Hirdetés

2024. május 18., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Digitális fényképezés  »  Objektívek topikja (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2014-12-12 17:21:36

LOGOUT.hu

Az objektívekre két nagyon fontos adat jellemző, melyek alapján rendszerint azonnal be lehet őket sorolni. Ezek az objektív fényerejét és gyújtótávolságát jelző számok.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#4401) pitman válasza clayman (#4391) üzenetére


pitman
őstag

Az nem normális, ha 1,6m-nél (ha tényleg annyi volt) ilyen képeket kapsz. Közelponton sem volna szabad ilyet csináljon, legfeljebb nem ott lenne éles, ahol szeretnéd (vagy előtte, vagy mögötte, de valahol élesnek kellene legyen).

(#4402) Zebu válasza kiskornel (#4400) üzenetére


Zebu
addikt

Köszi a felhomályosítást! :R

(#4403) Oracle


Oracle
senior tag

Hello!

450D-hez szerintetek ez az obi jó választás? 100mm f/2.8- EF Macro USM

(#4404) Stitch válasza Oracle (#4403) üzenetére


Stitch
őstag

Makrózni mindenképpen. :)

Arra figyelj, hogy nagy nagyításnál (>0,5) akár egy centiméternél is kevesebb lehet a mélységélesség, rekeszelj és/vagy használj állványt, támasztékot.

(#4405) Oracle válasza Stitch (#4404) üzenetére


Oracle
senior tag

Köszi! Teszteket nézegetve azt írják, hogy portrézni is egész jó. :)

(#4406) Stitch válasza Oracle (#4405) üzenetére


Stitch
őstag

Simán, de azt csakis nyitott rekesszel. :)

(#4407) kiskornel válasza Oracle (#4405) üzenetére


kiskornel
addikt

Nekem történetesen 100 2,8 macrom van. Imádom! Nagyon jó.
Macrora tökéletes. Akár 1:1-es crop is mehet vele, annyira jó képe van.
Portrézni kis fény mellett? Lehet vele, bár nem erre tervezték.

http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/

(#4408) Mercutio_ válasza Oracle (#4403) üzenetére


Mercutio_
félisten

Esetleg egy SIGMA 105 F2.8 EX DG Macro-n is érdemes lehet elgondolkodni :U

Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP

(#4409) Reset Elek válasza kiskornel (#4400) üzenetére


Reset Elek
aktív tag

Na ez jo nagy hülyeség...
Ezek szerint elég lenne mindent ISO 100-on fotózni, aztán majd fotosppban helyrehozzuk :DDD
Esetleg ha megemlékeznénk a töltéscsatolt érzékelők tápfeszültségéről, akár olyan kontextusban is, hogy hogyan függ ettől az érzékenységük és a jel/zaj arány, akkor talán közelebb jutnánk a megoldáshoz.

Az elmélet és a gyakorlat viszonyának elméletét már jól ismerjük a gyakorlatból. Indoklás nélkül a hozzászólásod csak a ''vélemény'' szintjét éri el...

(#4410) Chapel


Chapel
addikt

Üdv!

eltudná nekem valaki magyarázni h mi az összefüggés egy obi fényereje és mélységélessége között?? Tehát h az 1.2 -es obiknak baromi kicsi ált. a mélyséélességük...ez miért van?

Fotó: https://www.flickr.com/photos/mr_chapel/

(#4411) Papichulo válasza Chapel (#4410) üzenetére


Papichulo
tag

Hát azért mert 1.2es rekesz az nagyon tág és minnél tágabb a rekesz annál kisebb a mélységélesség.Az 1.2es obinak lereteszelve ugyanúgy nagy a mélységélessége mint bármelyik másik objektívnak.

Fotóim: http://www.flickr.com/photos/papichulooo

(#4412) kiskornel válasza Reset Elek (#4409) üzenetére


kiskornel
addikt

Igen, tápfeszt is emel... és?.. sokkal többet számol utána.

De én nem akarom a bolha f***án a pattanást is kielemezni, mert hülyeség. ISO egy emulált dolog a digit technikában és kész. Elég ennyit tudni...
Nem kell professzori diszertációt írni abból...

[ Szerkesztve ]

http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/

(#4413) jeki


jeki
csendes tag

Sziasztok!

Nikon D40-hez melyik objektívet ajánlanátok a kettő közül?

Tamron Nikon 18-200/F3.5-6.3 XR Di II LD ASP IF Macro

vagy

Nikon 18-105/F3.5-5.6 AF-S DX ED VR

Főleg nyaraláskor/utazáskor használom a gépet, néha elmegyek "csak úgy" is fotózni. Beltérben elvétve családi összejöveteleken.
A VR szerintem épp kárpótol a kisebb teléért, de melyiknek szebb a képe?

Előre is köszönöm.

jeki

-

(#4414) johnjohn válasza jeki (#4413) üzenetére


johnjohn
addikt

A Tamron kiesik, mert nincs benne motor, és a D 40 vázzal csak manuális fókusz lesz.
A 18-105 VR egy jól sikerült darab, és az ára is finom.

(#4415) Oracle


Oracle
senior tag

Canon 100mm f/2.8- EF Macro USM vagy Sigma Canon 150/2.8 EX DG APO :F 20k a különbség...

(#4416) philoxenia válasza kiskornel (#4412) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Minden elektromos eszközben a jel erősítése rontja a jel-zaj viszonyt. Ha esetleg kevésbé, akkor jobb az erősítő, vagy tisztább a jel. Tudtommal az AD átalakítás a kiolvasás után történik, tehát nem mindegy, mekkora az érzékelő érzékenysége, amit gondolom ISO emeléskor megemelnek. Az érzékenység emelése növeli az alapzajt nyilván. Ha nem így lenne, akkor nyilván az ISO 12800 lenne az alapérzékenység minden gépnél. Esetleg próbáld ki a gyakorlatban. Föltett sapkával. /az objektíven :D / csinálj egyperces expot ISO 100-on és a max érzékenységen, majd nézd meg a zajt.

mod: off

[ Szerkesztve ]

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#4417) Degeczi válasza kiskornel (#4400) üzenetére


Degeczi
nagyúr

"Ha az ISO-t állítod, attól még az érzékelőre jövő fény ugyanannyi lesz, az átalakított szám is ugyanaz lesz, mindig, viszont az értékek felszorzódnak a feldolgozás során. Minél nagyobb számmal szorzod meg (növeled az ISO értéket), annál zajosabb, de világosabb lesz a kép"

itt már a szoftveres ISO emelésről beszélsz!
alapos mérésekkel jól elkülöníthető, meddig történik tényleges érzékenységnövelés, és hol lép be egyszerű szoftveres szorzás

mivel ez jócskán függ a pixelmérettől, kompaktoknál ez elég hamar megtörténik, DSLR-eknél azonban más a helyzet, amint az pl. a Clarkvision méréseiből látszik: pl. a Nikon D50 valahol ISO 1400 környékén éri el az "egységnyi erősítés állapotát", csak onnan kezdve lép be szoftveres szorzás, míg pl. a Canon S70 kompakton már ISO100 fölött is

(#4418) pitman válasza Degeczi (#4417) üzenetére


pitman
őstag

A kollega csak annyit mondott, hogy a kapott értékek "felszorzódnak" a feldolgozás során (ezt csinálhatja a gép hardverből és szoftverből is, illetve ezek kombinációjában). Amint a szenzor alapérzékenységétől eltérő érzékenység kerül beállításra, ott valamilyen manipuláció fog történni a jellel (alapérzékenségen is történhet/történik de ez jelen esetben más kérdés).
A végeredmény már csak az egyes komponensek minőségétől/paramétereitől fog függeni.
Szeritnem.

(#4419) philoxenia válasza pitman (#4418) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Az, hogy az érzékelő jelét szorozza föl a feldolgozás során /digitális átalakítás után/, vagy az érzékenységet az erősítőt nagyobb teljesítményre sarkallva növeli például, szvsz nem ugyanaz...

CCD működése, ha jól értem, a kompaktokban pl. eleve nem teljesen ugyanolyan CCD-t használnak, mint a DSLR-ekben.

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#4420) Degeczi válasza philoxenia (#4419) üzenetére


Degeczi
nagyúr

nem bizony: a már átalakított számérték szorzása dinamikavesztést jelent

ha pl egy érzékelő max tényleges érzékenysége 1600, azt ugyan lehet 1 FÉ alexpóval és 2-vel szorzással 3200-ként használni, de a dinamika is 1 FÉ-vel csökken

(#4421) gardener


gardener
senior tag

Lehet hülye kérdés,de ne ítéljetek el érte :B :Sigma 10-20-al buszból,mozogva, éjszaka, városrészleteket, lehet valamilyen beállítással fényképezni. Vagy semmi esély rá IS hiány mozgás,stb miatt? Vagy van valamilyen trükk?

(#4422) Stitch válasza gardener (#4421) üzenetére


Stitch
őstag

Tényleg elég hülye kérdés. ;] A lehetőségekhez mérted old meg majd a feladatot, így előre nehéz bármit is mondani, ezt azért olvasd át. A bemozdulást a záridő megfelelő megválasztásával kerülheted el (ISO egekbe szökik), ha a kék órát fogod ki, akkor nagyobb esélyed van használható képeket lőni. Most így hirtelen egy olyan kép fogalmazódott meg bennem, hogy kihajolsz a busz ablakán (már ha lehet) nagylátószöggel, beleveszed az ablakban visszatükröződö eget, ez lesz a fix pont, a kép másik oldalán pedig hagyod bemozdulni a dolgokat, ehhez persze sokmindennek össze kell jönnie. :D

(#4423) philoxenia válasza gardener (#4421) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Ha a busz mozog, akkor szép csikos képeket kapsz szerintem, ha csak Te mozogsz, akkor ne mozogj! ;]
A buszból fényképezés még nappal is elég nehézkes, a turistabuszok ablakai általában már fóliázottak, azokon keresztül igazán használható képet csak esetlegesen lehet csinálni. Nekem ragyogó napsütésben Krétán talán harmincból egy-kettő nevezhető használhatónak.

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#4424) pitman válasza philoxenia (#4419) üzenetére


pitman
őstag

Senki nem mondta, hogy ugyanaz. A végeredmény sem lesz ugyanaz, csak hasonló.
Én csak annyit mondtam, hogy az alapérzékenységtől eltérve hardveres és/vagy szoftveres mókolás fog kezdődni. (Ez pedig a korábban említetteknek megfelelően "felszorozza" a jelet, az már mindegy, hogy milyen módon.)

(#4425) gardener válasza philoxenia (#4423) üzenetére


gardener
senior tag

Tehát összefoglalva: Üljek be a sofőr mögé. Egyik kezemben egy fotós szettel, másik kezemben egy fegyvernek látszó tárgyal.... ;]
Egyébként meg 1,5:30 hoz esélyem van (nappal) :(( és nem az obin, vázon vagy a fotóson múlik

(#4426) philoxenia válasza gardener (#4425) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Mozgó busz ; Álló busz a képeket csak leméreteztem és ezek még a legjobbak közül valók. :(

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#4427) Reset Elek válasza kiskornel (#4412) üzenetére


Reset Elek
aktív tag

Jo, jo persze, nem kell a bolha faszán a ****-nást is kielemezni.
De ilyen hozzáállással ne kezdj el magyarázni olyan dolgokról, amiknél pont ezek a hangyaf***nyi dolgok számítanak.
Pláne ne hülyeséget.

A többit már úgyis elmondták.

Az elmélet és a gyakorlat viszonyának elméletét már jól ismerjük a gyakorlatból. Indoklás nélkül a hozzászólásod csak a ''vélemény'' szintjét éri el...

(#4428) lesaux válasza Reset Elek (#4427) üzenetére


lesaux
veterán

bolha faszán a ****-nást ;]

Néprajzos kislányok népdalt gyűjtenek. Kérlelik a falu legöregebb emberét, énekelne már nekik valamit. A bácsi szabódik:
- Jaj, kislányok, én csak olyan disznó nótákat tudok ám!
- Nem baj - mondják a lányok bátran -, tessék csak énekelni, és ahol disznó, ott tessék azt mondani, hogy "hüm-hüm".
Az öreg beleegyezik és rázendít: - Csavaros a, csavaros a hüm-hüm fasza.

(#4429) kiskornel válasza Degeczi (#4417) üzenetére


kiskornel
addikt

Direkt figyeltem rá, hogy ne írjam bele, mikor történik a DA átalakítás. Ha előtte növeled az erősítést, majd utána alakítasz át digitre az elvileg egyenlő azzal, ha előbb átalakítasz, majd aztán szorzol. Elvileg, mert hogy nem végtelen felbontású a DA konverterünk.

Egyes egyedül azért van szükség ISO emelésre, hogy a szinten tarthassuk a záridőt vagy a blendét.

Ha a záridő nem számít, akkor ahogy azt a kollega mondta elég ISO100-on fényképezni mindent. 1FÉ, az mindenütt 1FÉ. Növeld kétszeresére a záridőd és nem kell ISO100-ról ISO200-ra lépned.

Ez valóban félreérthető a mondandómban:
"Ha az ISO-t állítod, attól még az érzékelőre jövő fény ugyanannyi lesz, az átalakított szám is ugyanaz lesz, mindig, viszont az értékek felszorzódnak a feldolgozás során. Minél nagyobb számmal szorzod meg (növeled az ISO értéket), annál zajosabb, de világosabb lesz a kép"

[ Szerkesztve ]

http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/

(#4430) philoxenia válasza kiskornel (#4429) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

A mondandód elején írtak csak zajtalan erősítőre lennének igazak, márpedig olyan nincs, sőt a zajt nyilván a megvilágítás erőssége is növelheti, ha a túlcsordulást még nem is éri el a cella esetleg. Befolyásolja a hőmérséklet is az erősítő zaját, mert minden félvezető zajosodik a hőmérséklet növelésével stb.

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#4431) Degeczi válasza kiskornel (#4429) üzenetére


Degeczi
nagyúr

nem egyenlő:
ha előbb alakítod át digitálisra, és utólag szoftveresen szorzod föl, akkor már az AD átalakító felbontását, kvantálási lépcsőfokait szorzod föl, és nem használod ki a lehetőségeit úgy, mint azt analóg erősítéssel tennéd

amikor nem fényt, hanem pl. hangot digitalizálsz ugyanerről van szó: egy mikrofonszintű, pár mV-os jelet nem egy nagyságrendekkel kevésbé érzékeny vonalbemeneten digitalizálsz - pedig ott is megtehetnéd, h utólag szorzod föl szoftveresen...

de az a zajt is roppant mód megnövelné, dinamikát is hazavágná - hiszen olyankor a 16 bites AD konverteren mondjuk csak pár bitnyi tartományt használnál ki

ezért a jelszintet még az analóg fokozatban érdemes annyira növelni egy mikrofonerősítővel, h az a lehető legjobban használja ki az AD átalakító felbontását, persze úgy, h még ne is csorduljon túl

a fényképezésben is erről van szó: ha hosszú expóra nincs mód mondjuk állványhiány miatt, inkább a helyszínen érdemes ISO-t növelve kb. helyes expót elérni, semmint egy alexpós képet utólag szoftveresen fölszorozni, mert az sokkal gyengébb eredményt ad
(föltéve, h a kamerán belüli ISO emelés még az analóg fokozatban történik, és nem már ott is egyszerű szorzással, mint az különösen a régebbi kompaktoknál gyakori)

(#4432) kiskornel válasza Degeczi (#4431) üzenetére


kiskornel
addikt

Dege: Hey! Ne csak olvassa! Érteni nem kell?! Nézd meg, mire írtál mit!

Idézet előző hsz-emből:
"elvileg egyenlő azzal, ha előbb átalakítasz, majd aztán szorzol. Elvileg, mert hogy nem végtelen felbontású a DA konverterünk."

És utána leírtad ua. amit én írtam! Heh!

Phil: Zajviszonyrol utóljára nem írtam, de igazad van, zaj az sajnos van.

http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/

(#4433) Degeczi válasza kiskornel (#4432) üzenetére


Degeczi
nagyúr

itt gyakorlatban létező, többnyire 12 bites átalakítókkal szerelt kamerákról beszélgetünk - mi értelme elméleti filozofálásnak sosemvolt, végtelen finomságú konverterrel kapcsolatban?
ha egy elmélet nem igazodik a gyakorlati lehetőségekhez, mit sem ér...

(#4434) Chapel


Chapel
addikt

....itten má nagyon belevagytok menve a témába :DDD

relax :K

Fotó: https://www.flickr.com/photos/mr_chapel/

(#4435) Olivair


Olivair
csendes tag

Szerintetek melyik jobb obi?
Sigma 105mm F2.8 MACRO EX DG
vagy
Tamron SP AF 90mm f/2.8 DI 1:1 Macro?
az áruk naggyából hasonló...

(#4436) kiskornel válasza Degeczi (#4433) üzenetére


kiskornel
addikt

A te kedvedért, csak hogy lásd, mi az, amikor utólagosan ISO korrekciót végzel (szoftveres ISO)

balról jobbra ugyanazon blende (6,3) és idő(0,5s) beállítással iso200, iso400 és iso800 katt. A képek 1:1-es crop, rawból. Utólag Digital Photo Professionalba semmi változtatás, csupán az FE értéket emeltem fel, iso200-nál +2FE; iso400-nál +1FE; iso800-nál nincs változás, vagyis egy szintre lettek hozva.

Ez az marha nagy zaj. :C Méghogy nincs tere a szoftveres korrekciónak. És akkor még nem is használtam a zajszűrőt!

http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/

(#4437) Degeczi válasza kiskornel (#4436) üzenetére


Degeczi
nagyúr

köszönöm, ragyogó példával támasztod alá azt, amit el is felejtettem említeni: a színek torzulását!

a zaj sokmindentől függ, csak egy tényező a sok közül - nem minden kamerát érint egyformán

de a dinamika csökkentése törvényszerű, és valóban: a sötétebb árnyalatokból digitálisan fölszorzott színek is végképp ritkán olyanok, mint egyébként helyesen exponálva lennének

(#4438) BEE válasza Olivair (#4435) üzenetére


BEE
addikt

Az a Tamron a legjobbak egyike, mindenképp azt venném.

BEE

Fradi volt, Fradi lesz, amíg a földön ember lesz !

(#4439) jorden06


jorden06
senior tag

Hali!
D80-hoz:
- 18-70
- 18-135
- 18-105
obik közül választanék. Szívesen fogadnék inkább objektív, mint szubjektív véleményt, de persze örülnék a saját tapasztalatnak is. Valószínű legtöbben a 18-105öt fogjátok ajánlani, de azért jó lenne a többiről is pár komment. Melyik miben jár az élen, és miben nem.
Előre is köszi a válaszokat :R

(#4440) achim77


achim77
csendes tag

Sziasztok elnézést ha ezzel a kérdéssel megbántok valakit nem direkt van. Lehet-e egy ilyen felszereléssel ilyen képet csinálni.

[IMG:/dl/upc/2009-02/08/184070_lfzfae2pwlypgqlb_medium.jpg][/IMG]

Fényképezőgép típusa Canon 350D
ISO érzékenység 800 és 1600
Fókusztávolság 600mm
Rekeszérték f6
Záridő 20 és 180 sec
Objektív 600mm-es távcső
Állvány EQ3
Képmanipuláló szoftverek IRIS, IP, NI

(zsenialis!! nem gondoltam volna, hogy egy 6oo as obival ezt le lehet fenykepezni

Válasz:
Köszönöm szépen.
Most nagyon jó áron elérhetőek a 80/600-as obik.
Azokkal is hasonló képeket lehet készíteni )

[ Szerkesztve ]

:)))))))))

(#4441) Reset Elek válasza achim77 (#4440) üzenetére


Reset Elek
aktív tag

Állvány EQ3

Ez mi is?

Az elmélet és a gyakorlat viszonyának elméletét már jól ismerjük a gyakorlatból. Indoklás nélkül a hozzászólásod csak a ''vélemény'' szintjét éri el...

(#4442) achim77


achim77
csendes tag

Nem tudom én se. Csak arra vagyok kiváncsi hogy lehet-e ilyen fotókat csinálni.
Mert nekem is volt egy (csilagászati) távcsövem a holdat nagyon közel hozta de ilyen ködöt nem találtam vele.
Ennél egy picit távolabbi képet láttam a távcsővel.

[ Szerkesztve ]

:)))))))))

(#4443) johnjohn válasza Reset Elek (#4441) üzenetére


johnjohn
addikt

Az EQ 3 az egy félprofi állvány tükrös Newton teleszkópok alá,valószínűleg ezen volt a távcső, amire a gépet ráapplikálták fotózáshoz. Amúgy van külön téma az asztro fotózáshoz.
EQ 3

[ Szerkesztve ]

(#4444) Stitch


Stitch
őstag

Na végre valami.. :C

A Canon remélem egy 30/1,8-cal rukkol elő hasonló áron. :R

(#4445) Bubanc válasza clayman (#4391) üzenetére


Bubanc
aktív tag

szerintem ne próbálgasd többet, hanem vidd el Camera Kft-hez, ahol ingyen bevizsgálják, és ha nem hibásan működik a géppel az AF akkor max egy 10-esért korrigálják (érdemes elvinni az összes lencsédet, és kiderül, hogy a vázat érdemesebb állítani, vagy az obit)

AMD for(n)ever s754, a világ már csak ilyen, nem lehet bárhova bármit bedugni...

(#4446) Olivair


Olivair
csendes tag

hali
bocs az idióta kérdésekért de még igen amatőr vagyok
szerintetek melyik jobb obi?:
sigma 17-70/2.8-4.5 vagy sigma 28-70/2.8
kitobi helyett szeretném, csak nemtudom hogy mire elég az a 28mm és elég fontos lenne az ára (100k alatt)
sony a200ra lenne csak nem tudom hogy megéri-e a 28mmes kompromisszum a fix fényerőért
(szeretnék továbblépni az éppenhogy elég 18-50es sigmáról :D)

előre is köszi a válaszokat!

(#4447) Degeczi válasza Olivair (#4446) üzenetére


Degeczi
nagyúr

:F
azt csak magad döntheted el, mennyire fontos a nagylátószögű tartomány: van, akinek tényleg nem, de a többségnek nagyon is...

fogsz pl. egy exposureplot programot, és megnézed a képeid mekkora százalékánál használtál nagylátót

de szerintem teljesen nagylátó nélkül nagyon kevesen boldogulnak, legföljebb egy külön szupernagylátót (10-20, 12-24) használva

(#4448) Olivair


Olivair
csendes tag

csak van amit nem értek:
sigma 17-70 Látószög*: 72,4-20,2° (*Sigma SD formátumnál)
sigma 28-70 Látószög: 75,4-34,3°
akkor ez alapján elvileg a 24-70es nagyobb látószőgű vagy valami el van írva? vagy én néztem vmit rosszul?

(#4449) Szten Márs válasza Olivair (#4448) üzenetére


Szten Márs
nagyúr

Nem nézted rosszul, nincs elírva és nem nagyobb látószögű. :)

Egyrészt 24-70-es a Sigma, mint ahogy legutoljára írtad, nem 28-70-es, ahogy előtte írtad kétszer is. Másrészt meg a 24-70-es Sigma rámegy fullframes gépekre is, míg a 17-70-es csak APS-C-s gépre rakható fel, mert nem rajzolja ki a kisfilmes kockát. Ennek következtében a 24-70-es látószögét fullframe szenzorméretű gépre adták meg, míg a 17-70-esét APS-C-re.
A fullframe szenzor nagyobb méretű, mint az APS-C. Egy x gyújtótávolságú objektív annál nagyobb szögben lát, minnél nagyobb méretű szenzorra alkot képet. Viszont ha mindkét objektívet ugyanarra a gépre teszed fel (márpedig ugyanarra tennéd fel), pl a Sony A200-ra, ami APS-C-s szenzorméretű, akkor a 17-70-nek nagyobb lesz látószöge, úgy, ahogy az a nagykönyvben meg van írva - méghozzá érezhetően nagyobb.

(#4450) Olivair válasza Szten Márs (#4449) üzenetére


Olivair
csendes tag

kössz a felvilágosítást :DDD

Útvonal

Fórumok  »  Digitális fényképezés  »  Objektívek topikja (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.