Hirdetés

Mercedes A200 "gyorsteszt"

Nemrég jött a hír, hogy a MOL Limo bővíti a flottát újabb autókkal. Megörültem, hogy talán újabb e-Up-ok érkeznek, de sajnos nem, pedig tök jó lenne az az irány is - a sima Up automata váltóval egy igazi büntetés, aki vezette már, tudja, aki nem, az próbálja ki, sose fog olyat akarni (igaz, az nem is valódi automata, hanem csak egy robotizált manuális, úgynevezett bohócváltó).

Nadeszóval, nem elektromos kocsik jöttek, hanem prémiumok! Pontosabban Mercedes-Benz A200-asok. Kíváncsi lettem, mit tud egy prémium gyártó belépő modellje manapság, mert bár vezettem már Mercit, az egy E osztály volt, elég magas felszereltséggel, nem az a kimondott átlagautó (még Svájcban sem talán). Nehéz napom volt a gyárban tegnap, gondoltam, kipihenem egy kicsit kocsikázás közben, meg kiugrok az asszonyért meg a gyerekért a külvárosba. Szóval foglaltam egy limót, azt hegyibe.

Remek érzékkel sikerült a napot és az órát kiválasztanom, tegnap öt óra környékén borzasztó dugó volt _mindenhol_, késtem a nejemmel megbeszélt találkáról (aki házas, az tudja, ez nem jó ómen), de megértő volt, szóval nem voltak ideálisak a körülmények semmiképp sem, de amit tudtam, kipróbáltam. Képeket nem készítettem sokat, azt lehet a neten is látni, kettőt beszúrok azért.

Hirdetés

A kocsi szép, sokkal nagyobb és komolyabb, mint a magas építésű régi A osztály, ami mára alig kelt jobb benyomást, mint egy Smart. Nekem egy Hyundai i30 FD-m van, ez a Merci nagyobb annál, pedig elvileg egy osztállyal lejjebb van, na ennyit az osztályba sorolásról. Kívül az aktuális Merci dizájn, LED, meg satöbbi, sok-sok tervezői munka eredménye, szép, semmi különös.
Belül ellenben WOW hatás! Repülőre emlékeztető a kabin, ízléses króm és karbon minta itt-ott, tapintásmániásoknak (ahogy egy ilyen, 10+ miliós kocsiban lennie kell) puha ahol kell. Az általam vezetett kocsiban nem volt hagyományos műszerfal, a vezető előtt egy nem tapizós nagy kijelző, változtatható tartalommal, témázható, stb, középen pedig egy még nagyobb érintőkijelző. Ez is témázható, a ma már megszokott Mercis COMMAND vagy mi vezérléssel, tehát egy érintőpad a kardánalagút felett, de persze a kijelző közvetlenül is nyomogatható. Abszolút besza-behu, még a pár éves E osztályhoz képest is egy sci-fi belül. Kulcs nélküli indításos, tehát kiválóan passzol a Limo távnyitásos rendszeréhez: odamész, appban nyitsz, beszállsz, start gomb nyom, mész. Sokkal kényelmesebb, mint az Up, ahol a kesztyűtartóban van a kulcs. A belső térre nem vesztegetek kényelem és minőség szempontjából sok szót, Merci, kész.

Csak automata verzió van ebből a modellből, bár kormány mögötti váltófüles, de nem használtam, minek? Dugóban nincs értelme, és én abban voltam, 2 órát. A váltó alapban kissé kényelmes, plusz a motor 2 hengert le tud kapcsolni kis terhelésnél, ahogy észrevettem, ezt szereti is alkalmazni, mert néha elég fosch hangja lett és nem is akart menni, aztán gázra megindult. Gengszterváltós, amit én nem szeretek, ezt főleg, Mercihez méltatlan joghurtospohár-műanyag a karja.Különösen méltatlan ez a többi gombhoz stb képest, amik olyanok, mint egy régi gép, pl rádió kezelői, szép, míves billenő és tekerhető gombok, van súlyérzetük, a váltó meg... tré, na.

Elektromos a kézifék, tán Merci specifikus, de szerintem szar helyen van, a kormány mellett bal oldalt, a világításnál. Miért nem a kardánalagúton, ahol pl a VW autóin? Ja, persze, ott 18 egyéb gomb van, parkolóasszisztenshez, meg vezetési módhoz, amit kb egyszer fog a tulaj használni. Amúgy _minden_ asszisztenses, elektronikus, stb: írja a sebességhatárt a kijelzőn, bár szerinte mehettem volna 90-nel a Budafokin (de jó lenne), kamera hátul (a dugóban folyton sipákolt, mikor egy motoros a sorok között haladva túl közel jött, mintha bármit tehettem volna ez ellen), szóval 2 perc után már ezt is kinyomnám.

Milyen vezetni? Nagyon csendes, ez az, ami először feltűnik. A motorzaj alapból nem sok, persze merészebb gyorsításnál azért hallható. A futóműzaj szinte nulla, a csillapítás baromi jó, a remek pesti utakból nem sokat érezni, persze később a szervizben azért lesz ennek böjtje.Az autó viszont lomha. Start-stop rendszeres, ez egy dolog, nyilván azzal nincs gond, de a nevével ellentétben ez nem egy 2000, hanem egy 1300 köbcentis motor. Igaz, hogy 160LE, de egy lomha dög alapból. Pirosnál indulásnál nincs benne semmi húzás, hacsak nem padlózol, de városban, dugóban nem padlózol. Alul tök halott, a módokat nem próbálgattam, de többet vártam: nem sportkocsit, de nem ennyire lyukas kisturbós viselkedést.

A nagy (10+10 colos) kijelzős fal tényleg szuper, a felbontás, a tartalom, a kezelés nagyon jó, a navi fos persze, mint minden, ami nem Waze, vagy legalább Google Maps. Valami okostelefon kapcsolatot tud, de idő hiányában nem próbáltam. Ami nagyon bejött, azok a kis geek finomságok, mint pl jelzi a fék és a gáz aktuális állását, százalékos szinten:

Összességében szép, belül egyszerűn szájenfiksön, soksok megszoknivaló elektronikával, főleg ha egy régebbi autóból ülsz át, prémium meg minden, de ezzel a benzinessel nem kéne.

A végére egy tré mobilos fotó a dugóban állva a naplementéről, illetve az igénytelen fóliázásról :)

Még van hozzászólás! Tovább