Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BioNiCMaN

    addikt

    válasz kolopele #104482 üzenetére

    Látom csak a címig jutottál, mindazonáltal kicsit lejjebb pörgetve érdekes dolgokat ír a témában Synthwave.

    "egy 60 Hz-es kijelzőn is érdemes 60 fps fölé menni a javuló reszponzivitás miatt, mert ezt nem csupán a képfrissítés határozza meg, hanem a frame rate-tel együtt definiálódik. Lássunk egy példát, melyben 200 fps-sel játszunk 60 Hz-en, bekapcsolt VSync-kel. A GPU elkezdi a képkocka renderelését, amint az input megtörtént. 5 ezredmásodperc alatt elkészül a render, de aztán a grafikus vezérlő 11,7 ezredmásodpercet vár, mielőtt azt elküldené a kijelző bufferébe.

    A legjobb esetben is 16,7 ezredmásodperc telik el aközött, hogy fizikailag megtörtént az input és hogy ennek látható eredménye lesz a panelen. Ha az egyenletbe belevesszük a monitor input lagját, a processzoridőt és a hálózati késést, akkor kiderül, hogy a bevitel és annak megjelenítése között simán eltelhet akár 50 ms (vagy több) is.
    Ha kilőjük a vertikális szinkronizációt, a GPU szüntelenül rendereli a frame-eket, függetlenül a kijelző frissítésétől, és 5 ms-enként végez eggyel. Mivel a panelnek nem kell megvárnia a frissítési fázis végét, nyomban meg tudja jeleníteni a frame-et (esetlegesen csak egy részét). Igaz ugyan, hogy szemünk előtt effektíve nem fog 60 képkockánál több cikázni 1 másodperc alatt, viszont a bevitel és annak eredménye közt 16,7 helyett mindössze 5 ms fog eltelni (amihez hozzájönnek a már említett plusz késések), ergo javul a reszponzivitás, még ha nincs is meg az a folyamatosság-érzés, mint 120, 144, esetleg több hertzen."

    [ Szerkesztve ]

    Egyetértenék veled, de akkor mind a ketten tévednénk.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés