OLED Televíziók - témaösszefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] Űrhajózás 2023 - Összefoglaló írás
- [Re:] [V.Milán:] Fessünk újra rollert! P2.
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] Bakancslista Route 66 Chicagótól Los Angelesig 3.
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
A Dynamic Tone Mapping állítólag figyeli a tényleges csúcsértéket, és a mastering display peak white (és/vagy más metaadat, mert van még pár hasonló, amit ritkán említünk, és még kaotikusabb, hogy a gyakorlatban melyik lejátszó/TV mit csinál, vagy épp nem csinál velük) helyett az egyes képkockák/jelenetek alatt, és ezt veszi figyelembe a roll-off / cut-off pontokhoz.
Állítólag már 2016-ban is ezt csinálta a Dynamic Contrast / Low állása, de az is egyértelműen mást csinált. 2018 óta van rá külön menüpont, de ránézésre most is valami hasonlót csinál, mint a régi DC / Low állás: gyakorlatilag a teljes kontraszttartományra kiterjedő dinamikus vezérlés, ami a sötétszürkétől a legvilágosabb foltokig, pillanatnyi képkocka kontrasztátfogástól függetlenül is mindenbe belenyúl egy kicsit (vagy nem csak kicsit).
Viszonylag egyszerű ezt megnézni: indíts el egy 1000 nit-re master-elt filmet (az nincs messze a 700-tól, amivel a TV számol, mint névleges érték), keress egy sötét jelenetet (ahol tuti, hogy nem megy 100 nit fölé a legvilágosabb folt), aztán kapcsolgasd ki/be. Próbálhatod statikusan, vagy rövid jelenettel infinite loop-ban (ugyan az lesz). Szaladgálni fog tőle TRC, változik a kép olyan olyan tartománya olyan körülmények közt, amik Ki állásban "tökéletesek" (feltéve, hogy pontos a gyári kalibráció, vagy egyedileg kalibráltad a képmódot), de Be állásban elcsúsznak.
Ha akarod, következő lépésben hasonlítsd össze a HDR10 és Ki, HDR10 és Be, illetve a DolbyVision képét (ha meg tudod oldani ugyan azt a jelenetet ebben a három állapotban ugyan azon a TV-n, lehetőleg egy forrásból). Melyik HDR10 mód hasonlít jobban a DV-re: DTM Ki, vagy DTM Be?
Ha >>700 nit (pl. 4000) a mastering peak, az picit más lehet, de ha a DV-t tekinted referenciának, és a sötét árnyalatokat nézed (én azokra vagyok inkább háklis, attól veszik el a "kontrasztélmény" és a perspektíva hatás is, ha kivilágosodnak vagy feketébe buknak az árnyékok), szerintem akkor is azt mondhatod, hogy felesleges dolgokat csinál a DTM. Még ha ránézésre összességében tetszetősebb is esetleg, akkor sem pont az történik, amit a leírás alapján várnék.
Minden esetre megnéztem: a C8-on nem került be semmi új menüpont a HDR / Game képmód alá. Viszont most látom, amit valaki már említett: valamiért ki van szürkítve a fehéregyensúly csúszka (mint mikor CalMAN-el van DDC-n át kalibrálva, csak épp nekem nincs a HDR Game mód, mert a HDR Technicolor-t használom játékra is PC címkével).
Ezt pedig meg kéne nézni jobban, de első ránézésre mint ha javították volna a DolbyVision TRC-t (nem bukik be a sötétszürke feketébe). -> Ezt most azért írom, mert fentebb javasoltam, hogy tekintsd relatív referenciának a DV módot a Ki/Be álláshoz, viszont több firmware-el is el van csúszva a DolbyVision képe is (bizonyos verziókban annyira, mint a HDR10-é és SDR-é is, de van amelyikkel jobban, szóval ).
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."