Nos, november közepén ugy alakult a dolog, hogy ki kellett menjek a németekhez. ~3000 km oda-vissza volt. Ugye a munkám a kocsihoz köt, ezért az tipptopp állapotban van, nem féltem bele ülni és elindulni, bár azt hozzá teszem, hogy mivel a "kirándulás" elött már inkább 6000 km mint 5000 volt a motorban lévö olajban, azért rápillantottam, hogy mizu van vele (2 csere között kb. 3-4 deci ha fogy, max-ra van töltve és nem megy a min. szintig) és feltötöttem ablakmosoval, mehet a menet.
Oda eseménytelen volt az ut, csak a szokásos tipushiba idegesitett, hogy ha esik az esö és kap egy nagyobb pocsolyát a bal elsö abs jelado, akkor a müszerfalon kigyullad, de attol müködik tovább, csak világit. Lusta vagyok kiszáritani és mondjuk valami neilonba becsomagolni.
Na de a lényeg, hazafelé valahogy bécs elött hát ugy alakult, hogy jött egy 80-as tábla nekem meg passautol!! hozzá kellett érjek a pedálokhoz. Fék, 80, tábla vége, tempomaton a gáz gombot nyomom 140ig.
Igen, 90-töl oly szinten elkezdett rázni a kocsi, hogy remegett az egész kasztni, testem. 140nél abba hagyta. Nézek, fék 110ig, gáz remeg. Fasza. Gondoltam hirtelen lehet, hogy valamelyik centir suly leesett az elsö kerékröl. Probálgatom, jobb oldalrol érzem. Hegyeshalomig elvoltam vele, probálgattam. Hol alig rázott, valamikor a veseköveimet is megoldotta, de volt, hogy nem csinálta. Plusz, 140nél abba hagyta és nem rázta a kormányt, majd a megállonál konstatáltam magamba, hogy ez nem centirsuly. Akkor kerék, dehát kátyuba nem mentem, az sem lehet, de majd megnézetem a gumisnál. Gumi szálszakadt lenne? Zsir uj gumik, akkor tapostam bele a kb. 4000 km-t. Áttapogattam, nem éreztem/láttam szálszakadást.
Elindulok és érzem, hogy azért az alacsony fordulatszámtartományba remeg ez (1300-2500)ig kb. Ja igen, 1.9 pdtdi.
Leszartam, had remegjen, bedobon szervizbe, nézzék meg, munkhely fizet ugyis. Megnézték, semmi baja. Futomü jo, féltengelyek jok, gumik és felnik jo, bakok jok. Egyedül a bal oldalába a kutya csontot cserélték, de attol nem rázhat. Nem tudják mi a baja (hivatalos vw szerviz). Használjan, majd ha baja van vigyem be... Ez oké, de nekem az auto minden nap megy és nem álhat meg
Használtam, bele tettem 20e km-t és majd megöritett, hogy ráz. De érdekes, hogy csak akkor rázott, ha nyomtam neki és leszarta, hogy 4-5-6ba padlozom mondjuk 50-200ig (persze a németeknél, félek a trafitol) vagy, hogy épp csak ránézek a gáz pedálra. Ráz, nem ráz, szétesik a kocsi, alig ráz....
Mit az isten, az autoszerelöm/kereskedöm hazaköltözött. Mondom neki a problémám, mentünk vele vagy 50 km-t és mutattam neki a baját, mert 10/9,5 alkalommal elö tudtam idézni a problémámat. De a rázást ugy kell elképezlni, hogy amikor egy megtermett 36 éves, pocakos tömzsi embert látom magam mellet, hogy hullámzik az ülésbe, na akkor csak rázott
Jo, ö a jobb elsö féltengelyre gyanakszik vagy a segéféltengely. Holnap felemeli (két ünnep között) és "megrángatja".
Segédféltengely. Rendel nekem, berakja és viszlát menjek ahová akarok. Mondom oké, mennyi egy ilyen segédféltengely faszombaszom? 20ezer? Aha... 95 baráti áron. Számla? Haha, vicces gyerek vagyok én. (munkahelyem mivel nem akart céges autot rakni, ugy egyeztünk meg, hogy saját auto de a szerviz dijának 90%-át ök álják, nekik ok, de akkor csak VW szerviz, számla.).
Na a vicc, kértem idöpontot vw szervizbe sürgösen, 28án reggel 10re vigyem. Mondom mi kell és szo szerint könnyesre röhögték magukat, hogy"nincs is olyan, hogy segédféltengely". MOndom de van, jön a váltobol egy tengely és az csatlakozik oda a féltengelyhez. Ö ne mondjam már, ök az autoszerelök. Majd én az öltönyös fasz jobban tudom, nem?! Müszaki rajz maybe? Adok nekik egy müszaki rajzot, igaz az egy vw sharanrol készült nekem meg seat alhambrám van. Ez nem jo, az vw ez meg seat. Hiába ecseteltem nekik, hogy csavarra ugyan az a két kocsi az emblémán kivül, de ök tudják, ök az auto szerelök.
Na mindeegy, felemlik az autot, megmutatom, hogy hol van és láss csodát, az ott van, Milyen érdekes, lol. Na megy a fejvakarás, hübazmegjoskáméneztmégnemláttam ésatöbbi. Na nagynehezen beszerezték az alkatrészt, ma rakták be.
Semmi baja a kocsinak, jön megy és nem ráz. Szoval ha valakit érint ilyen baj és jo minden amit el tud képzelni, okozhat rázást a segédféltengely. Autoszerelöm azt mondta, hogy az 1.9 tdinek föleg a gyárilag legerösebb verzioja hajlamos rá. Remélem segithettem. Az itteni vw szervizröl pedig ez a negyedik "jo" tapasztalatom majdnem 1 év alatt... Ha nem sajnáltam volna rá a ~100ezer ft-t otthon kb 1 ora alatt meg lett volna a csere és ebbe benne van az aknábol valo zöldség ki/be bakolása is.
Hirdetés
VW szerviz "szopóroller" következö része, imádom
-
Írta:
csipszikutya
[ ÚJ bejegyzés ]
-
MBazsee
tag
A benzines Mazda Premacy-ról mi a vélemény? Olyant néztem ki magunknak, és érdekelne.
Sajnos olyan távolságokban használjuk, hogy a dízelt rövid úton megölnénk. -
csipszikutya
senior tag
válasz
alkatraz3000 #7 üzenetére
Nekem a 14 éves dizelembe még csak 398ezer van. Azt hittem, hogy 2018ban már a 400at kezdem vele, de nem sikerült. Az éves "cél" az 500, hiba nélkül
-
csipszikutya
senior tag
Nem irtam, bocsi. A munkafelvevönek csak köszönök, már ismernek. Vele csak annyit beszélek, hogy "hello szia max 4kor jövök a kocsiért, hellohello". Ezt is akkor amikor megyek el a szervizböl, egyböl a garázsba viszem a kocsit.
alien0903: természetesen, este elö keresem és átküldöm
ncc1701: imádom a japán kocsikat, nincs is bajom velük, söt azzal sem, hogy miben ülök, nekem égen földön mindegy (sx4 s-crosst akartam venni).
Azért esett a választás a német és 1.9 tdi-re mert ha megállok az uton könnyiteni magamon és benyulok a bokorba lesz hozzá ott minden alkatrész.
Problémám nekem az elmult 100ezer km és 1 év alatt nem volt. 1x állt meg alattam, van arrol is bejegyzés miért.
idézöjelbe szét szopatom az autot, mégis megy. meg van csippelve, 2.0 crtdi turbo van rajta, kevlár kuplung, nagyobb fékek (2009-es 170le-s sharan fékei) és nem kimélem. Persze mindent megadok neki amit csak tehetek, hidegen ovatosan, veretés után járatom 5 percig (de 2 percig szinte mindig). Ezen felül én közeli autos találkozokon sürün látott vendég vagyok és ha van lehetöség gyorsulni is szoktam, pedig nem erre van kitalálva
kopo alkatrészeken kivül egyedül a kuplungot szakitottam szét benne, félig meddig az én hibámbol.
de ha tehetném, vennék egy 70'es plymouth hemi cuda-t vagy egy 94-es chrysler voyagert town & countryba és had menjen. Amcsi de japán techinkával voltak, volt is egy itthon, imááádtam. -
alkatraz3000
senior tag
ettől a *szar német prémiumtól* meg tudok őrülni komolyan. Persze a japán szívó is nagyon jó cucc, csak az nem tud annyit futni, mint egy német, mert a japán porrá rohad addig jellemzően.
Furcsa az én 96-os 2.5 benzin bmw-m most kezdett el kicsit megrokkanni , de nem azért mert szar lenne , hanem 620.000 km van benne. Nem kell álmodozni, ha egy 3 éves dízelben lehet látni 3-400.000 km-ket, visszatekerik őket 1-2x, mert a magyar német prémiumot akar.
Eddigi életem során a család összes tagjának kizárólag német autója volt, semmi komolyabb probléma nem volt vele.
Most lett egy lexus és honda is, rohadnak (ki gondolná), de más bajuk nincs.
-
alien0903
tag
Azt a műszaki rajzot el tudod küldeni amin rajta van, mert nekem is hasonló problémám van és még nem sikerült megfejteni, hogy mi okozza.
-
#90088192
törölt tag
A japan szivo, istencsaszar, tobb oknal fogva: Pl 1.8-as Toyota Paseo, a vezerles csere kb 2 ora, vizpumpa kulon van, az elektronika faek egyszeru, sosem volt vele gond manualis 250E km utan meg eredeti kuplung varosban hasznalva.
Mitsubishi Magan 3.5l motor gyakorlatilag hibatlan, utolso szeias TW ami nekem volt, 12 liter kornyeken berte ha nem volt halalba kergetve, aprosagok hada mert mar a koltsegkcsokkentes jegyeben keszult sajnos, olyan dolgok amik az elozo szerianal fel sem merultek.
Toyota Hiace 2.4 2003 manualis, 360E km valto harmadikra varni kell sokat de van, kuplung eredeti, valami marha legszuro helyett motort cserelt(nem vicc a legszuro gyakorlatilag egy porlabda volt mig a motor kozel uj amikor megvettem), komuvesek hajtottak, gyakorlatilag a kasztnin nem volt ep elem, es ennek tetejeben 2 honapja elfogyott valamiert a 3. hengerbol a kompresszio, igy mentunk el vele kirandulni, egy k*va szava sem volt indult es ment igaz 3E ford/perc alatt kengurubenzinnel uzemelt, es hegymenetben neha 2. ig visszakerte, de ment. Ezert nem tudok a japan autora panaszkodni, nem hagyott meg ott sehol, egyszer volt necces mert a tapszivattyu feladta a kuzdelmet egy akkor 20 eves TS-s magnaban, de egy kis noszogatsa es ujra forgott hazaig.Volt Holden-em is na az mar mas tema....az is kb 20 eves volt, de az gyakorlatilag darabokra hullott, nem indult, nem egyszer, de cserebe kenyelmes volt azt nem lehet letagadni. Volt KIA riom is, havernak Fordja(falcon), Mercedesze(W201 ha jol emlekszem 1997-bol), de azokkal csak a folyamatos gond volt, most van neki a egy Mazda tribute, es gyakorlatilag semmi baja nem volt, egy generatort leszamitva, az elmult 2 evben, ugy hogy a bontobol vettuk, mogaskeptelenul($1800), es kb $300 volt vizsgara megjavitani.
Megfogadtam nem veszek mast csak ami jo auto....Asszonykamnak egy ford fiestaja van 1.6 automata 150E km mogotte ugy hogy amikor vezerlest csereltek, nem jol raktak ossze igy szegenyem folyamatosan szellel kuzdott mikozben semmi mechanikus baja nem lett a motornak. Tudom EU-ban keszult de egyszeruen jo auto -
távcsőves
senior tag
"Mondom neki a problémám, mentünk vele vagy 50 km-t és mutattam neki a baját, mert 10/9,5 alkalommal elö tudtam idézni a problémámat."
Egyszerű eset. Még szerencse, hogy nem kellet közben 3xor balra tekerni kopig a kormányt és nem csak enyhe esőben jön elő.
A valódi probléma, hogy a munkafelvevő, nem autószerelő sok esetben. Raktáros ugyanez, de ott már nagyobb az esély rá.
-
ncc1701
veterán
Nekem azt mondtják minig a nepper spanok, h japó szívó benzinest vegyek, tartom is magam hozzá. A német teknikát hagyjam meg a kalandoroknak.
-
#90088192
törölt tag
Hello
A szomszedomtol hallotam eloszor ezt, de tobben is mondtak, mar a 80-as evekben is(attetelesen hallotam magam 84-es evjarataval), az hogy autoszerelo, az nem egyezik meg az alkatresz cserelo munkassal, es sajnos az utobbiak kerulnek ki az iskolakbol. Mert az autoszerelo tudja mi az a diagnosztika, az alkatreszcserelo meg csak azt csereli amit mondanak neki.
Még van hozzászólás! Tovább
Hirdetés
Percről percre
it Elindult a kriptokampány, hogy a svájci jegybank is tartson bitcointartalékot.
ma Húszezer forintért nem lő mellé igazából a Redmi Buds 6, de csak akkor az igazi, ha telefon mellé kaptuk ajándékba, mert akadnak jobb alternatívák a piacon.
it Gyakorlatilag újraindították az európai működést a stratégiai nehézségek után.
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Most már a Razernek is van vertikális egere
ph A Pro Click széria felhozatala bővült két vezetékmentes apparátussal, amelyekből az egyik megmaradt a hagyományos kialakításnál.
SDQHD felbontású monitor jött a JapanNext műhelyéből
ph A gyártó megoldása dokumentumokban sokat görgető irodistáknak és programozóknak jöhet kapóra.
Korábban érkezhetnek az új hajlítható Samsungok
ma Dél-Koreából olyan pletykák jöttek, melyek szerint kora júliusban, a tavalyi időpontnál hamarabb fogja a Samsung lerántani a leplet új Galaxy Z telefonjairól.
Új órát mutatott be a Vivo
ma A Watch 5 kompatibilis Android mellett iOS-szel is, könnyű és 22 napig is bírhatja.
Amerzone: The Explorer's Legacy - Íme a launch trailer
gp Negyed évszázad után visszatér Benoît Sokal játéka.
Nem tudja garantálni a TSMC a tiltólistás cégek kizárását
ph A vállalatnak nincs rálátása a teljes ellátási láncra, így közvetítőn keresztül ki lehet játszani az Egyesült Államok korlátozásait.
Profinak áll az Ulefone kétkijelzős Ultrája
ma Bemutatkozott az Armor 28 Pro, hamarosan megrendelhető.
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Clair Obscur: Expedition 33 teszt
- VoLTE/VoWiFi
- Ukrajnai háború
- Milyen HASZNÁLT notebookot vegyek?
- Spórolós topik
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Subaru topik
- Nem tudja garantálni a TSMC a tiltólistás cégek kizárását
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- További aktív témák...