Hirdetés

Otthoni AirPrint-el való küszködés. Hol a ki út??

Már az alaphelyzet is kifejezetten bonyolultnak ígérkezik. Van egy alap Cisco router, aminek SSID-je legyen A. Ebből megy az IPTV és egyéb dolgok. Nos a másik szobába ( panelról van szó ) , úgy tudok átvinni netet, ha az A router szobájában lévő fali UTP csatlakozó elé ( ami a falban megy át a másik szobába) berakok egy B nevű routert. Ezzel az internet probléma meg is lenne oldva egy asztali PC esetén - ami nincs, viszont van egy HP Officejet 4500-as nyomtató, ami nem rendelkezik AirPrint támogatással, viszont hálózatból IPHONE-ról már sikerült nyomtatni és ez is lenne a cél. Kényelmesebb lenne mindent a levegőből nyomtatni :) Azóta viszont egyik wifi képes eszköz sem látja a nyomtatót ( a B router reset óta ) Az A router ( ugye ami a fő istenség ) a 192.168.0.x tartományban éldegél. A B router pedig a 192.168.1.x tartományt foglalta el saját magának.
Kérdésem lenne, hogy miként oldható meg a probléma?

Opel Astra F 1993, egy hűséges társ!

A történet egészen 2003-ig nyúlik vissza, miután édesanyám Fiat Uno-ja úgy gondolta ideje megpihenni. Ekkor kezdtünk keresni autót, és főként a praktikusság volt elsősorban szempont. Az autót akkor hozták Nürnbergből, 990.000 ft volt az ára.
Az extrákról:
- sibedá' (tetőablak)
- ABS
- Blaupunkt magnó
- gyári kagylóülések
- na meg a szexi metálkék fényezés.
Mikor hozzánk került kb 120-130.000 km volt benne, nem emlékszem pontosan, mert 9 éves voltam. Az autó az örökkévalóság plusz egy napos motorral szerelt 1.6i 8v. Nem egy erőmű de a mai napig tudja a gyári értékeket, mint fogyasztásban, mint menettulajdonságokban. Teltek az évek az autóval, és sajnos volt vele probléma. 2x állt le alattunk az autó, egyszer kb' 2007-ben a semmi közepén meghalt a generátor ( ami ezeknél típushiba ). A tankot pontosan 5x(!!!) kellett cserélni - bár itt hozzátenném, hogy ez a mesteremberek hozzá nem értéséből is fakadt - mert mindig vákumot kapott és szétrepedt egy gyengébb illesztésnél.
Aztán elérkeztünk 2008-hoz, és ahhoz , hogy felköltöztünk Pestre, ahol anyukám nem igazán akart vezetni, így hát letettük a ház előtt az autót. Láttam, ahogy az enyészeté lesz az autó. A tipikus F Astra helyeken teljesen elrohadt az autó. 2010-nél és 164.000 km-nél járunk, mikor is építkezni kezdtünk vidéken, és szükség lett egy málhás szamárra. Bevontatták egy szerelőhöz, ahol megkapott mindent. Lakatolás, futómű javítás, szíjak, folyadékok, és minden amire szükség volt. A sok cuccolás és a rossz útviszonyok miatt, a hátsórugó kettétört, de ez is orvosolva lett. Ekkor én már 16 éves voltam, és ott vidéken elkezdtem vele tanulgatni, játszani stb' stb. 2011-ben meg lett a jogsim, az autó már felesleges lett anyámék számára és hát ki ha nem én, megkaptam :)
Itt indul tehát az én történetem. Elég sok helyre eljártunk vele, mert vagy kellett pakolni, vagy csak haverokkal jártunk ide-oda. Mivel nem sok pénzem volt, így a szervizelések kezdtek elmaradni, vagy házilagosan megoldódni. A 2. leállása már velem történt a Hungária körút kellős közepén. Vígan, boldogan ment, egyszer csak megállt a motor. Kiderült, hogy a gyújtásmodul halt meg, és szikra híján tolni lehetett. Miután meg lett oldva, végzetes probléma nem volt vele. Volt 2 kisebb koccanásom, ami nem igazán lett kilakatolva, így eléggé kezdett hajazni egy vasas, vagy lomis járgányra, de a dolgát tette. Olajat nem kell már az autóban cserélni, mert ő kiköpi, én meg utána töltöm. Ahhoz, hogy rendben legyen, meg kéne bontani a motort ami drága és nem is szeretném. Még így is 6-8 literrel eljár az autó!!! (Közel 20évesen, szerintem nem egy rossz érték). Sokszor utaztunk vele akár 500km-eket is gond nélkül, 5-en, nagy cuccokkal. Egyszer Budapest-Kaposvár, Kaposvár - Budapest útvonalat 4-en plusz egy 120kg-os nyerőgéppel tettük meg.
Gyűltek a kilométerek, meg a hibák, amivel nem tudtam mit kezdeni. 2012 nyarán elhúztam melózni, hogy a műszakit és a rendbetételt ki tudjam pengetni. Az autó teljesen ki lett lakatolva, mindenhol visszakapta a gyári fényezést, az első futóművet ki kellett cserélni, ugyanis szétesett. Az autó 188.000km-el került újra hozzám augusztusban, teljesen kiglancolva. Azóta megint sokat utaztunk vele hibák nélkül. Bár az elektronika produkál néha furcsaságokat. A hátsóajtóban a központizár egyszer jó, egyszer nem, a duda ugyanez. Na mindegy, majd kitalálunk rá valamit.
Jelenleg várjuk a telet, és a havat, hogy lehessen játszani újra. 196.896km-nél tartunk december 8-án, ami egy 20éves autónál egyáltalán nem sok.
Nekem a célom a 222.222 km, bár félek az elengedéstől, mert a 10 év alatt, és főleg az elmúlt
2 évben nagyon hozzám nőtt
(P:C)2010 tél(/P)

(P:C)2011 november (első koccanás)(/P)

(P:C)2011 tél . Azt hittük nincsen lejjebb, ez volt a vég, gusztustalan stb stb.(/P)

(P:C)2012 nyár a MEGÚJULÁS(/P)