Bevezető
Ritkán fordul elő, hogy két GPU-mikroarchitektúra egy az egyben összehasonlítható, még akkor is, ha relatíve közel állnak egymáshoz - az újabb chipekben jellemzően szokott lenni egy olyan hangsúlyos terület vagy trükk, ami miatt egy az egyben nem feleltethetők meg egyetlen korábbi variánsnak sem. AMD oldalon idén szerencsénk volt, az RX 470 pont az R9 380X megfelelője lett, amit a computerbase rögtön meg is vizsgált - az derült ki, hogy az új architektúra játéktól függően 1-15%-kal jobb az előzőnél, és a CB játékmixében az átlag kb. 7%-ra jött ki. nVidia oldalon azonban nem volt ilyen jó lehetőség az összevetésre - a legnagyobb kihagyott "ziccer" a GTX 1070 volt, amit 2048 ALU-val pont jól meg lehetett volna futtatni a GTX 980 ellen, de az 1920-szal pont semmire nem megyünk.
Érdekes módon azonban az 1000-es széria kiteljesedésével az alsóházban felbukkant egy megoldás a fenti problémára - a GTX 1050Ti pont azzal a konfigurációval rendelkezik, mint a GTX 950. Adta magát a lehetőség, hogy a nyári GTX 950-es méréseim órajelein megfuttassam ezt a kártyát is - az eredményeket pedig egy rövid szösszenetben közzétegyem.