Hirdetés

2024. június 23., vasárnap

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Kultúra, művészet, média  »  Gitáros topic (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:43:03

LOGOUT.hu

Gitáros topic ♪♫ eddig összegyűjtött tapasztalataink itt.
(gitár-, erősítő-, effekt- és húrválasztásról, hangkártyákról)

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#54445) X2N válasza arnyekxxx (#54436) üzenetére


X2N
senior tag

Jajj ezt ne...ez már túl inkompetens hozzállás, egy tranyós végfok is beleszól a hangba sajnos, rohadtul nem mindegy már ez sem, tudod vannak üzemosztályok)A, AB, D, (tranzisztoros, fetes, mostfetes végfok, műveleti erősítők, integrált IC-k. Tápegység lehet lineáris, vagy kapcsolóüzemű mint a modernebb cuccoknál. Csatolás nem mindegy hogy DC csatolt vagy kondenzátor is van a jelútban. Globális visszacsatolás megléte a végfokban. Hifisták erről tudnának mesélni. Lehet félelmetesen jó tranzisztoros erősítőket készíteni, és szarul szóló rideg hangú csöves erősítőket is. A különbség az hogy a csövessel lehet a fülnek kellemes páros harmonikus torzítást előállítani. A félvezetős meg ha elkezd torzítani kellemetlen páratlan torzítást fog generálni... Én még csak a tényleg a lényegesebb dolgokat írtam le, sokaknál már a gyógyszer elgurul amikor megveszik ezeket az ujjnyi vastag hangfalkábeleket. Hobbielektronika fórumon is akik több bevált erősítőt is megépítettek rájöttek hogy egyik sem szól ugyanúgy még ha félvezetős is.

[ Szerkesztve ]

Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100

(#54453) X2N válasza FockeWulf (#54452) üzenetére


X2N
senior tag

De ez miben nyilvánul meg? Arra gondolsz hogy analóg felvétel AD átalakítás nélkül? Mert ha ez igaz akkor a csöves meg a tranzisztoros erősítők a legjobbak a modellezősek meg szarok az AD átalakítás miatt... Ezzel a kijelentéssel meg az a baj hogy a stúdióban nem egyből a bakelitre ment régen a zene hanem a szallagra...

[ Szerkesztve ]

Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100

(#54502) Ba cy lus válasza Smiley (#54500) üzenetére


Ba cy lus
őstag

Erősödik vagy sem, azért még nem szükségszerű, hogy eltűnjenek mondjuk a csöves gitárerősítők. Azt inkább el tudom képzelni, hogy a kisebb, egyszerűbb tranyós kombók szépen eltűnjenek. Viszont amíg csöves erősítőket modelleznek, jó eséllyel mindig lesz olyan réteg is, aki valódit is szeretne.

[ Szerkesztve ]

(#54537) X2N válasza arnyekxxx (#54536) üzenetére


X2N
senior tag

Logikád alapján akkor lineáris frekvenciamenetű hifi erősítőket használnánk stúdió hangfalakkal...közben meg ToneX-et használsz amire 100+ gitárerősítő meg IR van feltöltve.... :C hogy szóljon is valahogy az a gitár. Gondolom nem dugtál be gitárt sose hifi-be... hiába kötnél elé még torzító pedált is, nem szólna elég zeneien. Nem beszélve a hangszóróról, ami megint alkalmatlan arra hogy gitárfrekvenciát erősítsen. Egy erősítőn belül szándékosan vannak felerősítve bizonyos frekvenciák, kaszkádba kötött erősítő fokozatokat hajtunk túl hogy páros harmonikus torzítást kapjunk, és pluszban kompresszálva is lett a jel, ez már az első hangszer erősítők megjelenésekor jelen volt a kor technológiájából(elektroncsövek) eredően, az csak plusz hogy az akkori technológiának köszönhetően ez zeneien is szól és kellemes volt a fülnek. Az első germánium tranzisztoros erősítők megjelenésével lehetett hallani hogy ezek teljesen más módon torzítanak így torzított hangszerek erősítésére nem váltak be. Nem véletlen hogy csak kevés zenekar használ ilyen erősítőket. Nem annyira zenei a torzítás jellege, inkább Fuzz-os. Ez akár jó is lehet bizonyos stílusú zenékre de nem ez az általános... Azt viszont hozzá kell tenni hogy ez sem félvezető vagy cső függő mert elő lehet állítani csöves erősítőn ezt a fuzzos jellegű torzítást is probléma nélkül ha kellőképpen túlvezérled az erősítő fokozatokat és blocking distortion-t hozol létre.. Itt van rá még egy példa.

[ Szerkesztve ]

Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100

(#54594) X2N válasza kutyek (#54593) üzenetére


X2N
senior tag

Nem semmi, :C ilyet se láttam hogy valaki ezt összerakja DAW-ban...zseniális ahogy prezentálja a dolgokat a srác. Erősítőkben is ugyanez történik, nagy és kis erősítésű fokozatok váltogatják egymás minden erősítő fokozat be van állítva egy frekvencia tartományba amit átereszthet(ha túl széles tartományban áteresztene könnyebben begerjedne, hi-gain-nél ez kritikus), a csatolókondenzátorok és az RC szűrők pedig formálják a jelet, analóg módon az erősítő fokozatok között, illetve a jel amplitudóját visszacsökkentik ellenállás osztókkal hogy elkerüljék a következő erősítő fokozat túlvezérlését.
Kis történelem: :D

1959-ben jött ki a Marshall Plexi, amiben mindössze 2 erősítő fokozat volt és egy katódkövető az EQ meghajtására, mivel 2 csatornás volt(mindkét csatornának külön külön volt 1-1 erősítő fokozata) az erősítő eredetileg a 2 csatornát egyszerre is lehetett használni keverve ezeknek a hangját, aztán persze hamar rájöttek az emberek hogy mindössze 1db vezetékkel a 2 csatornát össze lehet kötni sorba is, nagyobb torzítással.

Ekkor még a germánium tranzisztoros Fuzzface torzítópedáltól nem nagyon volt komolyabb, Hendrix ezt használta a Plexihez.

A Dallas Rangemaster mid boost pedál csak 1965-ben jött ki.

70-es évek közepén kiadták a JMP-t amiből lett később a JCM 800(Master Volume szabályzó volt az igazi újdonság, mert azért nem mindenki játszhat otthon kihajtott 100W-al. ;]

1974-ben aztán a Marshall kiadta a JCM800-ast ami már kapcsolásban az előbb említett kapcsolás volt kis finomításokkal, 3 erősítő fokozat plusz katódkövető. Akkoriban ennél több torzítást nem is igazán tudtak elérni, nem tudtak 3-nál több erősítő fokozatot egymás után kapcsolni mert már használhatatlanul torzított.

1987-Mike Soldano volt az első erősítőtervező, aki felfedezte, hogy a viszonylag alacsony erősítésű előerősítő fokozatok kaszkádba kötésével és a sávszél limitálásával lehet még több erősítő fokozatot egymáshoz kapcsolni.
A fő okok, amelyek miatt az SLO-100 igazi áttörést jelentő erősítő volt, hogy szinte minden torzítást az előerősítőben generált, az effekt hurok csak impedanciát illeszt, illetve visszaerősít, a hangszín és a végerősítő nem szól bele a torzításba. 4 erősítő fokozatból áll+katódkövető(a katódkövető egyébként amellett hogy az EQ-t hajtja, igen fontos szerepet játszik egy ilyen erősítőben, anno a Fender Bassman erősítőben rosszul állították be a cső munkapontját, aminek az a pozitív hozadéka lett hogy kompresszálta is a jelet, Marshall szimplán csak beépítette ugyanazokkal az értékű alkatrészekkel a Plexi-be)az EQ-nak->2 fokozat az effekt loopban->fázisfordító->végfokcsövek
További érdekessége az erősítőnek hogy a loop-ban található 2 erősítő fokozat kapcsolása és felépítése megegyezik az EQ-t meghajtó katódkövető és a katódkövetőt előtti fokozattal így még tovább kompresszálja a jelet ha nincs bedugva semmi a loopba.

Egyébként volt olyan Marshall erősítő is amibe 3x építették be a katódkövetőt. :Y
Kicsit hosszúra sikeredett..

[ Szerkesztve ]

Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100

(#54728) fattyu válasza Goose-T (#54726) üzenetére


fattyu
veterán

igen.

de ez édesmindegy amikor van hatvan wattod. minden tud tetves mocsok hangos lenni.

nem a hangszóró lesz hangos hanem a master poti állása

és egy tranyós erősítőnél semmi oka annak hogy a hangszóró érzékenysége számítson, mivel büntetlenül tekered oda ahol a hangerő megfelel, nem szól bele a hangba.

és érted egy JCM800 nál még érteném hogy keresek egy 85db érzékenységű szórót, mert azzal nyerek akár két állást is a masteren. de a vettánál ennek semmi de semmi jelentősége

[ Szerkesztve ]

a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek

(#55715) kutyek válasza FockeWulf (#55714) üzenetére


kutyek
senior tag

Felvételre biztosan OK, tud dry out (dry+wet is) és reamp uzemmódot is.
A felhasználóbarát részhez:
- a kütyün 3 lábkapcsoló van, a bal + középső fixen a preseteket váltja le / fel
- a jobb oldali kapcsoló vagy valamelyik effektet kapcsolja a presetben, vagy ún. scene-ek közt vált. Ez utóbbi egy jó funkció: minden presetben van (max) 3 önálló mód, amelyekben függetlenül lehet ki-be kapcsolni az egyes effekt blokkokat. Pl. Scene 1- nincs torzítás, de van chorus; Scene 2 - van torzítás és delay, de nincs chorus; Scene 3 - van torzítás és reverb, de nincs delay / chorus. A scene-ekben csak on/off jelleggel lehet kapcsolni az egyes blokkokat, nem lehet pl. két különböző paraméterezéssel használni ugyanazt a drive effektet. Ezzel együtt hasznos, mert váltáskor nem vágja le a mod / delay / reverb trail-eket, tehát transzparens módon lehet váltani, nincs hallható "mellékhatás". Lehet 2 scene-t is használni egy presetben.
- adnak hozzá gyárilag egy nagyon jó minőségű (fémházas) külön pedált A/B kapcsolókkal (TRS kábel is jár hozzá). Erre a két extra kapcsolóra is szabadon lehet programozni további funkciókat (pl. tap tempo, delay).
- az exp pedál rövid és rövid úton jár, szerintem nem a legjobb pl. wah kontrollra. Cserébe van hozzá kickdown kapcsoló, így két szabadon beállítható uzemmódban használható.
- a dobgép / looper használata nagyon körülményes, élőben sztem felejtős.
- a hangoló aktiválása is macerás, élőben jobb egy dedikált pedál erre is.
- a kütyü 3 lábkapcsolója színkódolt (3-színű) LED státusz fényeket kapott, ez is elég jó (pl. tap tempo esetén ütemre villog stb.)

Összességében az exp pedál és a looper kivételével szerintem is felhasználóbarát cucc (van még pár hibája, azokkal együtt is).

Tag: nux mg 30

[ Szerkesztve ]

(#55722) Moleman válasza Alexios (#55662) üzenetére


Moleman
addikt

Én amúgy kifejezetten szerettem az Andertons csatornát, 8-9 éve minden egyes videójukat megnéztem. Nyilván promó az egész, de eléggé ismeretterjesztő is, rengeteget tanultam belőlük. Mielőtt elkezdtem volna nézni őket, azt sem tudtam, hogy van tranzisztoros meg csöves erősítő... :D

Rabea meg Pete nyilván virtuóz, ahogy a That Pedal Show srácok is, de én sokszor kifejezetten élvezem Lee játékát is, látszik rajta a fejlődés.

A bolt meg simán csak jó, bármikor Angliában voltam, beugrottam pár órára, brutális kínálat, végtelenül kedvesek, mindent kérdés nélkül kipróbálhatsz, az 5000 fontos PRS-t is. És néha még olcsó is, volt hogy féláron vettem Dáridó húrokat, jól szét is szedtek hazafelé a reptéren, hogy miért van ennyi vas a hátizsákomban. :DDD

(#55803) consono válasza arnyekxxx (#55802) üzenetére


consono
nagyúr

Ez ismerős :) Az elején Lead Star meg Iris gitárjaim voltak, egy tranzisztoros 15W-os Regenttel... A Regentben a legjobb a rugós zengető volt, ha odacsaptam neki akkor csörömpölt rendesen :D És ezzel még koncertezni is jártunk... Haverom kapott a német rokonaitól egy Kramer gityót, annak csodájára jártunk, Floyd Rose, alacsony húrok, nagyon metál volt. De aztán 4-5 évvel később már minden tele volt rendes gitárokkal, effektekkel, azóta jó világ van :)

"In God we trust. All others must bring data"

(#55843) Ctrl+Alt~Del


Ctrl+Alt~Del
senior tag

Nincs szerencsém ezekkel a visszárukkal decemberben.

Hetedikén adtam fel DPD-vel vissza a CAB-et, tizenegyedike óta a németországi tranzitban áll, egy hete. Hamburgba kellett visszaküldeni. Magyar DPD nem tud róla infot adni, írtam a német DPD-nek.

Húrozás közben cseng a kaputelefon. UPS vagyok, csomagot hoztam. Ajajj, gondoltam, itt valami nem lesz jó, hisz pénteken vitt el tőlem egy gitárt Olának a UPS. Jön a fickó, hozza a gitárt vissza. Mondom neki, országot tévesztett, Spanyolországig meg se álljon. :-D Kiderült, hogy a shipping label-re a Solar fordítva nyomta rá a címzést, engem írt be címzettnek, maguk helyett, így értelemszerűen a UPS ide kézbesített.

Telefonált egyet, majd mondta, hogy oké, a "címzett elutasította az átvételt" kóddal visszaküldik a feladónak, így nem kell újabb shipping labelt kérni a Solartól. Aztán elvitte. Másodjára is.

:F

W | W | H | W | W | W | H

(#55989) cucka válasza X2N (#55987) üzenetére


cucka
addikt

Kis csöves erősítő azok az 1-5 watt környéki kiskombók, amiket mindenki gyárt. Van ilyenje a fendernek, marshallnak, blackstarnak, stb.
És azok a lunchboxok többségén van egy kapcsoló, hogy kis teljesítményen működjön. Például amit tegnap néztünk orange, az átkapcsolható 1 wattosra, amit még meg is felezhetsz.
Szóval ez egy létező piaci igény, hogy a gitárosok szeretnének csöves erősítőn játszani otthoni körülmények között elviselhető hangerőn. És szerintem elég jól le is van fedve ez az igény.

Na basszusgitárnál ilyet nem nagyon látsz. A legtöbb gyártónak van mutatóba egy nagyon drága és nagyon nagy teljesítményű csöves erősítője, aztán kalap. Szinte mindenki class d tranyós erősítőt használ, és felvételnél/koncerten szinte mindenki vonalból játszik.

Ezt megteheted gitáron is, nyilván, csak valamiért az nem egy népszerű setup elektromos gitáron, hogy tranyós preamp + class d végfok.

[ Szerkesztve ]

(#55992) X2N válasza cucka (#55989) üzenetére


X2N
senior tag

Pedig az újabb gitárerősítők is már class D végfokosak lesznek, pár példa:
Orange Micro Terror
Soldano SLO-Mini Amp Head
Friedman BE-Mini Amp Head
Kemper Profiling Amplifier PowerHead
Meg az előzőleg linkelt poweramp pedálok mindegyike. Ez mind új fejlesztés.
Egyszerűen mindenki olcsósít, nem fogják már megvenni a nagy transzformátorokat, a hűtőbordákat, meg a régi AB osztályú drága, D osztályhoz képest alacsonyabb hatásfokú, melegedős TDA ic-ket.
Le lesz cserélve mindenhol a végfok 500-1000Ft-os új fejlesztésű D osztályú integrált IC-kre amire még hűtőborda se kell és egy 3-4eFt-os kapcsolóüzemű laptop tápot mellékelnek majd az erősítőkhöz, az erősítők seggén meg csak egy DC 19-24V csatlakozó lesz.

[ Szerkesztve ]

Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100

(#57060) Moleman válasza X2N (#57052) üzenetére


Moleman
addikt

Hiába van víz meg tető a fejünk fölött, hiába állunk magyar viszonylatban jól, világviszonylatban senkik vagyunk. :D
Nem mi vagyunk a célközönsége egyik gyártónak sem, legyen az IT cucc, autó vagy hangszer. Erőnkön felül néha veszünk valamit, mert "eléggé akarjuk", de ennyit tudunk, ettől még nem képezünk valós vásárlóerőt. Ezért érződik olyan távolinak minden ilyen marketingkommunikáció, mint Paul megjegyzése, a legkevésbé sem nekünk szól.

A másik oldalon viszont ott van Tim Pierce, akinek nincs érdekében drága cuccokat eladni, ő pont az ellenkezőjét vallja: gear's just transportation.

(#57093) Ctrl+Alt~Del válasza X2N (#57090) üzenetére


Ctrl+Alt~Del
senior tag

Pontosabban ezt írja (G translate):

"A további dicséret előtt azonban az egyetlen szempont a kritikák, ami engem nagyon zavar: az elektronika szúrást okoz, ami rövid időre akkor jelentkezik, ha elveszi a tenyerét a húroktól."

W | W | H | W | W | W | H

(#57381) trexgumi


trexgumi
csendes tag

Lehet buta kérdés....
Ha erōsítō szimulációt használok, akkor nagyjäból pont mindegy,h. csöves,vagy tranyós az erölködō ?

Egyebet elmondani nem tudok

(#57412) kutyek válasza X2N (#57411) üzenetére


kutyek
senior tag

Csak egy régi képem van (most hangszerésznél van, új nyereg és Floyd 1000 helyett Gotoh 1996)...

Tényleg gyönyörű amúgy az a szürke transzparens festés + a binding!

(#57508) X2N válasza trexgumi (#57505) üzenetére


X2N
senior tag

Benne van a nevében is. Végfokcsöveknél lehet állítani a végfokcsöveket trióda és pentóda módba, ilyenkor az történik hogy közvetlenül az anódfeszültséget kapja meg a Screen Grid.

Ezek fognak történni:
-Trióda módban kisebb leadott teljesítmény
-kevesebb harmonikus torzítás(Hifi erősítők)(persze ez függ az üzemosztálytól is, lásd: végfokcső adatlap)

-Pentodes (and tetrodes) tend to have a much lower feedback capacitance, due to the screening effect of the second grid.

-Pentodes tend to have higher noise (partition noise) because of the random splitting of the cathode current between the screen grid and the anode
(alacsonyabb jel/zaj trióda módban(ez pl Hi-Fi-nál előnyösebb, azért használnak gyakrabban hifi erősítőkben végfokban pentódákat trióda módban)

-Triodes have a lower internal anode resistance, and hence higher damping factor when used in audio output circuits, compared with pentodes, when negative feedback is absent. That also reduces the potential voltage amplification obtainable from a triode compared with a pentode of the same transconductance, and usually means a more efficient output stage can be made using pentodes, with a lower power drive signal.
(rosszabb hatékonyság)

-Pentodes are almost unaffected by changes in supply voltage, and can thus operate with more poorly stabilized supplies than triodes.
(érzékenyebb lesz a tápfeszültség stabilitásra trióda módban, ezt úgy kell elképzelni hogy ha ki van hajtva az erősítő végfoka és gyenge tápkör lett beletervezve az erősítőbe mint pl a régi Fendereknél odacsapsz egy powerchord-nak akkor a végfokcső annyi áramot fog felvenni a tápkörből hogy a feszültség le fog esni(mert nincs elég puffer/szűrő kondi hogy kikompenzálja a felvett teljesítményt), ettől a hang "megrottyan"(torzít) ma ezt vintage-esebb hangnak szokták hívni, modern hi-gain erősítőkben ez nem kívánatos dolog.)

[ Szerkesztve ]

Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100

(#57524) consono válasza FockeWulf (#57522) üzenetére


consono
nagyúr

Mondjuk az is megérne egy misét, hogy a transzponálást miért nem tanítják a tanárok...

"In God we trust. All others must bring data"

(#57525) doc válasza FockeWulf (#57522) üzenetére


doc
nagyúr

Nem mondtam hogy ne probalgassa, de ha sikerelmeny helyett csak szenvedest es bosszusagot okoz, meg elveszi a kedvet a gitarozastol akkor minek eroltetni ahelyett hogy olyat jatszana ami sikerelmenyt ad es elvezi?
A transzponalas mondjuk jo otlet, de altalaban kezdokent nem ez jut az ember eszebe hogy "jo, akkor atteszem mas hangnembe" :) Foleg ha azt sem tudja hogy epul fel az akkord, az elmelet az egy masik (bar nagyon erdekes es fontos) tema ahhoz kepest mint hogy hogyan fogjam le az elso akkordomat.

[ Szerkesztve ]

(#57717) arnyekxxx válasza Redchucky (#57715) üzenetére


arnyekxxx
veterán

az erősítő karakterét úgy is hozzáteszi, már ha van az erősítődnek karaktere :) Ha valami olcsó tranzisztoros jószág akkor sok vizet nem zavar a saját hangja.

(#57745) X2N válasza Ctrl+Alt~Del (#57744) üzenetére


X2N
senior tag

Megnéztem én is most már azt a PRS-es podcastet, Paul szerint jobban számít a nyereg meg a húrláb mint a fa úgyhogy innentől a tonewood téma zárható is. ;] A "régi" 1959 Plexit amiről pedig volt szó annyira azért nem kell sztárolni, akkoriban is volt gányolás. Ma is lehet olyan minőségű transzformátorokat venni, sőt még jobbat is. Beszéltek erről hogy a régi trafók jobbak voltak, aztán jött a Dagnall, és most 1-2 év már made in vietnam trafók vannak a JCM 800-ban is, ennyit erről. Aki kicsit is utánanéz jobban neten minden elérhető. Beszéltek erről a fa kopogtatásról meg hogy mennyi ideig rezeg, hát kíváncsi lennék hogy csak a lakk mennyit ront ezeken az akusztikai tulajdonságokon, szerintem nem keveset. A súly sem feltétlenül pozitívum.

[ Szerkesztve ]

Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100

(#57821) X2N válasza Ba cy lus (#57820) üzenetére


X2N
senior tag

Csak itt megint az a baj hogy akkor oké van 32, 80 meg 250ohm-os fejhallgatónk, tegyük fel hogy a mechanika ugyanaz csak más menetszám, meg tekercs vastagság. Nyilván nincs 2 olyan erősítő ami ezeket az eltérő impedanciájú fejhallgatókat ugyanúgy meghaltja az eltérő impedancia miatt...ha meg 1 erősítőt használunk mindegyikre akkor az az erősítő azzal fog legjobban szólni amire eredetileg lett tervezve(ideálisan)...persze lehetne mondjuk impedanciát illeszteni transzformátorral...ami nem szokás félvezetős erősítőnél mert minek ha alacsony a kimenő impedancia, és a vas is drága a trafóhoz. Szóval kb ennyi értelme van ezeknek az összehasonlítgatásoknak, meg aztán ez is egyéni preferencia hogy kinek melyik hangzás jön be. Meg aztán az se mindegy mekkora különbségről beszélünk... Netes beszámolók alapján sokan sokkal tisztábbnak, dinamikusabbnak írták le a nagyobb impedanciás fejhallgatók hangját, viszont a mélye érezhetően nem annyi mint egy alacsonyabb impedanciás fejhallgatónál.

[ Szerkesztve ]

Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100

(#57823) X2N válasza Ba cy lus (#57822) üzenetére


X2N
senior tag

Már hogyne kellene, nem véletlenül vannak kifejezetten fejhallgatóra tervezett erősítők. Ettől még fog szólni a vonalkimeneten is de nem erre lett tervezve. Alaplapom hangkártyája is képes impedanciát érzékelni és impedanciát illeszteni akár 250ohm-ig. A trükk csak annyi hogy általában alaplapokon a fejhallgató kimenet az alaplapi(előlapi)pinekre van kikötve rendszerint gyárilag, nem hátra a vonalkimenetre és lehet hallani is a különbséget a kettő között..,
Headphone transducers are resistance-controlled, not mass-controlled like loudspeaker drivers above the main resonance. In any case 'damping factor' is largely nonsense - most of the resistance in the circuit is the voice-coil resistance and reducing the amplifier source impedance to infinitesimal proportions has an exactly corresponding effect on damping - infinitesimal.

[ Szerkesztve ]

Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100

(#57835) consono válasza Goose-T (#57829) üzenetére


consono
nagyúr

Szerintem tudja ő ezt :) Ennek ellenére én is úgy játszottam, mikor még aktívan zenéltem, hogy minden effekt a kombo előtt volt. Nem tudtam mást csinálni, mert azon sem volt loop :D Persze clean használtam, tranyósat, nem volt érdemi előfok torzítás. Ezt a Mini Tonex is tudná…Most is van, hogy kötök a Spark elé delayt meg reverbet.

"In God we trust. All others must bring data"

(#57967) X2N válasza Ctrl+Alt~Del (#57959) üzenetére


X2N
senior tag

Nem csak a Puppets-et vették fel csövesen hanem az összes előtte/utána kiadott lemezt, :D, az már egy másik dolog hogy turnézásra AxeFX-et visznek, persze h praktikusabb, mert mindig is 2 erősítőt használtak gitáronként, jól szólnak élőben én is hallottam, de ez meg már inkább a PA, meg a keverő érdeme nem a gitárerősítőé. De ott van Mötley Crew összes lemeze amit egy José moddolt Marshallon vettek fel, vagy pl a Nirvana In Utero lemeze is amin egy épített cucc szól, a kapcsolását sem tudom mi lehet. Vagy a Guns is AfD lemezt is egy moddolt JCM800-on vette fel. Meshuggah-nak is lett építve egy speciális csöves erősítő, pedig ők is vonalból játszottak eleinte Line 6-el, vagy ott van pl Dimebag aki világéletében tranyós Randall Warhead-en játszott, de a Krank készített neki egy csöves erősítőt ami szól olyan "gyorsan" mint egy tranzisztoros erősítő amikor már a Damage Plan-ban játszott, csak sajnos nem volt már alkalma kipróbálni az erősítőt, mert ha minden igaz éppen 1-2 nappal előtte lőtték le mielőtt megkaphatta volna. Emiatt a Krank később csődbe is ment, és ma már nem létezik a márka, próbáltam ilyen erősítőt élőben és tényleg k.rva jól szól, kapcsolása is megvan, meglehet építeni.

[ Szerkesztve ]

Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100

(#58005) arnyekxxx válasza FockeWulf (#58004) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Kicsit túltoltad a gaint. Csöves, tranyós vagy szoftveres?

(#58107) X2N válasza cucka (#58106) üzenetére


X2N
senior tag

Mond már el miben különbözik egy basszusgitár egy elektromos gitártól akkor, amit az előbb nem írtam le.
Túl akarod misztifikálni a basszusgitározást? Mi értelme? Könnyebb rajta játszani mint elektromos gitáron, csak 4 húr, sokkal egyszerűbb dolgokat játszanak mint gitáron. Ezt most nem nem támadásként írtam, nem kell engem keresztre feszíteni ;] Iron maiden számokat játszottam basszusgitáron anno szerintem nincs nagy különbség. Vastagabbak a húrok, hosszabb a skálahossz. 8 húros gitáron még most is az van néha h belezavarodok annyi húr van, és nem mindig egyértelmű ha pl 6 húros drop C, c standard számokat játszok hogy lehet transzponálni 8 húrosra.

[ Szerkesztve ]

Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100

(#58311) Ba cy lus válasza rustysaw (#58309) üzenetére


Ba cy lus
őstag

A Blackstar Fly egy sima tranzisztoros analóg cucc. Persze ettől még nem rossz. Kicsit sötét szerintem alapból (különösen a kiegészítő ládával együtt, na meg humbuckeres gitárral), az ISF potit emiatt inkább csak balra érdemes tekergetni. Az elem elég sokáig bírja. USB-s is van már, de azt személy szerint nem venném, mert inkább AA-s elem méretű akksit használok, azzal jövőtállóbb, mint egy belső akkuval. És cserébe még sokkal drágább is az USB-n tölthető. :C

[ Szerkesztve ]

Útvonal

Fórumok  »  Kultúra, művészet, média  »  Gitáros topic (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.