2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Erődharcos pontozás számolása

Írta: | Kulcsszavak: The-West . erődharc . erőd . kézikönyv

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

FIGYELEM: ez a téma a The-West magyar helpjében hiányosan és pontatlanul van elírva! Rengeteg magyar leírás és útmutató ezekre a hibás adatokra támaszkodik. Az alábbi számolás az angol help, fejlesztőkkel konzultálás és gyakorlati próbák sora után készült.

Három része van az erődharcos lövési és kitérési pontok számolásnak. Az elsőt a karakter képességpontjai adják, másodikat az épület, amin áll (szektorbónusz), a harmadik pedig egy fix érték (lövésnél 25, kitérésnél 10), illetve van még a karakterspecifikus bónusz.

Az erődben számító képességpontokat a 0,4 hatványra emelik és összeadják. Ehhez jön még az szektorbónusz és a fix rész. Vegyünk egy példát. Legyen az emberünknek 60 irányítása, 50 rejtőzése, 40 célzása és 35 kitérése. Álljon egy 4. szintű toronyban, ami lövésben 25, kitérésben 18 további pontot ad. És hozzáadjuk még a lövésben 25, kitérésben 10 állandó bónuszt. A karakter lövési értéke így alakul:

Irányítás^0.4 + rejtőzés^0,4 + célzás^0,4 + torony sektorbónusza + állandó lövési bónusz = (5,14+4,78+4,37) + 25 + 25 = 14,39 + 25 + 25 = 64,39.

Nagyon jól látható, hogy a képességekből kevesebb mint harmada jött csak a pontoknak. Egy komoly erődösnek is ritkán jön a képességeiből 20-nál magasabb összeg. Éppen ennyi – 20 pont – egy teljesen kiépített torony karakterbónusza. Amit akkor kapunk, ha megfelelő karakterrel állunk ár (munkás toronyra munkással, katona toronyra katonával stb.). Szóval NAGYON hasznos gyorsan kiépíteni a tornyokat és falakat. Hogy melyik épület mennyi extrát hoz, azt erődharc előtt meg lehet nézni ráhúzva a kurzort.


4. szintű torny szektorbónusza

Mint mindent a The-Westben, az eltalálás és kitérés képletét is nagy adag szerencsével öntik nyakon. Ezért a magasabb pontok nem jelenten garanciát a sikerre, csak nagyobb lesz rá az esélyünk. Hogy mennyivel, az féltve őrzött titka a fejlesztőknek.

A fentiekből látszik, hogy minden erődös képességre egyformán, az irányítást kicsit kiemelve érdemes pontozni. Ebben fontos beleszámolni a ruhát is! Általánosan, mindenki száméra optimális ruha nincs, de a westcalc.info jól tippel. Sok esetben meglepően, de jól. Legalábbis ruhában, mert a pontokat már nem számolja jól (mintha más hatványt használna). A többi számoló sem fog túl rosszat javasolni. Legfeljebb 1-2 pontnyival számol mellé.

Fontos megjegyezni még, hogy az egyes karaktertípusoknak további erődharcos bónusza van:

Kalandor - Az erődharc azonos körében elért 2. találattól kezdve 25% esélyed van arra, hogy egyáltalán ne találjanak el többet az adott körben.
Párbajhős - Az erődharcok során 10% esélyed van kritikus találat bevitelére. A kritikus találatok a maximális életerő további 10%-át sebzik.
Munkás - Az erődharcok során a szektorod bónusza 30% mértékben növekszik.
Katona - Az erődharcok során saját irányítás képességed 25%-ával növeled a saját és négy szomszédod irányítás képességét.

Ezek az értékek prémiumos karakterbónusz vásárlásával megduplázódnak! A munkás és katona bónnusza befolyásolja a lövési és kitérési pontjait is. Ha a munkás egy 5. szintű tornyon áll, ami 27 pontot ad lövésre és 20-at kitérésre, akkor a munkásnak 35 és 26 pontot számolnak be (prémiumosnak 43 és 32 pontot), ami azért elég durva többlet. Persze, szabad téren állva nem ér semmit ez az extra.

A katona irányításai bónusza nem ilyen látványos, de cserébe mindig ott van. És a szomszédjaira is hat, legyenek bármilyen karaktertípusúak. Ha mondjuk 100 az irányítása a katonának, akkor 125-öt számolnak fel neki (prémiummal 150-et). Ez az erődharcos képletben 6,31 (100^0,5) helyett 6,9-et (125^0,4) jelent, ami 0,59 pontos extra (prémiummal 1,11). Ha egy prémiumos katona mellé beáll még egy prémiumos katona, akkor együtt már duplázzák a saját irányításukat. Ha egy 3x3 mezős toronyba kilenc prémiumos katona áll, akkor a középsőnek két és félszeresre nő az irányítása. A korábbi példa 6,31-es (100^0,4) értéke 9,1-re nő. Azt a következtetést lehet levonni, hogy harc során érdemes prémiumos katona mellé állni.

Eléggé összetett tehát a pontozás, és számolni sem annyira egyszerű. Segítségül csináltam egy excel táblát, amivel a képességpontok alapján lehet számolni és figyelembe veszi a katona/munkás karakterbónuszát is.

Vissza a kézikönyvhöz

  • Nem lehet hozzászólni
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.