Formula-1
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Egy csodaszép szerelmes utazás: Haven bemutató
- Tudástár Az eSzemélyi használhatósága magánszemélyként
- Bemutató Creative Stage 2.1
- Elemzés A legolcsóbb új PC konfig nyomában
- Bemutató A V12-es duruzsolása – Lamborghini Sián FPK 37
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Wiz Khalifa:] Grand Theft Auto V - Látványosságok és érdekességek tárháza egy helyen!
- [Re:] [eldiablo:] Z270+Coffee Lake újratöltve
- [Re:] [Runo:] Az átverő átverése
- [Re:] [Vakegérke:] NyalóVilág: tíz, kiver a víz - VV10 - Való Világ 10
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] Egy csodaszép szerelmes utazás: Haven bemutató
- [Re:] [andor80:] A cd Project red elnyerte méltó büntetését!
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások

#70869248
törölt tag
Ezt mi ketten teljesen másként látjuk, hozzáteszem ez nem probléma.
Amikor én leülök bárkivel dumálgatni egy futamról sosem az érdekel hogy hányan indultak hányan estek ki, ki nyert..ezeket én is tudom. Az érdekel hogy mi a véleménye.
A számok jó dolgok, de ott nem kell érteni ezt a sportot, elég megnézni valamilyen adatgyűjtő oldalt, és megvan minden.
pl. te csinálod ezeket a statisztikákat és akkor ebből ugye kiviláglik hogy ki a legjobb, ki a legrosszabb..stb.
De nem.
Az mellett hogy nem kell érteni az F1-hez, sok esetben nem is erről szól, egy versenyhelyzet felismerését-kihasználását-megvalósítását nem lehet számokban mérni, egy gyors kör kifejezhető számokban, de az az adott körülmények közötti legjobban a határokig kitolt vezetés. A vezetési hibák nem számolhatóak, márpedig a hibák részei a versenyzésnek, mert a korrigálási is része.
..és ezt még lehetne folytatni.
A lényeg hogy a számok világa egy eszköz, ..ahogy nekem a logika keresése. Csak egy eszköz. Ad neked válaszokat persze ha ott keresed, de nem teljes a kép, én igyekszem ütköztetni, erre valók a viták, hogy kikristályosodjon egy logikai lehetőség, vagy elbukjon.
Nem több, csak egy eszköz ami megtámogathat és felhasználható.
Amikor dumálgatok az F1-ről, pl. valakivel aki jó benne, de konkrétan Ferrari rajongó, mindig eljutunk egy pontra ahol összevigyorgunk, aztán 'jóoké majdmeglátjuk' én sem akarom legyűrni, és ő sem, van egy pont ahol el kell engedni.
[ Szerkesztve ]

Mortein
tag
Ellenpéldát mire? Hogy a Ferrari az elmúlt 20 évben hagyta versenyezni mindkét pilótáját? Vagy hogy visszaadta a VB esélyes Ferrarival a helyezést a csapattársának, akinek nem volt esélye? Egyedül talán a Kimi Massa páros volt, amit említeni tudnék de ott is beállították előbb Massát legközelebb meg Kimit a sorba. A Merci sokkal korrektebb volt a pilótáival szemben mint a Ferrari.
Egyébként én pilótáknak szurkolok nem csapatoknak. Alonso a kedvencem de ő már nem nyer VB-t a F1ben.
Azelőtt Mika, Hill, Senna szurkoló voltam. Akik kellemes meglepetések voltak mint VB pilóták nekem az Kimi és Button és Rosberg. Mindhármójuk VB címének örültem. Csapatnak sohasem drukkoltam. Kedvenc csapat festéseim vannak mint a régi Lotus, Williams Prosték idejében és Hill idejében, nameg a Marlboro Mclaren, annál szebb festés nincs.

Bandit79
aktív tag
A Merci sokkal korrektebb volt a pilótáival szemben mint a Ferrari.
..hát hogy a fszba ne ,mikor annyi pontelőnyük volt.. ne felejtsd el ,hogy régebben csak 10 pont járt az elsőnek.. 8 a másodiknak. A ferrari azért nem osztozhatott akárhogyan. Meg ne felejtsd el , hogy ha láthatóan jobban teljesít , biztosabb versenyei vannak az egyik pilotának biztosabb azt tolni.. Rait nagyon szeretem,de pl nem lehet nála tudni melyik versenyen tudja felvenni a tempót melyiken nem. Vettel az mindent kihoz a gépből, lásd időmérők utolsó pillanatai pl.
Egyszerűan annyira balszerencsés ,hogy nem tudja pontokkal szorítani Vettelt,hogy esetleg egyik versenyen átbillenjen az ő javára akár Vettel nullázasnál. Álltalában soha nem tud 2. helyen maradni ez miért van? Nem azért ,mert a Ferrari nem akarja,abban biztos lehetsz. Valami gixer mindig van. Neki konstans ott kellene lenni Vettel nyomában több versenyen hogy bizonyítson ..
[ Szerkesztve ]

Sztenn
tag
Sziasztok!
Már jó ideje követem a fórumot (kb 1 éve) de csak szemlélőként... most is csak azért írok mert kíváncsi lennék van valakinek infója róla hol lehetne megnézni azt hogy pl az új versenyeknél a régi pontozás alapján illetve a régi versenyeknél az új pontozás alapján számítva kinek mennyi pontja lenne és hogy alakult volna ki az éves végeredmény? Én ilyet neten nem leltem eddig. Megköszönném ha valaki tudna adni infót bevallom lusta vagyok ennyit számolni.

EmberXY
addikt
Szia!
Pl. itt is van egy ilyen oldal, remélhetőleg naprakész...
Ki lehet választani, hogy melyik rendszer alapján számoljon (több is van, nem csak simán régi és új), Schumi vezetne még mindig, ha egységesen számolnánk...
Up the Irons!

Mortein
tag
Vettel Ric-től eléggé kikapott a RB-ban. Kiminek most egy elég jó éve van és már most látszik, hogy semmi esélyt nem ad neki a csapat. Mindig ő kapja a rossz stratégiát.
Ferraris esetnél konkrétan a Barrichello-tól elvett győzelemre gondolok, toronymagasan vezették a vb-t mégis el kellett venni tőle. Persze a RB is tud ilyet, mikor Vettel összetörte az új első szárnyat erre leszerelték Webber kocsijáról és átrakták neki. De tapsoltam mikor megnyerte ennek ellenére Webber azt a versenyt. Persze a végére csak megoldotta a RB, hogy Vettel legyen a VB.

Samott
őstag
Komoly cucc, Kimi veri Prostot. Realis.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

Viktor77
félisten
Pedig ezek tények.
Some people move on, but not us ... not us

Motion_Blur
félisten
Fuss neki mégegyszer hogy miről szól az oldal.
Prost 13 szezont futott, Kimi most a 16-ban van.
De ha úgy jobban érzed magad akkor válts a régi pontrendszerre, ott már Prost lesz előrébb
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

Samott
őstag
Nagyon regire kell valtani hogy Prost legyen elorebb. Fenntartom: vicc ez a statisztika. Akkor osszak el az evekkel, igy megis hogy lehet realisan osszehasonlitani a teljesitmenyuket?
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

EmberXY
addikt
Ezek csak az "elért" pontszámok, azzal az érdekességgel, hogy ugyanolyan számítási rendszer alapján van mindenki rangsorolva.
Bár nem mintha bárhogy máshogy össze lehetne a pilótákat hasonlítani érdemben, különböző generációk, korszakok, technikai jellemzők, teljesített szezonok száma, stb, kb a statisztika az egyetlen, ami tartós, még ha úgy is tűnik, hogy az almát hasonlítjuk a körtéhez.
[ Szerkesztve ]
Up the Irons!

quailstorm
nagyúr
Egymás ellen érdemben sose versenyző pilótákat nem tudsz normálisan összehasonlítani. Ezvan. Külön generáció, más technika, más szabályrendszer.
Szűk idősávokat nézz, és még ott is jelen van az igazolásbeli mázli, meg a technika. Azt tudod megnézni ki mikor és mennyire volt sikeres. Mást nem. A többit azt hozzáképzeled.
[ Szerkesztve ]

Samott
őstag
"Egymás ellen érdemben sose versenyző pilótákat nem tudsz normálisan összehasonlítani."
Tehat akkor megis mi ertelme van ennek? Semmi, tehat egy vicc az egesz.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

EmberXY
addikt
Akkor tulajdonképpen az elért eredményeknek sincs értelme? Hiszen hiába leszel világbajnok, jövőre lehet, hogy teljesen más lesz a szabályrendszer, már semmit nem ér a címed vagy a dobogóid száma abban a rendszerben? Vagy mégis?
Ez a pontszámítósdi csak egy érdekesség, ami korrigálja a statisztikai adatokat aszerint, hogy ugyanazon rendszerben vizsgál mindenkit.
A történelmet nem változtatja meg, az elért eredményeket sem, de pl. egy mai futamgyőzelem 25 pontjáért 2004-ben Schumachernek 2,5 futamot kellett megnyerni, ez azért nem ugyanaz a kategória, mégis csak a 6. helyen áll a ténylegesen megszerzett pontok statisztikájában. Vagy ha hátulról nézzük, ma a 10. is kap 1 pontot, 2004-ben még kiröhögték volna. Tehát Magnussen és Massa ugyanolyan eredményt ért el? (Kínai nagydíj, 2004 és 2018)... Ezért érdekes ez a statisztika
Up the Irons!

hajsza
aktív tag
"hát hogy a fszba ne ,mikor annyi pontelőnyük volt.. ne felejtsd el ,hogy régebben csak 10 pont járt az elsőnek.. 8 a másodiknak. A ferrari azért nem osztozhatott akárhogyan."
Kinek tűnt még fel ez az érvelési hiba? Jelenleg a 2. helyezett 18 pontot kap, ami 72%-a az 1. helyezettének (18/25), míg régen 80%-ot kapott (8/10). Szóval a Merci és a régi pontrendszerbeli Ferrari közül éppen a Mercedes az, akinek jobban meg kellene gondolnia, hogy visszaadatja a VB esélyesebb pilótájával a pozíciót.

Samott
őstag
De latod hogy borul az egesz "erdekes statisztika" ha az egyik pilota kevesebb eredmenyt elerve ugyan de tobb ideig versenyez. VB cimeket meg dobogos helyezeseket lehet hasonlitgatni, de ott se mindegy hany ev alatt jott ossze.
Ahogy eredetileg is irtam: Kimi egy rendkivul tehetseges pilota, de azert nem futott be egy Prost szintu karriert. Es megis elotte van, mert tobb ev jutott neki az F1-ben.
[ Szerkesztve ]
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

hajsza
aktív tag
"A történelmet nem változtatja meg, az elért eredményeket sem, de pl. egy mai futamgyőzelem 25 pontjáért 2004-ben Schumachernek 2,5 futamot kellett megnyerni, ez azért nem ugyanaz a kategória ..."
Valamint azt is figyelembe kell venni, hogy egy évben hány futamot rendeznek, ezért szerintem a leginkább összehasonlítható statisztikák azok, amelyek százalékosan vagy futamra átlagolva mutatják meg az egyes pilóták eredményeit. De még ezt is korrigálni kellene, mert nem mindegy például, hogy egy VB domináns csapatban mennyire azonos feltételeket kap a két pilóta, illetve milyen erős a csapattárs (pontokat rabolnak egymástól).

Samott
őstag
Es regen ugye a technikai hibak is jobban kiszortak oket. Azt megis hogy sulyozzuk?
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

EmberXY
addikt
+ hajsza:
Ezért írtam, hogy ez csak egy érdekesség. Annyit tud, hogy a pontszámítást (ami a maga nemében annyit tud, amennyit, csak egy mérhető adat amit sok minden befolyásolhat) korrigálja, semmi többet.
A pilóták összehasonlítására ennél nyilván vannak relevánsabb módszerek, ez a rendszer ezt nem tudja.
Up the Irons!
Azt most Verstappen kompenzálja
..szerintem jónak tűnik

Malachi
addikt

Motion_Blur
félisten
Tavaly Bakuban közel 4mp-et kapott időmérőn a McLaren
Szerintem ha idén 2,5 körül kapnak akkor már elégedettek lehetnek, kiindulva abból hogy az egyenesben begyűjtött hátrány jó része nem a motor gyengeségének köszönhető.
Ha itt is Ferrari pole lesz, izgalmas évünk lehet
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

KraX
senior tag
Meglatjuk, az eddig latottak alapjan a Ferrarinak lehet eselye a pole-ra, de tul keves futamon vagyunk meg tul ezert nem mernek ra fogadni.
I know kung fu!

Csapoati
Topikgazda
Akkor pont nem lesz izgalmas évünk.
Haladni kell a korall (vagy Core-ral)!

golfvariant
tag
Ferrari szurkolóként én még nem örülnék...
1) Láttuk Hamilton tempóját Ausztráliában, amit azóta nem találnak, de egy biztos, a Mercedes rettentően gyors, ha minden összeáll. Egy körben 5-7 tizedet adott Vettelnek versenyen, amikor odalépett. Lehet Vettel spórolt, de azért nem üzemanyag termelő üzemmódban körözött VSC nélkül esélyük se lett volna...
2) Vettel Bahrain-ben sem utcahosszal nyert, hanem 7 tizeddel. Ha nem Bottas az üldöző, akkor Verstappen, Ricciardo vagy akár Hamilton tuti megelőzi... Verseny margójára írnám, hogy Hamilton 6,5 másodperccel ért be Vettel mögött, egy valószínűleg sérült autóval amit Verstappen kicsit átfaragott
3) Kínában voltak a leggyorsabbak, de Vettel önfejűsége miatt (rajt) nem jött össze a kettősgyőzelem, majd még szerveztek egy találkozó Max-el is. Tudom, hogy egy versenyzőnek nem kell elengednie senkit, de Verstappen olyan tempóval közeledett, hogy esélye nem volt. Legnagyobb riválisa Hamilton sehol sem volt. Ha kicsit óvatosabb és nem olyan agresszívan védekezik, akkor is bejön harmadiknak. Ami bőven jó Hamilton helyezését nézve.
A három versenyből egyedül Kínában volt megsüvegelendő a teljesítményük, amit azonnal ki is hagytak. Kimivel is nyerhettek volna, de az nem elfogadható a Ferrari számára. Feleslegesen beáldozták azért a max 1-2 másodpercért, amit Vettel nyert Bottas feltartásával... Az autó nem rossz, gyors is, de nem akkora az előnyük, amit pár futam alatt a Merci esetleg a Redbull ne tudna ledolgozni. Szerintem legkésőbb Spanyol nagydíjon fordulhat a kocka...

lenox
addikt
Csak a 9/6/4 rendszer volt a jo, a tobbi mar hanyatlas...

Obi-1
őstag
Én is azt gondolom, hogy a Mercedes hamarosan megtalálja a formáját, és akkor megint bajban lesz a Ferrari. Sajnos a kínai nagydíjon nem sikerült növelni az előnyt.
Vettel különben lenyilatkozta, hogy nem próbált védekezni Verstappen ellen, de te így is kihoztad hibásnak ebben. Még Jos is elismerte, hogy ez bizony a csemete hibája volt.
Only a Sith deals in absolutes.

Motion_Blur
félisten
Lehet találgatni hogy ezmiez
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

Csapoati
Topikgazda
Party mód, mi lenne?
Haladni kell a korall (vagy Core-ral)!

Obi-1
őstag
Multi21 kapcsoló.
Only a Sith deals in absolutes.
Kimi sebességének a szabályozása 80% és 120% között
Más. Már a komoly szaklapok cikkcímeiben sem lehet bízni Hatásvadászás egy ártatlan nyilatkozatból #x.
"Your motto was in god we trust all others pay by cash"

Abu85
HÁZIGAZDA
Mindegy. Ugyanazok a funkciók megvannak mindkét kormányon, csak a versenyzőknek van preferenciájuk a kialakítás felé. Vettel oda kért valamit, míg Kiminek jó az a gomb vagy mi elől is.

#70869248
törölt tag
Sztem nagyjából az amit írnak, Kimi meg nem szereti ahogy annak idején Webber sem.

Csapoati
Topikgazda
Nesztek, V10-orgazmus: [link] (Jenson Button pole-ja 2004-ben Imolában, FB-s link).
Haladni kell a korall (vagy Core-ral)!

kukinyo
addikt
Ezt szépen odatette.
És micsoda élmény volt ezt nézni.
Köszi

Motion_Blur
félisten
V10 - Imola
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

Bandit79
aktív tag
okoska, az érvelés pont az ,hogy minden pontra nagyobb szükség volt,mert nehezebben tudtál felkapaszkodni
egy 0 zás után, még első helyekkel is ha éppen a vb ért harcolsz a második pilótával.. és akik utánad jöttek 2. 3. helyen sokkal kevésbé tudtál ellógni tőlük.

SityiSXT
őstag
Elolvastam ezt a cikket, és óhatatlanul is felmerült bennem a következő: mi van, ha Hartleyt nem (csak?) a sikerei miatt szerződtedték, hanem azért, hogy a Honda motor fejlesztésébe is besegítsen? Amit a Merga megcsinált, azt a Ferrari most tudta utolérni, és ehhez azért nem egy-két év kellett. A Honda le van maradva, valahol köszönhetően a 3 év McLarenes szenvedésnek is. Mi van akkor, ha az öreg Helmut kitalálta, hogy nem a Mercis technológiát próbálja lemásolni, hanem megpróbál új utat keresni, és ez a WEC a hasonló motor miatt? Nekem kicsit gyanús, hogy ennyire hangoztatják azt, hogy Hartley mennyire friss ötleteket hoz a csapatnak, plusz a téli teszten is meglepően(?) jó volt mind a Honda motor, mind a Toro Rosso...

feri1014
senior tag
Akkor jöhet a visszapillantóval ellátott glória. Mi lesz itt a szezon végéig. [link]

Obi-1
őstag
Á, nehogy már, a Hartley sem egy motorfejlesztő mérnök. Szerintem általában el van túlozva a pilóta fejlesztői szerepe, a rajongók szeretik evvel fényezni a kedvenceiket (Vettel jegyzetfüzete, Rosberg beállításai, stb.). Neki az autó balanszának a beállításában van szerepe, de nem fog a tervezőasztalnál beleszólni, hogy mekkora rake vagy tengelytáv lenne ideális az új autónál.
Only a Sith deals in absolutes.

erahurka
nagyúr
Gratulálok. Ha valami eltalálja a tükröt azonnal megy a pilóta pofájába. Kellene egy pici halo ami ettől véd...
"Hamburger! Elengedhetetlen az egészséges reggelihez!" >>>http://fastfoodcentral.blog.hu<<< | Kajapornó: http://instagram.com/erahurka | Filmes Twitter: http://twitter.com/TrashMozi

cyberkind
nagyúr
Zárt fülke.
"Fly the Friendly Skies" "Take Me Home, Country Roads" "I shouted out Who killed the Kennedys?"

erahurka
nagyúr
A fülkét meg ki kell párnázni majd nehogy beüssék a pici fejüket szegény fiúk Köré meg mehet egy halo, biztos ami biztos.
[ Szerkesztve ]
"Hamburger! Elengedhetetlen az egészséges reggelihez!" >>>http://fastfoodcentral.blog.hu<<< | Kajapornó: http://instagram.com/erahurka | Filmes Twitter: http://twitter.com/TrashMozi

DopeBob
addikt
gondolom a biztonsági övet se kötöd be olyan fasza csávó vagy... remélem a légzsákot azért nem felejtetted el kiköttetni
Miért olyan nehéz felfogni, hogy nem meghalni meg lebénuulni járnak oda a pilóták?
[ Szerkesztve ]
MZ/X

feri1014
senior tag
Ha olyan közelről súlyos károkat tud okozni, akkor szvsz már teljesen mindegy, akkora ütközés lenne.

SityiSXT
őstag
Nem is erre gondoltam - akkor már egyszerűbb lett volna a Hondának lenyúlnia valakit a Porschétól vagy a Toyotától. Elég sokszor elhangzott már F1-es pilótáktól, hogy mostanában a spóroláson van a hangsúly. Hol spórolnak még, ráadásul hibrid versenyautókkal? Persze más, nagyon más egy kétórás és egy 24 órás futamon spórolni, de mivel alapvetően az F1-ből mennek a WEC-be, és nem fordítva, nem lehet, hogy pont emiatt gondolt egyet a Red Bull / Toro Rosso, és hozott az ellenkező irányból valakit, aki még - hülyén fogalmazva - nincs "elrontva" az F1 által, és tud újat mondani (persze szigorúan versenyzőként).

erahurka
nagyúr
Nagy különbség van a között hogy én mit csinálok egy kocsiban az utcán, meg hogy egy pilóta mit csinál egy pályán egy versenyautóban.
Az elmúlt 20 évben hány F1 pilóta szenvedett halálos kimenetelű balesetet? Bianchi. És hányon segített volna a halo? Hát senkin.
[ Szerkesztve ]
"Hamburger! Elengedhetetlen az egészséges reggelihez!" >>>http://fastfoodcentral.blog.hu<<< | Kajapornó: http://instagram.com/erahurka | Filmes Twitter: http://twitter.com/TrashMozi

feri1014
senior tag
Más szériákban viszont volt... Az F1-ben is volt az elmúlt években jó néhány olyan baleset, aminél elég közel került a pilóta egy komolyabb fejsérüléshez. Van egy felesleges kockázati tényező, amit meg lehet oldani. Akkor miért kellene homokba dugniuk a fejüket és bízni benne, hogy szerencséjük lesz?
A nyitott fülke pedig semmit nem tesz hozzá a sport élvezeti értékéhez, mindössze egy hagyomány, ami felesleges rizikó.

erahurka
nagyúr
Akkor pakoljunk bukókeretet a Moto GP gépei köré is, a halónál rondább az se lenne.
"Hamburger! Elengedhetetlen az egészséges reggelihez!" >>>http://fastfoodcentral.blog.hu<<< | Kajapornó: http://instagram.com/erahurka | Filmes Twitter: http://twitter.com/TrashMozi

feri1014
senior tag
Almát a körtével.
Szerk.: De ha jól rémlik már bevezették a ruhába épített légzsákot. Szóval ott is a minél nagyobb biztonság irányába mennek. Az egy dolog, hogy a motor kialakítása korlátozó tényező. De ez egy F1-es autó esetében nem áll fenn.
[ Szerkesztve ]
Hirdetés
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- G.Skill Trident Z Neo RGB 2x16GB 3600Mhz CL16-16-16-36 szett, AMD Ryzen X570, B550-hez újszerű
- Zotac Twin Edge 3070 és MSI Ventus 3x 3070 /TÖBB DARAB/ /BONTATLAN/ /27%ÁFÁS SZÁMLA - GARANCIA/
- HyperX Fury RGB DDR4 3200Mhz (2x 8GB) 16GB
- Eladó Gigabyte GTX1080 Windforce 21.09.03-ig GARANCIÁLIS (Oázis Computerhez)
- iPhone 12 Pro 128gb,graphite,vadonatúj,Telenor