2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hogyan érdemes erődharcra pontozni

Írta: | Kulcsszavak: The-West . erődharc . kézikönyv

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Először is szögezzük le, hogy a magyar helpben lévő erődpontozásos leírás HIBÁS! Erődharcban az alábbi képlet szerint számolja a rendszer a lövési és kitérési képességet

Támadó lövés: irányítás^0,4 + kitartás^0,4 + célzás^0,4 + 25 + épületbónusz
Támadó kitérés: irányítás^0,4 + kitartás^0,4 + kitérés^0,4 + 10 + épületbónusz
Védő lövés: irányítás^0,4 + rejtőzés^0,4 + célzás^0,4 + 25 + épületbónusz
Védő kitérés: irányítás^0,4 + rejtőzés^0,4 + kitérés^0,4 + 10 + épületbónusz

Az ^0,4 a 0,4-edik hatványt jelenti. A lövő értékek végén a 25 és a kitérő értékek végén a 10 egy-egy állandó érték, amit nem az határoz meg, hogy támad-e a játékos vagy véd, hanem az, hogy lő-e vagy éppen kitér. Minden bizonnyal azért vezették be, hogy több legyen a találat, ne húzódjanak végtelenre az erődharcok. Az épületbónusz nulla ha a földön állunk, és emelkedik, a falakon, tornyokon de az erődben lévő épületeken is. Mennyiségét erődharc előtt, a karakter lerakásakor lehet megnézni, továbbá itt leírtam.

Annyit kell még megjegyezni, hogy a munkás karakter extrája, hogy 30%-kal (prémiummal 60%-kal) emeli az épületbónuszt, a katona pedig 25%-kal (prémiummal 50%-kal) több irányítást kap, és emellett ad is a vele szomszédos mezőben álló játékostársának.

Mielőtt nekiállnék a pontos osztásnak, mutatok egy animációt. Ezen az látható, hogy a pontok és ruha belövésével (sárga rész) mekkora hányadát lehet befolyásolni az erődös képességnek. Az alábbi ábrán a kalandor vagy párbajhős, a prémiumos katona és a prémiumos munkás védő pontjai láthatóak földön, 3. szintű toronyban és 5. szintű saját (ez fontos mert ilyenkor jár még extra bónusz, lásd itt) toronyban.


10 másodpercenként vált másik karaktertípusra

Mint látható, földön állva a pontoknak úgy a felét, épületen állva viszont már csak a harmadát, sok esetben csupán ötödét tudjuk befolyásolni, ami elég kis arány. Továbbá a felvázolt pontozás (150 irányítás, 50 rejtőzés, 50 célzás, 50 kitérés) egy teljesen erődre pontozott, 60-70-es szintű karakterre jellemző, és látszik, hogy így is csak 17-18 pontnyi jön a felszerelésből, ruhából.

Azt kell még tudatosítani, hogy a 0,4 hatványfüggvény magas értékeknél már nagyon lassan nő. A 200-as irányításból 8,33 (200^0,4) megy erődös képességbe a 300-ból pedig 9,79, tehát 1,46 ponttal több. Ennyit akkor is nyerhetünk, ha 2-3 mezővel közelebb megyünk az ellenfélhez, vagy egy katona bajtársunk mellé állunk, vagy van a szektorunkban egy arany puskás. Ellenben az 100 képességpontot életerő pontra (ép - szigorúan kicsivel) rakva az Életerő Pontunk (ÉP – szigorúan naggyal), már 1000-rell, (katona esetében 1500-zal, prémiumos katona esetében 2000-rel) nő! Ezzel még pontos winchesterrel szemben is átlagosan 3-4 (prémiumos katonánál 7-8) lövéssel többet bírunk!

Az innen letölthető táblázat a rendelkezésre álló tulajdonság- és képességpontok, továbbá a védő ruha ismeretében tud javaslatot adni optimális erődharcos pontozásra, annak függvényében, hogy mennyi ÉP-t szeretnél. A zöld mezőket kell kitölteni (lényeges a ruha megadása is), aztán a sárgákba javasolja az elosztást. Ezeket a sárga mezős pontokat a védő ruhát felöltve kell megcélozni. Minden bizonnyal túlszaladsz majd rajta, mert a táblázat nem számol azzal, hogy az erő vagy és a mozgékonyság tulajdonsággal két erődös képesség is nő. És igen, eléggé meghökkentő értékek jöhetnek ki azok számára, akik korábban már foglalkoztak az erődös pontozás kérdéskörével.

Lejjebb az ELLENŐRZŐ RÉSZEN meg lehet nézni, hogy az aktuális leosztásunkhoz képest milyen a javaslott. Még lejjebb pedig van egy bármilyen két erődös pontozást összehasonlító szakasz.

Vissza a kézikönyvhöz

Hozzászólások

(#1) vamzi


vamzi
őstag

Igazából erről van szó. Mi már nagyon régen észrevettük ezeket és ennek megfelelően pontozunk. Elég csak rápillantani a ^0.4 függvény képére és egyből látja is az ember, hogy teljesen felesleges 150 irányítás. Én kitartok amellett, hogy minden erődharcos képességre 32 pont kell, a többi pedig mind mehet életre. Azért 32, mert kb 32 pontig nagyon meredeken emelkedik a bónusz, kb az után kezd el veszíteni meredekségéből jelentősen. Többen közülünk még a célzást sem indokolják, ők 16-tal lődöznek, mert hogy ennyire random.

Üdv, hepike.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.