Barbie - A jó film, ami szörnyű

Moziban jártunk, Barbie-t néztünk. Túl sokat nem tudtam a filmről mielőtt beültünk volna rá, elvárásom sem volt túl sok, nagyjából azt vártam hogy egy önmagát komolyan nem vevő, kellemes, humoros, szórakoztató filmet kapjak. Hogy ez mennyire sikerült? Lássuk... (spoileres leszek, szóval aki még nem látta, szerintem nézze meg nyugodtan, aztán jöjjön vissza :D)

A jó

A kezdés nagyon erős, gyorsan képbe hozza a nézőt (nem úúúgy). Aztán jön a 2001 Űrodüsszeia híres-hírhedt jelenete kislányokra és játékbabákra hangszerelve. Kissé erőltetett, de hatásos, nekem bejött, mondhatni megvett.
A látványvilág pazar, a képi megoldások a viccesen "gagyi" effektekkel abszolút passzoltak a filmhez. A casting is nagyon ügyes lett, bár Will Ferrell nem feltétlenül jó ómen az utóbbi években produkált filmjeit tekintve (de erről majd kissé később).
A lépten-nyomon látható rajzfilmes gegek nagyon jók.
Hogy maga a sztori a valódi világ és Barbie-Land kapcsolátáról mennyire értelmes azt nem feszegetném, szerintem egy "Barbie-filmben" ennél nem kell több magyarázat és logika. A sztorinak az az alaphelyzete, hogy Barbie-Landben a Barbie-k az elit, a Kenek pedig csak másodlagos (sőt, sokadlagos), jelentéktelen figurák teljesen rendben van, abszolút passzol a játékbabák által a valóságban is mutatott világhoz.

Regisztrált 2003-02-27 10:12, azaz 7303 napja - nagyúr

Hozzászólások 10565 szakmai, 5621 közösségi, 676 piaci, 1152 blog és lokál

Most elgondolkodtam, hol is voltam 20 évvel ezelőtt. Nagyjából megvan :)
Szerintem az itteni tagok elég nagy része még nem is élt mikor valahogyan megtaláltam a Prohardvert és regisztráltam.
Azóta is mindennap járok erre, sőt, a hardverapró nálam a "go to oldal" ha apróhirdetésről van szó, szívem szerint az ebédlőasztalt is itt hirdetném meg.
Van itt minden, hardcore Linuxos segítségnyújtástól a motorozáson keresztül a gitárig, nehéz lenne olyan témát találni aminek nincs topicja a PH-n...

Vágjunk bele a következő 20 évbe :C

Játékfejlesztés Unity 3D-vel

Réges-régen, egy messzi-messzi galax... szóval valamikor régen csináltam én már játékokat. Volt amivel a szépemlékű jatekfejlesztes.hu versenyén sikerült második helyezést is elérni, de olyan is amit a kisfiam imád, és lényegében csak mi ketten játszunk (egymással, a játékot használva).
Hogy honnan jött az ötlet hogy leporoljam, elővegyem és befejezzem egy régi játékötletemet, már nem tudom, de valamikor január-február környékén úgy döntöttem, nekiállok megtanulni egy játékmotor használatát.
Kis nézelődés, mérlegelés után a Unity 3D mellett tettem le a voksot. Nyilván az is cél volt, hogy a megfelelő szint elérése után egy működő játékot is tudjak produkálni.

Első lépésként kerestem anyagot a tanuláshoz, a választás az ingyenesen elérhető és rengeteg tartalmat nyújtó learn.unity.com-ra esett. Tematikus tutorialok tömkelege, nagyon jó ütemű Pathwayek, amik az abszolút alapoktól tényleg képesek eljuttatni odáig hogy az ember önállóan tudjon dolgozni. Nem mértem pontosan, de nagyjából olyan két hét lehetett, ameddig csak tanultam, a nagyrészt videós tutorialok mellett a szerkesztőben is csináltam a feladatokat, begyakorolva a program kezelését.

Vim: hatékonyság mindenekfelett!

Bevezető

Született nemrég egy, a Vim szövegszerkesztőt ismertető írás itt a Logouton attila9988 tollából.
Mivel az remek bevezető/ismertető, úgy gondoltam, mutatok pár érdekességet azoknak, akiknek felkeltette az érdeklődését, vagy akik már használják a Vimet, de szeretnék még hatékonyabban kihasználni a benne rejlő hatalmas lehetőségeket.

Mivel a cikk alapvetően a Vim iránt érdeklődőknek és az azt már ismerőknek szól, ezért kérném, hogy az "ez egy szar" jellegű kommenteket szíveskedjetek inkább nem megírni, akinek nem tetszik a Vim, nyugodtan használhat bármi mást. Köszönöm.

A következőkben leírtak forrása egyrészt a saját pár éves tapasztalatom, másrészt Drew Neil remek könyve, a Practical Vim. Nem célom minden részletre kiterjedő tutorialok írása, inkább be szeretnék mutatni pár érdekes és hasznos lehetőséget, és a részleteknek már bárki utánanézhet a Vim kitűnő helpjében.

Tíz esztendőm...

2003-02-27 10:12 -kor, vagyis pont tíz éve regisztráltam az oldalra.

Hogy hogyan keveredtem ide, őszintén szólva halvány lila dunsztom sem volt, de aztán meglett a megoldás: CD-írással kapcsolatos probléma hozott a Prohardverre. Érdekes olvasni hogy akkoriban mennyi szívással járt ez a mai szemmel triviális művelet :)

Ez alatt a tíz év alatt hol több, hol kevesebb intenzitással voltam itt jelen, de azért sosem szakadtam el igazán. Sokatok nickje ismerős, sok vitát folytattam itt (helyenként vitatkozásig fajulva, ezekért utólag is elnézést), többetekkel személyesen is találkoztam, számottevően negatív élményem talán egyetlen egy sem volt.

Köszönöm mindenkinek a rengeteg segítséget, a jó beszélgetéseket, a számtalan egyebet.

Újabb tíz év múlva a következő bejegyzésben találkozunk! ;)