Hirdetés

2024. május 9., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) neduddki


neduddki
nagyúr

HI!

Mivel ugy vettem eszre a Tagtartsak kozul jo nehanyan erdeklodnek az alternativ hajtoanyagok utan, ennek oromere elinditom a topikot, az apropopot pedig az aggya, hogy http://totalcar.hu/rhirek/?main:2003.07.18&139968.
Ha vki barmejj kerdese van alternativos, fosszilis temaban, tudatlansagomhoz mereten igyekszem ra valaszolni, ill. felkerem a Forumtarsakat, hogy ne rejcsek veka ala velemenyuket es tudomanyukat!

udv

neduddki

https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni

(#2) GhanBuri Ghan


GhanBuri Ghan
őstag

par alternativ meghajtasrol leiras itt: http://auto.howstuffworks.com/, a cutting edge alatt.

Es akkor mar kerdesem is van: ugy nez ki, az uzemanyagcellae a jovo, a kerdes mar csak a hidrogen tarolasa, se a nagynyomasu se az extrem hutott tartaly nem szimpatikus megoldas, sokat hallottam regen a (Ballard-nal?), hogy metanolbol nyerik ki a hidrogent, aztan mintha ez elhalt volna, vajon miert? Illetve a howstuffworks-ben irnak a borax/''sodium borohydride'' formaban tarolasrol, ez mennyire eletkepes mod az elozoekhez kepest?

(#3) crab


crab
senior tag

Szerintem a hidrogén kinyerésére az egyik legjobb módszer a szahárában, napelemek segítségével előállított árammal a tengervizet bontani!
Valahol láttam hidrogén tartályokat, amiket autókba fejlesztettek ki, nagyon erős szén/üveg szálas műanyagból, eszméletlen erős és éghetetlen.
Hidrogénnel működő robbanó motorokról tud valaki infóval szólgálni?

(#4) neduddki válasza GhanBuri Ghan (#2) üzenetére


neduddki
nagyúr

HI!

Nem avult el, sot egyenlore ugy nezki az a jovo, csak a reformert kell meg valamejj kis meretben megvalositani es elhejjezni a jarmu fedelzeten.

udv

neduddki

https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni

(#5) Den válasza GhanBuri Ghan (#2) üzenetére


Den
veterán

nem halt el. sőtt óriásit fejlődött a metanol üzem. már van közvetlenül metanolt égető cella. De a reformes eljárást is használják csak több helyet foglal.

www.simson4t.hu

(#6) Den válasza crab (#3) üzenetére


Den
veterán

ez a szaharás ötlet de ismerős :)

www.simson4t.hu

(#7) Den válasza crab (#3) üzenetére


Den
veterán

hidrogénes otto motort a bmv fejleszt nagyon.

www.simson4t.hu

(#8) crab válasza Den (#6) üzenetére


crab
senior tag

ez a szaharás ötlet de ismerős
Ezt, hogy érted?

Én inkább a robbanó motorosban látom a jövöt.
A bmv oldalán találhatok erről valamit?

(#9) crab válasza crab (#8) üzenetére


crab
senior tag

Vagyis bmw!
Már keresgélek.

(#10) neduddki válasza crab (#8) üzenetére


neduddki
nagyúr

HI!

A bmw 96-ban aszt nyilatkozta hogy az uzemanyagcellaje a jovo, de 92-as arakat szamolva egy 50kW-os afc cella 56000 euro lenne, az mog oleg keves egy 7-es bomosnek, igy inkabb egy relativ kiforrot technkaval nyomulnak! de termeszetesen pr szinten, mint mindenki mas is

udv

neduddki

p.s. en bmw fantikus vagyok lehet, hogy ezert neze4m kritikusabban oket

https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni

(#11) Den válasza crab (#8) üzenetére


Den
veterán

walamelyik topicban írtam ugyanezt az ötletet. Persze nem azt akarom mondani hogy másnak nem juthatott esébe ugyanez :)


http://www.google.co.hu/search?hl=hu&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=bmw+wasserstof&btnG=Google+keres%C3%A9s&lr= :)

www.simson4t.hu

(#12) neduddki válasza Den (#11) üzenetére


neduddki
nagyúr

HI!

Az otlet mar igencsak regi, meg a70-es evekbol szarmazik /elso/masodik olajvalsag/, de kisebb nehezsegek vannak vele, 3-4 eve szamoltunk egy ijjet az akkori legfejjletteb napelemmel /1999-es adatok/, es ha jol tevedek az egesz fojjamt hatasfok 0.5%, azaz fel szazalek volt. Ne kerdezzetek az metodust elfelejtettem, de tudom, hogy a villanyaszok hoztak a napelem adatait, a vegyeszek meg az eredmenyeekt szamotak.

udv

eduddki

https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni

(#13) crab válasza Den (#11) üzenetére


crab
senior tag

Lehetséges, hogy itt olvastam..:)
Kössz a linket, de az egész szövegből csak annyit értek, hogy bmw!:o

(#14) Den válasza neduddki (#12) üzenetére


Den
veterán

na ott a baj hogy napelemmel...

A legolcsóbb u alaku tükör, gyújtópontban egy speckó réteggel bevont cső, a közeg meg egy turbinát hajt. Olcsó, hely van a szaharában...

www.simson4t.hu

(#15) Den válasza crab (#13) üzenetére


Den
veterán

sajna angolul én sem találtam

www.simson4t.hu

(#16) neduddki válasza neduddki (#12) üzenetére


neduddki
nagyúr

HI!

De meg ha az eloallitast meg is valositom, akkor is marad a szallitas kerddese, nagynyomas/kriogen/hidrid??? Elso kettobol szokik /akar napi 5%/ a harmadik meg dog nehez! A csovezetekes szallitasnal kerdes a cso anyag, meg a stabil polikikai hejjzet azon tajakon! ja es a csovezeteknel, mar a statikus feltoltodes is oleg, hogyelerjuk a h2 inicialis energiajat

udv

neduddki

https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni

(#17) crab válasza neduddki (#12) üzenetére


crab
senior tag

Akkor lehetne mást is használni, szélerőmű, vagy egy másik lehetőség aminek nem tudom a nevét, de azon az elven működik, hogy a hőt ''tükrök'' egy csőre tükrözik amiben olaj van... végül gőzt termelnek vele...
Vagy ár-apály generátorral, mindent be kell vetni..

(#18) beeboy


beeboy
addikt

egy a baj azzal ha Egely v. ki feltalálja a vízzel hajtott motort:
abban a pillanatban annyi lesz a vízen az adó mint a benzinen.
ugyanis ez ki van nyilatkoztatva: ami a motorba kerül, azon adó kell hogy legyen!
és ez nem vicc

Nem vagyok intelligens. Én AMDligens vagyok...

(#19) crab válasza Den (#6) üzenetére


crab
senior tag

Valóban a te ötleted, legalábbis te is említetted már csak azt nem tudom, hogy
ezt tőled halottam-e.
http://prohardver.hu/rios2_uzenetek.php?from=13296&start=90&what=&how=&fid=50#msg103

(#20) neduddki válasza Den (#14) üzenetére


neduddki
nagyúr

HI!

Addig nem is baj, de mig a viz termikus bontasahoz szukseges 900-1100 fok Celsius- /igen eltero adatokat ad mag a szakma/ elered, aszt nem sokanyag birja, raadasul azok is az olcsosagukrol hiresek!

udv

neduddki

p.s. mikor lesze ph-s alternativ konferencia??? egy altalanos osszefoglaloval a vilag hejjzeterol es a hidrogen-rol mint alternativ uzemanyagrol eloadonak jelentkezem:-))))

https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni

(#21) TRD válasza Den (#14) üzenetére


TRD
csendes tag

nincs ott baj, h. napelem :)
ezt a témát is kivesézhetjük itt?

Ha valakinek kérdése van napelemmel kapcsolatban, kérdezzen nyugottan.
A házam ezzel ''üzemel'', vezetékes elektromos delej nincs :)

Zs

A munka nemesít! Én nem nemes akarok lenni, hanem K&@VÁRA gazdag!

(#22) Den válasza neduddki (#20) üzenetére


Den
veterán

én nem akarom hővel bontani a vizet. a csövekben valamilyen közeg lenne, aminek a nyomása utána turbinát hajtana, onnan meg elektromos áram, vízbontás...

www.simson4t.hu

(#23) neduddki válasza TRD (#21) üzenetére


neduddki
nagyúr

HI!

Egyszeruen a csodalkozastol kerdes ne mjon szamra, meselj mindent, minek ide kerdezni! Az elhatarozastol a megvalositasik!!! koszi

udv

neduddki

https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni

(#24) Den válasza TRD (#21) üzenetére


Den
veterán

persze, ide való téma. A napelemmel csak az ára baj. Egy több (száz) négyzetkilométernyi naperőmű nem lenne megfizethető.

www.simson4t.hu

(#25) rog válasza TRD (#21) üzenetére


rog
addikt

hogy erted, hogy nincs vezetekes delej?
egyaltalan nincs? telen nyaron egy lakohaz aramat kitermeli?
mennyi volt?

(#26) Den válasza beeboy (#18) üzenetére


Den
veterán

ja, ez így van. Mondjuk vízzel hajtott motort nem fogják feltalálni, de van egy magyar találmány aqmivel a benzinhez 20% vizet lehet keverni anélkül hogy szétválnának.

www.simson4t.hu

(#27) neduddki válasza crab (#17) üzenetére


neduddki
nagyúr

H!I

#20-asban a valasz!

udv

neduddki

https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni

(#28) TRD válasza neduddki (#23) üzenetére


TRD
csendes tag

hmmmm.... hát így hosszú lesz... :)

Régi mániám, h. utálok SZÁMLÁKAT fizetni és a többi....

Tavaly tavasszal vettem egy lepukkant tanyát, Bp-től 50-65km-re.
Semmilyen közmű sincs.
nem is szeretném ha lenne... :)

Elektromos műWek 2 megközelítő árat momdott a bekötésre 1.5M és 4.2M....
na mindegy. már alapból napelemeket szerettem volna..

Most 20db DS40-24 van fent a tetőn.ez kb 800-930W-ot ad óránként.
most kb. napi 5-7órányi napsütéssel lehet számolni.
De borult időben is termel óránként 250-400W-ot.

folyt. köv.

PS: bátran kérdezz bele, úgy könnyebb. :)

A munka nemesít! Én nem nemes akarok lenni, hanem K&@VÁRA gazdag!

(#29) neduddki válasza Den (#26) üzenetére


neduddki
nagyúr

HI!

Eszt a mayar benzinkutasok mar vagy 50 eve alkalmazzak /de attol meg tenyelg magayr taalmany/:-(((((

A elektrolizisnek csak az a baja hogy nagyon rossz a hatasfoka, mert a energia egy resze a ciz melegitesere forditodik, ennel, jobb hatsfoku megoldas a termikus bontas, illetve forditott fc /fuelcell/ el amit a fejlesztoje EDE-nak /elektroda-diafragma-elektroda/ nevezett. De valos ipari mereetekben meg mindig ch-bol alitjak elo a h2-t 50% hatasfokkal, raadasul a keletkezo CO2 is a legkort terheli.

udv

neduddki

https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni

(#30) TRD válasza rog (#25) üzenetére


TRD
csendes tag

nincs vez.áram. :)

Hmmm... télen is, de egy csomó mindent újra kell értelmezni... :))
Pl. nincs 1500W hajszárító a nőnemű hölgyeknek... :)

A munka nemesít! Én nem nemes akarok lenni, hanem K&@VÁRA gazdag!

(#31) beeboy válasza Den (#26) üzenetére


beeboy
addikt

ez igaz, nálunk a benzinkutas már tíz éve ezt csinálja :DDD

Nem vagyok intelligens. Én AMDligens vagyok...

(#32) neduddki válasza TRD (#28) üzenetére


neduddki
nagyúr

H!I

A ph alternativenegiaforrasrajongo pahojannak onkenyesen es onkentelenul kinevezett szovivojekent tovabbi hatarozott szollasra szollitalak fel!!! Esetleg egyszer szervbezett formaban nehany rajongoval tapasztalatszerzes urugyen feled leehtne tenni vmi kirandulast! Nalunk itt a tszcseban igan nagy erdeklodes lenne ra szeritem, esetleg egy-ket tdk-zo hallgatot a nyakadba lehetne a kuldeni????:-)))

udv

neduddki

p.s. ne vedd kerlek fenyegetesnek, csak az oszinte elragadtatas tort ki belulem

https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni

(#33) rog válasza TRD (#30) üzenetére


rog
addikt

es mennyibe kerult vegul az install?
nekem ugy lenne erdekes, hogy max szamitogep menne nonstop, mint elektromos berendezes. ezek a bolondsagok, hogy hajszarito, tv meg mikrohullamu suto nem jatszanak.
nem is tudom mit kerdezzek.
van valami linked, gyarto, forgalmazo ilyesmi?

(#34) L3zl13 válasza Den (#5) üzenetére


L3zl13
nagyúr

A metanolos üzemanyagcella sokkal olcsóbb lenne mint a hidrogénes, merthogy nem olyan problémás a hidrogén előállítása, szállítása, tárolása, csak az a baj vele, hogy nem sokat érünk vele, mert ez is környezetszennyező, ugyanis a melléktermék metán. :(

A hidrogén az igazi szerintem. Csak az üzemanyagcellákat kell megbízhatóbbá és kissebbé/könnyebbé tenni. Itt tart most a dolog.

Múltkor láttam a Mercedes próbálkozásáról egy műsort. Érdekes volt, azt mondták, olyan problémák vannak vele, hogy néha egyszerűen nem hajlandó elindulni.

Qrvajó a jövő technológiája olyan mint egy 20 éves tragacs. Ha szerencséd van beindul, ha nincs szerencséd, nem... :))

Aki hülye, haljon meg!

(#35) Den válasza TRD (#30) üzenetére


Den
veterán

Na ez az igazi hardcore környezetvédelem :)

www.simson4t.hu

(#36) GhanBuri Ghan válasza TRD (#28) üzenetére


GhanBuri Ghan
őstag

Hogyan tarolsz aramot? Mennyire ad egyenletes kimenetet a napelem, kell ra vmilyen pufferkondi vagy akksi? Nem porosodik nagyon a napelem, milyen gyakran kell tisztogatni? Hogyan futesz, ugye nem a napelemekrol? Esetleg van mellette kollektor is?

(#37) Den válasza L3zl13 (#34) üzenetére


Den
veterán

én úgy tudom a melléktermék víz és co2, ami érthető mivel a metanol szénhidrogén. A mobilokban és notebookokban már biztos metanolos tüacella lesz.

www.simson4t.hu

(#38) neduddki válasza L3zl13 (#34) üzenetére


neduddki
nagyúr

HI!

A kozvetlen metanolszintezises fc-nak meg jobb is a hatasfoka mint a h2-nek 92/87% ha jol tevedek. De a poen az, hogy mind az elenco, mind a fuji, /a balard tuttommal sosem/ feladta a kiserletezes metanol ugyben, de hogy mi volt a megoldhatatlan problema arrol elfelejtettek nyilatkozni!!!:-(((((

udv

neduddki

p.s. aze ne feletkezzunk el a szilard fazisu magas homersekletu karbon alapu fc-rol sem, marmint hogy leteznek, de arrol egy megveszekedett szot sem tudok azonkivul, hogy leteznek:-((((

https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni

(#39) TRD válasza TRD (#28) üzenetére


TRD
csendes tag

part 2.
szóval...
van 20db 12V/38Ah-s és 10db 12V/85Ah-s akksim, mivel 24voltos a rendszer sorsan/párhuzamosan vannak bekötve. (2x12V)ezek párhuzamosítva.
Ezeket töltik a napelemek. Jelenleg van 2db jó és 1db rossz inverterem (megsült):)
ígylesz 24V-ból a 220V. az egyik 450W (W!! és nem VA), a másik 1000W.
a kicsirül megy a világítás, notebook, rádió....az apróságok.
a nagyobbikról a mosógép, vízszivattyú(fúrt kút rulez), mikró, hűtőgép.
a mosógép hideg-melegvizes, a fűtőszál kikötve.

ez mind működik nálam, persze egyszerre mosni és mikrózni nem lehet,
de ezek apróságok és megszokható.. :)

A munka nemesít! Én nem nemes akarok lenni, hanem K&@VÁRA gazdag!

(#40) TRD válasza neduddki (#32) üzenetére


TRD
csendes tag

hétvégén nyugodtan! szinte bármikor.

:) A sört ti hozzátok, a kaját én! :)))

A munka nemesít! Én nem nemes akarok lenni, hanem K&@VÁRA gazdag!

(#41) TRD válasza rog (#33) üzenetére


TRD
csendes tag

Nekem 800kFt volt kb az egész, de sokmindent én csináltam.

A nagy szívás: a Dunasolart 1hónapja becsődöltették, a gyártósort eladták taiföldre. :(
a panelek ára idén 32.500.-Ft volt áfával.
ezek névlegesen 40Wosak, de gyakorlatban 45-48W.

A munka nemesít! Én nem nemes akarok lenni, hanem K&@VÁRA gazdag!

(#42) TRD válasza GhanBuri Ghan (#36) üzenetére


TRD
csendes tag

akksikban tárolom. nem kell kondi. a napelem elméletben öntisztuló, de ha nem esik
ez nem műk9dik :)
a fűtés PBgázról megy :) :(

A kollektort tervezem csak nincs időm megcsinálni :(
pedig az anyagok nagyrésze mátr megvan (rézlemez, rézcső, bojler, hőcserélő, keringető sziv.) csak az edzett üveg és a fakeret hiányzik...

A munka nemesít! Én nem nemes akarok lenni, hanem K&@VÁRA gazdag!

(#43) rog válasza TRD (#42) üzenetére


rog
addikt

juteszembe talaltam tegnap egy jo kis irast a napkollektorrol.
http://web.axelero.hu/realteam/epgep/siteimages/muszaki/napkollektor1.htm

(#44) TRD válasza Den (#35) üzenetére


TRD
csendes tag

Köszönöm! :))
Meg is szenvedtem/ek vele mire minden működött/ik.

a főgon az volt, h. nem akartam egy céggel megcsináltatni, én akartam megtervezni,
felrakni.......
a kevés elérhető JÓ/HASZNÁLHATÓ információ volt az igazi gond..

A munka nemesít! Én nem nemes akarok lenni, hanem K&@VÁRA gazdag!

(#45) TRD válasza rog (#43) üzenetére


TRD
csendes tag

tényleg jó.

Van step-by-step leírásom a teljesen házilagos építésről angolul.
rosszabb a hatásfoka, mint a készenkaphatóaknak, de 1/3ába kerül :)

A munka nemesít! Én nem nemes akarok lenni, hanem K&@VÁRA gazdag!

(#46) rog válasza TRD (#45) üzenetére


rog
addikt

fateromek, meg a gmk-s idoben csinaltak ilyen kollektoros dolgokat a balatonparton nyaralokra. de szerintem annak se volt ilyen nagy a hatasfoka... :)

(#47) L3zl13 válasza Den (#37) üzenetére


L3zl13
nagyúr

Az üzemanyagcellák amelyekről én hallottam mind csak a hidrogént ''égeti'' el. És így vízgőz keletkezik. A metanolnál is csak az alkoholcsoporton lévő H-t ill magát az OH csoportot reagáltatja el. Így víz és metán keletkezik.
De egyébbként a CO2 sem lenne tökéletes megoldás, mert az is üvegház gáz. (Akárcsak a metán.)
Valóban környezetkímélő csak a Hidrogéngázos üzemanyagcella. (Persze feltéve, hogy a Hidrogén szintetizálásához környezetkímélő energiaforrásokat használnak.)

Aki hülye, haljon meg!

(#48) Den válasza L3zl13 (#47) üzenetére


Den
veterán

ja az a reformeres megoldás, amikor előbb átalakítják a metanolt.

www.simson4t.hu

(#49) neduddki válasza Den (#48) üzenetére


neduddki
nagyúr

HI!

nem atalakitjak kerem!!!!!!!! hanem bontjak, vagy reformaljak!!!!!!!!:-)))))))

udv

neduddki

https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni

(#50) GhanBuri Ghan válasza TRD (#39) üzenetére


GhanBuri Ghan
őstag

Nagyon allat, gratulalok!
Neteleres pedig GPRS-en?

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.