Hirdetés

2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) freeapro


freeapro
senior tag

Figyeljetek, most nagyon okosat fogok mondani! :D
Szerintem jobb lenne, ha API helyett egyből (game) engine-t kezdenének gyártani. Egyrészt ma sokal összetettebb egy program annál, hogy segítség nélkül az API-val kezdjen valaki foglalkozni, másrészt sokkal egyszerűbb ezt az API programozójára bízni, aki ismeri a korlátait, előnyeit, hátrányait, mint egy külsős fejlesztő aki fekete dobozként kénytelen felfedezni.
Scene alapú működés kellene, ahol szabványos modelleket, anim file-okat enne meg a rendszer és egy paraméterezhető db alapú modell írná le milyen eseményre mi a reakció.

(#2) #Chris válasza freeapro (#1) üzenetére


#Chris
tag

Inkább dobják ki az egészet és implementálják a DX12-t :D. Vicc, hogy mire elkezdenek valamit, az összes konkurensük már kész van a megoldással.

(#3) cacasz02


cacasz02
aktív tag

Úgy tudom hogy az első open-gl is a dx után jött és sokáig beelőzte tudásban. Nem rossz hogy megvárják mi lessz ebből az alacsony színtű dologból, és egy normális nem elkapkodott cuccal jonnek ki. (pl.:mantle vagy win 8

(#4) Stirlitz válasza cacasz02 (#3) üzenetére


Stirlitz
senior tag

Most a Mantle miért elkapkodott?

(#5) #Chris válasza cacasz02 (#3) üzenetére


#Chris
tag

Az lesz, amit az MS mond, mert ő a piacvezető...

(#6) pakriksz válasza cacasz02 (#3) üzenetére


pakriksz
őstag

rosszul tudod, a directx is egy klasszikus m$ féle "nyomjuk le a nyílt, szabványos cuccokat a zárt hulladékunkkal, és sok pénzzel és a felhasználó arcába tolással" típusú történet. Az Opengl már 2 éve létezett mikor az m$ elkezdte a directx-et, nem előzte be tudásban, mindössze alapon benne volt a win95-ben és a következő vindózokban. Ugyan az történt mint az internet explorer-nél

[ Szerkesztve ]

Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"

(#7) 7time válasza cacasz02 (#3) üzenetére


7time
senior tag

Miért elkapkodott a Mantle itt: [link] egy általam készített teszt és lehet ámulni.

(#8) #65675776 válasza pakriksz (#6) üzenetére


#65675776
törölt tag

Aztán az a hulladék végül kb minden szinten jelentősen túllépett az OpenGL-en.

freeapro: Éljenek az egyenkinézetű játékok!

[ Szerkesztve ]

(#9) mzso válasza freeapro (#1) üzenetére


mzso
veterán

Szerintem ez a konzolgyártóknál működne jól. Pl ha valami radikálisat újítanának. Pl GI re optimalizált hardverrel és/vagy poligonok helyett valami SVO-ra vagy valami parametrikus NURBS szerű modellezésre optimalizálva.
Egyúttal érdemes lenne összehozni egy videójáték motort is valami kompetens fejlesztő stúdió segítéségével/felvásárlásával (vagy ha van ilyen belső stúdióval). És akkor lehetne robbantani a piacon.
Egyéb esetben olyasmi helyzet állhatna fel mint a ps3 esetén csak 10-szer rosszabb lenne.

(#10) Stirlitz válasza 7time (#7) üzenetére


Stirlitz
senior tag

Ezt már láttam az eredeti fórumban , ezért kérdezem miért elkapkodott? Nem inkább a BF4 készítői nem tudtak róla eleget?

(#11) #65675776 válasza Stirlitz (#10) üzenetére


#65675776
törölt tag

"Nem inkább a BF4 készítői nem tudtak róla eleget?"

Érdekes lenne, lévén a DICE volt az AMD fejlesztőpartnere a Mantle esetén...

[ Szerkesztve ]

(#12) pakriksz válasza #65675776 (#8) üzenetére


pakriksz
őstag

jópár év után sikerült, és akkor sem jelentősen.

Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"

(#13) 7time válasza Stirlitz (#10) üzenetére


7time
senior tag

Szerintem pont arról van szó hogy nem igazán volt felkészítve a Mantlera de az idén reméljük jönnek még játékok és elválik, a BF4 katasztrofális bugosan került kiadásra mivel a készítők még ki sem akarták adni így gondolom nem a Mantle volt a legnagyobb bajuk.

(#14) #65675776 válasza pakriksz (#12) üzenetére


#65675776
törölt tag

Azért érdemes megnézni, hogy milyen grafikát lehet kihozni ma egy DX-es játékból, és milyet egy OGL-esből. Nem véletlenül kényszerül a Khronos az alapoktól újraírni az egészet, mert már ma sem versenyképes az OpenGL, nemhogy az újraírt DX12-vel összevetve. Érdekes módon a zárt, fejlődést gátló (legalábbis a hsz-aid alapján erre lehet következtetni) DX-et sokkal könnyebben igazítja a MS a fejlesztők igényeihez, mint a nyílt, roppant innovatív OpenGL-t a Khronos. Nem véletlen, hogy utóbbihoz már több a gyártó és fejlesztőspecifikus kiterjesztés, mint maga a core, és utóbbi már kb nem is használható. Ebből meg egyből következik is a széttöredezettség, ami a kompatibilitást és a hordozhatóságot teszi majdnem teljesen lehetetlenné. Szóval az OpenGL pont azoknak a kritériumoknak nem felel meg, amelyek a megalkotásakor elsődlegesek voltak.

De tényleg az az érdekes igazán, hogy a korruptnak mondott MS könnyebben alkalmazkodik. Pedig ha tényleg csak megveszi a fejlesztőket, mint ahogy írod, akkor erre semmi szüksége sem kellene, hogy legyen. Ehhez képest a lefizetés helyett a fejlesztésre költik a pénzt. Rohadt, profitéhes bagázs...

(#15) tatararpad válasza #65675776 (#14) üzenetére


tatararpad
őstag

Ha a Khronos birtokolná a célpiac több mint 90 százalékát évtizedek óta, és spártai szigorral saját kézben tartaná a fejlesztést, akkor ők is jobban alkalmazkodnának. Az egész opensource vs microsoft örök kérdésben sokszor hallani azt a mondást, hogy "-miért van a méheknek királynőjük kormány helyett? -mert különben nem lenne méz." Szerintem elég találó mondás erre az ügyre is, van az a felállás amikor a látszat ellenére egy teljesen saját kézben ökoszisztémával könnyebb dolgozni, mint másokhoz alkalmazkodni. És elég sok szereplő ebbe az irányba tart, pl. Apple, Samsung. Akinek megvan rá az anyagi/szellemi tőkéje, az a lehető legtöbb dolgot igyekszik házon belül megoldani. Mondjuk pont ezért nem is érzem igazán át a problémát az OpenGL-lel: a piacvezető oprendszeren megoldott a játék ahogy eddig is, kész. Linuxot eddig sem játékra vettek, a Khronos nem csinált semmit rosszat neki, csak nem változtatott ezen.

[ Szerkesztve ]

(#16) Stirlitz válasza #65675776 (#11) üzenetére


Stirlitz
senior tag

Roszul fogalmaztam. Szóval a hiba szerintem nem az AMD-ben volt Mantle és BF4 esesetében. A fejlesztőpartnert nem tudom hová tenni. AMD fejleszt, Dice maximum kér és véleményez. (Ezt a rohadt tabbot meg kivágom az ablokon' egy h.sz.-t nem lehet normálisananormálnormnormálisananormálnonormálisananormálnormálisananormál megmegírni)

[ Szerkesztve ]

(#17) #65675776 válasza tatararpad (#15) üzenetére


#65675776
törölt tag

A Khronos legnagyobb hibája, hogy túlzottan szabadjára engedte az OpenGL-t. Ezért van belőle több, egymással nem kompatibilis, mégis szabványos implementáció. A fejlesztő meg miért használja, ha nem lehet vele egységes kódot létrehozni? Igazából szinte nem is lehet szabványnak nevezni semmilyen kódot, az OpenGL sokkal inkább csak egy ajánlás, irányelv.

(#18) pakriksz válasza #65675776 (#14) üzenetére


pakriksz
őstag

tudom milyet lehet, megnéztem. Az a kevés opengl, és directx módban futtatható játék, pont ugyanúgy néz ki mind2 módban. Sőt a 2006 környékén még általános volt hogy az opengl gyorsabb, de az is előfordult hogy szebb volt.

Azért kell újraírni az egészet, mert megváltozott az apik célja, és túl régóta van toldozva foltozgatva a régi. Ezért lett a directx is újraírva. A directx-nél nem kell más gyártókkal megállapodni, nem kell minden hardverképességet kihasználhatóvá tenni, az opengl-nél igen.
Fejlesztés microsoftnál? LOL ahhoz hogy egyáltalán belekezdjenek a dx 12 összerakása az kellett hogy az amd beléjük rúgjon a mantle-vel, majd kb abból merítve(másolva) az ötletek 90%-át megírták maguknak a dx12-t.
Azt a "hiper szuper" dx-et meg nem használták a microsoft birodalmon kívül sehol...

Directx-el már nem veszi meg a fejlesztőket az m$ az a directx korai időszakában volt, amikor egyértelműen rosszabb volt mint az opengl, már "beetették a népet" és megvan a vendor lock-in.

Egyébként a directx-ben pont a 11-től lett engedélyezve az amit az opengl-nél kritizálsz: a kiterjesztések ;)

[ Szerkesztve ]

Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"

(#19) #65675776 válasza pakriksz (#18) üzenetére


#65675776
törölt tag

Sok mindentől függött hogy melyik gyorsabb. HL esetén nyilván, mert a DX csak benne volt rendererként, hogy legyen. Látszott is a teljesítményén.

DX esetén is ugyan úgy meg kell állapodni a gyártókkal, a MS tárgyalt is mind az ATi/AMD-vel, mind az nV-vel minden főverzió előtt.

Mert ugye az OpenGL-t elkezdték volna újraírni, ha nem kéri azt tőlük mindenki. És a sok támadás hatására először csak gondolkodni kezdtek, hogy egyáltalán foglalkozzanak-e a kérésekkel. Ebből a tökölődésből adódik a 3-4 év lemaradás is. A MS meg ahogy látta a Mantle pozitív fogadtatását egyből nekikezdett fejleszteni, mert látta, hogy szükséges. Azóta is folyamatosan megya fejlesztés, míg az OpenGL esetén még alapvetően mindig csak a szájkarate megy, egy sor kódot nem írtak még az újból. A Mantle-ből pedig nem másolnak, hanem az AMD segítségével implementálják.

11.1-től lett újraengedélyezve. Korábban is voltak benne, a DX11-ben meg meg lett tiltva.

(#20) pakriksz válasza #65675776 (#19) üzenetére


pakriksz
őstag

az opengl-t nem csak az amd és az nvidia-val használják, hanem van még pár gpu gyártó akivel meg kell találni az összhangot... és ott vannak még a professzionális alkalmazások fejlesztői is.
És az opengl-nél ezt az újraírogatást, és kompatibilitás eldobását nem játszhatják el, amit directx-nél (dx10 sem volt kompatibilis az előzőekkel, majd a 12-sem az), hanem jól meg kell gondolniuk milyen lesz az új api.

[ Szerkesztve ]

Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.