Hirdetés

Tanuljunk hibáinkból, sikereinkből

Ebben a részben lefolyt erődharcokból ragadok ki részleteket, hogy elemezzünk pár helyzetet, amint nagyon jól és nem annyira nagyon jól csináltunk.

Félresikerült lelépés

Alább egy szerencsétlenül kivitelezett lelépés látható. Az ilyen helyzetet némi gyakorlással és az irányító követésével lazán el lehet kerülni.

A lelépés után fenn ragadt két ember a tornyon és egy a falon a torony tövében, mert nem maradt nekik hely a torony alatti szektorban. Annak ugyanis csak 8 mezője van, és már a teljes torony lelépéséhez is kicsi. Ezzel szemben a teljes falról elérhető, kékkel jelölt szektor félig üres maradt. Ha ide lépett volna le a falon rekedt és a mellette álló ember is, akkor mindenki befért volna a toronyból a torony alá, mert egy ember a toronyban (jobb felső sarokban) offline volt, nem mozdult.

További hiba volt, hogy az erőd belsejéből néhányan a torony alatti szektorba mozdultak, továbbá az alsó fal katona torony felőli széle sem működött együtt. Szóval többféleképpen lejöhetett volna mindenki biztonságban, mert a nagy erőd belül tágas. Ezzel szemben az oldalsó falon maradt ember saját hibájából kivégezte magát, mert a sárga nyílon és a fölötte állók mind őt lőttek. A torony felső sorának közepén maradt emberre 4-5 támadó jutott, szóval őt is alaposan megsorozták.

Erődharcos pontozás számolása

FIGYELEM: ez a téma a The-West magyar helpjében hiányosan és pontatlanul van elírva! Rengeteg magyar leírás és útmutató ezekre a hibás adatokra támaszkodik. Az alábbi számolás az angol help, fejlesztőkkel konzultálás és gyakorlati próbák sora után készült.

Három része van az erődharcos lövési és kitérési pontok számolásnak. Az elsőt a karakter képességpontjai adják, másodikat az épület, amin áll (szektorbónusz), a harmadik pedig egy fix érték (lövésnél 25, kitérésnél 10), illetve van még a karakterspecifikus bónusz.

Az erődben számító képességpontokat a 0,4 hatványra emelik és összeadják. Ehhez jön még az szektorbónusz és a fix rész. Vegyünk egy példát. Legyen az emberünknek 60 irányítása, 50 rejtőzése, 40 célzása és 35 kitérése. Álljon egy 4. szintű toronyban, ami lövésben 25, kitérésben 18 további pontot ad. És hozzáadjuk még a lövésben 25, kitérésben 10 állandó bónuszt. A karakter lövési értéke így alakul:

Irányítás^0.4 + rejtőzés^0,4 + célzás^0,4 + torony sektorbónusza + állandó lövési bónusz = (5,14+4,78+4,37) + 25 + 25 = 14,39 + 25 + 25 = 64,39.

Erődös mozgás rejtelmei védelemben

Alapvetően a jól végrehajtott és jól időzített mozgás határozza meg egy erődharc végkimenetelét. Ha nincs összhang a csapaton belül, akkor egy sima győzelemnek látszó csatából is vereség lehet. Három nagyon fontos dolgot kell észben tartani:

1. Egy szektorba csak annyi harcos fér, ahány mezője van.
2. Egy szektorban nem tartózkodhat védő és támadó egyszerre.
3. Egy körben csak a szomszédos szektorba léphetsz.

Ezeknek a pontoknak a védelmet meghatározó fel- és lelépéseknél van szerepe. Ha egyszerre kilenc ember akar egy olyan szektorba lépni, amiben csak hat hely van, akkor hárman nem férnek majd be. Egy szűk erődben, toronyból lelépéskor ez a három ember halálát jelenthetni. Tovább bonyolítja a helyzetet, ha a falakon is beindul a mozgás, és az erőd belsejében is állnak.


Belül egyik torony alatt sincs annyi hely, hogy mindenki kényelmesen beléphessen

The-West - Erődharcos kérdezz-felelek alapfokon

Elsősorban azoknak ajánlom ezt az írást, akik most ismerkednek a The-West erődharcaival. Azért a gyakorlottabbaknak is érdemes átfutnia, hátha találnak valami új információt.

Milyen képességekre gyúrjak erődharcos karakternél?
Támadásnál az irányítás, kitartás, célzás és kitérés, védésnél az irányítás, rejtőzés, célzás, kitérés számít. Minden esetben nagyjából egyenlő mértékben veszi őket figyelembe a rendszer, szóval akkor jársz a legjobban, ha az erődös ruhádat figyelembe véve mindegyiket egyformán növeled. Azért nem kell túlzásba vinni a dolgot, annyira nagyon nem befolyásolja a pontozás az erődös teljesítményt. Sokkal fontosabb a gyakorlat!

Milyen erődös felszerelést használjak?
Azt, amelyiket a westcalc.info vagy más számoló dob ki a felszerelésedből. Bónuszaik miatt a szettes tárgyal egészen jók. Az úrit és a mexikóit kombinálva – amiket egyébként is érdemes begyűjteni – már elég jó szerkónk lehet, továbbá védésben az indián darabjai sem rosszak. Fontos, hogy mindig az éppen elérhető legjobb erődös fegyvered legyen! Ha olyan a ruhád, hogy az ÉP-det emeli, akkor figyelj rá, hogy a harc előtt maximumra tudd tölteni. A sok ÉP és jó fegyver legalább annyit (ha nem többet) használ harcban, mint a kimondottan erődre pontozás.

The-West gyors fejlődési útmutató.

Leírásomban nem foglalkozom a kezelőfelület és a játék egyes elemeinek ismertetésével. Arra ott van a Wiki alapú súgó és a játék elején a tutorial. Nagyjából úgy építem fel a leírást, hogy egy közösségnek legyen a legcélravezetőbb – legalábbis tudásom szerint.

Szerintem az egész játék sarokköve a sok aktivitás, amit az új világok gyorsabb munkavégzése még jobban igényel. Szóval ajánlatos háromóránként ránézni a karakterre, belőni neki újabb 3 óra melót, aztán újabb 3 óra múlva megnézni, újra beállítani. Nagyon hasznos a Weststats információs oldal, amit célszerű legalább egyszer alaposan átnézni, hogy milyen szolgáltatásokat kínál. A rengeteg infó (kalandok, tárgyak stb.) mellett van rajta nagyon hasznos munka kalkulátor, aminek a működését majd később leírom.

Gazdálkodj az energiával!

Van isten…

… és mindig azt figyeli, hol kell odacsapni az olyan lusta disznóknak, mint én.

Kellett nekem húzni, halasztani a kertben járkálós Wi-Fi mérést. Egy hete nálam van az Acer Ferrari, holnap viszem vissza, de persze eddig nem lehetett kidugni az orrot arra a kétszer öt percre. Hát nesze nekem, most meg ömlik az eső. Direkt kaptam a nyakamba, és meg is érdemlem. Azkellnekem! Nektek meg AMD platformos izomnetbook-teszt kell. Ha meg nem, akkor is kaptok, várhatóan a jövő héten.

Csapágyas...

Bakker, már a második tesztnoti van nálam, aminek csapágyas a hűtőventije! Legalábbis ezt gondoltam pár perccel ezelőttig. De hát a nem éppen ócska VAIO Z vagy a szintén nemgyenge Pavilion dv6 nehogymá csapágyas legyen, még akkor sem, ha csak az itthoni csöndben hallatszik. Aztán kimentem segíteni az udvarra, és ehhh!!! Nem a notik csapágyasak, hanem a betonkeverő az ablak alatt :D Szerencse, hogy a cikkeket még nem írtam meg!