2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Mercis kalandok - Tizenhatodik rész

Írta: | Kulcsszavak: merci . Mercedes . W210 . autó . szerelés

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Sziasztok!

Most viszonylag régebben jelentkeztem, ami azért is van mert kicsit összegyüjtöttem az eseményeket. Mert most sem unatkozott az autó, vagyis inkább én :D

Na hát akkor kezdjük is a kb. egy hónappal ezelőtti szerelés történetével.
Még régebben be lett mérve, hogy már bőven cserés a fékolaj. Meg is vettem az 1 litert.
Elkezdtük kicserélni, amikor kiderült, hogy minden keréknél más színű jött ki. Egyszóval a szivárvány színeiben pompázott. Nem baj ez meg is lett hamar.

Aztán jött a szervó olaj cseréje, de azt csak felül a tartályból kiszívni lehet, így azt még egyszer kell cserélni.
Úgyhogy még a második kör hátravan.

Aztán ki lett cserélve a két első fényszóró égő is egyformára és

A cuccot, mind a Kauffernél vettem. Egyedül a rendszámtartót vettem a tescoba, mert ezt a fajta sima feketét csak ott találtam, és nem csak négy kis karom tartja a táblát, hanem körbeöleli, így biztos nem esik ki.

A két Osram sima alap égő került 1600 pénzbe a két olaj meg 1000 és 1100 volt. A servoba Dex II automata olaj kell, a fékhez meg sima alap nagyon világoskék, szinte víztiszta fehér DOT 4.

Így felsorolva az első felvonás történéseit.
- hátsó rendszámtartó cseréje
- első fényszóró égők cseréje
- fékolaj és servo olaj csere

Na ezután lett egy kis szünet. Aztán jött a baj, ami mint tudjuk nem jár egyedül.

Először kb két hete szólt fater, hogy a víz kijelzője égve maradt beindításkor, még jó hogy nem mentek akkor sehova. Nézem, üres a tartáj, ajjajjajjajjjajjjjj. Hangzott el. Akkor már tudtam, hogy a régen várt és már előjegyzett vízpumpa biza elkezdte bőszen megadni magát. Sebaj rátöltöttem vizet és egyeztettem időpontot a szerelőnél.

Aztán persze még ezzel együtt kijelezte a kompjúter, hogy biza kötelező szervíz ideje is eljött. Hát akkor ez is meg lesz. Szóval időpont beírva, aztán egy két nap és megveszem az alkatrészeket.

Na de mint, mondtam a baj nem jár egyedül, de hogy rögtön triumvirátus legyen, hát ehhez képest Bronxban járni, röpke nyaralás. Történt ugyanis, hogy Merci talira készülvén elmentem szépen lemosom a kocsit. Le is mostam, ki is porszívóztam, aztán jön a mániám az ablakpucolás. Nézem a bal hátsó belül vizes. Na mondom annak nem kéne. Elektromos, tehát nem csúszhat le. Na nyomom a gombot, hát akadozik le megy félig megáll, majd felfele felmegy. Na megjáratom mondom. Hát erre nem beesik az egész üveg az ajtóba. Igen eltört a nyamvadt mechanika. Illetve a benne lévő egyetlen műanyag alkatrész.

Itt egy kis megjegyzés: "Az hogy a jó édes nénjébe lehet, hogy az autó-alkatrészeknél a több ezer forintos műanyag tömbök el tudnak törni, mint a ropi, meg elporladnak, míg a kb 5 forintos ásványvizes üveg, a büdös életbe nem bomlik le" jah tervezett elavulás mi? A lópikulát azt...

Na hát telefonálgatás, majd irány gyorsan haza, ajtó szétszed, ablak kézzel feltolt és ragszalaggal rögzít. Délután irány Hidegkút Sanyi barátomhoz, aki ugyanúgy Merci szerelő. Van mechanikája, menjek és kicseréli. El is mentem hozzá délután még aznap. Aztán persze az volt, hogy segítsek már neki egy motor kiemelő zsiráfot lehozni a lépcsőn, Na ez megvolt aztán nekiálltunk és kiszedtünk egy 210 esből egy 300TD motort :D Mert szerelni jó. Aztán megcsinálta nekem az ablakot. Aztán irány Merci talira. Jó ez megvolt.

Most akkor jöjjön a következő sztori.

Hát eljött a szerelés napja, de még előtte beszereztem az alkatrészeket.
- Vízpumpa: Aqua plus nevű jószág 9500 pénz.
- 6 Liter 10W-40 Mannol diesel plus motorolaj 6200 pénz.
- Olajszűrő: 750 Forint.
- 5 liter hűtővíz -40 fokos. 1650 pénz.
- Munkadíj 10 000 Forint.

Ezek cseréje megtörtént. Hát a vízpumpa már totál a végét járta, a rotor belül már belemart a házába bőven, annyira kotyogott a tengelye.

Így végre elhalkult a motor is szépen. A légszűrőt tök fölös cserélni, mert mintha vadi új lenne...

Így tehát nem unatkoztam és szép kövér lista lett megint. Persze kész van az autó. Na az sosem lesz :D

Konklúzió: Unatkozol, veszel egy lestrapált régebbi Mercit és garantáltan nem fogsz. A legjobban azt bírom, amikor hasonló Merga tulajokkal beszélgetek az utcán és ááá nincs ennek semmi baja, 10 ezrenként olajat cserélek és kész. Aztán te Marha megveszed, a kocsi meg észreveszi, hogy egy balek vagy és mindent megcsinálsz rajta. Na akkor ő ledől a kényelmes bőr fotelba, rákap egy príma Kubai szivarra és röhög rajtad, Na te majom, akkor csináld. :))

Folytatása következik, ugyanis a kipufogó jön.

További fejezetek:

Mercis kalandok - Első rész
Mercis kalandok - Második rész
Mercis kalandok - Harmadik rész
Mercis kalandok - Negyedik rész
Mercis kalandok - Ötödik rész
Mercis kalandok - Hatodik rész
Mercis kalandok - Hetedik rész
Mercis kalandok - Nyolcadik rész
Mercis kalandok - Kilencedik rész
Mercis kalandok - Tizedik rész
Mercis kalandok - Tizenegyedik rész
Mercis kalandok - Tizenkettedik rész
Mercis kalandok - Tizenharmadik rész
Mercis kalandok - Tizennegyedik rész
Mercis kalandok - Tizenötödik rész
Mercis kalandok - Tizenhatodik rész
Mercis kalandok - Tizenhetedik rész
Mercis kalandok - Tizennyolcadik rész
Mercis kalandok - Tizenkilencedik rész
Mercis kalandok - Huszadik rész
Mercis kalandok - Huszonegyedik rész

Óda a Mercedeshez
Mercis kalandok - A könyv

Lalikirály

Hozzászólások

(#1) Hieronymus


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Ez most kemény lesz.Sorry.

""Az hogy a jó édes nénjébe lehet, hogy az autó-alkatrészeknél a több ezer forintos műanyag tömbök el tudnak törni, mint a ropi, meg elporladnak, míg a kb 5 forintos ásványvizes üveg, a büdös életbe nem bomlik le" jah tervezett elavulás mi? A lópikulát azt..."

Gondolom az elektronikákban a biztosítékot is a tervezett elavulás eszközének kell tekinteni az idézet alapján.

Annak az egyetlen műanyag alkatrésznek az a feladata, hogy megvédje a mechanika többi részét a felhasználó "bejáratós" pillanatnyi elmezavarától.
Azért készül műanyagból illetve megfelelően gyenge anyagból, hogy törjön, biztosítékként védjen.
Nyilvánvalóan a beázás okán a mechanika többi része össze van rohadva. Az kellene rendbe tenni, majd berakni az új "biztosítékot".
Egy másik fórumtárs már azon gondolkodott, hogy a harmadik tönkre ment darab után fémből gyártson pótalkatrészt. Fel sem merült a gondolat, hogy rendbe kellene tenni az ablakemelő rendszert,

A tervezett elavuláshoz van a legkevesebb köze ennek. Csak klisézni sokkal könnyebb mint gondolkodni.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#2) TheLázs


TheLázs
csendes tag

Végül is a nicknév nem "alázatosan élethosszig tanulni vágyó László"...

Nálunk a modellboltos csúcspont is ez volt: addig reszelgette a kedves vevő a technikát, amíg sikerült a 80-100 akksinként elköszönő fogaskerékpár helyett (ami 500 HUF) a komplett hajtásláncot tönkretenni.

[ Szerkesztve ]

"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István

(#3) Lalikiraly


Lalikiraly
addikt
LOGOUT blog

Nu akkor nézzük csak a dolgot.

Az egyik, hogy az összes ezen szériás merciben ez a műanyag alkatrész törik el. A mehanika többi részének sosincs semmi baja. A motor és minden tökéletesen működik, be van zsírozva. Ráadásul nekem már volt cserélve az egész. Ezt kb Mercisek tucatja is meg fogja mondani.
Szóval csinálhatsz te ennek bármit is. El fog törni és kész. Valahol a bowden szakad el, de az a ritka.
Szóval mitől is védené meg a felhasználót? Az üveg nem tudna törni, mert ha fémből is lenne, max kipattanna a sínből és kész. Másrészt, az ajtó belül olyan porszáraz volt hogy nemigaz. Semmi eső vagy víznyom, pedig sűrűn mosom.

Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!

(#4) Hieronymus válasza Lalikiraly (#3) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Te írtad le, hogy akadozott "bejáratás" közben az ablakemelő. Ezen operáció alatt tört el a fogaskerék.

Ha vígan tekergeted le- és fel az ablakot probléma nélkül, mert úgy működik a dolog, mint kés a vajban, akkor igazad lenne. A fogaskerék lenne önmaga széttörésének az oka és következménye.
Az akadozós történetben a törés csak következmény.

Azt elhiszem, hogy minden hasonló korú Merciben törik a fogaskerék. Mindegyik emelőszerkezet nagyjából ugyanaz az alkatrész okozza az emelőszerkezet mozgatásához szükséges mozgatóerő növekedést.
A szerkezet leggyengébb pontja a műanyag fogaskerék, ezért az törik. Arra tervezték, hogy az törjön.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#5) Lalikiraly válasza Hieronymus (#4) üzenetére


Lalikiraly
addikt
LOGOUT blog

De nem a fogaskerék tört el. Ezt honnan szedted?
Az ablaküveg alján van egy sín, abban csúszik egy műanyag és az törik el. Néhány esetben a mehanika bowdenje szakad, de az ritka. Nincs ezen semmi csoda. Akadozott, hát hogyne akadt volna, ha már kifelé meg szétfelé esett, még az a jó hogy legalsó pozícióban tört el teljesen, így kicsit zuhant az üveg csak.

Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.