromos autós csoportot... ez kb 300-400 autó támogatására lesz elég (ha igazak a számok) de ha valaki reggel 8-kor ott lesz a pályázat nyitásnál nagy eséllyel jut neki
Mi is pont így számoltunk mint te, s ezért vettünk pályázattal autót mert úgy megérte, ha nem lett volna pályázat akkor 7-8 között használt i3-ast vettünk volna (bár az kisebb akku miatt rövidebb távokat tud menni kb 20%-kal)
Amivel még számolj, hogy 4-5 évesen még garancia lesz az akkukra tehát akkor még nem esik be nagyon az elektromos ára és várhatóan többért fog elmenni mint az azonos korú hasonló de benzines diesel autó. ha csak 1m plusz ez akkor a mi esetünkbe 3-4 éves korára 1m-val már jobban is járok mint a diesel-benzin hajtású változattal. (tudom vehettem volna dáciát is és akkor még jobban járnék ) -
veterán
-
veterán
válasz GreenGoblin #144 üzenetére
nem az autót kritizáltam, hanem az árát illetve azt, hogy akkor több marad a zsebben ha azt vennénk elektromos vagy diesel autó helyet. Mi fentebb írtam, hogy Peugeotban gondolkodtunk ... városi kisautónak... Szóval véletlenül se lenézésből írtam, hanem pont az ára miatt...
Elektromos Dáciánál tényleg el kell fogadni a téli hideg autópályás max 100km-t ... Ha valkainek ez elég tud lenni akkor jó vétel lehet. Illetve ott még buktató a max 30 kWh-s töltés ami perc alapú DC töltőn elég drága mulatság... 30 Perc alatt ő 15 kWh áramot vesz magához 3000 Ft-ért addig ugyanazon a töltőn
- egy Zoé 22 kWht
- e208 25 kWh-t
persze ha a töltő kiszolgálja...
Mert jártunk már úgy, hogy az 50-es DC töltő max 33-mal töltött , ami nem túl jófejség a Mobilititől... Főleg ha rendszeresen nem tudja az ajánlott maxot... -
veterán
aki pályázott mindenki megkapta a pénzt... utólag feltöltötték a keretet tehát aki beküldte megkapta...
hétfő 8 órakkor indult a pályázat és kedden állították le ha jól tudom 10-11 óra körül aki addig beadta megkapta...ez több mint 24 óra és aki akart tudott pályázni ....
volt már olyan hűtő vagy mosógép pályázat ami kevesebb mint 2 óra alatt kifutott...
Tehát kérdés? Aki akart tudott pályázni. Feltehetően a következő kör is ilyen gyorsan le fog futni, de azért ha valaki 2,5 millió ingyen pénzt szeretne akkor emelje meg a seggét és ne tököljön.
Ja és a pályázathoz semmilyen speciális papír nem kellett előre (szig, jogosítvány, stb) egyedül talán ügyfélkapus hozzáférés kellett amivel esetleg előre kellett készülni.
#148 GreenGoblin: ez pusztán hülyeség ... egy a 44 millióhoz az esély hogy nyerj. Itt meg 2000+ pályázat nyert ... -
veterán
válasz GreenGoblin #150 üzenetére
nem volt ott iróniát kifejező smile
-
veterán
így is lehet fogalmazni... De
- én 8-8:30 között tudtam pályázni volt kis akadozás de végig lehetett menni
- 11-12 között ismerősöm tudott pályázni...
- majd szóltam egyik volt kollégámnak, mert tudtam hogy ők pályázni akarnak délután 2-3 között. És mondta, hogy nem pályáznak mert nincs meg még hogy milyen autót vesznek ekkor világosítottam fel, hogy a pályázathoz nem kell előre kocsi és szerződés rá. szóval ő 2-3 között tudott pályázni.Még az ő pályázata is átment az alap költségekkel. S volt olyan pályázó aki több mint 10 autóra pályázott (ugye cégeknek minimis keretre ment). Mi is tudtunk volna 30 autóra pályázni talán... szóval ha így nézed azért 1-1 nagyobb cég gyorsan tudta darálni a pályázatot. A taxisok 50% körüli támogatásáról nem is beszélve mert ők akár 15-18m-os autóra is pályázhattak és valami 50% körüli összeget kaptak a teljes árra...
-
veterán
válasz GreenGoblin #157 üzenetére
ezért volt jó az itthoni maximált ár ötlete... így a 12,6m ft-os felszereltségű autó hírtelen belefért a 11m-ba amire jött a támogatás ...
töltésről... itthon eddig 5 töltővel 1 esetben volt gondom (ugyanazokat használjuk ha kellenek) de szerencsére települések ahol tölteni kell útközben ott van A és B terv is ...
Most meg hogy a MOL is telepítgeti a next-e töltőket egyre jobb a helyzet. Jelenleg már 2 cég lesz aki országos hálózattal bír hamarosan (MOL és Mobility) valamint sok "kisebb" szolgáltató van (E-ON, Shellnél is jelenek meg töltők, de vannak hazai vállalkozók is akik töltőket telepítenek...) Majdnem az összes Lidl Aldi előtt van töltő (ahol nincs ott várható) ... Ráadásul az Aldi vidéken 25ös DC-ket rak ahol egy bevásárlás alatt (30-40 perc már 12-15 kWht tudunk tölteni) -
veterán
ikea itthon ingyenes még óránként 11 kWh-t fel tudnánk venni róla az e208cal is csak mindig foglalt és csak ezért nem megyek az ikeába ... Viszont Lindnél fel szoktam dugni a kocsit. Így míg párom elmegy a kosárért / visszaviszi addig én elvagyok a töltővel így az oda-vissza út kijön a töltésből míg vásárolunk...
reméljük 8.ról nem kell kilógatni... azért 16A-es töltőkből elég sok elférne a panelok közötti parkolóban (10-16A meg egy éjszaka alatt 20-30 kWh áramot jelent az autóba ... ami azért átlag felhasználásra elég)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen