Hirdetés

Egy maréknyi Ferrari

A szívem a vörösökért dobog. Formula1-ben amióta az eszemet tudom, a Ferrari-nak szurkolok. Egy darab Nvidia vga-m volt, a többi mint ATi. A telefonom is Vodafone-os. Valamint a (természetes) vörös hajú csajokért is oda vagyok :D De ebben a post-ban pár igen szép Ferrari-t szeretnék bemutatni.

Kezdjük a kevésbé legszebbel, a 365 GTB/4-el, nem hivatalos nevén Daytona. Pininfarina tervezte (pontosabban Leonardo Fioravanti). 1968-tól 1973-ig gyártották, 4.4l-es V12 motor hajtotta, ami már 41 évvel 352 LE-t tudott, és az autó 280 Km/h-s sebességre volt képes. 0-60 Km/h: 5.4s. A 80as évek nagy sikerű sorozatában, a Miami Vice-ban is volt egy Daytona, de az valójában csak egy Corvette alapra épített replika volt. Gondolom olcsóbb volt a Corvette-t törni, mint a Ferrari-t ;] Viszont ezt a Ferrari nem nézte jó szemmel, ezért a második évad végén összetörték a sorozatban, majd a harmadik évad elején kapott egy fehér Testarossa-t. Jaj szegény...

Tökéletes zenei albumok

Nagyon sok olyan albummal találkoztam, ami jó volt, tetszett, de a végét nem bírtam meghallgatni, mert az album közepére/végére már unalmas, semmi új nincs azokban a számokban. Ezek azok az albumok, amik általában több mint egy órásak (ugye a sok töltelék...). Viszont van pár olyan kedvencem, amit az elejétől a végéig, 100x is meghallgatnék. Ezeket szeretném bemutatni:

Kezdésnek a Discovery-t említeném meg Mike Oldfield-től. Még LP-n hallgattam először :) Azóta beszereztem FLAC-ban is. Minden szám bejön az albumról, de legjobban talán a "To France", "Tricks of the Light", "Talk About Your Life", "The Lake" tetszenek. (Hú mennyi "T" :) ) Ezek azok a számok, amikben Maggie Reilly énekel.

ATi HD4670 pencil VMOD leírás

Hosszas keresgélés után megtaláltam a ceruzás vmod-ot a Radeon HD4670-hez, ezt szeretném megosztani veletek. Ismét, kezdőknek ajánlott ezt az írást elolvasni :)

Pár dolgot leszögeznék még az elején: jó ha tudod, hogy ezzel ugrik a garancia, vagy legalábbis elveszhet. Azért fogalmazok így, mert a ceruzás modot teljes egészében ellehet távolítani, és utána olyan mintha hozzá sem nyúltak volna a kártyához.
Szóval mindenki ennek tudatában, és csak saját felelősségre moddoljon!

Először tekintsük át az elméletet:

A kártyán lévő feszültség ellátó IC-k típusa: GPU - uP6201BQ (VLP7AT), MEM - uP6101BU8 (VGB87H). Nézzük az uP6201BQ-t:

Lábkiosztás

Zalman CNPS9500 és E6700 polírozás

Hogyan polírozzunk?

Két hete felpolíroztam a processzor hűtőt, mely után nem várt eredmények születtek, ezért pénteken felpolíroztam a processzort is. Természetesen mielőtt hozzányúltam volna valamihez is, alaposan utánaolvastam a témának. Nagy segítségemre volt ez a leírás, valamint egy két részes Youtube videó is: [link] [link] Nem utolsó sorban a fórumban is nagy segítségemre voltak.
Továbbá ezúton is köszönet illeti helkis-t a csiszoló papírért :R

A polírozáshoz sík felület kell, a legjobb egy 20x30 centiméteres üveglap. Mivel nem akartam pénzt fordítani rá, egy képkeretből szedtem ki. Érdemes az asztalhoz rögzíteni két oldalú ragasztószalaggal, hogy ne mozduljon el polírozás közben. Olyannyira jól rögzíti az üveglapot, hogy eltávolításnál féltem hogy eltörik. Szóval csak óvatosan.

Tuning blog vol.2

Ma reggel 10-kor kezdtem a tuningolást. Megint nem volt túl hideg, csak 0°C. Délre már 3-4°C lett.
Először minél kisebb idle hőmérsékletet akartam elérni, ezért a procit 1.6 Ghz - 1.15V-al indítottam. Sok 6-os egymás mellett :D
Max üzem kategóriába akartam egy eredményt, de az nem jött össze. 3800 MHz (475*8)-el próbálkoztam, először bios 1.5750v, majd 1.5850v, végül 1.6V-al. Ezen a feszültségen 21 perc után újraindult, a magok hőmérséklete nem haladta meg a 74°C-t. Lehet hogy kevés a tápegység teljesítménye (FSP ATX-400PNF)?
Szóval Orthos-ról lemondtam, jöhetett a max. oc. Boot 400*10 - 1.65V-al, utána setFSB-vel növeltem az fsb-t 410 mhz után 2mhz-s lépésekben. 4150 Mhz-t (!!!) sikerült elérnem :C Majd ha nagyon hideg lesz és elborul az agyam, meglesz a 4200 is ;]
Végül a tegnap kimaradt 3DM05 tuningos eredmény, ahogy nézem az első a 4670-ek között :)

Tuning blog vol.1

Már régóta gondolkoztam rajta, hogy kihasználjam a tél nyújtotta előnyöket tuning terén, de eddig nem volt alkalmam kipróbálni. Sokan ilyenkor az erkélyre kiviszik a PC-t, vagy az ablakba rakják. Nos én az utóbbit választottam, mert erkélyünk nincs, az udvarra meg nem viszem ki :) (Bár most hogy így belegondolok, a garázsba kilehetne vinni a gépet...)
Fával fűtünk, úgyhogy egyedüli lehetőségként az maradt, hogy még begyújtás előtt állok neki tuningolni. Persze lehetne este 11 körül is, de a fene se akar reggelig fagyoskodni :B

Szóval a külső hőmérséklet 0°C volt, ideális a tuningoláshoz. Ilyenkor nem árt rendesen felöltözni, rajtam 2 zokni, termo nadrág, 2 pulóver volt, de az esemény végére már felvettem a télikabátot is :D

Íme pár kép:

PCI-e x16 vagy x4?

Tegnap felvetődött a kérdés a HD4670 topicban, hogy mennyivel lenne lassabb a videokártya, ha a PCI-E busz csak négyszeres sebességen megy a megszokott tizenhatszoros helyett. Nos, megnéztem.

Tesztkörnyezet:

Gigabyte P35-DS3P
Pentium Dual-Core E2160 @ 3 GHz (9*333 MHz)
Zalman 9500 LED
Kingmax 4x1GB DDR2 1066 @ 1066 MHz
MSI HD 4670 512MB @ gyári órajelek (750/1000 MHz)
Samsung SP1614C
Pioneer DVR-216D
LG 4166B
FSP ATX-400PNF
LG F700B

Szoftverek:

Vista Business SP1 (x86)
Catalyst 8.11

Hogyan teszteltem:

A Far Cry 2-ben teszteltem, két felbontásban - 1280x1024 és 1024x768, DX9 és DX10-ben, 2xAA-val very high-on. A driver balanced/kiegyensúlyozott beállításon volt. Jöjjenek az eredmények:

HD 4670 miniteszt Far Cry 2-ben

Most hogy kijött a 8.11-es Catalyst driver, csináltam egy kis tesztet, melyben a 8.10 hotfix driver-el hasonlítom össze.

Tesztkörnyezet:

Gigabyte P35-DS3P
Pentium Dual-Core E2160 @ 3 GHz (9*333)
Zalman 9500 LED
Kingmax 4x1GB DDR2 1066 @ 1066 MHz
MSI HD 4670 @ gyári órajelek (750/1000 MHz)
Samsung SP1614C
Pioneer DVR-216D
LG 4166B
FSP ATX-400PNF
LG F700B

Szoftverek:

Vista Business SP1
Catalyst 8.10 FC2 hotfix & 8.11

Hogyan teszteltem:

Két felbontásban - 1280x1024 és 1024x768, DX9 és DX10-ben, 2xAA-val very high-on. A driver balanced/kiegyensúlyozott beállításon volt. Nincs időm csinos kis diagramokat csinálni, ezért egy táblázatban adom meg az eredményeket:

Szülinapból tragédia...

Öten egy autóban, abból anya és lánya, két fiú, plusz egy lány. Anya és az egyik srác meghalt, a lánya gerincsérülést szenvedett, a másik gyerek jól van, a leányzóról nem tudni semmit. Ennyin múlik az élet, hogy beszáll-e az adott autóba, vagy sem... :(
Szerencsére én csak külső szemlélője voltam a balesetnek, de az biztos hogy ezek után meggondolom ki mellé ülök be.