Hirdetés

Nvidia Tesla P4 játékra avagy az GTX1080 8Gb ultra mini

Ismét egy érdekes kártya került hozzám, Tesla szériával már foglalkoztam és vegyes tapasztalatim vannak. Ezeket a kártyának nehezebb beállítani játékra mint az AMD megfelelőiket. Ennek oka hogy nvidia nagyon keményen tiltja ennek a használatát mind driveresen mind szoftveresen. Részben érthető hiszen nem akar konkurenciát saját magának a kiselejtezett, raktárból maradt kártyák játékosok felé elárasztásával. Gondoljunk bele egy szerverfarmon több ezer ha nem tízezerszám vannak ilyen kártyák és bizony mennek a szemétbe (jobb esetben hatékonyan újrahasznosítva, rosszabb esetben egy afrikai nyomortelep mellett brooklyn kályhában végezve).

Gondolom mindenki egy ITX méretű 1080-at várt, erre itt egy low profile egyslotos kártya. :DDD

A kártya alacsony profilú és eredeti környezetében "kereszthuzatos" hűtésű azaz kell neki aktív hűtés, később le is írom hogyan.

Hirdetés

Érdekes hogy maga a kártya egy asztali viszonylatban nagyobb kategóriájú GPU-ra épül, pontosabban teljes értékű vágatlan GP104-re ami kissé megvágva GTX1070-1070ti és teljes formájában 1080 kártyákon volt. Tehát elég furcsa ilyen méretben viszont látni, ráadásul egy slotosként.

Extra tápcsatlakozót nem találunk rajta, így be kell érni a PCIE csatlakozón keresztüli maxiumum 75w TDP-vel ami megint érdekes egy ilyen GPU-hoz. Ráadásnak a vram sem a nagy asztali kártyákon található GDDR5X hanem a visszafogottabb kevesebb sávszélességű de eleve kevesebbet is fogyasztó GDDR5.
Foglaljuk tehát össze, adott egy teljes értékű GP104 GPU amely limitálva van 75w-ra teljes kártyát nézve, egyslotos alacsony profilú hűtésre és jóval kevesebb ramsávszélre. Ilyen méretben GTX1050-et képzelnénk el. Techpowerup Tesla P4 specifikációk.

A kártyát alapból nem tudjuk játékra bírni, fent említettem hogy nvidia megkavarta kicsit. Szerencsémre van konkrét alapos leírás ennek megoldására.
Nvidia Tesla P4 and AMD RX 6400 – low profile graphics cards


A kártyának elég kevés követelménye van, above 4g decoding sem szükséges hozzá nem úgy mint a többi nagyobb Tesla kártyának. Viszont egy adott driver szükséges hozzá. Nyilván mivel nincs kimenete ezért kell mellé egy másik kártya is. Intel integrált megoldást nem igazán ajánlanám hozzá, tapasztalataim szerint azok enyhe lagot okoznak. (régebbi gépen nem is csak enyhét) Fontos hogy Nvidia tiltja több verziójú driver futtatását egy OS-en belül és bizony a Tesla drivere nem egyezik a GTX/RTX asztali driverekkel így ezen kártya mellé ezek nem használhatók de működik akár milyen AMD/Quadro kártyával.
Driverből 511.65-re lesz szükségünk.
Valamint rendszergazdai parancssorba beírni a maximum boost órajelét a kellő teljesítményhez:
nvidia-smi -ac 3003,1531

Teljesítményben fontos hogy ne egy nagy dög asztali GTX1080 kártyához viszonyítsuk mert bár GPU ugyan az de elég ha ránézünk a kártyára inkább egy hasonló méretű kártyával mérjük össze pl GTX1060/1650 vagy RX6400 (ezekből biztosan van low profile). Persze nyilván nem játékra készült de az nem akadályoz meg abban hogy kipróbáljuk arra is. Ugye mivel itt nincsen tápcsati és low profile ezért belerakható laposabb irodai gépekbe is, persze extra hűtést meg kell rá oldani.
Hűtésre két megoldás van, vagy leszedjük a kártya borítását és direktbe rakunk rá ventilátort vagy hátulról nagyobb nyomású ventilátorral fújatjuk át a kártyát. Igazából itt csak 75w-ról van szó így mindkét megoldást jó lehet.

Szétszedés, újrapasztázás:

A gyári paszta már betonkemény, a padok kissé kifolytak, meglehetősen puhák és törékenyek.


Samsung K4G80325FB-HC25
Ezek a ramok a 1070-es kártyákra kerültek (pl ASUS ROG Strix GeForce GTX 1070), érdemes megemlíteni hogy bizony itt jóval alacsonyabb órajelen járnak, feltételezhető hogy van bennük bőven tartalék.
Azaz a jelenlegi 1500-as órajel helyett, 2000 vagy ez feletti amire képesek lennének de persze nem tudhatjuk hogy most milyen időzítésekre és feszültségekre vannak belőve így semmi nem garantált.

Akkor pár teszt:
3Dmark Timespy, Superposition, Aida64



Vicces kissé hogy alig tesztelték a kártyát, és van még benne tartalék.

Még van hozzászólás! Tovább