Hirdetés

2024. szeptember 8., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#101) hcl válasza dabadab (#100) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog (1)

Don't feed the troll :D

Mutogatni való hater díszpinty

(#102) arnyekxxx válasza buherton (#94) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Mert az egy szar Miele, nem fasza LG :)

(#103) arnyekxxx válasza makszutov.hu (#97) üzenetére


arnyekxxx
veterán

jaja, sorban dőlnek össze a hetvenes években épített épületek.

(#105) arnyekxxx válasza makszutov.hu (#104) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Egy 2ezer éves épületet ma mire használsz?

(#106) btprg válasza hcl (#65) üzenetére


btprg
senior tag

Customize temperature by drawer or compartment.
Minek? És ha mégis, ehhez miért kéne WiFi meg kütyük? Ehhez külön berendezések kellenek a fiókokhoz, amiket ugyanúgy kézzel is be lehetne állítani egy tekerővel.
Use interior cameras while at the store to double-check if you’re low on milk or eggs.
Nagyon hasznos, főleg ha nem két szem tojás van a hűtőben, hanem jól megtömve, és 5 kamerával se látszana a dolgok fele se. A felárból meg évekig veszel plusz egy-két tejet véletlenül, persze ha nem komplett retardált vagy aki randomra vásárol mindent és még listát se készít ennek ellenére magának.
Alert you when the water filter needs to be changed
Egy hűtőnek mi köze van bármilyen vízszűrőhöz? Ha valamelyikben van beépített ilyen tisztítós kis víztároló, mint amiket külön is lehet kapni, azokon meg szokott lenni egy gombelemes miniatűr LCD kijelzős szar ami mutatja ha lejárt az idő, és évekig működik egy elemről. (Bár ezekről a víztisztítókról is megvan a véleményem, ahol jó a csapvíz ott értelmetlen, ahol meg rossz ott ez se sokat segít sajnos.)

Riasztás, ha túl meleg van bent (vagy nyitva hagyták az ajtót).
Ha tönkremegy az egész hűtő, akkor már megette a fene a riasztást. Ha nyitva hagyják, akkor meg elég sípolnia ott a helyszínen rövidesen, ha nincs ott senki akkor magától nemigen nyílik ki. Az is segít, ha mechanikailag úgy csinálják meg hogy magától csukódjon az ajtó (sok hűtőnél így van).
Optimalizálni a hűtést/fogyasztást.
Legyen hatékony a szigetelés és a motor. Ha nem így van, akkor a szoftveres optimalizálás is csak szarkenegetés.
Set expiration dates and receive notifications to use food while it's fresh.
FIFO módszert kell használni a kajánál. Ha valaki erre se képes, akkor azzal se fog vacakolni hogy minden egyes ételt regisztráljon. De ha mindenáron erre vágyik, erre egy okostelefonos app is bőven elég, nem kell a hűtőnek csinálnia. (A számítógép való számítógépes munkákhoz, nem minden egyébből kell számítógépet csinálni. Az okostelefon mindenkinél ott van.)

"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)

(#107) Yeffy válasza carl18 (#91) üzenetére


Yeffy
veterán

ez nem az LG specialitasa, nem ok talaltak ki. rengeteg gyarto alkalmazza mas neven.

Big girls ride harder. ヅ || Kondi powaa'!

(#108) btprg válasza carl18 (#91) üzenetére


btprg
senior tag

Ez tök jó, ilyennek örülnék. Ha lehetne olyat kapni, ami nem "okos", és nem olyan gagyi szoft gombokkal kell mindent állítgatni rajta, amik a párás fürdőszobai környezetben pár év után kontakthibásak lesznek, és nincs tele firmware hibával, meg "magát okosan rendező centrifugával", ami a végtelenségig pörgeti a ruhát ha úgy érzi nem tudja elrendezni, és így az 1,5 órás programból 3-4-5 órás is lehet...

Ez a szomorú, hogy az új, jó műszaki megoldások (pl. direct drive motor) csak ezekkel a haszontalan "okos" fos funkciókkal együtt érhetőek el. Nem nagyon van csingilingi szar nélkül csak a hasznos rész.

"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)

(#109) btprg válasza dabadab (#100) üzenetére


btprg
senior tag

Valóban sok ilyen érvelési hiba. A kedvencem az izzós összeesküvés elmélet, a tűzoltószertárban 100 éve folyamatosan világító izzóval, és hogy direkt esküdtek össze a gyártók hogy jobban fogyjon a termék, ezért jöttek ki az 1000 órás izzók. A valóságban meg ugye a hatásfok és az élettartam közti optimalizálás eredménye, és nincs semmi összeesküvés :)

Ettől függetlenül a "tervezett avulás" szerintem minden kétséget kizáróan létezik, amennyi gagyi bóvli szemetet gyártanak gyakran patinás márkák is, az nem magyarázható tervezési hibával. A szar olcsón mindig is kelendőbb volt mint a jó drágán, de hamar rájöttek hogy a szart drágán módszerrel még nagyobb haszon érhető el.
Már 100 éve is tudtak jó csapágyazást, tartós dolgokat gyártani megfelelő anyagokból. A műanyag mindenféle mechanikában, a 10V-os legolcsóbb alu elkó 10V-on hajtva a melegedő trafó mellett, a szándékosan javíthatatlanra gyártás és 0 ideig alkatrészutánpótlás, a filléres spórolás miatt a jó helyett szar gyártás mind azok a dolgok, amik lépten-nyomon tapasztalhatók, és nem véletlenek.

"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)

(#110) tordaitibi válasza btprg (#109) üzenetére


tordaitibi
veterán

Nem folynék bele
de a nyomtatók híres-hírhedt akárhány oldal nyomtatás utáni errorja, amit szoftveresen nullázva még több 1000 oldalt nyomtat.
Játszi könnyedséggel és fillérekből javítható termékek milliói öszehegesztve örökre, roncsolással meg senki nem javít.

Tudatosan elgyengített olyan alkatrész ami ugyan beszerezhető de a termék árával megegyező pénzért--> végy újat.
Ugyanez nem tudatosan de elromolhat, és gazdasági totálkáros egy 340ezer forintos kombicirkó mert a panelcsere 250. Hiba, 1 darab 100 azaz százforintos alkatrész,de javítás nincs, csak cserejavítás van.

Mosó mosogatógépek dettó, egy új gép 130ezer, egy szivattyúegység ami a gép összességének kb. 25%-a, az alkatrészként megvéve 110ezer Ft és még nincs beépítve, +szerelő.
Autók, autóalkatrészek dettó ugyenez.
Ez fogyasztó és környezetbarát...?

Yutubon fennt van, közékatergóriás szgk, koccanásos ráfutás, szinte semmi nem is látszik az autón csak a lökhárító ment tropára, semmi funkció nem károsodott.
A hivatalos márkaszerviz ajánlata 3milla feletti mert a koccanás miatt elvileg mindent ami elöl van a lökhárító környékén és benne, turbóhűtőt, lökhárítót, fényszórót, radart lidart anyámtyúkját cserélni kellene. Egy koccanás 3,2milla. Egy 6,5millás autón. Bravó. Teljesen emberbarát.

Fiam sok évvel ezelőtt hibázott a munkájában, egy vadiúj kiskategóriájú Peugeot első ülésén felborult a forrasztópákája és átégett az ülés.
Nem lehet javítani, sem szétszedni sem kárpitozni, csak cserejavítás.
Az új bal első ülés 570 ezer volt, az autó akkor újan 2,7milla volt.
Érdekes az árarány, nem?

Summázva, senkinek semmi érdeke hogy szervizbarát, kicsit hosszabb élettartamú, gazdaságosan javítható termékeket állítson elő. Ja de, a fogyasztónak érdeke lenne de azt pont lesz@rja a gyártó.

(#111) hcl válasza btprg (#106) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog (1)

" Ehhez külön berendezések kellenek a fiókokhoz, amiket ugyanúgy kézzel is be lehetne állítani egy tekerővel."
Egy mai hűtőben simán van olyan vezérlés, amivel ezt már annyi megoldani, hogy teszel egy hálózati illesztőt.

"Ha tönkremegy az egész hűtő, akkor már megette a fene a riasztást. "
Javítás meg a mesében. (Előrejelzés?)

"Egy hűtőnek mi köze van bármilyen vízszűrőhöz? "
:D :D :D :D :D

"Nagyon hasznos, főleg ha nem két szem tojás van a hűtőben, hanem jól megtömve, és 5 kamerával se látszana a dolgok fele se. "
Úgy nem, ahogyan a te képességeiddel le lehet azokat rakni... :D

Ne röhögtess már, az, hogy szerinted nem jók ezek, a kutyát nem érdekli :D

BTW igen, én is szeretnék olyat látni, hogy nem okos TV-t is kapni, meg nem okos hűtőt is, de ez nem zárja ki, hogy legyen olyan is, ami lehet hálózaton. (A 2000-es évek közepén meg azok rinyáltak, akik szerint minek hálózat egy telefonra, azt' azóta majdnem mindnek okostelefonya van, mert mégis kiderült, hogy hasznos.)

"a filléres spórolás miatt a jó helyett szar gyártás mind azok a dolgok, am"ire azt hiszitek, hogy tervezett elavulás :D

Mutogatni való hater díszpinty

(#112) elessar válasza btprg (#109) üzenetére


elessar
tag

Egy megjegyzés az okoshűtőhöz: 2000-ben jelentek meg az első kamerás mobilok — akkortájt sokan háborogtak, hogy minek egy telefonba kamera.
A tervezett avulásról: A felhasználók többsége a teljesen jó készülékét cseréli le az újabbra, ha az nagyobb/kisebb, gyorsabb, "okosabb". Felesleges a hosszabb élettartam, lehet spórolni az anyaggal.
Én pl. az okoshűtőt úgy képzelem el, hogy futtat vmilyen készletnyilvántartó programot, a QR-kód (amiben benn van a fogyaszthatósági idő is) automatikus leolvasásával a berakott cuccot felveszi a listára, érzékeli, hogy melyik polcra került. Beállítástól függően kapcsolódik a telefonodhoz. Ha kiveszel valamit, törli a készletből. Ha valaminek a mennyisége a beállított minimum alá csökken, hozzáadja a bevásárlólistádhoz.

(#113) arnyekxxx


arnyekxxx
veterán

Ti egyébként hány szobányi hűtőket használtok és mikkel vannak feltöltve amihez készletnyilvántartó szoftver kell?

[ Szerkesztve ]

(#114) stellaz


stellaz
addikt

Az online rendelős hűtő nagyjából 10-15 éves gondolat (de lehet, hogy már bő 20 is van), ehhez tulajdonképpen minden rendelkezésre is állna, csak éppen senki le sem szarja, mert nem valós igényre épít.

Ha a tej elfogyott, lehet hogy nem kell több tej, vagy éppen több kéne, mert főzni akarok. A lejárt szavatosságú kaja jó ötlet, de csak ilyen előre csomagolt cuccoknál, és ha van rfid chip rajta, és nincs még kibontva, mert ugye azt nem fogja látni, tehát drágább, de legalább megbízhatatlan a dolog.

Aztán honnan rendel? Az akciós dolgokat figyelembe veszi? Miért egyszerűbb ez? Ha változatosan, friss dolgokat akarok enni, akkor úgyis rendszeresen kell vásárolni, miért lenne akadály egy tej vagy tojás beszerzése?
A kiszállításnak költsége és ideje van. Egy tejet vagy tojást is ki fog szállíttatni? Mennyi idő alatt? Ahhoz eleve otthon is kell lenni, ami egy heti/havi nagybevásárlás esetén nem gond, de napi szinten igazodni a szállításhoz azért necces.
Szóval nem igazán látom azt a társadalmi igényt és bázist, sem a realitását a dolognak, amire építve az egész élelmiszer és kiskereskedelmi láncot átszerveznék, hogy flottul működjön.
Konkrétan még azt sem sikerült meglépni, hogy az önkiszolgáló kasszáknál ne kelljen 3-4x annyi időt eltölteni a kipakolással, beolvasással/kikereséssel, visszarámolással, mint a hagyományos kassza esetén.

[ Szerkesztve ]

(#115) Degeczi válasza arnyekxxx (#113) üzenetére


Degeczi
nagyúr

Mondjuk hűtőládánál tényleg nem árt nyilvántartás, mi-mióta van benne, ne kotorászva kelljen föliratozást kisilabizálni (bár erre persze egy whiteboard is tökéletes mellette a falon)

[ Szerkesztve ]

(#116) stellaz válasza Degeczi (#115) üzenetére


stellaz
addikt

....

[ Szerkesztve ]

(#117) hcl válasza stellaz (#114) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog (1)

Igen, ld. még "MMS" :D De vannak nagyon is valid lehetőségek benne.

Az önkiszolgáló kassza is jó lenne, ha pl. adnának kedvezményt. Meg ha nem az lenne, hogy csomó munkanélküli van amúgy. Ilyesminek akkor van értelme, ha azt az emberi munkaerőt nem kidobod, hanem tudod jobban használni.

[ Szerkesztve ]

Mutogatni való hater díszpinty

(#118) stellaz válasza hcl (#117) üzenetére


stellaz
addikt

Az önkiszolgáló kassza a decathlonban működik úgy, ahogy annak működnie kell. Az árut berakod a pénztárgép mélyedésébe, az meg listázza, hogy mit tettél bele, egyből lehet fizetni. Az konkrétan gyorsabb is szerintem, mint az emberes kassza.
Csak ugye az élelmiszer bolt esetén ez nem igazán tud működni. Egyébként anyagilag sem tudom, hogy ez mennyire kifizetődő, mert a bolt áteresztő képessége egész biztosan csökken tőle, ha csak erre támaszkodnak (belvárosban egy rakat közért teljesen kivezette az emberes kasszát). Maximum annak jó, aki csak pár dolgot vesz. Gondolom pont ezért van, hogy a match bevezette, hogy a zöldség mellett a pékárut is címkézni kell még a kassza előtt. Szóval összességében elég macera ott vásárolni. Mióta ezt bevezették a környéken kb 95%-al csökkent a napközbeni bolti vásárlásom (pogácsa, csoki, üdítő, egy alma, ilyesmi), de érzésre a Lidl-ben is nőtt a sorban állás ideje, mióta több automata kassza van és kevesebb hagyományos, ezért oda is inkább csak akkor megyek, ha egyszerre több mindent kell venni és valamelyik áru csak ott van.
(Volt hogy a szomszédasszonyom az önkiszolgáló kasszánál állt, előtte 3-4 emberrel, én meg boomerként a végtelen hosszú hagyományos kasszához álltam be, de amikor én már fizettem, néztem, hogy ő hol tart, és ő még csak akkor került oda a kasszához.)

Kedvezményt szerintem tuti nem adnak, mert eleve a költségcsökkentés lenne a céljuk. Bármilyen értelmezhető mértékű kedvezmény többe kerülne szerintem, mint az alkalmazottak fizetése (akik eleve többfunkciósak) és csak ott működne, ahol még van hagyományos kassza is, hogy legyen mihez viszonyítani a kedvezményt. Illetve gyorsan az lehetne a vége, hogy büntetik a magasabb árakkal az időseket a hagyományos kasszánál, stb.

[ Szerkesztve ]

(#119) hcl válasza stellaz (#118) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog (1)

Anyagilag tuti megéri, kevesebb pénztáros kell, az meg ugye mumus. Meg nem is találnak.
Illetve pár pénztár helyén elfér egy csomó automata kassza.

Én már csak azért sem állok önkiszolgálóhoz, mert nem üzlet. Elmegy egy csomó időm a boltban, nem számít, ha akár hosszabb vagy rövidebb az önkiszolgáló, de ugyanannyiba kerül. Majd ha nekem is megéri, akkor ott fizetek :D

[ Szerkesztve ]

Mutogatni való hater díszpinty

(#120) stellaz válasza hcl (#119) üzenetére


stellaz
addikt

Azért az nem lehet véletlen, hogy pl az aldi még nem vezette be sehol (legalábbis én még nem találkoztam vele).

(#121) hcl válasza stellaz (#120) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog (1)

Nemtom, de szerintem csak sügérek :D Valahol a Pennyvel vannak nálam egy szinten :D

@benedekco : És akkor ugyanúgy odamész az önkis néphez... :D

[ Szerkesztve ]

Mutogatni való hater díszpinty

(#122) benedekco válasza hcl (#119) üzenetére


benedekco
addikt

Azért szeretem az önkit, mert hetente egyszer kiderül, hogy valami nem jól volt árazva és más van a polcon mint amennyiért a gépben van. Vagy az akció nem indult el, vagy már épp vége van, de még másik ár van a polcon, na ilyenkor hívom a népet és jelzés után megkapom a polcon kiírt árért a motyót. Kasszánál, csak utólag tudom átnézni a blokkon, hogy mi mennyi volt.

"Azért az nem lehet véletlen, hogy pl az aldi még nem vezette be sehol."
Biztos van rá okuk, de az nem jelenti azt, hogy az egy valós ok, vagy megalapozott.

[ Szerkesztve ]

Mos mé, hánem? De! Vagy nem...

(#123) Degeczi válasza stellaz (#120) üzenetére


Degeczi
nagyúr

Az Aldi rossz példa, náluk kb. egyedüliként (még a Penny-kben is van) árellenőrző sincs, sőt, az árurendező alkalmazottaknál sincs olyan készülék amivel meg tudnának nézni, "vidd a kasszához, ott majd megmondják"
Szerintem direkt ilyen (és non-food cuccoknál gyakran nem egyértelmű a polccímke), ott már kisebb eséllyel mondod azt, h nem kell, ha picit drágább annál mint amit rászánnál. Ha lenne masztikassza, ott is könnyebben otthagynál vmit, vagy észrevennéd az elárazást, mint amikor a pénztáros villámgyorsan húzza át a cuccokat.

[ Szerkesztve ]

(#124) stellaz


stellaz
addikt

Látni kéne a számokat, de mindenesetre nálam és a kolléganőmnél egyértelműen csökkentette a vásárlások számát az, hogy csak automata kassza van a környékbeli boltokban.

(#125) Degeczi válasza stellaz (#124) üzenetére


Degeczi
nagyúr

Ott még az is nagy pozitívum, h egyetlen sor van mindegyikhez (és így nincs olyan, h Murphy törvénye alapján mindig a leglassabb sorba sikerül beállnod, meg nem kell ugrásra készen várnod a "nyitjuk az ötös kasszát" bemondást), ami a hagyományos kasszáknál helyhiány miatt nem megy (külföldön, akár Szlovákiában vagy Lengyelországban is jártam már több olyan helyen, ahol a normál kasszákhoz is van egyetlen nagy sor, de persze ott is csak nagy területű boltokban oldható meg.

(#126) stellaz válasza Degeczi (#125) üzenetére


stellaz
addikt

A Mytbustersben pontosan kimérték, hogy átlagban melyik a gyorsabb, a soronkénti vagy a központi sorban állás.
Az eredmény az volt, hogy a hagyományos az igazolhatóan gyorsabb.

(#127) Degeczi válasza stellaz (#126) üzenetére


Degeczi
nagyúr

Ez általánosságban biztosan nem áll meg, hanem a körülményeken múlik rengeteg. A központi sort két dolog lassíthatja: hogy oda kell battyogni egy kasszához amikor fölszabadult, és akkor kezdeni kipakolni. Ebből következik, h telipakolt kocsihoz (USA-ban nyilván ilyennel tesztelték) kevésbé jó, viszont amikor csak pár dolgot veszel, kézikosárral vagy még azzal sem, akkor jelentősen gyorsabb mint ha egy rossz sorba állsz be (amit még csak az előtted állók kosara sem feltétlenül jelez egyértelműen, hiszen lehet, h vki visszárút is visz, aminek az ügyintézése tart jóval tovább egy normál fizetésnél). Ezért gyakori külföldön az is, h ilyen sorba csak kosárral lehet beállni.

(#128) Apollyon válasza stellaz (#118) üzenetére


Apollyon
Korrektor

Ez kivitelezés kérdése. Én már mindenhol ahol lehet önkiszolgálóhoz megyek, számomra ezerszer gyorsabb. Nemrég voltam Magyarországon, spárban és ósünben szerintem teljesen jól működik. Itt britben a Lidl és Aldiban áldás az önki, sokkal több van belőlük mint sima kasszából. Már egy másik brit áruházláncban is leszedtek egy rakat kasszát, csak kettő maradt, és több önki lett, sokkal jobban pörög a sor. Tescoban is jobb lett, és itt is, mint mindegyiknél figyeli a lehúzott termékek súlyát. Az angol Tescohoz amúgy magyar szoftverfejlesztő cég csinálta a szoftvert, szóval indokolt lenne otthon is megoldani ezt mindenhol.

És akkor az Amazon boltokat még nem is említettem, ott elég csak a qr kódot beolvasni, és vásárlás után csak levonja az összeget a bankszámládról.

#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

(#129) bambano válasza stellaz (#126) üzenetére


bambano
titán

A valóság az, hogy matematikusok bebizonyították, hogy az egy sor verzió az optimális.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#130) stellaz válasza Degeczi (#127) üzenetére


stellaz
addikt

Most kérdés, hogy a megérzésedre támaszkodsz-e, vagy vannak adataid is?

Én ez alapján mondom:
https://www.youtube.com/watch?v=91bd4CVkgQQ

[ Szerkesztve ]

(#131) stellaz válasza bambano (#129) üzenetére


stellaz
addikt

Lehet, de ezt az elméletet az általam ismert kísérlet nem igazolja.

https://www.youtube.com/watch?v=91bd4CVkgQQ

[ Szerkesztve ]

(#132) Degeczi válasza stellaz (#130) üzenetére


Degeczi
nagyúr

El is olvastad, amit írtam? Pontosan erről beszéltem, ilyen felhasználásban természetes, h lassabb (noha nem sokkal, és ami a legfontosabb, h még itt is ezt preferálták a tesztalanyok!)

(#133) bambano válasza stellaz (#131) üzenetére


bambano
titán

Ez azt jelenti, hogy te nem hiszed el, amit például a Kennedy reptéren több évtizeddel ezelőtt bevezettek.
A tények szempontjából nem oszt, nem szoroz.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#134) stellaz válasza Degeczi (#132) üzenetére


stellaz
addikt

Én is azt írtam, hogy egy-egy darabos cuccnál még ok, de nagybevásrlásnal nagyon lassú. Ahol teljesen kivezették a hagyományos kasszát ott mindennel ugyanabban a sorban állsz.

(#135) stellaz válasza bambano (#133) üzenetére


stellaz
addikt

Nem hit kérdése. Közértek esetében vagy egy dokumentált kísérlet, annak közöltem az eredményét.

A metróban a mozgólépcső féloldalas megoldása is sokkal lassabb átlagban -ezért ki is vezették ezt a szabályt a bkk-nál is -, mégis az van elterjedve, mint a kulturáltság referencia pontja.

[ Szerkesztve ]

(#136) dabadab válasza bambano (#129) üzenetére


dabadab
titán

A valóság az, hogy matematikusok bebizonyították

Ugye, matematikusok egyetlen dolgot tudnak bizonyítani: matematikai tételeket. A konkrét valóságról nem tudnak állításokat tenni, mert nincs hozzá eszközük. Nyilván gondban is lennél, ha alá kellene támasztanod ezt az állításodat :)

Azt meg sima megfigyelés is alátámasztja, hogy az egysoros rendszer lassabb, pusztán azért, mert a következő vevő/ügyfél lassabban ér oda a közös sor elejéről, mintha eleve ott állna.

Viszont a sornak ugye nem csak ez az egyetlen tulajdonsága van, hanem pl. az is, hogy mekkora a várakozási idő szórása, márpedig a közös sor pont ebben teljesít jól.

DRM is theft

(#137) Degeczi válasza dabadab (#136) üzenetére


Degeczi
nagyúr

Nem véletlen, h ügyfélszolgálatokon is már csak elvétve, a legkisebb helyeken találsz olyat, ahol ne lenne ügyfélhívó, ami szintén egyfajta közös sor.

(#138) stellaz válasza Degeczi (#137) üzenetére


stellaz
addikt

Szerintem az nem jó példa, egyrészt nem is sorrendben hívja az embereket, másrészt szerintem nem is cél, hogy a lehető leggyorsabban sorra kerüljön a következő.

A közös sor inkább látszatra néz ki jobban, meg ahogy dabadab írta, általában lassabb, de egyenletesen kiszámíthatóbb a sorra kerülés ideje.
A közért esetében, aki rendszeresen oda jár, annak a gyakoriságok is ugyanígy kisimítják és összességében jóval kevesebb időt veszít mondjuk egy hónapra vetítve.

Az automata pénztárak esetében meg az is van szerintem, hogy eleve szopatják a népet, hogy szokjanak át az önkiszolgálóra maguktól. Lidliben ezt nagyon érzik, kurva nagy sor, másodpercenként nyomogatják a gombot, hogy állj az automata kasszához, de aki ott nyomogatja a gombot, akár kasszázhatna is, illetve mintha parancsba is ki lenne adva, hogy lassabban dolgozzon a pénztáros.

[ Szerkesztve ]

(#139) Degeczi válasza stellaz (#138) üzenetére


Degeczi
nagyúr

Azonos témakörön belül de, sorrendben hív a sorszámosztó. Ezért is írja ki azt némelyik, hányan vannak még előtted, mert különben nem látnád.

(#140) proci985 válasza stellaz (#138) üzenetére


proci985
MODERÁTOR

atlagos leggyorsabb sorrakerules nem jelent automatikusan maximalis throughputot

egyebkent az egy jo meglatas, hogy ha harom cuccod van es ha nagybevasarolsz, az ket eltero use-case

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#141) fatal` válasza stellaz (#126) üzenetére


fatal`
titán

Kivéve, hogy mindenki ott áll sorba, én meg besétálok a csak kártyás önkiszolgálóhoz és 5 perc alatt végzek.

Mindenhol önkiszolgálóba megyek, sokkal gyorsabb.

[ Szerkesztve ]

(#142) Vision válasza fatal` (#141) üzenetére


Vision
veterán

Ez a vásárolt termékek mennyiségétől függ. Nagybevásárlásra pl. a Lidl önkiszolgáló kasszája fel sincs készítve, mivel nem is fér oda sok cucc! Többször belefutottam már ebbe. Ráadásul a beolvasás sebessége jóval lassabb ki-be pakolással együtt. Bizonyos mennyiség fölött az élőerős kassza jóval gyorsabb, még nagy sor esetén is (olyankor az önki is tele van btw).

(#143) Gargouille válasza Vision (#142) üzenetére


Gargouille
őstag

Ugyanezt tapasztalom én is. Ha nagyobb mennyiséget vásárolsz, akkor halál lassú az önkiszolgáló kassza, kicsi a pakoló felület stb. Mi például hetente szoktunk egyszer bevásárolni, de akkor 4 tagú családra. Ha valamiért önkiszolgáló kasszánál fizetünk, akkor rendszerint 2 turnusban kell felpakolni és fizetni, mert egyszerre nem fér fel. Szóval a hatékonysága az erősen függ a vásárolt árú mennyiségétől.

Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

(#144) secretgarden válasza slmSIG (#1) üzenetére


secretgarden
aktív tag

Mert egyébként 1) hogy győzik meg a usert hogy neki kell egy új hűtő és 2) mert egyébként hogy magyarázzák hogy miért kerül 300000-be :)) ;]

(#145) arnyekxxx válasza stellaz (#120) üzenetére


arnyekxxx
veterán

felénk az aldikban mindig kisebb a forgalom. Meg egy pénztár, áll ott max 3 ember. Néha torlódik, akkor nyitnak 5 percre másik kasszát. A lidlben amig nem volt automata ment 2-3-4 pénztár. Most van 1 pénztár ahol annyian állnak sorba mint ahányak korábban is álltak és pörögnek az önkasszák. Ha nem nagybevásárolok akkor mindig az automatába megyek, gyorsabb, kényelmesebb.

(#146) stellaz válasza arnyekxxx (#145) üzenetére


stellaz
addikt

Ha tele van az önkiszolgáló kassza, akkor jóval lassabban kerülsz sorra, hiába van kevés cuccod.

(#147) Degeczi válasza stellaz (#146) üzenetére


Degeczi
nagyúr

Ez is körülményfüggő, nem aranyigazság. Ha tele az önki, olyankor a normál kasszák is telítettek, és nehéz jól haladó sort találni.

Ami dühítő, h már olyan helyeken is leépítették a normál kasszákat, ahol nem is gondolná az ember. Pl legutóbb a Praktikerben egy raktárban kiadásra váró nagy cuccal nem volt opció az ottani self checkout, a normál pénztárak mind zárva (!), csak az ügyfélszolgálatos foglalkozik manuális fizetéssel is. Meg persze a panaszokkal, a céges vevők számláival, így aztán negyedórát várnom kellett, noha csak ketten voltak előttem... :W

(#148) btprg válasza tordaitibi (#110) üzenetére


btprg
senior tag

+1

#111:
Akkor most tulajdonképpen azon is vitatkozunk, hogy szándékosan csinálnak olyan szart ami tönkremegy, vagy csak nem érdekli őket ha szar lesz és tönkre fog menni, mert olcsóbban gyártható? :D Jogi szempontból nem lenne mindegy, de a gyakorlatban így is, úgy is az lesz, hogy a pazarlást pörgetik maxon, és az emberek zsebéből húznak ki még több pénzt.

"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)

(#149) arnyekxxx válasza stellaz (#146) üzenetére


arnyekxxx
veterán

van 6 önki, tele.

van a sor, előttem állnak 5en.

Ha az önkiből elmegy az első akkor én jövök.

Ha a sorban az első fizetett akkor még vannak 4-en előttem

szerk. És a szalagra vagy azok pakolnak akiknek sok a cuccuk vagy az öregek akik 5forintosból rakják össze a fizetnivalót, mig az önkibe eleve nem hegynyire megrakott kocsival mennek

[ Szerkesztve ]

(#150) stellaz válasza arnyekxxx (#149) üzenetére


stellaz
addikt

Múltkor szomszéd asszony beállt az őnki sorba, előtte kb 4 ember. Én beálltam a végtelen hagyományos sorba. Mikor fizettem,.odanéztem és ő akkor állt éppen oda az egyik megüresedett kasszához, még el sem kezdett kipakolni. Mire végzett, szerintem már otthon voltam..

Szóval ez nem úgy van, hogy az az okos, aki mindig oda áll.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.