Mercis kalandok - Huszonhatodik rész

Sziasztok!

Már régen jelentkeztem a témában, de most megint felgyűlt egy rakás javítanivaló.
Vagyis inkább az ennek a hosszú résznek a címe, hogy van baj nem kevés.

Szóval.
Volt egy szokvány motorolaj és szűrő csere. Pont hogy kicseréltük, akkor kezdte jelezni a műszerfalon, hogy esedékes a kötelező szerviz. Total quartz 9000 5W-40 es olajat kapott. Meg egy sima mann olajszűrőt.

Aztán kicseréltük a servo olajat.

És jöhetett a többi finomság, illetve most kezdődött csak igazán a szerelés, ugyanis egy hónappal ezelőtt bazira elkezdett kopogni valami a futóműben. A vizsgaállomásra vittem el a kocsit átnézésre, ahol szoktam műszakiztatni és mondták, hogy az alsó lengőkar, nagy olajos szilentjei a a ludasok. Lengőkaronként két olajos és két sima szilent. Plusz ki kellett cserélni a stabrúdon kettő nagy gumi hengert (ami ugyanúgy szilent), meg a két stabpálcát is.
A stabpálcából viszont már Lemfördert vettem, hátha jobb minőség lesz és tovább fognak tartani.

A két első lengéscsillapítónak a porvédőjét viszont ki kellett dobni, mert már mind a kettő csak lifegett a helyén.
Plusz egy üzemanyagcsövet is cseréltünk.

Aztán nem gondoltam, hogy rögtön lesz következő alkalom. De hát lett. Ugyanis eltört a vezető ajtó határolója. Szóval azt is kellett venni és cserélni.

Azt hiszem a képek mindent elárulnak.

Hirdetés

Aztán hogy ne unatkozzak venni kellett két helyzetjelző égőt is. És amikor az is megvolt még két oldal index is kellett, mert a jobboldaliba befojt a víz a másiknak meg a tartó füle tört le. Szóval azzal is kellett foglalkozni.

Na de a kocsi nem éppen így gondolta a dolgot, ugyanis most kezdődik csak a "mélyvíz"

Ugyanis egyik szép délutánon mentem ki muterékhoz, a vonatnál vártak.
Nézem nyitva a gépháztető az állomásnál és nézik a motort. Hát nézem, folyik a hűtővíz, szétment a vízcső.
Na gyorsan irány haza míg még van benne víz. Oké de útközbe láttunk egy szerelőt, hát bemegyünk hátha tud valamit kezdeni vele hirtelen. Nézzük ott a kocsit, hát kiderült, folyik az üzemanyag is.

Na ez nem volt piskóta. Ott helyben ők nem tudták meg nem is akarták javítani, főleg karosszériások.

Akkor kezdem a hosszú történetet.
Szóval hazaérve konstatáltuk, hogy szétment a vízcső, de mállott már szét, ugyanis a hosszbordás szijj megmarta a vadiúj üzemanyagcsövet. Hát mi a fészkes fene van itt.
A szomszédnak egy ismerőse egy szerelő srác jött ki házhoz, hogy megnézze, mit kell venni, mi a gond. Hát kiderült. Nem fogjátok elhinni. A motoron lévő szíjvezető görgő (ami persze még a gyári volt) kettétört, így a hosszbordásszíj kimászott a helyéről, ami kimarta az üzemanyagcsövet, a gázolaj megette a vízcsövet. Mondanom sem kell, úszott a géptér a gázolajban. Itt jelezném, hogy a hozzánk már vendégként járó nyest, azóta eltűnt. Valószínű nem komálta a gázolajszagot. Ez az egy, ami hat a dögre. Azon kívül max az atombomba... A többi csak népi hiedelem.

Szóval akkor vegyünk üzemanyagcsövet. Igen ám, de a tructec aki a gyári beszállító is volt, már nem gyártja ezt a csövet, így baj van. Szerencsére a pappasnál megadták a gyári cikkszámot, de így is Gates ből volt három fajta, ami passzolhat helyette. Hát megvettem mindet mondván 20 ra lapot húzunk, valamelyik csak jó lesz. De hát kell vízcső is. Na hát ez is megszivatott. Ugyanis az sincs már sehol, ugyanis webasto rendszereű a kocsi, így csak a Pappasnál kaptam. A bárdinál két hétre tudtak volna rendelni drágábban mint a gyárit. Így jött a gyári cső másnapra a Kárpát utcába. Aztán kellett a hosszbordás szíjnak a vezetőtárcsája és egy új szíj is persze, mert a gázolajat az sem szereti. Meg persze hűtővíz csere is.

Na hát ezek meg lettek csinálva, príma szuper a kocsi. A hátsó féklámpákat megint szerenem kellett, a hülye foglalat de sikerült stabilan megoldani új égőkkel persze. Oké, minden szuper működik.

Erre egy héttel később megyek vele, valami kegyetlenül nyikorogok, amikor tekerem a kormányt. Ez egy zsírsprés megoldást kívánt, alul a csuklónál. Oké megoldva.

Erre megadta magát a jobb első hangszóró. Nem mondok semmit.
Jah és cserélni kellett az első ablaktörlőt is. Természetesen BOSCH lett, az is volt.

Jöjjenek az árak.
Az első lengőkar és futómű cuccai kb 25000 FT
Üzemanyagcső 8000 első nekifutásra.
Szerelésre munkadíj 25000

Második körben:
Üzemanyagcső, hosszbordás szíj, szíjvezetőgörgő, hűtővíz, üzemanyagcső - kb 35000
Munkadíj 15000

Két darab új indexbúra - 6000.-
Ablaktörlő lapát 2500,-

Szóval most itt tartunk. És még még mindíg lenne mit javítani, ugyanis 100 fölött nagyon remeg a kocsi, valószínű már a difi is fárad, meg a kerékcsapágyak is. A gumik jók. Most lesz futóműállítás meg átnézés mit lehet vele kezdeni, ha közbe majd el nem kel. Jövő hónapba lesz meghirdetve kb a kocsi. Ismertetvén a bajait.

További fejezetek:

Mercis kalandok - Első rész
Mercis kalandok - Második rész
Mercis kalandok - Harmadik rész
Mercis kalandok - Negyedik rész
Mercis kalandok - Ötödik rész
Mercis kalandok - Hatodik rész
Mercis kalandok - Hetedik rész
Mercis kalandok - Nyolcadik rész
Mercis kalandok - Kilencedik rész
Mercis kalandok - Tizedik rész
Mercis kalandok - Tizenegyedik rész
Mercis kalandok - Tizenkettedik rész
Mercis kalandok - Tizenharmadik rész
Mercis kalandok - Tizennegyedik rész
Mercis kalandok - Tizenötödik rész
Mercis kalandok - Tizenhatodik rész
Mercis kalandok - Tizenhetedik rész
Mercis kalandok - Tizennyolcadik rész
Mercis kalandok - Tizenkilencedik rész
Mercis kalandok - Huszadik rész
Mercis kalandok - Huszonegyedik rész
Mercis kalandok - Huszonkettedik rész
Mercis kalandok - Huszonharmadik rész
Mercis kalandok - Huszonnegyedik rész
Mercis kalandok - Huszonötödik rész
Mercis kalandok - Huszonhatodik rész

Óda a Mercedeshez
Mercis kalandok - A könyv

Lalikirály

Még van hozzászólás! Tovább