Nos, az első félévet sok szerencsével még karácsony előtt be tudtam fejezni, így volt időm rápihenni a második félévre, amivel kapcsolatban megkaptuk a fejmosást, hogy na, ez már nehéz lesz. Nehezebb is volt, de még mindig nem érte el az igazán nehéz harmadik félév szintjét. Most bemutatnám pár sorban a második félév tárgyait:
Fizikai Kémia I
Ez a második félév tipikus ijesztgetőtárgya. Maga a tárgy nem nehéz, megérthető és felfogható. Sokat kell vele foglalkozni, én az előadásokra is végig bejártam, és elég sokat számolgattam. A kiegészítő konzultációk és számolási gyakorlatok kötelezők! Az első zárthelyin átmenni kötelező, mert utána már csak nehezedik. Itt felértékelődik az időmanagement, mert nem ez az egyetlen tárgy, ahol érvényes az előző kijelentés.
A számítások megértése fontos, de a zárthelyi után el is lehet engedni a példákat a félévre. Utána javasolt szépen lassan nekiállni a tételsor kidolgozásának, ami rövid, sok mindenben egymásra hasonlító tételekből áll,
de rengeteg anyagot felölel. Az ajánlott irodalom - tankönyv - mindent tartalmaz, amit a vizsgán kérnek. A miértek megértése a legfontosabb, rendszeresen az egész tananyagon átívelő kérdéseket tesznek fel. Ez a tárgy szóbeli vizsgás, szerencséből, tanulás nélkül nincs az az ember, aki átmegy. Ebből csodával határos módon négyes lettem.
Matematika A2c
Hirdetés
Ez egy nagyon gonosz tárgy - volt. A mi előadónk sajnos eléggé vontatottan és lassan magyarázott, igazi kínszenvedés volt arra figyelni, amit magyaráz. A tárgy nehéz feladatokat tartalmazott, köztünk igen sokakat elvágtak. Az első és a második zárthelyik anyaga nem túl nehéz, de a zh-ra kapott idő igen rövid volt (kevesebb, mint 10 perc / feladat), ez sok embernek problémát jelentett. Ez tipikusan egy olyan tárgy, ahol én nem tudok releváns információkkal szolgálni, mert a minket követő évfolyam már új előadót kapott. Ennek tükrében érdemesebb egy közvetlenül egy évvel előttetek járót felkeresni. Ez is gyakorlós tárgy, senki ne várja, hogy a szájába repül a sült integrál. Érdemes a Fizkém I-ből és ebből a tárgyból jobb jegyre hajtani, mert a kreditek kicsit több mint harmadát csupán ez a két tárgy adja!
Vegyipari géptan és vegyipari géptan gyakorlat
A tárgy előadásokból, rajzórákból és laborfoglalkozásokból áll. Nagyon kellemes emlékként maradt meg bennem, de nagyon sok emberben törést okozott, és nem sikerült teljesíteniük. A tárgy másik neve - más karokon - mérnöki alapok. Ez sokkal találóbb elnevezés, ugyanis ténylegesen olyan készségekre és ismeretekre helyezi a hangsúlyt, amit egy oda érkező műszaki beállítottságú embernek már ösztönösen "éreznie" kell. Az ábrázolás a térlátáson és a precizitáson múlik, de a konkrét méretek helyett itt az arányok elegendőek. A gyakorlati rajzos foglalkozások igazi relaxálós óra volt nekem, ahol mintegy rekreációs szórakozásként felfogva a feladatot, jól éreztem magam. Persze ehhez egy nagyon jó oktató is kellett, aki személy szerint Lukenics tanárnő volt. Őt érdemes választani, nagyon látni rajta, hogy tanítani és megértetni akar, nagyon jól magyaráz, és kedvesen javít. A laborra mindig van jegyzőkönyv előre, és beugró az elején. A beugrók sem nehezek, egy-két összefüggést vagy törvényt elég tudni. A beugrókat érdemes jól megírni, mert a jegybe beleszámít. A vizsgára mindenképpen keményen fel kell készülni, itt is tételsor van, amire össze kell szedni az anyagot. Nekem más jegyzetéből három nap alatt sikerült, de az pokoli egy három nap volt. Ha valaki saját jegyzetet akar, szerintem egy hét alatt nem áll meg a készülésben.
Általános kémia labor
Ez egy igazi, jó kis nevelő foglalkozás. A célja, hogy minden fontosabb laboratóriumi művelettel találkozz, és el tudd őket végezni, illetve hogy megszokd a biztonsági előírások betartását és a laboratóriumi környezetet. Kovács tanárnőhöz érdemes menni, mert nagyon segítőkész. Van egy "árnyoldala" is, ami végül is a hallgatók javát szolgálja hosszú távon: nagyon megköveteli a preciz, pontos, szép jegyzőkönyveket, amin könnyű eligazodni, és nem tartalmaz hülyeségeket.
A laborok hosszúak, előtte mindenképp érdemes egy jobb ebédet megejteni, és egy kis csendszobai relaxálást beiktatni, különben a végére már nagyon kilóg a nyelvük a kedves hallgatóknak. Nálam a kínai kaja vált be, mert nem terhelte meg annyira az emésztés a szervezetemet, hogy ne tudjak koncentrálni és mozogni, dolgozni. Ebből a tárgyból, ha valaki rászánja az időt és a figyelmet, lehet jó jegyet szerezni. Egy négyes nem elérhetetlen, bár akár az ötös is reális cél lehet, ha valaki a kezdetektől fogva maximalista.
Szervetlen kémia
"Ingyen kredit".Aki a középiskolában kampánytanult, itt most otthon érezheti magát. Két-három óra ZH előtti készüléssel összehoztam egy négyest. Gyakorlatilag a periódusos rendszert kérik fejből, és a különböző elemek különböző tulajdonságait, de elég felületesen. Érdemes már az elején egy felsőbbévestől egy használható jegyzetet szerezni, aztán más tanulására felhasználni az előadások idejét.
Kémiai technológia
A földi pokol, ahol a tanulás és a teljesítmény jelleggörbéi abszolút függetlenek. A zárthelyi egy lutri, a magyarázatok kielégítők, a diasorok kuszák tele hibákkal, a javítótanárok pedig olyanok mint az elektronok. A BME-n nehéz őket megtalálni, mert csak tartózkodási valószínűségük ismert. Ebből a tárgyból egy ponthatáros kettest sikerült összevakarnom úgy, hogy egy pótzárthelyin sem voltam. Nagyon érdekes dolgokról szól a tárgy, de az átadás módja nem jó. Nekem nagyon nagyon nagyon nem tetszett, és nagyon sajnáltam, mert tényleg hasznos és klassz dolgok vannak megemlítve. Ezt sem lehetetlen teljesíteni, de a legrosszabb összeszedett kreditjeim között tartom számon.
Fizika 1 Mechanika
A legjobb átlagjavító. Abszolút kellemes, a középiskolai fizikából vezet át az egyetemi matematika használatával az "itteni" világba. Itt már rendes levezetések, differenciálegyenletek vanak, amiket Bokor Nándor részletesen és szemléletesen elmagyaráz. Az előadásokra nekünk még nem volt kötelező bejárni, de érdemes volt, mert akinek fehér foltjai vannak fizikából, a szükséges megértést itt megszerezhette. A vizsga könnyű.
A feketeleves: a gyakorlati rész. Az első zárthelyin az évfolyam döntő hányada bukott. Kötelező óráról órára készülni és mindig képben lenni, illetve már a legelejétől kijegyzetelni a fontosabb összefüggéseket, megoldási módszereket. Nem árt ismerni a paraméteres metódusokat és az előforduló nehezebb matematikát igénylő megoldásokat is. A zárthelyik jegye az egészbe beleszámít, de egy harmad súllyal csupán. A vizsgával majd ezt lehet feltornászni, de szükség is lesz rá.
BMETE14AX15 Fizika 1 - Mechanika 4 1