Renault, topik összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [N€T0X|N:] Starlink előtt és után
- [Re:] [czundermák:] Retro PC vol. #3 abit IP35 Pro-XE és a körítés
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Geri19831208
csendes tag
Sziasztok
Otthon ki tudom cserélni a kipufogó dob felfüggesztését?
M@rdel
őstag
Sziasztok,
Mennyire jellemző az 1.4 8v motoroknál a hengerfej tömítés hiba? Thalia 1.4 8V 2004
Mert egy-két kolléga kezdi rám hozni a frászt azzal, hogy ezek úgy is hengerfejesek lesznek.
Egyébként tiszta és nem fogy az olaj/víz, nincs hab a betöltőn, nincs fehér füst.
Egyedül a hengerfejen lévő olaj utalhatna rá, de az szerintem a szelep dekni alól jön. Kell ezzel foglalkoznom?
ΞΔGLΞ
nagyúr
rob210
Topikgazda
Mindegy csak ne IDE legyen.
A 2.0 literes az én szívemhez közelebb áll.
Renault power
rob210
Topikgazda
Ha szerszám van akna vagy bak van akkor ki.
Renault power
rob210
Topikgazda
398ezerrel adtam el az előző meganeom, úgy higy nem volt hengerfejes.
Ezeket az urban legendeket utálom.
Nekik meg úgy is körömnő a pöcsükre.
Mivel tudják ezt alátámasztani két ilyen motoros kocsijuk is volt már ami hengerfejes lett? Vagy a szomszéd kutyájának a bolhája mondta?
Renault power
molnarpeter
nagyúr
Amelyik autó nem szokott hengerfejes lenni, az az elektromos
diablo1984
veterán
2 literes erősebb, biztosan jobban megy, de étvágya is nagyobb és kettőstömegűvel szerelt! Az 1,8as az igazi középút....szerintem.
M@rdel
őstag
Köszönöm! Én is így gondolom, csak kellett a megerősítés!
rob210
Topikgazda
Jó az is, de én biztos a 2.0 át venném ennyit írtam
Az étvágya sajnos az 1.8 nak semmivel sem kisebb.
Viszont ritkább mint a 2.0
[ Szerkesztve ]
Renault power
kisninja
őstag
Az enyém 2007 es és nincs benne kettőstömegű. F4R714 viszont az F3R ben meg van.
Ja 2.0 és zabál de imádom.
[ Szerkesztve ]
powered by: ®MAJORMÜVEK®
nhpeti
tag
Sziasztok!
A napokban nézegettem több Megane I-est a hasznaltauto.hu-n. Szerintetek egy 2002 környéki, papíron kb 200e km-t futott de kívülről is megkíméltnek tűnő 1.4 16v megane classic (sedan) 400ezer forint környékén mennyire lehet jó döntés?A szokásos gyújtótekercs/trafó problémákon kívül szokott valami komolyabb baja lenni ezeknek a motoroknak? Legtöbbször városban használnám.
A futómű mennyire tartós ezeknél az autóknál? Meddig bírják az eredeti és az esetleges utángyártott alkatrészek a vidéki rossz minőségű utakat?
Mit érdemes megnézni, mire figyeljek elsősorban mielőtt megvennék egy ilyen autót?
rob210
Topikgazda
Nekem egy 2000es 1.6 16 v classic van.
Tehát némi rálátással rendelkezem
Az autó nem hogy vállalható, hanem egy okos döntés olcsó közlekedési eszköznek kiváló.
Az olajra érzékeny, főleg a váltónál.
Illetve a hátsó futómű, mostanra elkezdte megadni magát mindegyinkél két féle megane I es van amelyiken már felújították a hátsó hidat és amelyiken fel fogják újítani.
Ez 70e a felújított komplett híd plussz szerelés, ha nem tudod kicserélni magadnak.
Tehát ezt érdemes átnézni, amúgy elég olcsó hozzá az alkatrész nincs agyon elektronikázva, viszont klíma és egyébb kényelmi és biztonsági felszerelések már vannak benne.
A trafó az valóban gyenge pontja amíg nincs kicserélve densora vagy berura.
Alámászva még érdemes megnézni, hogy a váltóolajat engedi-e , mert szokta.
Ez a szemeteléstől, a durva folyásig terjed, ezért kell megnézni.
Én szeretem most már elég régóta van alattam a kis guruló műhely.
Imádom a csomagtartóját, minden belefér.
Egyszóval, ha átnézett darabot veszel, meg leszel vele elégedve.
Renault power
Tomi0703
őstag
Üdv!
Megadta magát a kipufogó tartóbakom. Jól gondolom, hogy Hutchinson a gyári ugye? Az mehet bele?
Hátsó hídszilenteket kéne cserélnem. Ez lenne az? Ha igen, ez a Moog mennyire okés. Úgy olvasgatom, hogy gyári kellene bele, de azt sehol sem találok. Esetleg rákérdezek, hogy lesz-e a közeljövőben [link].
Valamint, hidegen ezt a hangot adja. A hosszbordástól jön. Mi lehet ez? Feszítő, szíjtárcsa vagy csúszik a szíj? videó Csak hidegen, pár km után elhallgat.
Laguna 2 ph1 1,9 dci (120 le)
[ Szerkesztve ]
Robi81
tag
sziasztok
Megane 2 (2003 1.6 16v kacsa)a multkor alánéztem és a váltóból mintha csepegne valahol az olaj.ennek nehéz a tömités cseréje?le kell venni hozzá a váltót?illetve hol szokott elengedni?szintet még nem néztem mert csak lehajoltam de hétvégén megnézem aknába.
rob210
Topikgazda
Az a baj, hogy szivároghat a csavarnál ez a legoptimálisabb. Szivároghat a féltengelynél és szivároghat a motor ls a váltó közt is ez a legrosszabb.
Meg kell taláéni hol enged és utána lehet okoskodni.
Renault power
nhpeti
tag
És a hátsó híd problémát miből lehet felismerni? Valamint a váltóolaj szivárgás egy tömítéscserével orvosolható esetleg, vagy komolyabb munkát igényel?
rob210
Topikgazda
A hutchinson mehet.
A moogot én előszeretettel használom nem volt még rá panasz.
Lageszba igen ez kell, de figyelj a jobbos balos mivoltára, nem egyforma!
A hoszbordásnál pedig maga a stíj kezdi megadni magát véleményem szerint.
[ Szerkesztve ]
Renault power
rob210
Topikgazda
Ha ül a feneke.
Azaz ha terhelve van eltűnik a kerék a kerékjárati ívben..valamint terheletlenül sem ágaskodik a fara.
Oldalról ha megnézed és sokkal magasabban van az eleje mint a feneke akkor kezdi megadni magát.
De nem feltétlen gond jó alkupozíció!
Aztán ha felújíttatod legalább tudod hogy hosszú időre azzal nem lesz gond .
Renault power
Tomi0703
őstag
Köszi.
Mire figyeljek? Csak megrendelem a szettet és kész, nem?
A hoszbordásnál pedig maga a stíj kezdi megadni magát véleményem szerint.
Az érdekes lenne, mert most lett cserélve (elvileg), a hosszbordás, a feszítő meg a szíjtárcsa is. Fater ismerőse csinálta, fater hozta el az autót. Azt mondta neki, hogy a szíjtárcsa amit vett nagyon gagyinak tűnt, így egy bontott gyárit rakott bele inkább helyette. Lehet akkor ez a probléma?
#47205632
törölt tag
Elvittem muter gépét meghajtani. Visszaérek vele, nyitom a kaput addig ketyereg, kiszállok, erős gumiszag. WTF?
Beállok, leállítom, alánézek. Hát a bal első vékony műanyag kerékdobból már leolvadt egy 30 centis darab.
Persze ő csak 50-nel totyog nála nem volt probléma, én meg elkentem neki 100 fölé aztán a menetszél odapasszírozta a gumihoz és azt a vékony műanyagot hamar meg is ette. De legalább a kocsinak nincs baja, a guminak sincs baja az a lényeg. Kicsit megijedtem, hogy megsült szegény, de nem az volt a baja. Szegény kocsit sajnálnám, a Renaultnak lelke van.
Ja hát azért az 1.5 DCi 65 lóval az érezhetően gyengébb, mint a 95 lovas kocsim. Alulról jobban megugrik és krúzolni jobban lehet vele, de aztán ahogy elkezd pörögni akkor megáll az élet, az enyém meg mászik szépen tovább. Ugyanazon az emelkedőn ez harmadikban már nem pörgött ki csak keservesen nem igazán ment 80 fölé, az enyém simán pörög tovább negyedikbe is 100 fölé csak úgy repül.
Jó forró volt a kidörgő vége, pucolódott a korom belőle az tuti.
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
Nem ismerem a kocsi előéletét de ez szíjhang.
Az hogy mitől van kopott tárcsa vagy kopott feszítő esetleg kopott szíj azt nem tudom, de a hangot a szíj adja.
Találkoztam már olyannal, hogy az új szíj meg volt nyúlva, ezért szoktam beépítés előtt mindig összemérni a régivel.
De a bontott gyári miért jobb mint az új utángyártott?
Arra nincs garancia a "gagyira" meg van.
Renault power
Tomi0703
őstag
Azt mondta nagyon szar minosegu volt, mar ranezesre is. Mindegy elviszem megnezetni.
Valahol mintha azt olvastam volna, hogy a kipufogo tartobol ketto kell. Ez tenyleg igy van vagy valami hulyeseget olvastam?
Shamat
aktív tag
Bakker. Mi történhetett a gépesemmel? Egy körforgóból kijövetelkor egyszer csak elkezdett kis fordulaton rángatni, és alapjáraton is mocorog a motor és ingadozik is. Magasabb fordulaton nem rángat. Jól sejtem, hogy nem jár a hat hengerből az egyik? Trafó? Vagy esetleg ugrott volna a vezérlés? Viszem szerelőhöz, de a kérdés, hogy elindulhatok-e így vele jó 15km-re? Mondjuk haza kellett jönnöm vele úgy tíz kilométerről, azt túlélte...
DEAD LIKE ME
rob210
Topikgazda
Annál a motornál bármi lehet, de igen 95% ék, hogy az egy trafó.
Renault power
rob210
Topikgazda
rob210
Topikgazda
Nordik
őstag
Kicsit Off téma. Mi a helyzet akkor ha megbuntettek azért mert zöld területen parkoltam. Hozzáteszem legalább 20-30 autó áll azon a zöld területen mivel képtelenség parkolóhelyet találni már délután 4 óra után nemhogy este fél 11kor egy délutános héten. Bejarhatom akár az egész lakótelepet. Egyelőre beszéltem az ügyintézővel egy nyilatkozatot kell kitoltenem, hogy valóban enyém az autó stb. majd később fellebezhetek a határozat ellen. Járt már valaki hasonló cipőben? Esetleg érdemes a lakótelep kepviselojevel beszélni?
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
Igen én is kaptam ilyet anno zuglóban.
Én arra hivatkoztam, hogy nem ismertem a szabályozást (ami igaz is volt, vidéki lakosként) ezért egy figyelmeztetésre és a következő ilyen parkolásom 30ezres büntetésére enyhítették az akkori 5e-s bűntetést.
Többet nem is álltam oda, mert én valóban nem tudtam erről a szabályozásról.
[ Szerkesztve ]
Renault power
Nordik
őstag
Valamit ki kellene találnom, de az a baj én meg azt se tudom megcsinálni, hogy nem állok oda többet mert tényleg annyira nincs parkolóhely, hogy ennyi erővel felesleges autót tartanom. Többször volt már este, hogy 20 percet bolyongtam és sehol nem tudtam megállni. Ezekről a tényekről elvileg lehet nyilatkozni ha kell fényképekkel bizonyitom nekik az állításom. Vicc ez egyébként.
forceberg
veterán
Ez sajnos nem vicc, nem ennyi autóra van méretezve a város.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
Nordik
őstag
Ez a füves terület körülbelül 200 autó parkolasara adna lehetőséget, de szerintem keveset mondtam. És nem használják semmire egy tömbház mögötti rész ahova mindenki évek óta parkol. Mit érdekli akkor oket, hogy szerencsétlen több műszakban dolgozó este nem azzal akar még törődni mikor fáradtan haza ér a munkabol, hogy parkolóhelyet keressen vagy 20 percig a semmiert, mert úgyse lesz. Mindenesetre tudom, hogy szabályt szegtem, de nem fogom annyiba hagyni a dolgot igyekszem beszélni a terület képviselőjével.
rob210
Topikgazda
Urak lesz ebből a találkozóból valami szombaton, vagy kiscsoportos foglalkozás lesz?
Renault power
LamerGyuri
senior tag
Én ott leszek. 10-re? 9-re? Nekem mindegy.
Igaz, azt már meg sem merem mondani, hogy max. 1-ig, mert berendeltek délutánra dolgozni, és csak némi "nemérekbeműszakkezdésre" engedményt sikerült kibulizni.
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
polonic
félisten
Hu. Elfelejtettem azt is megirni ide ,hogy totál elfelejtettem, legénybúcsú lesz a baráti körben szombaton. Valahogy nagyon el voltam tajolodva, pedig mar akkor megvolt a dátum, mikor leokeztam a napot itt a topikban.
#47205632
törölt tag
Én is parkoltam pár hónapja fűre, kaptam is egy cédulát érte aztán azóta se semmi. Írtam az önkormányzatnak (papíron ami volt cím), hogy mi van most akkor mikor kapok bírságot érte, nem kaptam rá választ se. Azóta eltelt 3 hónap és semmi. Akkor kapják be...
rob210
Topikgazda
Akkor már csak 3 an leszünk. Ennek így nem sok értelme maradt. Ráadásul én csak 11 re érek ki.
Mindig ez van....
[ Szerkesztve ]
Renault power
baluka6
aktív tag
Én készülök, ha nem is estig, de 3-4 óra hosszára megyünk az asszonnyal. (Ha lesz így egyáltalán?)
[ Szerkesztve ]
lsc
nagyúr
Segítség kellene 2003-as kacsaseggű megane 2 1.6 16 v 113 lovas váltóolaj minőség és mennyiség?
Az élet kegyetlen .
polonic
félisten
Tranself NFJ 75W-80 2,8 liter
[link]
lsc
nagyúr
Köszi.
Az élet kegyetlen .
LamerGyuri
senior tag
Miért ne lenne értelme. baluka-t sose láttam, és talán veled is másképp értek szót, mint amikor éppen az autóm alatt feküdtél.
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
Geri89
aktív tag
Sziasztok! Van valakinek esetleg Megane II 1.6-os benzines automata váltós autója? Mi ezzel a tapasztalat, mennyire problémás ez a váltó? Ajánlott lehet megvenni? Vásárlás előtt a váltót valahogy tudom "tesztelni"?
LamerGyuri
senior tag
Tesztelés szigorúan hideg motorral, legalább 1 napja álljon, ezt kösd ki. Fel és leváltásoknál nem ránthat, nem dobhat hibát. Ha nem padlózod, csak érzéssel, olyan 2500-3000-nél fel kell váltson. A funkcióválasztás P-ből R vagy D késik 1 másodpercet, az normális, a régi hidros vezérlés miatt.
Ha "csúszik", rángat, hibát dob, vagy otthagyod, vagy keményen alkudsz. Renault szerviz 200k alatt meg sem nézi. Nekem öcsémmel karöltve olyan 70-be megállt, olajjal meg minden bizbasszal együtt. Bár a belső 7000 forintos szűrő cseréjére, amihez le és ketté kell venni a váltót, egy éve keresek szerelőt, mert senki nem mer nekiállni.
Ha jó és megveszed, olajat KELL benne cserélni, bármilyen idióta urbán legend kering a neten és közszájon.
[ Szerkesztve ]
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
rob210
Topikgazda
Ok fiúk akkor mikor lesz a kezdés? 9 mert átszerveztwm az életem ennek függvényében és akkor inkább korábban fejezzük be
Renault power
baluka6
aktív tag
Én kb 10-11 között érkezem, mert ugye másfél-2 óra még odaérek.
rob210
Topikgazda
Ok akkor 10 re kimegyek.
De így sütögetni nem fogunk, viszek némi rágcsát meg innivalót, aztán beszélgetünk egy jót.
Renault power
eTrade
tag
Teljesen jó az 1.4 16v 95LE motor abba a kaszniba, csak pörgetni kötelezô, autópályán is vígan vezethetô.
hz0917
tag
Az automata váltó a legenda szerint 200-250 ezret elmegy. Egyik ismerősömnek még ennyit sem bírt ki, most keres egy "jó állapotú" bontottat, mert a szerelő szerint nem éri meg felújítani, az ujjat meg aranyáron adják.
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
Elég sok renaulttal találkoztam rövidke pályafutásom alatt volt amelyikben 614e km volt és köszönte semmi baja.
Igaz 100e km-ként cserélve volt benne az olaj. meg a szolenoid kitakarítva.
A gyári olajtöltettel valóban 200e körül megy el aztán beáll.
[ Szerkesztve ]
Renault power
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Corsair VENGEANCE RGB PRO 16GB 3200MHz
- GIGABYTE H310M H
- Ej-Ha! Lenovo ThinkPad P53s Szép Home & Business Laptop -70% 15,6" i7-8665U 16/512 Quadro P520 2GB
- Új Lenovo ideapad 5 Pro Prémium Ultrabook 14" -30% Bivaly Ryzen 5 5600U 8GB 512GB 2,2K RADEON 2GB!!
- iPhone 13, 128GB, starlight, kártyafüggetlen, 88% akku