Hirdetés

Szakszervizes kalandjaim 2.0/ Alhambra project vége

Imádom a szakszervizeket, legalábbis itt a tiszántuliakat nagyon. Eme kis irás egy ujabb szakszerviz csodálatos szoporollerem története lesz.

Egy kis elözmény: Vezettem itt egy Alhambra project nevü kis blogot, amit itt le is zárok mert lecseréltem aug. közepén, pedig szeptember 16-án ment volna karosszériáshoz, okt. 3-én pedig karosszéria foliázásra volt idöpontom. Lényeg, hogy fájó szivvel de eladtam, uj tulaj meg örül neki.

Vettem a helyére egy mk2 Volvo V70-et, pedig nem akartam autot venni de mégis vettem. Volvot pedig mindig is szerettem volna. "Elmebeteg" gazdátol, csak röviden. Tulaj 0km-vel vette 2006-ba a németeknél mert az esa-nál volt mérnök és 2 hetente hazajárt nyíregyre vele. Természetesen csak tavasztol öszig, mert mikor jött a tél akkor beállt a fütött garázsba és közlekedett tovább az xc90-el mert az összkerekes szal biztonságosabb, ö mondta, nem én. Szal még téli gumi se volt a kocsihoz.
Lényeg a lényegben, 280ezer km végig volvo szerviz(281el vettem :D), összes tankolás és pálya matrica blokk külön füzetbe vezetve, perce pontosan mikor mennyiért hol tankolt és mit....
Ugy vettem az autot, hogy az öreg elém rakott egy kb. háboru és békét, hogy mikor mi volt csinálva a kocsin. Én örültem, mondom ilyet még nem láttam. Én azért elvinném egy bevizsgálásra plusz probakörre a kocsit. Jo persze természetesen. De nekem mennem kell pestre másnap, ott van volvo szerviz amig teszem a dolgom beadom oda, jo?! Persze. Ha van valami az autoval akkor a fizeti az utamat és az állapotfelmérést és a javitást is, mert annyira megbizik az autoban, hogy nem lesz vele semmi baj,meg legalább a BP oda vissza uton ismerkedem a kocsival (540km). Igy is lett. Állapotfelmérésen kicserélték a jobb hátso helyzetjelzöt (2db/oldal) és felhivták a figyelmem, hogy R-D között mikor reteszel a válto a jobbos féltengely csuklo halkan reccsen, az majd cserés lesz. Majd..
Mondom ok, haza jöttem, mondom a csávonak mivan, persze semmit nem fizettetem ki vele, mert egy csuklo a bárdiba 27ezer a kedvezménnyel én meg nem vagyok szarrágo.
Na most jön a poén. 1,5 honap alatt bele is toltam 11ezret hirtelen a kocsiba. Multhéten csütörtökön elmentem a kocsibal Debrecenbe és péntek éjszaka jöttem vele haza mert szombat reggel indultam Székesfehérvár környékére. Hála istennek nyíregy után a tökéletes föuton ami tavaly volt csinálva telibe kaptam egy kátyut 60kával. Bud Spencer nem tudott akkorát ütni szerintem mint amekkorát kapott a kocsi. El is ment a futömüvem, lenyalta a fasza a gumimnak a belsejét. Hétfön beszambáztam a bárdiba, hogy kéne 2 gömbfej meg akkor már csuklo csere (vasárnap átlogatták a futomüvet csáposon). Neki is állunk cserélni, gombfej oké, hivjuk is a fütömüveseket, hogy kedden mennék reggel állitani. Ok 7:30-ra legyek ott. Na most jön a poén, hétfö este ota járás képtelen a kocsi :D
Ugyanis a csuklot kb le kell csak huzni a féltengelyröl, rá a másikat össze rak és boldogan távozik az ember, elvileg. Na nekem satuval és egy 10 kilos szoci kalapáccsal jött csak le. Nézzük a féltengely közepét amire rámegy a csuklo. Na hát az flexelve voltak bele a rücsik, nem is ment rá az uj. Nézem a pecsétes szervizkönyvét, hát 170ezernél volt a csuklo cserélve itthon. Cikkszám alapján vissza kerestük és az a 163 lovas és kézi válto csukloja lett bele maszekolva nekem a 186 lovas automatába. Az, hogy hogyan nem tudom, de szakszervizes pecsét van rajta még 2011böl ;]
Na én most ugy vagyok, hogy a Volvohoz nem lehet kapni külön féltengelyt, mert nekem ez a "hosszu" féltengely van a jobb oldalába. Kijön a váltobol egy rud, arra megy rá a középsö tengely majd arra a csuklo. Vedd meg kompletten az egészet, persze nem 50-60ezerért mert az tul mainstream. Cirka 170kilo mert a szakszerviz maszekolt, ugy, hogy az öreg nem sajnálta rá a pénzt, mert van nálam 940ezres szerviz számla is, szoval majd pont egy 20-30ezres csuklon fog sporolni...
Na nem lényeg a kocsinak mennie kell, holnap itt a komplett féltengely délutánra egyenesen Svédországbol és remélem, hogy jo lesz bele...

Alhambra project vol. foliázás

Üdv néktek!

Eljött még hétfön ez a nap. Menni fog a kocsi teljes karosszéria foliázásra, igaz csak szeptember 17töl.
Az uj szine megvan, sötét matt szürke. Hál Istennek a forgalmiba is szürke szin szerepel (én azt hittem ezüst, sose néztem, lol) igy ezzel se kell bajlodni.
Miért foliáztatom és nem festetem? Röviden tömören mer' sokkal olcsobb és ha sérül akkor is olcsobb a javitás és gyorsabb.
Festésre azt mondták több helyröl, hogy 4-550 magyar jo erös királyi valuta plusz karosszéria munka.
Foliazas 3M foliával cakkon pakk 260 kasztni meg 150. Szerinten korrekt.


Miért eszik kevesebb mint 7 litert az Alhambra?!

Furcsa. Tudok én néha 5,5-6 literrel eljárkálni, de akkor mondjuk Karcsi bácsi és Kati néni is legyorsul az 1200-es ladával. Nem szoktam, átlag fogyasztásom 8,2-9,5 között szokott mozogni a jobbik Shell gázolajból.

Vasárnap kimentem Németo.-ba ukrán gázolajjal (Shell v-power) és kijött 1100 km-re 7,6 liter. 1100 km-böl 950 fixen pályán volt. Kiértem, mentem is a szokásos Shell kuthoz tankolni. 1,52 volt litere a V-powernek, harmadik kattanásig tele, kocsiba elötte nagyon max 2 liter gázolaj volt.
Hazafelé kiváncsi voltam a kocsi szerinti fogyasztásra, Ö ezt mondta:

Utána számoltam, 6,6-ot számoltam. Szoval még tulzott is a kocsi.
Pedig nem figyeltem a fogyasztásra, nem nagyon érdekelt, lejebb lesz kép, hogy meg volt pukkasztva a kocsi, 4 ember, klima és persze a németek...: épitkezés, stau és átlag 160-200 km/h.

Alhambra project: Elkezdödött

Beindult. Késöbb mint szerettem volna, de költséghatékonyság miatt összébb vontam a dolgokat. Ebben a honapban müszakilag lesz tipptopp a kocsi (mondjuk erre mindig is figyeltem).

Kellett neki egy vezérlés csere 420000 km-nél, de az olajcsere (motor+válto) pedig 425nél volt esedékes, hát yolo csak kibir +5000 km-t. Kibirt. Mert én vezérlést nem merek cserélni, motorolajat már nagyon tudok, váltoolajhoz ugyis csápossal kell emeleni minek fizessek 2x munkadijat.
A vezérlés része "uncsi volt", ment ahogy kellett. Az olaj cserék is, de miért cserélek váltoolajat? Nos 30ezrenként és rakok bele ujat. 20ezerböl cakkon pakk megvan, finomabban is vált. Mikor hozzám került a kocsi akkor 5-be gázelvételkor bugott egy kicsit. 3 olajcserével késöbb kb. megszünt a bugás, fokozatokat is finomabban veszi.

Alhambra project ... Elkezdödött

Üdvözlezetem!

Elmaradtam picit az irással. Sok minden történt ezalatt a 2 lassan 3 honapja, hogy nem irtam kb. semmit.
A "kis" projectem elkezdödött. Az elsö és kb. legfontosabb tényezö ebben, hogy szerdán levizsgázott a kocsi, ugy ahogy van. Minden jo, minden király szal hawai.
Modositások vannak a tervben, harmadjára is.

Az elsö tehendö, hogy 2 honap alatt sikeresen belevertem 21ezer km-t a kocsiba, mondanom sem kell, hogy hiba nélkül. A maradando élményem ezalatt annyi volt, hogy ápr. 14-én délelött kimentem Frankfurtba, este 10re ki is értem majd gyors allvás és haza. Hazafelé még leugrottam Paksra onnan vissza BP, hogy egy ismerösömet haza hozzam. Amint kiértem BP-röl és az M3-ason végre lehet 130-al menni oda is léptem neki, gyorsba ki is égett a bal elsö tompitottam (emelt fényerejü Osram). Nem gond, megálltam, hogy kicserélem, de a kis kezem az akku miatt nem fért be. Nem baj, 200 km még haza, haza megyek igy, ködlápmát biztos ami biztos rányomtam. Miskolcnál lejövök az M3-rol és kiég a jobb oldali tompitott :D ott több a hely, ki tudtam cserélni. Ja meg valami elmebeteg elvitte a bal oldali tükrömet Pesten, cetlit se birt hagyni, hogy bocs bazmeg'... Szal most van egy Ferrari piros balos tükröm, + 5 loerö :D

Alhambra projekt vol 1.1 mert a muszáj nagy ur

Hétfö éjszaka ugy gondolta a jobb elsö tompitottam, hogy ö elfárad, kiégett a picsába. Mákom volt, mert épp Budapeströl jöttem haza és csak az utolso pár km-t kellett végig menni félszemmel.
Másnap reggel bele raktam a tartalék égöt de rendeltem (mindig is ki akartam probálni, hogy mennyire b@sznak át vagy sem) egy-egy H1 és H7-es izzot. Nem szeretek szarozni, azt mondják, hogy az Osram jo, legyen, vettem iyet...

Röviden, elöre le lövöm a poént brutál megérte.
De azért kicsit konkrétabban és a szoporollerem hosszabban.
Engem mindig is hidegen hagyott, hogy milyen szinü a lámpa fénye. Égen földön 2 elvárásom volt/van a lámpám felé. 1. világiton és 2. jol lássak vele (mert megkaptam már, hogy ha fullos kocsit akarok akkor jobban nézne ki ha fehéren világitana a lámpa... hát nem pont leszarom, hogy milyen szine van a lámpával amig jol látok vele? De...)

Mondjuk nappal ez is sárgás, mint ami benne volt (Tungsram) az is ilyen volt nappal. Este mondjuk jol látni, hogy sokkal fehérebb a fénye.
Na de izzo csere egy Alhambrába. Ugye ez a Seat az embléma, elsö lökös és hátso lámpán kivül az utolso csavarig ugyan az mint egy VW Sharan. Igen... :)
Magát a sima tompitottat kb 1-1 perc volt cserélni, ezért jár a pacsi a németeknek. De a fényszorot.... B@szki ki kellett szedjem a lámpa testet a helyéröl, jo 2-2 csavar és "kiesik" a helyéröl, mert nagyon a szélén van a fényszoro izzo és a finom kis nöies kezem valahogy nem fért oda. Ezzel nincs is baj, csak mikor rakja vissza az ember, na akkor tudatosult bennem, hogy miért szokták a nem feltétlen türelmes szerelök azt mondani, hogy a "német jo pfe392ürueqfúpj anyukáját amelyik ezt tervezte". Ahhoz, hogy a 2-2 alulrol tarto fülre fel tudjam csusztatni a lámpát le kell venni az elsö lökháritot. Jo még ezzel se lenne baj, mert 6-6 csavar azt jo napot, de az utolso 2-2 csavart takarja valami müanyag iv a kerékjáratba. Amihez persze (ha kényelmes akar lenni az ember) leveszi a kereket, de minimum mind a két irányba el kéne forgatni a kereket. Örülni fogok jövöhéten emgint, ha megjön a fasza led-es helyzetjelzöm és indexem, mert akkor megint ez a müvelet vár rám, azt majd dokumentálom, mert itt nem mondom, hogy mennyire szexuálta szét az idegrendszeremet a fényszorom :DDD Inkább még egy kép

Sötétedésre jobban kijön, hogy mennyivel fehérebb a szine.

Alhambra projekt vol.1

Egy kis elözmény. Mindig is nagy dög családi autok voltak a családban, kb 8 éves korom ota nem volt olyan kocsi a családba ami kb. 2 tonnánál könnyebb és ne lett volna 7 személyes.
Most van sajátként egy 2003-as Seat Alhambra kocsikám amibe nagyon sok km-t toltam ebben az évben, esztétikailag messziröl jo, közelröl ám nagyon leharcolt. Ugy volt, hogy 2 hete majdnem eladtam, de lelke van neki, nem tudtam eladni, megtartom, eldöntöttem.
13 évesen elsö osztrák gazdátol került hozzám, pályás auto volt, tiptop. Pénteken fordult át a számlálom 400ezerre.
Ugy döntöttem, hogy belevágok egy olyan projektbe amibe szerintem a velem egykoru "fiatal" emberek bele gondolni sem mernek, akarnak. Gyárinál patikább állapotu családi egyterü Alhambrát csinálok :D

Miért? 13 évig osztrák Seat szervizbe volt szervizelve 320ezerig. Miota nálam van egy VW szervizbe (lesz még áprilisig) szerelve, amivel nem vagyok megelégedve. De tudom, hogy az auto rendbe van müszakilag, bármikor bele merek ülni és elindulok vele, persze ha nagyon messzire mennék akkor olajat cserélnék benne oszt viszon' látásra. Söt azt merem mondani, hogy sokkal de sokkal jobban rendbe van mint egy hasonlo ora szerint fele ennyit futott auto.

VW szerviz "szopóroller" következö része, imádom

Nos, november közepén ugy alakult a dolog, hogy ki kellett menjek a németekhez. ~3000 km oda-vissza volt. Ugye a munkám a kocsihoz köt, ezért az tipptopp állapotban van, nem féltem bele ülni és elindulni, bár azt hozzá teszem, hogy mivel a "kirándulás" elött már inkább 6000 km mint 5000 volt a motorban lévö olajban, azért rápillantottam, hogy mizu van vele (2 csere között kb. 3-4 deci ha fogy, max-ra van töltve és nem megy a min. szintig) és feltötöttem ablakmosoval, mehet a menet.
Oda eseménytelen volt az ut, csak a szokásos tipushiba idegesitett, hogy ha esik az esö és kap egy nagyobb pocsolyát a bal elsö abs jelado, akkor a müszerfalon kigyullad, de attol müködik tovább, csak világit. Lusta vagyok kiszáritani és mondjuk valami neilonba becsomagolni.
Na de a lényeg, hazafelé valahogy bécs elött hát ugy alakult, hogy jött egy 80-as tábla nekem meg passautol!! hozzá kellett érjek a pedálokhoz. Fék, 80, tábla vége, tempomaton a gáz gombot nyomom 140ig.
Igen, 90-töl oly szinten elkezdett rázni a kocsi, hogy remegett az egész kasztni, testem. 140nél abba hagyta. Nézek, fék 110ig, gáz remeg. Fasza. Gondoltam hirtelen lehet, hogy valamelyik centir suly leesett az elsö kerékröl. Probálgatom, jobb oldalrol érzem. Hegyeshalomig elvoltam vele, probálgattam. Hol alig rázott, valamikor a veseköveimet is megoldotta, de volt, hogy nem csinálta. Plusz, 140nél abba hagyta és nem rázta a kormányt, majd a megállonál konstatáltam magamba, hogy ez nem centirsuly. Akkor kerék, dehát kátyuba nem mentem, az sem lehet, de majd megnézetem a gumisnál. Gumi szálszakadt lenne? Zsir uj gumik, akkor tapostam bele a kb. 4000 km-t. Áttapogattam, nem éreztem/láttam szálszakadást.
Elindulok és érzem, hogy azért az alacsony fordulatszámtartományba remeg ez (1300-2500)ig kb. Ja igen, 1.9 pdtdi.
Leszartam, had remegjen, bedobon szervizbe, nézzék meg, munkhely fizet ugyis. Megnézték, semmi baja. Futomü jo, féltengelyek jok, gumik és felnik jo, bakok jok. Egyedül a bal oldalába a kutya csontot cserélték, de attol nem rázhat. Nem tudják mi a baja (hivatalos vw szerviz). Használjan, majd ha baja van vigyem be... Ez oké, de nekem az auto minden nap megy és nem álhat meg :)
Használtam, bele tettem 20e km-t és majd megöritett, hogy ráz. De érdekes, hogy csak akkor rázott, ha nyomtam neki és leszarta, hogy 4-5-6ba padlozom mondjuk 50-200ig (persze a németeknél, félek a trafitol) vagy, hogy épp csak ránézek a gáz pedálra. Ráz, nem ráz, szétesik a kocsi, alig ráz....
Mit az isten, az autoszerelöm/kereskedöm hazaköltözött. Mondom neki a problémám, mentünk vele vagy 50 km-t és mutattam neki a baját, mert 10/9,5 alkalommal elö tudtam idézni a problémámat. De a rázást ugy kell elképezlni, hogy amikor egy megtermett 36 éves, pocakos tömzsi embert látom magam mellet, hogy hullámzik az ülésbe, na akkor csak rázott :D
Jo, ö a jobb elsö féltengelyre gyanakszik vagy a segéféltengely. Holnap felemeli (két ünnep között) és "megrángatja".
Segédféltengely. Rendel nekem, berakja és viszlát menjek ahová akarok. Mondom oké, mennyi egy ilyen segédféltengely faszombaszom? 20ezer? Aha... 95 baráti áron. Számla? Haha, vicces gyerek vagyok én. (munkahelyem mivel nem akart céges autot rakni, ugy egyeztünk meg, hogy saját auto de a szerviz dijának 90%-át ök álják, nekik ok, de akkor csak VW szerviz, számla.).
Na a vicc, kértem idöpontot vw szervizbe sürgösen, 28án reggel 10re vigyem. Mondom mi kell és szo szerint könnyesre röhögték magukat, hogy"nincs is olyan, hogy segédféltengely". MOndom de van, jön a váltobol egy tengely és az csatlakozik oda a féltengelyhez. Ö ne mondjam már, ök az autoszerelök. Majd én az öltönyös fasz jobban tudom, nem?! Müszaki rajz maybe? Adok nekik egy müszaki rajzot, igaz az egy vw sharanrol készült nekem meg seat alhambrám van. Ez nem jo, az vw ez meg seat. Hiába ecseteltem nekik, hogy csavarra ugyan az a két kocsi az emblémán kivül, de ök tudják, ök az auto szerelök.
Na mindeegy, felemlik az autot, megmutatom, hogy hol van és láss csodát, az ott van, Milyen érdekes, lol. Na megy a fejvakarás, hübazmegjoskáméneztmégnemláttam ésatöbbi. Na nagynehezen beszerezték az alkatrészt, ma rakták be.
Semmi baja a kocsinak, jön megy és nem ráz. Szoval ha valakit érint ilyen baj és jo minden amit el tud képzelni, okozhat rázást a segédféltengely. Autoszerelöm azt mondta, hogy az 1.9 tdinek föleg a gyárilag legerösebb verzioja hajlamos rá. Remélem segithettem. Az itteni vw szervizröl pedig ez a negyedik "jo" tapasztalatom majdnem 1 év alatt... Ha nem sajnáltam volna rá a ~100ezer ft-t otthon kb 1 ora alatt meg lett volna a csere és ebbe benne van az aknábol valo zöldség ki/be bakolása is. :DDD

Problémáim a magyar rendörséggel de inkább a rendszerrel.

Munkámbol kifolyolag nagyon sokat utazom autoval szerte az országba, a legtöbbet BAZ megyében közlekedem, heti 2x Budapesten vagyok. Ez számszerüsitve kb. 50.000 km évente, de inkább több mint kevesebb.
Szeretem betartani a szabályokat, ahol tehetem be is tartom. Talám ami kivétel az az, hogy nem "tögyörgök" 90-el hanem inkább a kényelmesebb, gyorsabb 110-et föuton. Tudom, tudom már most álszent vagyok. De ezt inkább ugy modositanám, hogy állandoan trafi határon mozgok.

Eme bejegyzésemet annak szentelném, hogy relative anonim kisirjam magat, mert a rendörökkel valo "harcomat" teljes élvezettel kiélem az életben.
9 éve vezetek, de 2 év alatt magamba raktam kb. 300ezer km-t. És 9 év alatt most kaptam 1 honap alatt 2 birságot is, ami "jogos-nemjogos" alapon lehetne vitatkozni, de nem ez a föcélom most.
30.000 ft-s példastatuálás hajnal fél3kor Budapesten a BAH csomopontnál. Nem mesélem, lényeg. Korrektül megindokoltam a rendörnek, hogy miért nem érdemlek (10.000 vagy csekken 30.000 ft-s) :)) birságot. Nem hatotta meg, példastatuálás. Juhu.
Szeged, bele logtam a taxi parkoloval kb 30 centivel a kocsival, rámhivta a rendör a taxis, 20.000ft.
Tehát ilyen vétségeim voltak 9 év alatt.

He teso aggyá' má cigit...

Már kezd unalmas lenni, hogy amint haza érek és borsodba leszállok a vonatrol egyböl meg akarnak késelni egy szál cigiért... Büszke ország vagyunk és jobban teljesitünk. Bünözzünk már jobban könyörgöm mer ez ma' unalmas...
Anyukám pedig már számtalanszor meghalt. Az oktatás jo ma Magyarországon. Kérem a becses embereket, haladjunk a már korral.
Köszönöm