Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • alphamooncam

    őstag

    válasz PociAti #25437 üzenetére

    " Mert hiába indul kvázi alacsonyan az ára, ha mondjuk fél év után nagyon sokat esik a használt piaci értéke (szinte eladhatatlan)"

    Sok minden fontos lehet nálam egy vásárlás előtt, de az hogy mennyi lesz az értéke 1 év múlva vagy bármikor máskor, nos annak a jelentősége konvergál a nullához.

    Értem, hogy fogyasztói társadalomban élünk, hogy nagy a nyomás, hogy vegyél újat, újabbat, de egyrészt ez nem gazdaságos, nem zöld, másrészt azt is jelenti, hogy nem jól választottál.

    Elsőre meg kell venni a legjobbat, ami ha elavulttá válik, de még használható, keresni kell Neki helyet, új funkciókat, de eladni?!

    Azt nem ! Ha meg már nem képes ellátni amire vetted, akkor az meg már úgy is eladhatatlan, és mehet az újrahasznosítóba/szemétbe!

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz wwenigma #25439 üzenetére

    "Ezért kell olyat venni ami eladható marad, egyrészt kevesebb szemét, környezetbarátabb hozzáállás,"

    Nem ment át az üzenet!

    Addig kell használni, amíg annyira tönkre nem megy, hogy már nem javítható. Mire idáig elérünk, már a technológia annyit fejlődött, hogy amúgy sem lesz eladható.

    A már nem javítható szemetet, pedig nem a tóba kell dobni, hanem újrahasznosítóba kell vinni, újabb pénzt kell rákölteni, hogy ne a természetet károsítsa, hanem lehetőleg újabb, modernebb termék alapanyaga legyen.

    Az újabb pénz ráköltését, pedig illik beleszámolni az eredeti vételárba költségként, nem pedig az eladási árat haszonként.

    Ha hamarabb kerül eladó sorba, mint hogy tönkremenne nem jól választottál/ nem volt rá szükséged, ezért nem szempont hogy mennyire lesz majd eladható.

    Mit gondolsz, hova kerül a sok eladott vacak, rosszul választott termék a végén? Az csak egy nagyon szemellenzős gondolat, hogyha nem én dobom ki, akkor majd attól kevesebb lesz a szemét.

    Nem, gondolj bele, pont hogy több!

    Ezt a fogyasztói társadalom gondolkodás, nem tudatos és nem takarékos!

    [ Szerkesztve ]

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz alphamooncam #25417 üzenetére

    "Probléma:
    Lift kicsi, kormány szarvakat minden alkalommal le kell hajtani.
    Lehajtáskor a hidraulikus fékvezeték a fékkar csatlakozásánál megtörik."

    90 Ft-os nyomórugó a sarki csavarboltból megoldotta.

    Senki sem légteleníti otthon a gépsárkányt?!

    Nyilván sokfélét lehet kapni, nem tudok kinek mi vált be otthon.

    Mik a tapasztalatok?

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz Peaceliker #25444 üzenetére

    "[link] ez élhető cucc.
    Nem pont innen, helyet nem ismerem csak ezt dobta előre Google. Én emagrol vettem tavaly vagy mikor. Olaj schimano ásványi fékolaj kell"

    Tudtam, hogy számíthatok Rád! :R

    Valahol azért mérges vagyok, hogy egy egy millás gépnél ilyen pitiáner konstrukciós hiba előfordulhat, hogy megtörik a fékvezeték akkor, amikor a termék minimum közép, hanem prémium kategóriás, és hiba megoldása filléres...

    [ Szerkesztve ]

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz PociAti #25443 üzenetére

    "Akkor vagy nekem sem ment át az üzenet, vagy nem értünk egyet.

    Egyértelműen és világosan nem értünk egyet.

    "Ha hamarabb kerül eladó sorba, mint hogy tönkremenne nem jól választottál/ nem volt rá szükséged, ezért nem szempont hogy mennyire lesz majd eladható."

    Az elektromos rollerek piaca még még mindig nagyon dinamikusan fejlődik. Alig pár év telt el az első nagy példányszámban eladott roller megjelenése óta.

    Érvelésed alapján a "nem jól választottál" azt is jelentené, hogy nem szabadott volna rollert venned, hanem várnod kellett volna még 2 évet.

    Nem ezt mondtam. Lásd később.

    Mert 2 évvel ezelőtt nem rendelkeztek azok a funkciók, amik miatt rollert cseréltél, és normál használat mellett 2 év alatt nem sikerült volna kifingatnod az előző rollert. (Vagy érvelésed szerint nem szabadna megvenned, mert még most is működik.)

    Ilyen elven azok az autó tulajdonosok is rosszul döntöttek, akik eladták a működőképes KGST autójukat és modern járművekbe ültek át?

    Most 22 éves A Suzuki Swiftem, 15-ik éve a tulajdonom. Ha nagyon akartam volna valószínűleg már lecserélhettem volna egy modernebbre.

    Igényem már korábban is volt szervókormányra, elektromos ablakra, klímára, központi zárra.

    Együtt élek a hiányosságaival, amit már akkor tudtam, amikor megvettem.

    Most vizsgáztattam, költöttem rá. Jó sokat.

    El tudnám adni futárautónak, mert gázüzemű, vinnék mint a cukrot, de én ezt a kocsit már nem fogom senkinek eladni, mert nem akarom, hogy valamelyik mezőn rohadjon el.

    Aki olcsón, vagy ingyenesen jut hozzá valamihez, az annyira is értékeli az új tulajdonát.

    A tulajdonosi szemlélet nem engedi (hülyének néznék,) hogy többet költsön rá, mint amennyiért megvette, vagy ingyen megkapta.

    A dolog értéke, legyen az bármi nagyon gyorsan devalválódik, és az utolsó tulajdonos már semennyit nem költ adott esetben egy romos rollerre, hanem úgy szabadul meg tőle hogy nem érdekli mennyire rongálja a környezetét.

    Az első/előző tulajdonos felelőssége meg megszűnik, mossa kezeit, legyen a hulladék az utána jövő problémája.

    Hidd el, létezik ennek ellenkezője is: az emberek megveszik a rollert, normálisan használják, és pár évente eladják, amikor megveszik az új rollert, ami jó eséllyel pár tulajdonságban felül múlja az elődjét. És ez nem számít rossz döntésnek."

    Akkor nem lesz rossz döntés, ha az eladott használt roller ténylegesen használható, és a vevő nincs arra ítélve, hogy rövid időn belül kukázza.

    Ha használható lenne a tulajdonos jó esetben nem adná el. Ez az egész egy nagy pazarlás.

    [ Szerkesztve ]

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz Peaceliker #25447 üzenetére

    "A nyakánál van a fedélen 5 csavar (azon a fedélen amiben a töltő portok és kulcsos zár van), azoknak a menetét helicoilozd meg minél előbb, akkor tán nem enged majd el a nyakának a dísz hegesztése"

    Úgy lesz ! :)

    Van még valami ötlet esetleg, amivel még meg tudom hosszabbítani az élettartamát/elkerülni egy bosszúságot/komfortnövelés/biztonság etc?

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz PociAti #25448 üzenetére

    "Egy 22 éves Suzuki Swiftet - ha a gazdája anyagilag megteheti - nem az elektromos ablakemelő miatt kellene modernebb autóra lecserélni, hanem mert a környezetében mozgó személygépjárművek tömege rendkívül megnőtt, nem jó ilyen gyenge felépítésű autóval karambolozni."

    Ez komoly probléma. Azon kívül, hogy pazarlás, (kg/le) meg még élvezetesebb is kisebb tömeggel közlekedni. Egy nagyobb tömeg nem igazán úgy viselkedik hirtelen kormánymozdulatokra, mint egy kisebb, tudom mert évekig vezettem tgk-it is.

    Mondjuk volt pár nagy motort is, ahol kijött a súlyprobléma, nem volt olyan könnyű a nagyvasakat csak úgy dobálni egyik oldaláról a másikra.

    , nem jó ilyen gyenge felépítésű autóval karambolozni."

    Na ez igaz. Mondjuk nem azért vettem anno, mert karambolozni akartam vele ;) , meg akkor még ott volt mellette a moci is, most meg a roller, ahol nincs karosszéria...

    "Például a gumi elég sarkalatos pontja a rollereknek. Eleinte a tömlős és tömör gumik voltak az elterjedtek, mára a tömlő nélküli, esetleg extra védelemmel (zselével) ellátott abroncsokkal szállítják a gépeket.
    Vannak akik számára ez már kellő fejlődést jelent ahhoz, hogy eladják a régi rollerjüket és újat vegyenek."

    Egy gumiabroncs probléma miatt még nem kéne feltétlenül eladni egy bevált rollert. Szerintem.

    A probléma gyökere, hogy minden szart megvesznek, azzal a felkiáltással hogy majd eladom, azt is amiről tudható, hogy nem lesz jó/"kinövi" fél év alatt. Ezt nevezem pazarlásnak.

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz Peaceliker #25453 üzenetére

    A szitálás gátlót április 23-ra igazolták vissza, a konzol alapanyaga meg már kedden megérkezhet.

    Ez nem a reklám helye, de lehet másnak is szüksége lehet [rájuk] gondoltam megosztom

    Nincs minimális rendelési mennyiség, levágják amit kell. Ennél olcsóbbat nem tudok...

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz DigitXT #25486 üzenetére

    "Neked egy eBike lenne akkor az ideális... azon nem kell erőlködni
    ha nem akarsz, hiszen tud segíteni... Annyi csak a baj, hogy "300"
    tudjuk mire elég (ha spártai, sokra, de ha ezer forint, semmire).:N"

    Szomorú, hogy ezt kell, hogy mondjam, de ha esélyes az ájulás, akkor potenciális gyilkos lesz, ha kimegy a forgalomba.

    Úgy magára, mint másokra veszélyt jelent, és ha felelősen gondolkodik, akkor nem akar megölni, még ha nem is szándékosan pl. egy kisgyerekét szállító anyukát... vagy akárkit.

    Speciel én nem szeretnék Vele találkozni, vezetés közben.

    Értem már nem kár, de az unokámat szállító kislányomat sem szeretném, ha találkozna vele út közben.

    Otthoni munka, privát sofőr (gondolom elérhetetlen), közösségi közlekedés, és gyalog, kb. ezek a lehetőségei.

    [ Szerkesztve ]

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz Peaceliker #25447 üzenetére

    "Amit feltétlen csinálj meg, ha már kosntrukciós hiba :U
    A nyakánál van a fedélen 5 csavar (azon a fedélen amiben a töltő portok és kulcsos zár van), azoknak a menetét helicoilozd meg minél előbb, akkor tán nem enged majd el a nyakának a dísz hegesztése :))"


    Előkészület történt, az összes vezetéket felcimkéztem. :O

    Menetek nagyon érzékeny helyen vannak a felfúráshoz, meg forgácsot is el kell majd valahogy távolítani, nem volt választásom.

    Ha már itt járok esetleges vízkár megelőzés, vagy egyéb szempontjából van itt még valami dolgom?

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz pescara #25505 üzenetére

    Kellemes olvasgatást, jó sokat dolgoztam vele! :P

    "Hogy lehetne kotni, amikor hivatalosan nincs is kategorizalva, mint kozlekedesi eszkoz? A biztositok is elmondtak neked, akkor mit varsz itt?"

    Kategorizálva van. Biztosítók alapjában véve kereskedők, a kockázatelemzéshez értenek, nem a joghoz. Arra ott vannak a jogászaik, ha kell.

    Kategorizálva van:

    EU szabályozás nem kötelező érvényű [link]

    (6) A közösségi jóváhagyási eljárás célja, hogy mindegyik tagállam
    megállapíthassa, hogy minden egyes járműtípus átesett a külön
    irányelvekben előírt ellenőrzéseken, típusbizonyítványuk pedig
    kiadásra került. További cél, hogy a gyártók a jóváhagyott
    típusnak megfelelő összes járműre vonatkozóan elkészíthessék a
    megfelelőségi igazolást*

    Az ilyen igazolással rendelkező járművet a Közösség valamennyi országában forgalomba lehet hozni, érté-
    kesíteni lehet, és nyilvántartásba lehet venni.
    (7) Mivel a járművek közösségi típus-jóváhagyási rendszere műkö-
    désének tökéletesítésére kitűzött célt az egyes tagállamok nem
    érhetik el kellő hatékonysággal, és ezért – tekintettel a javasolt
    intézkedések nagyságrendjére és kihatására – az a Közösség
    szintjén inkább elérhető, a Közösség a Szerződés 5. cikkében
    meghatározott szubszidiaritás elvének megfelelően intézkedéseket
    fogadhat el. Az említett cikkben foglalt arányosság elvének
    megfelelően ez az irányelv nem lép túl az említett célok eléré-
    séhez szükséges mértéken.
    (8) Az ezen irányelv végrehajtásához szükséges intézkedéseket a
    Bizottságra ruházott végrehajtási hatáskörök gyakorlására vonat-
    kozó eljárásokról szóló, 1999. június 28-i 1999/468/EK tanácsi
    határozatnak ( 1) megfelelően kell elfogadni.
    (9) Az egyértelműség érdekében tanácsos, hogy a 92/61/EGK tanácsi
    irányelv hatályát veszítse, ezen irányelv pedig a helyébe lépjen,
    ELFOGADTA EZT AZ IRÁNYELVET:
    I. FEJEZET
    Hatály és fogalommeghatározások
    1. cikk
    (1) Ezen irányelv minden motorkerékpárra és segédmotoros kerék-
    párra vonatkozik, függetlenül attól, hogy ikerkerekes vagy másfajta
    kivitelű, továbbá az ilyen járművek alkatrészeire és önálló műszaki
    egységeire.
    Ez az irányelv nem vonatkozik az alábbi járművekre:
    a) olyan járművek, amelyek tervezési sebessége nem haladja meg a 6
    km/h-t;
    b) a gyalogosok általi használatra szánt járművek;
    c) a mozgáskorlátozottak általi használatra szánt járművek;
    d) a közúton vagy terepen való versenyzésre szánt járművek;
    e) a 92/61/EGK irányelv alkalmazásának kezdetét megelőzően már
    használatban lévő járművek;
    f) mezőgazdasági vagy hasonló célokra használt traktorok és munka-
    gépek;
    g) az elsősorban szabadidős célokra tervezett, szimmetrikus kerékelrendezésű terepjáró járművek, amelyeknek elöl egy, hátul pedig kettő
    kerekük van;
    h) a legfeljebb 0,25 kW folyamatos névleges teljesítmény leadására
    tervezett, elektromos segédmotorral felszerelt, pedálhajtású kerék-
    párok, amelyeknél a motor teljesítménye a jármű sebességének növekedésével fokozatosan csökken, majd kikapcsolódik a 25 km/h sebesség elérésekor vagy korábban, ha a kerékpáros nem folytatja tovább a pedálok hajtását, sem pedig ezek alkatrészeire vagy önálló műszaki egységeire, kivéve ha ezeket az ezen irányelv alkalmazási körébe tartozó járműbe való beépítésre szánják.
    Az irányelv nem alkalmazandó egyedi járművek jóváhagyására, kivéve, ha az ilyen jóváhagyásokat kiadó tagállamok elfogadják alkatrészeknek és önálló műszaki egységeknek az ezen irányelv alapján kiadott típusjóváhagyását a vonatkozó nemzeti követelmények alapján kiadott helyett.
    (2) Az (1) bekezdésben említett járművek az alábbi csoportokba
    sorolhatók:
    a) segédmotoros kerékpárok (robogók), azaz kétkerekű segédmotoros kerékpárok (L1e kategória) vagy háromkerekű segédmotoros kerékpárok (L2e kategória),amelyek legnagyobb tervezési sebessége 45 km/h, és az alábbi jellemzőkkel rendelkeznek:
    i. kétkerekű típusnál a motor:
    — hengerűrtartalma nem nagyobb 50 cm3-nél a belsőégésű
    motorok esetében, vagy
    — folyamatosan leadott legnagyobb névleges teljesítménye nem
    több 4 kW-nál elektromos motor esetében;
    ii. háromkerekű típusnál a motor:
    — hengerűrtartalma nem nagyobb 50 cm3 -nél a külső gyújtású
    motorok esetében,
    — legnagyobb hasznos teljesítménye nem több 4 kW-nál egyéb
    belsőégésű motorok esetében, vagy
    — folyamatosan leadott legnagyobb névleges teljesítménye nem
    több 4 kW-nál elektromos motorok esetében;
    b) motorkerékpárok, azaz kétkerekű, oldalkocsi nélküli(L3e kategória)
    vagy oldalkocsis (L4e kategória) motorkerékpárok, amelyek belsőégésű motor esetében 50 cm3-nél nagyobb hengerűrtartalmú motorral
    vannak ellátva, és/vagy amelyek legnagyobb tervezési sebessége a
    45 km/h-t meghaladja;
    c) motoros triciklik, azaz három, szimmetrikus elrendezésű kerékkel
    ellátott járművek (L5e kategória), amelyek belsőégésű
    motor esetében 50 cm3 -nél nagyobb hengerűrtartalmú motorral
    vannak ellátva, és/vagy amelyek legnagyobb tervezési sebessége a
    45 km/h-t meghaladja.
    (3) Ezen irányelv az alábbi jellemzőkkel rendelkező négykerekű
    motorkerékpárokra is vonatkozik:
    a) könnyű, négykerekű motorkerékpárok, amelyek terheletlen tömege
    kevesebb 350 kg-nál (L6e kategória), a 45 km/h-t meg nem haladó
    legnagyobb tervezési sebességű elektromos járművek esetében az
    akkumulátorok tömegét nem számítva, és amelyek
    i. hengerűrtartalma nem nagyobb 50 cm-nél a külső gyújtású
    motorok esetében;
    ii. legnagyobb hasznos teljesítménye nem több 4 kW-nál egyéb
    belsőégésű motorok esetében; vagy
    iii. folyamatosan leadott legnagyobb névleges teljesítménye nem
    több 4 kW-nál elektromos motorok esetében.
    Ezeknek a járműveknek teljesíteniük kell az L2e kategóriához tartozó
    háromkerekű segédmotoros kerékpárokra alkalmazható műszaki
    követelményeket, kivéve ha külön irányelvekben ettől eltérő rendel-
    kezés szerepel;
    b) az a) pontban említetteken kívüli négykerekű motorkerékpárok,
    amelyek terheletlen tömege nem haladja meg a 400 kg-ot (L7e kategória) (az árufuvarozásra szánt járművek esetében az 550 kg-ot), az elektromos járművek esetében az akkumulátorok tömegét nem számítva, és amelyek legnagyobb hasznos teljesítménye nem haladja meg a 15 kW-ot. Ezek a járművek motoros tricikliknek minősülnek, és teljesíteniük kell az L5e kategóriába tartozó motoros triciklikre alkalmazandó műszaki követelményeket, kivéve ha külön irányelvekben ettől eltérő rendelkezés szerepel"

    Megfelelősségi igazolás pl.*: [Dualtron bent felsorolt 16 modelljére érvényes]

    Netrisk ( Biztosítási alkusz cég ) cikke: [link]

    Milyen járművek minősülnek segédmotornak?
    A segédmotoros kerékpár, rövidebb nevén segédmotor olyan két-, esetleg háromkerekű jármű, amelyet 50 köbcentiméternél kisebb hengerűrtartalmú, vagy legfeljebb 4 kilowatt teljesítményű motor hajt, legnagyobb sebessége pedig nem haladja meg a 45 km/h-t. Ezek a járművek az úgynevezett „AM” kategóriába tartoznak, így a vezetésükhöz legalább ilyen kategóriájú jogosítvány szükséges. A segédmotoros kerékpárok különlegessége, hogy a rendszámmal való ellátásuk nem kötelező – ugyanakkor nem is tilos –, viszont a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást ezekre is meg kell kötni. Ne feledjük, hogy bizonyos elektromos kerékpárok is minősülhetnek segédmotoros kerékpárnak: az önálló gázkarral rendelkező, a pedálozás nélkül is hajtható, a 300 wattnál nagyobb teljesítményű motorral rendelkező, valamint a 25 km/h sebességet meghaladó e-biciklik már a segédmotor kategóriába tartoznak. Ezeknek a vezetéséhez ugyanúgy jogosítvány és kötelező biztosítás szükséges, így mindig legyünk résen, és legyünk tisztában a vonatkozó szabályokkal, mielőtt elektromos kerékpárt vásárolnánk! Bár a kategórián belül létezik négykerekű segédmotoros kerékpár (quad, moped) is, ennek a járműtípusnak a szabályzása részletesebb és bonyolultabb, így ezeket a járműveket érdemes külön kezelni a kismotoroktól és robogóktól.

    ... Ne feledjük, hogy a hazai KRESZ értelmében csak a segédmotoros kerékpárnak nem minősülő pedelecek mentesülnek a kötelező biztosítás megfizetése alól, így, ha e-kerékpár vásárlását tervezzük, ezt mindenképp vegyük figyelembe!

    Náluk nem lehet egyenlőre rollerre ( smkp ) biztosítást kötni. (próbáltam)

    Érdekes lehet még, mert bár nyilván tanulták, ha tanulták, de mivel nem gyakori az igény, így nem minden jogász ismeri:
    [lex specialis derogat legi generali elv, specialitás elve]

    "A jogi normák általánosan megfogalmazott tényállásokat, magatartási mintákat tartalmaznak, a jogalkalmazás során pedig az egyedi esetre nézve kell megállapítani, hogy mit mond a jog. A norma absztrakt értelmének megállapítását, és a konkrét esetre való pontosítását a jogértelmezés segíti. Az egyszerűbb társadalmi körülmények között a jogi normák jellemzően konkrét élethelyzetre
    vonatkoznak, ezért értelmezésük főleg a normák szó szerinti értelmezéséhez kötött. A mai fejlett társadalmakban a jogi normák túlnyomórészt általános szinten megfogalmazottak, nem egy egyedi esetre irányadóak, ezért az általános megfogalmazású norma egyedi esetre alkalmazása során a jog értelmezése egyre többször válik szükségessé..."

    Ez alapján simán belemagyarázható olyan dolog is, ami konkrétan ugyan nincs leírva, de a jogszabályi szövegkörnyezetből kimazsolázható, amit bizonyítani akarnak.

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz Peaceliker #25511 üzenetére

    "Nagyobb roller és smkp megfeleltetés pont a tervezett sebességen bukik meg. Ugyanis rollerek nem max 45re lettek tervezve."

    Jogos.

    Téma: Sebesség maximalizálás jogalkotó részéről.

    Jogértelmezési kérdés is lehet. Láttam jogszabályban leírva mindenféle szövegkörnyezetben. Láttam 40-et, 45-öt. Sík úton, tartósan, tervezett sebességen stb. mindeféle cimkékkel ellátva.

    Analógiák.

    Gépjárműnek, autónak, motornak, tg.kocsinak nincs maximalizált felső sebességhatára, vannak viszont a KRESZ-ben leírt kategóriák, milyen fajta jármű, szabályosan, hol, milyen sebességgel mehet.

    Utóbbi megközelítés gyakorlatban is ellenőrizhető, míg a jelenlegi pongyola rendelkezés miatt a smkp kategóriára a gyártó max. sebességet túl kell tervezze, mert nagyon nem mindegy hogy a vezető 50 vagy 150kg.

    Szóval haladni kéne a korral, a jogalkotókra vár még egy kis feladat, a megoldás meg az orrunk előtt van...

    P.S.: Lajstromba vétel, és rendszám hijján gyakorlatban nem vagy nehezen ellenőrizhető egy smkp. vagy roller sebessége.

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz Peaceliker #25453 üzenetére

    Megérkezett a szitálás gátló. Végül nem az lett, amit mutattam, hanem a német amazonról egy olyan, aminek a tengelye nitrides kezelést kapott. Egyébként ezt a felületkezelést ( speckó sárga szine alapján, mert a leírásba ilyet nem tettek) nagyon drága motor tuning telókba használják, mert kopásállóbb, jobban csúszik, tartósabb stb. Meg hamarabb is megérkezett, ugyan egy picit drágább volt, de így is megállt háznál 25 ropiba.

    Közben elkezdtem a konzolt is...

    Meg a konzol helyét előkészítettem coilozásra...

    ami eredetileg a kürt felfogatására szolgált. A két csavarhely látszik a képen, a duda már leszerelve.

    És mivel lusta vok.

    a kereket felkötöttem, mert útban volt, és mert nem akartam kikötni a féket, meg a vezetékeket...Folyt. köv.

    [ Szerkesztve ]

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz fatalista22 #25530 üzenetére

    "Bocs, régen jártam erre. Mivel az orvosok egyáltalán nem tiltják most, ez azt jelenti, hogy bíznak benne, megoldották a problémámat."

    Bocs hogy belevau, de az orvosoknak tudniuk kéne először is, hogy ilyen állapotban akarsz forgalomba részt venni.

    Nem tudom hallottál-e már az apnoé nevű "betegségről" ami tulajdon képpen egy alvászavar.

    Nos, már ezzel a kórképpel bevonják a jogsidat, nemhogy egy ájulásos kórképpel.

    Szóval az nem elég, hogy nem tiltják, hanem kifejezetten engedélyeznie kell az orvosnak az ilyen állapotban való vezetést.

    Ha engedélyezi, onnantól Övé a felelősség. ( Azt azért megnézném, melyik orvos menne helyetted börtönbe* )

    Mégvalami!

    Ha tudomásomra jutna, hogy egy szerettem azért sérült meg, mert a felelőtlen vezető abban bízott, hogy vele soha többet nem történik meg, és mégis balesetet okozott, nem igazán érdekelne mi történik velem, de az biztos hogy kinyírnám az illetőt.

    Ez nem vicc! Tessék elmenni az orvoshoz, hogy írja alá azt az engedélyt, hogy vezethetsz, forgalomban részt vehetsz, különben potenciális gyilkos vagy ha bármilyen járművel részt veszel a forgalomban !

    [ Szerkesztve ]

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz fatalista22 #25540 üzenetére

    "A zárójelentésemben is benne van, hogy kerékárra ülhetek. Ennyi elég?"

    Szobakerékpárra nem volt benne?

    A háziorvos fogja megmondani, nyilván a kardiológus véleménye alapján, de ez így akkor sem okés, mert nem az van a zárójelentésedben, hogy forgalomba engednek vezetni.

    Tényleg sajnálom, hogy ilyen állapotba kerültél, de ez még nem hatalmaz fel arra, hogy mások életével játsz !

    Tisztában vagy vele, hogy egyszer már megtörtént, hogy elájultál vezetés ( biciklizés ) közben.

    A büntetőjogi definíció szerint ez a luxuria, a tudatos gondatlanság: Az elkövető előre látja magatartása következményeinek a lehetőségét, de könnyelműen bízik azok elmaradásában. legyen mondjuk ez a link [bűnösség].

    El kéne fogadni, hogy nem mindenki alkalmas vezetésre. Ettől nem leszel kevesebb másnál. A lakosság nagyobb részének nincs engedélye vezetni, nem nagy dolog ebbe a csoportba tartozni, csak kellemetlen.

    Maradjunk a realitás talaján, örülnék ha mindíg és mindenkor öntudatodnál tudnál maradni, de mivel volt már példa az ellenkezőjére, nagy az esély arra, hogy a többi közlekedő védelmében megvonják/nem adnak engedélyt vezetni.

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz Reggie0 #25541 üzenetére

    "Orvosok nem nagyon mennek bortonbe ilyesmiert, ezert sem veszik komolyan a jogsi hosszabbitasos vizsgalatokat."

    Valóban nem. Viszont nem azért tanultak intenzíven 28-30 éves korukig, ( + diplomát követően ) hogy utána foglalkozástól eltiltás miatt ne gyakorolhassák a nehezen megszerzett szakmájukat.

    Lányom is, és a vőm is a SOTE-n végzett, nem veszélyeztetnék semmi pénzért a megélhetésüket, főleg nem egy idegenért.

    Arról nem is beszélve hogy büntetőügyekben nem sima orvos, hanem iü.orvosszakértő fog véleményt mondani.

    Utólag !

    Jobb megelőzni a problémát !

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz ridiculous #25551 üzenetére

    A közlekedésben vezetőként részvétel, nem alapjog, nem jár alanyi jogon.

    Járműre, és a vezetőjére vonatkozó fogalmakat a KRESZ szabályozza, ami annyit jelent, hogy ugyan nem köti a rolleres, bringás, gyalogos stb. közlekedését engedélyhez, azonban a forgalomban való részvételét szabályozza.

    Mivel a jogszabály rendelkezik a forgalomba részvételük feltételeiről, ez megalapozza a polgári jogi és büntetőjogi felelősséget is.

    KRESZ - A közúti közlekedés szabályai [link]

    4. § A járművezetés személyi feltételei

    (1) Járművet az vezethet, aki ...

    b) a jármű biztonságos vezetésére képes állapotban van...
    II. A közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak [link]

    a)Jármű: közúti szállító- vagy vontató eszköz, ideértve az önjáró vagy vontatott munkagépet is. A mozgáskorlátozottak közlekedésére szolgáló, emberi erővel tolt vagy hajtott kerekes szék és a gépi meghajtású kerekes szék – ha sík úton önerejéből 10 km/óra sebességné gyorsabban haladni nem képes, továbbá a gyermekkocsi és a talicska – azonban nem minősül járműnek. Az ilyen eszközökkel közlekedő személyek gyalogosoknak minősülnek

    (roller = jármű* )

    r/1) Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti...

    PTK. 1.2. a felelősség általános szabálya [link]

    6. § [A felelősség általános szabálya]

    Aki másnak jogellenesen kárt okoz, köteles azt megtéríteni. Mentesül a felelősség alól a károkozó, ha bizonyítja, hogy magatartása nem volt felróható.

    és

    Btk. 2012. évi C. törvény [link] a Büntető Törvénykönyvről

    Közúti baleset okozása

    235. § (1) Aki a közúti közlekedés szabályainak megszegésével másnak vagy másoknak gondatlanságból súlyos testi sértést okoz, vétség miatt egy évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
    (2) A büntetés
    a) három évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekmény maradandó fogyatékosságot, súlyos egészségromlást vagy tömegszerencsétlenséget,
    b) egy évtől öt évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekmény halált,
    c) két évtől nyolc évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekmény kettőnél több ember halálát okozza, vagy halálos tömegszerencsétlenséget
    okoz.

    (Figyelem! Itt szó sincs semmilyen vezetői engedélyről, rollerrel, bringával vagy gyalog ugyanúgy elkövethető.)
    A fent leírtak nem véleménykérdés, hanem jogszabályokon alapuló tények.

    P.S.: Közben megtaláltam azt a cikket amire korábban az apnoéval kapcsolatban hivatkoztam: [link]

    Azt az orvost gyanúsította meg a veronai buszbaleset kapcsán elsőként a Készenléti Rendőrség Nemzeti Nyomozó Iroda, aki egészségügyileg alkalmasnak találta a busz korábban alvászavarral kezelt sofőrjét...

    Potenciális gyilkos volt-e a sofőr? Nem potenciális volt, hanem szó szerint halálos tömegszerencsétlenséget okozott, mert felelőtlenül, ismerve betegségét vezette a buszt. Ugyan bízott a következmények elmaradásában, de haszontalanul, mert az meg bekövetkezett.

    17-en haltak meg, többségében gyerekek. Az meg hogy a végén az orvost felmentették bizonyítottság hiányában, az igazságszolgáltatás kicsúfolása. Ráadást meg a nyomorult sofőr végig ki akart bújni a felelősség alól...

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz PociAti #25589 üzenetére

    "(Mondjuk ha nem olyan finoman szabályozhatók a fékek, vagy a nagy forgalom miatt sűrűn kell lassítani.)"
    Tehát nem lehet azt mondani, hogy ez a viselkedés a jó, a másik nem az. De nekem is inkább a szabad gurulás / nagyon enyhe fékezés jön be.

    Olyan szakaszon, ahol lehet egyenletesen gurulni, mert mondjuk nincs forgalom, ott ésszerű lehet a motorfék kikapcsolása, de ahol a forgalommal kell együtt mozogni, ott a tempomat nem használható, és a motorfék ami inkább hasznos lehet.

    Olvasom, amiket a motorfékről írtatok, de azért kissé hitetlenkedem, hogy a gyári szofver miért engedi meg a legnagyobb fokozatot, ha meg aztán hazavágja az elektronikát.:F

    Számomra, ez elég hihetetlennek tűnik.

    Ha azt mondjátok, hogy ez nem városi legenda, és nem arról van szó, hogy az unokaöcsém nénikéjének az ángya ismer valakit, akinél ez egyszer megtörtént, akkor visszaveszek a full motorfékből, de egyébként fékkímélés szempontjából - meg így vagyok egyébként is szocializálódva, nem pedig szabadonfutóra - visszaveszek egy közepes motorfék fokozatra.

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz PociAti #25592 üzenetére

    "Célszerűbb inkább kicsit lemaradni, és kényelmes tempóban követni. Tempomat ilyenkor működhet. Vagy ha nagyon bolond emberről van szó, akkor én is inkább leelőzöm, látni sem akarom mit bénázik."

    Most erősen gondolkodnom kell, hogy Budapesten, hol van olyan út, ahol nincs 50m-enként kereszteződés, meg zöldhullám kialakulhat. Még a buszsávban is elé sorolnak az embernek a kanyarodni szándékozók.

    Ami eszembe jut, a budai alsórkp. Váci út, Üllői út, Soroksári út, egy kivételével mind-mind soksávos.

    Azt nagyon tudom kocsival is utálni, amikor seggembe másznak, meg csak azért is bemegy a kereszteződésbe, pedig esélye sincs lámpaváltás alatt átmenni rajta. Meg úgy általában az értelmetlenül nyomulós, erőszakos vezetőt.

    Na jól kimérgelődtem magam.

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    Annak tiszteletére, hogy elkészült a szitálás gátlóm, elmentem tesztelni, gyakorolni.


    Korábban nem voltam megelégedve a gázkar helyzetével... az most jó, de legalább nem látom a kijelzőt/mennyivel megyek - mondjuk eddig sem néztem.

    A kürtöt is át kellett helyezni.

    A viselkedése példás lett a szitálás-gátlóval. Lazán ülve "motorozható".

    Stuntra felállva a bukkanók kisimulnak.

    Kormányt eddig nem volt ajánlatos egy kézzel tartani menet közben ( ideges volt ) ez most teljesen megszűnt.

    A szitálás-gátló 16 fokozattal bír, tesztelés alapján a 8-as beállítás látszik optimálisnak.

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz Enigma1945 #25686 üzenetére

    Jobbulást !

    Szeretek felkészülni, illetve amennyire lehet elkerülni a bajt/csökkenteni a kárt.

    Mindenkinek azt ajánlom, hogy számoljon mennyibe kerül az orvosi számla/fájdalom ára/kiesett jövedelem.

    És mennyibe kerül egy ilyen.

    Ezt márciusban vettem [link] (Nem itt.)

    Full protektoros nyári kabát, gerinc, váll, és könyökvédőkkel, és asszem vmi aramidszál is van belekeverve az anyagába.

    Csupa háló az egész, átfúj rajta szél, ezért még alá szoktam venni egy széldzsekit.

    Utolsó darab volt, csupa por, és asszem olyan 30-ra sikerült lealkudnom.

    Szóval jó befektetés a védelem.

    Szerintem.

    P.s.: Ha nem tetszik a dzseki fazon, létezik kockás flanelling, és pullover stílusban, is full protektoros védelem.

    [ Szerkesztve ]

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    Bukóból ezt választottam. [link] ez már ECE 22.06. szabány.

    Alapvetően nem megyek terepre, vagy olyan helyre, ahol arcomba csaphat egy ág, ezért nyitott lett.

    Nyilván a zárt biztonságosabb, de bevállaltam...

    Mivel nem tudtam felpróbálni ezért a külföldi gyártó egy régebbi, hasonló tipusa alapján választottam méretet.

    Kockáztattam és nem jött be. Nem akartam visszaküldeni, annak ellenére, hogy a fülem gyötörte, úgyhogy kivettem a polisztirol bélést, és ott a hol a fülemet nyomta, egyszerűen kivágtam, és úgy tettem vissza a belét.

    Más NE csinálja utánam, mert nagyobb a valószínűsége, hogy utána el lehet dobni az új sisakot, nekem bejött, szerencsém volt. ( Csak annyit vágtam ki , ami a fülemnél komfortossá teszi. )

    Tanulság, nem szabad online venni, csak olyat, amit fel is lehet próbálni, még fizetés előtt.

    P.S.: 2024-re az üzletek és a vásárlók által ismert ECE 22.05-ös szabványt leváltja a ECE 22.06 10%-kal biztonságosabb bukósisak

    [ Szerkesztve ]

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz Peaceliker #25723 üzenetére

    "Rollerre erősen ajánlott az állvédős (fullface) sisak. Fogtechnikusok üzenik"

    Én is ezt írtam. :D Meg azt, hogy az elveim ellenére döntöttem a nyitott mellett...

    Most írjam le, hogy hülyén néz ki?!

    Igen, sokan ezért nem hordanak egyáltalán sisakot, mert rollerra túl soknak, tartják.

    Pár kifogás: Túl nagy és ha nincs a fejen csak gátol, kényelmetlen, meleg, meg nincs hova tenni, lefoglal egy kezet, nem lehet otthagyni a rolleren, mert ellophatják stb.

    Mint mindent, itt is alaposan (?!) körbejártam a témát, kell-e és ha igen, akkor milyen, mennyit kell rá áldozni stb.

    Felpróbáltam bringára "fejlesztett" sisakokat, és hát nagyon nem voltam megelégedve még a 100.000. Ft-os kategóriával sem. Példának okáért kifejezetten irritált a tarkónál lévő csavaró-szorító, meg úgy un-block a minősége, nyekergése a kézben, meg amit ez miatt kinéztem belőle védelmi szintet. Túl keskeny, párnázatlan állszíj sem segített.

    Ezt a gombot a tarkónál meg szerintem nem gondolták komolyan, adott esetben akár több kárt is okozhat, mintha nem is lenne sisak az ember fején.

    Ez saját vélemény, nem találta rá kutatást, mondjuk nem is kerestem.

    Úgy gondoltam, hogy ennél több biztonságot kaphatok, kevesebb pénzért, ha motoros kategóriába nézelődöm tovább, már csak azért is, mert amíg bringás bukóknál nincs semmilyen szabvány, addig a motorosnál van, és amit leírnak az vélhetően úgy is van.

    Magyarán semmi nem garantálja a bringásnál, hogy megvéd, addig a motorosnál, mielőtt gyártásba kerül át kell esnie egy szabványosított szigorú teszten.

    Végülis a lényeg, hogy legyen valami védelem a fejen. Jó esetben nem a bukósisak rossz minősége fog több kárt okozni/megölni, mint az hogy nincs a fejen helyesen/szorosan rögzítve, az én véleményem az, hogy a bringás bukó jobb a semminél.

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz h1mpi #25722 üzenetére

    [ Szerkesztve ]

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz bandigyerek #25727 üzenetére

    "A minap lefejeltem vele a pinceajtót. Én kértem elnézést."

    Nekem tetszik ez az airsoftos is, meg az IXS-es is különböző okokból.

    Köszönöm, hogy megosztottátok, lehet kedvet kapnak olyanok is, akiket a kommersz minőség (!) eddig elriasztott.

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz h1mpi #25726 üzenetére

    "Az gondolom a motoros bukósisakokra vonatkozik, mert kerékpáros sisakok esetében nem láttam még ezt a szabványt sehol."

    Deduktív megközelítésben ez annyit tesz, hogy egyetlen kerékpáros sisak sem felel meg a speciálisan bukósisakokra megállapított CEC 22.06-os szabványnak, különben az lenne a nagybetűkkel kiemelve a leírásában, nem pedig, minden egyéb általános szabvány, már ha van egyáltalán bármi utalás a védelem szabványosított fokára.

    Egyébként az IXS képes a magasabb szabványnak megfelelő sisakok készítésére, gondolom közrejátszott a súlya is abban, hogy mi kerüljön a termék leírásába. ( itt sincs ingyenebéd*)

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz h1mpi #25733 üzenetére

    "#25732: persze hogy nem felel meg, egy rendes motoros krossz sisak ég és föld, én felpróbáltam vagy 10 félét..."

    Azt lenne jó elérni, hogy legalább elmenjenek a rolleresek, bringások felpróbálni sisakokat...

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz punisher1 #25749 üzenetére

    Én nem mondtam, hogy egyetértek az EU korlátozással.

    Azt gondolom, úgy lehet "túlélni" a közlekedési kényszert, hogy ismerjük a korlátainkat, folyamatosan felmérjük a környezetünket/ helyzetünket, és "használjuk" a fejünket...

    Kimenni az utcára - gyalog is - kockázat, példának okáért akár a fejünkre is eshet egy tégla, és ott maradunk.

    Mindenkinek magának kell eldönteni, hogy ki milyen kockázatot vállal.

    Ami a fontos, hogy előre lássuk a lehetséges következményeit annak amit éppen csinálunk, és ha ez megvan már csak folyamatos kockázatelemzésre, és döntésekre van szükség.

    A szabályok azért vannak, hogy segítsenek a döntésekben, és a többi közlekedő tudja rólad, hogy mire számíthat, mit fogsz a következő pillanatban csinálni.

    Amit nem tehetsz meg, az az hogy nem ismered a szabályokat, félreérthetően, vagy kiszámíthatatlanul viselkedsz az úton.

    Szerintem

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz punisher1 #25755 üzenetére

    "Én jobban ki vagyok azokra akik ülést tesznek rollerra.Minek?Akkor miért nem robogót vett?Nem tud állni?Akkor meg végképp robogó kell.Vagy mert ezt össze lehet csukni?Szerintem nagyon vicces én mindig röhögök ha ilyet látok.
    De egyszer valahol olvastam ha jön új szabály akkor azokat lehet leszedni különben robogókra minősítik,a sima rollert meg segédmotorosra."



    Ez kérlek egy smkp. jogilag, és megfelel az összes rá vonatkozó követelménynek, hogy forgalomban részt vehessen, úgymint vezetői engedély, bukósisak, világítás, tükör ( azóta felkerült a jobb oldalra is a másik ) minden. És igen, van kötve rá kötelező érvényes felelősségbiztosítás is.

    Most röhögjél !

    És szó sem lehet róla, hogy lekerüljön róla az ülés ! Duzzogva bár, de tőlem akár rendszámozhatják is, ha akarják, 1989 óta van "A" kat vezetői engedélyem.

    9.-ik emelten lakom. Be kell férjen liftbe, ezért kell összecsukható. 5 rugó alatt van az éves biztosítás, egyéb költség nincs, se súlyadó, se kötelező műszaki vizsga, semmi egyéb kiadás. Ha kell magam szervizelem aprópénzből, városban gk. nem ellenfél, buszsávban "jobbról előzök", egyébként szabályosan.

    Időjáráson kívül, mondj egy negatív indokot egy gépkocsihoz képest!

    Kezdj el számolni mekkora deal.

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz punisher1 #25757 üzenetére

    [link]
    Valamint itt a 9.pont érdekes(folyamatban lévő tervezet):
    [IMG:/dl/upc/

    Valami forrást, légyszi, hogy kitől származik ez a tervezet !

    Egyébként amit látni engedtél belőle, azzal nekem az égegyadta világon semmi problémám nincs, sőt azzal sem, hogy bizonyos rollerek, értem ez alatt a 250W+ teljesítményűeket smkp-nak minősüljenek. ( nagyobb teljesítmény--> nagyobb felelősség --> követelmény teljesítésétől való feltétel megkövetelése hatóságilag)

    Ez utóbbi miatt azért főhet a fejük a jogalkotóknak, mert a cél pont az lenne, hogy minél kevesebb szennyező gk közlekedjen a városban, ráadást nem megoldható a hatósági ellenőrzése sem ekkora tömegű mikrojárműnek, és a lakosság lemondana inkább az ilyen járművekkel való közlekedésről, növelve ezáltal a gj.forgalmat a városokban.

    [ Szerkesztve ]

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz wwenigma #25764 üzenetére

    "Ez leginkább egy belsős munkaanyag. Egyébként a 250W az lópikula, kb el lenne lehetetlenitve az egész, a lényege..."

    Én nem így látom.

    A 250W pont arra elég, hogy rásegítsen az alapvetően emberi hajtásra.

    Ha én lennék a hatóság 250W és 10" elsőkerék méret alatt engedném vizsga/eü alkalmassági nélkül járdán, bringaúton/sávban, sisak nélkül vezetni.

    Amit én gondolok, az az hogy 10"-os elsőkerék méret alatt exponenciálisan nő a baleset esélye, ezért ezt szigorúan bevezetném vízválasztónak.

    Nagyobb kerekűt, és/vagy nagyobb teljesítményűt SMKP-nak minősíteném, és városban leterelném a járműforgalomba, a buszok, tgk. közé ( ott száguldozzon ha mer, ne a babakocsik között a járdán*), és csak városon kívül használhassák a kerékpárutat, ott mondjuk kötelezően.Egyébkén a jelenlegi szabály is ez.

    Így élesen el lehetne határolni a kategóriákat, mert ami most van káosz az senkinek sem jó.

    SMKP-ra vonatkozó rendszám, műszaki vizsga nélküliség, maradhatna minden a régiben, úgymint kötelező bukósisak, KRESZ vizsga, kivéve ezt a nem képes 45Km/h-nál huzamosan nagyobb sebességgel menni szabályt, mert azt meg eltörölném.

    Ez már régen elavult, mert amikor ezt a szabályt hozták, nem létezett olyan, hogy megbízhatóan pontos sebességmérő/határoló.

    Nyilván kellene felső sebességhatár, és akár lehetne a jelenlegi is, tehát kötelező lenne a pálcika rollereken kívül (250W/10") a sebesség mérő a rolleren,- ami meg amúgy is van-, a szabály betarthatóságához.

    Városban így a járda-kerékpársáv megmaradhatna a gyalogosoknak és a tényleg lassú, emberi hajtásnak.

    Ez a fajta éles elválasztás idővel olyan roller igényt generálna, ami a biztonságosabb tehát, nagyobb kerekű rollerek keresletének növelése felé terelné a gyártókat.

    P.S.: Tegnap láttam. Iskolából kijött egy kiskerekű pálcika rollerrel egy 12 év körüli kissrác. Lámpánál leszállt, és megvárta hogy a gyalogátkelőnél zöldre váltson. Amikor szabadot kapott, a zebra kellős közepén tanyázott egy nagyot, leesett a rollerről egy úthiba miatt, táskáját erre, kabátját arra dobva.

    Nagyon ellene vagyok a kis méretű első keréknek, az ilyenekre nem nagyon kéne még plusz elektromos motor, elég nagyot lehet esni csupán csak lábhajtással is.

    Szerintem.

    [ Szerkesztve ]

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz punisher1 #25768 üzenetére

    "A tied kinézetre már súrolja a robogó kinézetét én nem ilyenre gondoltam hanem olcsóbb gyengébb kivitelű rollerre."

    Újra motorozni akartam, de olcsón. Robogó nem fért be a liftbe, ezért lett ez.

    Kiválasztásnál meg fontos szempont volt, hogy legyen gyári üléses változata/biztonságos (gyári) ülésrögzítési pontja.

    Nem vagyok híve a kókányolásnak, és elvileg van egy autószerelői végzettségem is.

    Ez egy Dualtron City, [itt vettem] gyári leírás szerint 4kW, ami a SMPK kategória felső határa.

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz Thunderzolee #25766 üzenetére

    THX ! Átnéztem !

    Igazából tetszik. Ez meg különösen:

    "Kerekek és gumiabroncsok
    5. (1) Az elektromos rollert legalább [200] mm átmérőjű kerekekkel kell
    felszerelni, beleértve a gumiabroncsot is."

    Nagyjából lefedi azt, amit fent írtam, anélkül hogy ismertem volna.

    "Mit várunk egy olyan csapattól, ahol a doktorbelügyminiszterúr kinyilatkoztatja, h a roller SMKP, és aszerint is kell tekinteni rá. Majd utána évekig fel se merül, h elősegítsék a megítélését?"

    Nem csípem a volt maffiavezért, de abban sajnos igaza van, hogy a KRESZ jelenlegi szabályozása szerint az elektromos roller jogilag SMKP.

    Az összes.

    Ezt tényleg helyre kéne tenni.

    Amit meg írtam azt a biztonságosabb közlekedés érdekében írtam, mert úgy látom, így lehetne javítani a helyzeten.

    És igen ez kényelmetlenséggel jár. Itt sincs ingyenebéd, a nagyobb közlekedésbiztonságot sem adják befektetés nélkül.

    Én kettéosztanám az e-roller kategóriát pálcika rollerre, és SMKP-ra utóbbit 40, max.50km/h sebességkorlátozással, azzal, hogy az utóbbi szigorúan az úttesten közlekedhet, járdán nem. ( Munkába járáshoz !)

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz geryboro #25774 üzenetére

    "ha hasonló lesz, mint a drón szabályozás, akkor beszoltuk. :((("

    Sosem drónoztam, így nem tudom mire gondolsz.

    Igazából nem értem hogy mi a baj SMKP-rollerrel.

    Kap jogi keretet.Mindenki tudja hogy mi vonatkozik rá. Nem kell műszakiztatni, nincs rendszám ( értitek ;) ) Állambácsi nem szed sápot.

    Előnye lenne, hogy műszakilag és biztonságtechnikailag is fejlődne a kategória . Nagyobb kerék,tiltott járdahasználat, bukósisak szabályozása stb. Ezzel együtt megemelném a sebességhatárt 50km/h-ra egységesíteném, hozzáigazítanám a többi közlekedőéhez. Korhatár kérdéses mennyi. Szvem szerint 18 alatt nem engednék forgalomba senkit.

    Pálcika rollerre is lenne szabályozás az elképzeléseim szerint, de ott könnyítés lenne, hogy kivennék a SMKP kategóriából, nem kéne bukó, lehet járdán menni, nincs korhatár, de korlátozva lenne a teljesítmény valamit-valamiért.

    Fogalmam sincs, hogy az aki majd megalkotja a roller szabályt, használt-e valaha is rollert. Lehet bőven szívás belőle, ebben igazad van.

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz punisher1 #25772 üzenetére

    "Hát igen ez már szinte robogó 70km/h szégyeld magad nem szép dolog :)Enyém pont a felével megy és már osztottak is :DDD
    De remélem érted akkor kikről beszélek."


    Már szégyellem is. :B :DDD , és igen, értem.

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz h1mpi #25776 üzenetére

    "Menetre készen (ha nem lenne ilyen rossz idő :U)"

    Az is eljön...

    Ezért szerintem páran irigykednek ! Értsd, nem mindenki mondhatja el magáról, hogy házon belül talál társat magának hobbihoz. :C

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz DigitXT #25781 üzenetére



    "biztonságtechnikailag is fejlődne a kategória
    Az a baj ezzel, hogy attól még, hogy kinevezik SMKP-nak, fikarcnyival
    sem lesz jobb minőségű, amit Kínában összehánynak, A.S. szabvány szerint (ahogy sikerül)..."

    Elvileg minden EU-ban forgalomba hozott rollerhez kéne lennie

    ilyen, vagy hasonló tanusítványnak, hogy az megfelel az EU-s szabályoknak.

    Ami még eszembe jutott ezzel kapcsolatban.

    Amikor szereltem a kereket, végülis csak le kellett venni az egyik lengőkart, amik egy kónuszon ült.

    Ez szabályosan két módon lehetséges, spec. un. "csapágylehúzóval" vagy gumikalapáccsal.

    A Te esetedben a kerék tört ketté, vagy anyagszerkezeti, szerelési, vagy vezetéstechnikai hiba miatt, nem tudom kizárni egyiket sem.

    Mivel írtad, hogy használtan vetted, simán el tudom képzelni hogy acél kalapáccsal ütöttek rá az alufelnire, hogy lelazítsák a lengőkart, vagy egyszerűen járdaszegélynek csúszott/ütközött a gépes, nem tudhatom, de lehet akár gyári hibás is.

    Mindenesetre ha tömegesen fordul elő az ilyesmi, ott már élni kell a gyanúperrel, hogy a gyártástechnológia nem megfelelő.

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz Reggie0 #25790 üzenetére

    " Pont ez a jo a nemet 15-20-as sebessegkorlatban, mert azok lehetnenek tenyleg kis palcika rollerek, akar kis kerekkel, de kis sebesseggel, amivel meg a jardara menni sem szentsegtores, mert annyival megy csak, mint amennyivel mas fut es akar egy 14 eves gyerek ala is lehet adni. "

    Válaszodból látom, hogy Te már érted, miért lenne jó a pálcikarollert kivenni a SMKP kategóriából.

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz Thunderzolee #25793 üzenetére

    "A rendszám arrafelé nem jár akkora bürokráciával, mint nálunk, de megértem az érveidet."

    Rendszámozás túl nagy teher lenne az állambácsinak is, nemcsak póógárnak, csak a bürokrácia növelését szolgálná, jobb lenne inkább elkerülni, mert félő hogy elvenné a kedvét a népnek a rollerezéstől, akarom mondani SMKP-ozástól.

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    OK Srácok !

    Ülés- nem ülés KRESZ szerint egyértelműen az elektromos roller minimum SMKP.

    Az összes!

    1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól (KRESZ)

    II. A közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak:

    r) * Segédmotoros kerékpár: a külön jogszabályban L1e járműkategóriába sorolt kétkerekű, L2e járműkategóriába sorolt háromkerekű jármű, továbbá az L6e járműkategóriába sorolt quad és mopedautó. [link]

    erre hivatkozik*:

    5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról

    (13) * A két-, három- és négykerekű segédmotoros kerékpár (L1e, L2e és L6e járműkategória), a kétkerekű motorkerékpár (L3e járműkategória), az oldalkocsis motorkerékpár (L4e járműkategória), valamint a három- és négykerekű motoros tricikli (L5e és L7e járműkategória) járműkategóriába sorolásának műszaki feltételeit a B. függelék 1. cikk (2) és (3) bekezdése határozza meg...

    erre hivatkozik*:

    ... B. Függelék az 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelethez *
    A két- és háromkerekű gépjárművek típus-jóváhagyási eljárása
    I. RÉSZ Alapvető rendelkezések
    1. Cikk Alkalmazási kör és meghatározások

    (1) Ez a Függelék az összes két- vagy háromkerekű, iker, vagy bármilyen más kerékelrendezésű gépjármű típusjóváhagyására vonatkozik, amely közúti közlekedésre készült, valamint az ilyen járművek alkatrészeire és önálló műszaki egységeire

    Ez a Függelék nem vonatkozik az alábbi járművekre:
    a) olyan járművekre, amelyeknél a legnagyobb tervezési sebesség kisebb, mint 6 km/ó,
    b) gyalogos vezetésű járművekre,
    c) mozgáskorlátozottak által használt járművekre,
    d) közúti- vagy terepversenyen használt járművekre,
    e) a 2000. július 1. [a 11/2000 (V. 24.) KHVM rendelettel módosított 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet B. Függelékének alkalmazási dátuma] előtt már használatban álló járművekre,
    f) mezőgazdasági és hasonló célokra használt traktorokra és gépekre,
    g) elsődlegesen szabadidős terep-tevékenységre kialakított járművekre, amelyek szimmetrikusan elrendezett kerekekkel rendelkeznek, egy kerék elöl és két kerék hátul kialakítással,
    h) pedálos rásegítéssel rendelkező kerékpárra, amely külső, folyamatos 0,25 kW névleges teljesítményű elektromos motorral rendelkezik, amelynek teljesítmény-leadása fokozatosan csökken és megszűnik, amint a jármű eléri a 25 km/ó sebességet, vagy előbb, ha a kerékpáros abbahagyja a pedál hajtását;
    nem vonatkozik alkatrészekre, vagy műszaki egységekre kivéve, ha azokat a Függelék alkalmazási körébe tartozó járművekbe való beszerelésre tervezték;
    nem vonatkozik a járművek egyedi forgalomba helyezésének engedélyezési eljárására.
    (2) Az (1) bekezdésben hivatkozott járműveket a további alcsoportokra kell osztani:
    2a) segédmotoros kerékpárokra, azaz kétkerekű járművekre (L1e kategória), vagy háromkerekű járművekre (L2e kategória), legfeljebb 45 km/ó tervezési sebességgel és az alábbi jellemzőkkel:
    2a1) kétkerekű típus esetében, amelynél a motor:
    – hengerűrtartalma legfeljebb 50 cm3 belső égésű motor esetében, vagy
    – legnagyobb folyamatos névleges teljesítménye legfeljebb 4 kW, elektromos motor esetében,
    2a2) háromkerekű típus esetében, amelynél a motor:
    – hengerűrtartalma legfeljebb 50 cm3, ha szikragyújtású, vagy
    – legnagyobb hasznos teljesítménye legfeljebb 4 kW egyéb belső égésű motor esetében, vagy
    – legnagyobb folyamatos névleges teljesítménye legfeljebb 4 kW, elektromos motor esetében,
    2b) motorkerékpárokra, azaz kétkerekű oldalkocsi nélküli (L3e kategória), vagy oldalkocsis (L4e kategória) járművekre, amennyiben 50 cm3-nél nagyobb hengerűrtartalmú belső égésű motorral vannak ellátva és/vagy a tervezési sebességük nagyobb, mint 45 km/ó,
    2c) háromkerekű triciklikre, azaz három szimmetrikus elrendezésű kerékkel rendelkező járművekre (L5e kategória), amennyiben 50 cm3-nél nagyobb hengerűrtartalmú belső égésű motorral vannak ellátva és/vagy a tervezési sebességük nagyobb, mint 45 km/ó,
    (3) Ezt a Függeléket négykerekű triciklikre is alkalmazni kell, azaz négykerekű, alábbi jellemzőkkel rendelkező gépjárművekre:
    3a) könnyű négykerekű triciklikre, amelyek terheletlen tömege legfeljebb 350 kg (L6e kategória) – elektromos járművek esetében nem számítva az akkumulátorok tömegét –, amelyek legnagyobb tervezési sebessége legfeljebb 45 km/ó, és
    3a1) amelyek motorjának hengerűrtartalma legfeljebb 50 cm3 szikragyújtású motoroknál, vagy
    3a2) legnagyobb hasznos teljesítménye legfeljebb 4 kW egyéb belső égésű motor esetében, vagy
    3a3) amelyek legnagyobb folyamatos névleges teljesítménye legfeljebb 4 kW, elektromos motor esetében.
    Ezeknek a járműveknek teljesíteniük kell az L2e kategóriájú háromkerekű segédmotoros kerékpárokra alkalmazandó műszaki követelményeket kivéve, ha az MR. B. Függelék vonatkozó mellékletei bármelyikében eltérően van meghatározva,
    3b) egyéb, a 3a) bekezdésben felsoroltakon kívüli négykerekű triciklikre, amelyek terheletlen tömege legfeljebb 400 kg (L7e kategória) (550 kg teherszállításra kialakított járműveknél) – elektromos járművek esetében nem számítva az akkumulátorok tömegét – és amelyek legnagyobb hasznos motorteljesítménye legfeljebb 15 kW. Ezeket a járműveket háromkerekű tricikliknek kell tekinteni, és teljesíteniük kell az L5e kategóriájú háromkerekű triciklikre alkalmazandó műszaki követelményeket kivéve, ha ez az MR. B. Függelék vonatkozó mellékletei bármelyikében eltérően van meghatározva.

    [link]

    Amit aláhúztam a tételes felsorolásban az a kivétel. --> Elektromos roller nincs felsorolva a kivételek között, ezért SMKP.

    Az hogy nem büntetnek érte, nem hiszem hogy igaz, szerintem csak arról van szó, hogy a száma nem éri el az érzékelési szintet.

    Tömeges szabálysértés megfeleltethető egy túlterheléses támadásnak, amire viszont a rendőrség egyszerűen nincs felkészülve. ( Jobb dolguk is van hogy taknyosok, és részeg külföldi turisták után szaladgáljanak bokorról-bokorra. )

    Másrészt a jogi eljáráshoz túl kéne élni a baleset, hogy legyen kit felelősségre vonni.

    Amikor viszont arra kerül a sor, hogy márpedig meg kéne állapítani a felelősséget, akkor bízhatsz benne hogy lesz rá hivatkozás.

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz Tangerine #25858 üzenetére

    Kösz az infót. Meglátjuk.

    Azt mondod a végállások gyengék? Kéne plusz független végállás, hogy ne tegyem tönkre a szitálás gátlót ?

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz pescara #25870 üzenetére

    "Nincs igazad, akkor nyomhat a szadba szondat, amikor egy gyalogosnak, ugyanis a roller nem kozlekedesi eszkoz meg hivatalosan. Ha maguk a rendorok ezt mondjak, akkor kar okoskodnod. "

    [link]

    Kérlek olvasd el, ha már annyit dolgoztam vele!

    KRESZ hivatkozik a KÖHÉM rendeltre, hogy mi számít SMKP.-nak.

    KÖHÉM függeléke leírja, hogy az összes kétkerekű gépi meghajtású jármű minimum SMKP, kivéve a felsoroltakat.

    Ezt hívják kiterjesztő értelmezésnek.

    Lásd például a pedelecet, ami ott van a felsoroltak között, de a roller meg nincs, tehát a "pedelec" nem, de az elektromos roller teljesítményétől függően minimum SMKP, ha közlekedsz vele a járdán, bringaúton, vagy úttesten, akárhol.

    Ennél egyszerűbben nem tudom leírni.

    Ha meg Neked rendőr kell hogy hitelesnek fogadd el, akkor meg itt vagyok!

    Ugyan már ezer éve nyugállományba vonultam, de a diplomámat ebből szereztem.

    Az egyenruhásoktól meg nem kell feltétlenül magas szintű jogszabály értelmezést elvárni, mert elsősorban nem ez a dolguk.

    [ Szerkesztve ]

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz Tangerine #25868 üzenetére

    Várom a beszámolót !

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz Tangerine #25869 üzenetére

    "A végállást nem szabad, hogy a gátló adja, akkor hosszabb útú gátló kell, vagy kisebb út, azaz kisebb sugáron kell, hogy forduljon a felfogatási pont a kormánynál (beljebb kell fúrni a lyukat)"

    A problem az, hogy nekem alapból nem volt végállásom, pontosabban a tyúkbelek határozták meg, meddig tekerhetem a kormányt.

    Ezen még dolgoznom kell... most a szitálásgátló adja a végállást.

    Egyébként a tiedet miért kellett szétszedni? Mi volt a hibajelenség? Hogyan hárítod el?

    A rúdnak, elvileg nem kéne a hosszanti tengelyre merőleges erőhatást kapnia, ezért nem gondolom, hogy a "könnyítés" a müa dugattyúnál kritikus. Persze jobb ha nincs kikönnyítve, de...

    Meg azért kerek a tg, hogy lehessen tömíteni. Új gumikarmantyúkat, szimmeringeket hol kapsz hozzá?

    A szelep hogy néz ki? Tudnál egy jó fotót, meg némi leírást a működéséről?

    Köszi.

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz Tangerine #25877 üzenetére

    "Azért szedtem szét, mert meg akartam fordítani a tengelyt..."

    Most azért egy kicsit megnyugodtam, hogy nem azért kellett hozzányúlni, mert valami elromlott benne...

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz Peaceliker #25882 üzenetére

    "Állítólag amúgy nagyon hamar fosni kezdik az olajat is... "

    Nincs tapasztalat, de ...

    A szitálás gátló tengelyét célszerű tisztán tartani.

    Pl. a homok (kvarc) igen kemény anyag, és ha az O gyűrű/gumikarmantyú/akármi tömítés és a tengely között beragad pár szem, -ha tengely felülete nem elég kemény- igen hamar berágja magát akár az acél felületbe is.

    Tömítést még lehet cserélni, de ha a tengely kap egy hosszanti karcot, ott egy új gumitömítés sem segít, lehet eldobni.

    A terep motorokon a gumiharang pl. ezért védi a telót.

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz Tangerine #25877 üzenetére

    "Azért szedtem szét, mert meg akartam fordítani a tengelyt, mert a két felfogatási pont túl közel volt egymáshoz. Szóval a bilincset a legvégére kellene tennem, de ahhoz a tengelyen lévő felfogató "szemnek" a gátló vastagabb végénnél kellene lennie, hogy a bilincset a vékony rész végére lehessen tenni. Eredeti állapotban csak kb középre lehettet volna, és így jobbra alig fordult el a kormány."

    Leírásodból megpróbáltam elképzelni a helyzetet. Szeretném megérteni, és ha lehet segíteni...

    Nagy könnyebbség lenne három fotó a két végállásból, meg középről, de legalább egy, amire azt írtad, hogy "...így jobbra alig fordult el a kormány."

    P.S. Kiemelten, nyilván a konzol érdekelne, és ha mondjuk kerülhetne mellé egy "centi" is, hogy lehessen látni, mennyi a különbség a bal és a jobb szélső állás közt, az jó lenne.

    [ Szerkesztve ]

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz Tangerine #25891 üzenetére

    OK !

    Nem tudsz képeket küldeni. Abból kell főznöm ami van.

    Fordítsuk meg a dolgot, elmondom, hogy én hol futottam bele problémákba, és hogyan oldottam meg a tervezésénél és kivitelezésnél.

    1./ Szitálás-gátlót még nem láttam belülről, ezért eszembe sem jutott szétszedni, tekintve hogy a csillapító közeget nem tudnám hogyan visszatölteni.

    2./ A Dualtron Cityhez gyárilag nem létezik konzol - legalábbis ilyen irányú keresésem nem vezetett eredményre - ezért nulláról kellett kezdenem.

    3./ Kellett építenem egy a még úton lévő szitálás-gátló főbb méreteivel megegyező próbadarabot a tervezéshez, hogy haladjak.

    4./ Felfogatási, rögzítési pontokat kellett keresnem a konzolhoz.

    (Szerencsém volt, mert elég közel találtam a kormányoszlop tengelyéhez, erről még később lesz szó.)

    A kormányoszlop átmérője 50 mm átmérőjű (forgó rész ). Ennek a külső felszínén tehát kb 25mm-el a közeptengelytől volt az egyik felfogatási pont.

    A gépem rollerhez képest extrém nagy kerekekkel rendelkezik. A kormány hattyúnyaka követi a kerék ívét, aminek eredménye képpen a trepni is szintén extrém nagy távolságra került, mint lehetséges rögzítési pont, ezért azt kizártam. Amit láttam példákat ott sokszor trepnire rögzítették a konzolt.

    Végül, a csőváz kerékhez közel eső részén találtam két gyári menetes lyukat, amik a kürtöt tartották.

    Mindebből azt akartam kihozni, hogy milyen fontos, minél közelebb kell lennie/találni konzol rögzítési pontokat, a szitálás-gátló viszonylag kicsi hossza, fizikai mérete miatt.

    Mivel a rögzítési pontok a roller hosszanti tengelyében helyezkednek el, ezért a konzolnak oldalra kell kinyúlni ettől a ponttól egyforma távolságra elöl is, és hátul is.

    Amikor a tesztelés során oldalra nem egyforma távolságra nyúltak ki a középvonalától a szitálás-gátló felfogatási pontjai, akkor megbomlott a szimmetria, és az egyik oldalra nagyobb, a másik oldalra kisebb kitérést eredményezett.

    Ráadást nem tehettem akármilyen messze a középvonaltól való oldalra kinyúlásokat, még akkor sem, ha ezek egyenlőek voltak, mert akkor meg drasztikus csökkent a kitérés maximális szöge.

    Amikor végre megérkezett a szitálás-gátlóm, meg kellett határoznom, hogy hova kerüljön a testére, milyen távolságra kerüljön a szemet rögzítő bilincs.

    Apropó nem értem ezt:

    " Oda kellene tenne tennem a bilincset a gátló testén, hogy elég messze legyen, ahol már a vastagabb rész van. "

    Nincs vastagabb rész a gátlómon, a test mindenhol ugyanolyan átmérőjű, ezért oda csúsztatom a rögzítő szemet rajta, ahova csak akarom/kell.

    A végső beállítás, felszerelés úgy történt, hogy a gátlót beállítottam középre, hogy a tengely mindkét végén 35-35mm-t ( L-max 70 mm ) mozdulhasson el, majd a legnagyobb fokozatra tekertem, hogy rögzítsem ezt az állapotot.

    Ezután a tengelyvégen lévő szemet rögzítettem először a váz-konzolhoz, majd a mozgatható szemet a kormány-konzolhoz, és majd csak ezt követően rögzítettem a gátló testén két csavarral a mozgatható rögzítőszemet.

    Legvégén feloldásra került, legnagyobb fokozatról lecsavartam talán 4-es fokozatra, és ellenőriztem a kitéréseket, hogy egyformák-e, nincs-e akadály.

    Abból amit írtál nekem az jön le - javíts ki ha tévednék - hogy korábban nem volt a rollereden szitálás-gátló. Így a rögzítési pontokat is Neked kell meghatároznod hova essenek.

    Ez gondot okozhat, ha nincs gyári rögzítési pont, és/vagy nem gyári a konzol.

    Nem tudom mi a helyzet Nálad, mesélhetnél még a konzolodról, ill. elmondhatnád hol voltak még gondjaid, esetleg ha tudsz fotózhatsz is.

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz Tangerine #25892 üzenetére

    "Itt látszik, hogy a jobb oldali verziót mennyivel nagyobbra lehet (Lmax) állítani, mint a balt."

    Az Lmax szerintem nem az amit gondolsz, hanem a szabad maximális elmozdulás hossza, a képek egyikén sem tudom hogy a kék jelölések mit takarnak, de hogy nem az Lmax-ot arra fogadni mernék.

    A max. szabad elmozdulási hosszt el kell felezni, és ez adja meg hogy az egyik és másik irányba mennyit mozdulhat.

    Ráadást a képeken nyilvánvalóan nem középállásban vannak a tengelyek.
    Ezen az Amazonról lopott képen pl. az aprx 70mm az Lmax, itt mint általában 35-35mm helyed van oldalanként a csillapításra

    [ Szerkesztve ]

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés