Hirdetés

2024. június 2., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-22 11:39:34

LOGOUT.hu

Renault, topik összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#59101) rob210 válasza Newlachka (#59095) üzenetére


rob210
Topikgazda

Szerintem ezt nem kell.

Renault power

(#59102) rob210 válasza #47205632 (#59098) üzenetére


rob210
Topikgazda

Olajszűrő leszedő kell!
A kulcs pedig ez legyen.
Vagy legalábbis ilyen.
A váltóolaj becsorog, csak jó hosszú cső kell.

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#59103) rob210 válasza salieri. (#59099) üzenetére


rob210
Topikgazda

Le van kokszolva a fojtószelep.
Ki kell takarítani.

Renault power

(#59104) pubos válasza rob210 (#59080) üzenetére


pubos
tag

Köszi neked is.Teljesen igazad van!

(#59105) kisninja válasza rob210 (#59103) üzenetére


kisninja
őstag

Rob mire véljem ha 4000 es fordulat körül egy erősebb búgó hang kezd jönni váltó/difi felől.
Most lesz kuplung cserém.

powered by: ®MAJORMÜVEK®

(#59106) #47205632 válasza rob210 (#59102) üzenetére


#47205632
törölt tag

És ezeket lehet érzésre húzni vagy kell nyomatékkulcs is?

(#59107) rob210 válasza kisninja (#59105) üzenetére


rob210
Topikgazda

Vagy nincs elég váltóolaj, vagy haldoklik a difi :(

Renault power

(#59108) rob210 válasza #47205632 (#59106) üzenetére


rob210
Topikgazda

Lehet, én 30 Nm re szoktam húzni a leeresztő csavarokat.
A szűrőt kézzel húzd meg, mert különben szívás leszedni, amikor rásül.
Erről etrade tudna mesélni. :D

Renault power

(#59109) #47205632 válasza rob210 (#59108) üzenetére


#47205632
törölt tag

Bár gyertyát is akarok cserélni, azt viszont nyomatékra kellene. De lehet ezek a motorok még eltűrik anélkül. Előbb még meg kell néznem a trafókat is, ha hitvány van benne akkor nem cserélem ki a gyertyát, megvárom míg beszarik és csere kompletten. Ha a jobbik van benne akkor megérdemel új gyertyákat.

Ez a zümmögő hang egyébként mitől van? [link]
Az enyém nem ilyen durva szerencsére. Inkább ehhez hasonlítanám, mikor gázt húz rá van egy enyhe halk zizzenés, mintha minikompresszor volna benne. [link]
Ez ilyen pöcsköszörű 16 szelepes motorhang vagy valami hiba?

[ Szerkesztve ]

(#59110) kisgyerek85 válasza rob210 (#59100) üzenetére


kisgyerek85
senior tag

En mondtam is neki, hogy ez nem tul bizalomgerjeszto nekem. Tul sok infot nem tudtam kiszedni a szerelobol (igaz betegseggel kuzd es ha mar le volt beszelve,akkor nem akarta visszamondani a mai napot)
Nem tudnad nekem osszeszedni,hogy pontosan miket kell cserelnem kauffer oldalarol?
Lehet annak se orult a szerelo,hogy az uzemanyagszuro amit vittem az nem belevalo volt (filterabc-rol rendeltem (dobozan rajta van az 1,9 dti clio pedig),purflux-ot,de mann se lett volna jo,mert ugyanus 50 nehany mm a magassaga mind a kettonek,ami meg az enyembe jo az min. 75mm magas,ezert meg unixtol rendelt gyorsba egyet amit ki is hoztak,hogy mar az is legyen cserelve)
Bar en hozzad is szivesen elvinnen az autot,felteve ha megvarhatom a szereles veget, kb. 80km-re vagy tőlem.

[ Szerkesztve ]

(#59111) rob210 válasza kisgyerek85 (#59110) üzenetére


rob210
Topikgazda

Nem tudok fékcsövet hajlítani.
Ha valakivel legyártatod a szerelés fékfolyadék csere légtelenítés megoldható, de roppantani, és hajlítani nem tudok és nem is akarok :)

Renault power

(#59112) kisgyerek85 válasza molnarpeter (#59090) üzenetére


kisgyerek85
senior tag

Te ismersz embert erre a feladatra?
Jövő heten szerintem felhivom a szerelomet (addigra mar csak kigyogyul, jobb lesz a kozerzete) ,hogy nyilatkozzon rola mikorra vallalna be ezt a feladatot.
Na meg kb. a latottak alapjan milyen anyagkoltsgegre szamithatok.?

[ Szerkesztve ]

(#59113) rob210 válasza kisgyerek85 (#59112) üzenetére


rob210
Topikgazda

Nem az anyagköltség sok, hanem a munka vele ;)
De azért nem kell slyos összegre gondolnod.

Itt pl van amit csak ki kell választani a méretet és behajtogatni a megfelelő alakra.
Én is itt vettem a sajátomhoz.
;)

10-15 e ből meg lehet úszni.
[link]

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#59114) kisgyerek85 válasza rob210 (#59113) üzenetére


kisgyerek85
senior tag

Nekem már az is jó lenne ha lenne valaki aki az egész procedúrát bevállalná :)
Na mindegy lehet túllihegem, jövő héten felhívom és rákérdezek, hogy mikor csinálná meg a fékcsöveimet :)

(#59115) rob210 válasza kisgyerek85 (#59114) üzenetére


rob210
Topikgazda

Én júni. előtt már nem tudok vállalni semmit ;)

Renault power

(#59116) diablo1984 válasza kisgyerek85 (#59114) üzenetére


diablo1984
veterán

én is januárban műszakikor hasonló cipőben voltam, végül az a cég csinálta ahol műszakizott, igaz egy vagyonba lett végül, hogy a fékmunkahengerbe beletörték a légtelenítő csavart és 2 is így cserélve lett....

(#59117) ΞΔGLΞ válasza #47205632 (#59098) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Elárulok egy titkot, ha nem akarsz erre költeni. Az egyik ajtódról lekapod, de vigyázz, mert sokkal nagyobb erővel lehet meghúzni, mint egy kulccsal a fogása miatt.
Talán ezt "megoldást"még más sem tudta eddig, de ez kell neked pontosan abba a "likba". És ez nem vicc. Ha nincs nyomatékkulcsod felesleges venni addig ilyen négyszögű elb...ott olajleeresztő izét is...Az egyik leghülyébb megoldás ez a csavar... Tehát megúszásnál érzéssel, ha megszorult, mert, mint írtam, brutálisat lehet vele "húzni"!

És akkor, hogy miről van szó?

[kép]

[ Szerkesztve ]

(#59118) rob210 válasza ΞΔGLΞ (#59117) üzenetére


rob210
Topikgazda

Sokan mondják ezt a megoldást.
Ez akkor működik is, ha nem egy szervízben csinálták előtte az olajcserét. Mert akkor a kilincset bizony úgy eltekered ahigy illik. Sőt a csavar belső négyszög profilját is el lehet vele nyalni.
Szedtem már ki olajleeresztő csavart hidegvágóval, mert elforgatta a tulaj a kilincset benne párszor :(

Egyébként nem rossz megoldás ez, csak egyszer kell megvenni a bitet, örök élet.
A Vagnál a háromszög meg ötszög profilok sokkal elcseszettebbek. ;)

Renault power

(#59119) ΞΔGLΞ válasza rob210 (#59118) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Robibá!

Ahhoz képest, hogy sokan mondják, itt még nem olvastam ilyet, ezért is írtam le. :)
És annak a négszögnek a profilját, mert a legrosszabb megoldás, ami csak létezhet, egy sima kulccsal is el lehet nyalni, ezt te tudod a legjobban, ha az nem nyomatékra van lőve, tehát itt a kilincs nem sokat zavar, ha érzéssel húzzák...nekem is elb...ták a hozzáértő autószerelők a Renault! szervizben, mert még ehhez is hülyék!
Szóval, a fej és hozzá egy minőségi nyomatékkulcs, ami valóban azt a nyomatékot tudja, amire beállították, nem aldi, tescos etc..10 ezer forintos ganék, az bizony rögtön 40-től indul. Nem biztos, hogy néhányan felszerszámozzák itt magukat egy olajcsere miatt, minőségi szerszámokkal, ezért írtam a kilincsről, de nekem mindegy, ki mit hogyan csinálja...

--------

Más!
Reanult Clio Sport erőmérő

Azt mondja a tulaj, olyan autót kerestem, ami négy ajtós legyen, 15 évnél ne legyen idősebb és ne francia! Erre vesz egy 3 ajtós "fostalicska" rönót, ami 17 éves! :DDD
A gyári érték lóerőkben egy nagy katyvasz itt. 189, meg 160 valamennyi, azt sem tudják, hogy valójában mennyi, tiszta amatőrség.
Viszont a végeredménynél, mikor megkérdezi, hogy elégedett az eredménnyel?
Na ott látni, hogy bár azt mondja: igen, de eléggé lerí az ábrázatáról, hogy kicseszettül nem az!
Mégis mire számított, hogy majd 200le körüli érték jön ki?

[ Szerkesztve ]

(#59120) #47205632


#47205632
törölt tag

:DD

Urak, az lenne a gondom, hogy tegnap még frankón ment a kocsi, ma reggel meg indítózok és nem indult be rögtön csak pár tekeréssel később majd dadogott meg rángatott, aztán abbahagyta és kétezres fordulaton pörgött, picit a gázra léptem akkor meg ottmaradt 2500-on vártam picit semmi csökkenés, leállítottam.
Indítózok és azóta nem indul, ha padlót nyomok akkor el akarja kapni, de aztán mégse és csak teker. Félgázon meg gáz nélkül semmi, csak tekerés.

[ Szerkesztve ]

(#59121) LamerGyuri válasza ΞΔGLΞ (#59119) üzenetére


LamerGyuri
senior tag

Pedig megvette még azt a feliratot is :D A haverok azt mondták a kocsmában, az +50 ló :DDD
Nem csodálom, hogy csalódott. Közel gyári állapotra visszahozott autó, gondolom, nem kevés pénzért apránként. Amennyire ordít a riporterről, hogy "mitakarezittaszarfosfranciával", tutti, hogy beadta neki, ez a gyárilag 182 lovas. Hát nem.

"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."

(#59122) LamerGyuri válasza #47205632 (#59120) üzenetére


LamerGyuri
senior tag

Akkumulátor jó? Töltés van? Mérni, ha kell tölteni. Vagy csere.
Ha a válasz igen, akkor felső holtponti jeladó és alapjárati motor tisztítás első körben. Ezek hamar megvannak.

[ Szerkesztve ]

"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."

(#59123) Criminal017 válasza rob210 (#59088) üzenetére


Criminal017
őstag

Ugyan az a Scénic II, szabadkezes, nem kell semmit újratanítani, kicseréljük az elemet és megy is. :B

(#59124) #47205632 válasza LamerGyuri (#59122) üzenetére


#47205632
törölt tag

Akku új, töltés van, nem azzal van baj.

Felső holtpont jeladóval kezdem, szerintem is az lehet mert sokan panaszkodtak rá. Melyik ő és hogyan kell kiszedni, pucolni?
Utána meg folytatom az alapjárati motorral, ha elmagyarázzátok hogyan kell.

Amúgy megnéztem a gyújtótrafókat ha már egyszer nem akart elindulni, fekete kupakos és a tetején van egy félköríves dísz. Ez melyik a szar vagy a kevésbé szar? A csavarok a torx vagy imbusz fejűek, nem tudom ezeket mindig keverem.

(#59125) LamerGyuri válasza #47205632 (#59124) üzenetére


LamerGyuri
senior tag

Mindkettőre találsz választ-linket itt a fórumban; tessék keresni :)
A hatlapos lyuk az imbusz, a Renault torx-al van tele (gyárilag).
Most léptem, mert végre hosszú hétvége, van idő szerelni :K

"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."

(#59126) #47205632 válasza LamerGyuri (#59121) üzenetére


#47205632
törölt tag

159 lovat kapott, 13 lóval kevesebb egy kihegyezett motornál ez teljesen korrekt érték. Szerintem a tulaj a mai napig nem barátkozott meg a francia autóval tudat alatt azért van a szarba harapott feje, most meg pláne, hogy nem tudja a kocsi papírra pontosan. Pedig egy ilyen bódét ez is repít rendesen.

(#59127) Mágus2 válasza rob210 (#59118) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Hol láttál Vag autón 3 meg 5 szög profilt? Váltókon 10-es imbusz vagy 17-es imbusz. Olajkádakban 19-es hatlap a csavar feje vagy 10-es imbusz. ;)

(#59128) mycso válasza rob210 (#59088) üzenetére


mycso
Topikgazda

Biztos vagyok. Annó a megane2-be, meg most a laguna3 távirányítójában is cseréltem elemet.

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#59129) sebijani1982


sebijani1982
senior tag

Sziasztok!
Adott egy 2001-es Kangoo 1.2 Benzin.
Mostanában elkezdte, hogy az egyik kulcsot nehezen ismerte fel az immobilizer. (Gyors villogás) Többszöri próbálkozással azért sikerült felismertetni. A másik kulccsal nincs probléma. Ezt azért írtam, mert nem tudom lehet-e köze az alábbi gondhoz:

A tegnapi nap folyamán az autó már nem indult el. A kulcsok nem nyitják a központi zárat sem, a kocsiban lévő gomb viszont pontosan nyit/zár. A kulcsot felismeri az immo (folyamatosan világít). Az önindító teker, az akku 12.68 V-ot mutatott kiméréskor. A kulcsokban elemet is cseréltem, hátha, de nem segített.
Ami világít a műszerfalon:
-akku (gondolom, ha beindulna elaludna, most a töltés hiánya miatt nem alszik el)
-immo
-motor (ez is elalszik a diag után)
-olaj (egy idő után elalszik, a kilométer számláló illetve óra LCD-ben az Oil Ok felirat látható)

Mi lehet a gond?
Előre is köszi a válaszokat!

[ Szerkesztve ]

"Ob's stürmt oder schneit, Ob die Sonne uns lacht, Der Tag glühend heiß Oder eiskalt die Nacht. Bestaubt sind die Gesichter, Doch froh ist unser Sinn, Ist unser Sinn; Es braust unser Panzer Im Sturmwind dahin."

(#59130) #47205632 válasza LamerGyuri (#59125) üzenetére


#47205632
törölt tag

Kiszedtem a felső holtpont jeladót, teljesen tiszta volt. Megpucoltam azért, visszaraktam, a csatiba toltam WD40-et majd kitöröltem belőle nehogy a műanyagot szétegye. Összedugtam és pöccröff.
Mivel tiszta volt a jeladó, szinte biztos hogy csatlakozó kontakthiba lesz ez. Meglátjuk a következő napokban hogyan indul.
A pótféklámpánál is ezzel küzdök egyébként, szaros egyszerű két tüskés csatlakozó, de az ajtócsapkodástól kialszik a féklámpa. Ami azért gáz, mert alapból a két oldalsó féklámpa nem túl acélos fényerejű a helyzetjelzőhöz képest és napsütésben nehéz megmondani ha nem figyel a mögöttem lévő.
Ezzel már csináltam mindent és sose jó, most végső megoldásnak mosogatószivacsot tettem oda, hogy a burkolat odaszorítsa a csatlakozót és akkor mindig feszesen ott van és talán így működik. Rendszeresen ellenőrizni kell egy ideig, aztán ha jó akkor okés.
Jó persze a Kresz előírja minden nap, de ki az aki meg is csinálja. :DDD

(#59131) rob210


rob210
Topikgazda

Meakulpa srácok, benéztem a dolgot elemcsere során valóban nem kell semmit tanítani.
Aksi cserében gondolkoztam teljesen.
Kicsit húzos volt ez a hét bocsi.
:R

Renault power

(#59132) rob210 válasza Mágus2 (#59127) üzenetére


rob210
Topikgazda

Egy A5 ösben volt 3 szög olajleeresztő, nem is csináltam meg, mert én is hatlapra számoltam, de akkor az nem volt gyári?

Renault power

(#59133) stewe2


stewe2
aktív tag

Sziasztok, gondoltam benézek.

Clio II 2001 1,2 16V 123.000km

Váltó már lötyögős (a sebességeket rendben veszi, olajcsere 86.000), hidegben indítás után (télen) zörög üresben, kinyomom a kuplungot, elhallgat. Nyáron nem zörög, de ha bemelegszik a hajtáslánc (20km), motorféknél előjön a zörgés, ami csapágyhangnak tűnik (az a nagyon nagy, ott középen). Szaki mondja, hogy felújítás, vagy csere bontóból.

Ami engem érdekelne, ez tényleg ennyit bír? És hogy van-e valakinek váltófelújítással kapcsolatban tapasztalata?

Thx stewe :D

Nincs igazság... Csak erőviszonyok... Lehet nicket kellene váltanom: stewe71...

(#59134) Bass válasza stewe2 (#59133) üzenetére


Bass
addikt

A váltó? Dehogy ,ha rendesen van hasznalva örök élet. R19 1.4 b 340ekm semmi gond,Clio 2 1.9dti 330ekm semmi gond,Clio 2 1.2 b 166ekm semmi gond,a váltó sem lötyögős de ha s tied az akkor veszel egy kulissza felujítót és nem lötyög. Ha a váltód pusztul meg akkor bontó. Amúgy olaj van benne most? Volt benne mindig?

"The gods who light up the sky at the gate of sethu"

(#59135) #47205632


#47205632
törölt tag

Nehezen tudtam érzelmileg feldolgozni, hogy a kicsikém reggel nem indult be, úgyhogy ma mentem vele 3x is. :DD
Tökéletesen működik. Remélem nem hagy ott majd valahol váratlanul. Amúgy is vissza kellett tölteni az akkut, meg a köpetbenzint a kidörgőből kijáratni amit reggel belefuldoklott. Megjárattam a féket is az elmúlt 200 Km alatt, most szép frankó fényesek, már nyoma sincs rozsdának. Persze ettől még meg lesz csinálva, csak mondom, hogy a normális fékhasználat lényeges dolog valóban. Ja meg azóta már nem szorul be a hátsó fékem se és a kézit is lehet használni, kiold rendesen.

[ Szerkesztve ]

(#59136) stewe2 válasza Bass (#59134) üzenetére


stewe2
aktív tag

Köszi.

Fél éve volt kuplungszett cserén, kérdeztem a szerelőt, mi van az olajjal? Azt mondta, hogy visszatöltötte, mert annyira tiszta volt (én cseréltem 86.000-nél).

A történet folytatása, hogy bekerült a bontott váltó (természetesen új olajjal), mert a szerelő szerint (és szerintem is), a difi is halott volt, és így a felújítás már nem kevés pénz lett volna. Amúgy az autó érezhetően jobb lett (nem "lötyög" váltáskor, és gázadáskor, persze ebben benne lehet a féltengely felújítás is), de b@ssza meg, a csapágyhang ugyanúgy megvan motorféknél (4fok.) :W

Szal ezt a "jobb" váltót kellene most felújítani, remélem csak csapágycserékkel.

Vagy esetleg más ötlet?

Üdv stewe :)

Nincs igazság... Csak erőviszonyok... Lehet nicket kellene váltanom: stewe71...

(#59137) #47205632 válasza stewe2 (#59136) üzenetére


#47205632
törölt tag

86 és 123 ezer Km közötti olajhasználatnál már lehetett volna cserélni, tisztaságtól függetlenül, bár baja nem lesz tőle ha visszakerült bele.

Az a csapágyhang nem kinyomócsapágy? Amúgy meg WTF nyírta ki 70 ezer alatt a gyári diffit? Olaj nélkül használták?

[ Szerkesztve ]

(#59138) Bass válasza stewe2 (#59136) üzenetére


Bass
addikt

Mikor morog? Ha kinyomod a kuplungot? Mert ha csak akkor,esélyes a kinyomó csapágy.

"The gods who light up the sky at the gate of sethu"

(#59140) meroly


meroly
veterán

Sziasztok!

Tegnap este 3 hengerezett indítás után fél percig.
Trafok 1 evesek beruk. Gyertyak 2 honaposak densok.
Clio2 1.4 16V 2003 40ekm.
Otlet?
Koszi

[ Szerkesztve ]

Impossible is nothing

(#59141) rob210 válasza stewe2 (#59136) üzenetére


rob210
Topikgazda

Nyeles tengely csapágy lesz az, a bontott váltóban mennyi volt? Hány kilométer?

Renault power

(#59142) meroly válasza meroly (#59140) üzenetére


meroly
veterán

Ma reggel viszont mintha mi sem történt volna, indult es jart szépen a rezzenest leszamitva.

Impossible is nothing

(#59143) Geri19831208


Geri19831208
csendes tag

Sziasztok

Segítséget szeretnék kérni.
Elkezdet rosszalkodni a gépezet megint.
A probléma az lenne hogy néha 3 hengerezik, hideg indításnál és melegnél is.
Hol keresem a hibát?
Gyújtásra gondoltam elsőre.
Gyertya 2 hónapja cserélve Densora.
2000 évjáratú 1.4 8 v Clio
Motorkód: E7J634

Köszönöm a segítséget

(#59144) rob210 válasza Geri19831208 (#59143) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ki kell mérni a trafót.
Jó helyen keresgélsz.
A legegyszerűbb a diag, rögtön kiirja mi a baj.

Renault power

(#59145) meroly válasza rob210 (#59144) üzenetére


meroly
veterán

Hat nekem sajna eddig egyszer se irta ki a gyari diag ha haromhengerezett hogy miert volt. :(

Impossible is nothing

(#59146) molnarpeter válasza rob210 (#59144) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Lehet az eső miatt húzott át?

(#59147) Geri19831208 válasza rob210 (#59144) üzenetére


Geri19831208
csendes tag

Szia

köszönöm a választ.
Sorban megyek először gyertya, gyertyakábel ami nekem gyanús megnéztem és olyan mintha picit rozsdás vagy milyen lenne.
Azt hogyan tudom megnézni hogy jó vagy nem jó?

(#59148) rob210 válasza molnarpeter (#59146) üzenetére


rob210
Topikgazda

Igen.

Renault power

(#59149) rob210 válasza Geri19831208 (#59147) üzenetére


rob210
Topikgazda

Gyertyánál nézz hézagit is 0.8 és 0.9 között legyen.
Ellenállást és áteresztést/szakadást kell mérni, arra alkalmas multiméterrel.

Renault power

(#59150) Robi81


Robi81
tag

Sziasztok
Megane 2 2003 mivel tudom kiszedni az fhp jeladót mert tegnap próbáltam de krova szárral nem fért be,szár nélkűl meg rövid.vagy nézzek valami kisebb toldószárat?
Ti mivel ,hogyan szoktátok kiszedni?

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.