Hirdetés

2019. szeptember 20., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Syl


Syl
(nagyúr)

>Kell nagyító? 640x480-as felbontás a Tie Fighterben.
Ami akkoriban jónak számított...

Az alap, 94-es, DOS-os Tie Fighter bizony 320x200-ban ment. A későbbi Collectors Edition-ba került fejlesztésre a grafika, egészen 640x480-ig.

Words cannot express how much i don't care

(#2) Bad Pritt


Bad Pritt
(veterán)

Habár az írás cinikus hangnemét nem tudom hova tenni (még az előzmények ismeretében sem), szinte maradéktalanul egyetértek a leírtakkal. :)

- My name's Richard Grayson, but all the kids at the orphanage call me Dick. - Well, children can be cruel.

(#3) .LnB


.LnB
(félisten)
LOGOUT blog

Van egy nagy probléma az egész cikkel. Próbálsz felhozni példának egy-egy címet, dolgot, olyan problémák ellenpéldájaként amik ma általánosak. És ezért nem is igazán tekinthető Vistaboy cikkének ellenpéldájaként ez az írás. Ő általános problémákról beszél amik igazak. Régen sem volt minden tökéletes, de jobb volt. Míg régen volt egy egy rossz dolog ami kiemelhető addig, manapság már általánossá váltak ezek. Az nem magyarázat arra, hogy mostanában minden portolt cím minősége gyalázatos, hogy régen is volt pár ilyen. Igen a jelenség már akkor létezett, ma meg már általános problémának tekinthető.

És szinte az összes témára hozol fel egy-két ellenpéldát, de összességében ez nem elegendő magyarázat, és nem jelenti azt, hogy ugyan olyan lenne a helyzet, vagy jobb.

[ Szerkesztve ]

Homo Ludens

(#4) WhiteWalker válasza .LnB (#3) üzenetére


WhiteWalker
(veterán)

" Megváltoztak a játékosok igényei"

Ezzel nem értek egyet... A kiadók kényszerítik rá a játékosokra a saját igényeiket. Silenf Hill, Resident Evil új részek stb... Nekem nem ezek az igényeim.
Hol vannak mostanában Shadow of Colossushoz hasonló játékok? Ahol napokig agyalsz hogy lehet átjutni? Vagy másik: A Residenteket v épp Silent Hillt többször vitted végig mert más lett a vége ha itt ott mást cselekedtél... alternativ befejezések...amikért érdemes volt játszani....
Nah ezek vesztek ki.

Ma a lényeg a pénzen van.Mindenki gazdagodni akar pofátlanul. Ami nem baj , mert ilyen volt és lesz a világ , csak régen a pénzedért teljes értékű játékot kaptál. Und so weiter...

Egyébként sok igazság van a cikkbe, ezzel az eggyel nem értettem egyet.

[ Szerkesztve ]

PES & ISS PRO only

(#5) Cifu


Cifu
(nagyúr)
LOGOUT blog

Syl: Valóban, nekem a Tie Fighter: Collectors Edition (és a Tomb Raider) volt az első PC-s játékom, és abban volt 640x480. Javítom. :)

.LnB: Ő általános problémákról beszél amik igazak. Régen sem volt minden tökéletes, de jobb volt.

Én meg azért írtam ezt, mert egyfelől úgy látom, hogy a problémák nem általánosak (erre hoztam fel ellenpéldákat az általa leírtakhoz), másfelől pedig úgy látom, hogy a 'régen minden jobb' esetén az emlékek bizony megszépülnek...

Ezzel együtt ez is csak egy vélemény. Nem kötelező egyetérteni velem, sőt, nyugodtan rá lehet mutatni, hogy miben tévedek.

Giinos: A kiadók kényszerítik rá a játékosokra a saját igényeiket. Silenf Hill, Resident Evil új részek stb... Nekem nem ezek az igényeim.

Akkor nem veszed meg őket, szvsz akkora a piac, hogy mindig talál az ember olyan játékot, amivel éppen aktuálisan el tudja ütni a szabadidejét. Nem tetszik a Resident Evil új része? Semmi gond, ne vedd meg, nézd meg az Armed Assaul 3-at és DLC-it vagy az új Tomb Raidert...

Hol vannak mostanában Shadow of Colossushoz hasonló játékok? Ahol napokig agyalsz hogy lehet átjutni?

Az említett játékot nem ismerem, de azért ne mond, hogy nem találsz kellően nehéz játékot, mert nem hiszem el...

Vagy másik: A Residenteket v épp Silent Hillt többször vitted végig mert más lett a vége ha itt ott mást cselekedtél... alternativ befejezések...amikért érdemes volt játszani....
Nah ezek vesztek ki.

Példának okáért a Fallout 4-nek is alapvetően három (illetve háromszor kettő, függően milyen nemű túlélőt választasz) féle végkifejlete van...

Ma a lényeg a pénzen van.Mindenki gazdagodni akar pofátlanul.

Pont ezt mondom, régen is pofátlanul gazdagodni akart mindenki.

Amit talán még bele lehetett volna írni, az az, hogy a nagyságrendek változtak. Ma már egyre többször tolnak több tíz (vagy akár több száz) millió dollárt egy-egy játékba, mert még így is megtérülhetnek. Most lehet azzal jönni, hogy melyikben látszik meg, vagy melyikben nem, de például a Metal Gear Solid: The Phantom Pain vagy az új Tomb Raider esetében azért lehet látni szerintem, hogy igenis rengeteg pénzt toltak bele...

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#6) satz18


satz18
(őstag)

Jó írás lett. Teljes mértékben egyet értek vele. Vagyis... miket is beszélek?! Régen minden jobb volt. ;]

Asus GL502VS, Lenovo x60, Xiaomi Mi 9T, PS 3

(#7) SityiSXT válasza Cifu (#5) üzenetére


SityiSXT
(senior tag)

A pénz & pofátlan gazdagodás azért nem biztos, hogy ennyire stabilan megállja a helyét. "Bezzegrégen" egy Doom / Duke Nukem 3D / akármi pályát egy-két pályatervező pár napi munkával összehozta. A mai grafikai színvonalhoz viszont elengedhetetlen a nagy mennyiségű assetek gyártása (többféle fa, házak, járművek, kövek, stb.) amelyekből tippre egyetlen egy megalkotására megy el annyi munkaóra, mint egy "bezzegrégen" játék komplett pályájának összehozására (mondjuk nem egy kavics esetében, de egy háznál már elképzelhető, ha be is van rendezve). És persze nem véletlenül duzzadtak fel a fejlesztőstúdiók sem - vajon hány ember és mennyi munkaóra kellett mondjuk Los Santos és Blaine County megalkotásához? És vajon milyen munkabérrel, bérköltségekkel járt mindez - a számítógépekről és a hozzájuk tartozó szoftverek költségeiről nem is beszélve? Ennek tükrében még mindig pofátlan gazdagodásról beszélünk?

[ Szerkesztve ]

(#8) daa-raa válasza WhiteWalker (#4) üzenetére


daa-raa
(titán)

"Ma a lényeg a pénzen van.Mindenki gazdagodni akar pofátlanul."

Régen nem ez volt? A Steamet pl pont azért hozta létre a Valve, mert a korábbi játékaiból semmit sem látott a számláján. Ugyanis a kiadók kb csak pár cseppet juttattak vissza. A Vivendi még a Steam-es HL2 eladások után is részesedést követlet. Szóval nem új találmány a kapzsiság. Mindig is ott volt a játékiparban.

Hogy egy játék teljes-e vagy sem, az meg megint érdekes kérdés. A Stormregion játékai pl az én szememben soha sem voltak teljesek. A S.W.I.N.E. alapvetően egy techdemo volt, amiből pl hiányzott a gyalogság. De azt a pár, állításuk szerint forradalmi, dolgot meg széthangsúlyozták. Annyira, hogy a játszhatóságot lerombolták vele. Pl mikor egy felderítőautó nem bírt elmenni két fa között, amelyek egymástól legalább két járműszélességnyire voltak, mert ugye pont ott kellett bemutatni, hogy milyen szépen íven fordulnak a járművek. Igen, szépen íven nekiment mind a két fának legalább 4-5x, így a jóval lassabb ellenséges hk-k utólérték és kb 0,1 s alatt ledarálták. A későbbi játékaikban már volt gyalogság, csak éppen semmi egyéb nem fejlődött. Pl az útvonalkeresés sem. gyönyörűen be tudtak ékelődni a járművek egy kapuban, és egyenként kellett átvinni őket, mert nem voltak képesek utat adni a másiknak.

De pl ott volt a Hidden & Dangerous, amiben néha csak úgy átestél a terepen, és szétcsattantál a virtuális talapzaton. Esetleg visszatöltöttél egy mentést, és a járműben korábban ülő katonák vigyázzban álltak, beleépülve a jármű tetejébe derékmagasságban. Ki sem tudtál szállni esetleg a járműből. Lehetett kezdeni előlről az egész küldetést. Abban a játékban meg aztán egyszerű is volt haladni... 1999-ben. Ezek ráadásul nem is lettek javítva soha, csak a későbbi H&D Deluxe-ban, 2003-ban.

De említhetek egy másik legendás esetet: KotOR II. 2004.

Ezek a hibák nem mai találmányok. Mindig is voltak félkészen kiadott játékok. De ezek között nem egy olyan van, ami a mai napig nagyon népszerű, a közösség tartja őket karban és még fejleszti is őket. Erre szintén jó példa a KotOR II, de akár a Heroes 3 is. Utóbbi is kb játszhatatlan volt mikor kiadásra került.

Ha nehéz játékot keresel, akkor ajánlom pl az FTL-t. Nem is olyan régi, indie játék. Nem egy grafikai orgia, de még annál is sokkal nehezebb.

Vannak olyan fallal körülvett városok, melyeket nem szabad megostromolnod. - Szun-ce XL

(#9) Lenry válasza WhiteWalker (#4) üzenetére


Lenry
(nagyúr)
LOGOUT blog

Hol vannak mostanában Shadow of Colossushoz hasonló játékok? Ahol napokig agyalsz hogy lehet átjutni?

lehet, hogy én vagyok öreg/türelmetlen, de ha egy játékhoz napokig kell szerencsétlenkedni, az engem nem szórakoztat, hanem frusztrál. játszani pedig nem azért szoktam, hogy fölcsesszem az agyam, arra ott az életem többi része

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#10) gbors


gbors
(nagyúr)

Jó cikk lett, bár természetesen nem értek egyet mindennel :) De a látásmódjával igen.

Két dolog:

a) A Doom és a Doom II pályái igenis k***a jók :) Tavaly játszottam végig őket, hiába kicsik fizikailag, jól végig van gondolva, mikor mi történik (főleg a II-ben és az I/EP4-ben), ill. józan mértékletességgel vannak használva a scriptelt események, az FPS-ek másik nagy rákfenéi. Egy sokszor annyi erőforrásból készült cső pedig cső marad, ha a fene fenét eszik is. Ld. rögtön Doom III.

b) A mikrotranzakciózást sokféleképpen lehet csinálni. A WoT / WoW univerzumban az ésszerűség keretein belül van tartva a kvázi-kényszer (bár nyilván nem állnak az utadba, ha ott akarsz hagyni párszáz EUR-t), viszont számos játék komoly pszichológiai eszközkészletet vet be annak érdekében, hogy szinte észre se vedd, hogyan vándorol ki a zsebedből a lóvé - ez utóbbi nekem nem fér bele, akár jobb volt régen minden, akár nem.

(#8) daa-raa: mi volt a gond a Heroes III-mal? Én nagyon a launch körül játszottam vele (az sem kizárt, hogy előtte :DDD), 1-2 fagyás volt esetleg, de semmi komoly. Ja, és General Kendal nem volt a vérbe nerfelve, az volt az egyetlen Heroes-pálya, amit a végéről újra kellett kezdenem :)

[ Szerkesztve ]

"... and d’you know what the moon said?" "That you’re mad as f**k?"

(#11) daa-raa válasza gbors (#10) üzenetére


daa-raa
(titán)

Totálisan kiegyensúlyozatlan volt pl. (Ez mondjuk annyira nem probléma, mert ott a játékos, hogy egyensúlyt teremtsen.) Sok esetben az artifact-ek nem adták a bónuszokat, vagy nem azt adták, amit kellett volna. Néha nem működtek a victory conditionok sem. Plusz az apró.

[ Szerkesztve ]

Vannak olyan fallal körülvett városok, melyeket nem szabad megostromolnod. - Szun-ce XL

(#12) wednesday


wednesday
(őstag)

Szerintem a régi idők a "hőskor" miatt voltak jobbak.

De ez mindenre igaz. A repülés hőskora, filmezés, új zeneirányzatok stb. Ezek olyan élményt adtak, ami előtte nem volt, így minden idegsejt "falta" az újdonság ingereit. Viszont, ha egyre gyakrabban ér minket olyan inger, amit már megtapasztaltunk, már nem úgy kelti fel a figyelmet.

Más volt a piac felépítése is. Régen sokkal több volt a kiadó és fejlesztő is. Egy egy kiadó nem tudott egy teljes piacot lefedni, ezért pozicionálták a termékeiket. pl: taktikai lövöldét akartak csinálni, azt olyanra is kellett csinálni, amit a célközönség elvárt. Mivel tény, hogy olcsóbb is volt a játékfejlesztés, nem volt szükség 3 millió eladható példányra, így nem kellett olyanoknak is megfelelni, akiket már nem érint a halmaz teljesen.

Ebből a szemszögből valóban jobb volt régen, mert a játékok differenciáltabbak voltak. Nem kellett őket nyakon önteni úgymond "tömeg igényekkel". Ahol mindenki igényeit részben tartalmazza, de senkiét sem 100%-ban.

Ez a modell azért nem jellemző a mai világra, mert átalakult a játékipar. A kiadók szépen felfalták egymást, fejlesztőket csábítottak el. Azt csinálták, ami a dolguk volt. A cégek meg nőttek és nőttek és egyre nagyobbra nőttek a költségeik is. Ezért egyre nagyobb bevételt is kellett termelni, hogy eltartsák magukat. Erre a differenciált termék már nem alkalmas, így "futószalagon" kell nem kockázatos termékeket ontani. Eljön az az idő is mikor a 15 milliós példányszám sem elég,...akkor nem tudom mi lesz, a "kihalás" kora, a mamutcégek körében.

Azzal persze egyetértek, hogy a "régen minden jobb volt" kijelentés nem igaz. Régen is volt egy rakat szemét, középszerű játék. Csak nem foglalkoztunk velük. És ma is lehet pár értékes játékot találni, ami nagyon szórakoztató. Nehezíti a dolgunkat az, hogy már nem vagyunk újszülöttek, így akármi, már nem kelti fel a figyelmünket.

[ Szerkesztve ]

(#13) gbors válasza daa-raa (#11) üzenetére


gbors
(nagyúr)

Á, így már mindent értek. A H3 legnagyobb hibája volt sztem, hogy mindenáron egyensúlyozott a factionök között (a H2 három tierje sokkal jobban tetszett) - naná, hogy nem tűnt fel, hogy elsőre kevésbé lett rossz :D
A többi hiba nemigen rémlik - bár régen volt, a hajtépésre emlékeznék. Biztos szerencsém volt.

[ Szerkesztve ]

"... and d’you know what the moon said?" "That you’re mad as f**k?"

(#14) djculture


djculture
(félisten)

Manapság ez így nézne ki: Megkapnád a pályát az alapjátékban és nézegetheted, ha veszel hozzá Seasson Passt akkor már talán játszani is tudsz vagy külön dlc-ben megveheted a részegységeket:)
Esetleg még ha EA adná ki a fekete háttér is csak előrendelőknek járna. ;]

[ Szerkesztve ]

(#15) DjFlanker


DjFlanker
(tag)

A kritika minden szavával egyetértek.
Aki a Steamet szidja ma az a "legnagyobb barom". Ma vettem 6.000 forintért a Valve full pack-et (mert nekem sajnos szinte mind ki a maradt. Hol lenne ez ha nincs a Steam?
DE aki ezt nem akarja, nem kell neki, nyugodtan élhet Steam nélkül is. Vagy konzollal, vagy mindkettővel ,vagy egyikkel se. Senki se tart pisztolyt a fejedhez.
DE hogy én többet nem warezolok az hótziher. Nem éri meg.

Jó pilóta alagútban nem katapultál

(#16) djculture válasza DjFlanker (#15) üzenetére


djculture
(félisten)

Az nagy volt, 4000-ért adta dobozosan ezt a packot jópár éve az EA mikor még nagy haverok voltak a steam/valve céggel. (az volt a dobozos forgalmazója a valve cégnek)
Most örömújongás hogy x év múlva meghetted 6000-ért...

[ Szerkesztve ]

(#17) daa-raa válasza djculture (#16) üzenetére


daa-raa
(titán)

Valve Complete Pack soha nem volt dobozosan. Az Orange Box annak csak a töredéke.

Vannak olyan fallal körülvett városok, melyeket nem szabad megostromolnod. - Szun-ce XL

(#18) djculture válasza daa-raa (#17) üzenetére


djculture
(félisten)

Nem csak az orange boksz volt, magába össze volt ragasztva 3 tok egyikbe orange másikba a cs source a harmadikba a left 4 dead volt ez volt 4000-ért összerakva egy nagy papirdobozba. De mondjuk tényleg nem volt benne a Ricochet meg a l4d 2 se mert ki se jöttek még akkor meg a cs újabb része se..

[ Szerkesztve ]

(#19) Yutani válasza djculture (#18) üzenetére


Yutani
(nagyúr)

Tehát akkor te teljesen másról beszélsz.

Régi ISA SB és GUS hangkártyákat keresek saját részre, nem kereskedni! Privizz, ha van valamid! ABIT AU10 is érdekel! #tarcsad

(#20) dabadab válasza .LnB (#3) üzenetére


dabadab
(félisten)

"Az nem magyarázat arra, hogy mostanában minden portolt cím minősége gyalázatos, hogy régen is volt pár ilyen."

Most se mindegyik gyalázatos, és a c64-es arcade konverziók 80%-a szintén gyalázatos volt.
Számokat kellene hozni, mert ez így, hogy "de nem", nagyon kevés és a saját emlékeim is elég erősen egybevágnak Cifu álláspontjával.

DRM is theft

(#21) dabadab válasza wednesday (#12) üzenetére


dabadab
(félisten)

"Szerintem a régi idők a "hőskor" miatt voltak jobbak."

Szerintem a régi idők azért voltak jobbak, mert egyrészt gyerekek voltunk, másrészt jóval kevesebbet láttunk az egész iparból. Én is tudom, hogy gyerekként teljesen másként láttam a nyolcvanas évek c64-es játékait, mint most így utólag, hogy tisztában vagyok rengeteg olyan dologgal, amivel akkoriban a vasfüggöny mögött, nem is lehettem volna, de ha lett volna rá lehetőség, nagy részét akkor se tudtam volna, mert gyerek voltam és nem érdekelt, és ha tudtam volna is, valószínűleg akkor se értettem volna igazán.

Teljesen biztos vagyok abban, hogy majd tizenöt év múlva a kétezres évek elején születettek a mai állapotokat fogják visszasírni, hogy bezzegrégen és az is pont ugyanolyan fogalmatlan nyavajgás lesz, mint most.

"Régen sokkal több volt a kiadó és fejlesztő is"

Ezt erősen kétlem, de persze a "régen" fogalma is elég tág, pl. a hetvenes évek végén tutira nem volt több fejlesztő, mint most :) De egyébként abban is biztos vagyok, hogy a fejlesztők száma soha nem volt nagyobb, mint manapság, egyrészt azért, mert ma nagyobb a játékipar, mint valaha, másrészt meg most nagyon könnyű indie fejlesztőként produkálni valamit.

DRM is theft

(#22) Cifu válasza wednesday (#12) üzenetére


Cifu
(nagyúr)
LOGOUT blog

Régen sokkal több volt a kiadó és fejlesztő is

Az előbbi talán bizonyos szempontból igaz lehet, mert sok összeolvadás volt, és sok régi nagy név (Psygnosis, Interplay, Virgin Games, SSI és sorolhatjuk napestig) megszünt vagy beolvadt másba.

Másfelől viszont az Indie játékok reneszánszát éljük, 10-15 éve sokkal nehezebb dolga volt egy független fejlesztőnek, el kellett mennie egy kiadóhoz, és nekiállhattak alkudozni a kiadás feltételeiről. Erről is volt anno nem egy és nem két szép történet. Így hirtelen felrémlik a Bohemia Interactive esete, akik ugye ott hagyták a Codemasters-t (akik egyébként ma vergődnek a túlélésért) és függetlenedni akartak - az első független játékuk, az Armed Assault megjelenésekor hosszú ideig nem is tudtuk, hogy fogjuk a játékot megvenni (mert hát a FADE miatt abban biztosak lehettünk, hogy hosszú ideig nem lesz rendes törés hozzá), mert egyszerűen nem volt komolyabb kiadójuk...

Nem kellett őket nyakon önteni úgymond "tömeg igényekkel". Ahol mindenki igényeit részben tartalmazza, de senkiét sem 100%-ban.

Bocsánat, de megint az Indie játékok felé mutatnék. Ott van a Kerbal Space Program. Aligha a tömegigényeket elégíti ki. Vagy ott a Rogue System című játék, amely dettó nem nekik szól. Őszintén szólva hajdan az X-Wing sorozat lezárásával, majd az Digital Anvil Games ámokfutása után (ugyebár ez volt Chris Roberts saját cége, miután távozott az Origins-től, ahol a Privateer és a Wing Commander szériáért felelt), vagyis Freelancer és Starlancer kiadása után az űrszim rajongók hatalmas űrbe kerültek - hosszú ideig egyszerűen az X sorozaton kívül nem volt más értékelhető alkotás egyszerűen (az EvE-t én máshova sorolnám). Odáig fajult a dolog, hogy a rajongók az open-source Vega Strike és Freespace 2 engine-el kezdtek el kvázi modolgatni.

Ma meg szabályosan válogatni tudsz, hogy éppen milyen kedved van, van új Elite, itt van a Rebel Galaxy, készül a Star Citizen, jön a No Mans Sky és a Dreadnought.

Szóval vannak tömegigényt kielégítő játékok, nem vitás, ezek a hatalmas költésgvetésű AAA játékok általában. De szerintem soha nem volt ilyen nagy választék minden egyes stílusban. Nem mondom, hogy minden stílusban évente jönnek az AAA címek, de azért messze jobb a helyzet, mint volt mondjuk 20 éve...

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#23) sh4d0w


sh4d0w
(nagyúr)
LOGOUT blog

"...Hajdan meg az Elite esetében órákig tanulgattam hathatós külső segítséggel, hogy tudok bedokkolni a Coriolis-állomásokra kézzel..."

Én meg átrepültem a legközelebbi 10-es fejlettségű állomásra, ahol osztálytársam landolt, mentettem, majd PC-tools-ban szépen írogattam FF mennyiségű rakományt, amit eladva tellett dokkolószámítógépre :)
Persze, szívás volt, ha valakinek éppen menekülteket sikerült beraktároznia... :D

https://coreinfinity88.blogspot.com

(#24) trufa12


trufa12
(addikt)

Hát egyetértek , én is rájöttem régen se volt jobb, ma se (részben jobb azért mert minden egyszerűbb )
vannak ma is jó játékok, az más hogy mindenkinek be kell látni mikor öregszik ki, mert azért ki-ki lehet öregedni a játszásból is, én 1 éve jöttem rá hogy biza ráuntam a faxba , mert minden játék lényege ugyan az csak más a story de merőben új már nincs, nem lesz a nap alatt..
Meg nem is kell mert jók a játékok .
A bugok meg bugok, javítják mindig.

Persze nem mondom hogy nem játszom néha, csak már nem tud lekötni annyira egy játék mint pár éve még fiatal süldő koromba mikor napi 12 órát is oda csapattam egy-egy címnek ...

Ma napi 2-3 óra játék ha nagyon jó a cím elég . Ha annyira nem jó akkor akár heti 5 óra is elég belőle rá érünk ..

[ Szerkesztve ]

Az élet olyan mint a motor, ha nem megy akkor be kell rúgni..

(#25) wednesday válasza Cifu (#22) üzenetére


wednesday
(őstag)

Én ma is megtalálom a megfelelő játékkínálatot. Egyrészt jóval kevesebb címmel is beérem. :)

Amit hosszabban ecseteltem az előző hsz-be az volt, hogy a cégek mérete és sikeressége, hogyan változtatta meg az üzletpolitikájukat. Ez nem vonatkozik az indie fejlesztőkre, más ligában játszanak. Nekik a fő fegyverük, hogy különlegeset nyújtsanak, hogy észrevegyék őket.

A nosztalgia faktor abból adódhat, hogy régebbi AAA-nak tartott játékok talán változatosabbak voltak, jobban elkülönültek a kategóriák. Pont azért mert nem kellett 10+ millió eladott példányszám, hogy sikeresnek nevezzék a befektetést.Most csak a milliós fejlesztések szemszögéből. Ettől még lehetnek jó és kiváló AAA címek, ha pont beletrafálnak az ember ízlésvilágába. De ez olyasmi, mint, hogy az egyen bolti cipő pont rád passzol.

A differenciált játékkínálatot az Indie fejlesztők lefedhetik, ez jó dolog. Lehet a "morgolódást" az okozza, hogy olyan játékokra vágyunk, amiknek a körítése AAA szint, de a beltartalmat már teljesen ránk szabták, mint egy ruhát.

"Ott van a Kerbal Space Program. Aligha a tömegigényeket elégíti ki."

Én is úgy gondoltam, hogy a mamutkiadónak kell tömegigényeket kielégítenie. Olyan nem hinném, hogy megtörténne, hogy egy nagy cég olyan KSP riválist dobna ki, amire egy vagyont költöttek.

RTS-ek körében egy kis fejlődést azért el tudnék viselni.

(#26) nonsen5e


nonsen5e
(addikt)

Nagyon jó írás! :R
Teljes mértékben egyetértek a leírtakkal.

「今が最高」

(#27) proci985 válasza wednesday (#12) üzenetére


proci985
(MODERÁTOR)

Nem igaz, nézd meg az indieket. Jelenleg már komplett felsőoktatási programok vannak játék speccel. Ott van pl Skövde, 40ezres kisváros Svédországban (a helyi főiskolában 11ezer diák van beiratkozva), ehhez képest a Goat Simulator onnan jött.

Indie tekintetben meg minden relatív, pl itt a Magnetic, gyakorlatilag csináltak egy saját portal/quake hybridet olyan 15 fővel. És teljesen jó játék. Attól függetlenül, hogy a fél stúdiót személyesen ismerem / egyik devjük munkatárs.

gbors: doom1et tavaly toltam végig megint. anno amikor kijött nem tetszett, így 20 évvel később még mindig ronda, viszont cserébe eszméletlenül letisztult és immerzív.

[ Szerkesztve ]

The first rule of tautology club is the first rule of tautology club. // Social justice in lagom amount.

(#28) távcsőves


távcsőves
(senior tag)

Én a Tomb Raider példával nagyon egyett értek. Az eredeti Tomb Raider nem tetszett (except Lara didkói) a szerintem borzalmas játékmenet miatt (cikkben is említve miért az), viszont a 2013-as az utóbbi évek legjobb játéka szerintem. És a jelenlegi Steam akcióban 5 euro.

[ Szerkesztve ]

(#29) b.


b.
(nagyúr)

Igazából egy gond van a cikkel. Ugyan azokat a hibákat követed el, amiket az a cikk amire válaszoltál .
Nagyon sok cinizmust és félrelátást tartalmaz, ami szomorú.
Ugyan úgy egy egy játékot, csoportot, emelsz ki, amik szerinted jobbak vagy éppen megfelelően komplexek. De igazából mi van ha valaki nem akar játszani indie játékokkal? Én sok játékot kipróbálok, indie címeket főleg, de nagyon kevés van közte, ami maradéktalanul teljesítene minden elvárást, amit egy jó A kategóriás cím hoz.
A másik nagy probléma, hogy sok embernek kevés ideje van játszani. meggondolja mire költse a kevés pénzét és kevés idejét, nem akar kísérletezgetni.Reménykedik az A kategóriás játékokban, hisz ha már játszik, nem akar csalódni, De igen is fog. Igazából, amiket Vista írt , azok a nagy címekre igazak, és az A kategóriás játékokra mostanában, tisztelet a kivételnek.

Az új Tomb Raidert lehet isteníteni, mert tényleg jó játék, csak egy gond van vele, hogy ez NEM TR. Amit megismertünk anno 20 éve azért lett sikeres, amiért.
Mondom ezt úgy , hogy az legújabb részt másodszor játszom végig, ( Ez nem jelenti azt, hogy a régi nem hiányozna.)DE ez egy hentelés, egy terminátor, aki inkább már szuperhős. Én azt szeretném folytatni. Ez van.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) PSN: Wijberto: Xbox Live : Tiboa

(#30) b. válasza távcsőves (#28) üzenetére


b.
(nagyúr)

Épp utánad írtam . Azért nem tetszik nekünk( régi rajongóknak) az új, amiért neked tetszik.Mindent kivettek belőle, ami a régi TR-t azzá tette, ami.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) PSN: Wijberto: Xbox Live : Tiboa

(#31) Sinesol


Sinesol
(addikt)

Kicsit olyan érzésem van, mintha elbeszélnél az érvek mellett, amiket Vistaboy felhozott.

(#32) nalaca000


nalaca000
(tag)

Egy régi történet jutott eszembe a korabeli játékbeszerzéseimről. Természetesen ment a másolgatás a haverokkal.

Akkoriban az új játékokról leginkább az 576 kbyte újságból szereztem be az infókat. A szerkesztőségük közel volt az iskolámhoz. Egyszer bementem oda megvenni a régebbi lapszámokat melyek hiányoztak. De egy új lehetőség is kínálkozott. Egy kis pénzmagért cserébe bármilyen játékot átmásoltak floppyra. 50 Ft volt egy lemez. Bár lehet, hogy csak 30. Elég sokat rendetlem tőlük. Mindez az a cég amelyik most már hivatalosan játékok kereskedelmével foglalkozik. Mindig elkezdek mosolyogni, ha eszembe jut.

A világ egyik legnagyobb problémája, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosok meg mindenben kételkednek!

(#33) Yutani válasza távcsőves (#28) üzenetére


Yutani
(nagyúr)

Nem 5 EUR, hanem 2.99, éppen most vettem meg. ;)

Régi ISA SB és GUS hangkártyákat keresek saját részre, nem kereskedni! Privizz, ha van valamid! ABIT AU10 is érdekel! #tarcsad

(#34) Shing


Shing
(őstag)

Egyébként az első 4 TR között még volt akkoriban elég fejlődés, mai szemmel talán nem olyan feltűnő, de a TR4 már sokkal szebb volt a 3. résznél is. Illetve folyamatosan jöttek be új lehetőségek, sprint, guggolás, fegyverek, járművek (hajó, jeep, motor, stb), kombinálás, új mozdulatok, stb. (A "DLC-k" pedig ingyen letölthetők voltak? :F) Ma egy AC vagy CoD részek között sincs több fejlődés, pedig mennyivel nagyobbak az igények. A TR2013 rengeteg mindenben volt kevesebb. Nincs úszás, guggolás, nincsenek ügyességi részek, bejött a health regen, tehát nem kell a medi csomagokat keresni, figyelni rájuk. A fedezékrendszer automatikus, lőszerrel nem kell törődni, kutakodni idétlenül szétszórt mellékcuccokat lehet, fejtörők száma minimális. Larából pedig csináltak egy vinnyogó senkit. Látni is, hogy az új rész mennyire "sikeres". ;]

[ Szerkesztve ]

Anti-hype

(#35) Dr. Akula


Dr. Akula
(nagyúr)

"Akkor bevett szleng volt a bunkófon, és az irigység miatt ment a mobiltelefonos, tehetős emberek megbélyegzése."

Nem az irigység miatt, hanem mert látványosan jampiztak vele az újburzsujok, hogy mindenki lássa neki telik rá, neked meg nem. Annyi esze már nem volt a privatizációs bőrnyakúnak hogy értelmeset is böfögjön a kagylóba, a hangosan beleordított (nehogy véletlenül valaki ne hallja hogy neki telik bunkofonra) üzenet fontossága kimerítette a fél kiló kenyeret vegyen a boltban vagy egészet szintet.

---

A single játékok valóban visszaszorulóban vannak, mert azzal több a macera, AI-t írni, párbeszédeket, multiban meg majd dumcsiznak egymással az emberek AI helyett. Olcsóbb, gyorsabb, mint egy mekis kaja. Kisebb előállítási költség, nagyobb ár = nagyobb profit. Erről szól a játékIPAR. Merthogy ez ipar, nem szeretetszolgálat. Régen is addig volt kreatív egy fejlesztőcég, amíg a pénzmogulok nem ültek a nyakukra, határidőnaplót lobogtatva. Ez a szoftveripar igazi baja: a tömegtermelés a kreativitás helyett. Ma már nem is lehet újítani, kockáztatni, csak x+1. lagymatag folytatást gyártani. Amíg az emberek ezt a fost is megveszik, nem is kapnak jobbat. Hát minek többet erőlködni ugyanannyi pénzért? Majd ha nem veszik meg a 3687. COD-ot, mert tökugyanolyan mint az előző 1000, akkor a kiadó is elkezd gondolkozni azon hogy némi kreativitás is kéne a pénzed kicsalogatásához, de addig nem. Az emberek többségének viszont ez egyelőre megfelel. Nem azért mert elhülyült az emberiség, hanem mert már a nem szakmabeliek is hozzájutnak a számítógéphez, amihez régebben nem. Felhígult a játlkos társadalom, kommerszebb lett. Mint egy új rádió, amelyik pilotüzemben egész normális számokat is tud játszani, aztán átáll az összes többin hallható kommersz szarra, amivel lehet hogy több potenciális hallgatója lehetne, de mivel semmiben nem különbözik a többi rádiótól, a potenciálisok annyifelé is oszlanak, így az eredmény az hogy +1 új rádió = +1 felé oszlik a kommersz közönség.

A felesleges multiztatás legjobb példája az Elite: Dangerous, ahol igazából semmi nem indokolja hogy mindig online legyél, érdekes mód az eredetiben is meg tudták oldani anélkül. Persze így nyilván kevesebb lesz a warez, de a vásárló is. Én pl. emiatt inkább meg se vettem. Pénzem az lenne rá, de elvből nem kell ilyesmi. Nem támogatom 1 fillérrel se a vevőszopatást. Inkább csődöljenek be és majd az utánuk jövők elgondolkoznak.

Volt régen sok olyan kényszermegoldás is, ami nem baj hogy eltűnt, pl. a kockadobálás a szerepjátékokban. Ez eredetileg (50-es évek) is csak a valós élet számítógépes lemodellezésének nehézségei miatt került bevezetésre, nem azért mert kocka nélkül nincs RPG.

[ Szerkesztve ]

Xbox One X - PS4 - Dell 5491 - i9-9900K, G.Skill Trident Z 32GB 3200/CL14, MSI 2080Ti Lightning Z, ASUS Maximus XI Extreme, Samsung 970Pro 1TB, Corsair K95 RGB Platinum, Logitech GPro, Benq PD3200U, Phanteks Enthoo Elite

(#36) Dr. Akula


Dr. Akula
(nagyúr)

"Huhh, mert hajdan nem egy és nem két játék jött ki úgy, hogy kvázi csak a tartalom változott, a játékengine ugyan az volt. Talán sokan emlékeznek még az SSI cég AD&D szerepjátékaira, a Pool of Radiance (1988), Curse of the Azure Bonds (1989), Secret of the Silver Blades (1990) és a Pools of Darkness (1991) quadrológiára, amik alig-alig tértek el egymástól, csak a történetben, sőt, a karaktereket az előző epizódokból át is lehetett vinni. Ez volt az akkori megfelelője a DLC-knek, csak hát ez négy különálló játékként volt eladva."

Leszámítva azt az "apró" különbséget hogy ezek külön-külön is teljes játékok voltak, hosszú játékidővel, nem +5 perc játék = dupla ár. Nem a DLC léte a baj, hanem a lehúzásszerű használata.

A free to play játékok nem ingyenadományok, hanem beetetés a későbbi sokszoros pénzköltéshez. A demó van csak ingyen. Úgy vannak ezek kibalanszolva hogy egy adott szint után (lehetőleg mikor már eleget játszottál a függőség kialakulásához) már esélyed se legyen pénzes vásárlás nélkül helytállni, mindenképp kényszerítsen a fizetésre. És mellette baromira primitívek (Angry Birds, pl.), nem említhetőek egy mondatban egy Baldurs Gate-tel vagy Populoussal.

"Miért akarjuk azt gondolni görcsösen, hogy a Doom pályái annyira extrém jók voltak, hogy még ma is megéri felemlegetni? Mert vannak interaktív mozi stílusban futó játékok manapság? Hajdan is voltak, na bumm"

A hajdani fost se emlegetjük ma, csak a hajdani nagy neveket. Ezek hiányoznak ma, a nagy nevek. Mert minden csak folytatás már. Tisztességes iparosmunka, semmi több. a GTA 5 is szép és jó, de 20 év múlva mennyire fogjuk tudni megkülönböztetni a 4-től vagy a 3-tól? Mondjuk a GTA pont rossz példa, mert az egy sikeres, jó sorozat, ide igazából a Tomb Raider / COD szintű rókabőr sorozatok illenek, mint "minek kellett már megint ehhez új rész?".

"Másfelől ha úgy véljük, hogy igenis játszani akarunk egy általunk nagyon várt játékkal hamarabb, akkor előre kifizetem a játékot."

Aztán meg csak pislogsz ha a kickstarteres projekt megborul és nem lesz belőle semmi. Még itt a hardveraprón is figyelmeztetnek rá hogy ne utalj előre. :)

[ Szerkesztve ]

Xbox One X - PS4 - Dell 5491 - i9-9900K, G.Skill Trident Z 32GB 3200/CL14, MSI 2080Ti Lightning Z, ASUS Maximus XI Extreme, Samsung 970Pro 1TB, Corsair K95 RGB Platinum, Logitech GPro, Benq PD3200U, Phanteks Enthoo Elite

(#37) Dr. Akula


Dr. Akula
(nagyúr)

"A mikrotranzakciók lehetősége is vörös posztó sokaknak, pedig hát... általában a free-2-play játékok sajátja. Tényleg nem lehet elmenni a mellett, hogy egy ingyenesen játszható játékban pénzért előnyért lehet jutni? "

Tényleg, mert mint írtam ez kényszer, nem lehetőség. Vegyük pl. az Angry Birds: Fightot, 20 gyémánt (amiért 1 jó cuccot kapsz a tombolán, meg 3-nál esélyed van rá hogy középszarnál talán nem lesz rosszabb) kerül 3600 Ft-ba. Egy játéktermi nagytétes pókerautomatánál 2500 Ft volt a max tétel gurításnál. Ez annál is jobban megfeji az embert. 3 gurítás megér egy Witcher 3-at? Nem ugyanaz a fejlesztési költség, nem ugyanaz a játékélmény. Hát csak ez a probléma. Persze biztos jön az a kontra hogy nem kötelező használni, de igen, mert egy adott szint után már esélyed sincs. Ez így van kiszámítva.

"az én ingyenes játékomat azok a játékosok teszik lehetővé, akik áldoznak a mikrotranzakciókra"

Mint láttuk, nem. Az "ingyenes" játék valójában nem az, a demó pedig régen is ingyért volt.

"Miért akarhat valaki dobozos játékot? Hogy a doboz fent figyeljen a polcon? Végül is lehet."

Vagy azért mert nem akarja hogy egy online szerver / valaki döntsön arról mikor játszhat a tulajdonával és mikor nem? Esetleg?

[ Szerkesztve ]

Xbox One X - PS4 - Dell 5491 - i9-9900K, G.Skill Trident Z 32GB 3200/CL14, MSI 2080Ti Lightning Z, ASUS Maximus XI Extreme, Samsung 970Pro 1TB, Corsair K95 RGB Platinum, Logitech GPro, Benq PD3200U, Phanteks Enthoo Elite

(#38) Dr. Akula


Dr. Akula
(nagyúr)

"Akkor pedig még nem is beszéltem az olyan dolgokról, mint a játék aktivációs kódokkal való csencselést, és azt, hogy ez milyen lehetőségeket nyújt, ami dettó a játékosoknak jó."

Felesleges is, mert a kiadók megoldották hogy ne iy nyújthasson semmilyet. Regisztráld, kösd online acchoz, amit aztán itt a fórumon is tilt a szabályzat továbbértékesíteni. Látod, ezért jó a dobozos (ami nem az hogy a dobozban van egy kód az onlinehoz, az csak illúzió).

"Vagy ha 15 éve valaki azt mondta, hogy free-2-play játék, akkor maximum valami ultragagyi távol-keleti izometrikus szerepjátékok juthattak az ember eszébe."

Most is. :)

[ Szerkesztve ]

Xbox One X - PS4 - Dell 5491 - i9-9900K, G.Skill Trident Z 32GB 3200/CL14, MSI 2080Ti Lightning Z, ASUS Maximus XI Extreme, Samsung 970Pro 1TB, Corsair K95 RGB Platinum, Logitech GPro, Benq PD3200U, Phanteks Enthoo Elite

(#39) Yutani válasza Dr. Akula (#38) üzenetére


Yutani
(nagyúr)

Regisztráld, kösd online acchoz, amit aztán itt a fórumon is tilt a szabályzat továbbértékesíteni.

Mondd, láttad te már, hogy miként értékesítenek itt a Hardveraprón Steam/Origin/Uplay játékokat? Senki sem beszélt a már beregisztrált játékok kereskedéséről, azt valóban tiltja a szabályzat.

Régi ISA SB és GUS hangkártyákat keresek saját részre, nem kereskedni! Privizz, ha van valamid! ABIT AU10 is érdekel! #tarcsad

(#40) Plazmacucci


Plazmacucci
(nagyúr)

Doom-os bekezdés nagy öngól. Meg amúgy ugyan az mint amit Vistaboy írt csak kifordítva. Tele tévedésekkel és önigazolással. Csak Vistaboy senkinek nem akarta megmagyarázni a tutit.

Vissza kell vinnem pár kazettát.

(#41) nonsen5e válasza Shing (#34) üzenetére


nonsen5e
(addikt)

Ha tetszik neked a játék, ha nem, az tagadhatatlan tény, hogy üzletileg is (baromi sokat eladtak belőle) és a játékosok szerint is nagyon jó játék lett (95% pozitív Steamen), tehát sikeres.

Amennyi újítást emlegetsz a régi TR részek között (úszás, ugrás, fegyverek, új mozdulatok stb..) simán van a CoD részek között is.
Exoskeleton, ugrálás? Távirányítható gépek? Új fajta fegyverek?

Dr. Akula: Dota2, LoL, Hearthstone, TF2, WoT stb... Legnépszerűbb játékok.
Azért játtszák gondolom a LoL-t is többen aktívan, mint ahány current-gen konzolt eladtak, mert egy olyan ultragagyi valami? :U

[ Szerkesztve ]

「今が最高」

(#42) Ed3r_X_


Ed3r_X_
(veterán)

Az egyetlen bajom az optimalizáció teljes hiánya. Hajjaj, mikor még a low end Radeon 9200 64MB 128bit-en feltekertem a CoD 2-t 1280x1024 High-ra, élsimítással. Bezzeg az volt a minimum gépigénye neki.

Nem volt az, hogy minden játékhoz x+1 patch kellett, amivel működött is végre normálisan. Nem évente fosták az új CoD-okat, és milyen jó multis élményük volt. Reálisabb volt minden, erőltetik a jövős baromságokat, évről évre, ugyan azt. Elég megnézni, hogy akkor milyen volt pl. egy MoHAA.

[ Szerkesztve ]

"The best things in life aren't things"

(#43) Sinesol válasza nonsen5e (#41) üzenetére


Sinesol
(addikt)

Az új Tomb Raider-el inkább az a baj, hogy kvázi hülyegyerekeknek készült, már elnézést a kifejezésért. Persze szép meg minden, de míg a régi verziónál tényleg igazi volt a sikerélmény, itt gyakorlatilag bármi megerőltetés nélkül megcsinálhatod az egész játékot, még a gombokat is kiirja mikor és mit nyomj.
Sarkítva, de gyakorlatilag egy videót játszol végig, amibe enged nagy kegyesen némi beleszólást a készítő.

[ Szerkesztve ]

(#44) imi123 válasza Sinesol (#43) üzenetére


imi123
(őstag)

Nem mindenki hardcore játékos.
A lényeg hogy szórakoztató legyen a játék és ne idegbajt kapj tőle.
Ez egyéni ízlés és tűrés küszöb kérdése.Most jöhetnék azzal hogy ezekbe a mai fiatalokba nincs semmi kitartás mert nem voltak katonák. :)
Van aki a Rick Danderoust is kitolta örök élet nélkül.Én a Rodland-et és Turrican-t voltam képes egymást után többször is végigvinni örök élet nélkül.Hol van nekem most annyi időm hogy mondjuk a Witcher 3-at kitoljam?
A Turricanra lenne. :)

Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.

(#45) nonsen5e válasza imi123 (#44) üzenetére


nonsen5e
(addikt)

Nehéz játék ugye csak előző évezredbeli lehet, a maiak meg kivétel nélkül egyszerűek.
Khm.. something something Dark Souls?

szerk. nem neked szántam

[ Szerkesztve ]

「今が最高」

(#46) távcsőves válasza b. (#30) üzenetére


távcsőves
(senior tag)

Maximálisan tiszteletben tartom a véleményed. A sajátom egészíteném ki:
Nem tetszett a régi Tomb Raider mert: pixelpontos ugrásokkal végrehajtott továbbjutásból a Prince of Persia elég volt már jóval korábban.
teljesen hiteltelen volt a két pisztollyal hadonászó Lara, jobban, mint a 2013-as remake.
szórakozni szeretnék, nem idegeskedni, hol nem vettem valamit észre.

Retro részhez: Direkt elmentem 2007 januárjában Bp-en az IDG játékklubjába (Alkotás utca) hogy lássam az akkor csúcs Pentium MMX 200 Mhz-es 32MB RAM-os Voodoo gépeken a Tomb Raider-t és a Carmagedon játékot. Nem tetszett a látvány, tetszett viszont a sebessége a játékoknak. (Meg láttam, ha minden igaz Ballage-t élőben, "gamer újságíró" vagy nem is tudom mi lenne a jó szó :B , akkoriban a nyomtatott játékokkal foglalkozó sajtóban sokszor lehetett a cikkek végén látni a nevét.)

Na, és a cikkben ugye, az volt megemlítve, megnézték mi kellene a sikerhez, és változtattak. Látod, még nekem is tetszik. Erre értettem amit elsőre mondtam elsősorban.

Yutani, na külön öröm, hogy még olcsóbb, ez jó.

Nem összeszedett H.SZ. miatt elnézést, már lazítok, ittam kis szíverősítőt. ;)

[ Szerkesztve ]

(#47) satz18


satz18
(őstag)

Nekem a régi TR-ekhez abszolút nem volt idegrendszerem, a POP széria fényévekkel jobb volt. Egyedül a Legenddet vittem végig, az már sokat alakult a korábbiakhoz képest. A 2013-as meg szerintem ha a sztorit nem nézzük, csak a látványt és a játékmenetet, akkor azt mondom, hogy az Uncharted trilógiát is össze-vissza alázza. Annak ellenére mondom ezt, hogy a 286-os időkben kezdtem játszani.

Asus GL502VS, Lenovo x60, Xiaomi Mi 9T, PS 3

(#48) Dr. Akula válasza nonsen5e (#41) üzenetére


Dr. Akula
(nagyúr)

Pasziánszt mégtöbben játszanak, akkor az a legjobb...

Xbox One X - PS4 - Dell 5491 - i9-9900K, G.Skill Trident Z 32GB 3200/CL14, MSI 2080Ti Lightning Z, ASUS Maximus XI Extreme, Samsung 970Pro 1TB, Corsair K95 RGB Platinum, Logitech GPro, Benq PD3200U, Phanteks Enthoo Elite

(#49) nonsen5e válasza Dr. Akula (#48) üzenetére


nonsen5e
(addikt)

Kétséget kizárólag jó játék a pasziánsz..

Ha neked nem tetszenek a felsorolt F2P játékok, akkor ne játsszál velük, senki sem kötelez rá, de az állításod attól még nem lesz igaz, miszerint ma is "ultragagyi távol-keleti izometrikus szerepjátékok juthattak az ember eszébe" az F2P kulcsszó hallatán.
Továbbá meg a ténylegesen szar játékokkal nem játszana ennyi ember, mert ugye szarok.
Szubjektív vélemény, de az emberek többsége döntött, nem terjed el játék ilyen szinten ha nem jó, ha nem tetszik az embereknek.

[ Szerkesztve ]

「今が最高」

(#50) ¤Envy¤


¤Envy¤
(tag)

Én is inkább a dobozos játék híve vagyok, szeretem a polcon a kedvenceim eredetiben, a filmeket is.

De a Steam ellen sem vagyok. Tegnap mikor rápillantottam a mostani akcióra és megláttam az első 2 Witchert összesen kb. ~1400 Ft-ért, gondolkodás nélkül megvettem. Dobozos, nem dobozos...

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.