Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
DeFranco
nagyúr
válasz darvinya #8890 üzenetére
értem. ez annyit jelent, hogy nálatok volt egy rossz konstelláció. ennyi. persze ésszel kell használni a klímát, mert tényleg veszélyes üzem, de ez a veszélyes környezeti faktorok közül egy. hiába zárnád ki, felszállsz a villamosra, és már kapja is a sokkal kevésbé karbantartott, tbc-sek által telekohögött de át nem szellőztetett klímából az ájert stb.
nyáron 40 fokban mit csinálsz? letekered az ablakot? instant arüreggyulladás, vagy meggyulladtok mindannyian és esetleg azért hibázol mert már karikákat látsz a hőségtől.
megalapozatlanul állítottál valamit, egy esetet általánosítva és egy lehetetlen helyzetet védve. ez helytelen.
-
DeFranco
nagyúr
válasz AMD Power #8901 üzenetére
nekem országutazás után tört el az első rugó a városba beérve az első sávváltáskor 60-nál. úgy leugrott a rugó a tányérról hogy ráült az abroncsra a csonk ami a futóműben maradt. nem volt vicces.
egyik hátsó rugót én is nézem, mert korrodál rendesen, de minden szaki legyintett eddig rá hogy jó az még.
-
DeFranco
nagyúr
az mk1-es fóka külső-belső designja pontosan olyan, amilyen a születésének a körülményei: ilyen amikor a németek megpróbálnak extravagánsak lenni.
átvették az irányítást, és dobni akartak a megromlott renomé visszaszerzése érdekében egy igazán stílusosat, modernt, lendületeset, lehetőleg átgondolt és kiváló műszaki tartalommal.
aztán a vizuális eredmény olyan lett mint a német humor. kicsit fura, kicsit keches, de ha valaki érti akkor az szereti. nekem sem tetszett a design, szinte taszított, de aztán a mindennapokban kiderült, hogy abszolút megszokható, sőt megszerethető. valamilyen. nem egy pontpontvesszőcske octavia vagy golf, vannak olválisok, asszimetrikus ívek, egyedi stílus. és mindemellett benne van a németes átgondoltság valahol legbelül (mert nem tudnak kivetkőzni magukból) és hiába olyan amilyen, kezes, kezelhető, minden pont kézre áll, jobban mintha egy tükörszimmetrikus derékszöggruppen lenne az egész cockpit.
szóval én nem félnék tőle, szerethető kis gyösz ez vizuálisan is, kívül és belül is, csak fura a szentem elsőre.
-
DeFranco
nagyúr
válasz AMD Power #8922 üzenetére
nézd én ezeket a varázslásokat nem ismerem. nekem kellett egy autó, nem értettem hozzá, megkerestem azt az egyetlen embert (fórumtárs btw.) aki képes és hajlandó volt nekem segíteni a választásban úgy hogy még esze is volt hozzá, nem csak kibicnek semmi se drága alapon nyomta a szokásos fórumvakert.
ő a fókákhoz értett, így lett fóka. ennyi. kellett egy jó autó, ebből találtunk jót, én nem értettem hozzá, amire azt mondta hogy jó azt megvettem ennyi. magamtól sem lettem volna okosabb.
a hozzá nem értésemről annyit, hogy a napellenzőt hajtogattam meg a térképlámpát kapcsolgattam meg az ajtót nyitogattam átnézés címén amíg haver átkutatta a motorteret meg utána megcsinálta a próbakört. aztán meg jött neduddki is és meggyötörte a kuplungot meg egyetlen pillantással kiszúrta az egyetlen olajfolyást a motortér legbelső sarkában (szervóolaj tömítés öregedett el) aztán leb.szott hogy miért nem corolla versot veszek vagy avensist, de ha ki akarok b.szni magammal akkor vegyek fordot nyugodtan. ennyi.
nem foglalkoztam ilyennel, hogy mekkora a fakksui a műszerfalon meg pöndörödik-e a csajom szoknyája a jobbegyen, kellett egy normális autó.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
nekem tetszik. jobban mint egy sztenderd korabeli jetta, astra, octavia középkonzol. ez legalább valamilyen.
persze ez tök szubjektív.
@AMD Power: apa nélkül nőttem fel, nem értettem az autókhoz. nem is érdekelt. volt egy trabantunk, amit vettünk '86-ban, aztán egy corsánk amit vettünk 2004-ben mind a kettőt szalonból, vezettem, ment, kész. ennyi. soha nem érdeklődtem az autók iránt, mert nem mozogtam olyan körökben.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
villámkérdés: 1.6 mk1 benzines fókába simán mehet a maxx motion 100, ugye? nem jelenthet gondot?
azt tudom hogy jobb nem lesz, nem szoktam vajákolni a benzinnel, takarítási céllal tankolnám bele.
-
DeFranco
nagyúr
folyamatosan 100km-es etapokat futok 110-130-cal erre használom az autót.
megjelent a kipufogó fölött némi legyezőszerű lerakódás, valószínűleg a kondenzvízzel távozik némi korom a kipufogórendszerből, de teszt jelleggel most megyek két tankolásnyit ezzel, hogy múlik-e vagy sem.
-
DeFranco
nagyúr
válasz kalmanchris #8941 üzenetére
ennyire azért nem egyváltozós
nem akarom túldimenzionálni, de csinálja egy pár hónapja, és sok minden más mellett pont akkor változtak a tankolási szokásaim is.
1: akkor voltam a szervizperiódus második felében (ma voltam a kocsival olaj- és szűrőcserén, évente járok), valamikor tél vége felé
2: addig lukoil benzint tankoltam, gyakorlatilag a kezdetektől, 4 éve
3: akkor egyszer egy falusi mobil petrol kúton tankoltam, utána jött elő ez a kormolódás a lökösön a kipufogó felett
4: utána áttértem aviára mert számomra akkor derült ki, hogy a lukoil leált a 'battai benzinről és kever már mindent, románt, szlovákot, amit olcsóbban kaphogy most ebből melyik milyen szerepet játszott ha egyáltalán, páratartalomtól régi benzinen át a légszűrőig arról fogalmam sincs és nem is deríti ki senki. egy dolgot tudok magamtól csinálni. tankolok pár tank overkill tutibiztostiszta pedigrés benzint és meglátom mi történik. sokat nem ártok vele, belekerül 2000 Ft-omba és legalább innentől megalapozottan tudom elmondani, hogy a világon semmit nem ér sem menetteljesítményben sem fogyasztásban a prémium nyál wudu.
-
DeFranco
nagyúr
válasz szilchi #8997 üzenetére
szezononként elég cserélni.
keress valahol olajfolyást, ez a fogyás nem drámai de nem is elhanyagolható, kérdés, hogy hol megy el. lehet egy szelepfedéltömítés, ami filléres móka, és kívülről látszik, de lehet hogy eszi az olajat, ami kevésbé jó.
a minimum és maximum között kb. 7,5 dl van, így számolj. ez olyan 0,6-0,7 deci 1000 koliméterenként
-
DeFranco
nagyúr
válasz Plazmacucci #9021 üzenetére
nem arról van szó, hogy nem menő, súlyos tévhit az, hogy tömegesen lenézik a kis suzukit, pár agyatlan barmon kívül mindenki megsüvegeli hogy mennyire a helyén volt és mennyire jól teljesített a maga idejében.
ezt a lenézősdit el kellene felejteni a közvéleménynek is (mert nem igazán létezik) meg a suzi tulajoknak is, mert ebből van az állandó kompenzációs kényszer ami miatt megy a folytonos jaszkarizás erőlködés meg cikcakkozás ami viszont baromi balesetveszélyes és valóban szánalmas.
amiről szó van az az, hogy mára már a biztonság minimális szintjét sem hozza, a jelen körülmények, és az utakon levő autóállomány mellett én már senkit nem mernék beleültetni aki nem kizárólag egy sorsodborsodi zsákfaluban szeretné használni a templomtól a gazdaboltig. egyszerűen nem véd meg, felelőtlenség 70-90 kmh-ra felgyorsulni egy ilyen eszközzel ma már amikor kéttonnás vasak jönnek szembe.
ez semmit nem von le az értékéből, ez egy külső körülmény.
-
DeFranco
nagyúr
válasz Plazmacucci #9027 üzenetére
ja, hát azt én sem. a menetdinamika egy dolog, meg kell lenni egy teljesítmény/súly aránynak, hogy ne legyen balesetveszélyes egy országúti előzés (a majd kivárom/nem előzök kb. olyan ígéret, mint a majd kihúzom) de ha valaki hajlandó egy 700 kilós kocsival 5k rpm-en szintidőn belül előzni a transzportert, akkor az valid imho.
-
DeFranco
nagyúr
válasz Mikulásbá #9046 üzenetére
1: a mindenamifordot mézi vitte, aki focusklubos körökben ismert és elismert arc volt, jó árukészlettel, jó árakkal, így lett sikeres és így jártak hozzá sokan
2: nem olyan régen megvette a webshopot egy cégén ennyit tudok az ügyről, azóta nem jártam a honlapon, de ha rendszeresen olyan tapasztalsz, hogy a cromax áraknál jóval drágább a mindenamiford, és ez szokatlan, akkor annak lehet ez az oka.
de ahogy látom már megtalálták a neked megfelelő terméket ott is.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz Plazmacucci #9157 üzenetére
do you even marx?
-
DeFranco
nagyúr
válasz Plazmacucci #9163 üzenetére
ki kell menni a piacra, és venni egy jót 600-ért aztán beleautózni a naplementébe.
az a helyzet, hogy a fóka (az mk1 és az mk2 is) válságautó lett. nem azért kerül ennyibe, mert ennyit ér a kor/ár profil alapján, hanem mert nincs alternatíva. az embereknek jó, gondmentes autó kell egymillióért. tök mindegy mi, ennyi van rá, ez kell, erre van kereslet. kínálat meg nem nagyon van, ugyanis van egy elég széles rés a kínálatban, a válság ugyanis úgy visszadobta a lakossági újautó-eladásokat, hogy az a generáció gyakorlatilag kiveszett a piacról. éppen ezért akinek 2003-as 2005-ös autója volt,nem cserélte 2008-2010-esre, most akinek 2008-2010-es autója van nem cseréli 2013-2015-ösre. És mivel akinek van egy jól működő 08-10-es autója az nem adja el, ezért az sem tudja lecserélni akinek 03-05-öse van.
ez pedig szépen beállítja a piacot mint a gerelyt, mert maradnak a piacon a lefingott hasmenések, a lerúgott cégesek, meg a gtk-ból felállított német és svájci behozott vasak.
igazad van, nem ér ennyit az alapján, hogy 10+ éves, de mivel nincs más a piacon, és mivel a jobb (gondmentes) autók kint sincsenek a piacon (lásd fent, nem tudják lecserélni mert nincs mire) ezért ennyi az ára. ezt hívják piaci anomáliának, ezért nincs más választás az 50 darab húszezreseddel, mint hogy ráteszed egy patent mk1-re vagy egy vállalható mk2-re és lenyeled a keserűt. (átlagjánosról beszélek, elhiszem, hogy te hazaviszed a hétéves versot ennyiért)
persze, homlokmoziban mindenki megcsinálja amerikát, és gyakran ez a vásárlás után sem akar megváltozni (senki nem szereti beismerni hogy balf.sz módon választott) de a gyakorlat mást mutat.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
bennem van fél üveg bor de jelen helyzetben úgy látom teljesen valid amit írsz, elférnek az érveink egymás mellett.
én is az árlista felső részéről vettem a fókát 2013 elején, a milliós ársávban (a vicc az, hogy tényleg nem esett sokat az ára) és igaz, hogy voltak szexepiljei (szamárfüles lökhárító, cserélt szélvédő) de értő szemmel rendelkező arcok simán rámondták, hogy ez egy őszinte autó, amit ígér az látszik is rajta. nincs polír, nincs motormosás, a szöveg a kép meg az állapot egyezik, és az ár is ezt tükrözi.
s lőn tényleg olyan is volt. láttam már pár jónak mondott autót, erősen kellett nyeldekelnem, hogy ne mutassak rá 3-5 neuralgikus pontra, hogy akkor keszköszé tisztelettel legalább magadat ne b.szd már át, hogy ez patika meg csak olajat kér meg benzint.
az a baj, hogy ez nagyon relatív. van aki az enyémet is megrugdosná, hogy hogy lehet ezzel a csajkával közlekedni, hát hogy néz ez ki, meg bőven van olyan, ami a gazdája szerint így jött ki a gyárból de én már a sarkon fogom a majrévasat. és ő is teljesen meg van elégedve, mert nincs igénye jobbra, vagy kevésbé fáj ha magának sem ismeri be hogy ez bizony el lett hanyagolva.
-
DeFranco
nagyúr
mi fer egy mk1 sedan foka csomagtartojaba?
figyeljunk a meretaranyokra...
[kép]ez csak a csomagtarto az utasterben semmi nem volt...
nem tudom mennyire latszik de ez baromi sok cucc.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz AMD Power #9215 üzenetére
a gyerek cucca nem is olyan sok egyébként, pl. a corrado-s táska, a sárga láda, a piros összecsukott láda a punepa és a babakocs az standard menetfelszerelés, a többi az útipoggyász.
mi légnemű család vagyunk a rendelkezésre álló helyet kitöltjük amúgy még lett volna hely kb. egy hátizsáknyi ha légköbméterre nézem.
@[vilike]: nem csak lementünk a kopaszira délután sétálni egyet
-
DeFranco
nagyúr
válasz Real_Necro #9475 üzenetére
kiváncsi leszek az eredményre. melyik petrányiban vagy?
-
DeFranco
nagyúr
válasz AMD Power #9480 üzenetére
1: ugye látod a lead alatt a "hirdetés" feliratot, ugye? ugye?
2: tankoltam három teli tank maxx motion plus 100.000 nitro overload to the max-ot, pontosan decire semmit nem változott a fogyasztás, és én nem kompjutával mérem hanem rendesen azonos kútfejre azonos kattanásig, azonos útvonalon.
3: menetteljesítmény szintén semmit nem változott, menetkomfort sem, többszörös eredményt lehet elérni gázreakcióban és komfortban egy légszűrő- és olajcserével mint azzal hogy vérátömlesztésen tartod a kocsit egy ilyen habisztibenzinnel.kihegyezett kocsiknál ami tud is mit kezdeni az emelt oktánszámmal és utána tudja (és akarja) állítani a gyújtást ott van értelme esetleg, de tukkó astrákban és focusokban az ég egy adta világon semmi, dobálhatsz a lyukon be szalonnát is azzal is elmegy ugyanúgy mint jockey ewing whiskeyvel dúsított vérével.
-
DeFranco
nagyúr
ezek érzésem szerint palcebo-hibahatáron belül vannak. éppen pont akkor volt alkalmam ettől függetlenül éves szerviz után (szűrők és olaj) és egyedül menni a kocsival ott ahol egyébként rendes éves üzemben két és felen megyünk, és ott tényleg ugrásszerű volt a különbség.
aztán jött a hiperbenzin és én nagyon akartam de saját érzékszerveimmel szinte semmi változást nem éreztem
(azon kívül, hogy 200km-ről hazafelé időlegesen lerohadtunk de ez egy másik történet )
-
DeFranco
nagyúr
válasz radi8tor #9494 üzenetére
én ezt tudom meg tudtam is, nem ezért tankoltam bele a drágábbikból, viszont ha már így alakult, nyilván érdeklődéssel figyeltem hogy megnirvánulok-e, de csak annyit vettem észre, hogy hólyagosodik az jobb1 ajtó alja.
tehát a prémium benzin rohasztja az autót. biztos a magasabb víztartalom miatt a víz/etanol/benzin keverékben.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz bajnokpityu #9624 üzenetére
így lesz a pletykából tény. semmit nem futóznak újra, darvinya megint álmodott valamit. nem csak itt tolja fullba, leinformáltam, máshol is csak legyintettek, hogy felejtsem el.
-
DeFranco
nagyúr
válasz Real_Necro #9683 üzenetére
holtér figyelőt írt, nem holttér figyelőt.
előbbi figyeli hogy hol(van) térfigyelő kamera, és ott nem enged megfordulni a záróvonalon.
és ezzel balesetet okoz.
meg a szervó is. nem figyelsz, csuklasz egyet, megpörög az az átkozott szervókormány a kezedben, és ha épp záróvonalon akarnád keresztbe tenni az autót, akkor a holtér figyelő beavatkozik, a kocsiban a szervó összeveszik a holtér figyelővel, téged katapultál és belelövi magát a napba.
szóval jobb a békesség és a közvetlen kormányzás.
meg a lábfejabs.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz Bazsee71 #9712 üzenetére
az nyelestengely csapágy, szinte üzemi állapot, nem nagyon lehet és kell vele mit csinálni, legalább is én így tudom.
én mostanában azt tapasztalom, hogy váltáskor, pontosabban kuplungoláskor rezonanciát érzek a kuplungpedálon, főleg magasabb fordulatnál (pl. ha gyorsításkor váltok), minta "érdesen" kapcsolódna össze a tárcsa. van amikor nem jelentkezik, főleg kis sebességen vagy kis fordulaton.
erre valakinek tapasztalat/tipp?
-
DeFranco
nagyúr
válasz Bazsee71 #9715 üzenetére
az a kérdés, hogy milyen intenzíven csinálja. valamiért behaluztam, hogy nálad is az a helyzet, mint amit én tapasztaltam, pedig nem triviális...
szóval ez ilyen "idővel elérik" kategória, de sokáig nem jelent gondot. nálam induláskor, kb. bemelegedésig csinálja, aztán már nem, elhallgat, talán-talán nagy hidegekben marad fenn tartósabban, de halkan. az elején is hallható, de nem "vészesen" hangos.
gondolom a helyzet romlásával egyre tartósabb, hangosabb lehet, de erről már nincs információm.
-
DeFranco
nagyúr
válasz AMD Power #9749 üzenetére
1: ez idei keverék, a tiéd (gondolom) más évjárat, szoktak változtatni a keverékeken
2: újonnan egy bugyet gumi is lehet meglepően jó, de fontos, hogy 3-4 év múlva mennyire romlik a teljesítménye egy azonos kori prémiumhoz képest, és ezt általában nem nagyon nézik a teszteken.
3: nekem is brillantis 2 van, fasza gumi amúgy -
DeFranco
nagyúr
válasz bajnokpityu #9754 üzenetére
jó hát tudod hogy van ez, 30-40 centi az itt sok százezer forint lehet.
-
DeFranco
nagyúr
válasz bajnokpityu #9756 üzenetére
nem vagyok álszent, nekem is barum gumim van, ennek megfelelően is vezetek. arra reagáltam csak, hogy lehet azonos arányban degradálódik a minőségi meg a bugyet, de nem mindegy, hogy honnan indul meg hol tartunk fékútban, tapadásban mondjuk a 4. év végén, ahogy te is írtad.
a télim dunlop, ott szerintem nagyobb a jelentősége annyival.
-
DeFranco
nagyúr
Minden tiszteletem az ESS szervizé, de a benzinszűrőt bizony cserélni kell. Nekem ettől múlt el a meleg alapjárati kopogás, fulladozás, amivel megvétel óta küzdöttem az Mk1 Focusnál (és érdekes módon egy szerelőnek sem jutott eszébe, hogy ezt cserélni kéne). Tele volt dzsuvával + még rozsdás is volt.
Volt cserélve. Megvételkor, mint neked, amikor rendbe jött.
-
DeFranco
nagyúr
válasz radi8tor #9929 üzenetére
ez nekem új, hogy nem gyárit raknak bele. te kérted vagy alapból azt rakták?
nekem mindenből gyárit raktak most is, szűrők, olajak, stb. biztosan, ha valami stabpálcát vagy valamit nem gyárira hanem azonos minőségre (esetleg azonos beszállítóra) cserélnek akkor általában egyeztetünk. olyankor van nem gyári és nem gyári beszállító, ha tényleg nagy az árdiffi (szervópumpa pl.) de akkor szólnak, tudok róla.
szóval ez nekem új, hogy egy éves szervizen nem gyári alkatrészekkel nyomulnak.
ki szerelte egyébként?
-
DeFranco
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Opel topik
- Elektromos (hálózati és akkus) kéziszerszámok, tapasztalatok/vásárlás
- Építő/felújító topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- Azonnali játékos kérdések órája
- Black Friday november 29. / Cyber Monday december 2.
- BestBuy topik
- Samsung LCD és LED TV-k
- Torrent meghívó kunyeráló
- Hálózati / IP kamera
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest