[L]http://www.guru3d.com/article/article/91/[/L]
4 oldalas beszélgetés.
idézek belöle pár dolgot:
''NVIDIA's approach to DX9 is different from the 'Red' company's, and not necessarily worse, just different. NVIDIA was quick to point out that there were problems with the DX9 specs in regard to precision, and also that no one really does PS 2.0 in 32-bit precision all the time. Most games use a mixed mode of 16-bit, 24-bit, and 32-bit with PS 2.0.''
''Nvidia DX9-es megközelitése nem feltéltenül rossz csak más mint az ATI általi. Nvidia szerint, senki nem használ a PS2.0ban mindig 32-bites pontosságot. A legtöbb játék vegyesen használja a 16,24,32 bitet''
''Through a great talk given by Chief Technology Scientist, David Kirk, NVIDIA basically claims that if 16-bit precision is good enough for Pixar and Industrial Light and Magic, for use in their movie effects, it's good enough for NVIDIA.''
''Elbeszélgettek David Kirk-el, aki szerint ha elég a Pixar-nak (Segitség hal lettem) illetve az ILM (star wars) mozifilmekben felhasznált effektjeihez a 16bites pontosság, akkor elég az Nvidiának is.''
''they made the GeForce FX optimized for mostly FP16''
''A geforce Fx-et leginkább 16bitre optmalizálták''
''its DX9 components have roughly half the processing power as its DX8 components (16Gflps as opposed to 32Gflops, respectively).''
''A DX9-es része fele annyit teljesit mint a DX8as''
''During the technical presentation, there was a surprise of sorts. NVIDIA, along with the assistance of Mark Rein from Epic Games, pointed out a rendering flaw in ATI's R360. The ATI hardware did not seem to render all of the detail textures. This was a huge surprise to the audience, as none of us had seen the flaw in ATI hardware before.''
''A technikai bemutaton egy nagy meglepetés is volt. Mark Rein az Epic Games-töl rámutatott az ATI R360 renderlési hibáira. Az ATI hardware nem renderelte le az össze részletet a texturán. Nagy meglepetést okozott, hiszen idáig nem hallottunk az ATI hibáiról''
''There was a second example in the AquaMark 3.0 benchmark in the Massive Overdraw scene where NVIDIA pointed out another flaw in ATI's rendering strategy. The scene should look like a washed out bright spot, but the 'Red' company's render of the same frame looked like several textures were being left out.''
''A másik hiba az Aquamark 3.0-ban volt, ahol rámutattak, egy újabb ATI renderelési hibára. A jelentnek úgy kellene kinéznie,mint egy ??kimosott fényes forrásnak?? de az ATI (Red) renderelésében úgy tünt, kihagytak pár texturát''
Azért érdemes elolvasni.
Liƒє is too short. - http://www.lowcostdomain.eu