Hirdetés

2024. szeptember 1., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Döglött Róka


Döglött Róka
veterán

Miiii? Hogy tudta? A mikromenedzserek istencsászára?

Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

(#2) Synthwave válasza Döglött Róka (#1) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Csak hagyta Darwint dolgozni.

Úgyis túlnépesedés van. ;]

Full hiánytalan, kék Keychron Q9 knob ISO barebone aluházas billentyűzet ELADÓ – 21k + FOXPOST, 60 db Cherry MX1A Red kapcsolóval 25k, és a FOXPOST-ot állom.

(#3) vicze


vicze
félisten

.

[ Szerkesztve ]

(#4) gabor7th


gabor7th
addikt

Ez pár éve már téma, de senkit se érdekelt a döntéshozók közül... Most valamiért igen.

A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu

(#5) gabor7th


gabor7th
addikt

"hiszen korábban két tárgyalás során is felmentették a felelősség alól az Autopilot kapcsán."

Van 1000 marketing anyag ami azt sugallja, hogy mindenre képes már, aztán amikor megveszed a sok információ között ott van, hogy nem is; így fel vannak mentve.

A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu

(#6) Synthwave válasza gabor7th (#5) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Ezért kell mindig elolvasni az apró betűt, és nem az autópályára időzíteni a délutáni szundit.

Full hiánytalan, kék Keychron Q9 knob ISO barebone aluházas billentyűzet ELADÓ – 21k + FOXPOST, 60 db Cherry MX1A Red kapcsolóval 25k, és a FOXPOST-ot állom.

(#7) Teasüti


Teasüti
nagyúr

Megdöbbentett amúgy, mikor megnéztem egy autó konfigurátort mennyiért is adja a Tesla az Autopilot funkciót. Azt hittem eddig, hogy ez jár minden kocsijuk mellé. A nagy fenéket!
Szóval kíváncsi lennék ki a célközönség. Ha leszámítjuk a tartalomgyártókat és a civil középosztálybeli felhasználókat vesszük alapul, ahol használati tárgyként tekintenek a kint álló Teslára, akkor mennyire reális az, hogy több ezer dolláros felárat fizetnek egy béta verziós funkcióért, aminek valós haszna nincs, de legalább megölheti az utasait?

(#8) Kinder válasza Teasüti (#7) üzenetére


Kinder
senior tag

Kissé sarkalatosan fogalmazol, ugyanis bármelyik ( nem csak a Tesláé, hanem bármelyik gyáré ) önvezető szoftver sokkal kevesebbet hibázik, mint az ember.
A gond ott van, hogy mindegyik gyáré csak úgy használható, ha a sofőr is figyel.
Na ezt egyáltalán nem szokták betartani, aztán hiába sípol a rendszer, mire odanéz az ember, már nem tud reagálni, és kész a baleset.
Hogy miért a Teslát veszik elő állandóan? Mert Ők ( Musk ) az AUTOPILOT nevet adták neki. Ha más lenne a neve, és nem Musk lenne a tulaj, zérő hírértéke lenne bármi balesetnek.

(#9) arnyekxxx válasza Kinder (#8) üzenetére


arnyekxxx
veterán

önvezető szoftver sokkal kevesebbet hibázik, mint az ember.
A gond ott van, hogy mindegyik gyáré csak úgy használható, ha a sofőr is figyel.

elég vicces önvezetésnek nevezni azt a funkciót aminél a soför felügyeletére van szükség, hogy biztonságos legyen.

Ha a soför mindig korrigálja az önvezető rendszer hibáját akkor az önvezető rendszer soha nem fog balesetet okozni, viszont nem is önvezető.

(#10) Synthwave válasza Kinder (#8) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Szerintem erősen benne van az is, hogy egész másért akarják szorongatni.

Full hiánytalan, kék Keychron Q9 knob ISO barebone aluházas billentyűzet ELADÓ – 21k + FOXPOST, 60 db Cherry MX1A Red kapcsolóval 25k, és a FOXPOST-ot állom.

(#11) Kinder válasza arnyekxxx (#9) üzenetére


Kinder
senior tag

"Vezetést segítő szoftver", nem önvezető, csak azt írtam, mert erről van szó a Teslánál, ahogy lentebb is írtam a hozzászólásban.
Látod, te is azt szeretnéd, hogy ne kelljen figyelni. Itt a gond az elnevezés miatt.
És ez jogos, elég lett volna odabiggyszteni pl, hogy "Önvezető segéd", csak azt Muisk egója nem engedte.

(#12) Kinder válasza Synthwave (#10) üzenetére


Kinder
senior tag

Muskot mindig mindenért.
Miondjuk tesz is érte.

(#13) Teasüti válasza Kinder (#8) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Sok videót láttam az Autopilot-ról főként. Kiváló rendszernek tartom, már ami a vészhelyzeti beavatkozásokat illeti. Kiszúrja a veszélyt több másodperccel korábban, mint az ember. Sokszor már előre jelez, amikor a videón még semmi nem látszik.
Meg kiváló reakciói is vannak, mikor elkerülő manővert kell csinálni.

De! Bár nem ismerem a használati feltételeket, hogy az Autopilot előfizetés része-e a vészhelyzeti beavatkozás, vagy ez alapfelszereltség. Viszont a teljes autonóm vezetés az valóban olyan bakikat követ el, hogy az ember hátán a szőr égnek áll. Nem tudom elképzelni, hogy egy felelősségteljes családapa önszántából letesz az asztalra több ezer dollárt az önvezető funkcióért, amikor néha vissza kell rántania a kormányt, mert kiszámíthatatlan a kocsi. Ezzel a kiszámíthatatlansággal van a probléma. Fantom fékezés pl egy ilyen probléma. Már csupán ezért nem értem ki az, aki önszántából kifizet egy valag pénzt a funkcióért és valós szándékkal használni is óhajtja a hétköznapokban felelőssége teljes tudatában.

A fékezés meg éppen egy olyan manőver, amit nem tudsz felülírni.
Autós oktatásban is azt tanítják, hogy a tanuló bármilyen reakcióját lehet korrigálni a kormányon vagy a kuplunggal, fékkel, gázzal. Kivéve az indokolatlan fékezést nem tudod felülírni az anyós ülésről. Nem tudod elvenni a lábát a fékről, amikor ki kéne kerülni a veszélyhelyzetből, mert mondjuk hátulról épp telibe akarnak verni. Ez valós probléma.

[ Szerkesztve ]

(#14) gabor7th válasza Synthwave (#6) üzenetére


gabor7th
addikt

Meg ismerősömnek akinek a cége adott egy Teslát azt mesélte, hogy tán minden nap van valami szöveg ami figyelmeztet, hogy neked is oda kell figyelned vagy mi...

[ Szerkesztve ]

A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu

(#15) Teasüti válasza Teasüti (#13) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Ahogy nézem a Full Self-Driving funkció az, amiért ki kell nyitni a pénztárcát. Ütközés elkerülés az alapfelszereltség. :K
Szóval én konkrétan az FSD célközönségére volnék kíváncsi, hogy ki veszi azt meg, aki nem webre készít belőle tartalmat? Hétköznapi ember nem hiszem, vagy tévednék?
Kiváncsi lennék hány Teslában aktív az FSD és milyen demográfiai jellemzők illetik a tulajdonosokat.

[ Szerkesztve ]

(#16) dabadab válasza Teasüti (#7) üzenetére


dabadab
titán

Megdöbbentett amúgy, mikor megnéztem egy autó konfigurátort mennyiért is adja a Tesla az Autopilot funkciót. Azt hittem eddig, hogy ez jár minden kocsijuk mellé.

Valamit elnéztél, mert tényleg alapból jár, ami fizetős, az az Enhanced Autopilot illetve a Full Self-Driving Capability (ami egyébként nem az).

DRM is theft

(#17) Synthwave válasza Kinder (#12) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Szerencsére.

Full hiánytalan, kék Keychron Q9 knob ISO barebone aluházas billentyűzet ELADÓ – 21k + FOXPOST, 60 db Cherry MX1A Red kapcsolóval 25k, és a FOXPOST-ot állom.

(#18) Heimerdinger válasza Synthwave (#17) üzenetére


Heimerdinger
kezdő

Zseni ez az ember, imádom.
Jövőre elérhető Kínában is a Tesla FSD.
https://twitter.com/cyfoxcat/status/1726840083779838201

[ Szerkesztve ]

(#19) dabadab


dabadab
titán

Azért tök jó lenne, ha néha lennének olyan cikkek is, amikor az u.n. újságíró saját maga utánanéz a dolognak és utána ír cikket, nem pedig kopipésztel részleteket olyan cikkekből, amiknek a szerzője szintén nem nagyon járt utána, hogy mi is a helyzet.

Kontextus: ez volt a legelső autopilotos halálos baleset. Ekkoriban bár a teslás marketing (már magával a névvel is) azt a benyomást keltette, hogy itt valamiféle önvezető dologról van szó, a konkrét feature egyértelműen vezetéssegítő rendszer volt, ezt elég érthetően a user tudomására is hozta meg figyelte is azt, hogy a sofőr tényleg fogja a kormányt.

Szóval az tényleg jogos, hogy a marketing megtévesztő volt, de ez csak addig játszott szerepet, amíg valaki be nem ült egy Teslába, mert ott meg kb. azonnal szembesült a valósággal.

Ezek után kérdéses, hogy mi is az, amiről kiderült, hogy "Musk tudott", mert arról, hogy ez nem egy önvezető cucc, az köztudomású volt, fel se merült, hogy Musk ne tudott volna erről.

DRM is theft

(#20) ddekany válasza Kinder (#11) üzenetére


ddekany
veterán

Nem azzal a logikával hívták Full Self Driving-nek eredtileg, hogy mindjárt kész lesz (mint ez általában jellemző az AI-t tartalmazó dolgokra ;]), és akkor megkapod frissítésben. Azaz, megvetted az FSD-t, jár neked, csak még nincs... addig van helyette ilyen vezetést segítő funkció. Aztán mire lesz, addigra sajnos már rég a szeméttelepen van az autód, de akkor is jogosult voltál. :)

[ Szerkesztve ]

(#21) ddekany válasza dabadab (#19) üzenetére


ddekany
veterán

Avagy, nem csak Musk tudta, hogy nem önvezető, hanem az is, aki beszorult a kamion alá...

(#22) azbest válasza Kinder (#11) üzenetére


azbest
félisten

Valószínűleg teljesen mindegy hogyan hívnák a rendszert. Más gyártók más rendszereivel is történik baleset és biztosan vannak vizsgálatok és perek. De van egy általános lejáratókampány már évtizedekre visszamenőleg musk cégeivel szemben.
Talán azért, mert nem költ milliárdokat a médiában, míg más cégek igen és ezért nem mernek nagyon kekeckedni azokkal.

(#23) vicze válasza dabadab (#19) üzenetére


vicze
félisten

Neked is meg kéne csináld a házi feladatot, ha már kritizálsz(még ha jogos is).
A vádirat az Autopilotról szól és 0 köze van az FSD-hez, semmi önvezetés nincs benne.
A vádirat pontjai, hogy Autopilotot aktiválni lehetett olyan úton, ahol nem lehetett volna, és hogy az Autopilot semmilyen figyelmeztetést nem adott a vezetőnek, hogy vegye át az irányítást, mert a rendszerek észre se vették a veszélyt, azaz hibássan működtek alapból és erröl tudtak Teslánál a korábbi eset óta.

(#24) Teasüti válasza vicze (#23) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Érdemes lenne tisztázni a cikkben, hogy mi is az az Autopilot és hogyan kapcsolódik az FSD funkcióhoz az "Autopilot" és az "Enhanced Autopilot".
A linkelt dokumentum introjából derült ki számomra, hogy több önvezető csomag vásárolható meg a kocsihoz (a weboldalukat már régen láttam, erre nem is emlékeztem).
Meg felvázolja azt is mi történt pontosan: egy kihajtó traktor keresztbeálló vontatmánya alá hajtott be a kocsi teljes sebességgel. Ez nem az első eset, amikor telibe ver egy Tesla egy akadályt fékezés nélkül. Történt egy hasonló eset régebben is, miután kivették a lidar-t a kocsikból és kizárólag kamerás vezetésre álltak át.

Nekem az volna a kérdésem mindkét esetben, hogy mit csinált a sofőr? Hogy nem vettek észre egy kikanyarodó járművet az egyik, illetve egy felborult teherautót a másik esetben?
Szóval ha vki elalszik a kormány mögött, az könnyen belátható, hogy bármilyen autóban meg fog halni.

[ Szerkesztve ]

(#25) L3zl13 válasza azbest (#22) üzenetére


L3zl13
nagyúr

Talán azért, mert nem költ milliárdokat a médiában
Nem tudom miről beszélsz, Konkrétan 44 milliárdot költött nemrég a médiában. :D

[ Szerkesztve ]

Aki hülye, haljon meg!

(#26) dabadab válasza vicze (#23) üzenetére


dabadab
titán

A vádirat az Autopilotról szól és 0 köze van az FSD-hez, semmi önvezetés nincs benne.

Igen, és? Mondtam bármi mást?

az Autopilot semmilyen figyelmeztetést nem adott a vezetőnek, hogy vegye át az irányítást

Ez nyilván hülyeség, hiszen az Autopilotnál (meg mondjuk az FSD-nél is) végig a sofőr vezet.

mert a rendszerek észre se vették a veszélyt, azaz hibássan működtek alapból és erröl tudtak Teslánál a korábbi eset óta.

Erről meg szintén mindenki tudott, hogy a phantom breaking probléma, amit egy szűrővel oldalanak meg, ami viszont néha azt is fantomfékezésnek gondolja, ami nem lenne az.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#27) kolja58 válasza Teasüti (#7) üzenetére


kolja58
aktív tag

Ne már!!
Már Teslát sem szabad venni?
Ő én édesistenem!

Nem több, nem kevesebb, csak a véleményem, nem ítélkezés.

(#28) dabadab válasza Teasüti (#24) üzenetére


dabadab
titán

egy kihajtó traktor

Nyergesvontató lesz az és úgy hirtelen mindjárt több értelme van az egésznek ;)

DRM is theft

(#29) kolja58 válasza Kinder (#8) üzenetére


kolja58
aktív tag

És azzal aki balesetet szenvedett (AUTOPILOT név ide, Musk oda) az miért nem hír érték?

Nem több, nem kevesebb, csak a véleményem, nem ítélkezés.

(#30) kolja58 válasza arnyekxxx (#9) üzenetére


kolja58
aktív tag

Na ezaz barátom ez a jó hozzá állás.

Nem több, nem kevesebb, csak a véleményem, nem ítélkezés.

(#31) kolja58 válasza Kinder (#12) üzenetére


kolja58
aktív tag

Hú az anyát még tesz is érte?

Nem több, nem kevesebb, csak a véleményem, nem ítélkezés.

(#32) kolja58 válasza Teasüti (#13) üzenetére


kolja58
aktív tag

"Meg kiváló reakciói is vannak, mikor elkerülő manővert kell csinálni."
Na végre ez kell az én nyugger fejemnek.

Nem több, nem kevesebb, csak a véleményem, nem ítélkezés.

(#33) vicze válasza dabadab (#26) üzenetére


vicze
félisten

"elég érthetően a user tudomására is hozta meg figyelte is azt, hogy a sofőr tényleg fogja a kormányt."
Továbbra is te az FSD-ről beszélsz és nem az Autopilotról.
A sofőr figyelés elég "gyenge" és nem minden kiszerelésben van, túlnyomó többségben nem figyel. Ahogyan még egyszer az Autopilot nem használható mindenhol. Pl. ebben a videóban egyértelműen illegálisan van használva és a jármű gond nélkül engedi. A városi önkormányzás elve FSD funkció lenne.

Az utolsó mondatsodat nem tudom, hogyan kéne értelmezzem, mert azt írod le, hogy hibásan működött az Autopilot. :F Tehát egyetértesz a perrel.

Csak hogy értse mindenki mi történt.
A baleset előtti kép a kocsi kamarájából.

Ezt nem sikerült az Autopilotnak észére venni. Mármint még csak nem is lassított, semmit az ég világon nem csinált... :U Persze fantom fékezés szűrés nyilván.

Az eredmény:

A sofőr a itt a gyenge látási körülmények miatt nem láthatta időben, illetve nyilván az Autopilotra hagyatkozott túlságosan, a 2016-os esetben szembe sütött a nap, ami gátolta a sofőrt, hogy időben meglássa.

(#34) kolja58


kolja58
aktív tag

Ne haragudjatok érte, hogy egy júzer beleszól.
Azért teszem mert egy átlagos kevés kms nyugdíjas vagyok. A történetem:
Mentem az állomásra, magamhoz képest sietve. Nem km/órában mérve hanem az ideg államot szerint, azaz le ne késsem a vonat indulást. Fékeztem, de felengedtem mert úgy véltem a másik autó elindul. De nem indult el. Satu. Kb. 2cm hiányzott a megállásból. Hát megböktem. Neki semmi kár, az én első spojlerem a vékony helyem megrepedt. Kiugrottam és már majd nem az összes felmenőjét csak csípőből amikor egy kb. 5 évvel idősebb úr száll ki a kocsiból
Amiért leírtam: Milyen jó lett volna ha Teslám van. És no para. Aztán csak annyit tudtam volna mondani: Köszönöm Musk, Elon Musk.
Ezt szerettem volna közkincsé tenni

Nem több, nem kevesebb, csak a véleményem, nem ítélkezés.

(#35) wolfman válasza kolja58 (#34) üzenetére


wolfman
veterán

Itt nem is a koccanásos balesetekkel van a baj, vagy a gépjárművek biztonsági fékezéseivel, hanem úgy ámblokk, hogy úgy van eladva, hogy ez az autó szinte magától megy. Ez be is jön olyan 90%-ban, a maradékban meg orbitális balesetek keletkeznek. Ez a cucc vagy 99.9%-os vagy semmilyen ne legyen.

Egyelőre minden rendszer csak és kifejezetten arra használható, hogy az emberi tényezőnek segítsen. Ne aludjon el, jobban besegítsen manőverekbe, eseményekbe, de önállóan még (vagy sosem) szabad hagyni furikázni. Márpedig a marketing bullshit erről szólt.

„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei

(#36) ddekany válasza wolfman (#35) üzenetére


ddekany
veterán

Most azt feltételezzük, hogy azért volt a baleset, mert a vezető nem tudta, hogy figyelnie kell? Vagy hogy erről szól most ez a balhé? Mert én nem így értelmeztem.

(#37) Lionel


Lionel
csendes tag

A harci repülőgépek terepkövető üzemmódját először teljesen automatikusra tervezték. A pilóta csak aktiválta és nem volt semmi tennivalója. A robotpilóta vezetett helyette. A probléma rendszeresen ott adódott, mikor visszavette az irányítást a géptől. Hirtelen túl sok információ zúdult rá és nem tudott elég gyorsan reagálni. Lanyhult a figyelme, lelassult a reakcióideje és idő kellett ahhoz, hogy újra felvegye a ritmust.
Ezért a későbbiekben félautomata rendszert alkalmaztak. A HUD kijelzőn megjelenített ideális útvonal alapján a pilóta manuálisan irányította a gépet. Így nem esett ki a vezetési ritmusból.
Szerintem, naivitás azt gondolni, hogy a gépkocsivezető majd időben felismeri, döntést hoz és korrigálni is tudja egy automatikus rendszer által vétett hibát.

(#38) dabadab válasza wolfman (#35) üzenetére


dabadab
titán

Egyelőre minden rendszer csak és kifejezetten arra használható, hogy az emberi tényezőnek segítsen

A vezetéssegítőrendszerek igen. A rendes level 4 cucc (ami igazán csak a Waymonak van) meg nem. Annyira, hogy ott nincs is sofőr.

DRM is theft

(#39) dabadab válasza vicze (#33) üzenetére


dabadab
titán

Továbbra is te az FSD-ről beszélsz és nem az Autopilotról.

Nem.
De oszd már meg velem is, hogy miért gondolod azt, hogy arról beszélek :)

Az utolsó mondatsodat nem tudom, hogyan kéne értelmezzem, mert azt írod le, hogy hibásan működött az Autopilot. :F Tehát egyetértesz a perrel.

Nem működött hibásan, vannak problémái, ami miatt level 2 és nem level 4. Ez pl. egy ilyen.

Ezt nem sikerült az Autopilotnak észére venni. Mármint még csak nem is lassított, semmit az ég világon nem csinált... :U Persze fantom fékezés szűrés nyilván.

Tényleg elég nyilvánvaló, egyébként.

Pl. ebben a videóban egyértelműen illegálisan van használva

Ez egy fél órás videó. Konkrétan melyik részében van "illegálisan használva" és konkrétan melyik törvényt szegi meg és ki?

DRM is theft

(#40) anaqer


anaqer
veterán

Azt tudja valaki, hogy a már gyártásban lévő Tesla modellek EPAS-át ki szállította eddig...? Bosch, gondolom?

And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You

(#41) schawo válasza Teasüti (#15) üzenetére


schawo
titán

Amerikában rengetegen, mert ott valóban útvonal levezető funkció társul hozzá. Nálunk szinte semmi, mert itt csak dísz.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#42) schawo válasza anaqer (#40) üzenetére


schawo
titán

Ez a típus azonosító GE80221R11, de se képeken, se interneten nem találtam infót a gyártóval kapcsolatban. Simán lehet, hogy Tesla saját gyártás.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#43) Shadowbull válasza Teasüti (#13) üzenetére


Shadowbull
addikt

"Kiszúrja a veszélyt több másodperccel korábban, mint az ember. Sokszor már előre jelez, amikor a videón még semmi nem látszik."

Ez hülyeség, nem tud ilyet. Az összes ilyen video utólag manipulált, rákeverik a figyelmeztető csipogást. Korrigálni sem nagyon tud semmit.

Egyél hozzá kenyeret!

(#44) Shadowbull válasza dabadab (#19) üzenetére


Shadowbull
addikt

"Kontextus: ez volt a legelső autopilotos halálos baleset"

Dehogy ez volt, ez a sokadik volt. Évekkel korábban már volt egy pont ugyanilyen lefejezős teherautó alá futós baleset egy Model S-szel.

Musk abszolút felelős. A sok kamu, hazudozás bizony előbb utóbb visszaüt.

Egyél hozzá kenyeret!

(#45) Shadowbull válasza azbest (#22) üzenetére


Shadowbull
addikt

"De van egy általános lejáratókampány már évtizedekre visszamenőleg musk cégeivel szemben."

Nettó hazugság, nem igaz. Pont a teslafanok nyomják a hazug lejárató kampányokat mások ellen.

Egyél hozzá kenyeret!

(#46) Shadowbull válasza Teasüti (#24) üzenetére


Shadowbull
addikt

"miután kivették a lidar-t a kocsikból és kizárólag kamerás vezetésre álltak át."

Soha nem volt lidar a Teslákban. A radart vették ki, de.radarral is számos baleset volt. A fenti autóban is volt radar.

Egyél hozzá kenyeret!

(#47) Döglött Róka


Döglött Róka
veterán

Tesla vs motorosok

Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.