Hirdetés
Aki olvasgatta az előző bejegyzésemet, az tudhatja, hogy robogóval járok dolgozni. Amit nem tudhatnak, hogy ez egy Gilera Runner 50-es lenne. Múlt héten megvolt az öröm, kicseréltem a lekopott gumim egy új Continentalra, ám az öröm nem tartott sokáig: a település végén megszűnt a hajtás, a motor nem ment tovább. Gyorsan körbeérdeklődtem itt a fórumon, első blikkre variátor szíjat mondtak, ami később bebizonyosodott, nem gyengén elhasználódott.
A kép közepén jól látszik a kisebb keresztbordás szíj, melynek később szerepe lesz (a rossz képért bocs, a telefonom kamerájával problémák vannak)...
Nézegettem hát a szíjakat, hogy mit érdemes venni, van-e értelme a kevlárosnak, vagy elég a sima. Sok oldal információi alapján arra jutottam, hogy megéri befektetni egy kevlárosra, mert igaz, hogy nem versenymotor, vagy tuningolt, de strapabíróbbak, mint a hagyományos társaik. Megrendeltem, megérkezett, öröm volt, és boldogság. Egy darabig. Miközben szedtem szét, találtam egy kisebb szíjat, néztem, hogy az olajpumpát hajtaná. Semmi gond, rendelünk egyet, addig meg keverem magamnak, amíg leérkezik, most hétvégén meg beszerelném.
Kicseréltem hát a variátort, összeraktam, próbaút, és instant elélvezés. Lehet a robogóval lassan menni, nem kaparva indul el, hanem szépen, egyenletesen, és végig húz. Sajnos a tesztúton észrevettem, hogy nagyon megy felfele a hőfok, így le is álltam vele. Ahogy nézegettem, sajnos az a kis szíj, ami az olajpumpát hajtja, az hajtja a vízpumpát is. Az örömöm nem volt felhőtlen, mert még mindig nem tudok vele munkába járni, és még mindig nem 100%-os. Viszont a jó hír az az, hogy magának a motornak nem lett semmi baja, valószínűleg a szíj szakadása szakította el a pumpa szíját.
Tehát most ~35000 forint elköltése után ott állok, hogy holnap megjön az az egy darab szíj (ami vicc, mert közel 4000 forint), és boldogan róhatom a kilométereket a robogóval. Még nyár végére tervezem, hogy lefújom, mert a múltkori bukásom alkalmával gyakorlatilag egy karc nélküli elem nem maradt...