Hirdetés
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Asszociációs játék. :)
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Digitális Állampolgárság Program
- Bambanő háza tája
Új hozzászólás Aktív témák
-
PuMbA
titán
válasz kolopele #29975 üzenetére
Értem. Ilyet én még nem tapasztaltam Adrenalinnal. Minden játék alatt 1V volt a maximum feszültségem, legyen az megterhelőbb vagy kevésbé terhelős. Szerintem ez azért lehet, mert ha valaki túl kevés feszt ad meg túl nagy frekvenciához, akkor az kicsúszik a feszültség-frekvencia görbe tetejéhez érve. Amit én megadtam 1140mV-ot az ugye elég megengedő.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz R0GERIUS #29982 üzenetére
Ha jól értem, akkor ez azt jelenti, hogy az Adrenalin-os megoldás még többet is tud, hiszen ha egy kis terhelésű esport játék 144fps-re limitálva csak 40%-ra pörgetni a VGA-m, akkor Adrenalin esetén ott egy kisebb frekvencia / feszültség párost kap a VGA az eltolt görbe miatt, ellenben az MPT-nél, ahol a görbe alja és közepe változatlan marad Ugye?
[ Szerkesztve ]
-
-
PuMbA
titán
válasz kolopele #29988 üzenetére
Anno teszteltük itt, én mértem Cyberpunk 2077 alatt CapFrameX-szel és 500MHz-es minimum frekvenciával is vajsima volt a frametime grafikonom. Kivételes esetektől eltekintve, például nagyon rosszul van megírva a játék, nem hiszem, hogy piszkálni kellene a minimumot.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz kolopele #29991 üzenetére
Én a procit is alapon hagytam mindig. Az alapértelmezett Kiegyensúlyozott Windows energiagazdálkodási profilon vagyok és a BIOS-ban is minden alvó, energiatakarékos állapot engedélyezve van A játékok ettől nem akadoznak vagy esnek be pillanatra se, de ha kisebb a CPU terhelés, akkor visszaesik a frekvencia és feszültség.
R0GERIUS: ASPM az alapértelmezetten ki van kapcsolva az alaplap BIOS-ban és ahhoz pont nem nyúltam Sleep state meg Energy star, CEC regulation funkciókat kapcsoltam be manuálisan.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz Askformore #30149 üzenetére
Az első esetben a maximum beállított 2649MHz-et eléri-e valaha a kártya játék közben? Valószínűleg nem, hiszen a HwInfo-ban maximum 2540Mhz látszik és ezért tud becsapós lenni a beállításod, mert nem szabad ennyire felül becsülni a maximális frekvenciát. Minél lejjebb veszed a maximum frekvenciát, annál több feszültséged kell adnod az AMD Software-ben, de ez nem jelenti azt, hogy magasabb feszültségen fog járni a kártyád
Nekem 2600MHz maximummal és 1140mV alatt már fagy, de ez nem azt jelenti, hogy 1140mV-on megy a kártya, mert a HwInfo 1.00V-ot ír ki. Neked 0.88V-ot eredményez a beállításod, ami nagyon kevés és ezért fagysz.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Megjegyzem, hogy a te 2649MHz és 1080mV beállításod ugyanazt eredményezi, mint az én 2600MHz 1140mV-om, mert az első HwInfo képeden játékok alatt te is 1.00V-ot és 2540MHz maximimális frekvenciát kapsz, mint én Ennél többet nem lehet kihozni egy 6700XT-ből sem, tehát készen vagy. Nem érdemes vele tovább foglalkoznod, elérted az optimumot.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz Askformore #30153 üzenetére
Ja, értelek. Én azt kimértem anno, hogy 1V 2540MHz-en 4%-ot esik a teljesítmény a gyárihoz képest Tovább én nem vittem le, mert nekem amúgy is alig volt hangja. Most maximum 800RPM-en pörögnek nekem a ventik.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz Askformore #30157 üzenetére
80-85 fok, de nekem hatalmas hűtőbordám és 3 ventim van, ezért lehetséges ez: [link]
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz kolopele #30172 üzenetére
Én úgy emlékszek, hogy CP2077 esetén kicsivel többet esett nálam az fps a GPU órajeltől függően, de nem biztos RDR2 azért már nem mai csirke.
bobalazs: Ok, kösz! Aztán összemérjük, de lehet hogy ugyanaz lesz a végeredmény százalékosan, mint az RDR2 esetén.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz bobalazs #30177 üzenetére
Kösz Nincs véletlenül CPU limited? Ugyanis nekem gyárilag 105fps-t adott a 6700XT FullHD-n magas grafikán a japán negyedben, aztán 2540MHz-re lehúzva már csak 101 fps-em volt. Nálad viszont 1 fps a különbség, tehát 81-ről csak 80-ra ment le. Igazából nem egetverő egyik különbség se, csak nálam kicsit nagyobb volt valamiért.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz Alister71 #30190 üzenetére
4K-ban nem fut semmi PS5-ön, mert gyenge hozzá. FSR 2 felskálázást használnak rajta, ami PC-n is van A játékok 30 fps-en mennek 1440p-1800p közötti felbontással vagy 60 fps-en 1080p-1440p között, amiket 4K-ra skáláznak. Ha közel mész a TV-hez, akkor láthatod, hogy kevesebb a részletesség, mint ha egy PC-t rákötsz valós 4K felbontásban.
PC-n a PS5 sebessége Cyberpunk 2077 alatt egy az egyben hozható egy Ryzen 5 3600-zal és egy RX6700 10GB-tal. Pont a napokban tesztelte a Digital Foundry: [link]
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz kolopele #30264 üzenetére
Neked ez a funkció nem kell, hiszen az AMD leírja megjegyzésbe, hogy 60 fps vagy fölötte ajánlott bekapcsolni és V-Sync-kel sem működik jól, tehát a V-Sync-et kikapcsolva egy Freesync-et támogató monitoron, ezt bekapcsolva kapunk jó élményt. Mivel 60 fps-en játszol, V-Sync-kel, ezért nincs miért bekapcsolnod
"AFMF is recommended to be combined with AMD Radeon™ Anti-Lag to reduce in-game latency while maintaining a minimum in-game fps of 60."
"AFMF currently requires the game to be played in fullscreen mode with VSYNC disabled."
"For a better visual experience, AFMF is recommended to be used with variable refresh rate enabled."
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz kolopele #30264 üzenetére
A képed egyébként azért töredezett, mert ha a V-Sync-et kikapcsolod, akkor a Freesync-et meg be kell kapcsolnod Továbbá az AMD Anti-lag-ot is be kell kapcsolnod mellé, de ez is le van írva az AMD ajánlásba amellett, amit bobalazs írt, tehát külső monitorozó programokat sem ajánlott futtatni mellette, mert akadozás lehet a vége. Egyedül az AMD Overlay a biztonságosan használható.
[ Szerkesztve ]
-
-
PuMbA
titán
válasz kolopele #30270 üzenetére
"Éppen ezért értelmetlen az egész úgy ahogy van."
Nem emiatt van értelme a képgenerálásnak. Ugye azért léteznek 144, 240, 360Hz-es monitorok, mert gyorsabb mozgás közben jóval élesebben látszódnak rajta a dolgok, nem pedig egy elmosódott pacát látsz. Lásd: Why Higher Refresh Rates Matter - 30Hz vs 60Hz vs 120Hz vs 240Hz vs 540Hz. Erre egy 0 Ft-ba kerülő megoldás a képgenerálás, amivel egyből megnövekszik a részletességed a gyorsabban mozgó objektumoknál.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz kolopele #30274 üzenetére
Igen, a képgenerálásnak nincs értelme 60 vagy 75Hz-es monitorral De ez nem igazán akadály manapság, amikor egy 144Hz-es monitor már nagyon olcsó és pár ezerrel drágább csak , mint egy 60Hz-es.
Nem a marketing miatt. Én látom a 60 Hz és 144Hz között a különbséget nem csak játékokban, hanem még weblap görgetés közben is. Élesebb marad a szöveg itt a PH-n is 144Hz-en. Nem kell lassítás hozzá. FSR3 képgenerálásra vagyok kíváncsi, mint erre a driveres képgenerálásra.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz kolopele #30276 üzenetére
Tudom, hogy neked van szemproblémád, azért váltottál vissza azt hiszem 1080p-re, szóval neked tuti nem kell sok Hz Illetve olyanra emlékszek, hogy a monitoron és az AMD szoftverben is felhúzod az élességet majdnem csutkára és ez a beszúrt játékbeli képeiden is látszott. Az nekem nézhetetlen kategória volt, mert én teljesen éles képet látok mesterséges élesítés nélkül is.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
-
PuMbA
titán
válasz RetepNyaraB #30328 üzenetére
Amilyen YouTube videókat én láttam, azok a Medium és a High Ambient Occlusion beállítások között nem mutattak látható különbséget. Ezért döntöttem Medium mellett. Screen Space Reflections-nél meg azt láttam, hogy Low-nál már sok részlet elveszik, így Medium a nyerő, ami alig lassabb a Low-nál, de az Ultránál meg sokkal gyorsabb.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz TeeBee73 #30331 üzenetére
A Benchmarkban kevésbé jön ki a Screen Space Reflections által okozott különbség, ami egyébként a legtöbbet hozza, mert nagyon kevés benne a tükröződés. Valós játékban nagyobb különbséget lehet látni, például ha este krúzolsz, mikor tükröződésekben úszik minden
Nem véletlenül 7800X3D az ajánlott gépigénye a játéknak. Nagyon proci igényes és a minimum fps-eken bőven meglátszik. Emiatt cseréltem le az 5600X-emet anno.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz bobalazs #30348 üzenetére
149W-hoz hozzá kell adnod körülbelül 30-40W-ot, mert a 149W csak a GPU fogyasztása. Memóriák és a többi kis alkatrész a kártyán fogyasztanak még. Csak az NVIDIA és végre már az RDNA3-as kártyák mutatják a TBP-t (Total Board Power), azaz az egész VGA fogyasztását.
[ Szerkesztve ]
-
-
PuMbA
titán
válasz Alister71 #30409 üzenetére
PS5-ben 36 CU van és a 6700 10GB-ban is Nem a 6700XT-ről beszélek, mert azon 12GB van. Még tesztben is megnézheted, hogy így van, csontra a PS5 sebességét hozza a sima 6700: Cyberpunk 2077: PC Benchmarks Running on PS5 and Xbox Series X
"Ennek ellenére a PS5 lazán bírja a RT-t, míg a 6600XT-m megdöglik tőle."
Mert a PS5, ahogy írtam sima 6700 szint, nem 6600 A 6600 RT-ben sokkal lassabb a 6700-tól, nem csak a CU-k száma miatt, hanem a lassú memória busz miatt is.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz Alister71 #30412 üzenetére
Pontosan hol látod, hogy 32 CU van a PS5-ben? Én 36-ot látok minden hardverekkel foglalkozó szakmai oldalon, még az angol wikipédián is. Csak a magyar wikipedian van 32 írva, természetesen rosszul, mert a magyar wikipedia használhatatlan. Sóval kéne behinteni.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz Alister71 #30414 üzenetére
Akkor megbeszéltük A CU-k mellett egyébként azt is figyelembe kell venni, hogy az RX6600-ak memória sávszélessége 256GB/s, míg a PS5-é 448GB/s. Szóval az RX6600 és a PS5 sehogy sem jön össze és nem megfeleltethető. A 6700 10GB és a PS5 között már sokkal több párhuzam van.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz kolopele #30464 üzenetére
Megtaláltam, hogy alapértelmezetten tényleg nincs bekapcsolva a 11-ben, mint a 10 esetén: "you won’t find the “Hibernate” option in the Power options menu because it’s disabled by default"
Onnan emlékeztem, hogy régen én is powercfg -h off-oltam, de mostanában egyáltalán nem használtam valamiért ezt a parancsot. Szerencsére rájöttek ők is, hogy feleslegesen foglalja csak a helyet a háttértáron Nekünk meg egyszerűbb az életünk.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz bobalazs #30651 üzenetére
GoodSpeed egy MSI Afterburner-ről rakott be képet a hozzászólásában, én arról beszélek RTSS-t használhat külön, de az AMD Software ugyanazt meg tudja adni neki, ha nem kellenek egyes dolgok.
Mellesleg ha jól tudom, akkor az AMD ajánlása, hogy ne használjunk 3rd party overlay-eket, az egyik driver leírásában volt, de ezt meg kell nézni, hogy visszavonták-e, mert a teszt driver verziókban biztosan benne volt.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz RetepNyaraB #30685 üzenetére
Hiába váltottam 1440p monitorra 1080p-ről, még így is ódzkodok többször az FSR használatától, míg 1080p esetén a DLSS használható volt nekem a kisebb ghosting és élvibrálások miatt A netes részletes tesztek alapján csak 4K-ban tud versenyre kelni a DLSS-sel, ott se mindig. Ez simán elhiszem a saját tapasztalataim alapján és ezzel ugye az a baj, hogy nem sokaknak van 4K monitora, tehát pont ott jó az FSR, amit a legkevesebb felhasználó tud kihasználni.
Na de ebben az évben jön az AMD AI vagy mifene felskálázása, szóval bízzunk.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz GoodSpeed #30715 üzenetére
"De ha letiltom, akkor ha ne adj Isten valami gond van a VGA-val, akkor ameddig mondjuk szervizben lenne, nem tudom aktiválni csak Resettel,"
Egy BIOS resetet megejteni nem nagy dolog, akár BIOS flashback-kel Igen, nálam is le van tiltva az integrált. Minek működjön feleslegesen, ha nem használom? Ha valamelyik szoftver nem kezel le jól a két VGA-t, akkor saját magam alatt vágom a fát. Nálam a CapFrameX FPS kijelzése nem működött, ha be volt kapcsolva az integrált.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Relatív gyári teljesítmények:
● RX 6400-hoz képest
● RX 6500 XT-hez képest
● RX 6650 XT-hez képest
● RX 6750 XT-hez képest
● RX 6950 XT-hez képest
Fogyasztási keret állításához:
● MorePowerTool
/link a weblap közepe fele/
● MorePowerTool leírás/guide, mit hogyan, miért !!!
Aktuális AMD driver:
● AMD.com
EXCEL-tábla topiklakók méréseivel:
● [LINK]
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- Még javulhat az Arrow Lake-S platforn teljesítménye
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Elektromos autók - motorok
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- PlayStation 5
- Úgy tűnik, hogy elkészült a S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chornobyl
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- BestBuy topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest