Hirdetés

2024. június 13., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#30451) biga


biga
senior tag

[link]

''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

(#30452) Beri válasza biga (#30449) üzenetére


Beri
addikt

Erről beszéltem, mikor azt írtam, hogy Magyarországon nincs rendőri jelenlét, pedig nagyon kellene
Van jelenlét, mérnek mindenhol. Csak nem jönnek utánad. Nekem meg csekket külföldre még soha nem küldtek ki.

Hosszas kutatások előzik meg tudtommal, mikor egy -egy sebességhatárt vagy közlekedési helyzetet felállítanak, hogy ez mindenkinek megfeleljen.
Egymillió évvel ezelőtt kitalálták, hogy márpedig ennyivel kell menni és azóta ez van.

Ez olyan, mintha azt írnám, hogy "én becsületes vagyok, de hát szelektíven törekszem csak a betartására és a te vagyontárgyad pl pont tetszik, ezért azt ellopom, na. Dehát meg kell értened, hisz alapvetően becsületes vagyok, a legtöbb esetben nem is fordul elő velem ilyen"
Ha ellopod a vagyontárgyamat, megkárosítasz engem. Ha én 160-at megyek a töküres pályán, attól senki nem lesz szegényebb.

eladó Aromamizer RDTA V1

(#30453) biga válasza Beri (#30452) üzenetére


biga
senior tag

Külföldön élsz te is? És ott, ahol élsz ott is így vezetsz? :) 2013.jan 1 után oda is megy majd a csekk!

Egymillió évvel ezelőtt kitalálták, hogy márpedig ennyivel kell menni és azóta ez van.
Kb 20 éve 60 km/h volt a belterületi sebességhatár, kint mg 80. Most ennyi. Érdekes módon Mo-nál lényegesen régebbi autós kultúrával rendelkező országokban is így van ez nagyrészt kis eltérésekkel (Németeknél pl 100 az országúti sebesség, és a páéyák egy részén csak ajánlott a max 130, nem kötelező. De pl Svájcban 120 a maximum pályán, a franciáknál ha esik az eső városon kívül -10-20 km/h, olaszoknál van olyan pályaszakasz, ahol pl ha akár nem túl nagy köd van is 50 a megengedett!). Gondolom ez mind csak a gonosz hatalmak összeesküvése, hogy szivassa a jónépet.

Egyébként senki nem úgy indul el aznap reggel, hogy ma elnézek (én vagy a szembe jövő) valamit és ott maradok az úton. Mégis történnek ilyenek, és a statisztikák szerint a sebesség növekedésével (is) hatványozottan nő ennek az esélye.

Ha ellopod a vagyontárgyamat, megkárosítasz engem. Ha én 160-at megyek a töküres pályán, attól senki nem lesz szegényebb.

Bocsáss meg, de kb ezt a választ vártam :) Pedig mindkettőnk számára érthető volt (illetve remélem), hogy a példában nem ez volt a lényeg, hanem a szabályok általad igen rugalmasan vett volta :) (És még csak fals is a válaszod, hisz erre írhattam volna azt is, hogy ha én ellopom a vagyontárgyaidat, azzal nem növelem egy esetleges baleset veszélyét a közúton :P )

De egyre inkább úgy érzem, hogy ez parttalan vita, és én békés természetű ember vagyok, nem szeretek egyre egészségtelen vitákban részt venni :) Mi nem ugyan abban a világban élünk. Számomra a világ szép és élvezetes, hiszek benne, hogy a szabályok értem vannak, és igyekszem a többiekre is vigyázni, mert közös vágyunk, hogy este mindannyian hazaérjünk. Ha ennek esélyét növeli az, ha betartom a szabályokat, hát akkor ez számomra csak jó lehet.
Számodra ez a világ kellemetlen. A szabályok az ellenségeid, a többi autós csak tötymörög előtted, meg kóvályog és nem hagy a te tempódban utazni. Lehet, hogy számodra a sebesség okoz olyan örömöt, mint nálam a felhőtlen autózás. Nem vagyunk egyformák és ez így van rendjén :)

''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

(#30456) Beri válasza biga (#30453) üzenetére


Beri
addikt

Külföldön élsz te is? És ott, ahol élsz ott is így vezetsz?
Igen.

Gondolom ez mind csak a gonosz hatalmak összeesküvése, hogy szivassa a jónépet.
Nem összeesküvés, simán csak huszonhétezer állami alkalmazott, meg negyvenhét szakértői bizottság, meg tizenhétezer független elemző kéne ahhoz, hogy megváltoztassák. Nameg ha felfelé módosítanának sebességhatárt, akkor nehezebb lenne lenyomni az emberek torkán, hogy a sebesség öl.

Egyébként senki nem úgy indul el aznap reggel, hogy ma elnézek (én vagy a szembe jövő) valamit és ott maradok az úton. Mégis történnek ilyenek, és a statisztikák szerint a sebesség növekedésével (is) hatványozottan nő ennek az esélye.
Ha meg 50 helyett tizenhárommal lehetne menni lakott területen belül, az meg még jobban csökkentené a balesetek kockázatát, meg a halálos kimenetelűek számát. Ez nem érv.

Bocsáss meg, de kb ezt a választ vártam Pedig mindkettőnk számára érthető volt (illetve remélem), hogy a példában nem ez volt a lényeg, hanem a szabályok általad igen rugalmasan vett volta
Értelmetlen szabályokról van szó. Ők is tudják, mi is tudjuk.

Számomra a világ szép és élvezetes, hiszek benne, hogy a szabályok értem vannak, és igyekszem a többiekre is vigyázni, mert közös vágyunk, hogy este mindannyian hazaérjünk.
A világ szép, a pina rózsaillatú, a rendszer meg a nép ellensége.

Számodra ez a világ kellemetlen. A szabályok az ellenségeid, a többi autós csak tötymörög előtted, meg kóvályog és nem hagy a te tempódban utazni. Lehet, hogy számodra a sebesség okoz olyan örömöt, mint nálam a felhőtlen autózás.
A világ nem kellemetlen, a többi közlekedő sem az ellenségem. A hülyeséget és a hülyeséggel szembeni teljes tehetetlenséget utálom.
A sebesség meg nem örömöt okoz, hanem időt spórol.

eladó Aromamizer RDTA V1

(#30457) MaciG válasza Beri (#30456) üzenetére


MaciG
addikt

Sebességhatárokra azért van szükség, mert az emberek nagy része nem tud vezetni és nem ismeri a relatív gyorshajtás fogalmát. Tehát ha van egy út, ahol napközben 40 km/h a biztonságos, de amikor nincs nagy forgalom akkor akár lehet 70-el is döngetni, akkor a 40-es tábla lesz kint, mert ha a 70-es lenen kint akkor a sok marha azt hinné, hogy ott mindig lehet annyival mennyi, független attól, hogy épp egy iskola van az út mellett, vagy esik a hó,stb.
A lényeg, hogy sajna sokaknak valóban fogalma sincs arról, mikor mennyivel is lehetne menni egy adott helyen, független attól, hogy mennyit enged a tábla

BANZAII

(#30458) brd válasza MaciG (#30457) üzenetére


brd
nagyúr

Sebességhatárokra azért van szükség, mert az emberek nagy része nem tud vezetni.

A lényeg, hogy sajna sokaknak valóban fogalma sincs arról, mikor mennyivel is lehetne menni egy adott helyen, független attól, hogy mennyit enged a tábla.

Ha tényleg így van (de így van, sok ilyennel találkozom), akkor mi a szart keres az úton? ...és miért engem büntetnek 160-nal az egyenes, jól belátható autópályán helyette, aki az hiszi, hogy tükörjégen is lehet 90-nel biztonságosan haladni, aztán fejreáll, és néz ki a fejéből (ha még megmaradt neki), hogy most mivan?

The only real valuable thing is intuition.

(#30459) Beri válasza MaciG (#30457) üzenetére


Beri
addikt

Sebességhatárokra azért van szükség, mert az emberek nagy része nem tud vezetni és nem ismeri a relatív gyorshajtás fogalmát.
Az ilyen ne kapjon jogosítványt. A az autó/járművezetés nem alapvető emberi jog.

Tehát ha van egy út, ahol napközben 40 km/h a biztonságos, de amikor nincs nagy forgalom akkor akár lehet 70-el is döngetni, akkor a 40-es tábla lesz kint, mert ha a 70-es lenen kint akkor a sok marha azt hinné, hogy ott mindig lehet annyival mennyi, független attól, hogy épp egy iskola van az út mellett, vagy esik a hó,stb.
Ha csak nappal van szükség a negyvenesre, akkor tessék alárakni a kiegészítő táblát, hogy tudomisén 8-16 óráig. Viszont ez ebben az országban ismeretlen fogalom. Ugyanúgy, ahogy az éjszakára letakart hatvanas/negyvenes/harmincas az útépítéseknél.
Hóesés? Arra nem lehet optimalizálni. Akkor nyáron is harminccal kéne menni a nulláson, mert télen kétszer van rajta tíz centi hó egy órán keresztül.

eladó Aromamizer RDTA V1

(#30460) philoxenia


philoxenia
MODERÁTOR

Sebességhatárokra azért van szükség, hogy mindenki közlekedhessen...
A határok meghúzása statisztikai értékeken alapul, az autók műszaki állapota, az utaké, reakcióidő, stb. a határok ellenben Mo-n a legrosszabb esetre vannak megállapítva, a töküres négysávoson is 90km/h, meg a kanyargós mellékútra is tele szembejövővel, biciklissel stb.
A gond leginkább az, hogy nálunk mindent meg lehet oldani sebességkorlátozással... Az útjavítást egy hatvanas táblával, a veszélyes gyalogátkelőhely fedezését egy harmincassal...
Persze sokan ezt nem tartják be, mivel elég hamar kikerül a tábla... megelőzik a 30-as tábla hatálya alatt az ötvennel menőt is, a táblával javított úton pedig beleszaladnak egy nagy gödörbe, mert igazából utat Magyarországon leginkább hatvanas táblával javítanak, legalábbis az ország keleti felében, holott sokszor harmincassal kéne, sokszor meg elég lenne a "hepehupás út" tábla is... :(

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#30461) Beri válasza philoxenia (#30460) üzenetére


Beri
addikt

A határok meghúzása statisztikai értékeken alapul, az autók műszaki állapota, az utaké, reakcióidő, stb.
A határok meghúzása még a hatvanas években történt (ha az emlékezetem nem csal). Azóta semmi nem változott? Dehogynem. Csak egyszerűbb azt mondani, hogy a sebesség öl, mint azt, hogy a sebességhatárok nevetségesek és az egész csak demagógia.

[ Szerkesztve ]

eladó Aromamizer RDTA V1

(#30462) Lauda válasza Beri (#30461) üzenetére


Lauda
félisten

Egesz europaban ezek a sebesseghatarok, van ahol alacsonyabbak. Ezek szerint sehol sem ertenek ehhez. De mi persze okosabbak vagyunk.

(#30463) MaciG válasza Lauda (#30462) üzenetére


MaciG
addikt

Pl.: a német autópályákon? :U

Mert a városban szerintem is elég bőven az ötven.

BANZAII

(#30464) Lauda válasza MaciG (#30463) üzenetére


Lauda
félisten

Nem, az osszes tobbin es a foutakon es a varosban.

(#30465) biga válasza MaciG (#30463) üzenetére


biga
senior tag

A német autópálylákon sincs mindenütt így. Csak vannak olyan szakaszok, ahol a 130 csak ajánlott sebességhatár, nem kötelező. A többin meg gyakran 120. És a korlátlanon sem tömeges a 130 feletti sebesség, mert ha valaki e felett baleseet okoz, akkor azt máshogy kezelik, mint ha alatt tette volna. A biztosítók is máshogy állnak hozzá (nem véletlenül ajánlott: azt jelenti, ez az útszakasz alkalmas rá és saját felelősségedre átlépheted!). De ezen kívül minden más eu országban (illetve majdnem az egész világon) 120-130 a maximum! Pl Svájcban 120. A skandináv országoknál sem 130 stb.

''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

(#30466) Möhe


Möhe
addikt

B+ mit tépitek egymást a sebességhatárokon. Annak idején megmondta egy okos hozzáértő a televizilóban,hogy az aktuális kreszt mindig a leglassabb,leg"hitványabb" még forgalomban részt vehető személy illetve teherkocsihoz igazítják.
ennyi...

(#30467) Beri válasza Lauda (#30462) üzenetére


Beri
addikt

És mindenhol a hatvanas évek óta ilyenek. Amit leírtam (Azóta semmi nem változott? Dehogynem. Csak egyszerűbb azt mondani, hogy a sebesség öl, mint azt, hogy a sebességhatárok nevetségesek és az egész csak demagógia.), mindenhol igaz.

[ Szerkesztve ]

eladó Aromamizer RDTA V1

(#30468) Lauda válasza Beri (#30467) üzenetére


Lauda
félisten

Annak csak van valami oka, hogy ez igy van. Nezz meg egy ausztria/nemetorszagot pl. Sokkal fiatalabb, fejlettebb autopark es a sebesseghatarok szinte azonosak. Te sem hiszed, hogy se ott se mashol nem ertenek hozza, akik ezeket megszabjak.
Viszont van ami a 60-as evek ota sem valtozott es az az ember, a reakcioido, a fizika. Na hat ezert annyi, amennyi.

(#30469) Dluinet válasza Beri (#30467) üzenetére


Dluinet
nagyúr

'94 körül csökkentették 60-ról 50-re városban és 80-ról 90-re növeltek városon kívül.
Gondolom örülnél, ha még mindig 80 lenne városon kívül a megengedett sebesség.

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#30470) Beri válasza Lauda (#30468) üzenetére


Beri
addikt

Annak csak van valami oka, hogy ez igy van.
Igen, van valami oka, az, amit leírtam.

Viszont van ami a 60-as evek ota sem valtozott es az az ember, a reakcioido, a fizika. Na hat ezert annyi, amennyi.
Az a kanyar, ami egy zsiguliban halálfélelmet kelt benned 90nél, egy mai rongyos golfban 110nél is sima. Csak az ember maradt, minden más SOKKAL jobb lett.

Te sem hiszed, hogy se ott se mashol nem ertenek hozza, akik ezeket megszabjak.
Fontosabb a demagógia a tényleges kutatások/felmérések eredményeinél. Lásd "te vagy az oka a globális felmelegedésnek", "te tehetsz az éhínségről", "te tehetsz a fajok pusztulásáról", stb.

Dluinet
'94 körül csökkentették 60-ról 50-re városban és 80-ról 90-re növeltek városon kívül.
Gondolom örülnél, ha még mindig 80 lenne városon kívül a megengedett sebesség.

Ahol az egyik kezükkel adnak, a másikkal elvesznek.

[ Szerkesztve ]

eladó Aromamizer RDTA V1

(#30471) ReSeTer


ReSeTer
senior tag

Ilyen félék miatt van annyi baleset mint te, mert azt hiszi magáról, hogy ő tud menni 160-nal, aztán meg hoppá, elúszik az autó hátulja (nem feltétlen vezetői hibából), és akkor milyen jó lenne "csak" 90-nel ütközni. Nem igaz?

(#30472) Beri válasza ReSeTer (#30471) üzenetére


Beri
addikt

Pályán 90-nel? Nem kamionnal járok.

eladó Aromamizer RDTA V1

(#30473) Lauda válasza Beri (#30470) üzenetére


Lauda
félisten

Ertem, egesz europa es az usa/kanada kozlekedesi szakemberei nem ertenek hozza, Te meg igen. Ehhez csak gratulalni tudok.

[ Szerkesztve ]

(#30474) philoxenia válasza Dluinet (#30469) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Nekem 100km/h rémlik rendszerváltás előttről, de akkor még nem volt jogosítványom...

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#30475) Dluinet válasza philoxenia (#30474) üzenetére


Dluinet
nagyúr

Autópályán 120, Autóúton 100, városon kívül 80, városban 60 volt.

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#30476) biga válasza Beri (#30467) üzenetére


biga
senior tag

De változott. Pl több tízszeresével nőtt a forgalom. Egyre fejlettebbek az utak és egyre gyorsabban lehet közlekedni. A 60-as években pl az orság egyik végéből a másikig átkelni simán egy nap megvolt. Ma ez pár óra. A 60-as években az utak nem voltak ilyen jók, sokszor a megengedett 80-at sem mehetted, ma azért a főútakon (a többi sajnos tré állapotban van, de az más kérdés, technikailag alkalmas lenne rá) a 90 kényelmes. Na és persze a 60-as évek óta több autó több vezetőt is jelent. Nagyobb szórással a vezetői tudásukban! De azért, mert valaki nem tud (akar/szeret) száguldani ne kapjon jogsit? Ezzel a lakosság nagy részét kizárnád. Legyen ez a kiválasztottak játéka csak, hogy az olyan zseniális vezetők, mint mondjuk te is nyugodtan tudjanak haladni? Én ilyen helyen nem szívesen élnék. A közlekedés társasjáték rögzített szabályokkal. Ha betartod ezeket a játékszabályokat akkor mindenkinek élvezetet okoz és eléri a célját. Ha nem tartod be a szabályokat akkor kieshetsz...

''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

(#30477) MaciG válasza Beri (#30470) üzenetére


MaciG
addikt

De már írtam, hogy mivel vannak lúzerek is az utakon, és mivel egyenlőség van sajnos ők is kaphatnak jogsit, így nem lehet azt, hogy aki tud annak pályán 200 aki meg kevésbé annak csak 90. Merte lehet ,hogy te biztonságosan tudsz vezetni 200-al, de mondjuk a szomszéd anyuka meg nem, de ha 200 lenne ő is nyomná neki annyival, az nem érdekelné, hogy neki az nem biztonságos.

biga: Egyre fejlettebbek az utak és egyre gyorsabban lehet közlekedni.

Gondolom akkor te nem MO-on élsz. Mert amerre én járok ott évről évre xarabb az utak minősége... :(((

[ Szerkesztve ]

BANZAII

(#30478) biga válasza MaciG (#30477) üzenetére


biga
senior tag

Nem Mo-on élek ez igaz, de azért járok otthon is néha :) Az utak technikai részleteire gondoltam persze (pl több autópálya, szélesebb utak, biztonságosabb kereszteződések, sokszor jól összehangolt lámparendszer, szélesebb utak stb). A magyar mellékutak elhanyagoltak, de ettől még elvben a fentiek ott is fejlődést mutatnak fel, csak karban kellene tartani. De pl az autópályáink nagy része simán versenyképes szinte bármelyik eu-s ország pályáival :)

''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

(#30479) MaciG válasza biga (#30478) üzenetére


MaciG
addikt

"Nem Mo-on élek ez igaz," Akkor te egy szerencsés ember vagy!
Az lehet ,hogy az autópályák nagy része jó, de azért egy átlag ember többet járkál a városban ,mint a pályán, és a városokban az utak katasztrofálisak. Pl. Mész a körúton nem is ötvennel csak 45-el, mert éppen zöldhullám van, de a kereszteződésbe le kell lassítanod ,mert olyan nyomvályúk vannak, hogy dobálják az autót, arról nem is beszélve, hogy mikor megyek át a villamossínen, mozog a kocsi alatt a sín... :F És akkor még nem is beszéltem a csatornafedőkről amik sok helyen olyanok, hogy a kerék elveszik bennük...

BANZAII

(#30480) biga válasza MaciG (#30479) üzenetére


biga
senior tag

Ez igaz sajnos. Otthon - bár eszement mennyiségű beszednek erre - valóban nagyon trehány módon tartják karban az utakat. Sokszor pedig igen korán meg lehetne állítani a tönkremenetelt, de a legalapvetőbb javításokat is csak hébe-hóba csinálják meg. Gyakorlatilag megvárják, míg már nincs más, mint az adott útszakasz teljes újjáépítése. Ez az egyik legdrágább megoldás. Hiába, gazdag ország a miénk :P

De egyébként megnyugtatlak: kátyús szar út itt is van :)

''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

(#30481) mephi666 válasza MaciG (#30477) üzenetére


mephi666
nagyúr

meg azt is hozzá lehet venni, hogy ha bizonyos helyeken felemelnék a sebességhatárt, akkor sok olyan ember lenne, akinek a tudása+járműve alkalmatlan lenne arra, hogy biztonságosan tartsa és az "elitsofőrök" ledudálnák/lenyomnák az útról :U rengetegen elfelejtik, hogy a megengedett sebességhatár nem kötelező (kivéve autópályát, ahol van kötelező minimum és az indokolatlanul lassan haladást) ...rengeteg helyzet van, amikor ép eszű ember nem is próbálja meg tartani

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#30482) biga válasza mephi666 (#30481) üzenetére


biga
senior tag

autópályán 60 km/h a minimum, amit tartani kell tudni.

''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

(#30483) Beri válasza Lauda (#30473) üzenetére


Beri
addikt

Nem a hozzáértésről van szó, hanem az elvekről. Ha még mindig nem érted, olvasd el párszor az előző hozzászólásaimat.

biga
Egyre fejlettebbek az utak és egyre gyorsabban lehet közlekedni. A 60-as években pl az orság egyik végéből a másikig átkelni simán egy nap megvolt. Ma ez pár óra. A 60-as években az utak nem voltak ilyen jók, sokszor a megengedett 80-at sem mehetted
De legalább megvolt a lehetőség a gyorsabban haladásra. Most nincs.

Na és persze a 60-as évek óta több autó több vezetőt is jelent. Nagyobb szórással a vezetői tudásukban! De azért, mert valaki nem tud (akar/szeret) száguldani ne kapjon jogsit? Ezzel a lakosság nagy részét kizárnád. Legyen ez a kiválasztottak játéka csak, hogy az olyan zseniális vezetők, mint mondjuk te is nyugodtan tudjanak haladni?
Pedig gondolj csak bele. Látszólag mindenhol azt próbálják elérni, hogy minél kevesebb ember járjon autóval, vagy menjen valahová autóval egyedül. Ez gyorsan megoldaná ezt a problémát. Ja, hogy a "tegyük le az autót és menjünk vonattal mert kihal a vakbéka" is ugyanakkora demagógia, mint a "sebesség öl"?

A közlekedés társasjáték rögzített szabályokkal. Ha betartod ezeket a játékszabályokat akkor mindenkinek élvezetet okoz és eléri a célját. Ha nem tartod be a szabályokat akkor kieshetsz...
Nem okoz mindenkinek élvezetet. A mazsola retteg, a hivatásos sofőr nem bírja kerülgetni a mazsolát, a simán csak rutinos random vezető szintúgy szlalomozik. Aki élvezi az akadályversenyt, az örül, aki nem, az nem. A többiek meg szükséges rossznak tekintik a vezetést.

eladó Aromamizer RDTA V1

(#30484) biga válasza Beri (#30483) üzenetére


biga
senior tag

Te nem élvezed a vezetést, mert frusztrál téged az összes többi ember puszta jelenléte az úton. Nem bírod megérteni, hogy a közlekedés minden embernek joga! Aki csak 100-al szeret haladni pályán az is megvette hozzá az e-matricát , kifizette az adót a benzinben, az áfában stb, mint te. Mindenkinek egyenló joga van használni azt a maga tempójában. Egy államnak pedig minden esetben feladata, hogy ezt a jogot biztosítsa mindenkinek. Ehhez társadalmi elvárás, hogy valamiféle szabályrendszert hozzon létre, hogy ez ne forduljon káoszba (az is egy szabály, hogy jobb oldalon hajtasz pl). Ezen szabályok létrehozásánál az egyik legfőbb szempontok a biztonság, a hatékonyság, manapság a környezetvédelem stb, A szabály létrehozásánál a határokat pedig statisztikai alapon ideális esetben is az átlaghoz, de inkább a legrosszabb esethez kell igazítani.
Természetesen elhiszem azt is neked, hogy rád a fizika törvényei nem vonatkoznak (a kresz sebességre vonatkozó passzusai mellett), és pl neked 160-nál is akkora a fékutad, mint másnak (ugyan azon körülmények mellett) 130-nál. Illetve azt is bármikor elhiszem, hogy a reakcióidőd magasan az átlag embereké felett van.
Jogodban áll egyébként bármikor javaslatot tenni az erre illetékes szerveknél, hogy szerinted ezek a szabályok elavultak és módosító javaslatokat is nyújthatsz be ezzel kapcsolatban. Ezeket szakemberek (sajnos nem annyira kiválóak, mint te, ezek csak egyszerű közlekedési mérnökök, néhány talán csak 40 évnyi tapasztalattal a háta mögött, dehát nézd el nekik, nem lehet mindenki olyan zseniális, mint pl te). Ha szerintük megvalósítható, akkor már csak a társadalom többi tagjának kell ezt elfogadnia és kész is, győztél! De addig a társadalom számára elfogadott szabályokat akkor is illik elfogadni, vagy ha ezt nem teszed, vállalnod kell a következményeit.

''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

(#30485) Lauda válasza Beri (#30483) üzenetére


Lauda
félisten

Az elvek. Akkor nezzuk ezt az oldalat. Mi lehet az oka annak, hogy ezeket az elveket sehol a vilagon nem rugjak fel? Talan azert mert jok? Szerintem igen. Ezek a sebesseghatarok boven elegendoek, talan azt mondanam, lakott teruleten kivul mehetne mondjuk 100-ig, a tobbi pont jo, elegge gyors es biztonsagos is egyben.

(#30486) hdman válasza Lauda (#30485) üzenetére


hdman
őstag

50-100-120-140 szerintem nem lenne veszélyes...

Sopron city :)

(#30487) Beri válasza biga (#30484) üzenetére


Beri
addikt

Te nem élvezed a vezetést, frusztrál téged az összes többi ember puszta jelenléte az úton.
Ugyan már... Én vagyok a felsorolásból az, aki még a szlalomozást is élvezi. Amióta elég magas vagyok ahhoz, hogy ki tudjam nyomni a kuplungot, azóta legszivesebben egész nap nem engedném el a kormányt.

Aki csak 100-al szeret haladni pályán az is megvette hozzá az e-matricát , kifizette az adót a benzinben, az áfában stb, mint te. Mindenkinek egyenló joga van használni azt a maga tempójában. Egy államnak pedig minden esetben feladata, hogy ezt a jogot biztosítsa mindenkinek. Ehhez társadalmi elvárás, hogy valamiféle szabályrendszert hozzon létre, hogy ez ne forduljon káoszba (az is egy szabály, hogy jobb oldalon hajtasz pl). Ezen szabályok létrehozásánál az egyik legfőbb szempontok a biztonság, a hatékonyság, manapság a környezetvédelem stb, A szabály létrehozásánál a határokat pedig statisztikai alapon ideális esetben is az átlaghoz, de inkább a legrosszabb esethez kell igazítani.
Nem jog a vezetői engedély, hanem kiváltság. Sajnos nulla képzés után bárki kaphat egyet. Egyébként elég, ha visszaolvasol. Nem azzal van bajom, hogy valaki százzal megy, hanem azzal, hogy én nem mehetek 160-at, vagy ha a százzal állandó jelleggel belső sávban menő paraszt oktatni akar.

Természetesen elhiszem azt is neked, hogy rád a fizika törvényei nem vonatkoznak (a kresz sebességre vonatkozó passzusai mellett), és pl neked 160-nál is akkora a fékutad, mint másnak (ugyan azon körülmények mellett) 130-nál. Illetve azt is bármikor elhiszem, hogy a reakcióidőd magasan az átlag embereké felett van.
Garantálni tudom, hogy megállok 160-ról akkora úton, mint egy zsiguli 130-ról nullkilóméteresen, gyári állapotban. Még a +30kmh okozta reakcióidő miatti pluszt is beleszámíthatod. És nem, nem én vagyok superman, csak azóta tesznek féket az autókra.

Jogodban áll egyébként bármikor javaslatot tenni az erre illetékes szerveknél, hogy szerinted ezek a szabályok elavultak és módosító javaslatokat is nyújthatsz be ezzel kapcsolatban.
Mindketten tudjuk, hogy értelmetlen lenne.

szakemberek (sajnos nem annyira kiválóak, mint te, ezek csak egyszerű közlekedési mérnökök, néhány talán csak 40 évnyi tapasztalattal a háta mögött, dehát nézd el nekik, nem lehet mindenki olyan zseniális, mint pl te)
Ne személyeskedjünk, az nem ide való.

Ha szerintük megvalósítható, akkor már csak a társadalom többi tagjának kell ezt elfogadnia és kész is, győztél! De addig a társadalom számára elfogadott szabályokat akkor is illik elfogadni, vagy ha ezt nem teszed, vállalnod kell a következményeit.
Erről is mindketten tudjuk, hogy nem így működik.

Lauda
Mi lehet az oka annak, hogy ezeket az elveket sehol a vilagon nem rugjak fel?
Németországban vannak korlátozás nélküli szakaszok az autópályákon. Tűzzel-vassal harcol ellene a júnió, mégis tartják magukat.
Egyébként írtam már a miértről, "Lásd "te vagy az oka a globális felmelegedésnek", "te tehetsz az éhínségről", "te tehetsz a fajok pusztulásáról", stb.", "Csak egyszerűbb azt mondani, hogy a sebesség öl, mint azt, hogy a sebességhatárok nevetségesek és az egész csak demagógia."

Ezek a sebesseghatarok boven elegendoek, talan azt mondanam, lakott teruleten kivul mehetne mondjuk 100-ig, a tobbi pont jo, elegge gyors es biztonsagos is egyben.
Ha átmegy a főút a random falun, este 10 után ne legyen 50-es, pályára meg 160-at. Már csak ennyi hiányzik.

[ Szerkesztve ]

eladó Aromamizer RDTA V1

(#30488) Lauda válasza Beri (#30487) üzenetére


Lauda
félisten

Vannak igen, a masik tobb tizezer/szaz ezer km meg korlatozott, most akkor melyik tekintheto alapnak?
160? Lemerted mar mennyivel kesobb ersz oda, ha 130 fole nem mesz? Nem jon ki tobbre 15 percnel, komolyan nem ertem minek annyra nyomni neki. Gyogyszert kene szedni ha ennyire nincs turelem. Ez hasonlo mint az ember seggebe menes meg a padlogazas gyorsitas a 200 meteres utszakaszon. Siet? Hova?

(#30489) Beri válasza Lauda (#30488) üzenetére


Beri
addikt

Vannak igen, a masik tobb tizezer/szaz ezer km meg korlatozott, most akkor melyik tekintheto alapnak?
Mind a kettő. Ahol fos a pálya, kevés a sáv (igenis van ilyen, sőt az aszfalt sincs olyan sima, mint Magyarországon), ott van 130.

160? Lemerted mar mennyivel kesobb ersz oda, ha 130 fole nem mesz?
8,7 perc 100km-en. Egy Miskolc-Szeged távon hozol több mint húsz percet. Egyébként ilyenkor jön az, hogy 160+10%... ráteszed az órát 180-ra, azt' haladsz :DDD

Gyogyszert kene szedni ha ennyire nincs turelem.
Van türelem. Ha nagy a forgalom, nem lehet haladni, nem pukkan el a fejem. De hajnalban ne kelljen már tojást tenni a talpam alá... Bár mondjuk így sem kell :DDD

Ez hasonlo mint az ember seggebe menes meg a padlogazas gyorsitas a 200 meteres utszakaszon. Siet? Hova?
Van, aki azért csinálja, mert élvezi. Mint az ötvennelmenést biga. Aki meg ideges, az ideges lesz egy trabantban is, meg biciklin is.

[ Szerkesztve ]

eladó Aromamizer RDTA V1

(#30490) MaciG válasza Beri (#30487) üzenetére


MaciG
addikt

Szerintem be kellene vezetni, hogy akinek megvan a jogsija egy adott kategóriára, az tehet egy úgynevezett +különbözetit, hogy ő jobb ,mint az átlag ezért mehet gyorsabban. Ez a különbözeti vizsga meg elég kemény tesztekből állna, és az állam is jól járna vele, mert megint tudna pénzt lehúzni, meg a profi vezetők is ,mert haladnának. :)

BANZAII

(#30491) mephi666 válasza Lauda (#30488) üzenetére


mephi666
nagyúr

kedvencem volt, amikor mentem az oktatóval itt a városban a 2x2 sávos nagykörúton (természetesen a külső sávban max 50nel), jöttek a seggünkbe folyamatosan, aztán általában index nélkül kivágtak és küldték ezerrel a belső sávba... persze lámpánál csomószor beértük őket, mert álltak egymás mögött vagy 10en és vártak a zöldre, a külső meg tök üres volt... szépen gázt visszaengedtem, gurultunk, közben zöldet kaptunk, haladtunk, kocsi sem evett annyit... egész sorokat visszaelőztünk rengetegszer a "mazsolasávban" :DDD

[ Szerkesztve ]

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#30492) Lauda válasza Beri (#30489) üzenetére


Lauda
félisten

Az igaz, hogy mindketto pelda valamire, de azt is tudjuk ott milyen a palya es pont amit irtal is, oka van annak, hogy mashol miert 130 ugyan ugy. :)

Azert irtam, hogy merd le valojaban mennyit hoz, mert nem tudsz folyamatosan annyival menni igy a kulonbseg is elenyeszo. :D

Majd lenyugszol es rajossz, hogy ugyan ugy oda ersz a celhoz, csak sokkal kevesebbet idegeskedsz, sokkal kevesbe kopik a fek es kisebb lesz a fogyasztas. ;)

mephi666 ilyen egyszeru. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#30493) biga válasza Beri (#30487) üzenetére


biga
senior tag

Nem gyanús egyébként neked, hogy "mindenki szembe jön veled az autópályán"?

''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

(#30494) Beri válasza Lauda (#30492) üzenetére


Beri
addikt

Azert irtam, hogy merd le valojaban mennyit hoz, mert nem tudsz folyamatosan annyival menni igy a kulonbseg is elenyeszo.
Ugyanúgy, ahogy folyamatosan 130-at sem tudsz. Ha mégis, akkor harminccal több is menne. Egyébként elég sokszor csináltam már az épp említett Miskolc-Szegedet és a délutáni/reggeli csúcsot kivéve végig lehet tolni az egészet úgy, hogy csak a nulláson mész 160 alá.

Majd lenyugszol es rajossz, hogy ugyan ugy oda ersz a celhoz, csak sokkal kevesebbet idegeskedsz, sokkal kevesbe kopik a fek es kisebb lesz a fogyasztas.
Nyugodt vagyok alapból. Fékezni nem kell ;] , a motor meg azért benzines, hogy fogyasszon, forogjon és ne kelljen elnyomni a traktorhangot.

biga
Nem gyanús egyébként neked, hogy "mindenki szembe jön veled az autópályán"?
Ebben a topicban is csak ketten vagytok így :P

[ Szerkesztve ]

eladó Aromamizer RDTA V1

(#30495) Lauda válasza Beri (#30494) üzenetére


Lauda
félisten

Ez pontosan igy van, ahogy irod. Emiatt nem jon ki a kulonbseg amit irtal, mert fel is kell gyorsitani 160-ra. Az altalad emlitett 20 perc valos korulmenyek (tehat nem szamologepen kiszamolt)kozott nem lesz tobb 6-8 percnel.
Ha valoban nem mesz sehol 160 ala, akkor tenyleg nyersz 20 percet. Es akkor mi van?? Azt meg nem hallottad, hogy ne az utakon hozzuk be/probaljuk behozni a mashol elfecserelt idot? ;)

A tobbire csak ;] .

(#30496) biga válasza Beri (#30494) üzenetére


biga
senior tag

Nézd, részemről úgy hajtasz, ahogy akarsz. Attól persze, hogy nem hiszed el, hogy igenis nő a baleset kockázata a sebesség növekedésével a te dolgod, de attól még így van. Részemről veled vezetéssel kapcsolatos minden beszélgetést befejeztem, mert szemmel láthatóan felelőtlen, offenzív vezető vagy, pont abba a rétegbe tartozol, aki miatt egyáltalán felmerül a szabályok (illetve a szankciók) szigorítása (ergo lényegében magad alatt vágod a fát). Sima aszfaltot és üres utakat kívánok neked :)
Persze bármilyen más témában szívesen beszélgetek veled a jövőben is :)

''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

(#30497) #64791808 válasza biga (#30496) üzenetére


#64791808
törölt tag

Persze hogy nő, minél gyorsabban mész, a fékút annál nagyobb, annál jobban veszélyben vagy. Így tehát neked azt tanácsolom, hogy maradj otthon, el se indulj, mert számodra az a legbiztonságosabb. Ha a kocsid a garázsban áll, nem is fogyaszt, nem is vagy veszélyben.

Ha viszont kijössz az útra, akkor ne tötymörögj előttem, mert bek*rlak az árokba.

(#30498) Beri válasza Lauda (#30495) üzenetére


Beri
addikt

Ez pontosan igy van, ahogy irod. Emiatt nem jon ki a kulonbseg amit irtal, mert fel is kell gyorsitani 160-ra. Az altalad emlitett 20 perc valos korulmenyek (tehat nem szamologepen kiszamolt)kozott nem lesz tobb 6-8 percnel.
Tehát ha 160-nal akarok menni, annyit úgysem tudok tartani, 130-at viszont simán, sőt, állandóan. Annyira felgyorsítani sem kell, sőt, a benzint is termeli közben.

Ha valoban nem mesz sehol 160 ala, akkor tenyleg nyersz 20 percet.
Többet, hiszen nem megyek 160 ALÁ, míg te nem mész 130 FÖLÉ.

Azt meg nem hallottad, hogy ne az utakon hozzuk be/probaljuk behozni a mashol elfecserelt idot?
És azt hallottad, hogy ne fecséreljük az időt az utakon? ;]

eladó Aromamizer RDTA V1

(#30499) #64791808 válasza Beri (#30498) üzenetére


#64791808
törölt tag

130-at viszont simán, sőt, állandóan

Nemtom miről van szó, de a 130 az, amivel a hazai autópályákon nem lehet közlekedni. Haladni nem tudsz, mert a szuzukis kijön eléd 100-zal, mert nem jössz elég gyorsan ahhoz, hogy féljen. Viszont mindenki tolni fog lefelé, mert az autósok 140-re állnak be. Viszont ha lemész előlük, akkor gyökkető sebességkülönbséggel fognak előzni, és beszorulsz a kamion mögé.

Haladni vagy 145-150 körül lehet, és akkor fékezni sem kell nagyot soha, vagy ha van xenon lámpád, akkor reflektor fel, bal index ki, és 180-200 :D Ez utóbbi nem komoly :)

Azt meg nem hallottad, hogy ne az utakon hozzuk be/probaljuk behozni a mashol elfecserelt idot?
És azt hallottad, hogy ne fecséreljük az időt az utakon?

LOOOL toucheé :D

(#30500) philoxenia


philoxenia
MODERÁTOR

Szerintem relax és járjatok vonattal....[link] :D

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.