Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Pikari #302 üzenetére

    Ennyi pénzért csak valami hulladékot tudsz összerakni, kár belekezdeni. 200, de inkább 250-300 egy értelmes normál bringa, amivel egyáltalán van értelme próbálkozni, amikor ilyen sokat akarsz menni. Tényleg jobban jársz inkább a vonattal vagy a hagyományos bicajjal.
    A minőségi lithium akkuk ennél többet bírnak, amennyiben optimálisan van tárolva és használva. Nem hagyod lemerülve, nem tárolod hidegben és nem tárolod sokáig fullra töltve. Ez esetben 500 ciklus körül kezdenek veszíteni a kapacitásukból, ami még bőven nem azt jelenti, hogy használhatatlanná válnak, de már nem nyújtják a gyári teljesítményt, hanem mondjuk 80%-ot. 1000 ciklusig szokták bírni, utána már jelentősen veszít a teljesítményéből. 30-40% körül tudnak. A Bosch csinált már ilyen tesztet és valami 1500 ciklus környékén purcantak ki teljesen az aksik. Persze a meghibásodás lehetősége fennáll, tehát ha nincs szerencséd az elektronika is meghalhat, meg a cellák is meghibásodhatnak idő előtt. Ha véletlenül leejted az sem szokott jót tenni az akkunak. Szóval az biztos, hogy az akku egy sarkalatos pontja az ebike-nak, és hordoz magában extra kockázatot. Az én bringában Shimano EP8 rendszer van, 630Wh akku, 300 ezer ft ha venni kéne egy újat. Ha beszarik a motor 450-500 ezer egy új. Amíg van gari nem gond, na de utána. :)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés