Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) juhi07


juhi07
senior tag

Üdv
az lenne a kérdésem hogy az igaz hogy 21 éves kórtol lehet majd megszerezni a B kategoriás jogsit ?
Erröl mi a véleményetek ?

AMD X2 5000 BLACK EDITION |AC Freezer64 Pro | 2 x 1GB DDR800 KINGMAX |GIGABYTE HD4850 512MB| MSI K9N SLI | 250GB SATA2 16MB Buffer | Hitachi 1 TB Winchester | 400W Chieftec | Samsung SyncMaster 940nw (19'' TFT)

(#2) Depression válasza juhi07 (#1) üzenetére


Depression
veterán

Ez baromság. Minnél később tanulnak meg vezetni, annál nehezebb megszokni.

Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.

(#3) sh4d0w válasza juhi07 (#1) üzenetére


sh4d0w
nagyúr
LOGOUT blog (1)

Ez egyelőre tervezet... de egyetértek vele. Sok taknyos úgy vezet, mintha need for speed-ezne...

Depression: ez így kategorikusan nem igaz. Én 30 évesen szereztem jogsit, mégis meg tudtam szokni.

[ Szerkesztve ]

https://www.coreinfinity.tech

(#4) Ramius válasza Depression (#2) üzenetére


Ramius
őstag

De talán kevesebb 17 éves repül fának az új autóval.

gyakorlat teszi a mestert...tönkre...

(#5) juhi07 válasza sh4d0w (#3) üzenetére


juhi07
senior tag

:DDD
Nekem nem nagy gond meg 19 éves vagyok és az a 2 év nem sok kibirni .. engem csak az zavar hogy sok barom 17-18 éves taknyos megszerezte már én még nem :( Ráadásul ismerek olyan gyereket aki tolatásban lefulad 2 szer ...;) és jogsija van :W :W :W

[ Szerkesztve ]

AMD X2 5000 BLACK EDITION |AC Freezer64 Pro | 2 x 1GB DDR800 KINGMAX |GIGABYTE HD4850 512MB| MSI K9N SLI | 250GB SATA2 16MB Buffer | Hitachi 1 TB Winchester | 400W Chieftec | Samsung SyncMaster 940nw (19'' TFT)

(#6) Nyugdíjas válasza sh4d0w (#3) üzenetére


Nyugdíjas
nagyúr

:K

‎"Két dolog fontos az életbe' nagyon. Hogy az ágyad legyen jó, meg a cipőd. Mer' vagy az egyikbe vagy, vagy a másikba."

(#7) sh4d0w válasza juhi07 (#5) üzenetére


sh4d0w
nagyúr
LOGOUT blog (1)

Nah, pont ők azok, akiknek a büdös életben nem kéne vezetniük. Azt meg ..ard le, hogy 18 éveseknek van, Neked 19 évesen nincs; nem ettől leszel menő csávó. Ha igen, akkor inkább Te se...

https://www.coreinfinity.tech

(#8) Bubu79 válasza Depression (#2) üzenetére


Bubu79
addikt

Ugye nem bánod, ha a saját szavaidat használom arra, amit leírtál?

Szerintem baromság, hogy nehezebb megszokni...

Egyébként támogatom a dolgot, emeljék csak fel a korhatárt - talán kevesebb eszetlenkedés lesz az utakon...

"In the mist | dark figures move and twist | was all this for real | or just some kind of hell | 6-6-6 the Number of the Beast | Hell and fire was spawned to be released" - Iron Maiden: The Number of the Beast

(#9) juhi07 válasza sh4d0w (#7) üzenetére


juhi07
senior tag

ne érts férre én nem menözni akarok .én vagyok az a stilus hogy nyitott ablakban zenét böböltetve az iskolák elött járok csajokat felszedi a kocsival...
Én csak a munkámhoz szeretném (hamarosan elvégzek egy örzö védö tanfolyamot és oda kéne a kocsi)

AMD X2 5000 BLACK EDITION |AC Freezer64 Pro | 2 x 1GB DDR800 KINGMAX |GIGABYTE HD4850 512MB| MSI K9N SLI | 250GB SATA2 16MB Buffer | Hitachi 1 TB Winchester | 400W Chieftec | Samsung SyncMaster 940nw (19'' TFT)

(#10) sh4d0w válasza juhi07 (#9) üzenetére


sh4d0w
nagyúr
LOGOUT blog (1)

Szerintem ha most belevágsz, most még simán megszerezheted a rendes, végleges jogosítványt; ha változik a szabályzás, akkor az csak az azután kezdőkre fog - valószínűleg - vonatkozni.

https://www.coreinfinity.tech

(#11) tope válasza juhi07 (#1) üzenetére


tope
addikt

Támogatom a korhatár növelését min. 18 évre

(#12) Jim Tonic


Jim Tonic
nagyúr

Teljesen jogos. Támogatnám.

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#13) juhi07 válasza sh4d0w (#10) üzenetére


juhi07
senior tag

aham
én is ezt tervezem hogy a kreszbe még decemberbe belekezdek és majd késöbb a rutint is.
Jah amugy ha a kresz megvan akkor KB menyi a legkésöbb idö még a rutint elkezdhetem ?(Igaz hogy 1 év ?)

AMD X2 5000 BLACK EDITION |AC Freezer64 Pro | 2 x 1GB DDR800 KINGMAX |GIGABYTE HD4850 512MB| MSI K9N SLI | 250GB SATA2 16MB Buffer | Hitachi 1 TB Winchester | 400W Chieftec | Samsung SyncMaster 940nw (19'' TFT)

(#14) lúzer


lúzer
veterán

én úgy hallottam, marad a 18 év
csak korlátozással, bizonyos teljesítményű járművet lehet csak vezetni

MO. RIP. - az utolsó kapcsolja le a villanyt.

(#15) Oliverda


Oliverda
félisten

Nekem 22 évesen lett jogsim és így utólag egyáltalán nem bánom ezt. Igazából 17-18 évesen nem is nagyon vágytam rá. Mindenesetre én támogatnám a korhatár feljebb tornászását. Pl. ha jól tudom Ausztráliában (is) 21 év a korhatár. Egyáltalán mi a francnak egy 17 évesnek jogosítvány? :F Hogy nem hasznos és komoly dolgokra az szinte biztos.

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#16) Ndruu


Ndruu
MODERÁTOR

Nem tartom rossz ötletnek.
Bár én is 17 évesen szereztem meg, de volt szerencsém viszonylag sokat vezetni. 4,5 év alatt szerintem átléptem a 20k km-t (de lehet többet is...).

A 17 éves korhatár is tartható lenne, de be kellene vezetni egy pszichológiai tesztet is amivel felmérik az újoncok képességeit. Elsősorban az idegállapotot kellene jobban megvizsgálni...

Harrrr!!!!

(#17) sosperecek18 válasza Ndruu (#16) üzenetére


sosperecek18
senior tag

Én is 17 évesen szereztem meg a jogsimat, azóta 4 éve 50.000km-t tettem meg...csak normálisan nem ész nélkül kell menni (ez nem egyenlő azzal hogy minden sebességkorlátozást betartva:D) és akkor bármelyik 17 éves, aki tényleg alkalmas rá megkaphatja a jogsit.

[ Szerkesztve ]

Szabadságot az Ultráknak! XBOX 360 Gamertag: torinho86

(#18) Kephamos


Kephamos
addikt

a 17 évesek felelőtlenek. A 21 évesek is. Ez nem korfüggő. Kevés a rendőr az utcán. Haver most volt az USA-ban és mondta, hogy a legeslegkisebb szabálytalanság miatt rögtön lekapcsolták az embert.

(#19) Lirion


Lirion
addikt

Beszélgettem erről tavaly az oktatómmal, mert már tavaly is volt ilyen rebesgetés és arra jutottunk, hogy valószínüleg ez csak tervezet marad, ugyanis: ha most hirtelen megemelik 3-4 évvel a korhatárt, akik most 17 évesen kezdenének, azok nem kezdik, csak 4 év múlva, mi a f@szt dolgozik addig az oktató meg úgy az egész autós iskola? Fél évente indítanak egy 15 fős tanfolyamot annak a pár embernek, aki nem csinált 17 évesen jogsit? Egy ilyen húzással nem kevés ember maradna munka és pénz nélkül...
Másik meg az, hogy a vezetési készség nem kor függő, 2 napos friss jogsival simán levezettem 800 km-t egy nap probléma mentesen külföldön, mások meg 30 éves rutin után is neki tolatnak a kukának vagy átszaladnak a piroson úgy, hogy a gyalogosnak hátra kell ugrania a zöld zebrán... Aki meg 17 évesen száguldozik, az 21 évesen is fog.

mod: 4 év alatt 20k levezetett km az semmi, a magyar átlag évi 15k, 4 év alatt még a 60k levezetett km is csak átlagos, nem pedig sok.

[ Szerkesztve ]

(#20) lúzer válasza Lirion (#19) üzenetére


lúzer
veterán

ez vicc lenne, hogy az oktatóknak legyen munkájuk, azért nem emelik

MO. RIP. - az utolsó kapcsolja le a villanyt.

(#21) L.T.


L.T.
aktív tag

Ezért nem kellett volna új topicot nyitni belefért volna ide. Egyébként tavaly ott is téma volt ez és akkor írtam a GKM-nek. Ez volt a válasz:[link]. Szóval NEM IGAZ az egész!!!
Én is 17 évesen szereztem jogsít egyébként, ezért szerintem:
- bízni kéne a fiatalok ítélőképességében,
- nem mindenféle plusz szabályokat kéne hozni hanem a jelenlegiket a RENDŐRSÉGNEK kőkeményen betartatni!!!

Ugye tudjuk, hogy mit csinál a rendőrség jelenleg az adófizetők pénzéből....

(#22) adalbert1 válasza Oliverda (#15) üzenetére


adalbert1
veterán

Én úgy voltam vele, hogy inkább középiskola vége felé lerakom, mint hogy később kelljen bajlódni vele. Meg amúgy is jó ha az embernek megvan a jogosítványa, nem akkor kell elkezdenie utána rohangálni mikor valamelyik meló miatt szüksége lenne rá.

Inkább pszichológiai alapon kellene szűrni a delikvensek nagy részét, nem az összes suttyó kezébe jogsit adni.

(#23) trassher


trassher
addikt

Aki 17 évesen nem tudja felmérni azt hogy a vezetés komoly dolog az 21 évesen se tudja majd. Második forgalmi órám volt ma (18 vagyok) és megmondta az oktató kerek-perec hogy 10 ilyen óra és mehetünk taxizni. Azt is hozzátette hogy mikor 20 évvel ezelőtt oktatni kezdett elég volt 4 óra és mehetett az ember vizsgázni. Most meg 20ból 18 balfaszkodik, nem tudja felmérni a távolságot, 2-3szor ugyanazt elrontja hiába mondják el neki hogy mit csinált rosszul.

[ Szerkesztve ]

Redmi Note 7

(#24) Esmein


Esmein
nagyúr

Akkor az alkoholt is toljuk fel 21-re.

Szerk.: ill tiltsák be a tömény szeszeket.

[ Szerkesztve ]

"I no longer want to declare war on Hungary. It would be like waging war on a mental institution." - Jeremy Clarkson

(#25) Calogero válasza juhi07 (#13) üzenetére


Calogero
addikt

A kresz vizsga időpontja után 2 éven belül van lehetőséged forgalomban vizsgázni. Számold bele a rutin és a forgalmi órák számát is.

Hivatalosan:
20/1992.(VII.21.)KHVM rendelet
12. § (1) Az egyes kategóriákhoz (alkategóriákhoz, kombinált kategóriákhoz) tartozó vizsgákat a sikeres közlekedési alapismeretek vizsga letételének időpontjától számított két éven belül lehet letenni. A sikeres közlekedési alapismeretek vizsga két évig érvényes. A közlekedési alapismeretek vizsga érvényességi ideje egy alkalommal - az érvényesség lejártát követő hat hónapon belül - tanfolyammentesen tett sikeres közlekedési alapismeretek vizsgával, újabb kétéves időtartamra meghosszabbítható. A közlekedési alapismeretek vizsga nélkül megszerezhető kategória esetén a vizsgákat, az első gyakorlati vizsga időpontjától számított két éven belül lehet letenni.

(#26) Eagl3 válasza trassher (#23) üzenetére


Eagl3
veterán

"Aki 17 évesen nem tudja felmérni azt hogy a vezetés komoly dolog az 21 évesen se tudja majd."

Ezzel nem értek egyet.

(#27) trassher válasza Eagl3 (#26) üzenetére


trassher
addikt

Miért? Szerinted akinek 17-18 évesen nincs felelősségérzete annak 20-21 éves korában lesz?

Redmi Note 7

(#28) Eagl3 válasza trassher (#27) üzenetére


Eagl3
veterán

17 és 21-ről volt szó ami 4 év eltérés.
Ez pont az a 4 év amikor az ember személyisége nagyon sokat változik, legnkább kicsit talán lenyugszik, megfontoltabb lesz. Persze tisztelet a kivételnek.

(#29) csigi


csigi
addikt

A korhatár emelését jogosnak tartom, a pontos életkor pedig esetleg lehet vita tárgya.
Plussz!
Nem lehetne valami IQ teszt szerűséghez is kötni a jogosítványt? És most nem a hagyományos logikai tesztekre, hanem valamiféle viselkedést, önismeretet, szociális képességeket felmérőre gondolnék.
Aztán persze lehet, hogy felesleges megint túlbonyolítani a dolgot, magyar ember azt is kijátszaná. :(((

A végleges megoldás szerintem az lenne, ha egyszerűen lenne annyi rendőr kint az utakon (és dolgoznának is), hogy az idiótáknak pár napon belül már ne legyen jogosítványa.

nofene

(#30) trassher válasza Eagl3 (#28) üzenetére


trassher
addikt

Nézzél szét és majd mondd el mennyi nyugodt nem épp felpörgött 21 évest találsz :) . Semmi értelme nincs felemelni 21re a korhatárt. Aki komolyan veszi az 17 évesen is biztonságosan vezet és ez fordítva is igaz.

Redmi Note 7

(#31) Janoska26 válasza Eagl3 (#28) üzenetére


Janoska26
addikt

Főleg ha abban a 4 évében öneláttóvá válik a kicsihuszár és nem apa meg anya kocsijával száguldozik, hanem a nehezen összekuporgatott kis pénzéből megvett verdát vezetné, így azért jobban kímélné is amiért megközdött, mert ugye ami könnyen jön az könnyen megy... :K

[ Szerkesztve ]

(#32) Eagl3 válasza trassher (#30) üzenetére


Eagl3
veterán

Jólvan.
Én a saját tapasztalataim írtam le, illetve az ismerettségi köröben látottakat.

(#33) bnss válasza Janoska26 (#31) üzenetére


bnss
veterán

A Főhuszár megmondta a tutit! :R

"Ép hardverben ép szoftver..."

(#34) L.T. válasza csigi (#29) üzenetére


L.T.
aktív tag

Én is trassher-er értek egyet, akinek 17 korában nincs felelősségérzete annak 21 éves korában sem lesz sokkal több. Ha 18 éves korában megengedjük egy fiatalnak, hogy szavazzon, vagy pld. egy 18 éves nővér vehet tőled vért (mekkora felelősség), akkor miért korlátoznánk az autóvezetést 21-re???

[ Szerkesztve ]

(#35) csibor


csibor
őstag

17 évesen lett jogsim ;] Igaz Trabant 601 s kezdtem

(#36) BaLee


BaLee
addikt
LOGOUT blog

Visszagondolva anno én is 17 évesen csináltam meg a jogsit, az ember akkor még megcsinált olyan dolgokat ami visszagondolva így 8-10 év távlatból már hajmeresztőnek tűnik. A 17 év szerintem túl korai, 19-20 már jobb. 21? Nem tudom.
Sokan 18-19 éves korukban dolgozni kezdenek, ők már hátrányban is lehetnek a jogsi hiányában. Szóval nem egyszerű kérdés.

Egyik haverom mondta nemrég, hogy jó lenne első 2 évben teljesítmény korlát a vezethető autókon. Mondjuk 100LE alatti gépeket lehet csak vezetni addig. Ezzel meg lehetne előzni a felelőtlen száguldozókat. Persze ez nem ilyen egyszerű mint aminek tűnik.

(#37) Tüzi

Nem a 21 évvel, vagy a 18al van a baj. Hanem a fejekkel. Ott kellene rendet rakni, és ráébreszteni az embereket arra, hogy a jogosítvány az feljogosít arra, hogy vezessél. Ha nem ütöd meg a szintet, akkor ne vezessél, mert másokban is kárt tehetsz.
Fokozatosság is kellene... Mint valahogy motornál. 2 évente nagyobbra. RUTINt kellene szerezni... De manapság csak kiadják a jogsit tízezeré'. Az, hogy másnap megöl 2-3-4 embert, azt lényegtelen. Ilyenkor elővenném az oktatót, meg a vizsgáztatót...

Amúgy legyen csak 21, bár ezzel meg kiszúrnak azokkal, akik közlekedni akarnak, nem állatkodni, meg menőzni a feltekertturbósdízelgolfkettőben... aztán fára tekeredni, mert a fékezést nem ismeri...

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#38) Janoska26 válasza csibor (#35) üzenetére


Janoska26
addikt

Nekem 27 azaz már kicsivel több mint 1 éve :Y :U És nem érzem, hogy nem menne úgy mintha 17 évesen kezdtem volna, sőt jóval megfontoltabban vezetek, igyekszem betartani a KRESZ-t, értem ezt sebesség és egyéb korlátozásokra. Igaz, néha egy-két barom rám is dudál ha 50-el megyek lakott területen belül :)

(#39) Esmein válasza BaLee (#36) üzenetére


Esmein
nagyúr

Tegnap vezettem egy 1600 kilóra pakolt 7x lovas octaviat, hülyeség 100 lóerő alá korlátozni.
Fél órát jöttem egy kamion mögött, mert egyszerűen nem volt akkora tartalék a járgányban, hogy biztonságosan ki merjek gyorsítani, hiába volt szórványos a forgalom.
Most gondolj bele, ha egy ficsúr mondjuk nem ilyen türelmes, és belevág valami gyökérségbe...

[ Szerkesztve ]

"I no longer want to declare war on Hungary. It would be like waging war on a mental institution." - Jeremy Clarkson

(#40) Calogero válasza Kephamos (#18) üzenetére


Calogero
addikt

Haver most volt az USA-ban és mondta, hogy a legeslegkisebb szabálytalanság miatt rögtön lekapcsolták az embert.

Nálunk ez így megy:
Valamelyik nap megállítottak, szonda, papirok rendben.....utána elkezdték egy 1 éves autónál az állapot felmérést, nézték a gumikat, majd irány a csomagtartó.
Kérték a EÜ.dobozt, elakadási háromszöget,láthatósági mellényt. Belekötöttek hogy nincs vontatókötelem, (mondtam nekik az nem Kresz előírás, csak ajánlott). De ez még nem volt elég, közölték velem hogy hiányos az izzó készletem, nincs égő a tompitotnak.
Válaszoltam nekik, hogy ha nem vették volna észre, Gyári Bi-Xenon lámpám van, és csak azt szakember cserélheti ki (a használati utasítás szerint).
Amíg velem kekeckedtek, addig tőlünk kb 50-100 méterre, egy autós társam záróvonalat átlépve zebrán előzött.... persze hogy nem mentek utána.

[ Szerkesztve ]

(#41) cyanide

Emeljék fel a terhesség időtartamát 21 évre.

Ha ezt olvasod a topik meghalt...

(#42) Carpio válasza Eagl3 (#28) üzenetére


Carpio
tag

:K

A legnagyobb télben tanultam meg, hogy legyőzhetetlen nyár lakozik bennem.

(#43) Verus


Verus
senior tag

Én a többlépcsős jogosítványszerzésre szavaznék. Annak több értelme van mint annak hogy korfüggővé tegyük. A lényeget feljebb leírták, a hozzáállással van a baj a menő fiúk,lányok részéről. Előbb meg kellene tanulniuk mit jelent az hogy felelősek magukért, a mellette ülőkért és a forgalomba résztvevőkért.

Az angyal olyan, mint a gyémánt. Nem lehet csinálni, csak találni. És nincs két egyforma a világon.

(#44) Calogero válasza Tüzi (#37) üzenetére


Calogero
addikt

A Fokozatosságot én is támogatnám

Pl.

min korhatár 17 év, az első 1, vagy 2 év felügyelet melletti vezetési. Majd a második lépcsőbe kötelezném a tanulót egy vezetéstechnikai tréningen való megjelenésen, és ott is vizsgát tenni.

Valamint a vezetéstechnikai tréninget már meglévő jogsisoknak is kötelezőnek tenném, 2 évente, vagy amikor jogsit meg kell hosszabítani.

(#45) AMD Power válasza juhi07 (#1) üzenetére


AMD Power
titán

Minek kellett ennek külön topic? :F

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#46) trassher válasza Janoska26 (#31) üzenetére


trassher
addikt

Ez is igaz de ez már a mai korban alakult ki. Ahogy oktatóm mondta mikor fiatal volt a faluban 1 zsiga járt és ha kellett a kipufogót nézték, már-már azon keresztül akartak a kocsiba jutni. Most meg milliós kocsikon tanulunk vezetni és nagyon sokan egyszerűen leszarják, egyenes úton ráhúzzák a kormányt a padkára, kidöntik a bójasort mert ennyi felelősségérzetük sincs.

Redmi Note 7

(#47) csigi válasza Calogero (#40) üzenetére


csigi
addikt

De ne vedd már zaklatásnak, ez a dolguk. Persze a záróvonalas zebrás is, de én azt mondom mindenki törődjön csak magával, ott legyen rendben minden. Másokkal meg törődjenek a rendőrök.
Annyi kellene az utakra, hogy legaláb hetente egyszer mindenkit végigmazsolázzanak. Akkor talán eltűnnének az utakról a rendszámnélküliek, roncsok, stb...
Vagy legalábbis nekem megérné ezt a kellemetlenséget.

nofene

(#48) Vandit. válasza Calogero (#44) üzenetére


Vandit.
addikt

És attól, hogy ül mellette valamit az mégis mit számít? :U
A vezetéstechnikai résszel egyetértek, bár évente jobb lenne.

A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt

(#49) dokar


dokar
addikt

emeljék fel 21-re, én is támogatom. :D
akik ellenzik itt, azok bizonyára 21 alattiak. :DDD

extra - SEXRay

(#50) Verus válasza Vandit. (#48) üzenetére


Verus
senior tag

Ha megfelelő rutinnal rendelkező ember ül mellett vagy fordítva, akkor igenis számít. Tud tőle tanulni. Egy balesetet megelőzni ha olyan a helyzet pont az ilyen vagy ehhez hasonló rutinszerzéssel lehet.
Meg ahogy említetted vezetéstechnika. Csak sajnos nem elég ott sem egy vagy két heti "képzés".

Az angyal olyan, mint a gyémánt. Nem lehet csinálni, csak találni. És nincs két egyforma a világon.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.