Hirdetés

2024. május 8., szerda

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2014-12-23 14:13:04

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#201) gbors válasza Crytek (#196) üzenetére


gbors
nagyúr

a tesztekből az látszik, hogy van néhány olyan játék, ahol az nVidia kártyák nem a márciusban látott GTX680-féle előnnyel vezetnek. az "erősen a compute felé haladunk" fogalmazásba inkább most nem kötök bele, tegyük fel, hogy azt érted alatta, hogy jönni fognak új, komplexebb számításokat igénylő effektek (mert ugye ez fáj a keplernek, nem a önmagában a compute shader használata) - de akkor hol vannak? ennek a jegyében az utolsó játék a sleeping dogs volt 2 hónapja (ahol a 660 még mindig alapvetően az árának megfelelően teljesít), azóta csend honol. de legalább jött valami erősebb PhysX-szel... ha a karácsonyi szezonban sem folytatódik ez a trend, akkor nem haladunk "erősen a compute felé".

[ Szerkesztve ]

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#202) Crytek válasza gbors (#201) üzenetére


Crytek
veterán

Ezért is írtam én nem egy évre tervezek VGA-t venni.
Ha nem jön 1 éven belül olyan game akkor nem jön.

(Már beleuntam hogy a pc pénznyelőbe dobáljam a sok ezer ftomat.Vettem is ezért egy xboxot igaz ott a látvány csúnya meg recés,de nem kell rá a megvétel után egy fillért se költenem hogy fussanak a játékok.)

Next PC Upgrade: 2022

(#203) Attix82 válasza Crytek (#200) üzenetére


Attix82
őstag

Azért ne legyél olyan biztos benne :), amik most megjelentek és használják a compute dolgot, elég gyerekcipőben jár, kinézetre semmivel se jobb jelenleg mint más megoldás (szerintem elég mű az egész, gyenge számomra). Az, hogy az AMD lepénzelte ezeket a játékokat az más kérdés....

Nem hiszem, hogy a 6870 is menne a kukába, vagy a 6970. + a játékfejlesztők célja se az, hogy régi vagy nem modern VGAkon ne fusson az adott program.

Ha már komolyabb compute játékok jelennek meg, amik ki is néznek valahogy + komolyan vannak benne, addigra a mostani VGAk úgyis megadják magukat ultra beállítások mellett.

UI: nem olyan vészes a helyzet mint ahogy itt PHn leírják. (PH AMD párty, kapja is az infókat + a termékeket is bőven elsőként, vajon miért :). Nem kell túlzásba esni, mind2 gyártó VGAval játszhatóvá kell tenni a játékokat, vagy rengeteg pénzt buknának.

Arról nem is beszélve, hogy a legtöbb játékos kb egy gt630as szintű VGAval tolja :)

[ Szerkesztve ]

(#204) batt válasza Crytek (#196) üzenetére


batt
aktív tag

Azt majd idővel megtudjuk,hogy melyik technológia felé billen el a mérleg, de nem lett minden arany amihez az amd nyúlt! (DirectX 10.1)
PL az teljesen igaz,hogy a DX verziók az ati-nál voltak előbb elérhetők és sokkal később jelent meg Nv-n kártyákon,na de ez idő alatt,hány játék is jött ki?

Ezzel csak azt akarom mondani,hogy leszek a jövőben mind a két oldalnak favorit játékai és szerintem ez nem olyan egyértelmű,hogy GCN felé megy 100%-ba a világ! (ezt senki sem tudhatja)

Mellesleg hány (GCN compute) játékról tudunk! Majd ha sorra jönnek ki akkor igazat adok!
Szerintem azt kell eldöntened,hogy most amilyen játékokkal játszol és melyik gyártó kártyái favorizálják! Azt kell venned! A jövővel szerintem meg kár foglalkozni! Lehet betör a piacra a via és főhet a feje az NV-nek és a ati-nak! :DDD :DDD :DDD :DDD :DDD :DDD

Asus Rog Flow X13 @XG Mobile RTX 3070*^*Asus FX505GM

(#205) Crytek válasza Attix82 (#203) üzenetére


Crytek
veterán

"a játékfejlesztők célja se az, hogy régi vagy nem modern VGAkon ne fusson az adott program."

Ilyen nem igazán létezik ebben a világban! Ezeknek csak a pénz számít vegyél minél többet minél jobbat hogy fusson a game.

Next PC Upgrade: 2022

(#206) Attix82 válasza Crytek (#205) üzenetére


Attix82
őstag

Max ha lefizetik őket, de ugye nem mind1, hogy 1 millióan játszanak vele vagy 5 .

Ez a Dirt Showdown mizzéria nem más mint egy AMD lefizetett dolog ,amivel a saját VGA eladásait akarja fokozni, a másik oldal meg a játék reklámozása a játékcég oldaláról.

Statisztika alapján el se tudod képzelni ,hogy a játékosok legtöbbje milyen géppel tolja :)...Kb IGP szintűvel.

Az, hogy vegyél jobb VGAt azzal érik el, hogy kb észrevehetetlen minőségjavítással fele annyira esik az FPS. BF3 is kb olyan, hogy hight és ultra között nagyon minimális a különbség, miközben a GPU terheltség kb duplájára nő.

Visszatérve a Dirt Showdownra, majd megnézem újra, de a menüben állítgattam mi az ami terheli a GPUt nagyon, és egy jármű tükrözés....közbe meg nincs is autó a képernyőn :) . Ott az van ,hogy ha ultra akkor 60 fps, ha hight akkor 110. De hangsúlyozom, autó sincs a képernyőn. 8tiszta kamu az egész, mint a C2 DX11 marhaság is annó)

(#207) cut válasza csucsbicep (#198) üzenetére


cut
aktív tag

csucsbicep: Én nem szokásom elemezni és lehulyézni az irásaid.
légyszi te sem tedd... :R köszi

Amugy meg miért lenne hülyeség? Én így gondolom. Mondjuk minden féle és fajta kártyám volt nvidából a gtx285 széria óta, azért sejtem melyik mit tud. Előtte ati-s voltam.
És egyszer vettem egy 6970 et de 2 napig volt meg. nem modnom meg miért... :C

[ Szerkesztve ]

134 piros pötty :)

(#208) cut


cut
aktív tag

pl:

134 piros pötty :)

(#209) Dark KillerX válasza Attix82 (#206) üzenetére


Dark KillerX
addikt

Ha minden játékba úgy lesz beépítve ez a technológia(GNC) mint a Showdown-ba ,akkor max 1-2 kamu ;] effektet kapunk pluszba,amit nem is látunk,de azért elvesz jó néhány FPS-t a teljesítményből!Igaz én hátrányát nem látom,köszönhetően a 7850 miatt,ami húzva hozza tesztek alapján a 6xx széria legerősebb karii teljesítményét a játék alatt,viszont a grafikán nem látok változást a 6850-hez képest!Az volt előtte!Szal fölöslegesek ezek az effektek,ki kell kapcsolni őket,és a teljesítmény mindjárt megugrik!

(#210) gbors válasza Attix82 (#206) üzenetére


gbors
nagyúr

a dirt showdown alatt technológiailag egy meglehetősen érdekes és előremutató motor dolgozik - szerencséje az nvidiának, hogy a játék ennyire gyenge, mert az ő hülyeségüknek köszönhető, hogy ennyire rosszul megy a kepleren, nem az AMD gonoszságának.
az is zöld mázli, hogy ez a motor nem tette tiszteletét az f1 2012-ben. érdekes kérdés, hogy a grid2-ig mennyit módosítanak rajta - én arra számítok, hogy kepler-barátabb lesz, de ki tudja.

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#211) Attix82 válasza gbors (#210) üzenetére


Attix82
őstag

Sajnos én azzal nem értek egyett, hogy márkafüggő egy játék. Ez mind AMD és NVre is nézve. Ergo a játékkészítők eladják már a lelküket is a pénzért. :(

Grafikailag amit látok ebben a játékban, és ha ez lesz az irány akkor szomorú.

[ Szerkesztve ]

(#212) csucsbicep válasza cut (#207) üzenetére


csucsbicep
nagyúr

De nem értek egyet azzal, amit írtál. Elmagyaráznád, miért gondolod így?

(#213) csucsbicep válasza Attix82 (#206) üzenetére


csucsbicep
nagyúr

Az Global Illumination és az Advanced Lighting öli meg a 7xxx-es szérián kívüli VGA-kat: [link]

(#214) cut válasza csucsbicep (#212) üzenetére


cut
aktív tag

Akkor ezt kell írni. Nem pedig mást. :R

134 piros pötty :)

(#215) Alpachino válasza csucsbicep (#213) üzenetére


Alpachino
veterán

Akkor az 5-ös és a 6-os szériás ATI-k is mehetnek a kukába..... :D ugye ezt senki nem hiszi el ? Ennek a GNC "baromságnak" a Dirt Showdown-al együtt nagyobb a füstje, mint a lángja.... :(

[ Szerkesztve ]

"Hagyjuk a szexualitást a hanyatló nyugat ópiumának!" ( Virág elvtárs)

(#216) Maxtreme válasza Alpachino (#215) üzenetére


Maxtreme
addikt

Szerintem is.
Oylan lesz ez mint anno a Truform, vagy az ATI2xxx szériánál használt SBAA. Belemagyarázzák hogy ez milyen jó meg szép, aztán kutya nem használta 1-2 játékok kívül.

(#217) csucsbicep válasza Alpachino (#215) üzenetére


csucsbicep
nagyúr

Ki kell kapcsolni ezeket a Showdown-ban és a probléma meg van oldva. Nyilván a játék fejlesztők most már tisztában vannak a Kepler tulajdonságival/gyengéivel.

(#218) Attix82 válasza csucsbicep (#213) üzenetére


Attix82
őstag

Vagy csak szimplán okosabban kéne megoldani ezt, csak ugye a pénz beszél. Ez olyan dolog , mint amit a Metro 2033nál is tapasztalunk....szarul van megírva. Sok embert késztettek a fejlesztésre, és még mindig nem értük el azt a szintet, hogy 1 VGAval fixen meglegyen a 60 fps min mindenhol.

Ui: Programozáson múlik az egész, de itt direkt úgy csinálták ahogy. Mint ahpogy az előttem szólok is írták: Nem mehetnek kukába a 5-6 és az összes mostani NV VGA. Ezt senki se fogja megtenni, kivéve ha letesznek 3 tonna pénzt, és agyba főbe reklámozzák.

Következő lépcső az lesz ,hogy NV is megoldja ezt a problémát, de addigra mar egy GT750-es egy 7870 szinten lesz ami 30 e ft :)....

[ Szerkesztve ]

(#219) Alpachino válasza csucsbicep (#217) üzenetére


Alpachino
veterán

A Showdown ezenkívül is egy bugyuta gém, a dirt sorozat szégyene, mint játék nem érdemes vele foglalkozni :N Pl. Crysis 3 már mérvadóbb lesz, hogy milyen "érdekességeket" vonultat fel graff. beállítások tekintetében :) Majd meglátjuk ott mit produkál a kepler.......

"Hagyjuk a szexualitást a hanyatló nyugat ópiumának!" ( Virág elvtárs)

(#220) Maxtreme válasza Alpachino (#219) üzenetére


Maxtreme
addikt

Jaja.
Kövezzen meg mindenki, de a DiRT szériából nálam még mindig az első a favorit (hiába volt rettenetesen rossz átirat)
az akkoriban akkorát durrant, mint hosszú évek óta autós játékot tekintve, semmi :)

(#221) Alpachino válasza Maxtreme (#220) üzenetére


Alpachino
veterán

:)

Ez a gémnek nevezett "micsoda", max. bohóckodni jó, max. 10 percig :N Na még arra, hogy ijesztgessék vele a potenciális, NV. VGA vásárlókat :Y :D

"Hagyjuk a szexualitást a hanyatló nyugat ópiumának!" ( Virág elvtárs)

(#222) csucsbicep válasza Attix82 (#218) üzenetére


csucsbicep
nagyúr

Metro DX11-ben van szarul megírva véleményem szerint, DX9-10-ben High-on 1680x1050-es felbontás mellett egy 6850-el simán eljátszok vele és cserébe nagyon szép látványt nyújt.

Alpachino: Kipróbáltam már én is. Elszórakozni jó néha vele, de a korábbi sorozatokhoz nyilván nem hasonlítható..

Maxtreme: Nekem is az első rész a kedvencem!

[ Szerkesztve ]

(#223) gbors válasza Attix82 (#218) üzenetére


gbors
nagyúr

ezzel azt akarod mondani, hogy az amd lefizette a codemasterst, hogy a játék szarul fusson azon a kepler architektúrán, amit akkor még egyikük sem ismert, viszont teljesen mást lehetett tőle várni (a fermi alapján), mint amilyen lett?

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#224) Alpachino válasza gbors (#223) üzenetére


Alpachino
veterán

Ennek láttán[link] erős a gyanúm, hogy igen :D

Milyen érdekes, hogy pont ezt a gémet adják egy 7770-hez is.....ráadásul 43K-ért :W Így kb. annyit ér a 7770, mint saját súlya aranyban :( Szánalmas marketing.

"Hagyjuk a szexualitást a hanyatló nyugat ópiumának!" ( Virág elvtárs)

(#225) batt válasza gbors (#223) üzenetére


batt
aktív tag

Amúgy ez nem meglepő az nv is csinál ilyet! Az a kérdés,hogy milyen színvonalú játékoknál!

Asus Rog Flow X13 @XG Mobile RTX 3070*^*Asus FX505GM

(#226) Attix82 válasza gbors (#223) üzenetére


Attix82
őstag

Amikor elindítom a pofámba vágja az AMD emblémát :D....de igen ő pénzeli. Nem azt mondom, hogy direkt, csak azt, hogy felesleges effektek amik nem is előnyösek azt erőltetik. Gondolom az NVnek is van olyan program kódja amit használva még többet lehetne kisajtolni.

Engem nem érdekel ki pénzel kit, de ez már undorító , hogy a játékok elkötelezik magukat márkák felé. (NVnél is undorító.)

Ne értsd férre, az AMD nagyon jó VGAkat gyárt, de az NV is...másképpen bezárhatná a kaput. De, hogy már bármelyik forumba benézek mit látok? AMDt vegyél , mert a ShowDown játék nézd, hogy fut. Istenem, és még el is érik a gyártok ezt a öngerjesztő eladási dolgot.

[ Szerkesztve ]

(#227) gbors válasza Alpachino (#224) üzenetére


gbors
nagyúr

hát akkor én elmegyek az amdhez a lottószámokért :K

csak hogy érthetőbb legyen: amikor a dirt showdown készült, akkor még senkinek nem volt fogalma sem, hogy milyen lesz a kepler. ha az nvidia abban az irányba haladt volna tovább, amit a fermivel elkezdtek, akkor a 600-as szérián ugyanolyan jól menne a showdown, mint a 7000-esen. gonosz amd...

azt meg végképp nem értem, hogy mi van abban szánalmas, hogy olyan játékot csomagolnak egy vga-hoz, ami jól megy rajta. mit tegyenek mellé, valami physx-es címet? a 43k-s ár pedig a 2G VRAM miatt van elsősorban. szerintem is fuck, de ez van.

@226: nem mondtam, hogy nem pénzeli, nyilván olyan a fwd lighting, amit a GCN szeret, de ezen nem értem, minek puffogni. ha az amd nem pénzelné, akkor nem lenne ilyen effekt. akkor mindenkinek jobb lenne, ugye?
ugyanez a véleményem amúgy arról is, amikor a physx-ről jönnek az ilyen vádak. ha az nvidia nem támogatná, akkor az amdseknek ugyanúgy nem lenne physx, de legalább az nvidiásoknak sem...
az öngerjesztő eladás meg nem a gyártók hibája, hanem a vevőké. mivel a vevők 80%-a ilyesmivel fogható meg, erre utaznak a cégek. tudod, ha nem lenne igény a fizetős szexre, akkor nem lennének kurvák :)

[ Szerkesztve ]

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#228) Löncsi válasza gbors (#223) üzenetére


Löncsi
őstag

ezzel azt akarod mondani, hogy az amd lefizette a codemasterst

Ááá, de hogy: [link]

PH-s tesztben is pont ezek a játékok szerepelnek, és mindenki csodálkozik, hogy az AMD mekkora jó. És ha Geforce-ot veszel akkor egy hülye fanboy vagy. :DDD

[ Szerkesztve ]

Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28

(#229) Attix82 válasza gbors (#227) üzenetére


Attix82
őstag

" fwd lighting, amit a GCN szeret, de ezen nem értem, minek puffogni. ha az amd nem pénzelné, akkor nem lenne ilyen effekt"

Szerintem más megoldással élethűbb lenne, mert elég mű az egész :)...nekem speciál a Bf3 megoldása tetszik, a C2 is már már túl mű.

Szerintem zárjuk a témát, itt most a propagandáról van szó. Amit sajna a PHn is minden topikba lehet olvasni, bármi is a téma. (szerintem ki is tehetnék ide az AMD logot, vagy már van csak nem láttam?:D

Amikor megkérdeztem , hogy miért gyorsabb itt a tesztekbe az AMD BF3ba mint az NV (jelzem 20 másik oldalnál épp fordított vagy min egyforma), azt a választ kaptam: Náluk ez jött ki.

[ Szerkesztve ]

(#230) Alpachino válasza gbors (#227) üzenetére


Alpachino
veterán

Nem arról van szó, hogy az AMD pénzeli, csak arról, hogy találtak egy gagyi játékot olyan ficsörrel, amiből reklámot, marketinget csinálnak és azzal hülyítik a jó népet, hogy kimondva, kimondatlanul vásároljon a jónép úgy karit, hogy a jövőre nézve nagyon nagy valószínűséggel a GCN látványa felé tendál a graff. megjelenítés, és minő meglepetés a 7-es széria "pont" tudja :D Erre természetesen semmi jövőre kivetített konkrétum nincs, de sebaj, vegyél csak 7-es ATI-t, mert a kepler szar és "jövő játékaival" nem fogsz tudni játszani :)

De hozzáteszem, ha a nagy megjelenések is, mint pl. a Crysis 3, Far Cry3 ......stb. is efelé tendál, akkor nincs miről beszélni, és gratula az AMD-nek :) De várjuk ki a végét....

[ Szerkesztve ]

"Hagyjuk a szexualitást a hanyatló nyugat ópiumának!" ( Virág elvtárs)

(#231) batt válasza Alpachino (#230) üzenetére


batt
aktív tag

+1

Asus Rog Flow X13 @XG Mobile RTX 3070*^*Asus FX505GM

(#232) Firestormhun válasza Alpachino (#230) üzenetére


Firestormhun
senior tag

Számítástechnikában mindig minden a nagyobb számítás igények felé tendál szóval ez nem valami nagy jóslás. :)
Partner programoknak meg inkább örülni kéne, mert mi PC-sek legalább így kapunk egy kis extrát a konzolokhoz képest.

GCN vs Kepler témában: GCN ár/érték arányban jobb, tuninggal jobban skálázódik, jelenlegi játékokban hasonló vagy csak kicsivel rosszabb a teljesítménye, viszont nagyobb felbontásokban és számítás igényesebb játékokban jóval jobb. Itt viszont megint relatív teljesítményről van szó, amely koránt sem jelenti azt, hogy Kepleren játszhatatlan lenne, GCN-en csak egyszerűen gyorsabb. Ennyi. Nincsen viszont physx, valamint driverből adódó tweakelhetőség is rosszabb.(forceolható AA módok, AO, adaptiv vsync, stb...). Azért ezek is nagyon tudnak hiányozni.

Másik kérdés. Mi lehetne egy olyan játékban amely számítás és tesszeláció igényes is? Mert az tény, hogy az AMD Gaming Evolved program utóbbit látványosan nagyon kerüli. Mindent tesznek bele csak azt nem.

...

(#233) Oliverda válasza Löncsi (#228) üzenetére


Oliverda
félisten

Tudsz mondani olyan újabb nagy TWIMTBP címet a közelmúltból, amit könnyen és pontosan mérhető? A Max Payne 3-at már próbáltuk, de az mérhetőség szempontjából egy katasztrófa.

Mellesleg én úgy látom, hogy az elmúlt időszakban valamiért jóval több neves játék jött ki a Gaming Evolved égisze alatt.

[ Szerkesztve ]

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#234) Löncsi válasza Oliverda (#233) üzenetére


Löncsi
őstag

Egy AMD-s játék sem érdekelt eddig az idei évből (talán a Nexuiz, de az csak kisebb arena súter, nem húzócím)... Ami igen, az a Borderlands 2, főleg a Physx támogatás miatt, lesz kedvem tuti nekiesek.

[ Szerkesztve ]

Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28

(#235) gbors válasza Löncsi (#228) üzenetére


gbors
nagyúr

kontextusból kiemelt szöveg rulez, fanboy kolléga :U

többiek: tényleg jobb lesz ezt befejezni, ha annyit nem vagytok hajlandók elfogadni, hogy egy olyan architektúrára nem tudta az amd "elrontani" a játékot, amit nem is ismert, akkor felesleges bármilyen észérv. az azért fura, hogy ha azt mondom, hogy az amd nem gonosz, akkor azt rögtön arra fordítjátok, hogy azt mondom, hülyeség geforce-ot venni - pedig pont 1-2 napja írtam, hogy a gtx660 most egész jó vétel. paranoid android?

a dirt showdown-ban ki lehet kapcsolni a fwd lightningot, és akkor happy. meg majd a grid 2-ben is. hogy a kettő között jön-e még 10 gcn-barát játék, azt senki sem tudja. ámen...

[ Szerkesztve ]

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#236) Löncsi válasza gbors (#235) üzenetére


Löncsi
őstag

1. Nem vagyok fanboy
2. Annak a szövegnek igaza volt
3. Nem vagyok a haverod

[ Szerkesztve ]

Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28

(#237) Alpachino válasza gbors (#235) üzenetére


Alpachino
veterán

Ez így korrekt... :K

"Hagyjuk a szexualitást a hanyatló nyugat ópiumának!" ( Virág elvtárs)

(#238) Abu85 válasza gbors (#227) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Inkább mondjuk azt, hogy amikor ezeket az effekteket elkezdte kidolgozni az AMD a fejlesztőknek, akkor ők nem tudták, hogy milyen lesz a Kepler. Nyilván ők azt tartották szem előtt, hogy a partnereik mit kérnek. Erről szól a programjuk, ha nem tudod megcsinálni, majd mi megcsináljuk helyetted felvállalva a költségeket. Emellett azt is gyanítom, hogy ők is azt gondolhatták a Fermi után, hogy az NV is arra megy, amerre ők a GCN-nel. Én is arra számítottam, hogy a Kepler jobb lesz computeban, mint a Fermi, vagy ha nem jobb, akkor legalább annyira jó. Ez tök logikusnak tűnt, hiszen ott a DX11.1, ami hozza a shader trace-t, és így a fejlesztők önmaguktól is írhatnak komplex compute shadert, amit aztán gyorsan képesek optimalizálni. Gyanítom, hogy az NVIDIA ezért nem építi annyira a DX11.1 imázsát (még ma is csak DX11-esnek jelzik a Keplert mindenhol), mert addig, amíg a gyártók adják a fejlesztőknek a compute shadereket, addig kontrollálható az egész. A Windows 8 érkezésével a fejlesztő megkapta a lehetőségét, hogy egy gyártó segítsége nélkül is komplex compute shadert írjon, és innentől bejön egy kiszámíthatatlansági faktor. Lásd Ghost Recon: Futures Soldier. Köze nincs egyetlen partnerprogramhoz sem, de ott van benne a compute shaderes VPL-GI effekt. Az persze igaz, hogy ezt az algoritmust az AMD-től kérték, de attól át kellett szabi a motorjukhoz, és a Win8 előzetesét használva egész gyorsan megtették. Ha nem lett volna a shader tracer a fejlesztőknek februárban elérhető, akkor ez az effekt nem került volna bele a játékba, mert lehetetlen lett volna normálisan kivitelezni.
A DiRT Showdown esetében szerintem már sejthették, hogy mi lesz a Kepler, mert azért az ipari kémkedés aktív dolog ma is. El lehet egy darabig titkolni a rendszerek felépítését, de pár héttel a start előtt, már ott vannak a termékek az OEM-eknél. Ha nem is jut el az összes adat a konkurenciához, valamennyi infót mindenképpen szereznek róla. Persze az igaz, hogy a Codemasters nagyjából december óta dolgozik a DX11 kódon a Showdowshoz. Valószínű, hogy akkor még nem ismerték a részleteket. Az biztos, hogy az fejlett megvilágítást azért rakták bele a játékba, mert nem álltak át deferred renderre az EGO új verziójával, de attól még jóval több pontfényforrást akartak kezelni. A forward+ lighting pont jól jött, mert kellett valami áttörés a korábbi verziókhoz képest. Most már az új EGO motorról is elmondhatjuk, hogy képes több ezer pontfényforrást kezelni. Persze emellett azt is elmondhatjuk, hogy mindezt úgy teszi, hogy közben támogatja az MSAA-t, tökéletes az átlátszóság, és bármilyen komplex felületet le tud renderelni, anélkül, hogy a teljesítmény összecsuklana. Mindazért, hogy megoldották korunk nagy grafikai problémáját a Codemasters egy elég nagy boszorkányüldözést él át a sajtóban. Pedig csak reagáltak a felhasználók és a média megfigyelésére. A DiRT 3 után már azt mondták az emberek, hogy kezd kopni a grafika. Ez igaz sajnos. Tény, hogy minden motornak megvannak a határai. Főleg igaz ez a forward rendert használókra. A Codemasters nem fordult el ezektől a véleményektől, és a történelemben először csináltak egy olyan motort, ami komoly limitációk nélkül is képes több ezer pontfényforrással dolgozni. Most már az is gáz, hogy javítják a grafika minőségét? Nem ők tehetnek róla, hogy az NVIDIA ilyennek tervezte a Keplert. Ők csak annyit tettek, hogy meghallgatták a vásárlók véleményét, akik szebb grafikát akartak. A hogyan részét már a fejlesztő dönti el, de az EGO motor totális újraírása nélkül a forward+ lighting beépítése volt ennek a legegyszerűbb módja. Nyilván azért partnerkednek az AMD-vel, hogy ilyenkor ők elővarázsoljanak valamit, amivel át tudnak ugrani egy határt. Az AMD megtette, a Codemasters beépítette, és ezzel az EGO motor új verziója a valaha készült legfejlettebb rendert használja. Ha ma ezt bűnként fogjuk fel, akkor a PC-s játékoknak tényleg nincs jövőjük.

(#226) Attix82: A Gaming Evolved embléma az egy reklám. Nézd a fejlesztők oldaláról. Beraknak a játék elejére egy 10 másodperces videót, és azért az AMD fizet. De ugyanez a TWIMTBP embléma. Ez egy egyszerű pénzszerzés. Szerintem a mai világban ez természetes. Az a logó a játék elején emberek véleményét formálhatja egy termék megvásárlásáról, ezért fizetik be. Többet ezekbe a logókba felesleges belelátni.
Pénz is cserél gazdát. Ezt nem szokás mondani, de ez bizonyosan így van. A fejlesztők nem szeretetből engedik meg az AMD-nek, hogy a kártyák mellé ingyen steam kupont ajándékozzon. Nyilván nem annyit fizetnek érte, mint amennyit te egy játékért, hanem mennyiségi licenct vesznek, de ez pénzbe kerül. Emellett partnerkedni ma már eléggé előnyös is, mert egyrészt a partnered segít neked a játék fejlesztésében, vagy ha szükséges van valamire, akkor a rendelkezésedre áll. Ennél is fontosabb, hogy a fejlesztő elmondja a partneréről, hogy öcsém ezek milyen jó hardvert csinálnak, a gyártó pedig elmondja, hogy öcsém ez milyen jó játék. Ezek ma marketing szempontból nagyon fontos tényezők. Ezen a fórumon röhögünk néha rajta, de ne feledd, hogy a vásárlók nagy többsége nem vágja azért le, hogy ezt csak marketingből csinálják.

(#232) Firestormhun: A DiRT Showdown alkalmaz tesszellációt és erős compute-ot is. Ugyanígy a Ghost Recon: Future Soldier is, bár az nem Gaming Evolved cím.
Az AMD sem kerüli a tesszellációt. Ők csupán a fejlesztői igényeket célozzák meg. Tesszellációt, mint funkciót építeni egy játékba baromira könnyű. Ahhoz nem kell segítség. Az viszont, hogy azt megfelelő minőségben alkalmazd a kívánt felületeken, jó negyed, vagy esetleg fél éves művészi munkával jár. Ha a fejlesztőnek nincs erre idejük, akkor felesleges is ezzel törődni, mert csak ilyen lesz az eredmény: [link] A téglafalon nagyon látszik, hogy sok munkát nem fektettek bele, pedig nagyon fontos előre eldönteni, hogy lesz-e erőforrás ahhoz, hogy kitupírozd a tesszellálást, mert az nem csak annyi, hogy beleírod a kódot és rávágod a felületre a displacement mapot. Újra át kell dolgozni az UV mapokat.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#239) Alpachino válasza Abu85 (#238) üzenetére


Alpachino
veterán

De a kérdés még mindig fennáll : A nagy megjelenések közül pl. a Crysis3, vagy Far Cry3 e grafikai irányba halad ?

Mert ha igen, akkor tényleg nagy bukta a 6-os sorozat.....de érzésem szerint, én még mindig az mondom, hogy nagyobb a füstje mint a lángja GCN-nek :)

"Hagyjuk a szexualitást a hanyatló nyugat ópiumának!" ( Virág elvtárs)

(#240) batt válasza Alpachino (#239) üzenetére


batt
aktív tag

Erre én is kíváncsi vagyok,bár én szerintem [link]

Asus Rog Flow X13 @XG Mobile RTX 3070*^*Asus FX505GM

(#241) Abu85 válasza Alpachino (#239) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A Far Cry 3 nem tűnik annyira komolynak. Valszeg lesz valamennyi előnye a GCN-nek, de annyira nem sok, mint a DiRT Showdownban. Inkább amolyan Sleeping Dogs, Nexuiz, Sniper Elite V2 szintű eltérésre lehet számítani, ami annyira nem vészes.
A Crysis 3 az mindegy. Mikorra abból játék lesz, akkorra már a küszöbön lesz a GeForce 700 sorozat. De a CryEngine 3 motor aktuális verziója nem alkalmaz sok compute shaderes effektet. A Nexuizban is onnan szerzik a GCN-ek az előnyt, hogy a Crysis 2 egy csomó DX11-es post-processt negyed felbontáson csinál, míg a Nexuiz teljes felbontáson dolgozik.

Igazából a Keplernek, ami tényleg nagyon nem fekszik az a forward+ lighting, és az ehhez hasonló úgymond branchy kódok. Ezt a jelenlegi formájában csak forward rendert használó motorba lehet beépíteni. Ergo azok a motorok amelyek deferred rendert használnak kiesnek. Nyilván az EGO új verziójába be van építve, szóval a GRID 2-höz borítékolható az eredmény. Az AMD Gaming Evolved listáját átnézve még az Unreal Engine 3-as játékokba lehetne megoldani a forward+ lighting implementációt, vagyis a BioShock Infinite-hez és az Aliens: Colonial Marines-hez.
Ami a deferred render játékokban megoldható az a forward+ tack-on, amit az AMD már részletezett márciusban, hogy ezen dolgoznak. Ez OIT mellett olyan előnyt adna a deferred render motorokhoz, hogy hatékonyan kezelnék az átlátszóságot. Tehát a deferred renderhez is be lehet olyan dolgot építeni, ami erősen megfogja a Keplert, de nem tudom, hogy ennek az effektnek a fejlesztése hol áll. Itt még az is nagy kérdés, hogy van-e akkora előnye az adott játékban, hogy megérje implementálni. A forward+ lighting előnye vitathatatlan, de egy forward+ tack-on már problémás. Az előnye önmagában ennek sem vitatható, de úgy már igen, hogy a deferred render zabálja a memóriát és a memória-sávszélességet, és ehhez még jönne egy erős compute fázis. Csak akkor éri meg bevetni, ha nagyon komoly változást jelent az adott játékban. Ez pedig függ attól, hogy a játék milyen környezetet használ, tehát a dizájn részen múlik a dolog. A deferred rendert használó nagyobb Gaming Evolved címek ezek: Medal Of Honor: Warfighter, Far Cry 3, Hitman: Absolution és Tomb Raider. A Company of Heroes 2 és a Total War: Rome II esetében nem tudom, hogy milyen típusú motort használnak.
Az biztosan tudom, hogy a Medal Of Honor: Warfighter, Far Cry 3, Hitman: Absolution esetében nem lesz beépítve forward+ tack-on.

Ami tényleg óriási előnyt hozhat a GCN-nek az az Unreal Engine 4. Annak a futószalagja nagyrészt compute shader, és az SVO adatstruktúrához is nagyon jól jön a PRT. De ez a motor még nagyon a jövő zenéje.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#242) Faterkam


Faterkam
addikt

Sziasztok!
Olvasgatva a topikot nagyon érdekelne a véleményetek a "Sima" GTX660-al kapcsolatban. Ennek talán a legjobb most az ára. 3 fajtát nézegettem, az 560 Ti Hawk-ot váltaná le, ha megérné. Amit én kihámoztam, hogy kevesebbet fogyaszt, erősebb és csak minimális dolognál gyengébb, mint a Fermis kártyák.

1. Zotac GTX660
2. MSI GTX660
3. Gigabyte GTX660

"Ha nem válaszolok PÜ-re 1 nap alatt, akkor lehet, hogy az a 5 ember között vagy, akit letiltottam a 13 év alatt!" https://tinyurl.hu/LdG3

(#243) cut válasza Faterkam (#242) üzenetére


cut
aktív tag

A 3 kártyából csak az egyik sima 660 (zotac), a másik kettő OC-s verzió.
Én 1-et tudok mondani, én nagyon meg vagyok vele elégedve. Pedig előtte volt 480,570, sőt 590 en kártyám is.
Ajánlani tudom. :R

134 piros pötty :)

(#244) Abu85 válasza Maxtreme (#216) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Mára szintem minden deferred renderes játék valamilyen SBAA implementációt használ, már ha beépítik. Azért ilyen lassú bekapcsolt AA mellett a BF3 például. Nagy különbség van a nem látod, hogy elterjedt, illetve a nem terjedt el között. Az SBAA amúgy nem jó megoldás, sosem volt az. Az csak egy kényszer, mert a deferred renderre épülő játékok nem kezelik jól az MSAA-t. Ez azóta így van, amióta nem forward renderre gyúrunk. Ezért izgul az ember, amikor ilyen forward+ lighting implementációt lát, vagy említhető a clustered forward lighting. Utóbbi ugyanolyan light culling mint a forward+, csak nem screen space, hanem scene based megoldás. Értsd nem 2D-ben, hanem 3D-ben dolgozik. Ezek mellett a tradicionális MSAA tökéletesen működőképes.
A Truform az sosem terjedhetett el. A tesszellációval még úgy is rengeteg probléma van, hogy közben programozhatóvá vált. Egy fixfunkciós megoldásnak borítékolható volt a sorsa. Persze így is épült rá legalább két tucat játék, de azok közül csak kevésben adott igazán jó eredményt. Arra volt jó a Truform, hogy az ATI tapasztalatot szerezzen az első igazán használható tesszellátorhoz, ami az Xbox 360-ba került. Most annak az alapjaira építünk. Azóta már van sokkal jobb megoldás is persze, csak a DiagSplit bevezetéséhez új DirectX kell. Ez időszerű lenne, de ellenvetésekbe ütközik, mert a DiagSplit és a NoSplit nem kompatibilis. Ergo, ha bevetésre kerül a DiagSplit, akkor a kompatibilitás megőrzése miatt úgy kell kialakítani a futószalagot, hogy mindkét forma benne maradjon, és a fejlesztő kiválaszthassa azt, amelyiket szeretné használni. Vagy még jobb, hogy ha futtatási szinthez kötöd, vagyis DX12-ben DiagSplit van és kész, míg alatta akkor semmi. Ez persze a hardver oldaláról óriási büntetés, mert ha ezt bevezeti a Microsoft, akkor a hardverekbe építeni kell egy NoSplit és egy DiagSplit futószalagot egymás mellé. Ez az AMD-nek lehet, hogy nem gond, mert nekik két futószalag +40 millió tranyó, de az NV-nek +300 milliót jelentene. Most az a dilemma, hogy kellene egy olyan tesszellálási forma, ami hozza a DiagSplit képességeit, de közben kompatibilitást biztosít a NoSplittel. Ezt van még idő a DX12-ig megoldani.
Esetleg én még azt is el tudom képzeni, hogy marad a NoSplit, a raszter kiegészül quad-fragmenttel, és a textúrázásnál be kellene vetni a Ptexet, és a vektor DM-ot. Utóbbi kettőről már a GCN-nel megmutatta az AMD, hogy működőképes valós időben. Ilyen hardvert simán tud más is csinálni. Kell hozzá egy szabványos kiterjesztés, és akkor már a DX11.1-ben is meg lenne oldva a tesszellálás legfőbb problémája.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#245) Faterkam válasza cut (#243) üzenetére


Faterkam
addikt

Ok, kösz a válaszod, de a Zotac sem alap sztem, az oldalán ez van:
Core clock 993 MHz (base), de a ref. az 980Mhz, nem?
A Gigabyte van most a legjobb áron, de azt hallottam a Giga minősége kezd ingadozni.

(Giga GTX460-am volt, avval nem volt gondom, de 560Ti-be már nem mertem beleugrani, inkább az MSI-t választottam)

A Gigabyte GTX660-al tapasztalatok valakinek?

"Ha nem válaszolok PÜ-re 1 nap alatt, akkor lehet, hogy az a 5 ember között vagy, akit letiltottam a 13 év alatt!" https://tinyurl.hu/LdG3

(#246) cut válasza Faterkam (#245) üzenetére


cut
aktív tag

Msi TF3 as kártyám van és halk, hűvős , van benne anyag és Bf3 ultrán akadás nélkül megy... :R

134 piros pötty :)

(#247) Dark KillerX


Dark KillerX
addikt

Megtudnátok nézi ezt a tesztet? [link]

Ilyen beállításokkal! [link]

Én egy húzott 7850-el ( 1100/1300) értem el ennyit!

(#248) smiti válasza Dark KillerX (#247) üzenetére


smiti
addikt

Tessék, parancsolj:

(#249) Dark KillerX válasza smiti (#248) üzenetére


Dark KillerX
addikt

Az szép! :K

Esetleg vki megnézni sima 660-on is?

Ez érdekes? :U

[ Szerkesztve ]

(#250) smiti válasza Dark KillerX (#249) üzenetére


smiti
addikt

Az az érdekes, hogy ismét lefuttattam ugyanezen beállításokkal és most több lett:

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.