Renault, topik összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [galaxy55:] Mi történt deviantart-on?
- [Re:] Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [TheLázs:] ADHS
- [Re:] [sh4d0w:] Windows Recall
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Mágus2
Közösségépítő
Akkor is rosszul van feltéve, az nem baj? Lehet vitatkozni, de szerelővel nem érdemes.
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
Sejtettem, higy valami ilyesmi van én azért is írtam, hogy "ez most mi"
De majd az újról tegyél fel képet .
Renault power
Mágus2
Közösségépítő
Értem én hogy nem oda való, de felesleges volt rápróbálni.
ΞΔGLΞ
nagyúr
Tudom hol kell lennie a rugónak, de ha jobban megnézed a képet, csak be van rakva a két lyuba. Az alsó és felső rész még azért áll így, mert olyan rövid, hogy oda sem ér.
Most ez komoly? Tehát csak szemléltetésére lett oda rakva, hogy ez mennyivel rövidebb
[ Szerkesztve ]
Xantomas
őstag
No offense, de...
"...de azért megmutattam az öcsémnek is, hogy kb mekkora az eltérés, fotó is van róla..."
Ebből teljesen egyértelműen átjött, hogy ami képen van, az nem jó, nincs a helyén, de demonstrációs céllal oda lett téve, hogy lássa miért nem jó.
Más:
Ismét Robnak volt igaza.
Textar tárcsa + Ferodo betét cca 3000 km után. Harap mint a fene, talán még a BX-ben volt ilyen ablakfejelős fékhatás, de míg nem melegszik be, nyikorog az első 1-2 gyenge, hosszú fékezéskor. Mindegy, hogy Service Line, vagy Premier Eco Friction, utóbbi is nyikorog, nem csak a régi.
Ettől még a teljesítményével meg vagyok elégedve. Csak ne tolná tele annyi fékporral a felnit, de valamit valamiért.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
polonic
félisten
Ablaktörlőből mit ajánlotok? Ami nem egy szezont bír, olyan kéne.
polonic
félisten
Hm. Lehet, rosszul emlékszem, de nem az volt, hogy a textar nem valami jó minőség?
Xantomas
őstag
Van olyan ami nem egy szezont bír? Nincs az a rugalmas műanyag, ami annyira bírná az UV-t meg a hőingadozást, mechanikai behatást, amit a lapát kap, HTV szilikonkaucsuk ide vagy oda, persze lehet élettartamot növelni drága adalékokkal, stabilizátorokkal. Vagy kikeményedik, és azért kezd jobban kopni, vagy eleve túl puha, és amikor félszárazon elkapja az ablakon levő odaszáradt koszt, akkor az szaggatja ki élét. Ha meg nem használod, akkor egy idő után a forró üveghez vulkanizálódik, és mikor elindul, akkor is ottmarad egy kevés az éléből. Meg lehet újra "élezni" célszerszámmal, de az is csak ideig óráig lesz jó, míg veszel egy másikat, de tény, hogy környezetbarátabb megoldás.
Textar téma: Laikusként annyit tudok, hogy vegyes a minősége mind tárcsára, mind betétre. Német prémium autókhoz való gyári tárcsáknál nagyon figyelnek a minőségre, hisz gyári beszállító. A Xantiánál beváltak, az alkatrészes is ezt ajánlotta, pláne miután épp akciósan egész szett nem volt annyi mint maga az ATE tárcsa. Mivel nem a legalsó széria, nem félek tőle, de lehet csak pszichológiai önvédelem.
Ha meg fele annyit bír mint egy ATE vagy TRW, akkor majd idővel arra lesz cserélve, ha meg hullámosodik, egy brutális autópályás fékezés után, egy felszabályozást még kibírhat.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
rob210
Topikgazda
Nekem minőségi kifogásom csak a nyikorgás, de az mint olvasod be is igazolódott újra.
Renault power
rob210
Topikgazda
SCT germany filléres cucc és jol töröl.
Bosoko kicsit drágább nekem ez volt 3 évig bírta, pedig egysszer rá is fagyasztottam a szélvédőre.
Ez sem túl drága, csak kevés helyen van.
A valeo és a bosch ugyan azt tudja mint a bosoko csak 3,4 szer annyiért.
Renault power
bobooo
addikt
Sziasztok,
7x17 ET49 5x114,3 (agy: 66,1) felni aláfér egy 2014-es 3/3 Meganenak? 1,5dci 110le. 2015/50 r17 gumival
Tudom, hogy gumi topik, de itt talán jobban tudjátok, hogy befér-e
Erre a Meganera van tapasztalat 17es felnivel? durva?
[ Szerkesztve ]
#47205632
törölt tag
Az mitől lehet, hogy 5 nap állás után indítva hallom az önindítót, hogy gyengébben teker? Pöcc az autó mindig, de ennyi állástól lassabban tekeri. Ha megyek vele utána teker rendesen meg 24 óra múlva is, de 5 nap állás után már a hangján hallani, hogy lassabb. Új 55 Ah-s Banner akkuja van. Gyanítom töltés is van rendesen különben egyre jobban merülne.
Ilyen sokat fogyasztana a kocsi elektronika? Elég hihetetlennek tűnik.
Hogy télen ezt csinálta az nem lepett meg ezért sem foglalkoztam vele, de most már éjjel is 20 fok fölötti hőmérséklet van szóval nem a hideggel volt a baj.
Pénteken rámérek majd multiméterrel is akkor éri el az 5 napot.
rob210
Topikgazda
2015/50 es nem fér be csak a T72 es alá
Viccet félre téve igen a 215ös még befér a múltkor láttam 225 öset is, na az már durva volt.
A 215 még pont jó.
Én mondjuk nem mennék 16" fölé de mindenki a saját szerencséjének a pogácsa
Renault power
Szoszo94
őstag
Passat B4 alatt most 205/45 R17 van, de sok....látványra is, meg jobban félek a kátyúktól is. Pedig az a kocsi amúgy is egy tank, hát még ekkora tappancsokkal Szerintem is a 16" a jó kompromisszum
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
forceberg
veterán
A 16 nyerő nálam is.
L3 kombi 5 ágú 16-osokkal:
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
diablo1984
veterán
Ez alatt a 18 as is kicsinek tűnne!
Newlachka
őstag
nekem 225/45/r17 van e46 alatt, és kicsinek találom.Teljesen komfortos.
Ennek a Laguna 3-nak a legkisebb mérete 16".
17 teljesen jó rá 215/50-es gumival.
225/45/r18-se rossz mert még így is megvan a gumi vastagsága ahhoz,hogy a komfort megmaradjon.
diablo1984 csatlakozom!
[ Szerkesztve ]
ΞΔGLΞ
nagyúr
de demonstrációs céllal oda lett téve
Hát igen, jól látod és értelmezted az írásomat, de mindig kell valamit értetlenkedni...
Amúgy meg teljesen tisztán látszik még képről is, hogy nincs feltéve, csak épphogy oda van rakva, nincs bepattintva lyukakba, csak mutatva, hogy a balf@sz unix-os milyet adott neked.
Tegnap ki is cseréltem a rúgókat, de már nagyon untam ezt az autó megemel kerék le-fel, kiakaszt, beakaszt. Míg a régi rúgókat kézzel kikaptam, addig az újakkal ezt már nem tudtam megtenni és valami gebasz biztos volt ezekkel az elcseszett rúgókkal, mert most az egyébként eddig is frankón működő féket is még erősebbnek érzem.
Pályán azért megküldtem a gépet előtte, 100km-t, pályáról lehajt garázsba be, autó megemel, kereket azonnal le. A nyereg meleg volt, nem azt mondom, hogy sokáig rajta tudtam volna tartani a kezemet, de simán tapintható volt, viszont a tárcsákon tojást lehetett volna sütni, de hát azt tudtam, hogy az brutál forró lesz, főleg 150-180 közötti fékezések miatt is.
Most frankó minden a négy nyeregnél az új rúgók, itt a kép, de csak bal elsőről, meg a régi rúgók. Összehasonlítva az újakkal, bizony a nyeregbe lyukba a régiek kissé egyenesebben álltak, mint a gyáriak.
Ezért is eshetett ki a bals első már, mint írtam az összes régit kézzel kitudtam tépni egy erős rántással a helyéről, az újakkal ezt nem bírtam megtenni. Ezek szerint fél milliónál (km) többet ezek nem bírnak
[ Szerkesztve ]
ΞΔGLΞ
nagyúr
Úgy szerettem volna írni, hogy a régi rúgókat egy erős rántással kikaptam helyükről, de a bal első szinte már egy kissé erősebb pöckölésre is kiugrott, annyira gáz volt már. Meg gondolom az össze-vissza feszegetés sem tett jót neki. A lényeg az, hogy az új textar rúgókat nem tudom kirántani, tehát egy idő után érdemes bele invesztálni 5-8 ezret és kicserélni ezeket a rúgókat is elől, hátul, mert ezek szerint el tudnak fáradni. Na, részemről ennyi volt a rúgótörténet...
[ Szerkesztve ]
eTrade
tag
Türelmesen várom a véleményed/tapasztalatokat.
rob210
Topikgazda
Na így most frankó akkor minden, de akkor már értem a problémát is.
Én ezt a rugó szettet tárcsacserekor minden esetben cserélem, mert mint írtam a hő nem tesz jót a rugónak.
1200.- tétel tehát nem téma.
Na akkor további jó száguldozást
Renault power
Mágus2
Közösségépítő
Hosszabb a két behajlított vége, vagy nem ütötted be tövig? A hajlatig kellene beütni, akkor nem tud kiesni. Ha felült a lyuk aljára és nem megy beljebb, akkor jó így.
(#59423) kisgyerek85 válasza kisgyerek85 (#59089) üzenetére
kisgyerek85
senior tag
(#59424) orosziem81 válasza kisgyerek85 (#59423) üzenetére
orosziem81
tag
Azt hiszem a kedves fórumtársak azt javasolták többen is, hogy a konzolt is cseréltesd le, mert így jelen formában amikor a rozsda ellehetetleníti a csövek megtartását, újra problémával fogsz szembenézni. Valamint most ismét csőbontás is kell a konzol cseréhez. 2x fizetsz azért amiért 1x kéne
[ Szerkesztve ]
ΞΔGLΞ
nagyúr
Igen "felült" rá, ahogy írod, tovább nem lehetett beütni.
De nem tudom miért textar-t írtam (korán volt még talán) , mert ezek TRW-k.
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
nem megy beljebb, ezek mind így néznek ki.
Ilyenkor van a helyén.
Renault power
(#59427) molnarpeter válasza kisgyerek85 (#59423) üzenetére
molnarpeter
nagyúr
Drótkefe rozsda nagyját le, Korant, aztán még egy fedő festék és kész
ΞΔGLΞ
nagyúr
Hali!
Már írtam, hogy a húszas is simán alámegy/aláment 235/30-cas gumikkal és valami brutál állat módjára nézett akkor ki az autó, de sajnos ez a futómű pillanatok alatt kidöglene, emiatt használok én is inkább 16-os acélt és szerintem egész jól néz ki vele.
De ha beleőszülök sem találom meg most/azóta sem azt a képet, ahol fel lett rakva, illetve át lett rakva a fotó erejéig nagy Nissan terpjáróról. Megint csak ezt a kis nick képet tudom mutatni rajta. Inkább le sem írom, hány vinyó van gépeimen, de az egyiken biztos belebotlok majd. Szóval én is simán feltennék rá nagyobbat, de nincs értelme.
[ Szerkesztve ]
ΞΔGLΞ
nagyúr
Kösz Robimester!
Ezentúl én is cserélni fogom, ha oda kerül a sor.
(#59430) kisgyerek85 válasza molnarpeter (#59427) üzenetére
kisgyerek85
senior tag
Hat akkor igazan megcsinalhatta volna a szerelo... en nem vagyok ott, csak kaptam a kepet. Na majd adok neki,hogy ilyenekre nem figyel.
(#59431) molnarpeter válasza kisgyerek85 (#59430) üzenetére
molnarpeter
nagyúr
Ahogy látom, le lett szedve a rozsda nagyja. Ha szépen kéred, szerintem hamarabb meglesz
ΞΔGLΞ
nagyúr
Na, itt az majd 540 ezret futott vas Vasárnapra már azon is túl lesz... Háttérben meg az épülő pénznyelő... Nekem konkrétan nagyon tetszik így az autó 16-os kerekekkel is. Az új Good Year gumik meg még jobban rátettek egy lapáttal a komfortra. Csendesek, nagyon betapadnak és röhögve bírják a német sok órás pályázást is forró betonon, nagy sebességgel. Ahogy írtam korábban is, év végére megpihen az autó és én is. Ekkor kb 590 ezer körül lesz benne, aztán nyugdíjba megyünk mind a ketten. De ő már családtag marad, amíg én élek.
[ Szerkesztve ]
ΞΔGLΞ
nagyúr
Jaded
senior tag
Sziasztok!
Véleményt tudnàtok mondani egy 2002-es 1.4 16v Meganeról? Alize felszereltség, klíma, vonóhorog, 186ezer km. Motorfelújítása volt, azóta 2000km-t ment el. 500e ft. Ennyit tudok róla. Érdemes lehet vele foglalkozni?
[ Szerkesztve ]
Renault Megane IV Limited
ΞΔGLΞ
nagyúr
rob210
Topikgazda
186e és motorfelújítás?
IGEN MEG NE VEDD!
Annak a motornak 300e ig nem lehet baja, ha gondos gazdája van, ha nem az akkor meg nincs miről beszélni.
Ennyiért amúgy simán kapsz 1.6 ot is ami lényegesen komfortosabb az alsó fordulatszám tartományban.
Renault power
rob210
Topikgazda
Hurrá hurrá
Renault power
Jaded
senior tag
Elugrottam megnézni,nem tudtam a tulajjal beszélni de kívülről sem volt szép látvány. A hátulja is nagyon ült, gondolom rugók vagy a hátsó híd cserés. Asszonynak amúgy sem tetszett, neki kisebb kellene (most b corsa van). Azért köszönöm!
Renault Megane IV Limited
rob210
Topikgazda
Mit tesz a tapasztalat
Renault power
eTrade
tag
Akkor helyette keressetek egy jó állapotban lévő 1.2 / 1.4 16v motoros Clio-t. :-)
rob210
Topikgazda
Vagy 1.6 / 16 V azzal igazi meglepi gép
Renault power
ΞΔGLΞ
nagyúr
Jah, én is ezt mondom.
Tehát akkor hajszárítóval melegítem csövet, miközben szépen lehúzom róla a régi/töröttet és az újat ugyanígy vissza?
#32577792
törölt tag
Nekem 16-os a téli és 17-es a nyári felnim a Laguna 3-on. Szebb a 17-es, de sokkal komfortosabb a 16-os.
forceberg
veterán
195/60R16 és 215/50R17?
A 16-os lehet még 205/60R16, a 17-es meg 215/55R17 lehet, az magasabb lenne.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
#32577792
törölt tag
háát így fejből...
rob210
Topikgazda
Tedd rá a szűkítőt a hajszárótóra, hogy lokalizáld a hőhatást és igen.
Renault power
mycso
Topikgazda
ΞΔGLΞ
nagyúr
Nincs ezzel semmi gond, sajnos a Talisman kényelemre az Insigniához képest tényleg sajnos egy fos (már), mert az egyik kollégámnak az van, bár nem ezzel a motorral. Nekem ez a pökhendi fogalmazás/írástól volt hányingerem. Tényleg azt hiszik ezek ott a TC-nál, hogy egy teszt akkor frankó, ha ilyen balfasz, szerinte röhejességesnek, vagy viccesnek szánt? stílusban van megfogalmazva? Hát, egyáltalán nem poénos, pedig az akart lenni, inkább szánalmas, hogy ilyen hülyék ma cikkeket írhatnak.
Oké néha legyen benne valami poén, akár erősebb, de hogy lényegében erre építette fel a tesztet, a teszt hangulatát, ha lehet ezt annak nevezni, hogy ő poénkodva, faszán leokádja ahol csak lehet a tesztalanyokat, avval nagyon mellé lőtt.
A Talisman néha engem is kiidegelt azzal a középre behányt tablettel, ami arra jó, hogy elvonja a figyelmet a vezetéstől. A rendszere átgondolatlan és bonyolult, "600" féle szerteágazó almenüvel. A lényege, hogy egyszer le kell oda ülni, tehát nem vezetni és szépen beállítani mindent aztán örökre elfelejteni, hogy az ott van.
A telefonja nem kapcsolódik? Ez meddő baromság, mi sok féle készülékkel használtuk és azonnal volt kapcsolat méghozzá stabil és tökéletes. Én mindig is azt írtam, hogy a Laguna-hoz képest a Tali belső tere otthontalan és gagyibban is néz ki. A Lageszbe mindig szívesebben ültem, az egyik legszebben megtervezett belső tér a Laguna3-nak van. A külseje meg nagyon megosztó, ezt aláírom, talán az elején lévő hatalmas ormotlan lámpák cseszik el legjobban az összhatást, de idővel megszerethető nagyon is.
A talisman eleje meg szerintem 3 év után is nagyon szép. Az 1.6-os 160 lovas dízel motor, de ezt mindig is írtam, nekem gyenge volt, főleg ha mind az öten benne ültünk. A Laguna-hoz képest a futóműve 19 collos kerekkel is jóval komfortosabb, mint a Laguna 16-os kerekekkel is brutálisan feszesre hangolt gagyi futóműve..
De pályára az utóbbi jobban való, városban meg a Talisman szépen elnyeli a hazai nagyon rossz utak minden baját, már a lageszhoz viszonyítva biztosan.
A feleségem a hülye vezetési stílusával és 90% városi vezetéssel elég rendesen kinyírta az autót, amire eladás előtt mielőtt jöttek megnézni, gyorsan rendbe rakattam jó pár dolgot. Futómű már kopogott, fék, olajcserék, xado mindenhova és mindjárt szebben is tudott járni az 1.6-os és elég simán is futott, de azért a futóművel lesz még majd mit csinálni az új tulajnak és elég gyakran leállításkor már lendkerék gyanús remegéseket produkált az autó.
Szerencsére, amikor megvették nem csinálta, de ha mégis az, hát ezek szerint városban hamar kinyírható a kettős tömegű...100 ezer km alatt, meg persze hülye vezetési stílussal, de a vevő szeme előtt megint csak az lebegett, hogy kevés és valós km. A magyar valóság a kevéskilométerbuziság, nem az autó tényleges állapota.
Nagyjából ennyit tudok leírni, nekem sosem volt a kedvencem a Talisman.
[ Szerkesztve ]
ΞΔGLΞ
nagyúr
Még annyit, hogy egyébként, én a Winkler-t nagyon csípem. Brutális tudás birtokában van, ami gépjármű, de ezt a már-már verejtékszagú poénkodva szarozást ebben a cikkben nagyon túltolta.