Hirdetés

Újra nyeregben!

Sziasztok!

Biztosan nem tudjátok, de kiskoromban nagyon-nagyon sokat tekertem otthon (alföldi kisváros, 18ezres lélekszám), aztán ahogy teltek az évek, átkerültem egy másik városba, hogy középfokú tanulmányaimat elvégezzem, valahogy ez a szokásom megritkult (koleszos voltam, hetente jártam haza).

Aztán még teltek az évek, éltem 1 évet Pesten is, majd vissza a középsuliba, ahol gyors 1 éves OKJ, majd rá majdnem 1 évre elkezdtem dolgozni. 60 km-re a szülővárosomtól. Amit minden nap ~3 óra oda-vissza ingázással értem el. Aztán most nemrég inkább beköltöztem a munkáltató munkásszállására, hogy egyrészt megspóroljam a menetidőt, másrészt egy kicsit elszakadjak a családomtól (van jópár oka ennek is, nem részletezem most).

Visszakanyarodva a címhez, mivel az elmúlt 2 évben nagyon legyengült a fizikumom meg fel is szaladt +30 kg, ezért gondoltam, valamit kéne "sportolni", mozogni. És ekkor jött az ötlet, hogy újra vegyek egy biciklit.

PCX Szállításfelező kupon!

Hali!

Kaptam egy PCX Szállításfelező kupont, amit a jelzett határidőig biztosan nem fogok felhasználni, ezért közkinccsé adom:

Kupon kód: YIMLX0TNY0IX

Felhasználható: 2016-09-27 03:00:00

Aki előbb aktiválja, azé!

Annyit azért szeretnék kérni, hogy dobjon egy kommentet, ha valaki felhasználta!

Üdv!

A csillag leáldozott - Itt az utódja!

Hát ez is eljött... A "csillag" leáldozott. Most már másik villámos jelvényt tolok magam előtt :D

Ő lenne a verda:

Amit tudni kell róla:
- Opel Vectra B2 (faceliftes) 1.6 16V Z16XE motorra megáldott jármű
- Comfort felszereltség (automata digit klíma, 2 el. ablak, 8 hangszóró, kormány magasságállítás, ülésmagasság állítás, szervó, ködláma)
- 241.000 km, ebből ~210.000 km szervizkönyvvel igazolható, végig márkaszervizbe hordva
- 3. tulaj
- Vételára kedvező, 540.000 Ft

Hát, mint ne mondjak, elég nagy az ugrás az Astrához képest, szóval megtartom egy jó ideig (ha már felvettem rá 3 éves futamidejű hitelt)

Természetesen még lesz mit csinálni rajta, épp esedékes a vezérlés és az olajcsere, valamint lyukas a kipufogó, ezen a héten beszereztem az összes alkatrészt, úgyhogy holnap el is gurítom az első nagy szervizére nálam!

Segítsetek F Astra ügyben!

No, a mai napon rámtört egy nagyon erős kérdés, amit jelen pillanatban nem tudok hova tenni, nem tudok dönteni.

Ezért kérlek segítsetek: [A KÉRDÉÉS]

Kommentben jöhetnek az indokok is!

Muzsika esti lazuláshoz

Az elején, amikor bejön a dob, kiráz tőle a hideg, annyira jó! Akinek ismerős, annak ökölpacsi! :))

Helyzetjelentés Opel frontról

Sziasztok!

Elég rég írtam már blogbejegyzést az autóval kapcsolatban, de még megvan, jól van, köszöni szépen, bár a hibák sajnos nem tűntek el, sem maguktól, sem külső segítséggel. Még.

Több hiba nem lett, hála Istennek, a legutóbbi hengerfej-probléma óta jól viselkedik, de lassan megint érik egy szervizlátogatás. Ugyanis a fűtőmotor csapágyas lett, nagyon durva nyekergő hangja van, rá egy hónappal meg az előtét ellenállás adta meg magát, szóval most csak max fokozaton tudom még használni a fűtést, szerencsére a nyekergés mostanság nem jelentkezik olyan számottevően.

2 hete viszont új otthont találtam neki, bérelni kezdtem egy garázst kb. 5 perc sétára az otthonomtól. Ahogy a Tankcsapda is megénekelte, "...kevés a luxus, szolid a kényelem". Egy lyuk igazából, fehérre meszelt fal, meg egy kapu, ennyiből áll. De nekem jó lesz. Nem kell havat takarítani, jeget kaparni, meg majd ha meglesz a karosszériáztatás, akkor remélem rozsda bácsi se lesz olyan nyomulós. Ugyanis rozsdásodik. Pont ott bújik ki a festés alól, ahol meg lett csináltatva az előző tulaj által, mit ne mondjak, baromi ronda munka, törném le a kezét annak, aki ilyen kókány munkát végez. De ez majd orvosolva lesz olyan március derekán. Ennek a költsége úgy nagyjából 100.000 Ft körül várható.

Hogy mi mindent fogok még rákölteni az autóra... de már nem sokáig.

Sziasztok!

Az autó jelenleg... off. Vagyis az autószerelő műhely parkolójában várja sorsát. Hengerfejes lett, elég valószínű, nem örülök. Előzetes kalkuláció szerint 55.000 Ft lesz a javítás mindennel együtt, de hát ez csak egy számolgatás, ki tudja még mit fog találni a szaki. Majd jövő héten kiderül.

Hogy mennyit költöttem az autóra, azt jól tudom. De döntöttem, és el fogom adni az autót majd valamikor a jövő tavasszal-nyáron. Hogy miért? Egyszerű: gazdaságilag nem éri meg. Még ezeket a műszaki hibákat lenyelném, hiszen mégis egy 23 éves autótól beszélünk, ki tudja mennyi valós km-rel a háta mögött (azt a ~150.000 km-es óraállást még én sem hiszem el). De nem ez a fő gond, hanem a kasztni. Ugye, tipikus Astra-betegség pl. a tankolónyílás körüli rohadás. Nálam már levelekben jön szét a lemez. Nem látom értelmét, hogy saját pénzből felújítassam. Inkább eladom, majd csak elviszi valaki.

A terv: 2000 körüli autó, 600-700ezer forint környékéről, valami dinamikusabb motorral, jobb felszereltséggel (szervó, klíma, 2 lufi, el. ablakok a minimum). Pl. nézegetek 1-es Focusokat, megakadt a szemem az E36-os BMW-ken is, bár nem tudom, mennyire rizikó ez, hallani ezt is, azt is. Sőt, még Swiftet is néztem, mondjuk annak az 1.3 16 szelepes motorja nem tetszik.

Egy informatikus esete az első autójával - Jelenlegi helyzet

Sziasztok!

No, eltelt egy kis idő, amióta az utolsó bejegyzésemet írtam, úgyhogy megint volt egy-két dolog az autóval kapcsolatban, de kezdjük az elején.

Megvolt az első halálfélelmem az autóval :Y
Pár héttel ezelőtt történt, hogy egyik nap jöttem munkába az M8-ason Dunaújváros felé, sorolok ki a lehajtósávba, fékeznék, és... NINCS FÉK!! Nyomom a pedált, és hát az utolsó 1-2 cm-en fogott a fék. Hát mit ne mondjak, eléggé megijedtem, de nem pánikoltam be. Ha felpumpáltam a féket, arra az egy fékezésre oké volt a dolog, de ahogy kiengedtem, megint ugyanaz. Szóval kicsit aggódtam, mert haza is kellett menni este az autóval, de érdekes módon visszafelé nem volt gond, persze, azért 1-2 kilométerenként csináltam fékpróbát, amikor nem volt sehol senki. :DDD
Másnap egyből telefon szerelőnek, vinném az autót, ez meg ez van. Mondta, vihetem azonnal. Rá következő nap hív, főfékmunkahenger csere volt, mehetek érte. Azóta nincs probléma vele, de azért egy kicsi félsz még bennem van, de majd elmúlik.

Első autós tapasztalataim - Előzmény II.

Nos, akkor egy kicsit húzzunk bele, és pótoljuk be a dolgokat a jelenig.

Az autó

Opel Astra F

Adatok: GL felszereltség, 1.4 8 szelepes, 60 LE-s, központi befecskendezéses benzines motor (C14NZ motorkód), extraként tetőablakkal. Nincs szervó, ABS, légzsák, klíma.
1992. novemberében gurult le az autógyár futószalagjáról. A forgalmi alapján 2002-ig Németországban volt, ugyanis ekkor lett először Magyarországon fogalomba helyezve. Körülbelül én lehetek a 3. tulaj, de erről nincs pontos infó. Az autó további előzményeit nem ismerem (olajcserék, vezérléscsere, stb.)
A kilométerórában a vásárláskor 150.100 km volt.

Hibái röviden:
- 2 hátsó sárvédőn rozsda
- tetőkárpit lóg
- vezetőülés oldaltámasza ki van szakadva egy helyen
- egyik tompított nem égett (csak egy izzócsere)
- nem melegedő hűtővíz, termosztát hibás volt és folyamatosan nyitva volt.
- antenna ki volt törve, pótolva lett egy újjal + antennagumi (saját kézzel megcsinálva)

Első autós tapasztalataim - Előzmény I.

Sziasztok!

Ezen írásommal szeretném elkezdeni megosztani tapasztalataimat első autómmal kapcsolatban.

Mióta az eszemet tudom, midig az volt a vágyam, hogy egyszer letegyem a jogsit, majd vegyek egy autót. Ezen tervem 2015. januárjától kezdett testet ölteni, ugyanis elkezdtem a KRESZ-vizsgát, majd március elején már a kezemben is foghattam a rózsaszín plasztikkártyát. Innentől már csak az autó kellett.

Sok ismerősömnek van autója, szóval volt honnan szerezni az információkat, hogy mi is lenne számomra az ideális első autó. Nem felvágós, rettenet gyors, "mindenki utánanéz" autót akartam, csak olyan egyszerű, átlagos autót, amivel elmegyek A-ból B-be, nincsenek horror szervizköltségei, valamint így utolsó szempontként, hogy azért legalább nekem tetsszen :))

Így került képbe a legelső Astra, ami már nem ma jelent meg, de nekem mindig is tetszett a formája. Persze, jött a kérdés, melyik motorral? Csakis benzinesben gondolkodtam, tudom, az Isuzu-dízelek aztán örökélet+1, de nem járok olyan hosszú távokra, szóval elég a benzines. Na de itt jöttek a problémák: elég vegyesek voltak a vélemények, hogy az 1.4 60 lóereje elég lesz-e vagy nézzek 1.6 75 lovasat. Így visszanézve jó döntést hoztam. Szerintem legalábbis :DDD