Hirdetés

2024. június 2., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-22 11:39:34

LOGOUT.hu

Renault, topik összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#59801) ΞΔGLΞ válasza forceberg (#59800) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Én már nem tudom :DDD
De ha az új Bosch-ban lévő vízleválasztó csavar menet stimmel, akkor csak azt cserélem ki a csavar helyett.
Ha nem, akkor, mint írtam új szűrő be és a szinte alig használtat a kukába kivág.

Üzemanyagcsövet nem tudok venni Pécsen, átlátszó 10 mm-est. Vagy 10 autósboltot hívtam fel és csak fekete van, vagy egyáltalán nincs. Ez valami nonszensz ez az elb....tt ország, vagy város...

(#59802) ΞΔGLΞ


ΞΔGLΞ
nagyúr

Egy kis (vicc) off: :DDD Bocs, ha volt már, nekem új...

(#59803) gixxergabi válasza forceberg (#59800) üzenetére


gixxergabi
senior tag

simán bent hagyhatod az érzékelőset is
Szted bent hagyja, ha képes rendelni egy komplett csőrendszert is 1 csatlakozó miatt? :DDD

(#59804) ΞΔGLΞ válasza gixxergabi (#59803) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Azt majd év végén, mint írtam is, ki lesz cserélve az egész hóbelevanc, ha már megrendeltem a kuplung, kettős tömegű, lánc szettel, szabadonfutóval meg mittomén miket raktam a polcra az évek alatt. Bár közeledve az 550 ezerhez, semmi jele, hogy ezeket cserélni kellene...

(#59805) ΞΔGLΞ válasza gixxergabi (#59803) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Egyébként azért is cserélem ki, mert most a benne lévő csavaros megoldás, konkrétan kókler munka bármennyire jó így és frankó lenne a következő cseréig, de azt gyűlölöm, a kókler megoldásokat.
Minden alkatrész legyen olyan benne, mint amikor kijött gyárból. :)

(#59806) Nordik


Nordik
őstag

Hátha tudtok valamit mondani a hibamra. Bár sok ilyen HSZ-t olvastam de senki nem jutott előrébb.

Szóval a kovetkezovel állok szembe:
Amíg nem éri el az üzemi hofokot illetve visszahul kicsit apró rangatasok vannak alapjáraton. Alig észrevehető, de van. Meleg motornal nem veszem észre.

A másik aminek köze lehet, hogy télen amíg egy kicsit be nem melegszik megtorpan gazadasra párszor aztán elmúlik.

Amikor át lett állítva a fedcomp nyelve akkor állítólag volt egy tárolt hibám lambdaszondara. Check engine stb soha nem villant fel egyébként. Ezen kívül az autó teljesen jól működik, húz szépen semmi gond vele. A legtöbb csatlakozót már kipucoltam, a trafokat is de semmi. Egy másik forumban esetleg okoskerekre, szolenoid szelepre gondoltak de hangja nincs az okoskereknek szépen indul stb.

(#59807) Xantomas


Xantomas
őstag

Ha valaki csemegézni akar abból, hogy milyen gyártáskor, vagy az után rendelhető extrák voltak, akkor annak francia nyelvű csemegézni való 116 oldalon keresztül. Ez a meganeklub honlapján sincs fent.
Sajnos nem találtam letöltési linket:
[link]

"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

(#59808) rob210 válasza orosziem81 (#59798) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ha hazaértem igen.

Renault power

(#59809) rob210 válasza Nordik (#59806) üzenetére


rob210
Topikgazda

Tömítetlenség lesz.
Amikor bemelegszik bedagad a tömítés és megszűnik a hiba.
Vagy a fojtószelep, vagy a szívósor.

Renault power

(#59810) Nordik válasza rob210 (#59809) üzenetére


Nordik
őstag

Ezt hogyan tudom ellenőrizni? Egyébként maga az alapjárat nem ingadozik 750en áll szepen, nincsenek kiugrasok.

(#59811) opti06


opti06
aktív tag

kinyomott kuplungra felemelkedik a gázpedál ez mitől lehet találkozott már valaki ilyennel? 1999-es clio2 1.6 benzin

(#59812) #47205632


#47205632
törölt tag

Fojtószelepet és alapjárati motort lehet WD40-nel takarítani? És a fojtószelep tengelyeire sima grafitos gépzsír jó? Ilyenek vannak csak itthon. :DDD

(#59813) rob210 válasza Nordik (#59810) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ha hazaértem elmondom mit kéne megnézni, most korlátozottan van netem, de ha amúgy stabil az alapjérat akkor az nem tömítetlenség.
A beszívott levegő hőmérő működik?
Diagon volt a kocsi?

Renault power

(#59814) Nordik válasza rob210 (#59813) üzenetére


Nordik
őstag

Igen szép stabil az alapjárat. Vissza is esik váltásnál stb. Nem érzem, hogy ezzel gond lenne.
Valami szenzorra gondolok én is vagy valamelyik trafó haldoklik. Az biztos, hogy összefügg a hőmérséklettel. Mikor bemelegedett már nem csinálja, csak mondjuk akkor ha ismételten állt 1-2 órát az autó. Diagon meg sajnos nem volt, most rendeltem ilyen egyszerű olvasót bár azzal nem tudom érek e majd valamit. Hibat nem jelez, mondom mikor at lett állítva a nyelv akkor mondta a szerelo, hogy lambdaszondara van egy hibám azt törölte. Ezen kívül akkor mást nem nézett. :U

(#59815) Nordik válasza Nordik (#59814) üzenetére


Nordik
őstag

De hidegen meg ha jól tudom nem szól bele a lambda. FHP jeladó nem lehet mert akkor inditassal is gond lehet. Kizárásos alapon valóban lehet az amit te mondasz. :U

(#59816) ΞΔGLΞ válasza #47205632 (#59812) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Fojtószelepet és alapjárati motort lehet WD40-nel takarítani?

Simán, sőt az összes elektromos csatlakozót is ki lehet fújni vele, de úgy, hogy csöpögjön.
Ott kordoráció nem lesz, én fél évente kifújok rá egy teljes palackot. Sokan abban a hitben vannak, hogy a WD40 egy olajozó valami... Hát nem éppen, sőt, pl egy ajtóhatároló kattogására befújva a wd40-et, rosszabbat már nem is tehet vele, mert a zsírt, ha volt rajta valamilyen kenés azt is kiszorítja max egy fél órán belül és még jobban fog kattogni. Talán sokan nem tudják, de ha a gumi felületét befújod, nem az oldalát, akkor sokkal jobb tapadást lehet lehet elérni, mint eredetileg. A WD40 egy brutális jó cucc, ha nem (az egyik) a legjobb a világon...

Én már kifújtam vele minden elektromos csatlakozó, légtömeg mérőt, szíjat az Isten tudja még mit, de nálam a büdös életben nem volt semmi olyan, hogy ezek tönkrementek volna. Mint az új úgy néznek ki. A saruktól kezdve minden...
:)

(#59817) ΞΔGLΞ válasza ΞΔGLΞ (#59816) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Valahogy így...
Ugye a nevében is benne van, hogy 40X-es vízkiszorítású többek között a cucc az ezer féle másik frankó dolog mellett, amit "tud". Ennél jobb kontakt spray a világon nincs. Nem olyan rég írtam, hogy a szétkapott, beázott pótféklámpát is kifújtam wd40-nel, egyrészt a kiszorítás miatt, másrészt az elektromos érintkezők miatt is. Anyám, Bravo-jának a pillangószelepét fél évente kifújom vele, kb olyan lesz, mint az új. Nincs is gond vele, pedig az 1.2 benzines Bravok-nak ha valami, akkor a pillangószelep elkoszolódása a fő probléma, ha az tiszta, lényegében kimegy a világból az olasz...

[ Szerkesztve ]

(#59818) ΞΔGLΞ


ΞΔGLΞ
nagyúr

Na, közben megjött az új BOSCH szűrő. Rögtön lecsavartam róla a vízleválasztó csavart és ahogy sejtettem, nem az menet. Tehát az érzékelős és a nem érzékelősnek szabvány menete van. Ebbe már át tudnám tenni a volt réginek is a leválasztó fedelét. Szóval az alig használt bosch (érzékelős) szűrő mehet a kukába....

(#59819) #47205632 válasza ΞΔGLΞ (#59816) üzenetére


#47205632
törölt tag

És ezt kell tanítani utána vagy nem? Ez ha jól tudom sima bovdenes, szóval akkor nem. Csak a villanypedálosat kell baszturgálni.
Most már muszáj kipucolnom, mert bár komolyabb tünetet nem produkál, de gázról lelépve beejti a fordulatot nagyon és onnan picit dadogva megy vissza, na most ez a váltások közben olyan, mintha most lennék tanulóvezető újra :DDD , minden váltásnál ránt már az autó emiatt aztán a szokásos Renault motortartó bakok csak rásegítenek erre.
Csak tudnám mitől koszolódik el, mikor nincs semmi visszavezetve ebbe, a szívószelepek meg rohadt messze vannak nem tud visszadurrogni, mint a Ladáknál....

Majd a benzingőz csőre kell figyelnem nehogy letörjem, valahol alul van. Ha más nem legalább az pucolná, ha már egyszer 100-ast tankolok... WD-40-et kéne fújni a tankba. :DDD

(#59820) ΞΔGLΞ válasza #47205632 (#59819) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Azt nem tudom, hogy rőnóéknál ez hogy van, de az említett Bravo-nak is kell 1-2 nap, mire bekonfigurálja, hogy most már tiszta, vagyis emiatt az alapjárat magasabb és/vagy lassan megy vissza alaphelyzetbe. Utána minden frankó, ha "megtanulta".

--------------

Érdékesen néz ki ez a hátsó lámpa így. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#59821) eTrade


eTrade
tag

Sziasztok,

Veletek is megosztom az abszolút fogyasztási rekordom: [video] :DDD

Ez klíma nélküli, ráérős tempó, autópályán 110-125km/h sebességgel autózva, semmi hirtelen gázfröccs, nyugodtan autózva, simogatva a gázpedált, 50% autópálya. :)

(#59822) #47205632 válasza eTrade (#59821) üzenetére


#47205632
törölt tag

Nekem 5.9 a rekordom, mondjuk én soha nem járok vele pályán meg nem is fog úgyhogy a 80-90-es tempó mellett nem lehetetlen ez a fogyasztás, ráadásul nálam alap, hogy 3000-3200 körül váltok, néha 4000-4200 szóval nem spórolósan megyek. Ha elváltogatnék mami módon akkor lenne ez 5.5 liter is, ha 70-nel mennék lenne ez 5 liter.
Csak azt már nem autózásnak hívják. :DDD

Amúgy az átlagom az 7.4, de sokat rövidezek. Jó ötlet volt a kisebb motor, teljesen felesleges az 1.6-os, hogy a használat háromnegyedét 4-5 Kmes útszakaszon tegye ki. És egyáltalán nem szoktak körbeautózni se.
Aki ilyen rövideket megy vele annak bőven jó, főútra is röhögve, pályára is fel lehet vele tévedni nyugodtan. Persze aki rendszeresen megy vele, annak már érdemes a nagyobbat, de csak kényelmi szempontból számít, mert forgalmi akadályt nem képez egyikkel se. Legfeljebb a 75 lovas Eco szarról tudom elképzelni ezt.

[ Szerkesztve ]

(#59823) rob210 válasza #47205632 (#59819) üzenetére


rob210
Topikgazda

De van visszavezetés. Kartergáz visszavezetés.
A betanulás pedig 50 km is lehet, tisztítás után.
Vagy diaggal visszaállítva azonnal jó. ;)

Renault power

(#59824) #47205632 válasza rob210 (#59823) üzenetére


#47205632
törölt tag

Szóval megtanulja magától is? Az is jó nekem, csak ne kelljen szerelőhöz vinnem.

(#59825) rob210 válasza #47205632 (#59822) üzenetére


rob210
Topikgazda

Volt eco sz@rom, amíg nem vezetted ne sz@rozd.
Bizonyos fordulatszám tartományban megeszi a te autódat.
Amit sokkal jobban kell pörgetni, mint azt.
Ezt pedig tapasztalatból írom. Nem csak belekiabálva az éterbe. ;)

Igen megtanulja.

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#59826) #47205632 válasza rob210 (#59825) üzenetére


#47205632
törölt tag

Szarozom a sajátomat is nem kell aggódni, világ életemben nem ültem két liter alatti libakergetőkben, szerinted milyen életérzés fogott el amikor megvettem ezt. :DDD De már nem foglalkozom vele, nem érdekel milyen, elvisz A-B-A útvonalon és kész. Egy francia autó még az ember gondolkodását is megváltoztatja.

A lóerő semmit nem mond ezt is tudom, a fordulatszámtartományra elosztott átlagolt lóerő, na azzal már lehetne mit kezdeni. A hasonló lovas FSI is leköröz ezerszer, pedig alig erősebb, csak hát nem mindegy mennyi ideig tud 100 lovat, meg mennyi ideig tud az enyém.
A 65 lovas dci is leugor még ráadásul, ezzel is tisztában vagyok, de az már csak addig amíg nem jön meg a menetszél (70 környéke), onnantól elkezd hiányozni neki a lóerő. Nem szoktam boyrészerkedni amúgy.
Csak annyi a lényeg, hogy nem képez forgalmi akadályt, mert olvastam itt régebben, hogy körbe kellett autózni az 1.4-est. Az csak két okból lehet, hibás volt a motor vagy a sofőr szart a világra, mert alap esetben ilyen nem létezik. Vagy a mögöttes autó nagyon sietett a Coopba 20 deka párizsiért, nehogy lejárjon az akció.

[ Szerkesztve ]

(#59827) Nordik válasza Nordik (#59815) üzenetére


Nordik
őstag

Ma kiszedem a gyertyákat megnézem hogy néznek ki. Ránézek a hezagra is, nekem 0,95ot ír hezagra de ezt kicsit soknak találom. Mindenhol 0.8-0.9 között olvasok. Így akkor a 0.85 a legideálisabb hidegen? :D tudom hogy az se jó ha kicsi, kopni pedig úgyis fog. 0.9et ha alltlitok az 10000km után már lesz több is. :U

Egyebkent rob mi a véleményed? Van valami tipped mi lehet ez? Mit nézzek meg? :(

(#59828) nünüke1975


nünüke1975
aktív tag

Megane 3.Ki lehet kapcsolni valahogy azt hogy a tükör ne csukódjon be záráskor?

(#59829) ΞΔGLΞ válasza nünüke1975 (#59828) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Nálam Diag-ban van ilyen menüpont (lagesz3), szerintem nálad is így lehet "csak"...

(#59830) gixxergabi válasza nünüke1975 (#59828) üzenetére


gixxergabi
senior tag

Az ablakemelő gombok fölött van a tükör gombja is, jelenleg nálad közép állásban van az az automata. Ha balra átkapcsolod akkor fixen kint lesz, ha jobbra akkor meg fixen behúzva.

(#59831) forceberg válasza ΞΔGLΞ (#59816) üzenetére


forceberg
veterán

A határolóval mit lehet kezdeni? Elkezdett kattogni nálam is, megzsíroztam, 1-2 napig volt jó...

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#59832) polonic válasza nünüke1975 (#59828) üzenetére


polonic
félisten

Én meg de örülnék neki, ha lenne ilyen tükörbehajtás.

Olyan elcseszett felszereltségi szintek voltak, hogy pl a dynamique szintben kb minden volt, ami kellhet nekem. De csak az az egy, ami kb alap, ha már a tükör elektromos, a tükörbehajtás nem. Ha kell, vegyél privilige szintet.

Más márkáknál is ilyen?

(#59833) nünüke1975 válasza ΞΔGLΞ (#59829) üzenetére


nünüke1975
aktív tag

A fedélzetiben nincs benne de amit gixxergabi írt az lehetséges. Majd kipróbálom.

(#59834) Pecc válasza #47205632 (#59824) üzenetére


Pecc
őstag

Nekem nem tanulta meg 200km alatt sem. Csak amikor újra lett tanítva, onnantól azonnal és azóta is tudja :)

rob210 - Úgy néz ki a műszerfal kiszedés felfüggesztve, konstatáltam, hogy a klíma kompresszornak van ilyen kerepelő hangja, miután bekapcsoltam. Már semennyi hideget sem fúj, mehetek klímáshoz felújíttatni töltetni tkömtudja... :(((

[ Szerkesztve ]

(#59835) nünüke1975 válasza polonic (#59832) üzenetére


nünüke1975
aktív tag

Csak azért akarok kikapcsolni mert a jobb oldali tükröm nyikorog.Befujtam wd40 el de nem használt.

(#59836) Nordik válasza Nordik (#59827) üzenetére


Nordik
őstag

Gyertyák szépek voltak, hézag tökéletes 10e km alatt nem kopott semmit. Gondolom ha trafó lenne azt észrevettem volna valamelyik gyertyán. :U

(#59837) Yoshida válasza Pecc (#59834) üzenetére


Yoshida
aktív tag

Nem akarlak elkeseriteni, de nekem is kerepelni kezdett, utána meg beallt, és a darabkai szetszeledtek a rendszerben. 200-250ezerert csinálnák meg csövek atmosasa, új kompresszor, új hűtővel...

A kuplungja meg szétégett, így kikapcsolva se használható.

Ilyen a hangja kiszerelés után:
[link]

[ Szerkesztve ]

(#59838) Xantomas válasza nünüke1975 (#59835) üzenetére


Xantomas
őstag

Wd40 nem is fog, csak tuneti kezelés, míg el nem párolog, sőt, esélyesen az ottmaradt száradt zsír maradványokat is kimosta, és most szabadon futnak a felületek egymáson :) hosszútávon meg tud enni pár műanyagot. Szedd szét, és teflonos szilikon zsirt tegyél a csapokhoz, meg a fogaskerekekre.
Beszerzesi hely pl Bondex.

[ Szerkesztve ]

"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

(#59839) rob210 válasza Xantomas (#59838) üzenetére


rob210
Topikgazda

Vagy litium zsír ;)
Szerintem a világ legjobb kenőanyaga..

Renault power

(#59840) gergo5991 válasza polonic (#59832) üzenetére


gergo5991
őstag

-

[ Szerkesztve ]

(#59841) M@rdel


M@rdel
őstag

Srácok,
Hogy döntöm el, hogy melyik vízpumpa kell az autómba, a tőcsavar mellett fúrt vagy nem fúrt?
Thalia 2004 1.4 8V

(#59842) Nordik válasza Nordik (#59836) üzenetére


Nordik
őstag

Ez az egy gyertya volt ott a tövébe érdekes. Egyébként az elektrodanal ugyanúgy szép volt mint a többi. Ez mitől lehet? Esetleg valami tipp mitől lehet a problémám? :(

(#59843) #47205632


#47205632
törölt tag

Elég jó ráhagyással mér ez a mutató, most írja a fedcomp, hogy 30 liter benzinem fogyott el, szóval félig van, de a mutató 1 és háromnegyed csíkkal lejjebb van, tehát majdnem kettővel lejjebb mutat. Nem csodálom, hogy a piros vonalra érve még volt a tankban 15 liter benya, meg akkor ezért van az is, hogy teletank után jó későn kezd el süllyedni. Egyszerűen brutálisan biztonságos ráhagyással van kalibrálva. :DDD

(#59844) ΞΔGLΞ válasza Xantomas (#59838) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Teljesen igazad van...

A "sima" wd 40, [link] nevezzük így, pontosan azt teszi, szinte kilöki onnét a legkisebb kenést is. Már írtam, a az egyik legfrankóbb cucc a világon, szinte minden "tud", de aki kenésre használja, az nagy tévedésben van.
Az nem arra való,viszont a képen látható wd40 viszont minőségi kenést biztosít. Viszont még ennél is jobb cucc a CRC 10672-es csapágyzsír. És itt válaszolok, Forceberg kollégának, ha ez nem szünteti meg az ajtóhatároló kattogását, akkor csere. Kell neki pár nap, mire bedolgozza magát, bőven nyomj bele, de utána minden csendben lesz. Valami pálcika félével próbálj meg minél több zsírt bevinni a határolónak mindenhova...

Én ezzel zsírzok mindent. Egyszer a kuplungon nyikorgott, már az őrületbe kergetett, minden szarral próbáltam kezelni, de semmi, aztán bekentem ezzel a CRC zsírral, vagy 50-szer kuplungoztam utána, elhallgatott, azóta is olyan több, mint 1 éve már, mintha levegőt nyomkodnék. Elképesztő jó cucc. Az öcsém picasso-jában pontosan a tükör nyikorgott neki is, mikor befordult. Semmi nem segített beki, de ez a crc brutál kussba vágta.

wd 40 lítium fehér zsír

CRC csapágyzsír

[ Szerkesztve ]

(#59845) forceberg válasza ΞΔGLΞ (#59844) üzenetére


forceberg
veterán

"Valami pálcika félével próbálj meg minél több zsírt bevinni a határolónak mindenhova..."

Kábelkötegelő végével nyomogattam bele, de rövid idő után előjött. Adok még neki, mert ezért lebontani az egész ajtót, ha cserélni kel...

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#59846) ΞΔGLΞ válasza forceberg (#59845) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Hát jah, nálam már mind a kettő fém. Egyébként meg az ajtó lebontás, kb 5 perc unottan. ennek a gagyi minőségű határolónak cseréje meg, kb 10-15 perc. Lényegében egy kényelmes félóra alatt megvagy visszaszereléssel együtt, de ilyenkor ajánlatos leszedni azt bóvli fehér habot az ajtóról és minőségi cuccal kibélelni, pl dynamat, nálam is ilyen, nincs is rezgés meg hasonló és a hangzásnak is nagyon jót tesz az egész ajtót, ahol csak fém van... :) . A patentokra kell vigyázni, mert tudnak törni, ezért én addig neki sem álltam, míg nem jött 10db, amit rendeltem, de csak 1 tört el...

[ Szerkesztve ]

(#59847) forceberg válasza ΞΔGLΞ (#59846) üzenetére


forceberg
veterán

alapból nem fém az egész?
[link]
Gondolom, a kis kerék kattog, amit befeszít a rugó a fogak közé.

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#59848) Andrew10


Andrew10
aktív tag

Üdv. Tudnátok segiteni? Ma tapasztaltam,hogy az anyós ülésnél a kesztyűtartó allat egy két csepp kondezviz ki cseppent, és picit melegedett klímázás közben a befújt levegő. Lehet, hogy eldugult valahol a kondenzvíz leeresztő? Hol tálalom? Köszi előre is.
(Renault megane2 limuzin 1.6 benzin)

[ Szerkesztve ]

(#59849) salieri.


salieri.
őstag

Sziasztok!

Renault Modus klímának hány fokos levegőt kell befújni ? 10 fokot mértem.

(#59850) #47205632 válasza salieri. (#59849) üzenetére


#47205632
törölt tag

Aszongyák 1-2 fok körül, felette már nem hűti az utasteret, alatta meg ráfagy a hőcserélőre.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.