Hirdetés

2020. január 18., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Sport, életmód, utazás, egészség  »  Formula-1 (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2019-11-29 17:54:58

LOGOUT.hu

Formula-1

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#106101) Steady74


Steady74
(addikt)

Kimi az csak Kimi... nem csavarta túl.

(#106102) Cartevo


Cartevo
(senior tag)

Fura ez a főszponzormentes Ferrari. Azt hallottam, hogy tavaly a főszponzoruk továbbadta a felületet. Gyanítom, a vevőnek nem tetszett ez a közvetett állapot.

(#106103) cyberkind válasza Cartevo (#106102) üzenetére


cyberkind
(nagyúr)

Lehet elege lett a Marlboro-nak, hogy ~10 éve nincs kint a nevük. :D

"Fly the Friendly Skies" "Take Me Home, Country Roads" "I shouted out Who killed the Kennedys?"

(#106104) Cartevo válasza cyberkind (#106103) üzenetére


Cartevo
(senior tag)

Az elég szellemes volt, amikor vonalkód helyettesítette a nevét.
Még van 20 futam és 40 ponttal indulnak. l lll ll l llll l

(#106105) DS39 válasza cyberkind (#106103) üzenetére


DS39
(veterán)

Az e-cigijük reklámja elvileg rajta van a kocsin.
(iqos)

(#106106) SityiSXT válasza DS39 (#106105) üzenetére


SityiSXT
(őstag)

Ha már itt tartunk, az AMD mikor került vissza rájuk? Az utóbbi években mintha nem lett volna ott az AMD logo a kocsin. Most ott van az orrán, régebben a hátsó szárny oldalán volt.

(#106107) Csapoati válasza SityiSXT (#106106) üzenetére


Csapoati
(Topikgazda)

Ott van az folyamatosan régóta.

Haladni kell a korall (vagy Core-ral)!

(#106108) JJános válasza Csapoati (#106071) üzenetére


JJános
(addikt)

Szépen bealudtak. Ez a vacak álmosító idő ilyen. :)

Aki a meleget szereti hóember nem lehet.

(#106109) LanyUs válasza badd (#106096) üzenetére


LanyUs
(aktív tag)

Egységes vezérléssel nem lehetne bevágni egy limitert vsc esetén, hasonlóan a boxhoz, de nem ők irányítanák? Nem a pilóta vezérelné, hanem a központi versenyirányítás. Limit on és mindenki durrana pl. 100-ra

(#106110) KraX válasza LanyUs (#106109) üzenetére


KraX
(senior tag)

Es azt hogy kepzeled a palya kulonbozo pontjain? Egy repteri kifuto palyan meg talan működhetne is.

I know kung fu!

(#106111) szilva01 válasza KraX (#106110) üzenetére


szilva01
(őstag)

Monacoban a Casino hajtűben fixen 100-ra szabályoz. Az tényleg show lenne... :DDD

[ Szerkesztve ]

(#106112) KraX válasza BenHans (#106081) üzenetére


KraX
(senior tag)

"Az előzetes jóslatokhoz képest a Ferrari is viszonylag jól ment a Mercivel."

Sajnos nem tudok osztozni az optimizmusodban. Jól megfigyelhető volt Hamilton kicsuszasat koveto harom korben,hogy mit is tudott a Mercedes valojaban. Tobb mint fel mp-et hozott szinte fel kor alatt (joval hasznaltabb gumin) a Ferrarin es harom kor alatt gyakorlatilag nullazta az azt megelozo 3mp hatranyat. Erre Vettelnek es a Ferrarinak nem volt valasza, ergo sokkal nagyobb erotartalek volt a Mercedesben amit itt lehetett tetten erni ami valljuk be, elkeserítő. Gyakorlatilag a palya kegyelmezett meg Vettelnek mert nem lehet elozni ezen a palyan. A kovetkezo futamtol jon majd a Hammertime es megbosszulja ezt a figyelmetlenseget amit ma elpuskaztak a csillagosok.

Tavalyhoz képest ez katasztrofa a Ferrari szemszogebol. Tavaly erobol a Mercedes elott maradtak ezen a palyan, sot jobb tempot tudtak diktalni a verseny bizonyos szakaszaiban. Ma viszont errol szo sem volt. Sem a puhabb (ott talan nem volt annyira katasztrofalis a helyzet) sem a keményebb komponensű kevereken (ahol meg magyobb volt a Ferrari hatranya). Mindezek tetejebe ugy nezi ki a helyzet,hogy az RB es a Ferrari egymastol fognak sulyos vb pontokat ellopni az evad soran a Mercedes malmara hajtva az igy is tetemes elonyt, nem mintha raszorulnanak a hetvegi produkciojukat latva erre.

[ Szerkesztve ]

I know kung fu!

(#106113) KraX válasza szilva01 (#106111) üzenetére


KraX
(senior tag)

Pont ezt akartam irni, de inkabb rovidre fogtam. :)

Egyebkent még a versenyhez. Nagyon jol ment Kimi egész hétvégén, le a kalappal. Sajnalom, hogy itt most nem neki jött ki a lépés. A Haasokat is sajnalom. Az elozetes elemzeseknek megfelelően nagyon gyorsak legalabbis most még. Alonsot is jo volt latni de nekik is volt egy jo adag szerencsejuk a vasárnapi futamon. Meglatjuk mit tud az McLaren a fejlesztésben.

[ Szerkesztve ]

I know kung fu!

(#106114) KraX válasza b-type (#106085) üzenetére


KraX
(senior tag)

Nagyon szep jelenet.

I know kung fu!

(#106115) arn válasza KraX (#106112) üzenetére


arn
(nagyúr)

2x

[ Szerkesztve ]

https://www.facebook.com/mylittleretrocomputerworld

(#106116) arn válasza KraX (#106112) üzenetére


arn
(nagyúr)

Tavaly is inkabb a felfuggesztes betiltasa miatt volt jobb helyzetben a ferrari, a mercedesnel nem ismertek az auto gumikezeleset, kellett nekik fel ev erre. Amugy a tavalyi is sima lett volna, gyk a 14 ota megszerzett elonyukon ulnek.

A ferrari ugy meg hiaba kuzd, ha minden korabbi mernoke az ellenfelnel kot ki. Errol a dittatoret kene megkerdezni... a kov nagyobb szabalymodositasig kis esellyel latunk mast elol. Ugyanez volt a rb es a ferrari eraban is.

[ Szerkesztve ]

https://www.facebook.com/mylittleretrocomputerworld

(#106117) velizare válasza arn (#106116) üzenetére


velizare
(veterán)

ja, a ferrarinak elég nagy hendikep lett maranelló.

Life is death, death is life. No life, no death. Life is life, death is death.

(#106118) KraX válasza arn (#106116) üzenetére


KraX
(senior tag)

Ha jol szamolok akkor ezzel az evvel egyutt legalabb 3 ev (21-ben lesz motorformula valtas ha jol emlekszem). Erre szerintem egy maroknyi fanatikuson kivul a loteri kutya nem lenne kivancsi ha ez igy folytatodik huzamos ideig meg. Nem reprezentativ, de iden mar fanatikus F1-es baratom (akivel gimi ota 1990 neztuk a futamokat) sem nezi a szeriat, mondvan: mert minek, tudjuk a leosztast.

"A ferrari ugy meg hiaba kuzd, ha minden korabbi mernoke az ellenfelnel kot ki."
Sajnos errol csak a Ferrari felsovezetese tehet. Egyebkent senki itt a forumon nem gondolta, hogy tavaly 2-ik eronek lepnek elo a Ferrarisok, mindenki leirta oket es senki nem adott hitelt nekik, hogy a kilapitott szervezeti strukturaval sikereket tudnak elerni. En is harmadik eronek gondoltam oket, es megis megcsinaltak.

Iden is valamiert a hosszabb tengelytavu koncepcio mellett dontottek, gondolom jo okkal. Nem random Giovanni mondta azt, hogy "probaljuk ki, a Mercedesnek is bevalt...!" :) Gondolom millio szimulaciot csinaltak es egyertelmuen ez volt a jobb koncepcio a szamukra, ebben van tobb potencial. Az mas kerdes, hogy a RedBull pedig kitart a rovidebb tengelytavu autonal. Meglatjuk.

A bajom a fentiek mellett az, hogy a legutobbi par ev patternje alapjan a Ferrari erosebb szokott lenni az ev elso feleben a fejlesztesi (Im)potencial tekinteteben es a masodik felere a Mercedes es a Redbull is lehagyjak oket. Tavaly is odaert a vegere a Redbull, most viszont eleve hatranybol indultak... ha a fentiekbol indulunk ki, akkor meg nagyobb lesz kulonbseg az ev masodik felere, vagy nagyon lazara veszik a figurat a Mercedesnel, de jonnek a nyilatkozatok boszen, hogy hat "rezeg a lec... a Ferrarira es a Redbullra is nagyon kell figyelnunk, meg csak 200 pontal vezetunk, meg barmi megtortenhet... stb stb" ahogy azt megszokhattuk mar hosszu evek ota. :)

Szoval en sem vagyok optimista, mert nincs ra okom. Tavaly abszolut az voltam, mert lehetett latni a ketkedok ellenere, hogy milyen jo lett a Ferrari es volt remeny a harcra. Idenre ez megszunt es visszasullyedtunk 2015-os szintre. A harombol 1 futamgyozelem legalabb meglett eves szinten. :)

Az RB pedig ugyancsak nem fogja tudni megszoritani a Mercedest bar sokat fejlodtek, iden ok tettek meg azt az ugrast amit tavaly a Ferrari, legalabbis erdemben biztosan nem, ahoz a Renaultnak is hatalmasat kene elore ugrania ami iden (sem) fog megtortenni. Egymast fogjak kapalni a Ferrarival mig a Mercedes szep komotosan behuzza ezt az evet is. Kb ez lesz, ha csak nem lesznek nem vart esemenyek mint pl '99-ben Schumi Brit nagydijon elszenvedett balesete, de ilyet meg nem szeretnenk latni.

[ Szerkesztve ]

I know kung fu!

(#106119) KraX


KraX
(senior tag)

VettelVsHamilton

Aki esetleg nem latta volna. Tanulsagos kis tablazat. A 47-ik kortol az 50-ik korig tessenek megnezni, hogy is alakultak az idokulonbsegek. Hamilton a 47ik korben hibazott ahol azonnal 2.9 mp-re nott a hatranya. Onnan egy kor alatt majd 0.7mp-et faragott le es bar nem tudjuk Vettel milyen motor fokozatot hasznalt ekkor, de gyanithato, hogy nem kimelo uzemmodban jaratta a Ferrarit.

I know kung fu!

(#106120) arn válasza KraX (#106118) üzenetére


arn
(nagyúr)

amit a mercedesnel kitalaltak nagyon okos... a hosszu kasznival az olyan gyors palyakon, ahol konnyu elozni, a mercedes verhetetlen, a lassu palyakon, ahol meg hatranyba kerulhetnek, ott is hozzak a poleokat, es nehez elozni, megint jo esellyel huzzak be a gyozelmet. szerintem nem veletlenul ragaszkodnak hozza.

de az egesznek a kulcsa a poleok megszerzese, a ferrari akkor se lenne konnyu helyzetben a poleok nelkul, ha ovek lenne a gyorsabb auto. igy futnak az eredmeny utan - a versenyzoknek folyamatosan 100%on kell teljesiteni, tobbet is fognak hibazni, mint egy olyan csapatnal, ahol gyakran eleg 90% is a gyozelemhez.

kivancsian varom a kov futamokat...

https://www.facebook.com/mylittleretrocomputerworld

(#106121) arn válasza KraX (#106119) üzenetére


arn
(nagyúr)

a reakcioidokbol az jott le, hogy hamilton sporolt, vettel rendesen nyomta.

https://www.facebook.com/mylittleretrocomputerworld

(#106122) Cartevo


Cartevo
(senior tag)

Az a megoldás, ha a Ferrari motort ad a Bullnak (meg adatot, embert, tanácsot, stb). Így lecsúsznak a főszerepről, de mégis ott lesz a nevük elöl +feltőkésednek.

(#106123) Alexios válasza Cartevo (#106122) üzenetére


Alexios
(addikt)

A baj csak az, hogy a Ferrarinál nincs pénzhiány, viszont elég komoly presztizsveszteség lehetne. Nem is értem hogy merülhet ez egyáltalán fel valakiben :D

(#106124) Csapoati válasza Cartevo (#106122) üzenetére


Csapoati
(Topikgazda)

Ez gyakorlatilag 100%-ban kizárható.

Haladni kell a korall (vagy Core-ral)!

(#106125) Cartevo válasza Alexios (#106123) üzenetére


Cartevo
(senior tag)

Átmeneti presztízsveszteség, amíg a bajnok visszavonul, hogy az övék maradjon a rekorder (7 vb címmel). A pénzre meg nem lehet köpni, hisz üzlet az egész.

(#106126) velizare válasza arn (#106120) üzenetére


velizare
(veterán)

fyki, pont ugyanolyan hosszú a ferrari kasztnija, mint a mercié.

Life is death, death is life. No life, no death. Life is life, death is death.

(#106127) KraX válasza Cartevo (#106125) üzenetére


KraX
(senior tag)

En komolyan mondom kivancsi lennek ra. Valoszinuleg elkezdhetne festeni a hajat Wolf a korai osz hajtincsek eltakarasa vegett. :) Kar, hogy ez nem fog megvalosulni.

#106120
En is hajlok erre a velemenyre mar csak azert is, mert a Mercedesnek van a hosszu kasstnival egy ev forja es lattuk tavaly, hogy nekik is igen sok problemat okozott, mire elkezdtek kiismerni. A Ferrari most x honapig alapos hatranyban lesz a legjobb forgatokonyv szerint is (ha csak nem csinalnak csodat).

Ami erdekes, hogy Kiminek elso blikkre mennyire jol fekszik az uj auto, Vettel pedig nem talalja meg benne a helyet. Kivancsi vagyok mikorra szokja meg. Remelem nem lesz olyan hullam volgye mint a befujt diffuzor kivezetese utana evben. Annak viszont nagyon orulnek, ha Kimi is feljebb javulna, ugy viszont pontokat rabolhatnak egymastol Vettellel. Sehogy se jo... :)

[ Szerkesztve ]

I know kung fu!

(#106128) arn válasza velizare (#106126) üzenetére


arn
(nagyúr)

jah csak meg kell par dolog hozza, hogy az jol is mukodjon :)

https://www.facebook.com/mylittleretrocomputerworld

(#106129) arn válasza KraX (#106127) üzenetére


arn
(nagyúr)

tavaly a felfuggesztes miatti gumimelegitest kellett megoldani a mercedesnel, nem a hosszu kasznit - szerintem ebben nem lesz a ferrarinal valtozas, konstans lassabbak lesznek, ha nem jon vmi uj fejlesztes.

[ Szerkesztve ]

https://www.facebook.com/mylittleretrocomputerworld

(#106130) velizare válasza KraX (#106127) üzenetére


velizare
(veterán)

a kimis dolog reményt keltő, már csak azért is, mert amikor pusholták kimit az elején, hogy 28,5ös körök kellenek, mert vettel is annyit megy, tudott olyanokkat futni, sőt, a kiállása után vettel sem gyorsult számottevően az üres pályán.

Life is death, death is life. No life, no death. Life is life, death is death.

(#106131) KraX válasza velizare (#106130) üzenetére


KraX
(senior tag)

Ha Kimi lenne a vb, boldogan kiegyeznek azzal is. :)

#106129
Igen, emlekszem, hogy az elejen voltak futamok ahol kulonbozo keppen melegedtek a gumik es nem tudtak egyszerre az optimalis tartomanyban tartani oket. Nem tudom, mennyi koze lehetett maganak a hosszabb tengelytavnak ehez, de logikusan valami biztosan hiszen a futomuvel eleg szoros osszefuggesben van hosszanti tengelytav is. Nem tudom, nem olvastam rola sokat. Meglatjuk mi lesz. Nem remelek sok jot. Az ausztraliai verseny egy kivetel volt szerintem. Szerintem sokan orulnenk ha nem igy lenne, de nem ez a realitas.

[ Szerkesztve ]

I know kung fu!

(#106132) velizare válasza KraX (#106131) üzenetére


velizare
(veterán)

annyira nem jó szerintem a ferrari, hogy kimi vagy vettel be tudja húzni a címet. tavaly sokkal jobbak voltak itt, és azt az előnyüket is eltapsolták.

Life is death, death is life. No life, no death. Life is life, death is death.

(#106133) KraX válasza velizare (#106132) üzenetére


KraX
(senior tag)

Termeszetesen. Jelenleg egy fabatkat sem adok a vb cimre semelyikuknek, illetve egy kicsit nagyobb fabatkat Vettlenek, de az kb annyit is er. :)

I know kung fu!

(#106134) Mortein


Mortein
(tag)

Ez a VSC szabály nekem nem teljesen tiszta:

"Under the VSC, drivers must reduce their speed and stay above a minimum time set by the FIA at least once in each marshalling sector. Stewards can impose penalties for any transgressions."

Ez a hivatalos szabály, a kiemelt rész alapján én azt gondolom, hogy minden szektorra vonatkozik, nem csak arra, ahol a baleset történt.

(#106135) Csapoati válasza KraX (#106127) üzenetére


Csapoati
(Topikgazda)

Amúgy semmi garancia nem lenne arra se, hogy ha a Red Bull és a Ferrari összefogna, akkor meg tudnák előzni a Mercedest. Ez nem matek, ahol 1+1=2. :)

Haladni kell a korall (vagy Core-ral)!

(#106136) DopeBob válasza Mortein (#106134) üzenetére


DopeBob
(addikt)

Nem az egész pályára vonatkozik, és ez a "marshalling sector" nem ugyan az, mint s1-s2-s3. Több van belőle, kb a birói posztok azok. Vettel átment célegyenes már, utána lett VSC, Hamilton már csak lassan tudott itt jönni, itt rögtön elbukott 5mp-et, és mivel a célegyenesben kellett lassan menni, a kerékcserével is jóvak kevesebb időt vesztett Vettel mint egybéként.

Ha 5mp-el korábban, vagy később van a baleset, akkor sima Hamilton győzelem.

MZ/X

(#106137) KraX válasza Csapoati (#106135) üzenetére


KraX
(senior tag)

Ez csupan egy gondolatkiserlet volt. Termeszetes, hogy nem lenne garancia, de azt azert jozan esszel feltetelezhetjuk, hogy 10-20-30-xx loerovel erosebb es talan megbizhatobb Ferrari motor amit evek ota a masodik legerosebb motornak mondanak a paddock-ban (nyilvan nem veletlenul) elorebb lenne a RebBull. Eleg csak azt megnezni, hogy laposabb szarnyallassal is F1-es mercevel merve joval lassabbak voltak most is az egyenesben a RedBullok mind a Mercedesekhez mind a Ferrarikhoz kepest.
Tessenek megnezni a speed trap adatokat a kvalifikaciorol:
Melbourne Speed Trap Qualif

Nem 1+1, de azert valoszinusitheto a vegeredmeny, ha betennek a legujabb fejlesztesu Ferrari motort (a jatek kedveert tekintsunk el attol, hogy at kene epiteni az auto egy reszet, bekotesi pontokat megvaltoztatni stb, illetve mindezt egyik evadrol a masikra tennek nyilvan amikor erre van ido stb) akkor azert azzal a kasztnival es az uj motorral _szerintem_ nagyon nagyon kellemetlen pillanatokat tudnanak okozni a Mercedesnek sot.

I know kung fu!

(#106138) [CS]Blade2


[CS]Blade2
(őstag)

Én úgy tudom, hogy a VSC megtartja az autók között a különbséget. Egy pillanat alatt az összes kormányon ott van az idő.
Ha Vettel tovább nyomhatta, akkor a következő ide vonatkozó szektornál azt kellett kapnia a kormányon, hogy túl gyors, lassabban menjen, aztán a következő szektoron megint megnézi a rendszer, hogy az előtte-mögötte levőhöz képest gyorsabb vagy lassabb legyen, hogy fent maradjanak a távolságok.
A
19 1:28.488[1] 1:45.050[2] PIT 21.8 -16.562 -8.358
adta meg a kiállási időt.
A 20. a kivezető kör:
20 1:28.245[1] 1:32.966[2] -4.721 -13.079 3

Utána a 26 a VSC:
26 2:05.108[1] PIT 21.8 1:57.688[2] +7.420 -3.886 22

A 27.-től pedig egyformán mentek, mert kijött elé és VSC majd SC volt.

Hamilton bukott egyszer 16,5-öt a kiállás körében, majd 4,7-et a kivezetőn,

Vettel pedig úgy mente le 2:05 alatt a 26. kört, hogy gumit is cserélt, tehát 7,5 másodpercbe került csak a kiállása.
A kiállás után már mindegy volt, hogy nem bukik a hideg gumin.

Elég szomorú, hogy a csapat azt mondta neki, hogy ők sem értik, meg, hogy a kommentátorok sem értették.
A Ferrari és pl. Mclaren átlátta, hogy VSC alatt nyernek egy pár másodpercet.

Alap, hogy jobb akkor kimenni boxlimiterrel, amikor a többiek 250-el mennek a célegyenesben, mint amikor nyélgázon 320-al.
Ez mindenképpen egy jó pár másodperc előny a VSC alatt cserélőknek.

Hogy-hogy lett pontosan annyi előny, hogy normál tempónál bőven Kimi mögé kellett volna visszajönnie, és ebből lett egy 2 autó átugrása...
ezt csak részletes adatokból lehetne kiszámolni. Ki, hol volt éppen, Hamilton és Kimi mennyire tartotta a cél időt, amit a kormányon láttak.
Alonso mennyit nyert, Vettel mennyit nyert rajta.

Mellékesen viszont teljesen lényegtelen az igazságtalansága a dolognak, mert ez egy biztonsági dolog, le van sz*rva, hogy ki mennyit bukik egy SC-vel, VSC-vel, mikor itt az a lényeg, hogy pl. ki tudják menteni a balesetes pilótát, vagy ilyesmi. A büntetéseknél sem kell nézni, hogy ki mennyit bukik rajta.

Egyébként akartam írni azt a sárga zászlós előzést, hogy az nem volt a legkorrektebb, de aztán visszajátszották és csak valami egészen kevesen múlt, így jó dolog volt, hogy helyet cseréltek. Ez lenne szerintem a normális: Kérdéses esetnél nem büntetni, hanem szólni, hogy nem volt meg, engedd magad elé. Ha pedig normál, egyértelmű eset van, akkor nem hagyni a másik előtt maradni és megbüntetni +5 másodpercre, hanem stop@go a b*** k*** a*** nak. Nem azt kell nézni, hogy a szenvedő félhez képest, meg a többiekhez képest hogy jár.
Az az egyik legundorítóbb, amikor pofátlanul elmegy az egyik sárga zászlónál, amikor olyan pályán vannak, hogy szinte biztos, hogy a célig mögötte lenne, majd elől marad, és megbüntetik +5 másodpercre, aztán, mivel nem tartják fel és jó a boxtaktikája is, 3 hellyel előrébb végez, és jót röhög, hogy milyen jól járt a szabálytalansággal.
Itt most jó volt, hogy nem büntettek, mert a másik véglet meg az, hogy szerencsétlen nem látja, hogy 0,1 miatt nincs meg, aztán stop@go-val megb***ák.

(#106139) gbors válasza KraX (#106119) üzenetére


gbors
(nagyúr)

Na ez jó volt. Nekem ebből nem az jön le, hogy Vettel végig nyomta erőből, a 35. körtől kezdve folyamatosan 1:27 környékén lebegett, nem gyorsult semennyit az 50. körig.

"Armour... is part of a state of mind... in which you admit the possibility... of being hit."

(#106140) b-type válasza KraX (#106137) üzenetére


b-type
(nagyúr)

A szárnyállások nem teljesen informatívak, lévén óriási különbség van az autók rake-je között, maga az autó is egy tényező, egyáltalán nem mindegy hogy mekkora szöget mutat az érkező áramlatoknak. Nagyon könnyen elfogadható Horner azon dumája hogy a Mercedes motor milyen erős bezzeg mert meredekebb szárny állással is erősebbek az egyenesben mint a Red Bull.
..aha.
csak maga a sasszé jóval nagyobb leszorítóerőt termel mint a Mercedes laposabb autója.

Boldog új évet!

(#106141) KraX válasza gbors (#106139) üzenetére


KraX
(senior tag)

Persze. Nem tudom, hogy mennyit hagyott benne a Ferrariban, de en most is az mondom, hogy nagy a szakadek, lehet, hogy nem 0.7 tized koronkent, meg azt huzamos ideig nem birna a Mercedes sem (talan), de ez nagyon sok. Tavaly ilyenkor nagysagrendel jobban alltak a vorosok ezt lassuk be. Meglatjuk a kovetkezo futamon mit mutatnak a szamok, illetve lesz egy merce Bottas szemelyeben a q3-ban. Mit is tud a party mode :)

"...csak maga a sasszé jóval nagyobb leszorítóerőt termel..."

Lehet, hogy igazad van, de itt is elek a gyanuperrel, hogy ezt megint csak vakon talalgatjuk illetve fogalmunk nincs rola, hogy a Mercedes kasztni _potosan_ mekkora leszorito erot kepes generalni az RB kasztnijaval ellentetben, mert nincsenek szamadatok. Feltetelezhetoen igy van, ahogy irod, de meg ha igy is van, akkor is nagyon nagy hatranyban van az RB. Legalabbis a kvalifikacios motorprogram sebessegkulonbsegeket nezve.

[ Szerkesztve ]

I know kung fu!

(#106142) KraX válasza KraX (#106141) üzenetére


KraX
(senior tag)

#106140
A fenti comment fele b-typenak ment csak nem tudtam mar szerkeszteni.

Ezt meg beteszem ide hatha sokan nem szeretnek linkre kattintani:

[ Szerkesztve ]

I know kung fu!

(#106143) Csapoati válasza KraX (#106142) üzenetére


Csapoati
(Topikgazda)

Hol a party mód? :P

Haladni kell a korall (vagy Core-ral)!

(#106144) KraX válasza Csapoati (#106143) üzenetére


KraX
(senior tag)

Ezt mi foldi halandok nem tudhatjuk. :)

Egyebkent, hogy pozitivumot is mondjak, a fenti tablazat alapjan a Ferrarik is versenykepesnek tunnek (persze beallitas + palya + stb fuggo) az egyenesekben legalabbis ezen az egyszem futamon. :) Az info grafikak nekem is nagyon tetszenek (a hasznalt fontot leszamitva). A gloria meg "annyira" nem zavar, legalabbis fogjuk ra. Csunya egy oszver, de igy remelem legalabb vizben el merik engedni majd a mezonyt. Az autok sem csunyak. A hangjuk is talan kicsit jobb, bar fenyevekre vannak a 10-12 hengeres szivok hangjatol, de ez van, ezt kell szeretni. :)

[ Szerkesztve ]

I know kung fu!

(#106145) [CS]Blade2


[CS]Blade2
(őstag)

A Redbull eleve kompenzálja a motorgyengeséget. Ha ezen segítene, ha nem lenne ekkora a rake, akkor szerintem a nélkül próbálnák meg a legjobb aero-t, hogy közben az egyenesekben meglegyen a Renault motor tudása szintű gyorsulás és végsebesség.

Az egész autó döntöttségét szerintem már az oldaldoboz legelején a fentről faragással és keskenyítéssel korrigálták. Az első szárny utáni rész egyszerűsége is segít ezen.

Szerintem igazuk van. Ők egyszerűen nem tehetik meg, hogy felraknak még plusz elemeket. A szárnyállás sokkal érzékenyebben érinti őket. A nagyobb szárnyállás nagyobb mértékben fogja le a gyenge motort, mint a Mercedesnél az erőst. A Renault motoros autókra nem éri meg nagyon meredek szárnyállást tenni, míg a Mercedesesekre igen. Mindenki úgy megy, ahogy neki a legjobb.
Ha a Redbull feltenné a Mercedes féle szárnyakat, akkor valszeg minden kanyarban gyorsabb lenne, mint bárki más, de minden egyenesben lassabb, mint bárki más, ami összességében lassabb köridőt jelenthet, mint az az állás, amivel mennek, különben azt használnák. A másik oldala a dolognak, hogy, ha ez a beállítás jobb is lenne, mint a mostani, ha nem elég a pole-ra, akkor nem használhatják, mert a mezőnyben kiszolgáltatja őket.

A felháborodásuk oka pedig az lehet, hogy nekik nincs ráhatásuk a motorra. Ha lenne, akkor most 1.000.000.000 eurót költenének, hogy csak azért is megb...ák a Mercedest. Ez pedig érthető, hogy zavarja őket, mert tényleg valszeg csak ez az egy lépés kellene, és pont ebben kiszolgáltatottak.
Ha még erős motorral sem lenne meg, akkor szerintem simán leszegezett fejjel fejlesztenék az aero-t, és nem hisztiznének.

A Ferrari pedig nem tud segíteni nekik, mert ők patt helyzetbe kerültek. A Mercedesszel nem bírnak, de a saját motorunkat sem szidhatják, hogy kár, hogy szarabb, mint a Mercié, mert az hülyén hangzana. Azt pedig átélték már, hogy milyen az, amikor a Redbull felségterülete adja meg az erősorrendet. Annál jobb a motort fejleszteni a Mercedes ellen.

(#106146) b-type válasza KraX (#106141) üzenetére


b-type
(nagyúr)

..és már megint oda jutottunk hogy mert nem hatékony a Renault időmérős programja a Mercedes időmérős programjával összehasonlítva..
és ezért csúnya Mercedes :D

A Red Bull a legmeredekebb autó, biztos tudják miért, és az nem az hogy kevésbé legyen útban az áramlatoknak, ehhez azért nem kell aero mérnöknek lenni.
..illetve azért rémlik Horner olyan nyilatkozata is hogy a Renault motor milyen sz@r, ..aztán inkább cipeltek magukkal +üzemanyagot és vele befújatták a diffúzort

Boldog új évet!

(#106147) KraX válasza b-type (#106146) üzenetére


KraX
(senior tag)

Egy szoval sem irtam sehol, hogy "csunya" Mercedes, szerintem ezt te vizionalod bele. 4 eve dominalo Mercedes != csunya mercedes. Ok csinaljak ahogy tudjak, attol meg mondhatom, hogy atkozottul unalmas ugyanaz minden evben, ettol meg elismerem a munkajukat. Ok a legjobbak az elmult 4 evben es vsz az 5ikben is. Azert az engedtessek meg nekem, hogy azt mondjam unalmas ezt latni 5-ik evkezdesnel es meg mielott... ettol vannak meg erdekes reszletek, de termeszetesen engem is az elejen zajlo harcok szoktak a leginkabb erdekelni az F1-es mezonynek mint altalaban legtobbunknel igy van ez. En ilyen sekelyes vagyok. :)

".és már megint oda jutottunk hogy mert nem hatékony a Renault időmérős programja a Mercedes időmérős programjával összehasonlítva."
Egyebkent onnan jutottunk ide, hogy mi lenne ha.... betennenk a legujabb fejlesztesu Ferrari motort az RB-be, hogy pontos legyek.

A fenti RB okfejtes meg nyilvan valoan nem jon letre, csupan gondolatkiserlet volt ahogy irtam is fentebb.

[ Szerkesztve ]

I know kung fu!

(#106148) Cartevo válasza b-type (#106146) üzenetére


Cartevo
(senior tag)

Az új felsővezetéstől kitelik, hogy betart a Mercinek a nézettség esése miatt. Valaki már írta itt, hogy nem az üzemanyag mennyiségét kéne korlátozni, hanem a fogyasztást. Biztos agyalnak már valamin.

[ Szerkesztve ]

(#106149) LanyUs válasza KraX (#106110) üzenetére


LanyUs
(aktív tag)

A 100 km/h csak példa volt ( ott a pl. )! Akkor legyen az adott pálya leglassabb kanyarja a maximum sebességük. Ha éppen lassabban kell menni, akkor mehet, de a plafon adott. Nem hiszem, hogy nekem kellene kitalálni, de igazságosabb lenne, mint ez a jelenlegi cirkuszi mutatvány. Több 100 millió dollár költségvetés, véres küzdelem minden egyes tized másodpercért és akkor parancsolj Tied az első hely :) LOL :Y

(#106150) b-type válasza Cartevo (#106148) üzenetére


b-type
(nagyúr)

Az se tudják azt hogy kell :D
A versenyrendezés tudná manipulálni, teszem azt ennél az esetnél, de ez nem valószínű. Veszélyes és felesleges.

Boldog új évet!

Útvonal

Fórumok  »  Sport, életmód, utazás, egészség  »  Formula-1 (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2020 PROHARDVER Informatikai Kft.