Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#14) #65675776 válasza pakriksz (#12) üzenetére


#65675776
törölt tag

Azért érdemes megnézni, hogy milyen grafikát lehet kihozni ma egy DX-es játékból, és milyet egy OGL-esből. Nem véletlenül kényszerül a Khronos az alapoktól újraírni az egészet, mert már ma sem versenyképes az OpenGL, nemhogy az újraírt DX12-vel összevetve. Érdekes módon a zárt, fejlődést gátló (legalábbis a hsz-aid alapján erre lehet következtetni) DX-et sokkal könnyebben igazítja a MS a fejlesztők igényeihez, mint a nyílt, roppant innovatív OpenGL-t a Khronos. Nem véletlen, hogy utóbbihoz már több a gyártó és fejlesztőspecifikus kiterjesztés, mint maga a core, és utóbbi már kb nem is használható. Ebből meg egyből következik is a széttöredezettség, ami a kompatibilitást és a hordozhatóságot teszi majdnem teljesen lehetetlenné. Szóval az OpenGL pont azoknak a kritériumoknak nem felel meg, amelyek a megalkotásakor elsődlegesek voltak.

De tényleg az az érdekes igazán, hogy a korruptnak mondott MS könnyebben alkalmazkodik. Pedig ha tényleg csak megveszi a fejlesztőket, mint ahogy írod, akkor erre semmi szüksége sem kellene, hogy legyen. Ehhez képest a lefizetés helyett a fejlesztésre költik a pénzt. Rohadt, profitéhes bagázs...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.