Hirdetés

2024. június 22., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#285) Nekomajin válasza bambano (#280) üzenetére


Nekomajin
aktív tag

Szerintem én konkrét megoldási javaslatokat írtam ide többször is. Csak hogy ne kelljen visszaolvasnod:
- Nagyobb óraszámra van szükség.
- Normálisan felszerelt informatika termekre van szükség.
- Képzettebb más szakos kollégákra van szükség, hogy tudjunk együttműködni.

Tessék, nézd meg a jelenleg érvényes óraszámokat: https://docs.google.com/viewer?docex=1&url=http://kerettanterv.ofi.hu/03_melleklet_9-12/3.2.16_informat_9-12.doc

Nálunk a legjobb eset az a tagozat, akik 4 évig heti 2 órában tanulják az informatikát. Nekik ezeket az óraszámokat 4-es szorzóval kell venni. Tehát elvileg az összes alkalmazói ismeretre van 120 órám. De ebben nem csak a komplett office van benne adatbáziskezeléssel együtt, hanem még weblap-, kép-, hang- és videószerkesztés is. A 120 tanóra heti 2 órával szűk 2 tanév. Ha mondjuk a hang- és videószerkesztést kihagyjuk a technikai felszereltség hiánya miatt, akkor is ~20 óra jut egy-egy témakörre. Nyilván lehet súlyozni, de most számoljunk ezzel a 20 órával. Kell legalább egy dolgozat, de jobb, ha kettő van. Kell néhány óra egyéni gyakorlás, amikor újat nem mutathatok, mert az eddig megtanultakat kell készség szintre fejleszteni. Marad mondjuk 15 órám arra, hogy bármi újat mutassak a diákoknak. És akkor még nem számoltunk azzal, hogy félévente legalább egy óra elmarad ilyen-olyan okokból. Mivel a heti 2 óra duplaóra, máris csak 13 órám van.
És ez volt a legjobb eset. Van olyan (mezőgazdász) tagozat, ahol ugyanezt kellene megtanítanom egy évig heti 1, majd egy évig heti 2 órában. Az előző 4-es szorzóval szemben most másfeles szorzóról van szó. A teljes office témakörre jut 45(!!!) óra.

Érted már, hogy mi a probléma? Teljesen mindegy, hogy milyen szoftvert használunk addig, amíg nincs elég idő a tanulásra. Igen, kiszórunk tízmilliárdokat az ablakon évente, amit lehetne másra is költeni. De ez a problémának csak egy egészen kicsi szelete. És nem mondhatod azt, hogy legalább ezt meg kéne lépni, ha érdemi változások nem is történnek, mert egy ilyen váltás rengeteg problémát generálna sok éven keresztül.
Az a tetszőleges szakközépiskolás diák, aki nem MSO-n tanulna, úgy lépne ki az iskolából, hogy hátrányban van azokkal, akik néhány évvel korábban végeztek, mert a munkahelyen, ha számítógép elé kell ülni, MSO-t kell használni. És ez a gyerek nem fogja magát egyedül továbbképezni, mert őt nem a számítástechnika érdekli, hanem valami egészen más.
De nem kell a munkahelyig se menni. Azt a sok éve a pályán lévő magyar- meg töritanárt, aki nagynehezen megtanulta alapszinten kattintgatni a Wordöt, szintén át kéne képezni, hogy egyáltalán el tudja olvasni a diák LO-ban vagy akármi másban írt beadandóját.

Az MS pénzelését csak akkor szabad abbahagyni, ha már kineveltünk legalább egy olyan generációt, aki érti is, hogy mit csinál a számítógépen, nem csak kattintgat. Ahhoz pedig a fenti feltételeknek kell előbb teljesülni.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.