Hirdetés

2019. november 12., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Sport, életmód, utazás, egészség  »  Formula-1 (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2019-11-01 12:57:37

LOGOUT.hu

Formula-1

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#34001) predator00 válasza 8th (#33999) üzenetére


predator00
(tag)

hát ahogy hallani lehetett a dolgokról sok csapatnál nem magával a motorral voltak a gondok hanem az elektronikával, hűtéssel, szóval mechanikailag a motor jó volt ha érted mit akarok mondani

(#34002) nord_ válasza <stdio.h> (#33993) üzenetére


nord_
(veterán)

Sokan meg a reggeli futamokat szeretjük. :) 8-9-re vége a versenynek, jól indult a nap, mégis előttünk van az egész nap. Egy délutáni futam esetében sajnos nem így van... És ugye sok embernek más dolga is akad hétvégén, minthogy az F1 legyen a fő napirendi pont.

(#34003) IreN!CuS válasza <stdio.h> (#33995) üzenetére


IreN!CuS
(őstag)

2014 Magyarország , kevés manapság már az olyan set top box-ok amik ne tudnának műsört felvenni . Így amikor hajnalban van a futam beállítom és amikor felkelek 8-9-10 elindítom a reggeli ébredezés alatt....jusesmekkoramágusvagyokmi?

Smoke weed Everyday :D / Aki beperelte magát és nyert / ".....A fiú barát akkor is barát marad ha berakja ...""Go for the eyes Boo, GO FOR THE EYES!! RrraaaAAGHGHH!!!"

(#34004) shteer válasza nord_ (#34002) üzenetére


shteer
(félisten)

a délutánin könnyebb is elaludni, én is bírom a reggeli futamokat

G25 / G27 pedál adapter Fanatec kormányhoz eladó

(#34005) Firestormhun válasza <stdio.h> (#33993) üzenetére


Firestormhun
(senior tag)

Pedig már rengeteget változtattak az európai nézők kedvéért. Ausztrál reggel 7-es kezdés már kész kánaán. 10 évvel ezelőtt időmérő reggel 4-től, futam meg 5-től volt. :D Maláj nagydíjat is sikerült beletolniuk monszunos időtájba, így meg mindig piros zászló lebeg a futam felett sok csapadék vagy sötétedés miatt.

...

(#34006) 8th válasza shteer (#34004) üzenetére


8th
(őstag)

Én van, hogy belealszom 1-1 délutáni futamba főleg ha csak unalmas körözgetés folyik. De az is megtörtént, hogy ebéd utáni brutál kajakóma miatt még az első kerékcserék előtt beájultam. :P

"Nekünk a gyorsmenéshez és a versenyautóhoz hozzátartozik a hang, a pornót se lehalkítva nézem hanem adok rá hangot" Vályi István a Tesla Model 3-ról :))

(#34007) [vilike] válasza 8th (#34006) üzenetére


[vilike]
(őstag)

Ej de jókat lehetett aludni régen a V10-es hangra... az a baj ez az új V6-os annyira fosul szól, ha bealszom felriadok szerintem vagy rémálmaim lesznek :DDD

Never go full retard

(#34008) shteer válasza 8th (#34006) üzenetére


shteer
(félisten)

kajakóma hatásos :D

más:

Paul Seaby (Lotus F1 Team Race Team Manager)
wrote:At 22.00 the E22 fired up..... All systems good!

G25 / G27 pedál adapter Fanatec kormányhoz eladó

(#34009) hobizoli válasza [vilike] (#34000) üzenetére


hobizoli
(veterán)

Azert volt "megbizhatosag", mert az eredeti 20k rpm-rol visszabutitottak 18k rpm-re a revlimitet :U
Az meg pusztan csak a rpm-bol fakadoan -10% terheles csokkenes.

powered by MegaSquirt2 v3.0 standalone EFI system, www.diyautotune.com

(#34010) ktg3 válasza hobizoli (#34009) üzenetére


ktg3
(őstag)

Nem hinném, hogy lineárisan nő a terhelés, így bőven több lesz az mint 10%.
Pedig már a 10% is marha nagy különbség.

(#34011) M3oH válasza shteer (#34008) üzenetére


M3oH
(őstag)

Aham. Majd, kíváncsi vagyok, hogy fog nekik szuperálni a teszten. Nagy cumi, ha elszámoltak vmit és úgy járnak, mint az RB.

(#34012) b-type válasza hobizoli (#33967) üzenetére


b-type
(nagyúr)

Az a gond hogy ezek számok.
Van itt a PH!-n egy logout-s Civic történet Elmör-től 287LE. ...ne forint százezrekre készülj :)
egy_honda_civic_ujjaszuletese
A végigolvasását nagyon ajánlom mindenkinek. Egy nagy teljesítményemelést egy nagyon jól felszerelt műhely meg tud csinálni sok pénz ráfordításával.
Utána már minden keréken mért lóerő irgalmatlan pénz.

..és ezek a motorok, azaz az F1 motorok, komoly teljesítmény kell leadjanak megfelelő fogyasztás mellett 2 órán keresztül, a hétvégék közt fődarab csere nélkül..
Nagyon sokat kell bírjanak, együttműködve a KERS-l pl. Nagyon-nagyon komoly munka van ott, ...egy ilyen motor nem kis kihívás.

[ Szerkesztve ]

https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

(#34013) TESCO-Zsömle válasza shteer (#33997) üzenetére


TESCO-Zsömle
(félisten)

Ne hidd, a Safery Car-ra mindig felkeltem. :P

(#34014) shteer válasza b-type (#34012) üzenetére


shteer
(félisten)

En olvastam mikor kikerult :K

"2 órán keresztül"

Valamint ugye 4 versenyhetveget kell most mar teljesiteni 1 motorral - pontosabban 5 eroforrassal 19-20(?) versenyt

G25 / G27 pedál adapter Fanatec kormányhoz eladó

(#34015) b-type válasza shteer (#34014) üzenetére


b-type
(nagyúr)

Nagyon általános..nekem ezért is tetszett, benne vannak a veszélyek...az 'ismerős', és, de legfőképpen a pénznyelő része, mert ha már beleraktál ennyit, akkor már belerakod azt a 100ezret is..sok fórumon megy az etetés, mert így meg úgy. Nincs ilyen, ...lopott van meg rengeteg pénzbe kerülő. :D
...nem lehet megúszni, voltak kocsik ahol negyed óra alatt emeltél 38 lóerőt, mert szűkítve volt. nulla pénz.
De amikor már komoly teljesítmény emelést kérsz, akkor egy más történet kezdődik....és csak szponzorral, vagy a másik oldalról, építőként lehet pluszosan kiszállni.
Na mindegy, csak itt nem a 800erurós alkatrészekkel kell számolni. Mert az szvsz becsapós.

https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

(#34016) TESCO-Zsömle válasza b-type (#34015) üzenetére


TESCO-Zsömle
(félisten)

Ráadásul -ahogy azt a Top Gear-ben is elmondták- nem elég a +400 lovas motor. Kell hozzá a +400 lovas kuplung, a +400 lovas váltó, a +400 lovas difi, a +400 lovas fékek, stb...

[ Szerkesztve ]

(#34017) hobizoli válasza b-type (#34012) üzenetére


hobizoli
(veterán)

ismerem, es ha elolvasod a hozzaszolasokat, meg irtam is bele
konkretan nem az overe gondoltam, hanem egy masikra
de kék az is, csak az 3 ajtós

15000rpm-n a 700loero az 335Nm-s pillanatnyi nyomatekot feltetelez
(persze ettol meg lejjebb tudhat tobbet is ennel)
az egy 1.6-s turbomotortol nem sok, nem kell nagyon megfujni annyihoz

powered by MegaSquirt2 v3.0 standalone EFI system, www.diyautotune.com

(#34018) b-type válasza hobizoli (#34017) üzenetére


b-type
(nagyúr)

Kíváncsi vagyok szerinted mennyiből jön ki a 700 lóerő abból az 1.6-s Civic-ből? :)
Elég a motor és az erőátvitel, mintha csak egyenes futásra készülne, nem kell hogy kanyarodjon.
Mert, bár szeretem a Civic-t, és tényleg jók,
DE már a B16A2->400LE-s fejlesztés is olyan pénzbe kerül amiből már jobb alapot tudok venni és a 400Le eléréséhez csak 100-t kell pakolni.
Mondjuk inkább a te véleményedre vagyok kíváncsi, szal hogy mennyiből kihozható szted, nem a magamét akarom leírni :)

https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

(#34019) vlevi válasza hobizoli (#34017) üzenetére


vlevi
(nagyúr)

"15000rpm-n a 700loero az 335Nm-s pillanatnyi nyomatekot feltetelez"
Alacsony a turbónyomás, ez biztos. Nem tudom a pontos értéket, de a 80-as években, amikor a tizenegykétezret forgó 1.5-ös turbók 1000LE fölött voltak, akkor eleinte nem volt turbónyomás limit.

(#34020) lacy86


lacy86
(addikt)

"Mintegy 13 százalékkal esett két év alatt a Forma-1 nézettsége világszerte, írta a sorozat kereskedelmi jogait birtokló Formula One Management a Globális Médiariport című közleményében. 2013-ban 450 millióan követték tévén a bajnokság eseményeit, ez 50 milliós visszaesés 2012-höz, és 65 milliós 2011-hez képest."

(#34021) hobizoli válasza b-type (#34018) üzenetére


hobizoli
(veterán)

maradjunk 1.6-nal, ha mar az F1 is annyi :P
nyilvan egy alapbol 333loeros S5 3.0 V6 TFSI-nel kb egy ABT chip is hoz annyit, hogy mar meg legyen a 400 paripa, csak az kicsit meg draga alap ehhez

ha tudod mi kell bele, meg utanamesz mit hol kell venni es csinaltatni atalakittatni hozza, akkor ~6000EUR-bol ossze lehet rakni a 400-450 loeroset
mas gyartonal amugy ennyi sem kell hozza, ennel azert kell kb ennyi, mert a Civic B-s motorja egy modularis open deck rendszeru alublokk, azt is erositeni kell mechanikailag es azert lesz ennyi
masik gyartonal pl closed deck rendszeru ontott acelblokk van szeriaban alapbol, igy nincs azokra cuccokra szukseg, amiket a Civic motorjaba viszont muszaj vagy belerakni (nem is gyartanak hozza)

igazabol egy szivo motort tunnerolni dragabb, mint turbost
onmagaban a turbo az draga, a korites is melle nagyreszt ugyanaz a turbo leten kivul, de sokkal tobbet nyersz vele

pl az injektorok 450-500loerore 4 hengeres motorhoz meg a 450liter per oras nagynyomasu tapszivattyu nincs 100k vatta ujan egyutt (na jo talan most a 314-s EUR arfolyamnal mar van)
en meg a nyaron vettem a Siemens Deka4 875cc/min-s darabokat brutto 56k-ert a 4-t, a 450-s Walbro AC meg harmincparezer volt akkor, ujan

700loerohoz kene kb 20k EUR
megint mas kerdes az is, hogy FWD-n azt hogy rakod el az utra...? :U

[link]

...es 1150loeronel meg emelkedik a nyomatekgorbe, hello :C

powered by MegaSquirt2 v3.0 standalone EFI system, www.diyautotune.com

(#34022) hobizoli válasza hobizoli (#34021) üzenetére


hobizoli
(veterán)

a civic alublokkja amugy keves lenne ehhez, bar az F1 motorokat sem tobb tizezer km-s futasra tervezik igazabol :U
a videoban szereplo Golf vagy pl a Bravo acel blokkja siman erosebb konstrukcio mechanikailag

ki kene szamolni, hogy F1-ben 4 verseny alatt, amit egy motornak ki kene birnia mennyi km-t tesz meg az auto padlogazon, mert azert nyilvan nem mindenhol mehet padlon, ha atlag van 10-12 kanyar meg egy kb 1km-s celenegyenes az osszesen 4-5km-s palyan. Jo Spa-ban meg a Monza-ban van tobb is, de pl Monaco-ban nem igazan van hol eltolni... vagy pl a mi Hungaroringunk sem egy kifejezetten gyors meg sok teligazas palya

powered by MegaSquirt2 v3.0 standalone EFI system, www.diyautotune.com

(#34023) b-type válasza hobizoli (#34021) üzenetére


b-type
(nagyúr)

Nekem megvan az elképzelésem :)
alapból a nagy hengerűrtartalom párti vagyok. DE
lehetőleg német RX8 feltöltve. ez a kisköbcentis opcióm.
És 2.5-3 literes V6-V8 a nagyköbös, ......lehetőleg TT-s Supra, vagy ha nagyon olcsó akarok lenni akkor egy hasonló, esetleg még olcsóbb németből.
Egy ilyen motornak (1UZFE) meg sem kottyan 4-600LE és tényleg egészen olcsón.
Középen nincs semmi, persze vannak törött mociból kiemelt Hayabusa blokk nagyon szolidan feltöltve (szöcskében van beépítve), meg ilyenek, de a lényeget már írtam.

Az ár korrekt sztem, de annyira meg nem jó a Civic, és nincs benne akkora lehetőség. Volt Civic-m ,és szerettem, mert az egyik legalapabb autós érzést képviseli, könnyű autó erős motor.
De sokba kerül és annyira nem lesz jó.
szerk:
bocsesz az OFf-ért, csak az egész abból indult ki hogy miért ennyire nagy dolog ez a feltöltött F1 erőforrás, én nagyon szívesen körbeszaglásznám, mert szvsz egy csoda lehet.

[ Szerkesztve ]

https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

(#34024) Thrawn


Thrawn
(félisten)

Different songs for different moods. łłł DIII Thrawn#2856 łłł Look! More hidden footprints! łłł DIV: Blessed Mother! Save us! łłł

(#34025) 19ati93 válasza werszomjas (#33994) üzenetére


19ati93
(tag)

hát én mindig minden versenyt élőben nézek ha tehetem,sokkal izgalmasabb mint felvételről és még az se idegesít fel hogy véletlen valaki elszólja magát vagy megtudom az eredményt :D egyszer van reggel 7-kor ausztrál futam az kibírható, a többi meg legkorábban 8-kor kezdődik,semmi gond az egésszel,bár nem vagyok az a 10-ig punnyadó,ha nincs suli akkor is felkelek 7-8-kor télen,nyáron.. :))

[ Szerkesztve ]

(#34026) [CS]Blade2


[CS]Blade2
(őstag)

Az biztos, hogy 2008-ban valami nagyon félresikklott az F1-el, előtte 3 éven át szét kergették egymást a versenyeken, aztán jöttek évről évre a f*sz botrányok, és minden évben talált valaki egy kiskaput a szabálykönyvben, minden évben volt leglaább 1 kérdéses elem. Aztán belenyúltak az aeroba, jött a nyitható szárny, és tádám, azóta lehet elaludni az időmérőkön és a versenyeken is.

Komolyan rendbe kellene tenni az egészet, hogy újra a versenyről szoljon a dolog, mert mára átbillentek a cirkusz és az üzlet irányába, ami a futamon kívül jó, de csak annak aki szereti ezeket a f*szságokat.

(#34027) nord_ válasza [CS]Blade2 (#34026) üzenetére


nord_
(veterán)

Azóta? Akkor te se régóta nézel Forma 1-et... Amikor régen vonatoztak és előzés szinte egyet jelentett a lekörözéssel, na az volt igazán altató. :) Akkoriban, ha az ember megnézte az első és utolsó néhány kört, mindent látott.

(#34028) Ba cy lus válasza [CS]Blade2 (#34026) üzenetére


Ba cy lus
(veterán)

Bírom visszatekintve mindenki milyen pozitívan látja a dolgokat. :) Pedig 2009 előtt is volt minden évben botrány, voltak kiskapuk, amiket kihasználtak, aztán tiltották/vagy nem, volt panasz az unalmas versenyek miatt, hogy nem lehet előzni, hogy túl sok/túl kevés a taktikázás stb.

Engem igazán az bosszant, hogy 10 évvel ezelőtt mennyivel gyorsabb volt az F1. Behozták a turbót idénre, de amilyen keretek között behozták, megint lassult az F1. Miért nem lehet olyan szabályváltozást csinálni, amitől gyorsabbak lesznek az autók?
Február 28-án befagyasztják a motorokat, ez a nagyon dühítő. Ők meghozzák a lassítós szabályokat, aztán évad közben megint nem lehet semmit fejleszteni a motoron (hogy esetleg esély legyen némi gyorsulásra). Milyen címen? Költséghatékonyság címén. Röhej. :U

Azt nem értem, hogy a kasztnin, az aerón akkor miért lehet fejleszteni? Az nem kerül sok pénzbe? Az F1 a motorokról is szól. Most a váltás miatt egy ideig főleg a motorokról fog szólni, de aztán helyreáll a világ rendje és le lesznek szarva a motorok, megint minden az aeróról fog szólni, a motorok terén egyenlőség lesz: a Renault ki fogja bulizni magának az engedélyt, hogy fejlesszenek. Holott nekik is pont ugyanannyi idő állt rendelkezésre, mint a többi motorgyártónak. Hogy lehet ilyen mesterségesen beleszólni az amúgy természetesen kialakuló erőviszonyokba? :F

[ Szerkesztve ]

(#34029) [CS]Blade2 válasza nord_ (#34027) üzenetére


[CS]Blade2
(őstag)

Nem mentek el egymás melett egykönnyen, csak ritkán, de az minőségi volt. Most meg mennyiségi van. Tavalyról nem is maradt meg egy értelmes kergetőzés, előzésre meg is emlékszem jóformán.

(#34030) Yayoh


Yayoh
(aktív tag)


;]

(#34031) 19ati93 válasza Yayoh (#34030) üzenetére


19ati93
(tag)

szegény Maxi :DD mindig kap :DDD

(#34032) lacy86 válasza Yayoh (#34030) üzenetére


lacy86
(addikt)

Ez durva! ;] :DDD

(#34033) MaciG


MaciG
(addikt)

üdv.

Van itt valaki aki szokott menni a Magyar Nagydíja és esetleg nem feltétlen szükséges neki a számla a jegyekről?

BANZAII

(#34034) nord_ válasza MaciG (#34033) üzenetére


nord_
(veterán)

Jelen! :)

(#34035) Peat;) válasza [CS]Blade2 (#34029) üzenetére


Peat;)
(veterán)

Ezt a károgást :D marha nagy előzések voltak tavaly is, ahogy minden évben. Nem tudom te mit néztél de nem f1-et az ziher. Divat panaszkodni, most sem kell az ördögöt a falra festeni, szerintem érdekes évad lesz ez is.

(#34036) [CS]Blade2 válasza Peat;) (#34035) üzenetére


[CS]Blade2
(őstag)

Az előzés-kikerülés téma csak egy része a dolognak, az emészthető, ha nincs 1 másodperc kül. a legjobb és a 2. legjobb autó között. 2008-ban volt aszem a legnagyobb vonatozás, és talán akkor voltak sokszor 1 másodpercen belül 10-15-en is, akkor pl. szerintem marha jól müködött volna a dolog, csak jól kell belőni a drs zóna hosszát.

A sok ehhez hasonló összeadodott, és lett belőle az, hogy felálltak a rajtrácsra a lépcsős orrokkal, elindultak, az első körben Vettel már vezetett 2 másodperccel, utána mindenki spórolt a gumival. Az első csere előtt páran elkoptatták, őket az egyenes közepén lenyomták, mint a sz*r, még be is soroltak eléjük a féktáv előtt, ebből nem emlékszem egyre sem, csak tudom, hogy állandó volt az ilyen. A végén az utolsó csere után 10-15 másodperc hátrányból ráküldték a friss gumist a kopott gumisra, ami elkopott mire utolérte, egyedül 1db kommentátor izgulta végig a dologot az M1-en, itt a topicban többen jelezték, hogy nincs semmi. Aztán hirtelen ment a cirkusz, és megváltoztatták a gumikat.
Ezért lett kevesebb néző, és amit nem tudnak kimutatni, az is hasonlóképp alakulhatott: hogy hányan aludtak el a verseny első felében, és maradt bekapcsolva a tv.

2005. Nem tudom, hogy akkor melyik csapat milyen botrányt csinált. A gumikkal kivették a Ferrarit a főjátékból, talán ezt lehet felhozni 2005-re. Imola. Elindultak, MSC és Alonso annyira vonatoztak, hogy a végére már a sisak külsején folyott az izzadság. Suzuka. Kimi megérkezett Fisi mögé az utolsó körre. Nem volt nyúlványos a Mclaren orra, nem is volt fent, mint egy vasalódeszka. Monaco időmérő. Alonso rávert vagy fél másodpercet Webber idejére, aztán jött Kimi, végigfolyt a falak között. Tavalyról egy időmérő: Q1 szokásos, Q3: Vettel kiszállt a felénél, mert egy körböl megvolt a pole, Button meg már az első percben, és inkább gumbfociztak a Rosberggel, hogy maradjon friss gumijuk Vasárnapra.

Év volt itt már azóta 6 vb egyszerre a mezőnyben, de még mindig van 5, és olyan csapatoknál is vannak, szóval az alapanyag megvan már pár éve egy minden eddigit ütő évadra, csak nem tudtak élni a lehetőséggel.

(#34037) Zso2 válasza [CS]Blade2 (#34036) üzenetére


Zso2
(őstag)

Kb jól leírtad. Akárhogy is nézzük , pont emiatt nincs megbecsülve Vettel bajnoki címei,mert egyszerűen ezek a bajnoki címek átláthatóan több %-ban a szabályrendszernek köszönhető ,ami az Rb-nek kedvezett, és most inkább a viták miatt(Vettel szurkolók) csak suttogva mondom az évközi változtatások is nekik kedeveztek véletlenűl.(Emlékszünk milyen ijedelemben volt Vettel és az RB idény elején mikor a Ferrarinak működtek a gumik, milyen balhékat generáltak,csak úgy csapkodott Vettel)
aki nem Rb-s és elvakult szurkoló az átlátja ezt. Olyan szinten beunalmasodott az F1, mert még a nagy Ferrari nyerőszéria idejében sem volt,mert ott legalább volt esélyük felfejleszteni az autókat(ennyire nem szabad a gumin múlnia egy Forma1 -nek ,ami motorgyártók versenye legfőbbkép),de mostanában olyan fagyasztásokat csinálnak,meg gyors szabályváltoztatásokat,nem is értem,hogy év közben ki engedheti meg azt,hogy egy évre kikevert gumiszettet ,ami pár csapatnak működik is azt hirtelen megváltoztassák és, így pont a másik pár csapatot juttatják előnyhöz.Ne akarják már azt,hogy kivonuljanak a nagy motorgyártók a sorozatból és kart sorozat legyen, pont nem ez az F1.

Adelante ALONSO - Forza Ferrari | BF3-- satazso | Intel Core + Windows = Jaguar, behúzott kézifékkel.

(#34038) predator00 válasza Zso2 (#34037) üzenetére


predator00
(tag)

"csak úgy csapkodott Vettel" - most már tudjuk ki is az elvakult :U
a gumikat meg megváltoztatták mert veszélyes volt, hogy 1 versenyen annyi defekt volt,hogy 1 kezemen meg se tudom számolni - aki nem elvakult ferráris az látja ezt :P

[ Szerkesztve ]

(#34039) Geri Bátyó válasza predator00 (#34038) üzenetére


Geri Bátyó
(őstag)
LOGOUT blog

A defektek nagy része olyan csapatoknál volt, ahol nem az ajánlásnak megfelelően állították be a kerékdőlést. Ezt azért vedd számításba.
Defektek korábban is voltak és lesznek is. A jelenlegi (és közelmúltbeli) szabályok miatt viszont még a kerékdőléssel is trükközni kell, hgy valaki előnyhöz jusson. Ez a fő probléma.

"Ki a büdös istennyila vagy te bohócképű!?" SzŐr Geri, birodalmi poéta és főszakács (:L topic)

(#34040) b-type válasza Geri Bátyó (#34039) üzenetére


b-type
(nagyúr)

De azért ha ebbe belegondolsz, azért ez egy vicc. Egyrészt hogy levált a futófelület, másrészt hogy a gumigyártó mondja meg a kerékdőlést és a guminyomást..és nem extrém értékekről vagy helyzetről van szó.

https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

(#34041) grabber válasza b-type (#34040) üzenetére


grabber
(addikt)

Ez vicc.
Az FIA mondja meg a szárny méretét és dolését,pedig nem extrém értékekrol van szó.

(#34042) TESCO-Zsömle válasza predator00 (#34038) üzenetére


TESCO-Zsömle
(félisten)

Érdekes módon csak egy pályán, azon is csak abban a kanyarban, ahol -mint azt a kommentátorok is elmondták- 5cm-el megemelték a rázókövek magasságát. Ennek köszönhetően kialakult egy "lépcső", ami kidörzsölte a kifele sodródó autók abroncsainak a falát.

Ha paranoiás lennék azt hihetném, hogy direkt emelték meg csak abban a kanyarban a rázót, hogy ez történjen.

A másik dolog, amit már említettek is, hogy a kerekeket nem megfelelően szerelték fel az autókra, mert ezzel teljesítményt nyertek, vagyis bevállalták a defektek lehetőségét, aztán szépen mosta kezét mindenki, és rálőcsölte a balhét a Pirellire. Ez akkor sem tetszett, és most is gerinctelen megoldásnak tartom.

[ Szerkesztve ]

(#34043) Motion_Blur


Motion_Blur
(félisten)

A 2013-as idény kezdete előtt volt egy műsor az M1-en amit a tesztidőszakot foglalta össze illetve az előző idényt. Az a műsor egy "highlights"-al kezdődött, ezt a videót keresem. Mindenki dobálta el benne a kártyalapokat a végén pedig asszem Kiminél volt a Joker :D Esetleg valakinek megvan lementve?

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#34044) predator00 válasza Motion_Blur (#34043) üzenetére


predator00
(tag)

szerintem itt keresgélj ide sok mindent feltesznek

(#34045) Geri Bátyó válasza b-type (#34040) üzenetére


Geri Bátyó
(őstag)
LOGOUT blog

Mindig is az volt, hogy a keréknek volt egy optimális tartománya, amitől el lehet térni, de az megváltoztatja a menettulajdonságokat és a tartósságot. A különbség most az, hogy kifejezetten nem tartós gumikat kértek a Pirellitől, így egy nem optimális beállítás hamarabb okozhat defektet, vagy idő előtt elhasználódik a gumi (erre is volt számtalan példa).

Ettől függetlenül ez tényleg vicc, de nem a Pirelli a hibás, hanem az FIA az ostoba szabályaival.
Olyan gumit kértek, ami egy idő után rohamosan veszít a teljesítményéből és jelentős a degradáció. A Pirelli megmondta, hogy tudnának olyan gumit gyártani, ami jóval kevésbé degradálódik és fokozatosan veszít a teljesítményéből, de az nem kellett.

Sokkal normálisabb lenne egy fokozatosan gyengülő teljesítményű gumi, ami kevésbé degradálódik és akár az egész versenyt végigbírja, ugyanakkor kötelező 1 kerékcsere. A csapatok választhatnának, hogy 1 kerékcsere, de alacsonyabb teljesítmény, vagy több kerékcsere és jobb teljesítmény, de nem kockáztatnák a defektet és megmaradna a gumitaktika is.

"Ki a büdös istennyila vagy te bohócképű!?" SzŐr Geri, birodalmi poéta és főszakács (:L topic)

(#34046) b-type válasza Geri Bátyó (#34045) üzenetére


b-type
(nagyúr)

Sztem meg egyértelmű Pirelli hiba.
Mitől ne lenne az?! Kik tervezték és gyártották?
Az hogy az FIA mit kér, az egy dolog, nem kötelező elvállalni. Elvállalták, megtervezték...tudták hogy milyenek a körülmények. ..baromira balesetveszélyes volt, ja nem is mert végül is nem történt semmi.
Nincs olyan hogy kézfeltéve azt mondjuk, hogy az FIA kérte, őrá haragudjanak.
Az FIA lehet hibás, hozhat hülye szabályokat, és kérhet hülye dolgokat, de ha valaki elvállalja mert jól jár vele, akkor ne másra mutogasson.
Bridgestone egész egyszerűen felállt az asztaltól, azt mondta hogy ők ilyen gumit nem gyártanak. ...de volt aki elvállalta.

Erről nekem az árverseny ugrik be, mondasz egy árat, amit sokallnak...és jön valaki aki megcsinálja, nem fizeti ki a melósait, összecseszi az egészet, és természetesen mindezt adó nélkül. Letörte az árakat, és még mindig fussa egy mercire.
Természetesen ezt nem a Pirelli-re értem, de ők odamentek ahonnan felállt az addig gumit szállító cég, azzal hogy köszönök ezt ők nem vállalják.
A Pirelli odament és elvállta...szal ha egy olyan leszakadó futófelület tönkreteszi egy versenyző életét, vagy pályafutását, akkor én nem az FIA-t hibáztatom...lehet hogy hülyézem, de nem kényszerít senkit semmire, és ha senki nem vállalta volna el, akkor nyílván mást kérnek...de volt(!) aki elvállalta.

[ Szerkesztve ]

https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

(#34048) Geri Bátyó válasza b-type (#34046) üzenetére


Geri Bátyó
(őstag)
LOGOUT blog

Ez tipikusan az a szituáció, mint amikor egy katona parancsot kap, hogy irtson ki egy civil falut. A katona a hibás, aki parancsot teljesít, vagy a politikus, aki a parancsot adta?
Szerintem a politikus, mert neki nincs rizikó, van kire mutogatni, de ha a katona nem teljesít, akkor hadbíróság, ha viszont igen, akkor ő a szemét.

A Pirelli többször is próbált változtatni az évek során, de mindig megvétózták. Tavaly pedig úgy kellett változtatni, hogy az unalmassá tette az év második felét. Mivel nem tudnak tesztelni, nem is tudnak megfelelő gumit gyártani.

Nem kéne mást tenni, csak hallgatni a gumigyártóra (és a csapatokra) és évente 2-3 alkalommal futam utáni hétfőn gumit tesztelni úgy hogy az adatokat csak a Pirelli látja.

"Ki a büdös istennyila vagy te bohócképű!?" SzŐr Geri, birodalmi poéta és főszakács (:L topic)

(#34049) b-type válasza Geri Bátyó (#34048) üzenetére


b-type
(nagyúr)

háát ez nem az a szitu, ennél a példánál inkább beszéljünk zsoldosról. Mert pénzről szól és piaci térnyerésről...azaz érdekről.
Egy katona, ha nem teljesíti a parancsot, akkor felelnie kell érte. A Pirelli viszont feláll és azt mondja én ezt nem vállalom, és kész.
Ez egyáltalán nem az a szitu.

..a Pirelli bevállalta, közben a pálya a 2órás(!) futam végére úgy néz ki mint egy szemétdomb. ..a Le Mans-i 24óráson nincs ennyi gumiszemét.
Ezt is bevállalták...érdekből.
...és megint mondom, ha nem vállalta volna el egy gumigyártó sem, mint ahogy a Bridge' felállt, akkor most nem lenne ez a helyzet. A FIA sok mindent megtehet, de gumit gyártani nem tud.

[ Szerkesztve ]

https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

(#34050) b-type


b-type
(nagyúr)

Wéber Gabi jövőre versenyezni fog...ez egyfelől jó másfelől rossz hír szvsz. Természetesen csak a közvetítői tevékenységének csökkenésére gondolok rossz hír alatt.

https://youtu.be/Kr4SwcJy0wU?t=1255

Útvonal

Fórumok  »  Sport, életmód, utazás, egészség  »  Formula-1 (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.