Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) GodGamer5


GodGamer5
addikt

Remélem mostmár minden gépigényesebb játékba implementálni fogják, főleg azért mert a dlss3 sokszor elég instabil.

"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"

(#2) B.Á.L.!.N.T válasza GodGamer5 (#1) üzenetére


B.Á.L.!.N.T
senior tag

Mit jelent az,hogy instabil ? .. Mert én itt nem találkoztam olyannal,hogy valaki azt mondta volna egy dlss-re vagy fsr-re hogy instabil.

(#3) Tyrel válasza B.Á.L.!.N.T (#2) üzenetére


Tyrel
őstag

Talán artifactokra gondol - konkrét instabilitásról én se hallottam még.

Turenkarn

(#4) B.Á.L.!.N.T válasza Tyrel (#3) üzenetére


B.Á.L.!.N.T
senior tag

Igen, az lehet..
De én artifact-ra nem használom azt a szót,hogy instabil.
Így jelen pillanatban el nem tudom képzelni,hogy konkrétan mire gondolt :F

(#5) GodGamer5 válasza B.Á.L.!.N.T (#2) üzenetére


GodGamer5
addikt

Bocs a framegenre gondoltam. Pl a Robocop, Ghostrunner 2, Immortals of Aveum fagynak. A képminőség az frankó azzal nincs gondom.

"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"

(#6) Feri1984 válasza GodGamer5 (#5) üzenetére


Feri1984
tag

Nem a framegent kell okolni mert egy-két játékban hibás.
A készítők rosszul implementálták a motorba.
Vannak játékok ahol nem okoz problémát és szépen működik.

[ Szerkesztve ]

(#7) GodGamer5 válasza Feri1984 (#6) üzenetére


GodGamer5
addikt

Nem okolok senkit érte. Az Alan Wake 2-ben is szuper volt, csak idegesítő, hogy pár játékban instabilitást okoz.
Ezért írtam, hogy jó lenne az FSR3-at több játékban látni.

"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"

(#8) Feri1984 válasza GodGamer5 (#7) üzenetére


Feri1984
tag

Félre értés ne essék nem vagyok elvakult dlss,framegen fan.
De még mindig azt írod hogy :
"-csak idegesítő, hogy pár játékban instabilitást okoz."
Nem ő okozza.
A játékot nem tudták megcsinálni,hogy kezelje normálisan a technológiát.

(#9) Feri1984


Feri1984
tag

Viszont lenne kérdésem hátha itt kapok választ.
Eddig két játékban ( Last of Us,The Callisto Protokol) tapasztaltam a következőt.
Telepítés után a menüben kerestem a felskálázás lehetőségét és nem találtam.
Pedig tudtam hogy a fenti címek támogatják,még videót is néztem hogy hol kell keresni de nekem nem volt ott.És nem,nem ott volt csak nem engedte aktiválni,hanem szó szerint nem volt ott a menüpont.
Aztán mindkét címnél 4-5 újra indítást követően hirtelen ott termett.
Tapasztalt már valaki ilyet?

(#10) B.Á.L.!.N.T válasza Feri1984 (#9) üzenetére


B.Á.L.!.N.T
senior tag

A Callisto-val kapcsolatban tudok nyilatkozni.
Ha nincs bekapcsolva a temporalaa,akkor meg sem jelenik az upscaling,mint opció.

(#11) Sinesol válasza Tyrel (#3) üzenetére


Sinesol
veterán

Fura ez az indok is, mivel az artifactok, bugok éppenséggel az FSR-re jellemzőek, a DLSS3-al nem gyakoriak a problémák. Volt valamelyik nagy oldalon egy teszt a 3 cég technológiájáról és ott az jött ki, hogy a dlss magasan a legjobb és szinte fordul elő hiba, artifact, miközben az FSR vállalhatatlanul bugos, artifactos volt mindenhol. Igaz az még a 2-es verzió volt, dehát AMD-ről beszélünk, nem hiszem hogy a 3-as esetében elmaradnak a problémák.

[ Szerkesztve ]

(#12) Abu85 válasza Sinesol (#11) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Gondolom ő a képgeneráló részről beszél. Az az AMD-nek jobb, mert ők programozzák, így nem kell a fixfunkciós hardverlimitekkel számolniuk.

#5 GodGamer5 : A fagyás részével a programozók nem tudnak mit kezdeni. A DLSS3-nak volt egy frissítése a dll-t tekintve, és azzal elkezdtek fagyni bizonyos motorok. Erről tudnak a fejlesztők és az NVIDIA is. Minden fél aktívan kutatja a hiba okát, de még nem találták meg, mert ritka és irtó specifikus. A fejlesztők hivatalosan nem javasolhatják, de ha fagyás alakul ki, akkor érdemes visszaváltani egy korábbi DLSS dll-re, hátha azzal jó lesz.

A Lords of the Fallent érdemes figyelni, mert azzal nagyon intenzív a DLSS3 fagyása. Ha ott megjavítják, akkor valszeg megjavul máshol is. De egyelőre a Lords of the Fallen letiltotta a fícsőrt, mert nem találják a hiba okát. Nagy kérdés, hogy egyáltalán szoftveres eredetű-e a hiba. Lehet, hogy a hardverben van, és akkor detektálni kell az OFA problémáját, és el lehet kerülni az instabilitást okozó algoritmust. Ez azért merült fel manapság sűrűbben, mert a DLSS3 kezdeti verziói nem fagytak, tehát valami nyáron történt, amikor elkezdték jobban használni a hardvert.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#13) D55 válasza Abu85 (#12) üzenetére


D55
aktív tag

Szerintem ha végre odaadnák a 30-as széria modelljeinek chiphiányextraprofitfelárat annak idején rendkívül nagyvonalúan megfizető tulajdonosai számára is, akkor az segíthetne a hiba okát felderíteni, mert tudtommal azokban jelentősen eltér az OFA felépítése és így pl. egyértelműsíthető lenne kizárásos alapon / heterogénebb mintabázison annak az érintettsége... ;)

De akár lehetne ez csak egy experimental voluntary opt-in debug telemetry feature is, mindenféle szájbarágással / Jedi mind trick-kel, hogy EZ-A-DUPLA-FPS-AMIT-MOST-TAPASZTALSZ-VALÓJÁBAN-NEM-IS-NYÚJT-NEKED-JOBB-SMOOTHNESS-ÉLMÉNYT-ÉS-VEGYÉL-TÚLÁRAZOTT-ADA-KÁRTYÁT-HA-TÉNYLEG-AZT-AKARSZ, már szerintem azzal is jobban jár mindenki, mint ha most az új, remélhetőleg már egy fokkal emészthetőbb ár-érték arányt célzó SUPER kártyák január végi-február eleji érkezése előtt az FSR3 féle FG esetleg hirtelen bekerülne annyi DXR-es játékba még pont az előtte lévő hetekben, hogy pár millió RTX 30 tulaj addigra el is felejtené, hogy épp kezdett volna barátkozni az újonnan érkező modellekre való csere gondolatával... ;]

Ellenben ugye akkor ha nagyon sietősen most feloldanák nekik, de pl. gyakorlatilag ott lenne végig olyankor egy "EXPERIMENTAL FRAME GENERATION SUPPORT ACTIVE, PLEASE BUY AN RTX 40 SERIES VGA TO ENJOY A MORE SEAMLESS EXPERIENCE" szöveg a framebufferbe égetve. Ebben tényleg megegyezhetnénk :U

[ Szerkesztve ]

(#14) janos666 válasza D55 (#13) üzenetére


janos666
nagyúr
LOGOUT blog

Le lehet már cserélni a DLLS3FG-t FSR3FG-re: [link] Viszont nem működik HDR-el együtt.

TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

(#15) D55 válasza janos666 (#14) üzenetére


D55
aktív tag

Csak 2 sort olvastam bele igy hirtelen, de ha jól értem akkor már ott is vagyunk, csak nem pár hét, hanem ennek köszönhetően akkor mindössze pár nap leforgása alatt :C

HDR ide, vagy oda, szerintem ha ettől függetlenül kapunk most ezzel 1,5-2x-es framerate-et a 30-as kártyákon RT-s címekben, akkor a 40-es széria új SUPER modelljei kapásból jöhetnek 200$-al alacsonyabb MSRP-vel, ha akarnak normális eladásokat produkálni. És még mondtam is folyamat az nVidia topicban, hogy sürgősen december elejére előre kéne hozniuk a megjelenéseket a karácsonyi vásárlásokat célbavéve, mert túlfeszítették a húrt és biztos fog mostmár valami történni ami kirúgja az Ada Lovelace mesterséges technikai fölénye alól a sámlit, hát tessék. Igaz puding próbája az evés, és ott még mint mondtam nem tartok, de azért nagy csalódásra semmiképp sem számítok már, hisz eleve csak eyecandy-s singleplayer címek DXR módjára volt szűkös a megfizethető Ampere modellszegmens eddig, ott az inputlag helyből nem akkora tényező, plusz a dll cserélgetés sem problémás általában, mint online címeknél a különböző invazív anticheat megoldások miatt.

[ Szerkesztve ]

(#16) janos666 válasza D55 (#15) üzenetére


janos666
nagyúr
LOGOUT blog

Én a HDR-t választom, amúgy sem vagyok nagy interpoláció hívő (Főleg hogy a késés nem csökken, hanem egyenesen nő. Még ha konstans maradna, akkor talán néha ráfanyalodnék akkor is, ha utálom a mozgásinterpoláció artifact-eket. Nekem tiszta "LSD flashback" érzés, ha TV-ken bekapcsolom.). Kipróbálni eddig is kitudtam pl. a Forspoken-ben (nem olyan rossz, mint amit a TV SoC-ok tolnak, de azért fura...).

TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

(#17) D55 válasza janos666 (#16) üzenetére


D55
aktív tag

Ki tudtam közben már én is próbálni, nekem kifejezetten meggyőző. 3060 Ti-vel kb 85-90% framerate növekedés van, artifact minimális, csak ha nagyon figyelsz rá. Amit el kell ismernem, hogy motion blur nélkül fura az eredmény kicsit tényleg, bár elvileg ebben a DLSS FG sem különbözik. Viszont ha ezzel valakinek nincs baja, akkor nem input lag kényes singleplayer címekben egy 50-60 körüli natív framerate-et elég szépen fel tud 100-110 köré tolni és mint mondtam motion blur mellett hozza az ehhez a képkockaszámhoz illő fluiditás érzést is teljesen szépen. És így azért ez tényleg nagy szám, ha azt nézzük, hogy RT-s címeket olyan részletességgel tudok játszani most 100fps körül, amik eddig így csak 50-60 körül döcögtek volna. Szóval ott vagyok gyakorlatilag, mintha kaptam volna most ingyen egy (nem létezik ilyen, csak ugye a 3060 Ti erősebb a sima 4060-nál) RTX 4060 SUPER-t :)

(#18) Feri1984


Feri1984
tag

Sziasztok.Nem vagyok jártas a témában ezért először kérdezek.
Mi ez az "túl nagy" input lag a framegen esetén amiről itt szó van?
Én cyberpunkban használtam dlss minőség+framegen beállításokat hogy meglegyen a stabil 120fps.Afterburner szerint a frametime sosem ment 10ms felé.Kérdés ez az input lag amiről szó van?Ha nem ez az akkor okosabb vagyok.Ha viszont ez akkor nem értem a félelmet.Semmi zavarót nem tapasztaltam játék közben.Persze amd oldalon nem ismerem a részleteket.

(#19) PuMbA válasza Feri1984 (#18) üzenetére


PuMbA
titán

Úgy nézd meg, hogy 30 fps-ed van framegen nélkül és 50-60fps körül legyél a framegen bekapcsolása után :) Ekkor már kezd jobban értékelhetővé válni az input lag gyorsabb egérmozgatáskor.

[ Szerkesztve ]

(#20) Feri1984 válasza PuMbA (#19) üzenetére


Feri1984
tag

Már nem játszom vele,nincs telepítve így nem tudom kipróbálni.
De akkor kezdem sejteni mi a probléma.
Ha valakinek nagyon kevés a hardvere (kb 30-40fps) az adott címhez és úgy akar kihozni belőle 2-3x-os fps-t.Ekkor jönnek elő a input lag,artifact problémák.
Én azért nem tapasztalok gondokat mert átlag 80-90fps-ből akarok kihozni 120-at.
Ez meg nem olyan jelentős hogy probléma legyen.

(#21) janos666 válasza PuMbA (#19) üzenetére


janos666
nagyúr
LOGOUT blog

Imádom, hogy PC gaming kontextusban mindenki mindenféle lag-ot következetesen input-nak hív.
Ha elképzelsz egy "fekete dobozt"', amibe egyik oldalon bemegy valami, a másikon kijön, és a kifelé néző oldalon mérsz, az input vagy output lag? Szerintem szimplán lag, és kész még akkor is, ha el lehet kezdeni érvelgetni, hogy ez most "input eszköz lag", vagy "inputhoz képest mért lag", akkor is ha igazából inkább "processing lag", vagyis khmm...?"
?middle lag?", "?inside lag?" :)) Input, input, input, iiiiii n p u t. :DDD

TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

(#22) D55 válasza PuMbA (#19) üzenetére


D55
aktív tag

Na ja, azt azért én sem írtam le, hogy azért 30fps-ből 60-at annyira nem buli vele csinálni, sokkal inkább 60-ból 100-120-at, úgy van értelme, úgy már viszont tényleg könnyen emészthető az eredmény.

(#23) janos666 válasza D55 (#22) üzenetére


janos666
nagyúr
LOGOUT blog

Szerintem tippre inkább a 120-ból 240 terület az, ahol már jó ötlet. Igazán tuti az lehetne, ha 250-ből csinálna 500-at, vagy 1000-ret, mert ott valószínáleg már úgyis totál mindegy, de "nagyobb a szám = pistike szélesebb mosolyt tát (és álmában többet célbatalál)". ;]

[ Szerkesztve ]

TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

(#24) D55 válasza janos666 (#23) üzenetére


D55
aktív tag

Ne vicceljük el ennyire :D 60-ból tényleg jó 100-120 körülit csinálni, mert egy manapság tisztességes refresh rate-hez szokott szemnek az megszünteti az idegesítő mikroszaggatásokat és egy nem a végletekig reflexharcra kiélezett singleplayer címben viszonr már pont nem annyira feltűnő a natív render rate-hez társuló input latency, hogy az zavaró mértékű input lagként jelentkezzen (mint mondjuk 30->60 körül, ahol viszont még tényleg egyértelműen érezni).

[ Szerkesztve ]

(#25) janos666 válasza D55 (#24) üzenetére


janos666
nagyúr
LOGOUT blog

Tudod, hogy az ilyesmikre mindig igaz, hogy visszafelé menni sokkal jobban fáj, mint amennyire előre haladáskor érzed a javulást. A jót könnyű megszokni, de nehéz lemondani róla. Én nem vagyok besúzva, hogy 120 fölé kéne mennem, mert irracionális >=1440 render-el grafikai butítás nélkül, de már nagyon nem akarok visszamenni 60-ra még akkor sem, ha pl. bedöglik a mostani TV-m és nem lesz kp-m másik hasonlót venni, hanem vissza kell hozni a vendégszobából a régit. Ugyan ez a VSync/GSync=latency/stutter. Jókat játszottam VSync-el, utána örültem a "low latency Vsync" trükknek, de a GSync még jobb.

Mikor a Forespoken csinált nekem ~60-ból nem is tudom mennyit (azt hiszem nem is duplázta meg, hanem valami 1.5x - 1.7 körüli fps növekedés volt 120 alatt, de ez a játék sehogy sem fut jól semmivel és a Geforce driver se láthatott még FSR optimalizációt, míg nem volt publikus az FSR forráskódja) akkor azért szépen láttam, hogy mosódik az "igazság" és "hazugság" közt, illetve hogy inkább picit "nehezebb" az egér, mintsem könnyebb.

Az interpoláció elvileg növeli a mozgóképfelbontást, csökkenti a képelmosódást. Elvileg! Ugyanakkor maga az interpoláció egyáltalán nem tűéles és hibátlan képkockákat gyárt, így ez az elméleti előny valahol általában el is veszik, néha-néha akár elcsípsz konkrétan kirívó artifactet, és akkor még rosszabb is...

TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.