2024. április 17., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Házimozi rovat

A nagy kínai fülhallgatóteszt II.

Kínából beszerezhető fülhallgatók kiváló ár/érték aránnyal: itt a második felvonás!

[ ÚJ TESZT ]

Összegzés

A tapasztalatokat összegezve elmondhatom, hogy ismét felesleges "legjobbat" hirdetni, mert ez abszolút ízlésfüggő, minden azon múlik, kinek melyik modell karaktere tetszene legjobban. A személyes preferenciám a kiegyensúlyozott (vagy közel kiegyensúlyozott), enyhén meleg hang, ezek csoportjába tartozik például az Awei ES-Q9, a KZ ATR, de hasonló iskolát követ, csak kevésbé meleg hanggal a Rock Mula is, vagy kifinomultabb, teltebb, érettebb formában a DZAT DF-10.

Nagyon tetszett a Rock Y1, ami hasonlóan színez kicsit alul és felül is mint az audio-technica fejhallgatók az X szériában, ezzel mindent kicsit megszépítve, de nem esve túlzásokba, de a mélykiemelése ellenére bejött a KZ ED7 is, ami szintén nem viszi túlzásba a kiemelést, és kellemes, hosszan hallgatható magastartománnyal büszkélkedhet.

Az ES-Q9 szerintem továbbra is ár/érték bajnok, de nem szabad megfeledkeznünk a driver-flexről, az elég széles házról és a textilkábelről sem, továbbá attól, hogy a fenti preferencia miatt számomra a kategória egyik legjobb ajánlata, nem biztos, hogy más is így gondolja.

A KZ ATR hatalmas meglepetést okozott, mert az ATE (az előző tesztből) ugyan jó volt és szerettem is a levegős, meleg hangját, de felül azért némileg tompa volt, alul pedig kicsit kontrollálatlan, amit akkor betudtam a kialakításnak. Az ATR erre abszolút rácáfolt, mert sokkal feszesebb mélyekkel és izgalmasabb magastartománnyal hozta ugyanazt a levegős, szellős hangképet, mint anno az ATE. Az ATE-S-hez nem volt szerencsém, de utánaolvasva az ATR-t jobbnak találták az ATE-S-nél többen is, ebből talán leszűrhető, hogy mennyit javult a hangja az eredeti ATE-hez képest.

A Muláról már nem sokkal a Zircon után olvastam, de sokáig elkerültem, pedig kár volt: ez a hang sokkal inkább nekem való, mint a Zircon erőteljes "v" karaktere. Kifejezetten kiegyensúlyozott, és bár lehet ilyet olvasni itt-ott, de egyáltalán nem mélyhiányos. A magastartomány sem fárasztó, ellenben széles és tágas a színpadkép, hála a nagy testnek és a nagy drivernek. Itt tényleg csak arra kell figyelni, hogy az átlagosnál kicsit nagyobb, meg persze célszerű lehet másik illesztéket nézni hozzá finomhangolás gyanánt, ahogyan én is egy szűkebb illesztékkel kaptam (számomra) a legjobb eredményt.

A DZAT DF-10 erősen kilóg a mezőnyből, egyrészt ez a legdrágább modell, sokszorosába kerül mint az Awei ES-Q9, másrészt olyan minőséget és körítést kapunk a pénzünkért, ami tényleg ritka még többszörös áron is. A csomagolás egyszerre lenyűgöző és megújuló erőforrásokra épülő (ez egyre több embernek fontos szerencsére), másrészt tele van olyan apróságokkal, amit jó eséllyel sose használunk majd - jegyzetfüzet, papírhengeres toll - mégis jó érzéssel tölt el bennünket. A tartó már sokkal hasznosabb kiegészítő, ahogyan a memóriahabos illeszték is az lenne, de sajnos hagyományos kialakítású, nem hibrid. A fülhallgató kidolgozása is példás, minden porcikájából sugárzik a minőség, ahogyan a hangjából is: kicsit talán túl izgága olykor és talán nagyon le akar nyűgözni, de abszolút megvannak hozzá a kvalitásai. Ezzel szemben ismét a kis Awei-t tudom hozni: ő sokkal gyengébb, és itt-ott csalnia kell, de próbál egységes, meleg, zenei képet adni, a DZAT pedig azt mutatja meg kíméletlenül, hogy mennyivel jobb képességei vannak.

A Rock Y1 már kicsit dögösebb, de nagyon élvezetes produkciót nyújt. Külön plusz pont a nagy driver mellett is kényelmes kialakításnak, az elforgatott vetőcsőnek és a színes, vidám megjelenésnek: ezen tulajdonságai miatt összességében szerintem az egyik legjobb ajánlat a kategóriájában, a Rock pedig végérvényesen belopta magát a szívembe, mert a Mula és az Y1 is nagyon jól sikerült darabok.

Ugyan a "v" karakteres fülesek általánosságban véve nem nekem valók, mert zavar a nagyon erős mély és főleg az éles magastartomány, a Plextone X41M-el semmi ilyen problémám nem volt, a magasai kifejezetten jól sikerültek, a mélyeket pedig tágabb illeszték használatával elég jól kordában tudtam tartani. Ugyanezt pl. a KZ ED9-ről már nem tudtam elmondani anno, ott a magasak sajnos elég fárasztóak tudtak lenni hosszabb távon, igaz ott a vetőcsövet lehetett kicsit tuningolni. Az X41M tehát egy igazi "oldschool" "v" karakter, de nem fárasztó magastartománnyal, ami már önmagában is említésre méltó, viszont külön jó hír, hogy a gyárinál szélesebb illesztékkel sokat tudunk finomítani a mélyek mennyiségén is. Az már csak hab a tortán, hogy szálcsiszolt fémházas és mágnesesen összekapcsolható a két oldal, ha nincs használatban.

A KZ HD9 ugyan eléggé hasonlít kialakításában az ATR-re, hangban azonban teljesen más iskolát képvisel: erőteljesebb mélyek, melegebb hang és lágyabb magastartomány a jellemző rá. A hangja így sötétebb, testesebb és kevésbé szellős, ami sportolásnál nem feltétlen hátrány, de direktben összevetve őket számomra egyértelmű az ATR fölénye. A kényelmes és stabil tartás mindkét fülesről elmondható, így mindkettő kifejezetten ajánlható szinte bármilyen aktív tevékenységhez.

Az MZ5 technikailag a leggyengébb szereplő a felsorolásból, bár rossz fényt vet rá a kifejezetten erős Awei Q9-es, mivel mindketten ugyanabban a kategóriában versenyeznek. Annyit ki lehet emelni mellette, hogy nagyon apró (a legkisebb a teszt szereplői közül), és a faház miatt meleg a hangja, de a mélyekből kicsit sok jutott és kicsit talán túl lágy felül, legalábbis a kategória etalonjához képest mindenképpen.

Köszönöm, hogy végigolvastad, a hozzászólásokban lehet kérdezni, ellenvéleményt kifejteni vagy összehasonlításokról érdeklődni :)

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.