Hirdetés

2024. június 2., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-22 11:39:34

LOGOUT.hu

Renault, topik összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#59551) Geri19831208


Geri19831208
csendes tag

Sziasztok

Otthon ki tudom cserélni a kipufogó dob felfüggesztését?

(#59552) M@rdel


M@rdel
őstag

Sziasztok,

Mennyire jellemző az 1.4 8v motoroknál a hengerfej tömítés hiba? Thalia 1.4 8V 2004

Mert egy-két kolléga kezdi rám hozni a frászt azzal, hogy ezek úgy is hengerfejesek lesznek.

Egyébként tiszta és nem fogy az olaj/víz, nincs hab a betöltőn, nincs fehér füst.
Egyedül a hengerfejen lévő olaj utalhatna rá, de az szerintem a szelep dekni alól jön. Kell ezzel foglalkoznom?

(#59553) ΞΔGLΞ válasza molnarpeter (#59548) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Valószinűleg ez is volt... :)


[kép]
[kép]
[kép]

(#59554) rob210 válasza Shamat (#59549) üzenetére


rob210
Topikgazda

Mindegy csak ne IDE legyen.
A 2.0 literes az én szívemhez közelebb áll.
;)

Renault power

(#59555) rob210 válasza Geri19831208 (#59551) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ha szerszám van akna vagy bak van akkor ki.

Renault power

(#59556) rob210 válasza M@rdel (#59552) üzenetére


rob210
Topikgazda

398ezerrel adtam el az előző meganeom, úgy higy nem volt hengerfejes.
Ezeket az urban legendeket utálom.
Nekik meg úgy is körömnő a pöcsükre. :D
Mivel tudják ezt alátámasztani két ilyen motoros kocsijuk is volt már ami hengerfejes lett? Vagy a szomszéd kutyájának a bolhája mondta?

Renault power

(#59557) molnarpeter válasza rob210 (#59556) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Amelyik autó nem szokott hengerfejes lenni, az az elektromos :DDD

(#59558) diablo1984 válasza rob210 (#59554) üzenetére


diablo1984
veterán

2 literes erősebb, biztosan jobban megy, de étvágya is nagyobb és kettőstömegűvel szerelt! Az 1,8as az igazi középút....szerintem.

(#59559) M@rdel válasza rob210 (#59556) üzenetére


M@rdel
őstag

Köszönöm! Én is így gondolom, csak kellett a megerősítés! :K

(#59560) rob210 válasza diablo1984 (#59558) üzenetére


rob210
Topikgazda

Jó az is, de én biztos a 2.0 át venném ennyit írtam ;)
Az étvágya sajnos az 1.8 nak semmivel sem kisebb.
Viszont ritkább mint a 2.0

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#59561) kisninja válasza diablo1984 (#59558) üzenetére


kisninja
őstag

Az enyém 2007 es és nincs benne kettőstömegű. F4R714 viszont az F3R ben meg van.
Ja 2.0 és zabál de imádom.

[ Szerkesztve ]

powered by: ®MAJORMÜVEK®

(#59562) nhpeti


nhpeti
tag

Sziasztok!

A napokban nézegettem több Megane I-est a hasznaltauto.hu-n. Szerintetek egy 2002 környéki, papíron kb 200e km-t futott de kívülről is megkíméltnek tűnő 1.4 16v megane classic (sedan) 400ezer forint környékén mennyire lehet jó döntés?A szokásos gyújtótekercs/trafó problémákon kívül szokott valami komolyabb baja lenni ezeknek a motoroknak? Legtöbbször városban használnám.

A futómű mennyire tartós ezeknél az autóknál? Meddig bírják az eredeti és az esetleges utángyártott alkatrészek a vidéki rossz minőségű utakat?

Mit érdemes megnézni, mire figyeljek elsősorban mielőtt megvennék egy ilyen autót?

(#59563) rob210 válasza nhpeti (#59562) üzenetére


rob210
Topikgazda

Nekem egy 2000es 1.6 16 v classic van.
Tehát némi rálátással rendelkezem :B
Az autó nem hogy vállalható, hanem egy okos döntés olcsó közlekedési eszköznek kiváló.
Az olajra érzékeny, főleg a váltónál.
Illetve a hátsó futómű, mostanra elkezdte megadni magát mindegyinkél két féle megane I es van amelyiken már felújították a hátsó hidat és amelyiken fel fogják újítani.
Ez 70e a felújított komplett híd plussz szerelés, ha nem tudod kicserélni magadnak.
Tehát ezt érdemes átnézni, amúgy elég olcsó hozzá az alkatrész nincs agyon elektronikázva, viszont klíma és egyébb kényelmi és biztonsági felszerelések már vannak benne.
A trafó az valóban gyenge pontja amíg nincs kicserélve densora vagy berura.
Alámászva még érdemes megnézni, hogy a váltóolajat engedi-e , mert szokta.
Ez a szemeteléstől, a durva folyásig terjed, ezért kell megnézni.

Én szeretem most már elég régóta van alattam a kis guruló műhely. :D
Imádom a csomagtartóját, minden belefér.
Egyszóval, ha átnézett darabot veszel, meg leszel vele elégedve.

Renault power

(#59564) Tomi0703


Tomi0703
őstag

Üdv!

Megadta magát a kipufogó tartóbakom. Jól gondolom, hogy Hutchinson a gyári ugye? Az mehet bele?
Hátsó hídszilenteket kéne cserélnem. Ez lenne az? Ha igen, ez a Moog mennyire okés. Úgy olvasgatom, hogy gyári kellene bele, de azt sehol sem találok. Esetleg rákérdezek, hogy lesz-e a közeljövőben [link].
Valamint, hidegen ezt a hangot adja. A hosszbordástól jön. Mi lehet ez? Feszítő, szíjtárcsa vagy csúszik a szíj? videó Csak hidegen, pár km után elhallgat.

Laguna 2 ph1 1,9 dci (120 le)

[ Szerkesztve ]

(#59565) Robi81


Robi81
tag

sziasztok
Megane 2 (2003 1.6 16v kacsa)a multkor alánéztem és a váltóból mintha csepegne valahol az olaj.ennek nehéz a tömités cseréje?le kell venni hozzá a váltót?illetve hol szokott elengedni?szintet még nem néztem mert csak lehajoltam de hétvégén megnézem aknába.

(#59566) rob210 válasza Robi81 (#59565) üzenetére


rob210
Topikgazda

Az a baj, hogy szivároghat a csavarnál ez a legoptimálisabb. Szivároghat a féltengelynél és szivároghat a motor ls a váltó közt is ez a legrosszabb.
Meg kell taláéni hol enged és utána lehet okoskodni.

Renault power

(#59567) nhpeti válasza rob210 (#59563) üzenetére


nhpeti
tag

És a hátsó híd problémát miből lehet felismerni? Valamint a váltóolaj szivárgás egy tömítéscserével orvosolható esetleg, vagy komolyabb munkát igényel?

(#59568) rob210 válasza Tomi0703 (#59564) üzenetére


rob210
Topikgazda

A hutchinson mehet.
A moogot én előszeretettel használom nem volt még rá panasz.
Lageszba igen ez kell, de figyelj a jobbos balos mivoltára, nem egyforma!
A hoszbordásnál pedig maga a stíj kezdi megadni magát véleményem szerint.

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#59569) rob210 válasza nhpeti (#59567) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ha ül a feneke.
Azaz ha terhelve van eltűnik a kerék a kerékjárati ívben..valamint terheletlenül sem ágaskodik a fara.
Oldalról ha megnézed és sokkal magasabban van az eleje mint a feneke akkor kezdi megadni magát.
De nem feltétlen gond jó alkupozíció!
Aztán ha felújíttatod legalább tudod hogy hosszú időre azzal nem lesz gond .

Renault power

(#59570) Tomi0703 válasza rob210 (#59568) üzenetére


Tomi0703
őstag

Köszi. :R
Mire figyeljek? :D Csak megrendelem a szettet és kész, nem?

A hoszbordásnál pedig maga a stíj kezdi megadni magát véleményem szerint.

Az érdekes lenne, mert most lett cserélve (elvileg), a hosszbordás, a feszítő meg a szíjtárcsa is. Fater ismerőse csinálta, fater hozta el az autót. Azt mondta neki, hogy a szíjtárcsa amit vett nagyon gagyinak tűnt, így egy bontott gyárit rakott bele inkább helyette. Lehet akkor ez a probléma?

(#59571) #47205632


#47205632
törölt tag

Elvittem muter gépét meghajtani. Visszaérek vele, nyitom a kaput addig ketyereg, kiszállok, erős gumiszag. WTF?
Beállok, leállítom, alánézek. Hát a bal első vékony műanyag kerékdobból már leolvadt egy 30 centis darab. :DD
Persze ő csak 50-nel totyog nála nem volt probléma, én meg elkentem neki 100 fölé aztán a menetszél odapasszírozta a gumihoz és azt a vékony műanyagot hamar meg is ette. De legalább a kocsinak nincs baja, a guminak sincs baja az a lényeg. Kicsit megijedtem, hogy megsült szegény, de nem az volt a baja. Szegény kocsit sajnálnám, a Renaultnak lelke van.

Ja hát azért az 1.5 DCi 65 lóval az érezhetően gyengébb, mint a 95 lovas kocsim. Alulról jobban megugrik és krúzolni jobban lehet vele, de aztán ahogy elkezd pörögni akkor megáll az élet, az enyém meg mászik szépen tovább. Ugyanazon az emelkedőn ez harmadikban már nem pörgött ki csak keservesen nem igazán ment 80 fölé, az enyém simán pörög tovább negyedikbe is 100 fölé csak úgy repül.

Jó forró volt a kidörgő vége, pucolódott a korom belőle az tuti. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#59572) rob210 válasza Tomi0703 (#59570) üzenetére


rob210
Topikgazda

Nem ismerem a kocsi előéletét de ez szíjhang.
Az hogy mitől van kopott tárcsa vagy kopott feszítő esetleg kopott szíj azt nem tudom, de a hangot a szíj adja.
Találkoztam már olyannal, hogy az új szíj meg volt nyúlva, ezért szoktam beépítés előtt mindig összemérni a régivel.

De a bontott gyári miért jobb mint az új utángyártott?
Arra nincs garancia a "gagyira" meg van.

Renault power

(#59573) Tomi0703 válasza rob210 (#59572) üzenetére


Tomi0703
őstag

Azt mondta nagyon szar minosegu volt, mar ranezesre is. Mindegy elviszem megnezetni. :R

Valahol mintha azt olvastam volna, hogy a kipufogo tartobol ketto kell. Ez tenyleg igy van vagy valami hulyeseget olvastam? :D

(#59574) Shamat


Shamat
aktív tag

Bakker. Mi történhetett a gépesemmel? Egy körforgóból kijövetelkor egyszer csak elkezdett kis fordulaton rángatni, és alapjáraton is mocorog a motor és ingadozik is. Magasabb fordulaton nem rángat. Jól sejtem, hogy nem jár a hat hengerből az egyik? Trafó? Vagy esetleg ugrott volna a vezérlés? Viszem szerelőhöz, de a kérdés, hogy elindulhatok-e így vele jó 15km-re? Mondjuk haza kellett jönnöm vele úgy tíz kilométerről, azt túlélte... :O

DEAD LIKE ME

(#59575) rob210 válasza Shamat (#59574) üzenetére


rob210
Topikgazda

Annál a motornál bármi lehet, de igen 95% ék, hogy az egy trafó.

Renault power

(#59576) rob210


rob210
Topikgazda


Ma egy III as scenicet kellett talpra állítani. :D
Élvezet volt vele dolgozni, még semmi nem volt összerohadva :D

Renault power

(#59577) rob210


rob210
Topikgazda

Az esőelvezetőt ennél már nem egyszerű kitakarítani :D
Takaró burkolatok ablaktörlő ablaktörlő motor és aztán lehet hozzáférni.
Volt mit bontani mind a két oldalt.

Renault power

(#59578) Nordik


Nordik
őstag

Kicsit Off téma. :) Mi a helyzet akkor ha megbuntettek azért mert zöld területen parkoltam. Hozzáteszem legalább 20-30 autó áll azon a zöld területen mivel képtelenség parkolóhelyet találni már délután 4 óra után nemhogy este fél 11kor egy délutános héten. Bejarhatom akár az egész lakótelepet. Egyelőre beszéltem az ügyintézővel egy nyilatkozatot kell kitoltenem, hogy valóban enyém az autó stb. majd később fellebezhetek a határozat ellen. Járt már valaki hasonló cipőben? Esetleg érdemes a lakótelep kepviselojevel beszélni?

[ Szerkesztve ]

(#59579) rob210 válasza Nordik (#59578) üzenetére


rob210
Topikgazda

Igen én is kaptam ilyet anno zuglóban.
Én arra hivatkoztam, hogy nem ismertem a szabályozást (ami igaz is volt, vidéki lakosként) ezért egy figyelmeztetésre és a következő ilyen parkolásom 30ezres büntetésére enyhítették az akkori 5e-s bűntetést.
Többet nem is álltam oda, mert én valóban nem tudtam erről a szabályozásról.

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#59580) Nordik válasza rob210 (#59579) üzenetére


Nordik
őstag

Valamit ki kellene találnom, de az a baj én meg azt se tudom megcsinálni, hogy nem állok oda többet mert tényleg annyira nincs parkolóhely, hogy ennyi erővel felesleges autót tartanom. Többször volt már este, hogy 20 percet bolyongtam és sehol nem tudtam megállni. Ezekről a tényekről elvileg lehet nyilatkozni ha kell fényképekkel bizonyitom nekik az állításom. Vicc ez egyébként.

(#59581) forceberg válasza Nordik (#59580) üzenetére


forceberg
veterán

Ez sajnos nem vicc, nem ennyi autóra van méretezve a város.

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#59582) Nordik válasza forceberg (#59581) üzenetére


Nordik
őstag

Ez a füves terület körülbelül 200 autó parkolasara adna lehetőséget, de szerintem keveset mondtam. És nem használják semmire egy tömbház mögötti rész ahova mindenki évek óta parkol. Mit érdekli akkor oket, hogy szerencsétlen több műszakban dolgozó este nem azzal akar még törődni mikor fáradtan haza ér a munkabol, hogy parkolóhelyet keressen vagy 20 percig a semmiert, mert úgyse lesz. Mindenesetre tudom, hogy szabályt szegtem, de nem fogom annyiba hagyni a dolgot igyekszem beszélni a terület képviselőjével.

(#59583) rob210


rob210
Topikgazda

Urak lesz ebből a találkozóból valami szombaton, vagy kiscsoportos foglalkozás lesz? :D

Renault power

(#59584) LamerGyuri válasza rob210 (#59583) üzenetére


LamerGyuri
senior tag

Én ott leszek. 10-re? 9-re? Nekem mindegy.
Igaz, azt már meg sem merem mondani, hogy max. 1-ig, mert berendeltek délutánra dolgozni, és csak némi "nemérekbeműszakkezdésre" engedményt sikerült kibulizni.

"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."

(#59585) polonic válasza rob210 (#59583) üzenetére


polonic
félisten

Hu. Elfelejtettem azt is megirni ide ,hogy totál elfelejtettem, legénybúcsú lesz a baráti körben szombaton. Valahogy nagyon el voltam tajolodva, pedig mar akkor megvolt a dátum, mikor leokeztam a napot itt a topikban.

(#59586) #47205632 válasza Nordik (#59578) üzenetére


#47205632
törölt tag

Én is parkoltam pár hónapja fűre, kaptam is egy cédulát érte aztán azóta se semmi. Írtam az önkormányzatnak (papíron ami volt cím), hogy mi van most akkor mikor kapok bírságot érte, nem kaptam rá választ se. Azóta eltelt 3 hónap és semmi. Akkor kapják be...

(#59587) rob210 válasza LamerGyuri (#59584) üzenetére


rob210
Topikgazda

Akkor már csak 3 an leszünk. Ennek így nem sok értelme maradt. Ráadásul én csak 11 re érek ki.
:(

Mindig ez van....

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#59588) baluka6 válasza rob210 (#59583) üzenetére


baluka6
aktív tag

Én készülök, ha nem is estig, de 3-4 óra hosszára megyünk az asszonnyal. (Ha lesz így egyáltalán?)

[ Szerkesztve ]

(#59589) lsc


lsc
nagyúr

Segítség kellene 2003-as kacsaseggű megane 2 1.6 16 v 113 lovas váltóolaj minőség és mennyiség?

Az élet kegyetlen .

(#59590) polonic válasza lsc (#59589) üzenetére


polonic
félisten

Tranself NFJ 75W-80 2,8 liter
[link]

(#59591) lsc válasza polonic (#59590) üzenetére


lsc
nagyúr

Köszi.

Az élet kegyetlen .

(#59592) LamerGyuri válasza rob210 (#59587) üzenetére


LamerGyuri
senior tag

Miért ne lenne értelme. baluka-t sose láttam, és talán veled is másképp értek szót, mint amikor éppen az autóm alatt feküdtél. :K

"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."

(#59593) Geri89


Geri89
aktív tag

Sziasztok! Van valakinek esetleg Megane II 1.6-os benzines automata váltós autója? Mi ezzel a tapasztalat, mennyire problémás ez a váltó? Ajánlott lehet megvenni? Vásárlás előtt a váltót valahogy tudom "tesztelni"? :R

(#59594) LamerGyuri válasza Geri89 (#59593) üzenetére


LamerGyuri
senior tag

Tesztelés szigorúan hideg motorral, legalább 1 napja álljon, ezt kösd ki. Fel és leváltásoknál nem ránthat, nem dobhat hibát. Ha nem padlózod, csak érzéssel, olyan 2500-3000-nél fel kell váltson. A funkcióválasztás P-ből R vagy D késik 1 másodpercet, az normális, a régi hidros vezérlés miatt.
Ha "csúszik", rángat, hibát dob, vagy otthagyod, vagy keményen alkudsz. Renault szerviz 200k alatt meg sem nézi. Nekem öcsémmel karöltve olyan 70-be megállt, olajjal meg minden bizbasszal együtt. Bár a belső 7000 forintos szűrő cseréjére, amihez le és ketté kell venni a váltót, egy éve keresek szerelőt, mert senki nem mer nekiállni.
Ha jó és megveszed, olajat KELL benne cserélni, bármilyen idióta urbán legend kering a neten és közszájon.

[ Szerkesztve ]

"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."

(#59595) rob210 válasza LamerGyuri (#59592) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ok fiúk akkor mikor lesz a kezdés? 9 mert átszerveztwm az életem ennek függvényében és akkor inkább korábban fejezzük be ;)

Renault power

(#59596) baluka6 válasza rob210 (#59595) üzenetére


baluka6
aktív tag

Én kb 10-11 között érkezem, mert ugye másfél-2 óra még odaérek. :(

(#59597) rob210 válasza baluka6 (#59596) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ok akkor 10 re kimegyek.
De így sütögetni nem fogunk, viszek némi rágcsát meg innivalót, aztán beszélgetünk egy jót.

;)

Renault power

(#59598) eTrade válasza #47205632 (#59571) üzenetére


eTrade
tag

Teljesen jó az 1.4 16v 95LE motor abba a kaszniba, csak pörgetni kötelezô, autópályán is vígan vezethetô. :)

(#59599) hz0917 válasza Geri89 (#59593) üzenetére


hz0917
tag

Az automata váltó a legenda szerint 200-250 ezret elmegy. Egyik ismerősömnek még ennyit sem bírt ki, most keres egy "jó állapotú" bontottat, mert a szerelő szerint nem éri meg felújítani, az ujjat meg aranyáron adják.

[ Szerkesztve ]

(#59600) rob210 válasza hz0917 (#59599) üzenetére


rob210
Topikgazda

Elég sok renaulttal találkoztam rövidke pályafutásom alatt :) volt amelyikben 614e km volt és köszönte semmi baja.
Igaz 100e km-ként cserélve volt benne az olaj. ;) meg a szolenoid kitakarítva.
A gyári olajtöltettel valóban 200e körül megy el aztán beáll. :(

[ Szerkesztve ]

Renault power

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.